abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 01:56:52 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177654399
;( ;( ;( ;(

quote:
Rugbyspeler Sam (19) slikte tuinslak in voor weddenschap en heeft nu 24/7 hulp nodig



Een domme weddenschap in 2010 zette het leven van de toen 19-jarige Sam Ballard en zijn familie totaal op z’n kop. Vrienden daagden de ijzersterke rugbyspeler uit het Australische Turramurra op een feestje uit om een naakte tuinslak op te eten. Sam slikte het glibberige dier in, met desastreuze gevolgen. Zijn ouders vechten nu de beslissing van de overheid aan om de uitkering voor Sam, die helemaal verlamd is, plots drastisch te verlagen.

Katie Ballard, de moeder van Sam, beschouwde haar zoon als een soort van “onoverwinnelijke vechtersbaas”. Maar haar Sam bleek helaas niet onoverwinnelijk. Een onnozele naakte tuinslak was voldoende om de tiener te vellen.

Sam werd ziek na het inslikken van de slak. In het ziekenhuis stelden dokters vast dat hij besmet was met de rondworm angiostrongylus cantonensis, die ratten en slakken infecteert. Incidenteel raken ook mensen besmet, maar die ontwikkelen meestal geen symptomen. In het geval van Sam was dat anders en werden de hersenen aangetast. Erg zeldzaam en de meeste patiënten genezen er normaal van, maar Sam sukkelde in een coma van 420 dagen en geraakte volledig verlamd.



Drie jaar nadat hij ziek geworden was, mocht Sam het ziekenhuis verlaten. Hij zat vastgekluisterd aan zijn gemotoriseerde rolstoel. ’Team Ballard” zamelde geld in voor Sam, die vandaag nog altijd 24/7 zorg nodig heeft. De rekeningen blijven maar komen. Sam is nu 28 en heeft vaak toevallen. Hij wordt gevoed via een sonde en hij kan zijn lichaamstemperatuur niet zelf in stand houden.

In 2016 kreeg het gezin Ballard een toelage van 492.000 Australische dollar of iets meer dan 300.000 euro. Maar in september zakte die uitkering, zonder enige waarschuwing, plots tot nog 135.000 AUD (85.000 euro). De familie heeft door de hele situatie een schuldenberg. Ze moeten bijvoorbeeld nog 26.000 euro aan een verplegingsdienst.

De Australische overheidsdienst die instaat voor de uitkeringen zegt “nauw samen te werken met de familie Ballard” om tot een oplossing te komen.

https://www.hln.be/nieuws(...)hulp-nodig~a1021070/


[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 07-03-2018 15:25:21 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177654409
Geen naaktslakken eten dus. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177654414
Ik zou zelf ook nooit zoiets doen voor een weddenschap. Ze konden mij de poekel roetsjen.
Doei; eet zelf maar, mafklapper :W
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 7 maart 2018 @ 02:10:29 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177654428
wat een gruwelijk noodlottig tafereel.. dit gun je zelfs je ergste vijanden niet
behalve hitler
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177654455
Interessant ethisch dilemma. Zijn de vrienden schuldig door een weddenschap aan te gaan, is de jongen zelf schuldig door nalatigheid of is die slak schuldig vanwege zijn smakelijke overkomen en giftige eigenschappen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2018 02:34:56 ]
  woensdag 7 maart 2018 @ 02:51:36 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177654471
Dat land moet ook overal de dodelijkste / pijnlijkste versie van hebben...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177654487
Slakken zijn yummie, maar dan wel in een restaurant met kruidenboter. :Y)
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 7 maart 2018 @ 03:43:37 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177654527
Eet een beest op wat je niet goed kent in Australie, waar alles je probeert te steken en te vergiftigen, what could go wrong?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 7 maart 2018 @ 03:46:05 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177654540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 03:13 schreef Hathor het volgende:
Slakken zijn yummie, maar dan wel in een restaurant met kruidenboter. :Y)
Eens. Geen idee waarom je die slakken rauw zou willen eten.
pi_177654547
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 03:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eet een beest op wat je niet goed kent in Australie, waar alles je probeert te steken en te vergiftigen, what could go wrong?
Meer dan 120 deadly critters daar, en sommige daarvan kunnen s'ochtends gewoon in je schoen zitten. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177654555
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:51 schreef Tyr80 het volgende:
Dat land moet ook overal de dodelijkste / pijnlijkste versie van hebben...
Echt hè?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 04:56:42 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177654557
Hoe veel pech je niet kan hebben :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177655485
Mensen zijn dom.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_177655524
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Interessant ethisch dilemma. Zijn de vrienden schuldig door een weddenschap aan te gaan, is de jongen zelf schuldig door nalatigheid of is die slak schuldig vanwege zijn smakelijke overkomen en giftige eigenschappen.
Dat is helemaal geen dilemma want die gozer koos er bij zijn volle verstand zelf voor om het te doen.

