abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177659804
registreer om deze reclame te verbergen
Hmmm eigenlijk is de relatie beschadigd, iemand heeft een ongeluk gehad en jullie horen een jaar niets van elkaar, dat geeft een deuk. Ik weet niet wat voor ongeluk ze heeft gehad maar ik heb nu 4 jaar na mijn ongeluk ook nog steeds mindere dagen, dan doet alles zeer en ben ik heel moe.
Als iemand dat aangeeft is iemand niet aan het klagen, iemand geeft zijn grens aan.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:09 #27
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177660206
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:23 schreef Lunatiek het volgende:
De vraag is of het ècht zo is dat er een gegronde reden is om zich af te melden.

Heb je het al eens tegen die vrienden gezegd hoe jij je voelt onder de situatie? En wat was hun antwoord?
met een andere jongen uit de groep heb ik het er wel eens over en hij staat er een beetje hetzelfde in als ik zeg maar.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

Zulke mensen? Ik probeer er geen privé-afspraken mee te hoeven maken.
Herken je bij jezelf dit ook? Gewoon gestopt dus met contact?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:47 schreef nijnja het volgende:
Je specifieke voorbeeld zou juist reden moeten zijn voor haar om wel te komen eten en er over te praten (?).

Je zegt geen zin meer te hebben om in de vriendschap te investeren, dan zou ik daar ook mee stoppen. Misschien niet de deur dicht houden, maar zelf geen moeite meer doen. Vraagt zij/vragen zij of je langskomt o.i.d., doen en kijken hoe het loopt.

Denk ik.
Zo denk ik er ook over. Maar ook merk ik hier steeds minder behoefte aan te hebben. Omdat ik ook merk dat door gebrek aan liquide middelen de bewegingsvrijheid is beperkt (spelletje thuis spelen bij een 30er die samenwoont in een studentenwoning ipv een keer ergens gezellig een hapje te eten, of op stap te gaan)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja, jouw keuze. Als je er van baalt, moet je ermee stoppen.

Waar ik moeite mee heb in jouw post is dat je hun gedrag ziet als excuus. Als ze echt een zwaar ongeluk heeft gehad met blijvende fysieke en mentale schade, kan ze er toch niks aan doen?
Prima, prima.. ieder geval is weer uniek. Maar geen enkele situatie geeft je natuurlijk het recht om je vrienden respectloos te behandelen. Zij kiest ervoor om gesloten te zijn over haar emoties en ervaringen dan kan ik er verder ook weinig meer aan doen denk ik dan.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:48 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ik lees het meer alsof TS wil dat mensen maar stoppen met zeuren, want hij heeft inmiddels genoeg begrip getoond en mensen moeten zich niet zo aanstellen :+

Overigens is dat afzeggen van haar gewoon niet netjes en als TS dat alleen had genoemd, of meer van dat soort voorbeelden, zou ik hem groot gelijk hebben gegeven, maar de manier waarop hij de rest van het stuk schrijft, geeft mij het idee dat hij vooral wil dat men stopt met zeuren en gewoon leuk doet omdat dat is wat hij graag wil.
Mensen kiezen ervoor om gesloten te zijn. Als ik mij klote voel praat ik daarover met vrienden en familie, jank een keertje goed door zodat ik weer vers traanwater heb. Maar ik sta gewoon vanuit een bepaald perspectief in het leven. Gun jezelf de tijd van ellende en verdriet maar blijf niet zwemmen in depressie. Dat moet je ook niet van jezelf accepteren.
Daarnaast vind ik nog steeds dat ondanks je persoonlijke situatie je niet het recht geeft om je vrienden als vuil te behandelen, want zo ervaar ik dat.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als TS mensen uitnodigt voor een gezellig etentje kan ik me eigenlijk best voorstellen dat hij niet elke keer zin heeft in een hoop gezeur van iemand die vindt dat ze het zo slecht heeft en van iedereen een berg medelijden verwacht.

Kom je 1-op-1 bij elkaar om even je hart te luchten dan is dat hartstikke prima, maar niet als je samen gaat eten (al dan niet met de rest van een vriendengroep erbij) om over leuke dingen te kunnen kletsen en dan heb je zo'n jankend wrak aan tafel zitten.
Wanneer het 1-op-1 is, merk ik minder vaak iets dan wanneer iets op afstand gebeurd, al kan je soms wel bepaalde conclusies trekken op basis van de levensstappen die genomen zijn (details laat ik even achterwegen). Als ik mensen uitnodig zorg ik er gewoon voor dat ze het gezellig hebben en klets ik gewoon lekker door en ze weer enigzins op te vrolijken zeg maar.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of TS echt niet kan verdragen dat vrienden van hem vastlopen in hun leven of dat hij ze alleen vervelend gezelschap vindt. Als de gesprekken uit veel eenzijdig geklaag bestaan, kun je daar zelf ook nog wel de nodige invloed op uitoefenen. Actief luisteren, beetje humor, niet te veel willen pushen maar wel zoeken naar lichtpuntjes en perspectief.

