Misschien volgt hij Vettel of evt ricciardo wel op na 3 jaar ofzo. Dat na 1 jaar als rookie bij een topteam rijden is echt niet zo vanzelfsprekens als mensen hier lijken te denkenquote:Op woensdag 7 maart 2018 12:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voorlopig moet Vettel eerst nog maar eens gaan presteren dit seizoen. En LeClerc ook.
Ik herinner me dat vorig jaar toen Rosberg vertrok, Wehrlein de Mercedes protégé zijn opvolger zou worden volgens velen. En kijk waar Werhlein nu is
Tot nu toe van wat we zien wel. Long runs schijnen ze ook goed op snelheid te zitten.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid en snelheid van de RB14 lijken dus wel redelijk in orde als ik het zo zie.
Gisteren reden de topteams nog vooral op de mediums maar vandaag lijken ze vooral de zachte banden te kiezen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:24 schreef Tinos85 het volgende:
De snelheid van alle teams ligt vandaag een stuk hoger dan gisteren trouwens.
Ik denk ook wel dat RBR en Ferrari redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:39 schreef Marcoss het volgende:
Red Bull lijkt er wel aardig bij te zitten voorlopig
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 07-03-2018 om 13:40:04 Clarification - Pirelli say Hamilton’s fasest time earlier was in the ultra-soft, not the hyper-soft https://t.co/HUx1tcJELD reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 07-03-2018 om 13:53:54 And that makes the gap between the Mercedes and the Red Bull 0.5secs or so on equivalent tyres**engine modes and fuel loads not known reageer retweet
Petit LeMans vs. een heel seizoen WEC. Ik snap de afweging wel. Bovendien hebben de meeste coureurs hier uiteindelijk ook baat bij. Een actieve F1-coureur die een seizoen in je raceklasse meedoet is een enorme boost voor je populariteit. Daar heeft uiteindelijk de hele klasse baat bij. Bij de IndyCar hebben ze dat vorig jaar ook al gemerkt en toen ging het om slechts een race.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat was me nog een heibel ook...
SuperGT had hun laatste race verplaatst zodat ze niet in het zelfde weekend zou vallen als de WEC race op Fuji...
Nu heeft WEC die race verplaatst, naar het weekend waarnaar SuperGT hun race hadden verplaatst, en nu heeft SuperGT die race weer verplaatst naar hun originele datum...
Al dat verplaats heeft voor een paar WEC coureurs echter wel een nare bijsmaak, want die zouden meedoen met Petit LeMans in de VS. Helaas valt nu de WEC Fuji race in hetzelfde weekend, en IMSA weigert om die race te verplaatsen...
Allemaal om 1 F1 coureur de kans te geven mee te doen met WEC.
Het gaat niet om een heel seizoen WEC he... Het gaat maar om 1 race in dat seizoen dat Alonso niet mee zou kunnen doen. Voor die coureurs gaat het bij Petit LeMans ook om exposure. Dat maakt het voor hun wel zuur. Maar goed, de planning staat nu vast, zeggen ze misschien te denkenquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:11 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Petit LeMans vs. een heel seizoen WEC. Ik snap de afweging wel. Bovendien hebben de meeste coureurs hier uiteindelijk ook baat bij. Een actieve F1-coureur die een seizoen in je raceklasse meedoet is een enorme boost voor je populariteit. Daar heeft uiteindelijk de hele klasse baat bij. Bij de IndyCar hebben ze dat vorig jaar ook al gemerkt en toen ging het om slechts een race.
Red Bull lijkt de zaken beter voor elkaar te hebben dan vorig jaar maar met een Renault aandrijving wordt je geen kampioen ben ik bang.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:39 schreef Marcoss het volgende:
Red Bull lijkt er wel aardig bij te zitten voorlopig
Ik vrees dat Mercedes een flink gat slaat bij de eerste GP.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:25 schreef Floriz87 het volgende:
Ik heb het idee dat de onderlinge verschillen tussen alle teams minder zijn geworden. Ik denk (en hoop) dat de subtop breder is en zich dichterbij de top kan begeven. Hopelijk komen dan ook de betere coureurs boven drijven en gaan die meer een rol spelen, ipv de verschillen tussen de constructeurs.
Maargoed, de wens is de vader van de gedachte .
RIP RBR WDC...quote:14:31
Bottas komt op mediums tot 0,25 seconde van teamgenoot Hamilton op ultrasofts. Op ultrasofts lijkt het dus nog harder te kunnen dan Hamilton vanochtend deed.
Alonso wil kampioen worden, Toyota wil kampioen worden met Alonso. Dat gaat niet lukken als Alonso's teamgenoten een heel seizoen racen en Alonso zelf een race mist. Aan het verplaatsen van die race, hangt dus het belang van een heel seizoen. Dat is wat ik ermee bedoelde.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat niet om een heel seizoen WEC he... Het gaat maar om 1 race in dat seizoen dat Alonso niet mee zou kunnen doen. Voor die coureurs gaat het bij Petit LeMans ook om exposure. Dat maakt het voor hun wel zuur. Maar goed, de planning staat nu vast, zeggen ze misschien te denken
[fantasymode] Merc ziet tijdens de vrije trainingen dat ze nog even wat moeten bijschroeven en tijdens de qualy blazen zowel hamilton als bottas hun motor op door een niet snel te herstellen ontwerpfout, waardoor ze de rest van het jaar voorbij gereden worden door zowel Renault als ferrari motoren omdat ze anders te veel straffen krijgen [/fantasymode]quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vrees dat Mercedes een flink gat slaat bij de eerste GP.
