abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 11:11:23 #1
88815 The_Emotion
98.3
pi_177658622
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_177658628
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afbreekt? Hoe kom je daarbij?
Wishful thinking denk ik. Het zijn met name de Baudet fans hier die geen goed woord voor hem over hebben. Ik zou zeggen: dat is een indicatie dat hij goed bezig is. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177658731
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wishful thinking denk ik. Het zijn met name de Baudet fans hier die geen goed woord voor hem over hebben. Ik zou zeggen: dat is een indicatie dat hij goed bezig is. :)
D66 levert als regeringspartij zes virtuele zetels in, maar staat daarmee alsnog hoog (zeker voor D66).

Wilders mag zich meer zorgen maken. Die zit in de oppositie, maar maakt toch een duikval.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:21:05 #4
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177658808
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afbreekt? Hoe kom je daarbij?
Enkele voorbeelden.

https://www.aob.nl/nieuws/populariteit-d66-keldert-bij-aob-leden/

Bij de peiling onder AOb-leden in 2016 werd D66 de grootste partij. Nu verliest de partij een derde van de aanhang bij het onderwijspersoneel. ‘D66 beloofde van alles voor het onderwijs, maar heeft er niets van waar gemaakt.’



Wethouder D'66 :

http://michielverbeek.nl/(...)-minister-ollongren/

Als D66’er ben ik enorm teleurgesteld in de partij over de wijze waarop het raadgevende referendum om zeep is geholpen, er een truc is uitgehaald om de afschaffing niet referendabel te verklaren en hoe D66 de inzet voor het correctief referendum heeft verlaten.

Partij icoon Jan Terlouw :

https://www.ad.nl/politie(...)gen-partij~a19360a1/

Hoewel D66 na vier jaar besturen het ook in de peilingen voor de nieuwe gemeenteraadsverkiezingen goed doet, zijn de oppositie- én coalitiepartijen 'uitzonderlijk' hard over de grootste partij van de stad.

Dat schrijft de Volkskrant. De krant blikt vandaag terug op de afgelopen vier jaar. Voor het eerst werd de PvdA niet de grootste in de stad en mocht een andere partij, D66 dus, het initiatief nemen voor een college. Als de krant andere partijen spreekt, laten die zich met 'ongekend harde taal' uit over D66.

De partijen spreken gefrustreerd over 'onbetrouwbaar gedrag' en 'weinig oog voor de stad en veel voor het politieke spel'. Zo wordt bijvoorbeeld aangestipt dat wethouder Simone Kukenheim (Onderwijs) een rapport achterhield voor de raad. 'Bij dat soort acties denk ik vaak dat ze bij D66 te veel naar House of Cards kijken', zegt Partij voor de Dieren-lijsttrekker Johnas van Lammeren over dat hoofdstuk.

Kei- en keihard genaaid
VVD-lijsttrekker Eric van der Burg zat samen met D66 in het college, maar noemt zijn coalitiepartner 'totaal onbetrouwbaar' over het niet nakomen van een afspraak in het coalitieakkoord. D66 stemde tegen de woonplannen van wethouder Laurens Ivens (SP) terwijl dit onderdeel was van afspraken binnen het college. Het was puur symbolisch, want D66 wist dat de plannen toch wel een meerderheid zouden halen.


http://www.at5.nl/artikel(...)--en-keihard-genaaid
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177658819
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 levert als regeringspartij zes virtuele zetels in, maar staat daarmee alsnog hoog (zeker voor D66).
Regeringspartijen zijn natuurlijk nooit populair in de peilingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

Wilders mag zich meer zorgen maken. Die zit in de oppositie, maar maakt toch een duikval.
Ja... het wordt tijd voor wat nieuwe controversiële uitspraken. Het is duidelijk dat hij niet op zijn imago kan blijven teren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177658894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Enkele voorbeelden.

https://www.aob.nl/nieuws/populariteit-d66-keldert-bij-aob-leden/

Bij de peiling onder AOb-leden in 2016 werd D66 de grootste partij. Nu verliest de partij een derde van de aanhang bij het onderwijspersoneel. ‘D66 beloofde van alles voor het onderwijs, maar heeft er niets van waar gemaakt.’

[ afbeelding ]

Wethouder D'66 :

http://michielverbeek.nl/(...)-minister-ollongren/

Als D66’er ben ik enorm teleurgesteld in de partij over de wijze waarop het raadgevende referendum om zeep is geholpen, er een truc is uitgehaald om de afschaffing niet referendabel te verklaren en hoe D66 de inzet voor het correctief referendum heeft verlaten.

Partij icoon Jan Terlouw :

https://www.ad.nl/politie(...)gen-partij~a19360a1/

Hoewel D66 na vier jaar besturen het ook in de peilingen voor de nieuwe gemeenteraadsverkiezingen goed doet, zijn de oppositie- én coalitiepartijen 'uitzonderlijk' hard over de grootste partij van de stad.

Dat schrijft de Volkskrant. De krant blikt vandaag terug op de afgelopen vier jaar. Voor het eerst werd de PvdA niet de grootste in de stad en mocht een andere partij, D66 dus, het initiatief nemen voor een college. Als de krant andere partijen spreekt, laten die zich met 'ongekend harde taal' uit over D66.

De partijen spreken gefrustreerd over 'onbetrouwbaar gedrag' en 'weinig oog voor de stad en veel voor het politieke spel'. Zo wordt bijvoorbeeld aangestipt dat wethouder Simone Kukenheim (Onderwijs) een rapport achterhield voor de raad. 'Bij dat soort acties denk ik vaak dat ze bij D66 te veel naar House of Cards kijken', zegt Partij voor de Dieren-lijsttrekker Johnas van Lammeren over dat hoofdstuk.

Kei- en keihard genaaid
VVD-lijsttrekker Eric van der Burg zat samen met D66 in het college, maar noemt zijn coalitiepartner 'totaal onbetrouwbaar' over het niet nakomen van een afspraak in het coalitieakkoord. D66 stemde tegen de woonplannen van wethouder Laurens Ivens (SP) terwijl dit onderdeel was van afspraken binnen het college. Het was puur symbolisch, want D66 wist dat de plannen toch wel een meerderheid zouden halen.


http://www.at5.nl/artikel(...)--en-keihard-genaaid
Nederland is groter dan Amsterdam. Wat daar gebeurt, interesseert mij eerlijk gezegd geen zak. Hier stevent D66 juist af op zetelwinst. Tsja.

En dat kiezers teleurgesteld zijn in regeringspartijen is eerder regel dan uitzondering. Dat zegt dus niet zoveel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:30:32 #7
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177658995
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederland is groter dan Amsterdam. Wat daar gebeurt, interesseert mij eerlijk gezegd geen zak. Hier stevent D66 juist af op zetelwinst. Tsja.

En dat kiezers teleurgesteld zijn in regeringspartijen is eerder regel dan uitzondering. Dat zegt dus niet zoveel.
Noujah, Bij de VVD is er relatief gezien minder verlies. CDA staat ook op 6 zetels verlies maar die hebben ook last van het FvD. Wat natuurlijk bij D'66 amper zal spelen. CU zelfs stabiel tot kleine winst.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:35:24 #8
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177659086
quote:
Goed interview. Thanks.
Baudet komt hier wat vol van zichzelf op mij over.
En zijn meningen tot feiten bestempelen ronduit arrogant.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177659155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Noujah, Bij de VVD is er relatief gezien minder verlies. CDA staat ook op 6 zetels verlies maar die hebben ook last van het FvD. Wat natuurlijk bij D'66 amper zal spelen. CU zelfs stabiel tot kleine winst.
CU heeft een trouwe achterban en profiteert van de leegloop bij het CDA.

Maar drie van de vier regeringspartijen leveren dus zetels in (bij de vorige zes kabinetten was dat niet anders), en daaruit concludeer jij dat D66 ten dode is opgeschreven? Sorry, maar dat is toch echt wensdenken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:38:33 #10
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177659161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je had het er daar over dat hij doof zou zijn voor argumenten van anderen. Ik ben dan wel benieuwd wat je daarmee bedoelt. Nog steeds wel. ;)
Nou, bijvoorbeeld dat gedoe rond dat roman personage. Er is al meerdere keren uitgelegd dat dat een fictief persoon is met een fictieve mening.
Als Pechtold het dan toch steeds weer op blijft werpen, vind ik hem wel doof voor argumenten eerlijk gezegd.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:40:41 #11
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177659214
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 levert als regeringspartij zes virtuele zetels in, maar staat daarmee alsnog hoog (zeker voor D66).

Wilders mag zich meer zorgen maken. Die zit in de oppositie, maar maakt toch een duikval.
Hoe eerder Wilders op 0 zetels staat, hoe beter. En dan geen virtuele graag.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:45:14 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177659301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nou, bijvoorbeeld dat gedoe rond dat roman personage. Er is al meerdere keren uitgelegd dat dat een fictief persoon is met een fictieve mening.
Als Pechtold het dan toch steeds weer op blijft werpen, vind ik hem wel doof voor argumenten eerlijk gezegd.
Ik heb waarschijnlijk iets gemist. Over welke roman gaat dit?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:45:36 #13
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177659313
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

CU heeft een trouwe achterban en profiteert van de leegloop bij het CDA.

Maar drie van de vier regeringspartijen leveren dus zetels in (bij de vorige zes kabinetten was dat niet anders), en daaruit concludeer jij dat D66 ten dode is opgeschreven? Sorry, maar dat is toch echt wensdenken.
Nee, zo'n vaart zal het inderdaad niet lopen. Maar van de 4 regeringspartijen zullen zij er waarschijnlijk wel het meeste gaan inleveren.

Dat betekend zeker niet dat ze ten dode zijn opgeschreven. Pechtold vervangen voor een type Boris van der Ham zal al een flinke slok schelen. Het is dat ik Pechtold een absolute idioot vind en het niet eens ben hun visie op de EU, maar ik heb D'66 altijd wel een redelijke partij gevonden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177659354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nou, bijvoorbeeld dat gedoe rond dat roman personage. Er is al meerdere keren uitgelegd dat dat een fictief persoon is met een fictieve mening.
Als Pechtold het dan toch steeds weer op blijft werpen, vind ik hem wel doof voor argumenten eerlijk gezegd.
Tsja, Baudet was dan ook fan van Julien Blanc. Dan laat je de verdenking ook wel een beetje op je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:54:25 #15
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177659510
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb waarschijnlijk iets gemist. Over welke roman gaat dit?
De roman waarin het personage kennelijk iets vrouwonvriendelijks gezegd zou hebben.
De laatste keer tersprake gebracht in het WNL interview. Wederom door mensen onderstreept dat het een roman is, fictie.
Reactie Pechtold: "Nou en, hij is politicus"

Nogmaals, dan wil je volgens mij geen argumenten horen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 11:58:11 #16
236264 crew  capricia
pi_177659596
Een politicus die weigert in debat te gaan met een andere politicus...dat blijft gewoon heel zwak. Dit is namelijk een van de essenties van onze democratie, dat er een debat plaats vindt.

Wegrennen, duiken, afzeggen, het is allemaal maar matig.
Maar ik begrijp Baudet wel, hij kan alleen maar verliezen in het debat. Hij heeft niets te winnen. Opportunistisch dus.
Definitely not CIA
pi_177659618
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nou, bijvoorbeeld dat gedoe rond dat roman personage. Er is al meerdere keren uitgelegd dat dat een fictief persoon is met een fictieve mening.
Als een fictief persoon een fictieve mening uit en jij zegt: "klopt helemaal!", dan betekent dat verder niks?
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:03:32 #18
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177659700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:58 schreef capricia het volgende:
Een politicus die weigert in debat te gaan met een andere politicus...dat blijft gewoon heel zwak. Dit is namelijk een van de essenties van onze democratie, dat er een debat plaats vindt.

Wegrennen, duiken, afzeggen, het is allemaal maar matig.
Maar ik begrijp Baudet wel, hij kan alleen maar verliezen in het debat. Hij heeft niets te winnen. Opportunistisch dus.
Hoe kijk je dan aan tegen het racisme debat wat onlangs in de 2e kamer is geblokkeerd door D'66? Aangevraagd door GL vanwege vermeende racistische uitspraken van Hiddema. Het FvD was overigens zelf voorstander van het debat.

Een debat voer je bij uitstek in de 2e kamer lijkt me, tenminste als het over inhoud gaat. Debatten op radio & tv rondom verkiezingstijd heeft in zijn algemeenheid veel minder met inhoud te maken maar meer met wie de beste debater is.

En als ik op de beste debater wil stemmen, stem ik wel op Rutte ofzo.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:06:05 #19
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177659755
quote:
9s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als een fictief persoon een fictieve mening uit en jij zegt: "klopt helemaal!", dan betekent dat verder niks?
Dat zou bij mij afhangen van de context waarin iets gezegd werd.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:06:43 #20
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177659765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

De roman waarin het personage kennelijk iets vrouwonvriendelijks gezegd zou hebben.
De laatste keer tersprake gebracht in het WNL interview. Wederom door mensen onderstreept dat het een roman is, fictie.
Reactie Pechtold: "Nou en, hij is politicus"

Nogmaals, dan wil je volgens mij geen argumenten horen.
Argumenten omtrent een roman? Nou, als dat het ergste is dan is er niets aan de hand.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177659855
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat zou bij mij afhangen van de context waarin iets gezegd werd.
Ok, het zou denk ik toch vooral betekenen dat je het met die mening eens bent. Dat die mening dan fictief is doet er niet zoveel toe.
pi_177659956
In zijn uitgebreide verklaring rept Baudet slechts 3x over demonisering. Dat valt dan weer mee.

https://forumvoordemocrat(...)-met-d66-in-debat-ga

Wel bijzonder hypocriet dat hij loopt te klagen over verdachtmakingen terwijl hij net zo hard verdachtmakingen over omkoping van Pechtold de wereld in slingert, maar goed, dat was natuurlijk al bekend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177660423
Wel lachen dat Baudet nu wegloopt van het debat terwijl hij vorig jaar nog een kort geding aanspande om mee te mogen doen.
https://nos.nl/artikel/21(...)eding-tegen-nos.html
pi_177660544
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:14 schreef Ludachrist het volgende:
In zijn uitgebreide verklaring rept Baudet slechts 3x over demonisering. Dat valt dan weer mee.

https://forumvoordemocrat(...)-met-d66-in-debat-ga

Wel bijzonder hypocriet dat hij loopt te klagen over verdachtmakingen terwijl hij net zo hard verdachtmakingen over omkoping van Pechtold de wereld in slingert, maar goed, dat was natuurlijk al bekend.
Tja, dat is het nieuwe campagne voeren. Het beschadigen van je tegenstanders lijkt tegenwoordig de norm te zijn. Zeker na Trump want die is een absolute grootmeester in het framen van zijn opponenten.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:45:55 #25
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177660582
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Argumenten omtrent een roman? Nou, als dat het ergste is dan is er niets aan de hand.
Het ging hier ook niet om de roman he, maar om het in diskrediet brengen van de schrijver.
Die zich daarin overigens ook niet onbetuigd laat moet ik eerlijk zeggen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177660584
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:43 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Tja, dat is het nieuwe campagne voeren. Het beschadigen van je tegenstanders lijkt tegenwoordig de norm te zijn. Zeker na Trump want die is een absolute grootmeester in het framen van zijn opponenten.
Hij weet natuurlijk ook dat als hij zijn politieke tegenstanders maar vaak genoeg beschuldigt een partijkartel te zijn er vanzelf iets blijft hangen. In die zin laat de verklaring die hij geeft om niet te debateren wel mooi de strategie zien die FvD gebruikt. Gewoon de ander zwartmaken en de inhoud uit de weg gaan.
pi_177660606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij weet natuurlijk ook dat als hij zijn politieke tegenstanders maar vaak genoeg beschuldigt een partijkartel te zijn er vanzelf iets blijft hangen. In die zin laat de verklaring die hij geeft om niet te debateren wel mooi de strategie zien die FvD gebruikt. Gewoon de ander zwartmaken en de inhoud uit de weg gaan.
Beetje een laf zwaktebod is het wel. Als je daar klaar mee bent kun je dat op een inhoudelijke manier pareren en in het debat juist laten zien dat het je om de inhoud draait.
pi_177660632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij weet natuurlijk ook dat als hij zijn politieke tegenstanders maar vaak genoeg beschuldigt een partijkartel te zijn er vanzelf iets blijft hangen. In die zin laat de verklaring die hij geeft om niet te debateren wel mooi de strategie zien die FvD gebruikt. Gewoon de ander zwartmaken en de inhoud uit de weg gaan.
Zoals een wijs man ooit schreef:

quote:
“U bent een partijkartel!”
‘Nee dat ben ik niet’
“U bent een partijkartel!”
‘Nogmaals: dat ben ik niet’.
“Partijkartel! Partijkartel! Partijkartel!”

Hoe ongefundeerd de beschuldiging ook is: onvermijdelijk zet zij zich al gauw vast in de harten en hoofden van de toehoorders. Twijfel slaat toe. En dan komen de krantenkoppen: ‘Beschuldigde ontkent een partijkartel te zijn!’ De talkshows organiseren discussietafels. ‘Is de beschuldigde een partijkartel?’ Voor- en tegenstanders worden uitgenodigd. Want de waarheid - die ligt toch altijd in het midden?

Na enige tijd blijft rondom de beschuldigde hoe dan ook ‘een sfeertje’ hangen. Een gevoel van ‘waar rook is, is vuur’. Mensen zullen zich afvragen waar die beschuldigingen toch steeds vandaan komen. ‘Dat wordt toch niet zomaar geroepen?’ Binnen de kortste keren kan men onomwonden schrijven dat je ‘meermaals van kartelpraktijken werd beschuldigd’ en dat je in elk geval ‘niet onomstreden’ bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177661462
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoals een wijs man ooit schreef:

[..]

Volgens de definitie die Baudet hanteert, is het partijkartel een vorm van corruptie. Nogal een heftig verwijt. Maar aangezien Baudet degene is die de beschuldiging uit, kan er geen sprake zijn van corruptie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177663335
quote:
Leestip: fabelachtig interview met dhr. Hiddema

Theo Hiddema in Nieuwe Revu.
Fabelachtig interview met de nestor van de Renaissancevloot (hier via Zwendle). De sympathieke mijnheer Hiddema die in de nazomer van zijn leven het land nog even probeert te redden van de totaalverdoemenis en tussendoor de tijd heeft om op ongeëvenaarde wijze een college openhartig interview te geven. Eerlijk en open, zoals het hoort. Met likeur in de koffie om de keel te smeren. Een raam zit verdorie op slot. Rechts? Krachtvoer voor echte liberalen! Een dakpan op je kop van Allah. Een PvdA-ontmoeting is 'saai en totaal humorloos'. Florrie Rost van Tonningen & het NSB-lidmaatschap van zijn vader. Volkert van der Graaf is 'zo dor en droog als een zak erwten'. Integreren door te neuken. Immigratie, islam en moslims.

