abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:30:40 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177704051
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:07 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax moet gewoon weer opnieuw beginnen. De hele teringbende eruit gooien en de juiste mensen neerzetten.

Van der Sar is simpelweg gewogen en te licht bevonden. Overmars is al jaren discutabel bezig.

Ten Hag is geen Ajax-trainer en zal dat ook niet worden.

Laat Jordi Cruijff, Wim Jonk en Johnny van 't Schip het maar eens doen.
Geeft totaal geen garantie en zorgt alleen maar weer voor onrust. Laat iedereen nou eens een tijdje rustig proberen te werken.
Daarnaast komt zeker Jonk niet meer terug na de manier waarop hij is weg gegaan en het zal voor Cruijff ook wel een struikelblok zijn gok ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:30:47 #77
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177704052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

mee eens hoor, in principe hebben Overmars en vd Sar de fout om Keizer aan te stellen gecorrigeerd, ook al is het tijdstip vreemd, maar je moet ze gewoon nog een seizoen de kans geven en als het echt misloopt weet je dat ook wel maart 2019
Daarom zie ik dit halfjaar voor Ten Hag al vooral om te wennen aan de club Ajax, zodat hij gewoon goed kan beginnen volgend seizoen. Is natuurlijk ook idioot dat iedereen hem nu perse meteen weg wil hebben, alsof dat telkens iets oplost om de trainer eruit te gooien :') Dan krijg je echt de jaren 2004-2011 terug.
Oh.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:31:42 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177704067
Ik stel nogmaals voor om mij aan te stellen als coach van Ajax :)
pi_177704104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

a) Geen idee, ik weet niet hoe hij in dagelijkse bestuur is.
b) Het aanstellen van Keizer was niet verstandig. De vraag is even of er verder geschikte vervangers beschikbaar waren. Ontslaan was begrijpelijk omdat ze zo Bergkamp konden lozen. Ondanks dat het natuurlijk niet bepaald de schoonheidsprijs verdient.
c) Hij wil verbetering in het beleid zien. Hij heeft nooit gezegd dat hij opstapt als ze geen kampioen worden.
d) Ik weet niet of ze Bosz hadden kunnen behouden als er geen gezeik was geweest en Bosz had toch naar Dortmund gewild.

Er moet progressie zijn, maar het heef totaal geen zin om op het veld direct te relateren aan zijn functioneren. Bedrijfsvoering is zijn verantwoording. Als die niet goed loopt moet hij weg. Alleen dat kan ik niet beoordelen.
A) je hebt geen idee als je bijvoorbeeld ziet hoe het TH gefunctioneerd heeft, en als je ziet wie blijkbaar de keuzes gemaakt hebben voor de trainers? Dat zijn wel grote zaken he.
B) Een man die nu als geschikt wordt geacht, namelijk Ten Hag, was gewoon beschikbaar.
C) Bron? Hij wil verbetering in de prestaties zien. Ik heb het nergens over een titel.

D) Kan je over discussiëren inderdaad. Hoe dan ook hadden ze meer moeite kunnen doen om er meer geld uit te halen. Bij gewoon weigeren zoals Nice deed is het lastiger inschatten hoe dat had uitgepakt. (Overigens is van der sar ook eindverantwoordelijk voor de destijds ontstane giftige situatie. Ik zeg niet dat je hem alles kan verwijten, maar als zo veel grote zaken die onder jouw verantwoordelijkheid vallen misgaan wordt het wel een lastig verhaal.)
pi_177704133
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daarom zie ik dit halfjaar voor Ten Hag al vooral om te wennen aan de club Ajax, zodat hij gewoon goed kan beginnen volgend seizoen. Is natuurlijk ook idioot dat iedereen hem nu perse meteen weg wil hebben, alsof dat telkens iets oplost om de trainer eruit te gooien :') Dan krijg je echt de jaren 2004-2011 terug.
Ik hoop wel dat hij daadwerkelijk veranderingen gaat doorvoeren. Komt 'ie ook wat krachtiger over.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:47:05 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177704302
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

A) je hebt geen idee als je bijvoorbeeld ziet hoe het TH gefunctioneerd heeft, en als je ziet wie blijkbaar de keuzes gemaakt hebben voor de trainers? Dat zijn wel grote zaken he.
B) Een man die nu als geschikt wordt geacht, namelijk Ten Hag, was gewoon beschikbaar.
C) Bron? Hij wil verbetering in de prestaties zien. Ik heb het nergens over een titel.