Als dat gebeurt denk ik dat ze gewoon wat gridstraffen in de eerste helft van het jaar pakken, hopende dat de andere teams dit aan het eind van het jaar moeten doen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:37 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
[fantasymode] Merc ziet tijdens de vrije trainingen dat ze nog even wat moeten bijschroeven en tijdens de qualy blazen zowel hamilton als bottas hun motor op door een niet snel te herstellen ontwerpfout, waardoor ze de rest van het jaar voorbij gereden worden door zowel Renault als ferrari motoren omdat ze anders te veel straffen krijgen [/fantasymode]
Het gaat niet om Alonso maar om Toyota en de exposure die Toyota krijgt op hun eigen thuiscircuit als Alonso mee doet. En de exposure die Toyota krijgt als Alonso kampioen wordt. Met andere woorden, de commerciële belangen voor Toyota zijn enorm en waarschijnlijk groter dan de belangen van de coureurs die nu een race missen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat niet om een heel seizoen WEC he... Het gaat maar om 1 race in dat seizoen dat Alonso niet mee zou kunnen doen. Voor die coureurs gaat het bij Petit LeMans ook om exposure. Dat maakt het voor hun wel zuur. Maar goed, de planning staat nu vast, zeggen ze misschien te denken
Afgelopen week was Mercedes niet de snelste in de long runs. Dat was Ferrari voor Red Bull. Mercedes kwam pas op de derde plaatsquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vrees dat Mercedes een flink gat slaat bij de eerste GP.
Denk het ook. Halve seconde-ish in Q3 net als vorig jaar.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vrees dat Mercedes een flink gat slaat bij de eerste GP.
Oh man, als Toyota kampioen wordt met Alonso, wil ik die mediahype wel zien. Dat wordt minstens een week of twee nergens anders over praten in motorsportland. Ik ben benieuwd wat dat teweeg zou brengen. Ik denk wel dat het heel goed zou zijn voor de sport als er meer van dit soort projectjes komen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om Alonso maar om Toyota en de exposure die Toyota krijgt op hun eigen thuiscircuit als Alonso mee doet. En de exposure die Toyota krijgt als Alonso kampioen wordt. Met andere woorden, de commerciële belangen voor Toyota zijn enorm en waarschijnlijk groter dan de belangen van de coureurs die nu een race missen.
quote:
quote:14:40 Bottas is in the pits. And so we've got our first proper look at him as he came down the pitlane – good news for people blown away by that laptime, he's on hypersoft tyres, not mediums.
Ah, ok, daar kan ik het dan wel mee eens zijnquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:36 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alonso wil kampioen worden, Toyota wil kampioen worden met Alonso. Dat gaat niet lukken als Alonso's teamgenoten een heel seizoen racen en Alonso zelf een race mist. Aan het verplaatsen van die race, hangt dus het belang van een heel seizoen. Dat is wat ik ermee bedoelde.
Ik denk overigens niet dat de exposure van Petit LeMans opweegt tegen een seizoen tegen Alonso rijden. Maar goed, dat ligt eraan wat voor exposure je wil. Wil je exposure onder je bestaande doelgroep, dan ben je wellicht beter af met Petit LeMans. Wil je je doelgroep uitbreiden, dan heb je meer aan een WEC-rijdende Alonso.
Waarmee ik overigens niet wil doen alsof Alonso de racegod zelf is, maar dit is gewoon een ongekende stunt. Dat een F1-kampioen zowel een F1-seizoen als een WEC-seizoen volledig rijdt is heel bijzonder. Bovendien is het F1-publiek gewoon veel groter. Ik hoop dan ook dat er vaker gekeken wordt naar ruimte voor coureurs die aan meerdere raceklassen deel willen nemen. Wat mij betreft verplaatsen ze de GP van Monaco, om vaker F1-coureurs aan de Indy500 deel te laten nemen.