"Wij vinden dat je nu geen ongebreidelde immigratie moet hebben, omdat je te veel mensen uit moslimlanden krijgt. Dat ondergraaft het democratisch welbevinden van een volk. Want mensen uit dat soort landen gaan uit van groepsdenken. Wij waren na de jaren 60 net zover gekomen dat de verzuiling was gestopt. Je werd niet meer vanuit kleingeestig religieuze hoek gesouffleerd wat je diende te stemmen. Als je dan nu massaal mensen gaat importeren die totaal geen democratische historie van verdraagzaamheid naar afwijkende culturen of geloven hebben, dan gaat het mis. Het gaat allemaal vanuit groepsdwang. Dus als er vanuit religieuze groepsloyaliteit politiek wordt bedreven, dan ondergraaft dat ons democratisch proces."

Is het niet een normaal proces waar een groep doorheen moet gaan? Je plek in de samenleving vinden. Een verlichting moet van binnenuit komen.

"Laat ze dat dan lekker thuis doen in plaats van hier het licht te doven."

Wij hebben er ook honderden jaren over gedaan om te verlichten en te ontzuilen. We zijn pas net een beetje los van dat christendom. Moeten we mensen niet wat ruimte en tijd gunnen om zich los te maken?

"Waarom? We leven nu. Wij bieden mensen juist ideale omstandigheden in onze cultuur om zich los te maken van een diepreligieuze cultuur. Wil jij van Nederland dan een openluchtheropvoedingskamp maken? Maar het zou een natuurlijk proces kunnen zijn, ja hoor. Maar we leven nu en willen geen vrijheden inleveren in de hoop daarmee bij te dragen aan de genezing van anderen, ooit."
  woensdag 7 maart 2018 @ 15:48:10 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_177664228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

quote:
‘Nee. Als ik boer was geweest in die tijd, had ik me misschien ook kunnen laten overhalen tot een NSB-lidmaatschap. Wat de NSB later typeert als een stelletje landverraders en Jodenvervolgers, daar was binnen de Friese agrarische gemeenschap helemaal geen sprake van. Het was enkel boerenbelang. De politieke ideeën over ras en geloof speelden totaal geen rol.’
Ach, die NSB viel best wel mee. Aldus Hiddema.
pi_177664794
Toen al moesten die Friezen niks hebben van Randstedelijke onzin als jodenvervolging en landverraad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177664840
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:48 schreef remlof het volgende:
Ach, die NSB viel best wel mee. Aldus Hiddema.
Had jij niet je zoveelste welverdiende ban...? Jammer dat je weer terug bent.
pi_177665648
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Ach, die NSB viel best wel mee. Aldus Hiddema.
Ik vind zeggen dat je misschien wel bij de NSB had gezeten juist wel een uitspraak die wel verfrissend is. Vrijwel iedereen ontkent nu in alle aarde dat ze die keuze gemaakt zouden hebben maar het is toch gewoon gebleken dat er genoeg mensen bij zijn gegaan die echt niet allemaal monsters waren.
Wat wel minder is dat hij zegt dat politieke ideeën over ras en geloof geen rol speelden, dat beweren ze bij zijn huidige partij ook krampachtig maar weinig overtuigend.
pi_177666707
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 16:15 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Had jij niet je zoveelste welverdiende ban...? Jammer dat je weer terug bent.
Ah, de FOK!-racist is er ook.
pi_177666961
quote:
9s.gif Op woensdag 7 maart 2018 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, de FOK!-racist is er ook.
Ach ende wee
  woensdag 7 maart 2018 @ 18:19:51 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_177667771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik vind zeggen dat je misschien wel bij de NSB had gezeten juist wel een uitspraak die wel verfrissend is.
Ik zal het doorgeven aan al die joodse onderduikers die door NSB’era verraden zijn.
pi_177667985
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Ach, die NSB viel best wel mee. Aldus Hiddema.
Heb jij een Zwendle account? Post effe het hele artikel hier dan.
  woensdag 7 maart 2018 @ 18:32:14 #39
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177668087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:40 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Hoe eerder Wilders op 0 zetels staat, hoe beter. En dan geen virtuele graag.
Gaat nooit gebeuren.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177668119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:32 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Gaat nooit gebeuren.
Wilders staat sowieso al buitenspel, dus hoeveel zetels de PVV heeft is niet zo gek relevant.
  woensdag 7 maart 2018 @ 18:38:26 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_177668295
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Heb jij een Zwendle account? Post effe het hele artikel hier dan.
Je kan er gewoon voor betalen op Blendle, ¤0,49 geloof ik:

https://blendle.com/i/nie(...)20180307-ccabb23cd95
  woensdag 7 maart 2018 @ 18:38:38 #42
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177668305
quote:
13s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Ach, die NSB viel best wel mee. Aldus Hiddema.
Dat staat er niet. Hij legt uit waarom mensen in de jaren 30 en begin 40 ( voor de oorlog ) lid waren van de NSB ( in de democratische tijd, voor de bezetting ) in Friesland. Dat waren agrarische motieven en dat niks met ras te maken. Hij zegt dus niet dat de NSB goed is.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 7 maart 2018 @ 18:45:00 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177668457
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders staat sowieso al buitenspel, dus hoeveel zetels de PVV heeft is niet zo gek relevant.
Hetzelfde geldt voor FvD. Ik kan me niet voorstellen dat de bereidheid bij andere partijen om met FvD samen te werken groter is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177669141
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Jawel, dat zegt ie impliciet wel. Want hij kan zich voorstellen dat je lid werd van de NSB als boer. terwijl ook toen al bekend was dat de partij een rassenleer aanhing en met de vijand heulde.

Eigenlijk precies wat het FvD nu doet, dus heel verrassend is het inderdaad niet. Het FvD is in wezen gewoon de NSB 2.0, een rascistische landverradersclub.
Ik moet wel vaak om jouw reacties lachen.

Ik was op wintersport vorige week. Toen las ik wat bladzijdes uit Hiddema zijn boek. Het begon al vrij twijfelachtig moet ik zeggen.:

"Ik kom uit een echte Friese familie, onbesmet." Ik kon daar wel om lachen, dan hangt er al zo'n sfeer om je heen door gekkies als jij, en dan knal je er meteen zo'n zin uit. _O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:19:29 #45
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177671128
Lees het boek van Ter Slaa en Klijn.
pi_177671171
Je bent geschiedenisleraar, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177671357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor FvD. Ik kan me niet voorstellen dat de bereidheid bij andere partijen om met FvD samen te werken groter is.
True. Als ze zo door blijven gaan en Baudet niet wat professioneler en zakelijker wordt zit dat er dik in. Je merkt nu al dat Baudet niet meer heel serieus wordt genomen.
pi_177671500
quote:
5s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:21 schreef Ludachrist het volgende:
Je bent geschiedenisleraar, toch?
Eentje die Trump een heel goeie president vindt.
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:48:48 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177671935
quote:
9s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eentje die Trump een heel goeie president vindt.
Dat heeft wel iets paradoxaals.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:50:58 #50
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177671988
quote:
9s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft wel iets paradoxaals.
Heb nooit gezegd dat ik Trump een hele goed president vind. Geef hem een zesje.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177672015
martijn geef nou gewoon even toe dat je geen geschiedenisleraar bent, maar dat je dat alleen gebruikt onder het mom van "niet alleen tokkies die niks weten van de wereld steunen Baudet en Trump".

Je bent geen geschiedenisleraar daar durf ik een pak vla op te zetten.
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:53:27 #52
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672052
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:51 schreef koemleit het volgende:
martijn geef nou gewoon even toe dat je geen geschiedenisleraar bent, maar dat je dat alleen gebruikt onder het mom van "niet alleen tokkies die niks weten van de wereld steunen Baudet en Trump".

Je bent geen geschiedenisleraar daar durf ik een pak vla op te zetten.
Ben het echt, dus je kant geen docent zijn als je voor Trump bent of Fvd,PVV ofVVD stemt? Dat zeg jij dus.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177672081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:53 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ben het echt, dus je kant geen docent zijn als je voor Trump bent of Fvd,PVV ofVVD stemt? Dat zeg jij dus.
Nee hoor vvd kan prima. Maar je geschiedkundige missers maken ook dat ik dat denk.

(er is ook nog een mogelijkheid dat je het wel bent maar hier maar wat trolt)
pi_177672361
Ik mag hopen dat je geen docent bent, daarvoor maak je toch echt te veel taalfouten.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:04:50 #55
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag hopen dat je geen docent bent, daarvoor maak je toch echt te veel taalfouten.
Het is een forum geen formeel rapport, heb echt geen zin om hier alles te gaan controleren. Fok! is onderdeel van mijn ontspanning.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177672503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Het is een forum geen formeel rapport, heb echt geen zin om hier alles te gaan controleren. Fok! is onderdeel van mijn ontspanning.
Een docent die moeite moet doen om een foutloze zin te schrijven is een schande voor zijn vak.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:09:12 #57
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een docent die moeite moet doen om een foutloze zin te schrijven is een schande voor zijn vak.
lastig type hoor op een mobiel.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:15:37 #58
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672719
On-topic

BIJ1, de partij van Sylvana Simons, doet donderdag niet mee aan een studentendebat dat is georganiseerd door Het Parool en de Universiteit van Amsterdam. Silvana voelt niets voor een een-op-een-debat met Annabel Nanninga, de lijsttrekker in Amsterdam van Forum voor Democratie (FvD).

Haar reden'' ‘Wij snappen oprecht niet dat Het Parool/de UvA een partij met fascistoïde ideologie en etno-nationalistisch programma in een-op-een-debat wil programmeren met een partij die met gevaar voor eigen leven opkomt voor mensenrechten in de samenleving en door intense intimidatie, smaad en doodsbedreigingen heengaat. ''
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177672773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:15 schreef martijnde3de het volgende:
On-topic

BIJ1, de partij van Sylvana Simons, doet donderdag niet mee aan een studentendebat dat is georganiseerd door Het Parool en de Universiteit van Amsterdam. Silvana voelt niets voor een een-op-een-debat met Annabel Nanninga, de lijsttrekker in Amsterdam van Forum voor Democratie (FvD).

Haar reden'' ‘Wij snappen oprecht niet dat Het Parool/de UvA een partij met fascistoïde ideologie en etno-nationalistisch programma in een-op-een-debat wil programmeren met een partij die met gevaar voor eigen leven opkomt voor mensenrechten in de samenleving en door intense intimidatie, smaad en doodsbedreigingen heengaat. ''
raar van Silvana, als je denkt het gelijk aan je zijde te hebben ga je toch maar wat graag in debat?
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:19:11 #60
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672823
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

raar van Silvana, als je denkt het gelijk aan je zijde te hebben ga je toch maar wat graag in debat?
Haar stemmers kijken toch niet naar zo'n debat.
Trouwens er kijkt bijna niemand naar een debat met gemeentelijke lijsttrekkers, uit ervaring kan ik vertellen dat het vaak erg saai is.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177672865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:19 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Haar stemmers kijken toch niet naar zo'n debat.
Trouwens er kijkt bijna niemand naar een debat met gemeentelijke lijsttrekkers, uit ervaring kan ik vertellen dat het vaak erg saai is.
Maar dat is niet de reden dat ze afzegt.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:20:46 #62
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672875
D66 Amsterdam blijft trouwens FvD uitsluiten, ongeacht dat Yernaz weg is.

https://www.parool.nl/ams(...)uitsluiten~a4577448/
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:21:05 #63
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177672883
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:20 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar dat is niet de reden dat ze afzegt.
Maar ze heeft er wel weinig mee te winnen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177673345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:20 schreef martijnde3de het volgende:
D66 Amsterdam blijft trouwens FvD uitsluiten, ongeacht dat Yernaz weg is.

https://www.parool.nl/ams(...)uitsluiten~a4577448/
Ik geef ze geen ongelijk als je ziet hoe Baudet met Ollongren bijvoorbeeld omgaat.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:37:41 #65
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177673386
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geef ze geen ongelijk als je ziet hoe Baudet met Ollongren bijvoorbeeld omgaat.
Het is slimmer om te zeggen: ''we sluiten niemand vooraf uit, alleen op basis van de programma's lijkt mij een coalitie onmogelijk''.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177673403
Zijn ze eens een keer duidelijk naar de kiezers, is het weer niet goed...
pi_177673443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:37 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Het is slimmer om te zeggen: ''we sluiten niemand vooraf uit, alleen op basis van de programma's lijkt mij een coalitie onmogelijk''.
Mwah, van een figuur als Wilders kun je ook zeggen dat je mogelijkheden tot samenwerking uitsluit.
pi_177673458
Net of het FvD in een coalitie gaat zitten in Amsterdam. Wie wordt dan wethouder? Nanninga?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:40:47 #69
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177673476
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
Net of het FvD in een coalitie gaat zitten in Amsterdam. Wie wordt dan wethouder? Nanninga?
Van Schijndel in theorie.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:41:12 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177673488
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
Net of het FvD in een coalitie gaat zitten in Amsterdam. Wie wordt dan wethouder? Nanninga?
Lijkt me hilarisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 7 maart 2018 @ 21:41:38 #71
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177673505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lijkt me hilarisch.
Valt sowieso binnen een jaar dan.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 8 maart 2018 @ 00:27:24 #72
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177677156
Zo er is flink geschoond hier door de mods, 20 posten totaal weggehaald ofzo :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:12:42 #73
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177683949
Dijkhoff: 'Partijen reageren hysterisch op Forum voor Democratie'

VVD-kopstuk Klaas Dijkhoff vindt de uitspraken van voormalig kandidaat-raadslid Yernaz Ramautarsing 'dom en onsamenhangend', maar hij vindt ook dat andere partijen in Amsterdam 'hysterisch' reageren op Forum voor Democratie. Dat zegt hij in AT5's Park Politiek.

De voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de VVD reageert daarmee op de ophef die Ramautarsing landelijk veroorzaakte door zijn uitspraken over het verband tussen iemands afkomst en IQ. Later kwamen daar ook nog uitgelekte Whatsapp-gesprekken bij met opvattingen van de voormalige nummer twee van Forum voor Democratie over onder andere homorechten.

'Ik vind het vooral de hele tijd een onsamenhangend verhaal waarbij correlatie en causaal verband door elkaar gehaald wordt', zegt Dijkhoff. 'Je kunt best zo'n tabel pakken en zien wat het gemiddeld IQ per land is, die tabellen bestaan, dat is wetenschap. Maar dit soort conclusies eraan verbinden is net zo achterlijk als je zegt: 'In een land met meer olifanten is het gemiddeld IQ lager'. Dat is een correlatie, maar heeft causaal niks met elkaar te maken.'

Lees ook: Nanninga opgelucht na vertrek Ramautarsing: 'Volstrekt oneens met citaten'

Toch wil Dijkhoff de opmerkingen van Ramautarsing geen racisme noemen. 'Ik snap heel goed dat mensen zich gediscrimineerd voelen door zo'n uitspraak, maar wat hij letterlijk heeft gezegd, is juridisch gezien geen racisme.'

Dijkhoff ergerde zich dus ook nog aan iets anders, aan partijen zoals D66, GroenLinks en de PvdA die volgens de VVD'er met 'een soort gretigheid roepen; 'Jullie zijn af! Dit is racisme.'' Dat vindt hij ook 'ongezond'. 'Leg dan uit waarom het achterlijk was wat hij heeft gezegd en beoordeel een partij verder op basis van hun programma en wat ze willen.'

Zelf schitterde Dijkhoff door afwezigheid vorige maand bij een debat in de Balie met de landelijke politieke leiders over Amsterdam. Hij gaf de voorkeur aan het vieren van carnaval. Dijkhoff: 'Maar ook achteraf, bij het zien van de beelden, vroeg ik me af waar nuchterder werd gesproken, bij mij op carnaval of daar bij het debat.'

In het gesprek komt verder het nieuwe erfpachtstelsel aan bod, ingevoerd door VVD-wethouder en lijsttrekker Eric van der Burg. Ook komt de hoge voorraad aan sociale huurwoningen in de stad ter sprake. Volgens Dijkhoff een instrument dat niet werkt om een gemengde stad tot stand te brengen.

http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:20:17 #74
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177684102
Dit bericht van 2 maanden geleden is ook wel humor :P

Pechtold: Minder aandacht besteden aan circusklanten zoals Baudet

Het verdraaien van feiten en het ongeloofwaardig maken van de tegenstander winnen volgens Alexander Pechtold terrein in het politieke debat. ,,Het checken van feiten verliest aan waarde," zegt de D66-leider in een interview met het Nederlands Dagblad. Hij roept op om wat minder aandacht te besteden aan 'circusklanten' zoals Thierry Baudet (FvD). :') :') :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)als-baudet~a3e17f99/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:24:29 #75
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177684176
Max Pam: Hoe gaat het met de partij van Alexander Betuttelmans?

Voor iemand zoals ik, die - om met wijlen Martin van Amerongen te spreken - staat 'op de uiterste rechtervleugel van de uiterste linkervleugel van de sociaaldemocratie' zijn verkiezingen steeds meer verworden tot een aftreksom.

Op welke partij ik ga stemmen, weet ik pas als ik alle andere partijen heb verworpen. De laatste keer bleef D66 over en laten wij daarom nagaan wat die partij intussen heeft gepresteerd.


https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177684185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:12 schreef Gohf046 het volgende:
Dijkhoff: 'Partijen reageren hysterisch op Forum voor Democratie'

VVD-kopstuk Klaas Dijkhoff vindt de uitspraken van voormalig kandidaat-raadslid Yernaz Ramautarsing 'dom en onsamenhangend', maar hij vindt ook dat andere partijen in Amsterdam 'hysterisch' reageren op Forum voor Democratie. Dat zegt hij in AT5's Park Politiek.

De voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de VVD reageert daarmee op de ophef die Ramautarsing landelijk veroorzaakte door zijn uitspraken over het verband tussen iemands afkomst en IQ. Later kwamen daar ook nog uitgelekte Whatsapp-gesprekken bij met opvattingen van de voormalige nummer twee van Forum voor Democratie over onder andere homorechten.