En ik wou een harde opmerking plaatsen na het zien van de 1e foto maar toen zag ik de 2e foto en werd ik een beetje triest.
Ondanks dat het zijn eigen schuld is raakt me dit eerlijk gezegd wel een beetje. :(
  User die overal opduikt 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 06:57:24 #16
186611 Haags
pi_177655533
Dan ben je niet erg slim he
Zonder wrijving geen glans
pi_177655585
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 03:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eet een beest op wat je niet goed kent in Australie, waar alles je probeert te steken en te vergiftigen, what could go wrong?
Speelt hier geen rol, die worm kan ook escargots besmetten, zoetwatergarnalen, krabben, op de groenten in je tuin zitten (als een besmette kat erop gescheten heeft). Hij is aan een opmars bezig, heeft de VS en Brazilie bereikt.
Thailand en Taiwan hebben de meeste (door de worm veroorzaakte) meningitis gevallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177655614
Jeetje wat een kutsituatie, die hersenbeschadiging.

Die man heeft 24/7 zorg nodig. Dat is thuis amper mogelijk. Helaas is een verpleeghuis vaak ook niet ingericht op jonge mensen. Ergens snap ik die overheidsbeslissing wel, de zorg voor hem is goedkoper in een instelling.

Als waarschuwing zou het ook goed zijn om een listeria slachtoffer in het nieuws te laten komen, er is een rauwe melk hype gaande onder sommige ‘health’ groepen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:27:44 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_177655617
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Interessant ethisch dilemma. Zijn de vrienden schuldig door een weddenschap aan te gaan, is de jongen zelf schuldig door nalatigheid of is die slak schuldig vanwege zijn smakelijke overkomen en giftige eigenschappen.
Wat is dat toch met dat altijd willen aanwijzen van een schuldige |:(

Dit is echt gewoon een overduidelijke kwestie van veel pech hebben:

quote:
In het ziekenhuis stelden dokters vast dat hij besmet was met de rondworm angiostrongylus cantonensis, die ratten en slakken infecteert. Incidenteel raken ook mensen besmet, maar die ontwikkelen meestal geen symptomen. In het geval van Sam was dat anders en werden de hersenen aangetast. Erg zeldzaam en de meeste patiënten genezen er normaal van, maar Sam sukkelde in een coma van 420 dagen en geraakte volledig verlamd.
Krekker is de bom!
pi_177655641
Ken een meisje die voor 50 euro ook een keer een joekel van een naaktslak op at. Die heeft meer geluk gehad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177655667
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Ken een meisje die voor 50 euro ook een keer een joekel van een naaktslak op at. Die heeft meer geluk gehad.
Lul!

Met je "zie signature" en daar staat "zie ondertitel". _O_
pi_177655810
Duur geintje voor de staat die slak.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:53:08 #23
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_177655848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:48 schreef HendrikV het volgende:
Duur geintje voor de staat die slak.
Zo'n incident kan de staat wel aan. Vind het een stuk sneuer voor de jongen en zijn familie.

Het is het structurele misbruik wat de staat (en dus de burgers) echt zal (zullen) voelen...
Krekker is de bom!
pi_177655890
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zou zelf ook nooit zoiets doen voor een weddenschap. Ze konden mij de poekel roetsjen.
Doei; eet zelf maar, mafklapper :W
10 euro Geralt

Weet je wat, ik doe er nog een euro bij.
pi_177655910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Ken een meisje die voor 50 euro ook een keer een joekel van een naaktslak op at. Die heeft meer geluk gehad.
Dat
pi_177656116
Vind ik alsnog acceptabel hoor 85.000 per jaar...
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:30:39 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177656131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:29 schreef hoechst het volgende:
Vind ik alsnog acceptabel hoor 85.000 per jaar...
zullen ze wel een hoop zorg (in Nederland PGB genaamd) van moeten betalen ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177656134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:29 schreef hoechst het volgende:
Vind ik alsnog acceptabel hoor 85.000 per jaar...
24/7 een zorgverlener beschikbaar plus medicijnen plus materiaal (rolstoel, aanpassingen, tilliften), welzijn. Het is zo op hoor!
pi_177656241
Mocht mij zoiets overkomen trek dan alsjeblieft de stekker er uit. Inb4 niet om financiële redenen maar omdat ik dat geen bevredigende vorm van leven zou vinden.

Wat een overheid of verzekering hier mee aan moet heb ik geen mening over.
pi_177656256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:44 schreef nanuk het volgende:
Mocht mij zoiets overkomen trek dan alsjeblieft de stekker er uit. Inb4 niet om financiële redenen maar omdat ik dat geen bevredigende vorm van leven zou vinden.

Wat een overheid of verzekering hier mee aan moet heb ik geen mening over.
Hij heeft geen stekker, wel sondevoeding. De vraag is of hij dat zelf weloverwogen kan aangeven.
pi_177656260
Dat is wel echt een treurige manier om je leven te eindigen. Het waardevolle deel dan.

Goede voor in het parenting boekje iig. Ik heb weleens een mier opgegeten, maar nooit een slak.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177656283
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hij heeft geen stekker, wel sondevoeding. De vraag is of hij dat zelf weloverwogen kan aangeven.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 01:56 schreef Nikonlover het volgende:
en hij kan zijn lichaamstemperatuur niet zelf in stand houden.
Als je wilt muggenziften ten koste van de boodschap dan kan ik dat ook.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:54:24 #33
180174 Diemux
People vs Me
pi_177656361
5 ton per jaar aan uitkering. de tering. Vertel dat eens aan die asielzoekers hier.
pi_177656378
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:48 schreef nanuk het volgende:

[..]


[..]

Als je wilt muggenziften ten koste van de boodschap dan kan ik dat ook.
Vraag of hij daar een stekker voor nodig heeft.
Maar goed, jij zou zo niet willen leven, dat kan ik me voorstellen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:02:43 #35
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_177656455
Natuurlijke selectie.
pi_177657473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:44 schreef nanuk het volgende:
Mocht mij zoiets overkomen trek dan alsjeblieft de stekker er uit. Inb4 niet om financiële redenen maar omdat ik dat geen bevredigende vorm van leven zou vinden.

Wat een overheid of verzekering hier mee aan moet heb ik geen mening over.
Print deze post uit en bewaar hem in je beurs. Als je niks op papier hebt staan dan weet men het ook niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:19:57 #37
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177657605
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:30 schreef Molo het volgende:

[..]