D) Kan je over discussiëren inderdaad. Hoe dan ook hadden ze meer moeite kunnen doen om er meer geld uit te halen. Bij gewoon weigeren zoals Nice deed is het lastiger inschatten hoe dat had uitgepakt. (Overigens is van der sar ook eindverantwoordelijk voor de destijds ontstane giftige situatie. Ik zeg niet dat je hem alles kan verwijten, maar als zo veel grote zaken die onder jouw verantwoordelijkheid vallen misgaan wordt het wel een lastig verhaal.)
Ten Hag zat bij een club en was dus niet direct beschikbaar. Wie weet hoe Ten Hag er op dat moment zelf tegenover heeft gestaan, of Utrecht hem wel wilde laten gaan. Je weet natuurlijk wat er achter de schermen afspeelde.

Wat betreft die titel, verkeerd gelezen, sorry.

Je weet trouwens ook niet hoe Bosz in het hele verhaal heeft gestaan. Dat is ook niet de meest makkelijke volgens mij.

Uiteindelijk wil ik niet zeggen dat Van der Sar er allemaal niets aan kan doen. Een echt sterke directeur had het ongetwijfeld anders aangepakt, maar hem ontslaan helpt niet, tenzij je echt een goede andere optie hebt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:48:12 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177704318
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daarom zie ik dit halfjaar voor Ten Hag al vooral om te wennen aan de club Ajax, zodat hij gewoon goed kan beginnen volgend seizoen. Is natuurlijk ook idioot dat iedereen hem nu perse meteen weg wil hebben, alsof dat telkens iets oplost om de trainer eruit te gooien :') Dan krijg je echt de jaren 2004-2011 terug.
Probleem is dat iedereen altijd de trainer weg wil hebben als het niet goed gaat, maar er moet natuurlijk wel een geschikte opvolger zijn. Volgens mij doen clubs dat te vaak niet goed.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177704818
Feit is dat veruit de rijkste club van Nederland al vier jaar geen enkele prijs pakt. Dat is geen pech, maar wanbeleid. Overmars mag al jaren aanklooien wat betreft het aankoopbeleid en ondertussen worden er vervelende spelletjes gespeeld over de rug van bijvoorbeeld Keizer.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:28:31 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177704920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:22 schreef PicoMMP het volgende:
Feit is dat veruit de rijkste club van Nederland al vier jaar geen enkele prijs pakt. Dat is geen pech, maar wanbeleid. Overmars mag al jaren aanklooien wat betreft het aankoopbeleid en ondertussen worden er vervelende spelletjes gespeeld over de rug van bijvoorbeeld Keizer.
Overmars werd de helft van de tijd tegen gewerkt bij het doen van aankopen toen het TH er nog wat. Laat hem nu eerst maar eens een tijdje zijn werk op deze manier doen. Het aankopen van Tagliafico was in ieder geval een goede zet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177704941
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ten Hag zat bij een club en was dus niet direct beschikbaar. Wie weet hoe Ten Hag er op dat moment zelf tegenover heeft gestaan, of Utrecht hem wel wilde laten gaan. Je weet natuurlijk wat er achter de schermen afspeelde.

Wat betreft die titel, verkeerd gelezen, sorry.

Je weet trouwens ook niet hoe Bosz in het hele verhaal heeft gestaan. Dat is ook niet de meest makkelijke volgens mij.

Uiteindelijk wil ik niet zeggen dat Van der Sar er allemaal niets aan kan doen. Een echt sterke directeur had het ongetwijfeld anders aangepakt, maar hem ontslaan helpt niet, tenzij je echt een goede andere optie hebt.
Ja eh, straks kom je nog aan met dat de ware waarheid niet bestaat :D. Natuurlijk weet je allerlei dingen niet maar in dit geval lijkt het me redelijk duidelijk hoe het allemaal gegaan is.

Ontslaan, tja... Demotie terug naar marketing directeur en een type Kinsbergen (of daadwerkelijk Kinsbergen) als AD zou ik voor opteren.
pi_177704978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:22 schreef PicoMMP het volgende:
Feit is dat veruit de rijkste club van Nederland al vier jaar geen enkele prijs pakt. Dat is geen pech, maar wanbeleid. Overmars mag al jaren aanklooien wat betreft het aankoopbeleid en ondertussen worden er vervelende spelletjes gespeeld over de rug van bijvoorbeeld Keizer.
Als je de transferbalansen onder Overmars ziet, toch de meest objectieve maatstaf, dan kan je niet anders dan concluderen dat hij een uitstekende TD is.

Prestaties van het eerste elftal hangen van veel meer zaken af waar de TD totaal geen controle over heeft.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:41:40 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177705162
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je de transferbalansen onder Overmars ziet, toch de meest objectieve maatstaf, dan kan je niet anders dan concluderen dat hij een uitstekende TD is.

Als Ajax een bedrijf zou zijn wel. Maar het is ook Overmars zijn taak om te zorgen voor een prijswinnende selectie. Sterker nog, ik denk dat vrijwel iedereen het er over eens is dat dat zijn belangrijkste taak is.

Maar kennelijk vind jij een goede transferbalans belangrijker?
pi_177705265
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als Ajax een bedrijf zou zijn wel. Maar het is ook Overmars zijn taak om te zorgen voor een prijswinnende selectie. Sterker nog, ik denk dat vrijwel iedereen het er over eens is dat dat zijn belangrijkste taak is.

Maar kennelijk vind jij een goede transferbalans belangrijker?
Ben je aan het trollen of vind je daadwerkelijk dat de selectie van vorig en dit jaar niet goed genoeg is / was om een prijs te winnen?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:09:53 #89
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177705657
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je de transferbalansen onder Overmars ziet, toch de meest objectieve maatstaf, dan kan je niet anders dan concluderen dat hij een uitstekende TD is.

Prestaties van het eerste elftal hangen van veel meer zaken af waar de TD totaal geen controle over heeft.
Net als bij de AD, maar blijkbaar moet hij ook opstappen van een hoop mensen als de resultaten niet goed zijn.

Volgens mij doet Overmars het helemaal niet zo slecht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177705835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Net als bij de AD, maar blijkbaar moet hij ook opstappen van een hoop mensen als de resultaten niet goed zijn.

Dit vind ik een beetje jammer nadat ik allerlei inhoudelijke argumenten heb gegeven.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:23:22 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177705941
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Net als bij de AD, maar blijkbaar moet hij ook opstappen van een hoop mensen als de resultaten niet goed zijn.

Volgens mij doet Overmars het helemaal niet zo slecht.
niet slecht maar 2 jaar zonder een behoorlijke linksback kan je ook niet goed noemen, niet dat hij van mij weg hoeft hoor want dat PSV het zo goed doet mag je wel een godswonder noemen als je ziet hoe die selectie vermagerd is, die staan bovenaan ondanks het aankoopbeleid ipv dankzij
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:27:58 #92
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177706035
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben je aan het trollen of vind je daadwerkelijk dat de selectie van vorig en dit jaar niet goed genoeg is / was om een prijs te winnen?
Daar zeg ik niks over. Ik stel alleen dat je Overmars niet beoordelen op zijn transferbalans. Dat is niet zijn belangrijkste beoordelingscriterium.

Ik denk dat de selectie, voor ED-begrippen, prima is. Sterk vergelijkbaar met PSV. Ook qua krachtverdeling in de linies.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:34:06 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177706151
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Daar zeg ik niks over. Ik stel alleen dat je Overmars niet beoordelen op zijn transferbalans. Dat is niet zijn belangrijkste beoordelingscriterium.