'Ik vind het vooral de hele tijd een onsamenhangend verhaal waarbij correlatie en causaal verband door elkaar gehaald wordt', zegt Dijkhoff. 'Je kunt best zo'n tabel pakken en zien wat het gemiddeld IQ per land is, die tabellen bestaan, dat is wetenschap. Maar dit soort conclusies eraan verbinden is net zo achterlijk als je zegt: 'In een land met meer olifanten is het gemiddeld IQ lager'. Dat is een correlatie, maar heeft causaal niks met elkaar te maken.'

Lees ook: Nanninga opgelucht na vertrek Ramautarsing: 'Volstrekt oneens met citaten'

Toch wil Dijkhoff de opmerkingen van Ramautarsing geen racisme noemen. 'Ik snap heel goed dat mensen zich gediscrimineerd voelen door zo'n uitspraak, maar wat hij letterlijk heeft gezegd, is juridisch gezien geen racisme.'

Dijkhoff ergerde zich dus ook nog aan iets anders, aan partijen zoals D66, GroenLinks en de PvdA die volgens de VVD'er met 'een soort gretigheid roepen; 'Jullie zijn af! Dit is racisme.'' Dat vindt hij ook 'ongezond'. 'Leg dan uit waarom het achterlijk was wat hij heeft gezegd en beoordeel een partij verder op basis van hun programma en wat ze willen.'

Zelf schitterde Dijkhoff door afwezigheid vorige maand bij een debat in de Balie met de landelijke politieke leiders over Amsterdam. Hij gaf de voorkeur aan het vieren van carnaval. Dijkhoff: 'Maar ook achteraf, bij het zien van de beelden, vroeg ik me af waar nuchterder werd gesproken, bij mij op carnaval of daar bij het debat.'

In het gesprek komt verder het nieuwe erfpachtstelsel aan bod, ingevoerd door VVD-wethouder en lijsttrekker Eric van der Burg. Ook komt de hoge voorraad aan sociale huurwoningen in de stad ter sprake. Volgens Dijkhoff een instrument dat niet werkt om een gemengde stad tot stand te brengen.

http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
Dijkhoff ontpopt zich andermaal als een kundig politicus die precies weet hoe hij om moet gaan met dit soort vraagstukken. Hij wordt onze nieuwe premier. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. En mijn stem heeft ie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177684489
Het mediakartel is weer aan het samenspannen tegen...uh....D’66....


Huh??!?!
Met extra vezels!
pi_177684931
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:40 schreef Volkorenbrood het volgende:
Het mediakartel is weer aan het samenspannen tegen...uh....D’66....

Huh??!?!
Dat geeft wel aan hoe bont D66 het maakt.
  donderdag 8 maart 2018 @ 16:09:49 #79
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177687323
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dijkhoff ontpopt zich andermaal als een kundig politicus die precies weet hoe hij om moet gaan met dit soort vraagstukken. Hij wordt onze nieuwe premier. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. En mijn stem heeft ie.
Hij heeft ook een kansje op de mijne.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177687372
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:02 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Dat geeft wel aan hoe bont D66 het maakt.
Correctie: dat geeft wel aan dat het allemaal wel meevalt met de vermeende samenspanningen.
pi_177687389
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dijkhoff ontpopt zich andermaal als een kundig politicus die precies weet hoe hij om moet gaan met dit soort vraagstukken. Hij wordt onze nieuwe premier. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. En mijn stem heeft ie.
Ik ben over het algemeen wel onder de indruk van z'n optredens. Alleen is het jammer dat Dijkhoff, zeker de laatste tijd, vaak PVV-corvee heeft. En van de VVD is.
pi_177687498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:12 schreef Gohf046 het volgende:
Dijkhoff: 'Partijen reageren hysterisch op Forum voor Democratie'

VVD-kopstuk Klaas Dijkhoff vindt de uitspraken van voormalig kandidaat-raadslid Yernaz Ramautarsing 'dom en onsamenhangend', maar hij vindt ook dat andere partijen in Amsterdam 'hysterisch' reageren op Forum voor Democratie. Dat zegt hij in AT5's Park Politiek.

De voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de VVD reageert daarmee op de ophef die Ramautarsing landelijk veroorzaakte door zijn uitspraken over het verband tussen iemands afkomst en IQ. Later kwamen daar ook nog uitgelekte Whatsapp-gesprekken bij met opvattingen van de voormalige nummer twee van Forum voor Democratie over onder andere homorechten.

'Ik vind het vooral de hele tijd een onsamenhangend verhaal waarbij correlatie en causaal verband door elkaar gehaald wordt', zegt Dijkhoff. 'Je kunt best zo'n tabel pakken en zien wat het gemiddeld IQ per land is, die tabellen bestaan, dat is wetenschap. Maar dit soort conclusies eraan verbinden is net zo achterlijk als je zegt: 'In een land met meer olifanten is het gemiddeld IQ lager'. Dat is een correlatie, maar heeft causaal niks met elkaar te maken.'

Lees ook: Nanninga opgelucht na vertrek Ramautarsing: 'Volstrekt oneens met citaten'

Toch wil Dijkhoff de opmerkingen van Ramautarsing geen racisme noemen. 'Ik snap heel goed dat mensen zich gediscrimineerd voelen door zo'n uitspraak, maar wat hij letterlijk heeft gezegd, is juridisch gezien geen racisme.'

Dijkhoff ergerde zich dus ook nog aan iets anders, aan partijen zoals D66, GroenLinks en de PvdA die volgens de VVD'er met 'een soort gretigheid roepen; 'Jullie zijn af! Dit is racisme.'' Dat vindt hij ook 'ongezond'. 'Leg dan uit waarom het achterlijk was wat hij heeft gezegd en beoordeel een partij verder op basis van hun programma en wat ze willen.'

Zelf schitterde Dijkhoff door afwezigheid vorige maand bij een debat in de Balie met de landelijke politieke leiders over Amsterdam. Hij gaf de voorkeur aan het vieren van carnaval. Dijkhoff: 'Maar ook achteraf, bij het zien van de beelden, vroeg ik me af waar nuchterder werd gesproken, bij mij op carnaval of daar bij het debat.'

In het gesprek komt verder het nieuwe erfpachtstelsel aan bod, ingevoerd door VVD-wethouder en lijsttrekker Eric van der Burg. Ook komt de hoge voorraad aan sociale huurwoningen in de stad ter sprake. Volgens Dijkhoff een instrument dat niet werkt om een gemengde stad tot stand te brengen.

http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
Dijkhoff _O_

Ben het vrijwel altijd roerend met hem eens.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177688822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:12 schreef Gohf046 het volgende:
Dijkhoff: 'Partijen reageren hysterisch op Forum voor Democratie'

VVD-kopstuk Klaas Dijkhoff vindt de uitspraken van voormalig kandidaat-raadslid Yernaz Ramautarsing 'dom en onsamenhangend', maar hij vindt ook dat andere partijen in Amsterdam 'hysterisch' reageren op Forum voor Democratie. Dat zegt hij in AT5's Park Politiek.

De voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de VVD reageert daarmee op de ophef die Ramautarsing landelijk veroorzaakte door zijn uitspraken over het verband tussen iemands afkomst en IQ. Later kwamen daar ook nog uitgelekte Whatsapp-gesprekken bij met opvattingen van de voormalige nummer twee van Forum voor Democratie over onder andere homorechten.

'Ik vind het vooral de hele tijd een onsamenhangend verhaal waarbij correlatie en causaal verband door elkaar gehaald wordt', zegt Dijkhoff. 'Je kunt best zo'n tabel pakken en zien wat het gemiddeld IQ per land is, die tabellen bestaan, dat is wetenschap. Maar dit soort conclusies eraan verbinden is net zo achterlijk als je zegt: 'In een land met meer olifanten is het gemiddeld IQ lager'. Dat is een correlatie, maar heeft causaal niks met elkaar te maken.'

Lees ook: Nanninga opgelucht na vertrek Ramautarsing: 'Volstrekt oneens met citaten'

Toch wil Dijkhoff de opmerkingen van Ramautarsing geen racisme noemen. 'Ik snap heel goed dat mensen zich gediscrimineerd voelen door zo'n uitspraak, maar wat hij letterlijk heeft gezegd, is juridisch gezien geen racisme.'

Dijkhoff ergerde zich dus ook nog aan iets anders, aan partijen zoals D66, GroenLinks en de PvdA die volgens de VVD'er met 'een soort gretigheid roepen; 'Jullie zijn af! Dit is racisme.'' Dat vindt hij ook 'ongezond'. 'Leg dan uit waarom het achterlijk was wat hij heeft gezegd en beoordeel een partij verder op basis van hun programma en wat ze willen.'

Zelf schitterde Dijkhoff door afwezigheid vorige maand bij een debat in de Balie met de landelijke politieke leiders over Amsterdam. Hij gaf de voorkeur aan het vieren van carnaval. Dijkhoff: 'Maar ook achteraf, bij het zien van de beelden, vroeg ik me af waar nuchterder werd gesproken, bij mij op carnaval of daar bij het debat.'

In het gesprek komt verder het nieuwe erfpachtstelsel aan bod, ingevoerd door VVD-wethouder en lijsttrekker Eric van der Burg. Ook komt de hoge voorraad aan sociale huurwoningen in de stad ter sprake. Volgens Dijkhoff een instrument dat niet werkt om een gemengde stad tot stand te brengen.

http://www.at5.nl/artikel(...)orum-voor-democratie
Wat reageert men toch altijd hysterisch op het woord racisme. De uitspraak van Ramautarsing is absoluut racistisch. En weer doorrr
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_177689692
quote:
9s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Correctie: dat geeft wel aan dat het allemaal wel meevalt met de vermeende samenspanningen.
" :') "
pi_177690696
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dijkhoff ontpopt zich andermaal als een kundig politicus die precies weet hoe hij om moet gaan met dit soort vraagstukken. Hij wordt onze nieuwe premier. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. En mijn stem heeft ie.
Er valt natuurlijk nog helemaal niets te zeggen over wie na Rutte premier wordt.

Vrijwel niemand had ook verwacht dat Rutte premier zou worden, Jan-Kees de Jager werd bijvoorbeeld wel getipt als nieuwe premier.

Ik verwacht dat als Rutte zijn glans verliest, zoals Balkenende zijn glans verloor, de hele VVD in elkaar dondert, zoals ook gebeurde bij het CDA.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-03-2018 19:09:52 ]
pi_177691011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik verwacht dat als Rutte zijn glans verliest, zoals Balkenende zijn glans verloor, de hele VVD in elkaar dondert, zoals ook gebeurde bij het CDA.
Ik ben geen fan van de VVD, maar ik begrijp best wat mensen in Rutte zien. Het is een zeer vakkundig politicus.

Dat heb ik bij Balkenende nooit zo begrepen. Die beheerste 1 trucje: heel veel praten zonder werkelijk iets te zeggen. Dat ie daarmee zo ver is gekomen vind ik best vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177691345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van de VVD, maar ik begrijp best wat mensen in Rutte zien. Het is een zeer vakkundig politicus.

Dat heb ik bij Balkenende nooit zo begrepen. Die beheerste 1 trucje: heel veel praten zonder werkelijk iets te zeggen. Dat ie daarmee zo ver is gekomen vind ik best vreemd.
Rutte weet inderdaad met een vlotte babbel en retorische trucs zich overal onderuit te lullen, of zelfs anderen aan te vallen.

Maar inhoudelijk? Noem jij maar eens de grote verschillen in beleid tussen de kabinetten van Balkenende en Rutte.
pi_177691416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er valt natuurlijk nog helemaal niets te zeggen over wie na Rutte premier wordt.

Vrijwel niemand had ook verwacht dat Rutte premier zou worden, Jan-Kees de Jager werd bijvoorbeeld wel getipt als nieuwe premier.

Ik verwacht dat als Rutte zijn glans verliest, zoals Balkenende zijn glans verloor, de hele VVD in elkaar dondert, zoals ook gebeurde bij het CDA.
Daar ben ik niet zo zeker van. In Dijkhoff heeft de VVD een sterke kroonprins. Mijn verwachting is dat de partij onder zijn leiding met twee vingers in de neus de grootste wordt. Al is het alleen maar vanwege het gebrek aan geschikt alternatief.

Want wie zou dan het stokje over moeten nemen van premier Rutte? Pechtold? Buma? Asscher? Wilders? Baudet? Laat me niet lachen.

Veel kiezers zoeken een partij met een leider die in hun ogen het land kan leiden. In het huidige politieke landschap steekt Dijkhoff er met kop en schouders bovenuit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177691490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Rutte weet inderdaad met een vlotte babbel en retorische trucs zich overal onderuit te lullen, of zelfs anderen aan te vallen.

Maar inhoudelijk? Noem jij maar eens de grote verschillen in beleid tussen de kabinetten van Balkenende en Rutte.
Ben je nou serieus?

Heb je enig idee hoeveel hervormingen en nieuw beleid Rutte II erdoorheen heeft gedrukt. Nee, het is geen verschil tussen dag en nacht met de kabinetten Balkenende, maar dat is dan ook niet wenselijk in ons heerlijk succesvolle land. Het is vooral bijsturen in plaats van het roer radicaal omgooien. Want ons beleid werkt en dat doet het al decennia.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177691545
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben je nou serieus?

Heb je enig idee hoeveel hervormingen en nieuw beleid Rutte II erdoorheen heeft gedrukt. Nee, het is geen verschil tussen dag en nacht met de kabinetten Balkenende, maar dat is dan ook niet wenselijk in ons heerlijk succesvolle land. Het is vooral bijsturen in plaats van het roer radicaal omgooien. Want ons beleid werkt en dat doet het al decennia.
Nou, noem dat nieuwe beleid maar eens dat niet onder één van de kabinetten van Balkenende had gekund.
pi_177691635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, noem dat nieuwe beleid maar eens dat niet onder één van de kabinetten van Balkenende had gekund.
Nogal lastig om te zeggen of onder Balkenende de Participatiewet en de transities in de zorg doorgevoerd hadden kunnen worden. Nederland kent het poldermodel waar over alles valt te praten. Dat is ook onze kracht.

Het is alleen niet alsof de kabinetten Rutte stil hebben gezeten, integendeel. Ben persoonlijk ook zeer tevreden met de prestaties van Rutte II.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177691652
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van. In Dijkhoff heeft de VVD een sterke kroonprins. Mijn verwachting is dat de partij onder zijn leiding met twee vingers in de neus de grootste wordt. Al is het alleen maar vanwege het gebrek aan geschikt alternatief.

Want wie zou dan het stokje over moeten nemen van premier Rutte? Pechtold? Buma? Asscher? Wilders? Baudet? Laat me niet lachen.
Ik acht Buma ook kansrijk. In het laatste debat zei hij weinig onverstandigs.

Daarnaast vist hij in de grote conservatieve vijver, met aandacht voor het Nederlandse verleden en het volkslied.

Zijn humor wordt ook al bumor genoemd. Je kan er nog weinig over kwijt, maar ik acht hem zeker niet minder kansrijk dan Dijkhoff.

Een stem op de VVD is meer van hetzelfde, en ook met Dijkhoff ouwe wijn in nieuwe zakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-03-2018 20:14:35 ]
pi_177691665
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogal lastig om te zeggen of onder Balkenende de Participatiewet en de transities in de zorg doorgevoerd hadden kunnen worden. Nederland kent het poldermodel waar over alles valt te praten. Dat is ook onze kracht.

Het is alleen niet alsof de kabinetten Rutte stil hebben gezeten, integendeel. Ben persoonlijk ook zeer tevreden met de prestaties van Rutte II.
Dan ben je één van de weinigen.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 19:47:34 #94
236264 crew  capricia
pi_177691685
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan ben je één van de weinigen.
Nee hoor. :P
Definitely not CIA
pi_177691703
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee hoor. :P
Als iedereen die Rutte niet zit zitten hier reageert, is het hele topic vol.
pi_177691714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik acht Buma ook kansrijk. In het laatste debat zei hij weinig onverstandigs.

Daarnaast vist hij in de grote conservatieve vijver, met aandacht voor het Nederlandse verleden en het volkslied.

Zijn humor wordt ook al bumor genoemd. Je kan er nog weinig over kwijt, maar ik acht hem zeker niet minder kansrijk dan Dijkhoff.

Een stem op de VVD is meer van hetzelfde, en ook met Dijkhoff nieuwe wijn in oude zakken.
Buma heeft het charisma van een stoeptegel en mist bovendien bestuurlijke ervaring. Onder zijn leiding heeft het CDA nog geen hoge ogen weten te gooien. Hij zal geen verkiezingen winnen en daarom geen premier worden.

Moet er ook niet aan denken, met z'n haakneus en z'n dominee-uitstraling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177691739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan ben je één van de weinigen.
Kiezer vond Rutte II zo slecht nog niet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177691980
quote:
Nou fantastisch hoor, op school zou je dan een onvoldoende scoren.

Hoe heeft Mark Rutte het in de afgelopen 7 jaar gedaan als premier? De meningen zijn verdeeld, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 20.000 mensen aan de vooravond van het kabinet Rutte III. Driekwart (74%) vindt dat hij zich te weinig aan zijn beloftes houdt. Aan de andere kant wordt hij wel gezien als een goede leider (51%) die veel verschillende mensen en partijen met elkaar weet te verbinden.

https://eenvandaag.avrotr(...)ar_premier_Rutte.pdf
pi_177692074
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Buma heeft het charisma van een stoeptegel en mist bovendien bestuurlijke ervaring. Onder zijn leiding heeft het CDA nog geen hoge ogen weten te gooien. Hij zal geen verkiezingen winnen en daarom geen premier worden.

Moet er ook niet aan denken, met z'n haakneus en z'n dominee-uitstraling.
En dat immer verongelijkte zeikerige toontje als een klein kind dat zijn zin niet heeft gekregen van hem.
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:13:48 #100
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177692194
-

[ Bericht 57% gewijzigd door Vader_Aardbei op 08-03-2018 20:15:00 ]
pi_177692222
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
-
FvD Amsterdam en een piano?
  donderdag 8 maart 2018 @ 22:18:53 #102
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177695578
Noujah, je kunt moeilijk zeggen dat Rutte het niet goed doet.

Bovendien, zie ik zo snel ook niemand die het beter zou kunnen doen.

