abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 20:08:59 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177670910
Wat zijn mensen hier vinnig jegens Onnoman.

Ik kan hem wel begrijpen; er komt een moment dat je moet zeggen: tot hier en niet verder. Van die chronisch klagende, in zelfmedelijden zwelgende types die zó narcistisch zijn en zó goed in staat zijn werkelijk al je energie uit je te zuigen (en als het even niet gaat zoals de dames heren chronische slachtoffers dat willen: je op te zadelen met schuldgevoel) zijn desastreus voor je eigen rust.

Het ergste is nog dat die lieden er zelf nooit bij stil staan dat jij zelf ook wel eens wat kunt hebben en dat je die emo-chantage wil parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.

Aleer nu een heel blik boze R&P'ers wordt opengetrokken: als men zich hier niet in herkent, dan is er volgens mij niets aan de hand. Dan gaat het kennelijk over anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177673628
Nou sterkte ts.
  woensdag 7 maart 2018 @ 22:48:34 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177675364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat zijn mensen hier vinnig jegens Onnoman.

Ik kan hem wel begrijpen; er komt een moment dat je moet zeggen: tot hier en niet verder. Van die chronisch klagende, in zelfmedelijden zwelgende types die zó narcistisch zijn en zó goed in staat zijn werkelijk al je energie uit je te zuigen (en als het even niet gaat zoals de dames heren chronische slachtoffers dat willen: je op te zadelen met schuldgevoel) zijn desastreus voor je eigen rust.

Het ergste is nog dat die lieden er zelf nooit bij stil staan dat jij zelf ook wel eens wat kunt hebben en dat je die emo-chantage wil parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.

Aleer nu een heel blik boze R&P'ers wordt opengetrokken: als men zich hier niet in herkent, dan is er volgens mij niets aan de hand. Dan gaat het kennelijk over anderen.
Ik herken degene over wie Onnoman het heeft ook niet in jouw beschrijving, eerlijk gezegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177675691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat zijn mensen hier vinnig jegens Onnoman.

Ik kan hem wel begrijpen; er komt een moment dat je moet zeggen: tot hier en niet verder. Van die chronisch klagende, in zelfmedelijden zwelgende types die zó narcistisch zijn en zó goed in staat zijn werkelijk al je energie uit je te zuigen (en als het even niet gaat zoals de dames heren chronische slachtoffers dat willen: je op te zadelen met schuldgevoel) zijn desastreus voor je eigen rust.

Het ergste is nog dat die lieden er zelf nooit bij stil staan dat jij zelf ook wel eens wat kunt hebben en dat je die emo-chantage wil parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.

Aleer nu een heel blik boze R&P'ers wordt opengetrokken: als men zich hier niet in herkent, dan is er volgens mij niets aan de hand. Dan gaat het kennelijk over anderen.
Van een links persoon zou ik wat meer begrip verwachten ten opzichte van mensen die het moeilijk hebben (kampen met een depressie ofzo).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 23:29:48 #80
441859 crew  Lenny77
pi_177676264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat zijn mensen hier vinnig jegens Onnoman.

Ik kan hem wel begrijpen; er komt een moment dat je moet zeggen: tot hier en niet verder. Van die chronisch klagende, in zelfmedelijden zwelgende types die zó narcistisch zijn en zó goed in staat zijn werkelijk al je energie uit je te zuigen (en als het even niet gaat zoals de dames heren chronische slachtoffers dat willen: je op te zadelen met schuldgevoel) zijn desastreus voor je eigen rust.

Het ergste is nog dat die lieden er zelf nooit bij stil staan dat jij zelf ook wel eens wat kunt hebben en dat je die emo-chantage wil parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.

Aleer nu een heel blik boze R&P'ers wordt opengetrokken: als men zich hier niet in herkent, dan is er volgens mij niets aan de hand. Dan gaat het kennelijk over anderen.
Nou nou.. Het gaat hier niet om iemand die haar nagels heeft gescheurd hé, maar om iemand die een zwaar ongeval heeft gehad met blijvende fysieke en psychische schade.
De kans bestaat dus dat dat mens er heel haar leven last van gaat hebben. En ja, soms helpt het als je veerkracht hebt en optimisme, maar voor hetzelfde geld ziet ze fysiek ook echt af. Dan word het al wat moeilijker om optimist te blijven. Soms kunnen fysieke pijnen ook verergeren bij slecht, koud of nat weer (druk in de gewrichten) en was het per toeval zo een dag.

Dit zijn allemaal aannames van mij hé. Wie weet is het toch een zeur, maar dat weten wij niet. Zelfs Onnoman weet precies niet wat ze heeft of heeft zich er niet in verdiept.
Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben :').
Hij zegt ook nog: ik ben empatisch, soms zelfs met opbeurende woorden :D! Wat is het andere empatische dan wat ie doet? En zijn die opbeurende woorden dan zoiets als: kop op! Er schijnt altijd licht aan het einde van de tunnel! Of: wees blij dat je leeft!
Of nog meer van die nietszeggende woorden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 7 maart 2018 @ 23:48:43 #81
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177676609
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat zijn mensen hier vinnig jegens Onnoman.

Ik kan hem wel begrijpen; er komt een moment dat je moet zeggen: tot hier en niet verder. Van die chronisch klagende, in zelfmedelijden zwelgende types die zó narcistisch zijn en zó goed in staat zijn werkelijk al je energie uit je te zuigen (en als het even niet gaat zoals de dames heren chronische slachtoffers dat willen: je op te zadelen met schuldgevoel) zijn desastreus voor je eigen rust.

Het ergste is nog dat die lieden er zelf nooit bij stil staan dat jij zelf ook wel eens wat kunt hebben en dat je die emo-chantage wil parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.

Aleer nu een heel blik boze R&P'ers wordt opengetrokken: als men zich hier niet in herkent, dan is er volgens mij niets aan de hand. Dan gaat het kennelijk over anderen.
begrip is ook wel eens fijn om digitaal te ontvangen :) thanx m8
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 7 maart 2018 @ 23:57:31 #82
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177676768
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Onnoman op 07-03-2018 23:59:37 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 7 maart 2018 @ 23:59:13 #83
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177676798
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben :').
Hij zegt ook nog: ik ben empatisch, soms zelfs met opbeurende woorden :D! Wat is het andere empatische dan wat ie doet? En zijn die opbeurende woorden dan zoiets als: kop op! Er schijnt altijd licht aan het einde van de tunnel! Of: wees blij dat je leeft!
Of nog meer van die nietszeggende woorden.
ga jij maar lekker invullen schatje.. ik ben er een beetje klaar mee om jou nog serieus te nemen. fijne avond en zoek even een ander topic :W
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 8 maart 2018 @ 05:17:38 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177678364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:59 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ga jij maar lekker invullen schatje.. ik ben er een beetje klaar mee om jou nog serieus te nemen. fijne avond en zoek even een ander topic :W
Je gaat verder niet in op vragen. Jouw keuze, maar zo verwordt het een beetje tot klaagzang van jou over dat mensen jou niet zonder voorbehoud gelijk geven dat je deze vriendschap niet meer ziet zitten.

Ik lees toch bij veel mensen dat het aan jou is om te bepalen of je door wilt met deze vriendschap of niet. Het is jouw beslissing. En je hoeft je niet te verantwoorden. Toch schiet je imo in de verdediging. Dat zou ik opvatten als teken dat je zelf twijfelt of je wel het juiste doet. Die twijfel is overigens óók weer goed te begrijpen.

Ik denk dat mensen hier proberen jouw vraag te beantwoorden door zich de situatie beter voor te stellen, maar het stokt een beetje in de informatie die jij verder geeft. Prima, hoor. Is ook weer jouw keuze. Maar begrijp dan ook de irritatie die dat kan oproepen.
The love you take is equal to the love you make.
  Beste debater 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 06:17:03 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177678709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Van een links persoon zou ik wat meer begrip verwachten ten opzichte van mensen die het moeilijk hebben (kampen met een depressie ofzo).
Maar daar heb ik het niet over, mensen die het moeilijk hebben. Ik heb het heel specifiek over mensen die menen dat zij de enigen zij die het moeilijk hebben en of de wereld daar even 24 uur per dag rekening mee wil houden.

Dat heeft niets meer met empathie en solidariteit te maken... integendeel, dat is puur egoïsme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 06:33:49 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177678736
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou nou.. Het gaat hier niet om iemand die haar nagels heeft gescheurd hé, maar om iemand die een zwaar ongeval heeft gehad met blijvende fysieke en psychische schade.
De kans bestaat dus dat dat mens er heel haar leven last van gaat hebben. En ja, soms helpt het als je veerkracht hebt en optimisme, maar voor hetzelfde geld ziet ze fysiek ook echt af. Dan word het al wat moeilijker om optimist te blijven. Soms kunnen fysieke pijnen ook verergeren bij slecht, koud of nat weer (druk in de gewrichten) en was het per toeval zo een dag.

Dit zijn allemaal aannames van mij hé. Wie weet is het toch een zeur, maar dat weten wij niet. Zelfs Onnoman weet precies niet wat ze heeft of heeft zich er niet in verdiept.
Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben :').
Hij zegt ook nog: ik ben empatisch, soms zelfs met opbeurende woorden :D! Wat is het andere empatische dan wat ie doet? En zijn die opbeurende woorden dan zoiets als: kop op! Er schijnt altijd licht aan het einde van de tunnel! Of: wees blij dat je leeft!
Of nog meer van die nietszeggende woorden.
Ik heb het dan ook niet over de vrouw in kwestie want die ken ik niet. Dit zijn trouwens dan weer wel zinnen waar ik me aan irriteer:

"Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben"

Laat dat nu precies de redeneertrant zijn van een hoop chronische klagers waar ik het wél over heb. Nemen, nemen, nemen en wanneer dat een keer niet gebeurt direct de zwarte piet uitdelen: "ik dacht dat we vrienden waren".

Vriendschap is een band gefundeerd op WEDERZIJDS respect en begrip, het is geen therapie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177678749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de vrouw in kwestie want die ken ik niet. Dit zijn trouwens dan weer wel zinnen waar ik me aan irriteer:

"Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben"

Laat dat nu precies de redeneertrant zijn van een hoop chronische klagers waar ik het wél over heb. Nemen, nemen, nemen en wanneer dat een keer niet gebeurt direct de zwarte piet uitdelen: "ik dacht dat we vrienden waren".

Vriendschap is een band gefundeerd op WEDERZIJDS respect en begrip, het is geen therapie.
Eenrichtingsverkeer vrienden zijn dat.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 07:23:53 #88
441859 crew  Lenny77
pi_177678899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de vrouw in kwestie want die ken ik niet. Dit zijn trouwens dan weer wel zinnen waar ik me aan irriteer:

"Waar was Ts trouwens in dat jaar na haar ongeval? Geen zin om op bezoek te gaan? Mooie vriendschap op het moment dat ze je het meest nodig hebben"

Laat dat nu precies de redeneertrant zijn van een hoop chronische klagers waar ik het wél over heb. Nemen, nemen, nemen en wanneer dat een keer niet gebeurt direct de zwarte piet uitdelen: "ik dacht dat we vrienden waren".

Vriendschap is een band gefundeerd op WEDERZIJDS respect en begrip, het is geen therapie.
Helemaal mee eens hoor, maar hij heeft er ook genoeg van nadat zij afzegt voor een etentje.
Gaat inderdaad 2 kanten op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 07:26:53 #89
441859 crew  Lenny77
pi_177678914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:59 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ga jij maar lekker invullen schatje.. ik ben er een beetje klaar mee om jou nog serieus te nemen. fijne avond en zoek even een ander topic :W
Hola... Ik vul niet in. Ik vraag gewoon vanalles.
Jij hebt ook naar haar geen verantwoording af te leggen als jij de vriendschap niet meer ziet zitten, voor welke reden dan ook. Misschien ervaar jij zo een persoon als een magneet voor jouw positivisme. Zo een mensen zuigen je leeg. Dus dat begrijp ik.
Ik wil gewoon duidelijk maken dat sommige mensen het gewoon echt moeilijk hebben en dat ze heel hun leven pijn kunnen hebben van een ongeval ofzo. Dat er 2 kanten zijn.
Maar nogmaals: jij bent gewoon vrij om ermee te stoppen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_177678964
@ts: ik snap ook best dat je boos bent en dat recht heb je ook gewoon, je mag best zeggen waar het op staat, hoe jij het ziet en hoe je je daarbij voelt.
Voor haar zal het echter waarschijnlijk anders zijn. Jullie verwachten (of hopen op)andere dingen in de vriendschap en dáárom zeg ik dat t bij jullie allebei ligt. De reden da ik het zo bot bracht, was dat ik jou nogal bot vond .
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:06:46 #91
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177679199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:08 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Dit antwoord is compleet de wereld op zijn kop. Zoals ik al heb aangegeven sta ik voor mensen klaar. Maar ik sta fundamenteel anders in het leven, ik doe niet aan symptoonbestrijding maar ik pak het probleem liever bij de bron aan en zoek naar een medicijn die de schade voorgoed kan herstellen. Moet je open voor staan en/of dat kost tijd en als je daar niet voor open staat ga ik niet meedoen aan dit spel. Haar gebeurtenis is vervelend, maar niet van een dermate aard wat in mijn beleving het goedpraat om je de rest van je leven kut te voelen.
Mag ik niet over oordelen? Doe ik lekker toch! Je kan niet altijd het antwoord geven die het slachtoffer graag bij voorbaat wilt dat je geeft. Schieten ze niks mee op.
Toen ik je OP las dacht ik dat het knelpunt vooral de ongelijkheid in hoeveel ei jij en je 'vriendin' bij elkaar kwijt kunnen en dat je er voor past om moeite te doen (boodschappen en koken) om dan afgepoeierd te worden.

Maar hoe meer je posts lees hoe minder ik begrip voor je kan opbrengen. In een vriendschap zou iemand iig zichzelf moeten kunnen zijn en niet onderwerpen moeten vermijden omdat de ander het niet wil horen. Wel vind ik dat diegene er zelf ook voor moet waken dat niet alle aandacht alleen naar de dingen gaat die voor haar van toepassing zijn.

En als de schade zo is dat het niet te fiksen is, ben je wel erg lomp om te zeggen dat iemand zich er overheen moet zetten. Bij realisme lijkt me juist dat je ook wel kan inzien dat jouw visie en hoe je het leven ervaart totaal anders is dan die van een ander en dat de een niet per definitie beter is dan de ander.

Maar goed: als een vriendschap je alleen maar irritatie oplevert kun je beter gewoon de boel laten verwateren. Die ander gaat niet veranderen en jij vast ook niet dus dan kunnen jullie beter je aandacht naar anderen verleggen.
pi_177679670
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Emo-chantage parkeren waar het thuishoort: de vuilnisbak.
Dit.
pi_177682507
[quote]1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of TS echt niet kan verdragen dat vrienden van hem vastlopen in hun leven of dat hij ze alleen vervelend gezelschap vindt. Als de gesprekken uit veel eenzijdig geklaag bestaan, kun je daar zelf ook nog wel de nodige invloed op uitoefenen. Actief luisteren, beetje humor, niet te veel willen pushen maar wel zoeken naar lichtpuntjes en perspectief.

Ik heb ooit eens een vriendin erop gewezen dat ze eigenlijk nooit eens naar mij vroeg, alleen over zichzelf praatte. Die boodschap kwam wel over en we zijn nog steeds goede vriendinnen.
[/quote]


Dit vind ik wel mooi om te lezen. Dat het daadwerkelijk invloed heeft/ een verandering plaatsvindt
pi_177687504
Dus TS komt hier janken om aandacht voor begrip?
En mensen moeten er dan energie in steken.
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:47:52 #95
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177690464
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:21 schreef Blaasbaas het volgende:
Dus TS komt hier janken om aandacht voor begrip?
En mensen moeten er dan energie in steken.
bedankt voor je input
tot volgende input :W
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177692053
Iemand die getraumatiseerd is, heeft moeite met z'n eigen leven. Homo sapiens die moeite hebben met zichzelf, kunnen anderen niet helpen wegens focus op zichzelf ter overleving. Een kwestie van passende verwachtingen hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yiwei op 08-03-2018 20:16:15 ]
pi_177695550
Het werkt beide kanten op met een vriendschap, echter lees ik dat TS een compleet ander beeld van vriendschap heeft dan zijn vrienden. Dan is het dus geen vriendschap meer, maar een last (ik breng het bewust even zwart wit).

Mbt vriendin met letsel, vervelend dat ze afzegt, kan gebeuren, ja is niet fijn, snap ik heel goed. Voor hetzelfde geldt heeft ze 2 a 3 uur lopen piekeren of ze wel of niet moest gaan.

Ik heb zelf helaas ook het nodige letsel opgelopen, ook "vrienden" verloren. Maar ook nieuwe vrienden gekregen, door dik en dun.

En voor iedereen die loopt te klagen over iemand die door lichamelijke of mentale klachten afzegt, ik hoop voor jou dat er niet iets met jou gebeurd en je in hetzelfde schuitje terechtkomt, dan wil ik het nog wel eens zien, hoe jij het dan doet!

Ps. Als de klachten / problemen puur als excuus gebruikt worden, dan is het een compleet ander verhaal, want onbetrouwbaar. Bijvoorbeeld dat ze niet komt eten, maar wel andere dingen gaat doen!
pi_177710557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:47 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bedankt voor je input
tot volgende input :W
Heb je al een passend antwoordje kunnen filteren op je gejank?
pi_177711547
Klinkt alsof je dit beter kunt opzeggen. Of ze nou goede redenen heeft of niet, die mensen zuigen energie uit je en die ben je liever kwijt dan rijk.
pi_177711781
Je had iig wel genoeg eten dat is ook moooi *O* _O_
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')