zullen ze wel een hoop zorg (in Nederland PGB genaamd) van moeten betalen ook
PGB is hier gemiddeld iets van 25.000 per jaar.
And so is the past
pi_177657963
Zaten de wormen al in zijn hersenen dan?
pi_177658203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:54 schreef Diemux het volgende:
5 ton per jaar aan uitkering. de tering. Vertel dat eens aan die asielzoekers hier.
Ik proef een slakkenmenu. :)
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:53:05 #40
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177658239
Wat een prijs heeft deze jongen moeten betalen voor een weddenschap. :{
pi_177658263
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Print deze post uit en bewaar hem in je beurs. Als je niks op papier hebt staan dan weet men het ook niet.
Deze boodschap ligt al in de la bij de financiën. Al van voor dat een printer iets was wat je thuis kon veroorloven.
pi_177658360
wat zou er gebeuren als je die levend inslikt?
pi_177659288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is dat toch met dat altijd willen aanwijzen van een schuldige |:(

Dit is echt gewoon een overduidelijke kwestie van veel pech hebben:

[..]

Mwa, meestal geen symptomen? Er zijn uitbraken met meer dan 100 gevallen geweest.
De hieronder vermelde groep die in Jamaica besmet werd bestond uit 23 personen. Het was waarschijnlijk één maaltijd waardoor ze besmet raakten, en 12 van hen kregen meningitis.

De worm kan zich in de mens niet voortplanten, dus als er maar enkele larves in het eten zaten heb je geluk. Maar kunnen er ook honderden in één slak zijn, die volwassen worden en in je hersenen rondkruipen, en daar uiteindelijk sterven...
quote:
Human disease from infection by the rat lungworm, Angiostrongylus cantonensis, is primarily seen in the Central Nervous System (CNS). Ingested third stage larvae (L3) migrate to the brain and spinal cord where they molt to L4 larvae (day 6–7 post ingestion, in the rat) and then to L5 young adult worms (day 11–13).1 During this development they wander through the brain, sometimes emerging in the subarachnoid space. In the definitive host, the rat, young adult worms migrate to the pulmonary arteries via the cerebral venous system, but in humans most worms presumably die in the CNS before reaching the lungs.2–8 Their presence, movement, and death in the CNS, and the immune response provoked, probably all contribute to the symptoms and signs.

There is a spectrum of disease produced when A. cantonensis invades the human CNS.3 Most patients present with a meningitis characterized by eosinophils in the CSF. But, heavy infestations can produce an encephalitis characterized by severe neurological symptoms, coma, and even death. Spinal cord involvement can produce radiculitis. This range of presentations has led to several variations in nomenclature. Two species of Angiostrongylus produce human infection; the other being A. costaricensis, which produces a gastrointestinal syndrome. So the term “Angiostrongyliasis cantonensis” was proposed by Alicata to specify the neurological disease.9 “Neuroangiostrongyliasis” also has been used infrequently. Although A. cantonensis is the most common cause of eosinophilic meningitis, there are many other etiologies. We favor the term “Angiostrongylus Eosinophilic Meningitis” (AEM) to describe the entire spectrum of human infection of the CNS by A. cantonensis. We will include encephalitis, encephalomyelitis, and radiculitis under this term for simplicity. AEM specifies both the neurologic syndrome and the etiology in a way that succinctly describes the disease. Additionally, an ocular form of the disease is recognized.10 We briefly summarize the diagnosis and treatment of AEM from the clinical point of view, and offer some suggestions for future research.

The most common clinical syndrome encountered by residents of and travelers to endemic regions is uncomplicated meningitis.11 One of the present authors reported an outbreak of AEM among a group of medical students and friends who traveled to Jamaica.12 While this outbreak may not have represented the most severe presentation of AEM, it was possible to carefully define the timing of symptom onset, range of symptoms, and laboratory findings present at the time of evaluation at the hospital. Symptoms began a median of 11 days (range 1 week to 1 month) after consumption of the implicated meal, with a trend toward earlier onset among those that were hospitalized compared to those not hospitalized. The main symptoms reported and their relative frequency included headache (100%), photophobia or visual disturbance (92%), neck stiffness (83%), fatigue (83%), hyperesthesias (75%), vomiting (67%), and paresthesias (50%). The headaches were described as progressive and severe, and the cutaneous sensory findings were randomly present on the extremities and/or the trunk and did not have a single dermatomal pattern of distribution. The only other focal neurological finding was a subtle resting tremor in one of the more severely affected students. Fever was uncommon. Formal ophthalmologic evaluations of 2 patients showed only mild papilledema in one patient. Cerebral spinal fluid (CSF) was examined microscopically in 7 patients without demonstration of larvae. These symptoms and clinical findings are similar to other reports of meningitis due to A. cantonensis.13 In contrast, researchers in Taiwan described high recovery rates of worms from the CSF of affected children in which large volumes of CSF were obtained with a “pumping” technique.14