Alle huidige fractievoorzitters zijn om uiteenlopende redenen niet geschikt. Ja, Dijkhof misschien over een tijdje.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177695761
Volgens mij weet ik nu waar Baudet zijn taalvondst "homeopathische verdunning" weg heeft.
Dat was een uitspraak van oud-PvdA wethouder Rob Oudkerk :D
Weliswaar in een andere context, en hij bedoelt het precies andersom denk ik maar toch.
Gesprek uit Januari 2016 waar ook Annabel Nanninga bijzat ;)
pi_177704738
quote:
Is dit het d66-topic?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177704833
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is dit het d66-topic?
Als jullie het nou even lezen, jankneuzels. Het gaat over de strategie die een onafhankelijke raad uitspreekt over de omgang met en de visie op de "populistische partijen". Dat D66 dat verkeerd doet is van ondergeschikt belang.
pi_177704889
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jullie het nou even lezen, jankneuzels. Het gaat over de strategie die een onafhankelijke raad uitspreekt over de omgang met en de visie op de "populistische partijen". Dat D66 dat verkeerd doet is van ondergeschikt belang.
Je hebt gelijk, het woordje "Baudet" komt welgeteld 1x voor in de tekst.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177704890
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jullie het nou even lezen, jankneuzels. Het gaat over de strategie die een onafhankelijke raad uitspreekt over de omgang met en de visie op de "populistische partijen". Dat D66 dat verkeerd doet is van ondergeschikt belang.
Het gaat over Pechtold en de D66. Dat lijkt me meer voer voor het desbetreffende topic inderdaad.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:33:29 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177705005
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat over Pechtold en de D66. Dat lijkt me meer voer voor het desbetreffende topic inderdaad.
Als men het niet meer over andere partijen mag hebben heeft FvD natuurlijk ook weinig meer om over te praten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177705130
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat over de strategie die een onafhankelijke raad uitspreekt over de omgang met en de visie op de "populistische partijen". Dat D66 dat verkeerd doet is van ondergeschikt belang.
Volgens mij heeft Pechtold zelf niet eens door dat hij zich deze verkiezingscampagne als de grootste populist gedraagt.
pi_177705153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Pechtold zelf niet eens door dat hij zich deze verkiezingscampagne als de grootste populist gedraagt.
Dat is een beetje tegenstrijdig aan alle kritiek. Dus nee.
pi_177705208
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is een beetje tegenstrijdig aan alle kritiek. Dus nee.
Zoals Baudet over de EU praat praat Pechtold over Forum, alleen Pechtold schreeuwt veel harder.
pi_177705297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zoals Baudet over de EU praat praat Pechtold over Forum, alleen Pechtold schreeuwt veel harder.
Zit jij nog op de middelbare school? "Nee hij!"

Pechtold van populisme betichten is ietwat vreemd, sinds hij juist wordt beticht van het 'niet luisteren naar het volk'.
pi_177705344
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zit jij nog op de middelbare school? "Nee hij!"

Pechtold van populisme betichten is ietwat vreemd, sinds hij juist wordt beticht van het 'niet luisteren naar het volk'.
Dat gaat over het referendum inderdaad, de campagne gaat alleen maar over Forum.
En pleur op met je persoonlijke aanval.
pi_177706401
Ha, Mr.Major is weer terug.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177706646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zit jij nog op de middelbare school? "Nee hij!"

Pechtold van populisme betichten is ietwat vreemd, sinds hij juist wordt beticht van het 'niet luisteren naar het volk'.
Populisme is eigenlijk een stijl, een redeneertrant. Inmiddels is de betekenis aangepast zodat iedereen die langs democratische weg verandering wil bereiken
een populist is.

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het woordje "Baudet" komt welgeteld 1x voor in de tekst.
Dus Baudet is geen populist?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177706807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Populisme is eigenlijk een stijl, een redeneertrant. Inmiddels is de betekenis aangepast zodat iedereen die langs democratische weg verandering wil bereiken
een populist is.
Right, vandaar dat alleen het FvD en de PVV populistisch worden genoemd. Dat zijn de enige partijen die verandering langs democratische weg willen.
pi_177706840
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Right, vandaar dat alleen het FvD en de PVV populistisch worden genoemd. Dat zijn de enige partijen die verandering langs democratische weg willen.
De SP wordt ook al populistisch genoemd. Het is gewoon propagandistische begripsverkrachting om er het stempeltje 'gevaarlijk' op te kunnen plakken. Waar het woord populisme valt is het nazi-spookbeeld immers nooit ver weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177707187
Omvolking, vijfde colonne, het einde van onze beschaving en dat soort dingen zijn natuurlijk ook vrij ernstige spookbeelden die haatreacties uitlokken en primaire instinctieve angsten van mensen aanspreken.
Met extra vezels!
pi_177707217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De SP wordt ook al populistisch genoemd. Het is gewoon propagandistische begripsverkrachting om er het stempeltje 'gevaarlijk' op te kunnen plakken. Waar het woord populisme valt is het nazi-spookbeeld immers nooit ver weg.
:')
pi_177707393
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:31 schreef Volkorenbrood het volgende:
Omvolking, vijfde colonne, het einde van onze beschaving en dat soort dingen zijn natuurlijk ook vrij ernstige spookbeelden die haatreacties uitlokken en primaire instinctieve angsten van mensen aanspreken.
Behalve dat dat maar deels spookbeelden zijn, heb ik in het algemeen niet zoveel moeite met groteske metaforen en interpretaties van de situatie. Het probleem met de bewuste betekeniswijziging van het woord populisme is dat je een begrip mist op een bepaalde politiek stijl mee te duiden. Wel is het interessant ivm figuren die menen dat het populisme bestreden moet worden, aangezien die dan van mening zijn dat een verkiezingsuitslag niet tot werkelijke verandering mag leiden. Het is dan ook geen toeval dat pro-EU-ers dat woord zo gebruiken en vinden dat het bestreden moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:40:46 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177707398
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De SP wordt ook al populistisch genoemd.
Door populisten, of ook door anderen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177707435
Er is een reden dat de SP toch vrijwel nooit in dezelfde groep als bepaalde rechts-populistische bewegingen wordt gezet , ondanks de bij tijd en wijle forse kritiek op immigratie.

En dat is omdat ze nooit tijdens verkiezingen proberen te cashen op de angst voor de vreemdeling of etniciteiten tegen elkaar proberen op te zetten, op subtiele en minder subtiele manieren.

In NL zit je dan in de rechts-populistische of de Denk hoek.
Met extra vezels!
pi_177707910
En Wilders heb ik nooit een nazi genoemd horen worden.
pi_177709275
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:42 schreef Volkorenbrood het volgende:
Er is een reden dat de SP toch vrijwel nooit in dezelfde groep als bepaalde rechts-populistische bewegingen wordt gezet , ondanks de bij tijd en wijle forse kritiek op immigratie.

En dat is omdat ze nooit tijdens verkiezingen proberen te cashen op de angst voor de vreemdeling of etniciteiten tegen elkaar proberen op te zetten, op subtiele en minder subtiele manieren.

In NL zit je dan in de rechts-populistische of de Denk hoek.
Stel je massa-immigratie ter discussie dan ben je populist. Stel je de EU ter discussie dan ben je populist. Stel je het neoliberalisme ter discussie dan ben je populist. Stel je zowel de EU als massa-immigratie ter discussie dan ben nationaal-populist.

Probeer je blank en zwart tegen elkaar op te zetten met zwarte identiteitskolder dan ben je progressief. Met de stijl van argumenten heeft het helemaal niets van doen, het is gewoon stempeltjesplakken en in hokjes stoppen zodat je geen argumenten hoeft te hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177710399
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stel je massa-immigratie ter discussie dan ben je populist. Stel je de EU ter discussie dan ben je populist. Stel je het neoliberalisme ter discussie dan ben je populist. Stel je zowel de EU als massa-immigratie ter discussie dan ben nationaal-populist.

Probeer je blank en zwart tegen elkaar op te zetten met zwarte identiteitskolder dan ben je progressief. Met de stijl van argumenten heeft het helemaal niets van doen, het is gewoon stempeltjesplakken en in hokjes stoppen zodat je geen argumenten hoeft te hebben.
Over hokjes en stempeltjesplakken gesproken.
pi_177711162
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve dat dat maar deels spookbeelden zijn, heb ik in het algemeen niet zoveel moeite met groteske metaforen en interpretaties van de situatie. Het probleem met de bewuste betekeniswijziging van het woord populisme is dat je een begrip mist op een bepaalde politiek stijl mee te duiden. Wel is het interessant ivm figuren die menen dat het populisme bestreden moet worden, aangezien die dan van mening zijn dat een verkiezingsuitslag niet tot werkelijke verandering mag leiden. Het is dan ook geen toeval dat pro-EU-ers dat woord zo gebruiken en vinden dat het bestreden moet worden.
Wat ik mij dan afvraag: ben jij echt zo paranoïde dat je denkt dat de EU en de elite onze manier van leven de nek om willen draaien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177711445
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik mij dan afvraag: ben jij echt zo paranoïde dat je denkt dat de EU en de elite onze manier van leven de nek om willen draaien?
Daar zijn ze toch mee bezig, of zie je dat niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:43:22 #130
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177711797
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

En Wilders heb ik nooit een nazi genoemd horen worden.
Deze omgekeerde Godwin begint inmiddels wel te vervelen ja.

Dat mensen het kennelijk nodig vinden om eindeloos te benadrukken dat ze geen Nazi zijn terwijl niemand ze zo noemt maakt het al behoorlijk dubieus allemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177711869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze omgekeerde Godwin begint inmiddels wel te vervelen ja.

Dat mensen het kennelijk nodig vinden om eindeloos te benadrukken dat ze geen Nazi zijn terwijl niemand ze zo noemt maakt het al behoorlijk dubieus allemaal.
De slachtofferrol is zo lekker makkelijk.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:56:27 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177712034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De slachtofferrol is zo lekker makkelijk.
Men klaagt steen en been over "het taboe op het bespreken van de 'immigratieproblematiek'" maar intussen zijn ze zelf meer dan wie dan ook dat taboe aan het promoten door al te gaan piepen voordat ze geslagen worden, ipv gewoon zelf dit onderwerp aan de orde te stellen.

Niet dat ze dat laatste zouden kunnen doen zonder zichzelf compleet belachelijk te maken, dus ik begrijp die behoefte aan een slachtofferrol wel. Maar dat begint nu wel genante vormen aan te nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:15:02 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177712337
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar zijn ze toch mee bezig, of zie je dat niet?
Ik zie vooral een wereld die heel snel verandert. En ja, dat is heul eng. :P

Maar die wereld verandert snel ongeacht de EU, ongeacht onze rol en plaats daarin, en ongeacht wat 'de elite' daarmee wil.

Het is niet alsof onze manier van leven niet zou veranderen als wij geen onderdeel van de EU waren. En dat onze manier van leven verandert, daar is helemaal niets mis mee. Je kunt wel een lekker nostalgisch gevoel hebben bij "hoe Nederland vroegah was", maar je kunt niet zeggen dat het toen beter was dan nu. Ongeacht hoe ver terug in de tijd je gaat tref je altijd een armzaliger wereld aan. Het gaat nu beter dan ooit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177713015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Men klaagt steen en been over "het taboe op het bespreken van de 'immigratieproblematiek'" maar intussen zijn ze zelf meer dan wie dan ook dat taboe aan het promoten door al te gaan piepen voordat ze geslagen worden, ipv gewoon zelf dit onderwerp aan de orde te stellen.

Niet dat ze dat laatste zouden kunnen doen zonder zichzelf compleet belachelijk te maken, dus ik begrijp die behoefte aan een slachtofferrol wel. Maar dat begint nu wel genante vormen aan te nemen.
Aldus de man die iedereen een xenofoob vindt die de immigratieproblematiek aan de kaak wil stellen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177713104
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan ben je één van de weinigen.
Rutte 2 was het beste kabinet in jaren.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:02:53 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177713122
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Aldus de man die iedereen een xenofoob vindt die de immigratieproblematiek aan de kaak wil stellen.
Dat klopt als een bus ja, en dat zal ik zeker ook niet ontkennen.

Het is een irrationele angst. Als het dat niet was zou het niet nodig zijn om te zeuren over xenofoob of nazi genoemd te worden. Dan zou het niet nodig zijn om te janken over "politieke correctheid". Dan zou het gewoon mogelijk moeten zijn om de immigratieproblematiek aan de kaak te stellen en je standpunten daarin duidelijk te formuleren en te verdedigen.

Helaas blijft het bij slachtoffertje spelen en - lekker makkelijk - conformeren aan het taboe. Dan hoe je ook geen enkel standpunt in te nemen. Het is een heel naar soort lafheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177714933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie vooral een wereld die heel snel verandert. En ja, dat is heul eng. :P

Maar die wereld verandert snel ongeacht de EU, ongeacht onze rol en plaats daarin, en ongeacht wat 'de elite' daarmee wil.

Het is niet alsof onze manier van leven niet zou veranderen als wij geen onderdeel van de EU waren. En dat onze manier van leven verandert, daar is helemaal niets mis mee. Je kunt wel een lekker nostalgisch gevoel hebben bij "hoe Nederland vroegah was", maar je kunt niet zeggen dat het toen beter was dan nu. Ongeacht hoe ver terug in de tijd je gaat tref je altijd een armzaliger wereld aan. Het gaat nu beter dan ooit.
Het ironische is dat ee EU haar bevolking juist probeert tr beschermen dmv wet en regelgeving. Als dat er niet was dan waren wij het slachtoffer geworden van het ultra kapitalisme uit de VS. No doubt. Waar zogenaamd de markt heilig is maar zorgt voor een extreme tweedeling tussen arm en rijk.
Geef mij maar het ietwat socialistische Europa hoor.
pi_177715875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:
Dat klopt als een bus ja, en dat zal ik zeker ook niet ontkennen.

Het is een irrationele angst. Als het dat niet was zou het niet nodig zijn om te zeuren over xenofoob of nazi genoemd te worden. Dan zou het niet nodig zijn om te janken over "politieke correctheid".
Dan zou het gewoon mogelijk moeten zijn om de immigratieproblematiek aan de kaak te stellen en je standpunten daarin duidelijk te formuleren en te verdedigen.
Kijk, en door dat standpunt van jou dat het een irrationele angst is als iemand de immigratieproblematiek aan de kaak wil stellen, daarmee maak jij je zelf volkomen belachelijk |:(
Denken de andere "progressieven", anti-FvDers, linksgekkies etc hier op Fok daar ook zo over ?
Dan hebben we dat tenminste duidelijk voor iedereen.....

Die "angst" is namelijk niet irrationeel, die is heel rationeel en is te onderbouwen met feiten en onderzoeken.
Decennialang kunnen we al zien dat er in feite alleen maar nadelen aan de immigratie zitten (en je snapt heel goed dat we het dan niet over die Belg of Duitser hebben :{w )

CBS, CPB, justitie, studie van Nyfer (in opdracht van de PVV) over de kosten van immigratie, "binnen zonder kloppen" van Pieter Lakeman etc etc decennialang produceren ze al studie`s en rapporten over wat die immigranten "opleveren" voor Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 10-03-2018 00:00:18 ]
  zaterdag 10 maart 2018 @ 00:23:42 #139
104871 remlof
Europees federalist
  zaterdag 10 maart 2018 @ 00:24:42 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_177716456
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:01 schreef skrn het volgende:

[..]

Rutte 2 was het beste kabinet in jaren.
Van deze eeuw so far zelfs.
pi_177718060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:24 schreef Gohf046 het volgende:
Max Pam: Hoe gaat het met de partij van Alexander Betuttelmans?

Voor iemand zoals ik, die - om met wijlen Martin van Amerongen te spreken - staat 'op de uiterste rechtervleugel van de uiterste linkervleugel van de sociaaldemocratie' zijn verkiezingen steeds meer verworden tot een aftreksom.

Op welke partij ik ga stemmen, weet ik pas als ik alle andere partijen heb verworpen. De laatste keer bleef D66 over en laten wij daarom nagaan wat die partij intussen heeft gepresteerd.


https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Aardig artikel idd.
I´m back.
pi_177718380
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat klopt als een bus ja, en dat zal ik zeker ook niet ontkennen.

Het is een irrationele angst. Als het dat niet was zou het niet nodig zijn om te zeuren over xenofoob of nazi genoemd te worden. Dan zou het niet nodig zijn om te janken over "politieke correctheid". Dan zou het gewoon mogelijk moeten zijn om de immigratieproblematiek aan de kaak te stellen en je standpunten daarin duidelijk te formuleren en te verdedigen.

Helaas blijft het bij slachtoffertje spelen en - lekker makkelijk - conformeren aan het taboe. Dan hoe je ook geen enkel standpunt in te nemen. Het is een heel naar soort lafheid.
Nee lafheid is iemand een xenofoob te noemen zonder kennis te nemen van iemands standpunten.

Maarja dan zul je ook echt een inhoudelijke discussie aan moeten gaan en dat is dan te veel gevraagd voor types als jij.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:01:35 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177719844
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee lafheid is iemand een xenofoob te noemen zonder kennis te nemen van iemands standpunten.
Hoe kan ik nu een mening hebben over iemands standpunten als hij te laf is om die uit te spreken?

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:55 schreef habitue het volgende:

Maarja dan zul je ook echt een inhoudelijke discussie aan moeten gaan en dat is dan te veel gevraagd voor types als jij.
Een inhoudelijke discussie met iemand die uitsluitend aan het janken is over xenofoob genoemd worden lijkt mij niet mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 10-03-2018 11:18:24 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:03:06 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177719873
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die "angst" is namelijk niet irrationeel, die is heel rationeel en is te onderbouwen met feiten en onderzoeken.
Doet dat dan eens?

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:51 schreef bluemoon23 het volgende:

Decennialang kunnen we al zien dat er in feite alleen maar nadelen aan de immigratie zitten (en je snapt heel goed dat we het dan niet over die Belg of Duitser hebben :{w )
Dit is vooralsnog een bewering zonder onderbouwing. Het enige dat ik zie zijn mensen die decennialang aan het zeuren zijn over immigranten terwijl het eigenlijk prima gaat met de integratie.

De helft van mijn collega's zijn hardwerkende en prima opgeleide immigranten. Ja, ze beheersen de Nederlandse taal niet volledig, maar dat geldt ook voor de helft van de autochtone bevolking.

Ik woon op de grens van een wijk waar veel Turken wonen en die zogenaamd bekend staat als 'een broeinest van extremisme'. Ik zie daar in de praktijk niets van. Ik doe met plezier boodschappen in de Turkse supermarkt waar somehow het vlees zowel goedkoper als beter is dan bij de AH. De mensen zijn er gezellig en sociaal.

Wat is nu eigenlijk het probleem?

De discussie zal toch ergens concreet moeten worden. Anders zie ik niet hoe dit kan worden uitgelegd als iets anders dan xenofobie. En de daarvoor benodigde input zal toch moeten komen van mensen die menen dat er werkelijk een immigratieprobleem is. Van jou dus.