Dat ben ik onder de huidige omstandigheden met je eens, maar daar kan een WEC-kampioenschap voor een F1-rijder nog wel eens verandering in brengen. Voor teams die toch geen WCC kunnen worden kan het natuurlijk al interessant zijn om op die manier meer aandacht te krijgen voor een van hun coureurs, maar denk bijvoorbeeld ook aan iemand als Lewis Hamilton. Ik denk dat als hij Alonso de WEC ziet winnen, het bij hem ook wel gaat kruipen om te laten zien dat hij ook meer kan dan alleen de F1 winnen. Het zijn toch mensen die zichzelf graag willen bewijzen. Stel dat hij dit jaar weer WDC wordt, heeft hij straks 5 F1-kampioenschappen achter zijn naam staan. Dat geeft Lewis natuurlijk best wat mogelijkheden om redelijk koppig en zelfverzekerd zo'n gesprek aan te gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah, ok, daar kan ik het dan wel mee eens zijn
Voor wat betreft het verplaatsen van Monaco: Gaat niet gebeuren. Alonso bevindt zich in een uitzonderingspositie. Het was al een godswonder dat de Hulk mee mocht doen aan Le Mans. Teams gaan hun, onder contract staande, coureurs echt niet voor de leuk mee laten doen aan Indy. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Idd ook dit jaar weer het beste geluid en hij blijft het gewoon doen. Al denk ik dat ze nog een redelijk conservatieve mapping hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:11 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik weet niet of het een goed of slecht teken is dat die Hondamotor zo gruwelijk bruut klinkt.
Het gat tussen de top 3 en force india en daaracher zal nog steeds wel zodanige zijn dat zelfs als er gridstraffen komen voor de top 6 ze vanuit het achterveld iedereen voorbij blazen. Renault en mclaren zouden tussen kunnen zitten al lijkt het voor mclaren voorlopig al lastig zat om in het middenveld te rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:25 schreef Floriz87 het volgende:
Ik heb het idee dat de onderlinge verschillen tussen alle teams minder zijn geworden. Ik denk (en hoop) dat de subtop breder is en zich dichterbij de top kan begeven. Hopelijk komen dan ook de betere coureurs boven drijven en gaan die meer een rol spelen, ipv de verschillen tussen de constructeurs.
Maargoed, de wens is de vader van de gedachte .
Oke, dan ligt het dus niet aan mijn ongelofelijke Hondaboner.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:16 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idd ook dit jaar weer het beste geluid en hij blijft het gewoon doen. Al denk ik dat ze nog een redelijk conservatieve mapping hebben.
Ik hoop nog wel wat fast laps te zien van Hartley vandaag.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:20 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Oke, dan ligt het dus niet aan mijn ongelofelijke Hondaboner.
10tje ingezet op ze. Gewoon, voor het geval dat. Als ze WCC worden, krijg ik 500 keer de inleg. Ik heb wel eens dommere dingen gedaan met een tientje.
Hartley verwacht ik eigenlijk nog niet zoveel van. Mag Gasly morgen weer?quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik hoop nog wel wat fast laps te zien van Hartley vandaag.
Hartley rijdt net de pit uit en staat stil. Vooruitziende blik?quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hartley verwacht ik eigenlijk nog niet zoveel van. Mag Gasly morgen weer?
quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hartley rijdt net de pit uit en staat stil. Vooruitziende blik?
Hmmm, misschien ook maar een paar euro vergokken voor de WDC dan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hartley rijdt net de pit uit en staat stil. Vooruitziende blik?
Om 15u gestart, Zou best met een race-sim bezig kunnen zijnquote:
quote:15:34 Ricciardo comes in for a pitstop, gets serviced and heads out on his way. The Red Bull man, at 110 laps already, is on a race run.
autosport.comquote:
twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 07-03-2018 om 15:37:12 Whoops, sorry about that red flag everyone! We had a slight glitch with our system which stalled the car at the end of pit lane. 🔙🔜 #F1Testing reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 07-03-2018 om 16:53:29 McLaren say they "hope" to get out again before the end of the day. It is coming up six hours since Alonso broke down https://t.co/HUx1tcJELD reageer retweet
Ze zijn gewoon aan het sandbaggen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:54 schreef Tarado het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 07-03-2018 om 16:53:29 McLaren say they "hope" to get out again before the end of the day. It is coming up six hours since Alonso broke down https://t.co/HUx1tcJELD reageer retweet
Hebben ze de koeling al gefixed dan?quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:54 schreef Tarado het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 07-03-2018 om 16:53:29 McLaren say they "hope" to get out again before the end of the day. It is coming up six hours since Alonso broke down https://t.co/HUx1tcJELD reageer retweet
Nieuwe motor erin, wat extra koelsleuven erbij en gaan met die banaanquote:Op woensdag 7 maart 2018 16:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze de koeling al gefixed dan?
het is een papaya dus dat gaat niet zo lekkerquote:Op woensdag 7 maart 2018 17:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nieuwe motor erin, wat extra koelsleuven erbij en gaan met die banaan
Benieuwd hoe lang het goed gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:11 schreef Nymphetic13 het volgende:
ALONSO OVER KWARTIER WEER DE BAAN OP
Fernando Alonso kan over ongeveer een kwartiertje weer verder met testen, zo laat McLaren aan F1Today.net weten.
Update geplaatst op 17:08:06
Stevie Wonderquote:
Sneller dan McLarenquote:
Om nog even die 5 minuten in te halen die ze missen door de rode vlag van Leclerc.quote:
Standing startquote:Op woensdag 7 maart 2018 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om nog even die 5 minuten in te halen die ze missen door de rode vlag van Leclerc.
Maar het gaat toch meer om de long runs! Daar scoort McLaren vast beter.... euh laat maarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |