abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:31 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177671014
Na heel veel jaren wikken en wegen, hebben mijn vrouw en ik eindelijk een huis gekocht. Onze allereerste koopwoning. Helemaal leuk natuurlijk, en we hebben dan ook erg veel zin in de verhuizing eind april. Alleen nu zitten we met een probleem.

In het huis bevindt zich een Intergas-combiketel, type HRE uit 2016. Prachtig ding natuurlijk, heb zelf ooit Intergas-ketels in elkaar gezet tijdens de schoolvakanties. Maar goed, als thermostaat gebruiken de huidige bewoners een Toon van Eneco. Aangezien wij nog vier jaar vastzitten aan Essent, nemen deze mensen de Toon mee.

Als wij de woning betrekken, zal er dus geen thermostaat aanwezig zijn. Er zal dus een andere thermostaat moeten worden geplaatst. Maar welke? Essent geeft zelf drie opties aan:

• De Honeywell Round Connected van ¤99,-
• De Honeywell Lyric T6 van ¤149,-
• De Nest Learning versie 3 van ¤249,-, inclusief gratis montage

Maar wat is nu een goede thermostaat? Liefst heb ik een programmeerbare, die je ook nog via een app op afstand kunt regelen. Inschakelen middels GPS is niet handig, aangezien deze pas werken vanaf een radius van 5km, maar ik woon een kilometer van mijn werk en mijn vrouw een kilometertje of drie.

Ook nog handig om te weten: als smartphone gebruiken wij allebei een Android-smartphone, dus Apple compatible hoeft niet. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_177671192
Waarom zou je een slimme thermostaat willen die op afstand aan en uit te zetten is?
  Redactie Frontpage woensdag 7 maart 2018 @ 20:23:44 #3
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177671237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:21 schreef CarltonBanks het volgende:
Waarom zou je een slimme thermostaat willen die op afstand aan en uit te zetten is?
Omdat ik nu vaak vergeet de stokoude, ronde Honeywell uit te zetten waardoor de kachel de volgende morgen nog staat te brullen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_177671297
Is tado geen optie? Kun je ook in andere ruimtes nog slimme radiatorkranen gebruiken.
dag
pi_177671487
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:23 schreef Djeez het volgende:

[..]

Omdat ik nu vaak vergeet de stokoude, ronde Honeywell uit te zetten waardoor de kachel de volgende morgen nog staat te brullen
Straks zet je hem eerder aan via je mobiel en verbras je op die manier gas ;)

Neem een slimme met sensor die detecteerde dat je thuis bent, heb je meer aan dan een mobiel ding
pi_177671579
Gewoon een klokthermostaat modulerend is meer dan voldoende.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:51:20 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177672002
TS wil graag een advies voor een via een app te besturen thermostaat.
Maar het is weer echt Fok! hij krijgt alle advieze behalve over een via een App te besturen thermostaat.
Tot nooit .......
pi_177672066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:37 schreef halfway het volgende:
Gewoon een klokthermostaat modulerend is meer dan voldoende.
Dit en niet zoveel zuipen dat je de thermostaat vergeet

Goedkoopste oplossing
  Redactie Frontpage woensdag 7 maart 2018 @ 21:05:45 #9
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177672436
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:34 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Straks zet je hem eerder aan via je mobiel en verbras je op die manier gas ;)

Neem een slimme met sensor die detecteerde dat je thuis bent, heb je meer aan dan een mobiel ding
Je bedoelt zo'n ding als in de huisjes van Sporthuis Centrum? Die schijnen vaak niet al te geweldig te werken
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_177672791
Ik ben ontzettend tevreden over de nest, maar ik heb wel ook de nest protect, dus wat extra meerwaarde.
pi_177672923
Wil je het echt fijn dan neem je de evohome. Als je dan koud thuis komt heb je het in de badkamer alvast lekker warm gemaakt bijvoorbeeld. Elke ruimte apart van elkaar te regelen
pi_177673010
quote:
5s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:13 schreef Djeez het volgende:
[...]

In het huis bevindt zich een Intergas-combiketel, type HRE uit 2016. Prachtig ding natuurlijk, heb zelf ooit Intergas-ketels in elkaar gezet tijdens de schoolvakanties.
Vandaar de beroerde kwaliteit.
pi_177673078
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Vandaar de beroerde kwaliteit.
pi_177673827
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:23 schreef Djeez het volgende:

[..]