Ik herhaal: Helaas blijft het bij slachtoffertje spelen en - lekker makkelijk - conformeren aan het taboe. Dan hoe je ook geen enkel standpunt in te nemen. Het is een heel naar soort lafheid.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molurus op 10-03-2018 11:28:35 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177721156
Ik denk dat het veel eerder over is met FvD dan verwacht. Even leek het erop dat FvD gewoon een wat studentikoze versie van de PVV was, maar nu blijkt het vooral een extreemrechtse sekte en niet heel veel mensen willen daarmee geassocieerd worden. Die 15 zetels in de peilingen zie ik binnenkort slinken tot... 2?

Benieuwd wie hierna gaat proberen het conservatieve gat op rechts te vullen. Misschien dat de VVD langzamerhand die kant weer wat meer opgaat.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:33:48 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177721408
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:17 schreef Jigzoz het volgende:

Ik denk dat het veel eerder over is met FvD dan verwacht. Even leek het erop dat FvD gewoon een wat studentikoze versie van de PVV was, maar nu blijkt het vooral een extreemrechtse sekte en niet heel veel mensen willen daarmee geassocieerd worden. Die 15 zetels in de peilingen zie ik binnenkort slinken tot... 2?
Er was even een periode dat er heel wat mensen waren die dachten / hoopten dat FvD een intellectuele en sociaal acceptabele versie van de PVV was. Dat is wel een ongelofelijke illusie gebleken. Misschien is het omdat Wilders al geruime tijd wijselijk z'n mond houdt, maar inmiddels komt Baudet op mij over als de grotere gek.

Gelukkig graven dit soort partijen over het algemeen hun eigen graf. Hun bestuurlijke onvermogen maakt het niet alleen onmogelijk om samen te werken met andere partijen, maar zorgt er ook voor dat ze hun eigen partij niet kunnen organiseren. Dat hebben we gezien met LPF, met PVV en nu zien we dat met FvD.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:17 schreef Jigzoz het volgende:

Benieuwd wie hierna gaat proberen het conservatieve gat op rechts te vullen. Misschien dat de VVD langzamerhand die kant weer wat meer opgaat.
Buma lijkt ook niet vies te zijn van een beetje populistische retoriek in verkiezingstijd. Hoe gaat het eigenlijk met zijn idee om het Wilhelmus te gaan zingen op scholen? Sindsdien niets meer van gehoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177721768
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er was even een periode dat er heel wat mensen waren die dachten / hoopten dat FvD een intellectuele en sociaal acceptabele versie van de PVV was. Dat is wel een ongelofelijke illusie gebleken. Misschien is het omdat Wilders al geruime tijd wijselijk z'n mond houdt, maar inmiddels komt Baudet op mij over als de grotere gek.

Gelukkig graven dit soort partijen over het algemeen hun eigen graf. Hun bestuurlijke onvermogen maakt het niet alleen onmogelijk om samen te werken met andere partijen, maar zorgt er ook voor dat ze hun eigen partij niet kunnen organiseren. Dat hebben we gezien met LPF, met PVV en nu zien we dat met FvD.
Het bestuurlijk onvermogen is niets nieuws bij radicaal-rechts, maar de bijzonder hoge mate van complotdenken is dat wel. FvD'ers geloven echt in de meest waanzinnige onzin. Nu die ouderwetse rassentheorieën daar nog eens bovenop kwamen...

Aflopende zaak. No way dat ze zoveel mensen mee krijgen met dat soort bullshit.
quote:
[..]

Buma lijkt ook niet vies te zijn van een beetje populistische retoriek in verkiezingstijd. Hoe gaat het eigenlijk met zijn idee om het Wilhelmus te gaan zingen op scholen? Sindsdien niets meer van gehoord.
Hmja, geen idee hoe serieus dat plan eigenlijk was.
pi_177722063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:17 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk dat het veel eerder over is met FvD dan verwacht. Even leek het erop dat FvD gewoon een wat studentikoze versie van de PVV was, maar nu blijkt het vooral een extreemrechtse sekte en niet heel veel mensen willen daarmee geassocieerd worden. Die 15 zetels in de peilingen zie ik binnenkort slinken tot... 2?

De wens is weer eens de vader van de gedachte.
pi_177722100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De wens is weer eens de vader van de gedachte.
Valt wel mee. Heel eerlijk: het maakt me niet uit of FvD 1 of 25 zetels heeft. Ze hebben toch geen invloed en in een kabinet komen ze al helemaal niet.
pi_177722113
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De wens is weer eens de vader van de gedachte.
Dat gebeurt inderdaad pas als de kiezer beseft dat FvD vooral bestaat uit gebakken lucht en er op bestuurlijk vlak weinig van die club hoeft te worden verwacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177722149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Doet dat dan eens?

[..]

Dit is vooralsnog een bewering zonder onderbouwing. Het enige dat ik zie zijn mensen die decennialang aan het zeuren zijn over immigranten terwijl het eigenlijk prima gaat met de integratie.

De helft van mijn collega's zijn hardwerkende en prima opgeleide immigranten. Ja, ze beheersen de Nederlandse taal niet volledig, maar dat geldt ook voor de helft van de autochtone bevolking.

Ik woon op de grens van een wijk waar veel Turken wonen en die zogenaamd bekend staat als 'een broeinest van extremisme'. Ik zie daar in de praktijk niets van. Ik doe met plezier boodschappen in de Turkse supermarkt waar somehow het vlees zowel goedkoper als beter is dan bij de AH. De mensen zijn er gezellig en sociaal.

Wat is nu eigenlijk het probleem?

De discussie zal toch ergens concreet moeten worden. Anders zie ik niet hoe dit kan worden uitgelegd als iets anders dan xenofobie. En de daarvoor benodigde input zal toch moeten komen van mensen die menen dat er werkelijk een immigratieprobleem is. Van jou dus.

Ik herhaal: Helaas blijft het bij slachtoffertje spelen en - lekker makkelijk - conformeren aan het taboe. Dan hoe je ook geen enkel standpunt in te nemen. Het is een heel naar soort lafheid.
De Turken leken ook zo goed geintegreerd. Toen bewoog Erdogan zijn pinkie. Half Den Haag in een crisis.
pi_177722176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Valt wel mee. Heel eerlijk: het maakt me niet uit of FvD 1 of 25 zetels heeft. Ze hebben toch geen invloed en in een kabinet komen ze al helemaal niet.
Je ziet al dat een VVD en CDA 'rechtse' standpunten kopiëren om kiezers van de PVV en FvD naar zich toe te trekken. In die zin hebben ze al invloed.

Daarbij kan het FvD net zoals elke andere partij meestemmen en voorstellen indienen in de tweede kamer, dus wederom hebben ze al invloed.

Of ze in een kabinet komen, dat weten we nog niet. En daarbij, misschien is een constructie met gedoogsteun ook nog mogelijk.
pi_177722204
Beetje meer versplintering bij radicaal-rechts juich ik wel toe. Best leuk om er nog een derde clubje bij te hebben. Liefst net even een tikje extremer nog. De NVU of zo. Krijg je toffe Kamerdebatten.

FvD: ...en daarom: stop de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking.
NVU: Absoluut! Houd Nederland blank!
FvD: Eh... Fuck.

PVV: ...en daarom: zet radicale moslims uit!
NVU: Ja! En radicale joden ook!
PVV: O, kak.
pi_177722250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je ziet al dat een VVD en CDA 'rechtse' standpunten kopiëren om kiezers van de PVV en FvD naar zich toe te trekken. In die zin hebben ze al invloed.

Welnee. Na Bolkestein liet de VVD een gat vallen aan de zeer rechtse kant. Daar borrelen nu af en toe van die populistische rechtsradicalen op. LPF, TON, PVV, FvD en binnenkort zal de opvolger daarvan wel weer klaar staan. Dat er ook vanuit VVD/CDA af en toe platnationalistische geluiden komen is niets nieuws. Gebeurt al decennia.
pi_177722315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. Na Bolkestein liet de VVD een gat vallen aan de zeer rechtse kant. Daar borrelen nu af en toe van die populistische rechtsradicalen op. LPF, TON, PVV, FvD en binnenkort zal de opvolger daarvan wel weer klaar staan. Dat er ook vanuit VVD/CDA af en toe platnationalistische geluiden komen is niets nieuws. Gebeurt al decennia.
Waar zeg ik dat het een nieuw fenomeen is?
pi_177722320
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het een nieuw fenomeen is?
Waar zeg ik dat jij zegt dat het een nieuw fenomeen is?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:34:06 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177722333
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:20 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De Turken leken ook zo goed geintegreerd. Toen bewoog Erdogan zijn pinkie. Half Den Haag in een crisis.
Dat was vooral omdat Turkse politici het wel gepast vonden om hier campagne te gaan voeren. Dat wil niet zeggen dat wij nu werkelijk een probleem hebben met Turken die in Nederland wonen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177722346
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was vooral omdat Turkse politici het wel gepast vonden om hier campagne te gaan voeren. Dat wil niet zeggen dat wij nu werkelijk een probleem hebben met Turken die in Nederland wonen.
Wel met Kuzu. Kuzu is een lul.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:35:11 #159
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177722347
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje meer versplintering bij radicaal-rechts juich ik wel toe. Best leuk om er nog een derde clubje bij te hebben. Liefst net even een tikje extremer nog. De NVU of zo. Krijg je toffe Kamerdebatten.

FvD: ...en daarom: stop de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking.
NVU: Absoluut! Houd Nederland blank!
FvD: Eh... Fuck.

PVV: ...en daarom: zet radicale moslims uit!
NVU: Ja! En radicale joden ook!
PVV: O, kak.
Lol. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:35:58 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177722355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wel met Kuzu. Kuzu is een lul.
Ja, elke etnische groep heeft wel ergens een lul natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177722365
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lol. :D
Ja. Vooral FvD kan af en toe wel een steuntje in de rug gebruiken om duidelijk te maken wat ze nou écht vinden. Dat laffe gezwam schiet niet op.
pi_177722424
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat jij zegt dat het een nieuw fenomeen is?
Ik zeg dat de gevestigde partijen wel degelijk rekening houden met de PVV en FvD, dat die partijen op die manier dus nu ook al invloed hebben.

En jij komt ermee dat het al decennia gebeurt, nou, je doet alsof wat ik zeg oude koek is, maar je bewijs juist mijn punt.
pi_177722449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zeg dat de gevestigde partijen wel degelijk rekening houden met de PVV en FvD, dat die partijen op die manier dus nu ook al invloed hebben.

En jij komt ermee dat het al decennia gebeurt, nou, je doet alsof wat ik zeg oude koek is, maar je bewijs juist mijn punt.
O? Bijzonder. Geen idee hoe, maar als je dat graag wil: prima.
pi_177722465
Daarbij PVV en FvD samen halen waarschijnlijk meer zetels, dan alleen de PVV of FvD los. Tel daarbij op dat de VVD en het CDA heel wat standpunten en gedrag kopiëren.

Dat betekent ook wat voor de stemverhoudingen in de kamer. Zoiets als het kinderpardon is op die manier heel wat verder weg.
pi_177722496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:43 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij PVV en FvD samen halen waarschijnlijk meer zetels, dan alleen de PVV of FvD los. Tel daarbij op dat de VVD en het CDA heel wat standpunten en gedrag kopiëren.

Dat betekent ook wat voor de stemverhoudingen in de kamer. Zoiets als het kinderpardon is op die manier heel wat verder weg.
Nee hoor. De grens ligt op een zetel of 30 samen. Blijven er 120 over voor de rest.

Ja, oké, dat vergroot in zekere zin de macht van de VVD, maar goed, dat is dan maar zo.
pi_177722608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. De grens ligt op een zetel of 30 samen. Blijven er 120 over voor de rest.

Ja, oké, dat vergroot in zekere zin de macht van de VVD, maar goed, dat is dan maar zo.
En ze kunnen niet samen over die 30 heen? Dat weet je zeker?

De PVV haalde op zijn hoogtepunt 24 zetels, dan is 30 ook alweer 6 meer.

Overigens zijn meerderheden in de kamer vaak klein, dus 6 zetels kunnen net het verschil maken.
pi_177722615
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ze kunnen niet samen over die 30 heen? Dat weet je zeker?
Ja.
pi_177722709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:43 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij PVV en FvD samen halen waarschijnlijk meer zetels, dan alleen de PVV of FvD los.
Samen opgeteld meer dan de losse partijen scoren. Gewaagde stelling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177722737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja.
En hoe weet je dat zo zeker?
pi_177722762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En hoe weet je dat zo zeker?
Dat is telkens weer de grens gebleken. Meer draagvlak is er nu eenmaal niet voor radicaal rechts. Een kleine 20% van de bevolking.

Nog steeds veel hoor, daar niet van...
pi_177722773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_177722785
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:59 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuckups.
Oké.
pi_177722797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is telkens weer de grens gebleken. Meer draagvlak is er nu eenmaal niet voor radicaal rechts. Een kleine 20% van de bevolking.

Nog steeds veel hoor, daar niet van...
Dan kan je nog wel eens verrast worden.
pi_177722802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan kan je nog wel eens verrast worden.
O? Vertel?
pi_177722819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké.
Ik vind het vrij naïef om daar maar vanuit te gaan ook al weet je niet wat de toekomst gaat bieden.
pi_177722831
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:01 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik vind het vrij naïef om daar maar vanuit te gaan ook al weet je niet wat de toekomst gaat bieden.
Ja, dat mag natuurlijk. Ik heb daar verder geen enkel probleem mee.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:02:41 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177722834
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is telkens weer de grens gebleken. Meer draagvlak is er nu eenmaal niet voor radicaal rechts. Een kleine 20% van de bevolking.

Nog steeds veel hoor, daar niet van...
Die 20% schreeuwen zo hard dat het soms wel lijkt alsof het 80% is. Maar inderdaad, ik zie het ook niet gebeuren dat die groep substantieel groter wordt. Bovendien denk ik ook niet dat die populistische partijtjes onderling wel kunnen samenwerken.

Samenwerken komt gewoon niet voor in het woordenboek van Wilders en Baudet. Het zijn pure egotrippers, net als de kale verlosser indertijd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177722871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die 20% schreeuwen zo hard dat het soms wel lijkt alsof het 80% is. Maar inderdaad, ik zie het ook niet gebeuren dat die groep substantieel groter wordt. Bovendien denk ik ook niet dat die populistische partijtjes onderling wel kunnen samenwerken.

Samenwerken komt gewoon niet voor in het woordenboek van Wilders en Baudet. Het zijn pure egotrippers.
Ja, dat komt er nog eens bij.

Maar goed. Er valt niet zoveel te vrezen dus van die hoek. Ze vertragen hoogstens de politieke processen wat, maar dat is ook niet bepaald een ramp of zo.
pi_177722898
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat komt er nog eens bij.

Maar goed. Er valt niet zoveel te vrezen dus van die hoek. Ze vertragen hoogstens de politieke processen wat, maar dat is ook niet bepaald een ramp of zo.
Vertragen het politieke proces van een multicultureel Nederland en een verdere integratie van de Europese staat?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:06:35 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177722900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat komt er nog eens bij.

Maar goed. Er valt niet zoveel te vrezen dus van die hoek. Ze vertragen hoogstens de politieke processen wat, maar dat is ook niet bepaald een ramp of zo.
Wat dat betreft heeft onze parlementaire democratie grote voordelen boven het systeem dat ze in de VS hebben. Samenwerken is hier pure noodzaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177722938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vertragen het politieke proces van een multicultureel Nederland en een verdere integratie van de Europese staat?
Multicultureel Nederland is geen proces, maar een gegeven en bij mijn weten is er geen enkele Nederlandse partij voorstander van een 'Europese staat'.
pi_177723026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Multicultureel Nederland is geen proces, maar een gegeven en bij mijn weten is er geen enkele Nederlandse partij voorstander van een 'Europese staat'.
De bankenunie, macht overhevelen, verdergaand Europees samenwerken.

Het leidt natuurlijk wel tot een Europese unie die zich steeds meer als staat gaat gedragen.
pi_177723039
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De bankenunie, macht overhevelen, verdergaand Europees samenwerken.

Het leidt natuurlijk wel tot een Europese unie die zich steeds meer als staat gaat gedragen.
Volgens mij valt dat nogal mee.
pi_177723099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat nogal mee.
Luxerobots is zo'n figuur dat tegen hersenspinsels moet strijden. Laat die jongen toch lekker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177723217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie vooral een wereld die heel snel verandert. En ja, dat is heul eng. :P

Maar die wereld verandert snel ongeacht de EU, ongeacht onze rol en plaats daarin, en ongeacht wat 'de elite' daarmee wil.

Het is niet alsof onze manier van leven niet zou veranderen als wij geen onderdeel van de EU waren. En dat onze manier van leven verandert, daar is helemaal niets mis mee. Je kunt wel een lekker nostalgisch gevoel hebben bij "hoe Nederland vroegah was", maar je kunt niet zeggen dat het toen beter was dan nu. Ongeacht hoe ver terug in de tijd je gaat tref je altijd een armzaliger wereld aan. Het gaat nu beter dan ooit.
Onzin. BNP zegt niks over hoe goed het gaat.

Had je in 1998 mee aan moeten komen: We krijgen meer EU, of je nou tegenstemt of niet, en mede/vooral daardoor komt het land er zo uit te zien als het nu doet. Daar kreeg je geen stemmen mee hoor, als je al niet gelyncht werd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177723237
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Luxerobots is zo'n figuur dat tegen hersenspinsels moet strijden. Laat die jongen toch lekker.
Je kan ook je oogkleppen ophouden en de machtsuitbreiding van de EU negeren.

Zelfs de NOS weet het, maar probeert het uiteraard positief te framen.

quote:
De Europese Unie wordt verbouwd en dat gaat anderhalf jaar duren

De EU moet er over anderhalf jaar behoorlijk anders uitzien. Minder sociaal onrecht, een sterkere euro, meer defensiesamenwerking en wellicht een uitbreiding van het aantal leden. Dat is het idee achter een serie toppen, waarvan vandaag de eerste is in het Zweedse Göteborg. https://nos.nl/artikel/22(...)half-jaar-duren.html
pi_177723304
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Luxerobots is zo'n figuur dat tegen hersenspinsels moet strijden. Laat die jongen toch lekker.
Ik vind het bijzonder hoeveel aantrekkingskracht dat doemdenken heeft op sommige mensen. Zelfs als ze zelf ook wel weten dat ze zich druk maken om een karikatuur van de werkelijkheid.
pi_177723349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan ook je oogkleppen ophouden en de machtsuitbreiding van de EU negeren.