Ik denk dat de selectie, voor ED-begrippen, prima is. Sterk vergelijkbaar met PSV. Ook qua krachtverdeling in de linies.
ik denk dat de selectie van Ajax toch wel beter is alleen is de aanpak van Cocu pragmatischer
pi_177706314
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Daar zeg ik niks over. Ik stel alleen dat je Overmars niet beoordelen op zijn transferbalans. Dat is niet zijn belangrijkste beoordelingscriterium.

Ik denk dat de selectie, voor ED-begrippen, prima is. Sterk vergelijkbaar met PSV. Ook qua krachtverdeling in de linies.
Oké, dus jouw reactie op mijn opmerking dat hij het volgens de meest objectieve beoordelingscriterium (ik heb niet gezegd belangrijkst) prima doet is dat hij volgens een ander criterium het ook prima doet. Waarvan akte :)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:04:55 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177706708
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit vind ik een beetje jammer nadat ik allerlei inhoudelijke argumenten heb gegeven.
Ik bedoel niet specifiek jou.
Ik hoor veel om mij heen en op televisie dat hij moet opstappen als ze geen kampioen en dat vind ik onzin.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:11:49 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177706815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet slecht maar 2 jaar zonder een behoorlijke linksback kan je ook niet goed noemen, niet dat hij van mij weg hoeft hoor want dat PSV het zo goed doet mag je wel een godswonder noemen als je ziet hoe die selectie vermagerd is, die staan bovenaan ondanks het aankoopbeleid ipv dankzij
Selectiebeleid is niet altijd goed geweest. Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat er fouten gemaakt worden.
Alleen kun je dat ook afschuiven op anderen. Het TH wat eindeloos moest wikken en wegen voordat een keer een speler goed genoeg bevonden werd (of niet) waardoor spelers mis gelopen zijn.

Ik denk dat nu het moment van de waarheid is voor Overmars. Hij heeft nu de zeggenschap om sneller dit soort dingen te beslissen. Laat hem dan ook maar los gaan. Daarna kunnen we hem daadwerkelijke beoordelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:15:21 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177706871
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Oké, dus jouw reactie op mijn opmerking dat hij het volgens de meest objectieve beoordelingscriterium (ik heb niet gezegd belangrijkst) prima doet is dat hij volgens een ander criterium het ook prima doet. Waarvan akte :)
Dat vat je goed samen. Ik vind alleen dat het objectieve beoordelingscriterium wat je noemt, complete bijzaak is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat de selectie van Ajax toch wel beter is alleen is de aanpak van Cocu pragmatischer
Dat mag jij, als Ajax-supporter, natuurlijk best denken. Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Misschien heeft Ajax wat grotere talenten en individueel hier en daar een betere speler. Echter, de kracht van een selectie zit hem ook in balans in karakters, leeftijden en types voetballers. En op dat vlak vind ik PSV absoluut beter samengesteld.

Dus, betere spelers, wellicht. Betere selectie, nee.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:26:15 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177707075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:15 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat vat je goed samen. Ik vind alleen dat het objectieve beoordelingscriterium wat je noemt, complete bijzaak is.

[..]

Dat mag jij, als Ajax-supporter, natuurlijk best denken. Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Misschien heeft Ajax wat grotere talenten en individueel hier en daar een betere speler. Echter, de kracht van een selectie zit hem ook in balans in karakters, leeftijden en types voetballers. En op dat vlak vind ik PSV absoluut beter samengesteld.

Dus, betere spelers, wellicht. Betere selectie, nee.
:) als PSV supporter mag jij natuurlijk wat anders denken, maar we blijven het oneens, des te schrijnender is het puntverschil.
pi_177707293
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:15 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat vat je goed samen. Ik vind alleen dat het objectieve beoordelingscriterium wat je noemt, complete bijzaak is.

[..]

Complete bijzaak voor een TD? Dus met een zwaar negatief transfersaldo een kampioenschapswaardige selectie neerzetten vind jij even goed (of misschien marginaal slechter) als met een zwaar positief transfersaldo een kampioenschapswaardige selectie neerzetten?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:40:38 #100
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_177707395
Jongens, hoe handelen jullie het altijd af met de kapper als ie het volledig verpest?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')