Omdat ik nu vaak vergeet de stokoude, ronde Honeywell uit te zetten waardoor de kachel de volgende morgen nog staat te brullen
En die app ga je niet vergeten te gebruiken?
pi_177675767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

En die app ga je niet vergeten te gebruiken?
mijn app houdt zelf bij of ik onderweg naar huis ga en dan slaat de verwarming aan :Y
dag
pi_177676493
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:23 schreef Djeez het volgende:

[..]

Omdat ik nu vaak vergeet de stokoude, ronde Honeywell uit te zetten waardoor de kachel de volgende morgen nog staat te brullen
Wat voor ketel en wat voor radiatoren hebben jullie in dat huis?
Wel belangrijk vind ik bij een keuze van een thermostaat, en wat betreft vergeten, naar de eerste jaarafrekening vergeet je het heus niet meer!
pi_177676512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:26 schreef Peter het volgende:
Is tado geen optie? Kun je ook in andere ruimtes nog slimme radiatorkranen gebruiken.
Die heb ik laatst ook gekocht, maar ga hem van het weekend pas definitief installeren. Wel een sjiek ding, zeker in combinatie met de radiatorkranen.

De support van Tado is ook erg goed heb ik gemerkt. Binnen een uur in het Nederlands antwoord op een vraag (het is een Duits bedrijf) en meteen het antwoord dat ik nodig had.
pi_177678939
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:23 schreef Djeez het volgende:
Omdat ik nu vaak vergeet de stokoude, ronde Honeywell uit te zetten waardoor de kachel de volgende morgen nog staat te brullen
Een programmeerbare Honeywell, met Open Therm protocol die past bij je modulerende ketel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2018 @ 14:55:59 #19
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177685829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat voor ketel en wat voor radiatoren hebben jullie in dat huis?
Wel belangrijk vind ik bij een keuze van een thermostaat, en wat betreft vergeten, naar de eerste jaarafrekening vergeet je het heus niet meer!
De ketel is een Interface HRE uit 2016. Radiatoren geen idee, gewoon wat standaard was in 95 lijkt me
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_177686256
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:55 schreef Djeez het volgende:

[..]

De ketel is een Interface HRE uit 2016. Radiatoren geen idee, gewoon wat standaard was in 95 lijkt me
Intergas zal je bedoelen, dan inderdaad wat Blomke aangeeft, als je niet in de badkamer een handdoek droger hebt hangen zal die het wel warm krijgen in huis, evt kan je de ketel begrenzen op 60 graden dan. Dan moduleert die ook echter niet hoger als 60, maar dat mag je zelf uitzoeken tot welke temp kan bij jullie, voorjaar en najaar heb je waarschijnlijk genoeg met 40 tot 50 graden.
pi_177687190
Wij hebben een Nefit Easy. Je zou even moeten kijken of deze via de adapter ook op jouw ketel kan werken.
pi_177687569
Als je maar geen thermosmart koopt, die heb ik vorig jaar terug gestuurd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177726170
Ik had altijd een Honeywell Chronotherm en die beviel prima.

quote:
Essent geeft zelf drie opties aan:
Waarom ga je naar Essent voor een thermostaat? :?
Een bouwmarkt heeft ze ook. Bol.com heeft ze ook. Vaak zijn ze daar goedkoper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177726638
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik had altijd een Honeywell Chronotherm en die beviel prima.
Waarom ga je naar Essent voor een thermostaat? :?
Een bouwmarkt heeft ze ook. Bol.com heeft ze ook. Vaak zijn ze daar goedkoper.
Marktplaats heeft ze ook!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage woensdag 14 maart 2018 @ 13:28:02 #25
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177815395
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nu echter van mijn werk een gebruikte Honeywell Chromotherm IV gekregen. Schijnt wel een goed ding te zijn, alleen weet iemand of deze gaat passen?

Ik lees namelijk dingen over aan-/uitketels of modulerende cv-ketels. Nu blijkt een Chronotherm IV voor een aan/uit te zijn. Hij past wel op een modulerende, alleen schijnt het grote voordeel van een modulerende ketel te zijn dat dit protocol een stuk zuiniger is. Voor dit voordeel zou ik dus een andere thermostaat moeten hebben, klopt dat? Ik ben echt een leek op dit gebied, en zal als kersverse huiseigenaar nog een hoop moeten leren
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')