Zelfs de NOS weet het, maar probeert het uiteraard positief te framen.

[..]

Zozo, schokkende doelstellingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:37:51 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177723371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. BNP zegt niks over hoe goed het gaat.
Ik heb dan ook niets over BNP gezegd. Waarom haal je dat erbij?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177723409
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb dan ook niets over BNP gezegd. Waarom haal je dat erbij?
Omdat je het nergens anders op baseert en ik het riedeltje inmiddels wel van anderen ken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:40:35 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177723435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat je het nergens anders op baseert en ik het riedeltje inmiddels wel van anderen ken.
Misschien moet je eens wat minder aannames doen en je reacties beperken tot datgene dat ik wel zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177723613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat minder aannames doen en je reacties beperken tot datgene dat ik wel zeg.
Misschien moet jij je stelling dan onderbouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177724298
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, schokkende doelstellingen.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Als de zeggenschap van de EU toeneemt is het gevolg daarvan dat je binnen je eigen land minder zeggenschap hebt. Dit lijkt me gewoon een feit.

Of je dat als probleem ziet of niet is voor iedereen verschillend. Of je kan per onderwerp betwisten of je dat wenselijk vindt of niet.

Je kan alleen niet verwachten dat hoe groter/besluitvaardiger de EU wordt, je als land dezelfde zeggenschap behoudt.
pi_177724332
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:27 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Als de zeggenschap van de EU toeneemt is het gevolg daarvan dat je binnen je eigen land minder zeggenschap hebt. Dit lijkt me gewoon een feit.
Heb je een voorbeeld van een bepaalde zeggenschap die nu bij de EU ligt, maar die in jouw optiek in het eigen land hoort te liggen?
pi_177724474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld van een bepaalde zeggenschap die nu bij de EU ligt, maar die in jouw optiek in het eigen land hoort te liggen?
Nee want ik ben voorstander van de EU. Wmb mag er meer Europees geregeld worden.
pi_177724485
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:36 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Nee want ik ben voorstander van de EU. Wmb mag er meer Europees geregeld worden.
Ah, zo.
pi_177725126
De EU is geen land, maar heeft wél open grenzen en een gezamenlijke munt.

Dan vorm je dus een interne markt. Mooi voor de goedopgeleide kosmopolieten die meerdere talen spreken. Maar de gemiddelde Nederlander heeft er nauwelijks iets aan.

Neem de Nederlandse logistiek. Polen en Roemenen hebben het werk hier overgenomen, terwijl Nederlandse vrachtwagenchauffeurs thuis zitten. Overigens, of het zo'n verbetering voor de Pool of Roemeen is betwijfel ik. Ze maken heel veel uren en leven een armoedig bestaan in hun vrachtwagens. Maar goed, de reden dat ze hier zijn is dat ze hier weer het drievoudige van thuis verdienen.

Als ik het op groter gebied bekijk zit het ook niet goed in elkaar. Een crisis in Griekenland was vroeger een crisis in een uithoek van Europa, daarvan was de invloed hier te verwaarlozen. Nu is het een crisis in Europees gebied. In onze economische ruimte. En als je een crisis te lijf wil gaan, heb je daar geld voor nodig. Aangezien de Grieken dat geld niet hebben, ze hun eigen munt ook niet kunnen laten devalueren om de handel te stimuleren, moet er geld uit andere delen van de EU komen. Kortom, om dit soort crises tegen te gaan, heb je Europese belastingen en vergaande samenwerking tussen banken nodig (de bankenunie).

De oplossing voor de Europese problemen, ziet men in Brussel vooral opgelost worden met meer EU. Zo krijg je dus een machtsbeluste cirkel, selffulfilling prophecy.

En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over het gebrek aan transparantie, draagvlak, de hoge salarissen die men elkaar toebedeelt en het verhuiscircus tussen Straatsburg en Brussel.
pi_177725745
Het westen heeft geld gestoken in Noord-Europese banken om Griekenland schuldenvrij te krijgen. Valt hier wat voor te zeggen?
Ik zeg dit met geen notie of dit wel of niet goed is.
pi_177726484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:43 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Het westen heeft geld gestoken in Noord-Europese banken om Griekenland schuldenvrij te krijgen. Valt hier wat voor te zeggen?
Ik zeg dit met geen notie of dit wel of niet goed is.
Dat lijkt me wel, want dat heeft ook invloed op de rest.
pi_177727611
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:19 schreef luxerobots het volgende:

-- grote post
Het probleem is dat de negatieve dingen altijd opvallen. De positieve punten van de EU zijn een vanzelfsprekendheid geworden en worden daarom niet meer gezien of benoemd. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat de positieve zaken die de EU gebracht heeft vele malen zwaarder wegen dan de negatieve.

Het is eigenlijk het dood eenvoudige gegeven dat je samen altijd sterker staat dan in je eentje. Door de globalisering kan je je niet meer veroorloven om jezelf te isoleren en moet je wel samenwerking zoeken om een vuist te maken tegen andere globale spelers.

En mensen moeten zich ook eens gaan realiseren dat je soms jezelf moet wegcijferen voor the greater good. Kankeren op de EU is zo ontzettend makkelijk altijd. Maar wat is het alternatief? Beter steek je energie om op een constructieve manier de EU te verbeteren.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:21:06 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177728926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien moet jij je stelling dan onderbouwen.
Welke stelling?

Het enige dat ik zeg is dat het op geen enkel punt in het verleden beter was dan het nu is. Als je het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag van je wanneer het dan beter was. Had je liever in de jaren '80 geleefd? De jaren '50? De jaren '20? De Gouden Eeuw?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177729149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:
Doet dat dan eens?

Dit is vooralsnog een bewering zonder onderbouwing.
Kom nou, ik heb al een paar instituten en studie`s genoemd, moet ik nu werkelijk rapporten hier neer plempen en cijfers en tabellen gaan copy/pasten ?
Dat is een stukje algemene kennis......

Maar ik heb zo`n idee dat die onderzoeken en cijfers erbij jou toch niet in gaan, je hebt nu eenmaal voor je zelf voorgenomen dat immigratie "goed" is en diversiteit en de multiculturele samenleving "moet".
Of dat nu komt door decennialang absorberen van propaganda of dat je gewoon zo naief bent, ik weet het niet......
Geef nou maar gewoon toe, je wilt samen met je radicale maatjes hier gewoon afgeven op FvD en PVV, en iedereen die daar op stemt is een "vreemdelingenhater" bij jullie.
Argumenten wil je gewoon niet horen 8)7
quote:
Het enige dat ik zie zijn mensen die decennialang aan het zeuren zijn over immigranten terwijl het eigenlijk prima gaat met de integratie.
Het gaat prima met de integratie :? , in wat voor grachtengordelbubbel leef jij eigenlijk ?
quote:
De helft van mijn collega's zijn hardwerkende en prima opgeleide immigranten. Ja, ze beheersen de Nederlandse taal niet volledig, maar dat geldt ook voor de helft van de autochtone bevolking.
Eerst beweer je dat het prima gaat met de integratie, en nu beheersen ze de Nederlandse taal niet volledig ?
Je moet jezelf niet tegenspreken he ?
quote:
De discussie zal toch ergens concreet moeten worden. Anders zie ik niet hoe dit kan worden uitgelegd als iets anders dan xenofobie. En de daarvoor benodigde input zal toch moeten komen van mensen die menen dat er werkelijk een immigratieprobleem is. Van jou dus.

Ik herhaal: Helaas blijft het bij slachtoffertje spelen en - lekker makkelijk - conformeren aan het taboe. Dan hoe je ook geen enkel standpunt in te nemen. Het is een heel naar soort lafheid.
Geen zelfbedachte woordjes als xenofobie gebruiken aub, dat draagt niet bij aan de discussie :{w
Ik ben heel concreet, de massaimmigratie van niet westerse allochtonen heeft Nederland niets concreets gebracht, en heeft ons vele tientallen (waarschijnlijk eerder honderden....) miljarden gekost de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje meer versplintering bij radicaal-rechts juich ik wel toe. Best leuk om er nog een derde clubje bij te hebben. Liefst net even een tikje extremer nog. De NVU of zo. Krijg je toffe Kamerdebatten.

FvD: ...en daarom: stop de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking.
NVU: Absoluut! Houd Nederland blank!
FvD: Eh... Fuck.

PVV: ...en daarom: zet radicale moslims uit!
NVU: Ja! En radicale joden ook!
PVV: O, kak.
Waarom haal jij de NVU erbij ? :?
Die zitten veel meer richting de SP......, met hun "volks-socialistische koers" _O-
pi_177729292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welke stelling?
Dat het nu beter gaat dan ooit.

quote:
Het enige dat ik zeg is dat het op geen enkel punt in het verleden beter was dan het nu is. Als je het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag van je wanneer het dan beter was. Had je liever in de jaren '80 geleefd? De jaren '50? De jaren '20? De Gouden Eeuw?
In de jaren 90 ging het gewoon beter. Maar zelfs dat is de norm niet, er is namelijk geen goede reden waarom niet alles vooruit zou gaan.

Maar het schrijnende verschil is het toekomstperspectief. Nu is het steeds harder werken voor minder geld, daar moeten we maar vast aan wennen, net als dat toekomstige generaties het minder krijgen, een novum in de geschiedenis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:44:44 #204
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177729560
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat het nu beter gaat dan ooit.
Voor alle duidelijkheid: dat was geen feitelijke claim of een uitspraak over BNP. Puur het feit dat ik liever in deze tijd leef dan op enig moment in het verleden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 90 ging het gewoon beter.
Je had dus liever in de jaren '90 geleefd? Of is dit wel een uitspraak over iets dat objectief meetbaar is?

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar zelfs dat is de norm niet, er is namelijk geen goede reden waarom niet alles vooruit zou gaan.

Maar het schrijnende verschil is het toekomstperspectief. Nu is het steeds harder werken voor minder geld, daar moeten we maar vast aan wennen, net als dat toekomstige generaties het minder krijgen, een novum in de geschiedenis.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? De welvaart is sinds de jaren '90 gigantisch gestegen.

Dat de economische groei niet eindeloos door kan gaan klopt natuurlijk. Maar ik zie geen reden om te denken dat wij nog een echte economische crisis gaan meemaken. (En dan bedoel ik niet dat gemopper in 2008. Dat stelde niets voor.)

De enige crisis die wij kennen is dat eindeloze misplaatste gezeik over hoe slecht het wel niet gaat, terwijl niemand oud genoeg is om te weten wat echte ellende is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 10-03-2018 19:57:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177730189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid: dat was geen feitelijke claim of een uitspraak over BNP. Puur het feit dat ik liever in deze tijd leef dan op enig moment in het verleden.
Jouw persoonlijke gevoel is natuurlijk niet relevant voor de discussie, dus wat bedoelde je nou eigenlijk anders dan BNP? Dat is waar alle anderen die hetzelfde zeggen namelijk doorgaans naar verwijzen.

quote:
Je had dus liever in de jaren '90 geleefd? Of is dit wel een uitspraak over iets dat objectief meetbaar is?

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Ik heb in de jaren 90 geleefd. Vaste banen, redelijke woonlasten, geen noodzaak voor betonblokken, je werd niet overal in de kont geloerd.

quote:
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Jouw beurt om te onderbouwen.
Dat is de boodschap die afgelopen jaren meermaals is herhaald vanuit de politieke hoek die de EU steunt.

quote:
Dat de economische groei niet eindeloos door kan gaan klopt natuurlijk.
Gelul. Economisch groei is een normaal uitvloeisel van het feit dat de mens tot leren in staat is, en dus telkens dingen beter en sneller gaat doen.

quote:
Maar ik zie geen reden om te denken dat wij nog een echte economische crisis gaan meemaken. (En dan bedoel ik niet dat gemopper in 2008. Dat stelde niets voor.)
Vertel dat aan al die mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt, jaren geen werkervaring hebben op kunnen doen en nu dus veel minder waard zijn, schulden hebben overgehouden en nu als ZZP-er alle risico's lopen terwijl ze vaak niet eens minimumloon verdienen.

quote:
De enige crisis die wij kennen is dat eindeloze misplaatste gezeik over hoe slecht het wel niet gaat, terwijl niemand oud genoeg is om te weten wat echte ellende is.
Precies dat gelul dus weer. Het is nog niet heel slecht dus moet je niet zeiken. Je wordt beroofd maar houdt nog wat over, dus moeten we daar tevreden mee zijn. Ik kots op die walgelijke horigenmentaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177731254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jouw persoonlijke gevoel is natuurlijk niet relevant voor de discussie, dus wat bedoelde je nou eigenlijk anders dan BNP? Dat is waar alle anderen die hetzelfde zeggen namelijk doorgaans naar verwijzen.

[..]

Ik heb in de jaren 90 geleefd. Vaste banen, redelijke woonlasten, geen noodzaak voor betonblokken, je werd niet overal in de kont geloerd.

[..]

Dat is de boodschap die afgelopen jaren meermaals is herhaald vanuit de politieke hoek die de EU steunt.

[..]

Gelul. Economisch groei is een normaal uitvloeisel van het feit dat de mens tot leren in staat is, en dus telkens dingen beter en sneller gaat doen.

[..]

Vertel dat aan al die mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt, jaren geen werkervaring hebben op kunnen doen en nu dus veel minder waard zijn, schulden hebben overgehouden en nu als ZZP-er alle risico's lopen terwijl ze vaak niet eens minimumloon verdienen.

[..]

Precies dat gelul dus weer. Het is nog niet heel slecht dus moet je niet zeiken. Je wordt beroofd maar houdt nog wat over, dus moeten we daar tevreden mee zijn. Ik kots op die walgelijke horigenmentaliteit.
Vroeger kon een alleenverdiener nog een huis kopen en een gezin onderhouden. Dan vraag ik me oprecht af waar dat geld (van die prima salarissen) gebleven is.
pi_177731969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vroeger kon een alleenverdiener nog een huis kopen en een gezin onderhouden. Dan vraag ik me oprecht af waar dat geld (van die prima salarissen) gebleven is.
Neem de eerste afslag naar rechts, en dan rechtdoor naar het grote neoliberale sprookjesbos, daar tussen de geldpers, de globalisering en het vrij verkeer van kapitaal ligt het op grote hopen te zoeken naar rendement. Als je waardevolle productie of diensten of ander maatschappelijk nut tegenkomt zit je helemaal verkeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177732563
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:29 schreef bluemoon23 het volgende:

Waarom haal jij de NVU erbij ?

Omdat rechtsradicalisme en rechtsextremisme vrij dicht bij elkaar liggen natuurlijk.
pi_177732695
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat het nu beter gaat dan ooit.

[..]

In de jaren 90 ging het gewoon beter. Maar zelfs dat is de norm niet, er is namelijk geen goede reden waarom niet alles vooruit zou gaan.

Maar het schrijnende verschil is het toekomstperspectief. Nu is het steeds harder werken voor minder geld, daar moeten we maar vast aan wennen, net als dat toekomstige generaties het minder krijgen, een novum in de geschiedenis.
Het succesverhaal van de jaren 90 waren wel een prelude op de grote crisis van 2008 en later hè. Daar zijn we wel mooi ingestonken.
En dat is in feite weer een lintje naar de crisis daarvoor jaren70/80.
I´m back.
pi_177737507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
Omdat rechtsradicalisme en rechtsextremisme vrij dicht bij elkaar liggen natuurlijk.
NVU is 95% SP en 5% extreemrechts....
pi_177740107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

De enige crisis die wij kennen is dat eindeloze misplaatste gezeik over hoe slecht het wel niet gaat, terwijl niemand oud genoeg is om te weten wat echte ellende is.
En hoe weet je zeker dat deze emotie nooit een excuus voor het uitblijven van vooruitgang wordt?
pi_177740243
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

NVU is 95% SP en 5% extreemrechts....
Toch is de NVU wel erg blij met 'onze man' Baudet. Of is Baudet ook 95% SP?
  zondag 11 maart 2018 @ 06:23:48 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177740253
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toch is de NVU wel erg blij met 'onze man' Baudet. Of is Baudet ook 95% SP?
Rare logica dit. Als ik blij met jou ben en in het weekend toevallig graag zeehondjes doodknuppel, wil dat toch niet zeggen dat jij in het weekend ook graag zeehondjes doodknuppelt?

Of, een iets beter voorbeeld, ik ben ook blij met de SGP. Een mooie oartij die tenminste nog eegens voor staat en hun filosofie, politiek vanuit de heer, nooit zal laten vallen.

Toch ben ik nog geen 5% SGP
Laffe huichelaar
  zondag 11 maart 2018 @ 06:25:11 #214
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177740258
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 03:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En hoe weet je zeker dat deze emotie nooit een excuus voor het uitblijven van vooruitgang wordt?
Dat weet je even zeker als je zeker weet dat loos gekanker over hoe verschrikkelijk slecht we het wel niet hebben vooruitgang niet in de weg staat
Laffe huichelaar
pi_177740267
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Rare logica dit. Als ik blij met jou ben en in het weekend toevallig graag zeehondjes doodknuppel, wil dat toch niet zeggen dat jij in het weekend ook graag zeehondjes doodknuppelt?

Of, een iets beter voorbeeld, ik ben ook blij met de SGP. Een mooie oartij die tenminste nog eegens voor staat en hun filosofie, politiek vanuit de heer, nooit zal laten vallen.

Toch ben ik nog geen 5% SGP
Als jij ervan overtuigd bent dat jouw clubje bij de SGP helemaal aan het juiste adres is, lid wordt, zaaltjes voor ze regelt en het hebt over 'onze man' Segers, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de opvattingen van je clubje waarschijnlijk redelijk overeenkomen met die van de SGP.

Dat kun je rare logica vinden, maar mij lijkt dat juist volstrekt logisch.
  zondag 11 maart 2018 @ 06:30:45 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177740278
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als jij ervan overtuigd bent dat jouw clubje bij de SGP helemaal aan het juiste adres is, lid wordt, zaaltjes voor ze regelt en het hebt over 'onze man' Segers, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de opvattingen van je clubje waarschijnlijk redelijk overeenkomen met die van de SGP.

Dat kun je rare logica vinden, maar mij lijkt dat juist volstrekt logisch.
Ik ben het ook wel met je eens hoor. Men kan mooie dchijn ophouden bij de NVU over hun linkse economische agenda, maar hun vreemdelingenhaat zal toch altijd zwaarder voor hen wegen denk ik
Laffe huichelaar
pi_177740293
Het is heel raar dat mensen rechtsextremisme massaal verwerpelijk vinden, maar als rechtsextremistische ideeën een beetje voorzichtiger geformuleerd worden, als de scherpe randjes er een beetje afgehaald zijn, of alleen maar zijn bedekt, dan heten het ineens respectabele opvattingen. Elke genoemde link met het rechtsextremisme waar het millimeters vanaf ligt is schandalig, demonisering, een poging tot monddood maken enzovoort.