The hallmark of AEM is the presence of eosinophilia, either in the CSF or in the peripheral blood. While all patients in the outbreak discussed above had eosinophilia at some point in their clinical course, only half had CSF eosinophils at the time of their first lumbar puncture, and fewer than half had peripheral blood eosinophils on their initial blood draw.12 The median CSF white blood cell count (375/mm3), percent eosinophils (33%), protein (54 mg/dL) and glucose concentrations (59 mg/dL), and opening pressure (24 cm H20) were similar to other reports.13 The peripheral blood eosinophilia peaked 2 weeks after their acute presentation and resolved 1 month later.

Other clinical syndromes associated with A. cantonensis infection include encephalitis/encephalomyelitis and ocular angiostrongyliasis. Kliks, et al, gave a very detailed clinical description of an outbreak of radiculomyeloencephalitis among a group of Korean fisherman who shared a large meal of giant African snails (Achatina fulica) while in American Samoa.5 The most prominent symptoms and findings in this outbreak involved sensory and motor disturbances of the legs with pain, weakness, absent reflexes, bowel/bladder dysfunction, and labile hypertension. In this outbreak and in other reports of severe infection, the neurologic symptoms were often preceded by a transient abdominal pain syndrome.5,15 Three patients in this outbreak had particularly severe courses complicated by coma and quadriparesis. Although one patient died, the other patients recovered completely after several months. In contrast to the incubation period in our experience with uncomplicated meningitis (several weeks), the incubation in this outbreak was 1–6 days and suggested that severe disease due to A. cantonensis may be associated with ingestion of a large worm inoculum; potentially thousands of infected larvae are present in highly permissive intermediate hosts such as A. fulica.16 Others have correlated the severity of AEM with the number of ingested snails.17 An important consideration in the differential diagnosis of severe eosinophilic encephalitis with radicular symptoms is infection with Gnathostoma spp.18 Other infectious (parasitic and occasionally non-parasitic) and non-infectious etiologies (eg, drugs, malignancies) may also occasionally manifest as eosinophilic meningitis (see Graeff-Teixeira, et al,13 for a more complete differential diagnosis). Encephalitis and severe disease may also be more common in specific settings and age groups. A high percentage of cases reported from southern Taiwan involved children, where one third of the cases present with encephalitis, fever is common, and the overall mortality (4.9%) is considerably higher than is typically seen with uncomplicated meningitis in adults.14 Finally, reports of ocular angiostrongyliasis describe patients who primarily complain of unilateral visual disturbance, sometimes with minimal systemic symptoms to suggest AEM.10 A single worm is usually identified on fundoscopic exam of the affected eye.

Sometimes mere contact with a snail during food preparation is all that is required for infection.19 While most cases occur in Southeast Asia, the Pacific Basin, and nearby regions, cases have occurred in the Caribbean12,20 and elsewhere,13 and at least one autochthonous case has been reported in the continental US.21 AEM continues to be seen at a low incidence in the Hawaiian Islands,22 and one of the authors recently treated a patient there who had severe neurologic sequelae.23

Autopsies of fatal cases of AEM have shown that numerous live worms (L4 larvae and L5 young adult worms) are present at the time of death, and they leave migration tracks with visible, axonal damage in both grey and white matter.2,5,6 In addition, a robust, Th2 type inflammatory response, characterized by eosinophils, develops in the CNS and subarachnoid space.2,38 The timing of this response may be most pronounced as the larvae molt from L4 to young adult stage and begin to emerge from the brain parenchyma into the meningeal vessels.1,2,38 It is not clear which of these processes is most responsible for the pathology. To complicate matters further, anthelmintic drugs appear to be more effective at killing larval forms than adult worms,39,40 yet patients generally seek medical care about the time when the L4 to young adult molt is just taking place.1
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3689484/