FvD is een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes. Niet omdat ik dat leuk vind om te zeggen, maar omdat dat nu eenmaal de politieke richting is waarin ze opereren. In kranten als NRC en Trouw wordt FvD ook gewoon rechtsradicaal genoemd. In de politicologie ook. Vergelijkbare partijen in Europa worden daar ook rechtsradicaal of extreemrechts genoemd.

En nee, ik begrijp niet waarom dat juist hier zo'n probleem is. Ja, als de NVU in de Kamer zou zitten, dan zou die partij het vrijwel constant eens zijn met FvD. Voordeel van de NVU is dat die niet om de hete brij heendraaien en het gewoon keihard benoemen. Soort ondertiteling bij het pompeuze gezwets van Baudet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 06:39:43 ]
pi_177742079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat ik zeg is dat het op geen enkel punt in het verleden beter was dan het nu is. Als je het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag van je wanneer het dan beter was. Had je liever in de jaren '80 geleefd? De jaren '50? De jaren '20? De Gouden Eeuw?
Deze man beweert dat eind 18e eeuw 'de ziel van de mens ongelooflijk veel beter geordend was dan nu' .
Althans.... hij kan niet ontsnappen aan die gedachte, als hij een zeker muziekstuk van Haydn hoort.

Klik direct naar de quote.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 11-03-2018 12:06:53 ]
pi_177743365
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:38 schreef Jigzoz het volgende:
Het is heel raar dat mensen rechtsextremisme massaal verwerpelijk vinden, maar als rechtsextremistische ideeën een beetje voorzichtiger geformuleerd worden, als de scherpe randjes er een beetje afgehaald zijn, of alleen maar zijn bedekt, dan heten het ineens respectabele opvattingen. Elke genoemde link met het rechtsextremisme waar het millimeters vanaf ligt is schandalig, demonisering, een poging tot monddood maken enzovoort.

FvD is een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes. Niet omdat ik dat leuk vind om te zeggen, maar omdat dat nu eenmaal de politieke richting is waarin ze opereren. In kranten als NRC en Trouw wordt FvD ook gewoon rechtsradicaal genoemd. In de politicologie ook. Vergelijkbare partijen in Europa worden daar ook rechtsradicaal of extreemrechts genoemd.

En nee, ik begrijp niet waarom dat juist hier zo'n probleem is. Ja, als de NVU in de Kamer zou zitten, dan zou die partij het vrijwel constant eens zijn met FvD. Voordeel van de NVU is dat die niet om de hete brij heendraaien en het gewoon keihard benoemen. Soort ondertiteling bij het pompeuze gezwets van Baudet.
Het zou wel handig zijn, wanneer je de term rechtsradicaal in een inhoudelijke discussie gebruikt, ook aangeeft om welke reden FvD dat is. Dan laat je ruimte aan de andere user om daar op te reageren en niet alleen de terminologie moet verdedigen. Wat makkelijker voor het debat ;)
  zondag 11 maart 2018 @ 12:14:28 #220
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177743493
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Het zou wel handig zijn, wanneer je de term rechtsradicaal in een inhoudelijke discussie gebruikt, ook aangeeft om welke reden FvD dat is. Dan laat je ruimte aan de andere user om daar op te reageren en niet alleen de terminologie moet verdedigen. Wat makkelijker voor het debat ;)
Hij zal daarmee het idee bedoelen dat immigratie vanuit niet-Westerse landen een grote, zo niet de grootste, bedreiging zou zijn voor onze manier van leven en onze cultuur. Een idee dat Baudet heel zorgvuldig verpakt in kreten zoals "homeopathische verdunning van het Nederlandse volk".

Wat dat betreft begrijp ik Pechtold wel als ie zegt dat we bij Wilders tenminste weten wat we aan hem hebben. Baudet probeert die ideeen te verkopen als iets dat eigenlijk helemaal niet zo verwerpelijk is. (En mensen trappen daar massaal in.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 11-03-2018 12:20:50 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:16:26 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177743525
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze man beweert dat eind 18e eeuw 'de ziel van de mens ongelooflijk veel beter geordend was dan nu' .
Althans.... hij kan niet ontsnappen aan die gedachte, als hij een zeker muziekstuk van Haydn hoort.

Klik direct naar de quote.

Altijd grappig, dat idee dat "vroegah" alles beter was. Ik weet toch vrij zeker dat als Baudet een teletijdmachine had en naar de 18e eeuw kon reizen hij al binnen een paar uur terug zou willen naar de 21e eeuw. Die tijd was toch echt buitengewoon oncomfortabel, ondanks de muziek van Haydn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177743730
quote:
12s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij zal daarmee het idee bedoelen dat immigratie vanuit niet-Westerse landen een grote, zo niet de grootste, bedreiging zou zijn voor onze manier van leven en onze cultuur. Een idee dat Baudet heel zorgvuldig verpakt in kreten zoals "homeopathische verdunning van het Nederlandse volk".

Wat dat betreft begrijp ik Pechtold wel als ie zegt dat we bij Wilders tenminste weten wat we aan hem hebben. Baudet probeert die ideeen te verkopen als iets dat eigenlijk helemaal niet zo verwerpelijk is. (En mensen trappen daar massaal in.)
Homeopathische verdunning is inderdaad een nogal aparte term en zeggen dat het het grootste gevaar is van onze cultuur is ook erg populistisch en opruiend

Aan de andere kant, zeggen dat er geen problemen zijn met de integratie is natuurlijk ook erg lichtzinnig gedacht, nee het brengt wel gewoon veel problemen met zich mee waar we als samenleving mee om moeten gaan.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:30:02 #223
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177743762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jouw persoonlijke gevoel is natuurlijk niet relevant voor de discussie, dus wat bedoelde je nou eigenlijk anders dan BNP? Dat is waar alle anderen die hetzelfde zeggen namelijk doorgaans naar verwijzen.
Ernaar vragen is ieg beter dan maar aannemen dat 'alle anderen' namens mij spreken. Beter laat dan nooit.

Wat ik bedoel is dat ik liever in deze tijd leef dan in welke andere tijd dan ook. Ik leef dus ook liever in deze tijd dan in de jaren 90. (Die ik ook heb meegemaakt, maar ik zou zeker niet terug willen.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb in de jaren 90 geleefd. Vaste banen, redelijke woonlasten, geen noodzaak voor betonblokken, je werd niet overal in de kont geloerd.

[..]

Dat is de boodschap die afgelopen jaren meermaals is herhaald vanuit de politieke hoek die de EU steunt.
Zover ik dat kan beoordelen zuig je dit allemaal uit je duim.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelul. Economisch groei is een normaal uitvloeisel van het feit dat de mens tot leren in staat is, en dus telkens dingen beter en sneller gaat doen.
Dat klopt, maar dat is niet strijdig met wat ik zeg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vertel dat aan al die mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt, jaren geen werkervaring hebben op kunnen doen en nu dus veel minder waard zijn, schulden hebben overgehouden en nu als ZZP-er alle risico's lopen terwijl ze vaak niet eens minimumloon verdienen.
Het percentage van de arbeidsbevolking dat werkloos was was in de door jou zo geprezen jaren '90 substantieel hoger dan nu. Ik zou je toch willen aanraden om ook ff naar de cijfers te kijken voordat je dit soort dingen roept.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies dat gelul dus weer. Het is nog niet heel slecht dus moet je niet zeiken. Je wordt beroofd maar houdt nog wat over, dus moeten we daar tevreden mee zijn. Ik kots op die walgelijke horigenmentaliteit.
Het kan bijna niet beter. Dus inderdaad, je moet niet zo zeiken. De werkloosheidscijfers zijn laag, de criminaliteitscijfers zijn laag, de welvaart is hoog, mensen zijn gelukkig. Er is zo goed als niets dat aanleiding geeft tot klagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 11-03-2018 12:37:32 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:43:40 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177744025
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Aan de andere kant, zeggen dat er geen problemen zijn met de integratie is natuurlijk ook erg lichtzinnig gedacht, nee het brengt wel gewoon veel problemen met zich mee waar we als samenleving mee om moeten gaan.
Er is dan ook niemand die zegt dat er geheel geen problemen zijn. Het zou ook vreemd zijn als dat wel zo was.

Maar om nu te zeggen dat 'de immigratieproblematiek' 1 van de grootste vraagstukken is waar ons land mee kampt is wel een heel sterk staaltje overdrijven. Dat is eenvoudig niet waar. Het is in de verste verte niet waar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177744723
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Het zou wel handig zijn, wanneer je de term rechtsradicaal in een inhoudelijke discussie gebruikt, ook aangeeft om welke reden FvD dat is. Dan laat je ruimte aan de andere user om daar op te reageren en niet alleen de terminologie moet verdedigen. Wat makkelijker voor het debat ;)
Waarom? Daar is men het verder toch wel over eens? Bovendien is het hokje 'radicaal' helemaal geen argument. Iemand kan knetterradicaal zijn en toch volledig gelijk hebben.
pi_177744905
Zo fantastisch waren de jaren ‘90 overigens niet met het enorme aantal moorden, grote criminaliteit en de drugsproblematiek.
Met extra vezels!
pi_177744970
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom? Daar is men het verder toch wel over eens? Bovendien is het hokje 'radicaal' helemaal geen argument. Iemand kan knetterradicaal zijn en toch volledig gelijk hebben.
Omdat je dan een discussie op gang kan brengen hier in plaats te gaan steggelen over de ad hominem die je elkaar toeschrijft. Iets waarover je kwam klagen in de SC?
pi_177745019
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Omdat je dan een discussie op gang kan brengen hier in plaats te gaan steggelen over de ad hominem die je elkaar toeschrijft. Iets waarover je kwam klagen in de SC?
Een discussie over het al dan niet rechtsradicaal zijn van FvD? Waarom? En welke ad hominem die ik wie toeschrijf? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
pi_177745032
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is dan ook niemand die zegt dat er geheel geen problemen zijn. Het zou ook vreemd zijn als dat wel zo was.

Maar om nu te zeggen dat 'de immigratieproblematiek' 1 van de grootste vraagstukken is waar ons land mee kampt is wel een heel sterk staaltje overdrijven. Dat is eenvoudig niet waar. Het is in de verste verte niet waar.
Het is voor veel personen wel het grootste vraagstuk en daarom is het dan ook niet zo bijzonder dat er een partij is die dat als grootste issue heeft.

https://nos.nl/video/2158(...)oor-veel-mensen.html

Overigens vorige week in college nog het vraagstuk gehad bij public policy als 1 van de grote beleidsproblemen in Europa met voorbeelden van Merkel, Sarkozy en Rutte die zeggen dat er gefaald is in dat beleid. Wellicht niet het grootste vraagstuk, maar wel groot en belangrijk.
pi_177745051
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een discussie over het al dan niet rechtsradicaal zijn van FvD? Waarom? En welke ad hominem die ik wie toeschrijf? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
Gewoon wat je zo rechtsradicaal vindt aan FvD ja.
pi_177745077
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gewoon wat je zo rechtsradicaal vindt aan FvD ja.
Dat is helemaal geen kwestie van vinden. Zo heet die politieke stroming gewoon.
pi_177745119
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen kwestie van vinden. Zo heet die politieke stroming gewoon.
Ik ben dat ook niet met je oneens, maar als mensen dat wel zijn is het vooral handig om te zeggen aan aan welke criteria baudet/FvD voldoen om rechtsextremistisch te worden genoemd.
pi_177745198
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik ben dat ook niet met je oneens, maar als mensen dat wel zijn is het vooral handig om te zeggen aan aan welke criteria baudet/FvD voldoen om rechtsextremistisch te worden genoemd.
Ah.

Ik maak wel verschil tussen rechtsradicalisme en rechtsextremisme. Die rassentheorieën van ze zou ik bijvoorbeeld eerder extreemrechts dan rechtsradicaal noemen.

Ik ben trouwens nog niet vaak mensen tegengekomen die het rechtsradicalisme van FvD ontkennen.
pi_177745242
Komt natuurlijk nog bij dat die termen vaak ook relatief gebruikt worden. Bij sommigen heet de VVD links en ja, dan is het natuurlijk logisch als zij FvD niet als radicaal zien.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:45:04 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177745267
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben trouwens nog niet vaak mensen tegengekomen die het rechtsradicalisme van FvD ontkennen.
Het labeltje "radicaal" is in zekere zin subjectief natuurlijk. Er zullen niet veel mensen zijn met radicale ideeen die zij zelf ook zien als radicaal.

Maar we kunnen gerust zeggen dat Baudets interesse in nationaliteit, ras en cultuur ongebruikelijk groot is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177745297
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het labeltje "radicaal" is in zekere zin subjectief natuurlijk. Er zullen niet veel mensen zijn met radicale ideeen die zij zelf ook zien als radicaal.

Bij1 claimt radicaal te zijn. Ben ik wel met ze eens ook.
pi_177745316
Baudet gister ook weer met zijn lof voor de speech van Bannon in Parijs :')
pi_177745497


:')
pi_177745938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kan ik nu een mening hebben over iemands standpunten als hij te laf is om die uit te spreken?

[..]

Een inhoudelijke discussie met iemand die uitsluitend aan het janken is over xenofoob genoemd worden lijkt mij niet mogelijk.
Nee een discussie is onmogelijk als je a priori al met van die domme termen als xenofoob gaat strooien zonder ook maar argumenten aan te willen horen.

Zijn Rutte en Merkel ook xenofoben omdat ze een deal met Turkije hebben gesloten?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177746029
In bijna alle gevallen is de term 'xenofobie' eigenlijk ongepast. Maar als die afkeer gebaseerd is op het angstbeeld dat Nederland straks misschien niet meer 'blank' is, dan lijkt dat me een van de weinige gevallen dat die term wél passend is.
pi_177746125
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:19 schreef Jigzoz het volgende:
Toch is de NVU wel erg blij met 'onze man' Baudet. Of is Baudet ook 95% SP?
De NVU is eigenlijk een zielig wegkwijnend clubje van enkele tientallen, die op eigen beweging amper meer de pers kunnen halen.
Niemand neemt ze meer serieus, Kusters brult wat over FvD en probeerde daar een mannetje binnen te krijgen om publiciteit te trekken.

Oh, en in het verleden heeft NVU bij landelijke verkiezingen volgens mij ook stemadviezen gegeven voor de SP ;)
PVV hebben ze niks mee, want joden :')
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:38 schreef Jigzoz het volgende:
Het is heel raar dat mensen rechtsextremisme massaal verwerpelijk vinden, maar als rechtsextremistische ideeën een beetje voorzichtiger geformuleerd worden, als de scherpe randjes er een beetje afgehaald zijn, of alleen maar zijn bedekt, dan heten het ineens respectabele opvattingen. Elke genoemde link met het rechtsextremisme waar het millimeters vanaf ligt is schandalig, demonisering, een poging tot monddood maken enzovoort.
Geen idee welke rechtsextremistische ideen jij precies bedoelt, maar als jij ze opnoemt dan denk ik dat veel zaken daarvan vallen onder "gezond verstand"
quote:
FvD is een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes. Niet omdat ik dat leuk vind om te zeggen, maar omdat dat nu eenmaal de politieke richting is waarin ze opereren.
Je moet jouw mening niet als een feit verkondigen, jij vindt FvD een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes, dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook zijn.
Hier in het anti-FvD topic is dat niet zo interessant, want hier kom verder toch niemand _O-
Maar in een fatsoenlijke discussie is dat niet bepaald constructief.
quote:
In kranten als NRC en Trouw wordt FvD ook gewoon rechtsradicaal genoemd. In de politicologie ook. Vergelijkbare partijen in Europa worden daar ook rechtsradicaal of extreemrechts genoemd
Ten eerste zijn NRC en Trouw nu niet bepaald objectief te noemen, en ten tweede graag een bronvermelding.
En met "in de politicologie" ? wat bedoel je daar mee, op universiteiten ?
quote:
En nee, ik begrijp niet waarom dat juist hier zo'n probleem is. Ja, als de NVU in de Kamer zou zitten, dan zou die partij het vrijwel constant eens zijn met FvD. Voordeel van de NVU is dat die niet om de hete brij heendraaien en het gewoon keihard benoemen. Soort ondertiteling bij het pompeuze gezwets van Baudet.
Je snapt werkelijk niet waarom het een probleem is als FvD een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes wordt genoemd ?
Als dat algemeen erkend is, dan wordt je als partij als paria behandeld en neemt niemand je meer serieus, ik snap dat jij dat helemaal geweldig vindt en dat dit je uiteindelijke doel is met FvD.
Maar echt doe eens normaal 8)7

Haal nu eens de uit zijn verband getrokken uitspraken, interviews en soundbites weg, en kijk gewoon naar het partijprogramma :(
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:28 schreef Volkorenbrood het volgende:
Zo fantastisch waren de jaren ‘90 overigens niet met het enorme aantal moorden, grote criminaliteit en de drugsproblematiek.
Tegenwoordig wordt er gewoon geen aangifte meer gedaan en worden misdaadcijfers vervalst, veel handiger _O-
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is helemaal geen kwestie van vinden. Zo heet die politieke stroming gewoon.
En weer verkondig je jouw mening als een feit 8)7
Snap je nu werkelijk niet dat jij ondertussen degene bent die door velen als een radicaal wordt gezien door jouw opvattingen ?
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben trouwens nog niet vaak mensen tegengekomen die het rechtsradicalisme van FvD ontkennen.
Dat zegt denk ik meer over de kringen waarin jij je bevindt ;)
pi_177746160
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De NVU is eigenlijk een zielig wegkwijnend clubje van enkele tientallen, die op eigen beweging amper meer de pers kunnen halen.
Niemand neemt ze meer serieus, Kusters brult wat over FvD en probeerde daar een mannetje binnen te krijgen om publiciteit te trekken.

Oh, en in het verleden heeft NVU bij landelijke verkiezingen volgens mij ook stemadviezen gegeven voor de SP ;)
PVV hebben ze niks mee, want joden :')

[..]

Geen idee welke rechtsextremistische ideen jij precies bedoelt, maar als jij ze opnoemt dan denk ik dat veel zaken daarvan vallen onder "gezond verstand"

[..]

Je moet jouw mening niet als een feit verkondigen, jij vindt FvD een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes, dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook zijn.
Hier in het anti-FvD topic is dat niet zo interessant, want hier kom verder toch niemand _O-
Maar in een fatsoenlijke discussie is dat niet bepaald constructief.