Bericht van juli vorig jaar:
US scientists warned of epidemic of brainworms causing paralysis
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177659566
Maar wat een mega - uit kering, van 425.000 naar 300.000 per jaar, ik denk dat een hoop mensen in India hun kinderen graag die slak zouden willen geven!

Of zit daar een foutje ergens inhet omrekenen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177659612
Oh ja, niet goed gelezen dus....voor 85.000, hmmm trek dande stekker er maar uit, ik zou er geen zin in hebben.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177659627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, meestal geen symptomen? Er zijn uitbraken met meer dan 100 gevallen geweest.
De hieronder vermelde groep die in Jamaica besmet werd bestond uit 23 personen. Het was waarschijnlijk één maaltijd waardoor ze besmet raakten, en 12 van hen kregen meningitis.

De worm kan zich in de mens niet voortplanten, dus als er maar enkele larves in het eten zaten heb je geluk. Maar kunnen er ook honderden in één slak zijn, die volwassen worden en in je hersenen rondkruipen, en daar uiteindelijk sterven...

[..]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3689484/

Bericht van juli vorig jaar:
US scientists warned of epidemic of brainworms causing paralysis
Ik durf nooit meer naar de tropen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:22:41 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177660123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:57 schreef ietjefietje het volgende:
Maar wat een mega - uit kering, van 425.000 naar 300.000 per jaar, ik denk dat een hoop mensen in India hun kinderen graag die slak zouden willen geven!

Of zit daar een foutje ergens inhet omrekenen?
Voor alle zorg etc thuis ipv in een ziekenhuisbed liggen met zorg.
Valt reuze mee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177660378
heb zelf ooit een kikkervisje gegeten voor een weddenschap, ik dacht, dat ken geen kwaad. zal deze dude ook gedacht hebben. hoe een uit de hand gelopen grap kan lopen :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:36:48 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177660410
Meestal doodt je maagzuur die shizzle wel. Meestal...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177662079
Die bovenste foto is na het eten van de slakken? :')
pi_177662166


[ Bericht 100% gewijzigd door nanuk op 07-03-2018 15:27:08 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 15:26:05 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177663663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:10 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik zie het nu pas. Vind je die smileys zelf ook niet een beetje ongepast?
Ja, achteraf gezien wel. Heb het aangepast.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177664178
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
(rolstoel, aanpassingen, tilliften)
Sinds wanneer heb je dit elk jaar weer nodig?

Of raken die liften zo snel uit de mode tegenwoordig?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177664219
DIe gaat wel heel erg ver om onder de weddenschap uit te komen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 15:52:10 #55
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_177664302
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_177664307
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor alle zorg etc thuis ipv in een ziekenhuisbed liggen met zorg.
Valt reuze mee
Iets zegt me dat je niet precies weet hoeveel geld dit is.

Om het anders te stellen, dat zijn een kleine 33000 arbeids uren in Nederland aan minimum loon.
Toch een mooie 16 FTE.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 7 maart 2018 @ 15:53:30 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177664332
Slak eten [moet kunnen.. gewoon doen]... in Australie... [oh wacht toch maar niet]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177664363
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:46 schreef ITrade het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je dit elk jaar weer nodig?

Of raken die liften zo snel uit de mode tegenwoordig?
Het apparaat zelf gaat wel vaak een tijd mee, maar voor een rolstoel moet toch regelmatig gekeken worden of de patient er nog goed in zit. Is het nog de goede? Andere kussens? Dat kost ook geld.
  woensdag 7 maart 2018 @ 16:50:43 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177665577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:52 schreef ITrade het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je niet precies weet hoeveel geld dit is.