[..]

Ten eerste zijn NRC en Trouw nu niet bepaald objectief te noemen, en ten tweede graag een bronvermelding.
En met "in de politicologie" ? wat bedoel je daar mee, op universiteiten ?

[..]

Je snapt werkelijk niet waarom het een probleem is als FvD een rechtsradicale partij met rechtsextremistische trekjes wordt genoemd ?
Als dat algemeen erkend is, dan wordt je als partij als paria behandeld en neemt niemand je meer serieus, ik snap dat jij dat helemaal geweldig vindt en dat dit je uiteindelijke doel is met FvD.
Maar echt doe eens normaal 8)7

Haal nu eens de uit zijn verband getrokken uitspraken, interviews en soundbites weg, en kijk gewoon naar het partijprogramma :(

[..]

Tegenwoordig wordt er gewoon geen aangifte meer gedaan en worden misdaadcijfers vervalst, veel handiger _O-

[..]

En weer verkondig je jouw mening als een feit 8)7
Snap je nu werkelijk niet dat jij ondertussen degene bent die door velen als een radicaal wordt gezien door jouw opvattingen ?

[..]

Dat zegt denk ik meer over de kringen waarin jij je bevindt ;)
Radicaal en extreem kun je ook relatief opvatten inderdaad. Dat zei ik hierboven ook al ergens.
pi_177746343
...en dan zijn veronderstellingen dat universiteiten en kranten als Trouw en NRC linkse bolwerken zijn die FvD/PVV demoniseren een logisch uitvloeisel daarvan.
  zondag 11 maart 2018 @ 14:51:27 #244
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177746757
Voor de mensen die momenteel geen FvD stemmen:

- als Baudet wordt opgevolgd door Joost Eerdmans, maakt Fvd dan wel een kans op je stem?



- als Baudet wordt opgevolgd door Simon Fortuyn, maakt Fvd dan wel een kans op je stem?

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177746831
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:51 schreef martijnde3de het volgende:
Voor de mensen die momenteel geen FvD stemmen:

- als Baudet wordt opgevolgd door Joost Eerdmans, maakt Fvd dan wel een kans op je stem?

[ afbeelding ]

- als Baudet wordt opgevolgd door Simon Fortuyn, maakt Fvd dan wel een kans op je stem?

[ afbeelding ]
Je gaat ervan uit dat mensen op personen stemmen en niet op een partij?
  zondag 11 maart 2018 @ 14:56:56 #246
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177746970
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat mensen op personen stemmen en niet op een partij?
Dan doen veel mensen, ik ken een hoop mensen die Wilders verschrikkelijk vinden maar de PVV niet of mensen die de VVD best vinden maar Rutte een Engerd etc.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 11 maart 2018 @ 14:58:33 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177747010
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:56 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dan doen veel mensen, ik ken een hoop mensen die Wilders verschrikkelijk vinden maar de PVV niet of mensen die de VVD best vinden maar Rutte een Engerd etc.
Zonder Wilders is er geen PVV, dus dat lijkt me geen heel gelukkig voorbeeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:04:08 #248
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177747198
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zonder Wilders is er geen PVV, dus dat lijkt me geen heel gelukkig voorbeeld.
Ze steunen de standpunten, maar niet de manier waarop hij het brengt. Uiteindelijk stemden ze CDA of toch VVD.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177747235
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:56 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dan doen veel mensen, ik ken een hoop mensen die Wilders verschrikkelijk vinden maar de PVV niet of mensen die de VVD best vinden maar Rutte een Engerd etc.
Van die eerste categorie heb ik nog nooit gehoord.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:07:16 #250
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177747303
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van die eerste categorie heb ik nog nooit gehoord.
Het zijn vooral Rotterdammers, voormalige LPF stemmers.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177747382
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:07 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Het zijn vooral Rotterdammers, voormalige LPF stemmers.
Die niets met Wilders hebben, maar wel PVV stemmen? Uiterst merkwaardig.

Maar goed, ik denk dat je met je vraag een jaar of 10 te vroeg bent. Zolang FvD nog vooral de partij van Baudet is, zullen er weinig mensen zijn die ook voorbij hem kunnen kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 15:22:34 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 15:14:24 #252
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177747491
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ze steunen de standpunten, maar niet de manier waarop hij het brengt. Uiteindelijk stemden ze CDA of toch VVD.
Er is denk ik geen standpunt van de PVV dat niet rechtstreeks van Wilders komt.

Schrap Wilders uit de vergelijking, en ik denk niet dat de PVV in staat zou zijn om een lijst van standpunten samen te stellen zonder dat er slaande ruzie uitbreekt. Hetzelfde geldt overigens voor FvD.

Dit soort partijen draait meer om de charismatische leider dan om standpunten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177747661
Maar om het toch even over die personen te hebben: Eerdmans zie ik ooit nog wel een terugkeer naar de Kamer maken. Ik ben het in vrijwel niets met hem eens, maar het is een prima politicus.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:58:20 #254
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177748751
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die niets met Wilders hebben, maar wel PVV stemmen? Uiterst merkwaardig.

Maar goed, ik denk dat je met je vraag een jaar of 10 te vroeg bent. Zolang FvD nog vooral de partij van Baudet is, zullen er weinig mensen zijn die ook voorbij hem kunnen kijken.
Nee ze stemmen juist uiteindelijk geen PVV wegens Wilders.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:58:57 #255
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177748765
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
Maar om het toch even over die personen te hebben: Eerdmans zie ik ooit nog wel een terugkeer naar de Kamer maken. Ik ben het in vrijwel niets met hem eens, maar het is een prima politicus.
Als ik Rotterdammer was had ik gestemd op leefbaar.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177748777
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:58 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Nee ze stemmen juist uiteindelijk geen PVV wegens Wilders.
Eh... Waar zien ze dan verschil tussen de PVV en Wilders?
  zondag 11 maart 2018 @ 16:06:22 #257
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177748992
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Waar zien ze dan verschil tussen de PVV en Wilders?
De toon die de standpunten brengt, tokkie toon.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177749117
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:06 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

De toon die de standpunten brengt, tokkie toon.
Hoe is die anders dan de standpunten zelf? Wilders bepaalt ze.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:05:42 #259
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177750707
Goed overzichtje.

En nee ik stem geen FVD. PVV hier. Maar ik heb wel empathie voor Thierry en hoop dat hij zo slim is zijn partijpunt over wifi dekking te laten varen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:28:19 #260
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177751199
quote:
Wat een tenenkrommend slecht Engels. Best wel vermoeiend om naar te luisteren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177751375
quote:
11s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een tenenkrommend slecht Engels. Best wel vermoeiend om naar te luisteren.
Je mist nog net het: "WOUTER, NU NAAR BENEDEN KOMEN, DE HUTSPOT WORDT KOUD!" op de achtergrond.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177752375
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Goed overzichtje.

En nee ik stem geen FVD. PVV hier. Maar ik heb wel empathie voor Thierry en hoop dat hij zo slim is zijn partijpunt over wifi dekking te laten varen.
Is het weer tijd om te huilen over demonisering? Wat is dat toch met dat Calimero complex van domrechts?
  zondag 11 maart 2018 @ 18:58:33 #263
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177752995
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is het weer tijd om te huilen over demonisering? Wat is dat toch met dat Calimero complex van domrechts?
Men moet wel vrees ik: het alternatief is toegeven aan de ideologische leegte.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177753124
Dat gejank over demonisering bij platrechts doet een beetje denken aan dat gelul over godslastering bij religies.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:39:23 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177754004
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Je mist nog net het: "WOUTER, NU NAAR BENEDEN KOMEN, DE HUTSPOT WORDT KOUD!" op de achtergrond.
Dat dit filmpje in Engels is geeft sowieso wel te denken. Kennelijk vindt de maker dit van internationaal belang. "Komt ons redden!"
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:41:04 #266
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177754049
De paar posts tussen deze en mijn eerdere doet mij toch weer wat de mogelijkheid plausibeler achten dat er nogsteeds wandelende amoebes rondlopen die naar het nos journaal kijken en op vvd stemmen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177754150
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:41 schreef BaajGuardian het volgende:
De paar posts tussen deze en mijn eerdere doet mij toch weer wat de mogelijkheid plausibeler achten dat er nogsteeds wandelende amoebes rondlopen die naar het nos journaal kijken en op vvd stemmen.
Ah, onze Ruslandtroll. Krijg je nou betaald voor het verspreiden van die onzin? Of ben je gewoon vrijwillig een randmongool?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 maart 2018 @ 19:46:50 #268
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177754175
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, onze Ruslandtroll. Krijg je nou betaald voor het verspreiden van die onzin? Of ben je gewoon vrijwillig een randmongool?
Jij hebt jezelf allang bewezen hier op dit forum, zwakzinnige. Zelfs als ik je tegenkom zal ik waarschijnlijk alleen maar lachen. Zielige clown.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177754188
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Goed overzichtje.

En nee ik stem geen FVD. PVV hier. Maar ik heb wel empathie voor Thierry en hoop dat hij zo slim is zijn partijpunt over wifi dekking te laten varen.
Empathie? Het woord dat je zocht is 'sympathie'.

Toch jammer dat het Kremlin idioten in dienst neemt die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 maart 2018 @ 19:47:54 #270
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177754204
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Empathie? Het woord dat je zocht is 'sympathie'.

Toch jammer dat het Kremlin idioten in dienst neemt die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.
Nee ik bedoelde empathie. Hoe weet jij nou wat ik bedoel meneer de EU special agent-mind-reader.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177754234
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij hebt jezelf allang bewezen hier op dit forum, zwakzinnige. Zelfs als ik je tegenkom zal ik waarschijnlijk alleen maar lachen. Zielige clown.
Dan ging je mij slaan, toch?

Man man man, wat ben jij een droeftoeter. Hoepel toch op vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 maart 2018 @ 19:50:17 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177754265
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan ging je mij slaan, toch?

Man man man, wat ben jij een droeftoeter. Hoepel toch op vent.
Als je dat wilt, geen probleem. Kutkind.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177754273
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde empathie. Hoe weet jij nou wat ik bedoel meneer de EU special agent-mind-reader.
Man man man, leer Nederlands. Gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 maart 2018 @ 19:51:50 #274
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177754304
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man man man, leer Nederlands. Gek.
Ga terug naar onz waar je hoort met je zwakzinnige pechtold opmerkingen. Of ben je soms pechtold in het echt. Volgens mij wel. Nog een reden om je een klap voor je bakkes te geven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177754333
Goed gesprek. Veel wederzijdse empathie sympathie empathie en zo.
pi_177754364
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ga terug naar onz waar je hoort met je zwakzinnige pechtold opmerkingen. Of ben je soms pechtold in het echt. Volgens mij wel. Nog een reden om je een klap voor je bakkes te geven.
Iemand bedreigen op een fucking forum en nog altijd niet door hebben dat je taalkundig de plank misslaat.

Man man man, wat ga jij af als een gieter. De tering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177754622
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
Man man man
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

Man man man
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

Man man man
Hoe is de staat van de keuken verder?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177754725
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:51 schreef martijnde3de het volgende:
Voor de mensen die momenteel geen FvD stemmen:

- als Baudet wordt opgevolgd door Simon Fortuyn, maakt Fvd dan wel een kans op je stem?

[ afbeelding ]
Simon Fortuyn :?
Die man is wethouder in Lansingerland.
Waarom zouden mensen daar op stemmen ?
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, onze Ruslandtroll. Krijg je nou betaald voor het verspreiden van die onzin? Of ben je gewoon vrijwillig een randmongool?
En van wie ben jij een troll ?
Mekka of George Soros ?
  Beste debater 2022 zondag 11 maart 2018 @ 20:33:45 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177755303
Wat zijn bepaalde 'rechtse' fanboys toch een ontzettende snowflakes geworden...

Roepen dat partijen en mensen landverraders en corrupt zijn: vrijheid van meningsuiting;
Hele volksstammen over een kam scheren, al dan niet met kekke IQ statistiekjes en ander pseudowetenschappelijk gelul: vrijheid van meningsuiting;
Lieden die tot een bepaalde religie behoren de vijfde colonne noemen bestaande uit types die nooit loyaal aan Nederland kunnen zijn: vrijheid van meningsuiting;

Krijgen onze kruisvaarders wat tegengeluid, is het meteen 'demonisering'.

Zoek een safe space met je gelijkgestemden, kun je daar je racistische meuk als feiten brengen en niemand die je nazi zal noemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 maart 2018 @ 22:22:03 #280
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177757268
Mooi stukje van Lubach over de hypocrisie van de EU :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177757406
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:22 schreef Gohf046 het volgende:
Mooi stukje van Lubach over de hypocrisie van de EU :D
Enige nadeel vond ik wel dat dit de afgelopen week al ontzettend breed is uitgemeten in andere media, vaak pakt Lubach juist onderwerpen die (in ieder geval recent) op minder aandacht hebben kunnen rekenen.
  zondag 11 maart 2018 @ 22:38:48 #282
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177757564
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Enige nadeel vond ik wel dat dit de afgelopen week al ontzettend breed is uitgemeten in andere media, vaak pakt Lubach juist onderwerpen die (in ieder geval recent) op minder aandacht hebben kunnen rekenen.
Ik had het volledige gemist moet ik bekennen.

Benieuwd of Timmermans wat gaat doen. Zal wel niet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177757621
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iemand bedreigen op een fucking forum en nog altijd niet door hebben dat je taalkundig de plank misslaat.

Man man man, wat ga jij af als een gieter. De tering.
Proest. Jij had pas zelf zo een opmerking. Jegens Gohf
pi_177757731
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:38 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik had het volledige gemist moet ik bekennen.

Benieuwd of Timmermans wat gaat doen. Zal wel niet.
Ik zag eerder deze week een heel uitgebreid artikel erover in de NOS-app (stond ook op hun site en ik vermoed dat ze er ook in het journaal aandacht aan hebben besteed, maar daarvan ben ik niet zeker) en de Volkskrant heeft er ook meermaals aandacht aan besteed.
Maar het was wel een leuke zet van Lubach om Timmermans erin te betrekken.
  zondag 11 maart 2018 @ 22:51:14 #285
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177757772
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Proest. Jij had pas zelf zo een opmerking. Jegens Gohf
We hebben wel eens stevig gediscussieerd en Koos is wel eens ronduit onbeschoft(doet ie bewust en dat weet ie ook wel) maar een bedreiging kan ik me zo 1,2,3 niet herinneren :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 11 maart 2018 @ 22:53:09 #286
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177757802
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zag eerder deze week een heel uitgebreid artikel erover in de NOS-app (stond ook op hun site en ik vermoed dat ze er ook in het journaal aandacht aan hebben besteed, maar daarvan ben ik niet zeker) en de Volkskrant heeft er ook meermaals aandacht aan besteed.
Maar het was wel een leuke zet van Lubach om Timmermans erin te betrekken.
Ik las ook in het ZmL topic iemand die sprak over een Baudet bash :'). Kom op jongens dat is toch gewoon humor? Ik moest er in ieder geval hartelijk om lachen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 11 maart 2018 @ 23:32:22 #287
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177758450
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iemand bedreigen op een fucking forum en nog altijd niet door hebben dat je taalkundig de plank misslaat.

Man man man, wat ga jij af als een gieter. De tering.
Jij vraagt er letterlijk om in die post, wees dan ook niet zo'n treurig testosteronloze zeikmug als je antwoord krijgt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177759134
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:51 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

We hebben wel eens stevig gediscussieerd en Koos is wel eens ronduit onbeschoft(doet ie bewust en dat weet ie ook wel) maar een bedreiging kan ik me zo 1,2,3 niet herinneren :P
Dat je het verdiende om een klap voor je kop te krijgen ofzoiets. Reactie is overigens verwijderd.
pi_177762020
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat je het verdiende om een klap voor je kop te krijgen ofzoiets. Reactie is overigens verwijderd.
Dus het zogenaamde 'slachtoffer' staat daar niets van bij en omdat je geen bewijs kunt leveren, schrijf je maar dat de reactie is verwijderd.

Hulde. Flapdrol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177762347
waarom was Baudet er vanochtend niet bij Goedemorgen Nederland? had hij zich verslapen ofzo?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_177763084
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ga terug naar onz waar je hoort met je zwakzinnige pechtold opmerkingen. Of ben je soms pechtold in het echt. Volgens mij wel. Nog een reden om je een klap voor je bakkes te geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Games maandag 12 maart 2018 @ 11:25:55 #292
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177764156
De partij die zich prijst om intellectuele debatten laat zich weer eens van hun beste kant zien, zie ik.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177766229
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het zogenaamde 'slachtoffer' staat daar niets van bij en omdat je geen bewijs kunt leveren, schrijf je maar dat de reactie is verwijderd.

Hulde. Flapdrol.
Ik heb zelf een topicreport geschreven, dus ik ben er zeker van.
pi_177766383
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb zelf een topicreport geschreven, dus ik ben er zeker van.
Ah, het bewijs is geleverd. Misschien moet je effe lekker kappen met je verdachtmakingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177766495
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij vraagt er letterlijk om in die post, wees dan ook niet zo'n treurig testosteronloze zeikmug als je antwoord krijgt.
Waarom voelen gefrustreerde maagden zich zo aangetrokken tot Baudet?
pi_177767428
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat je het verdiende om een klap voor je kop te krijgen ofzoiets. Reactie is overigens verwijderd.
Demonisering!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177771224
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, het bewijs is geleverd. Misschien moet je effe lekker kappen met je verdachtmakingen.
Misschien moet jij even kappen met dat soort reacties. Neem gelijk ff een pilletje.
pi_177771229
quote:
8s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Demonisering!
?
pi_177772058
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

?
Jij verwijt Koos dat hij strafbare zaken (iemand op de bek slaan) wil plegen, zonder daarvoor bewijs te leveren. Hiermee probeer je Koos in een kwaad daglicht te stellen.

Een minder mens dan ik zou zeggen dat je hier smaad en laster verspreid en hem aan het demoniseren bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177772653
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij verwijt Koos dat hij strafbare zaken (iemand op de bek slaan) wil plegen, zonder daarvoor bewijs te leveren. Hiermee probeer je Koos in een kwaad daglicht te stellen.

Een minder mens dan ik zou zeggen dat je hier smaad en laster verspreid en hem aan het demoniseren bent.
Phunnie... Nee hoor, hij doet het toch niet, heb ik ook niet gezegd, dat hij het zou doen. Maar hij moet het ook niet zeggen, is niet strafbaar, maar ook niet netjes.

Verwijt je mij nu onterecht smaad en laster? Smaad en laster!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')