Om het anders te stellen, dat zijn een kleine 33000 arbeids uren in Nederland aan minimum loon.
Toch een mooie 16 FTE.
Inclusief belasting?

En iets zegt me dat jij niet weet wat de zorg voor dit soort zeer zorgvragende patiënten kost.
Hij kan zijn temperatuur niet eens stabiel houden, zal wel een speciale ruimte hebben daarvoor met spullen.

Jij denkt ook dat bijvoorbeeld een chemokuur een paar honderdjes kost?

Deze jongen is thuis, wat waarschijnlijk fijn is voor hem en zijn ouders, maar heeft zorg op niveau van een flink ziekenhuis nodig. Dat kost flink geld.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177665707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Ken een meisje die voor 50 euro ook een keer een joekel van een naaktslak op at.
:')
pi_177667165
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_177667935
Kan iemand mij de wetenschap hierachter uitleggen?
pi_177667948
Als vrienden voel je je ook wel blijvend kut na zoiets lijkt me, schuld of geen schuld.
pi_177668157
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het apparaat zelf gaat wel vaak een tijd mee, maar voor een rolstoel moet toch regelmatig gekeken worden of de patient er nog goed in zit. Is het nog de goede? Andere kussens? Dat kost ook geld.
Kan wel aardig inschatten waar die kosten allemaal in gaan zitten:

- Rolstoel (die periodiek moet worden nagekeken en onderhoud nodig heeft en na een X aantal jaar weer vervangen moet worden).
- Speciaal bed
- Speciale kussens
- Speciale kleding (steunkousen, warmere kleding en 'koele' kleding in verband met temperatuur regulatie).
- Incontinentiemateriaal
- Onderleggers
- Darmspoel middelen
- Katheters
- Spullen ter beademing
- Sondes
- Huidbeschermingsmiddeltjes
- Tillift
- Traplift
- Verzorgend personeel iedere dag?

en dan vergeet ik ongetwijfeld nog tal van zaken. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177669532
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:53 schreef SpecialK het volgende:
Slak eten [moet kunnen.. gewoon doen]... in Australie... [oh wacht toch maar niet]
Die escargot's worden daarom ook steriel gekweekt. Wilde dieren dragen allerhande parasieten die vaak ook wel prima bij mensen gedijen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:35:46 #66
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177680217
Holy shit man... t zal je maar overkomen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182955489
Inmiddels overleden.
  maandag 5 november 2018 @ 12:54:49 #68
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182955685
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Inmiddels overleden.
Jij denkt, ik kick het topic en open een nieuw?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182955719
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:54 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jij denkt, ik kick het topic en open een nieuw?
Ik denk niks. Jij zou eens wat beter moeten lezen.
pi_182967100
Wat had hij eigenlijk gewonnen?
Racist
  maandag 5 november 2018 @ 21:31:57 #71
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182967281
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Inmiddels overleden.
Beter dan nog eens 60 jaar als totaal verlamde door het leven gaan.
pi_182967575
Damn. :o Dan heb je het echt niet getroffen. Zo hard naar de klote vanwege een naaktslak. Wel triest.

Edit: oh, hij is dood. ;(

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 21:48:06 ]
pi_182971398
Wat moet het afschuwelijk zijn om je kind zo te zien aftakelen, met de dood als afloop. Triest; iemand die een heel leven voor zich had en die als 28-jarige als een soort kasplantje overlijdt...
pi_182975081
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 21:47 schreef Mariocash het volgende:
Damn. :o Dan heb je het echt niet getroffen. Zo hard naar de klote vanwege een naaktslak. Wel triest.

Edit: oh, hij is dood. ;(
En de slak ook... en waarvoor???!!! Een verdomde weddenschap van een stel mensen.
Racist
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:34:36 #75
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182981901
Ik lees zo gauw niet terug wat de doodsoorzaak was, maar aan zijn laatste woorden te oordelen was het euthanasie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')