Ik heb ooit eens een vriendin erop gewezen dat ze eigenlijk nooit eens naar mij vroeg, alleen over zichzelf praatte. Die boodschap kwam wel over en we zijn nog steeds goede vriendinnen.
Dat heb ik natuurlijk geprobeerd.. het is niet dat ik na 5 weken al zoiets heb van, stel je niet aan.. maar het loopt in de gevallen al jaren door. Kan ik op een gegeven moment idd minder begrip voor opwekken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177660657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

met een andere jongen uit de groep heb ik het er wel eens over en hij staat er een beetje hetzelfde in als ik zeg maar.

[..]

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar ook merk ik hier steeds minder behoefte aan te hebben. Omdat ik ook merk dat door gebrek aan liquide middelen de bewegingsvrijheid is beperkt (spelletje thuis spelen bij een 30er die samenwoont in een studentenwoning ipv een keer ergens gezellig een hapje te eten, of op stap te gaan)

[..]

Prima, prima.. ieder geval is weer uniek. Maar geen enkele situatie geeft je natuurlijk het recht om je vrienden respectloos te behandelen. Zij kiest ervoor om gesloten te zijn over haar emoties en ervaringen dan kan ik er verder ook weinig meer aan doen denk ik dan.

[..]

Mensen kiezen ervoor om gesloten te zijn. Als ik mij klote voel praat ik daarover met vrienden en familie, jank een keertje goed door zodat ik weer vers traanwater heb. Maar ik sta gewoon vanuit een bepaald perspectief in het leven. Gun jezelf de tijd van ellende en verdriet maar blijf niet zwemmen in depressie. Dat moet je ook niet van jezelf accepteren.
Daarnaast vind ik nog steeds dat ondanks je persoonlijke situatie je niet het recht geeft om je vrienden als vuil te behandelen, want zo ervaar ik dat.

[..]

Wanneer het 1-op-1 is, merk ik minder vaak iets dan wanneer iets op afstand gebeurd, al kan je soms wel bepaalde conclusies trekken op basis van de levensstappen die genomen zijn (details laat ik even achterwegen). Als ik mensen uitnodig zorg ik er gewoon voor dat ze het gezellig hebben en klets ik gewoon lekker door en ze weer enigzins op te vrolijken zeg maar.

[..]

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd.. het is niet dat ik na 5 weken al zoiets heb van, stel je niet aan.. maar het loopt in de gevallen al jaren door. Kan ik op een gegeven moment idd minder begrip voor opwekken
Dan is de keus toch gewoon duidelijk?
Afkappen die hap.
Maar niet doen of het helemaal aan de ander ligt, want dat is duidelijk niet zo als jij niet om kan gaan met een vriend(in) die niet lekker in haar vel zit.
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:13:47 #29
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177661031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:50 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Dan is de keus toch gewoon duidelijk?
Afkappen die hap.
Maar niet doen of het helemaal aan de ander ligt, want dat is duidelijk niet zo als jij niet om kan gaan met een vriend(in) die niet lekker in haar vel zit.
Wat ligt er dan aan mij?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177661430
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:13 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Wat ligt er dan aan mij?
jouw houding van ‘je moet maar gewoon niet meer zo zielig doen, want het heeft lang genoeg geduurd’.
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:46:12 #31
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177661631
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:37 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

jouw houding van ‘je moet maar gewoon niet meer zo zielig doen, want het heeft lang genoeg geduurd’.
Heeft niks te maken met mij.
Vriendschap is niet onvoorwaardelijk.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177661766
Blijkbaar zijn er mensen die graag investeren in bodemloze putten O+

Natuurlijk, als iemand niet goed in zijn vel zit of heb je daar alle begrip voor. Maar ik kan me voorstellen dat je genoeg hebt van mensen die klagen en intussen niets veranderen aan hun situatie.
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
pi_177661767
Even alleen aan de hand van t voorbeeld in de OP.
Heb je weleens war gelezen over de impact van zo'n ongeluk, ik vermoed dat het meisje blijvende hersenletsel heeft. Heb je daar weleens wat over gelezen of behandel je haar alsof ze gewoon de ouwe is?

Het is ergens begrijpelijk dat je er geen zin meer in hebt als iemand vaak afspraken afzegt, vaak moe is, misschien wat onvoorspelbaar gedrag vertoont etc. Maar heb je je er wel in verdiept? Wat er precies met haar aan de hand is? Aan de buitenkant zie je dat nl totaal niet. Hersenletsel is een stille slopert, waar mensen buiten hun wil vaak in kringetkes blijven lopen.
ich habe niemals satz
pi_177661784
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:46 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met mij.
Vriendschap is niet onvoorwaardelijk.
natuurlijk wel, jij bent degene die zo denkt. Ik zeg nergens dat het onvoorwaardelijk moet zijn ofzo, maar je mag best een beetje naar jezelf en je eigen intolerantie kijken in plaats van het enkel op je vrienden af te schuiven.

En nu ben ik er wel klaar mee, of je moet nog wat nieuws te melden hebben.
pi_177661801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:51 schreef -Miauw- het volgende:
Blijkbaar zijn er mensen die graag investeren in bodemloze putten O+

Natuurlijk, als iemand niet goed in zijn vel zit of heb je daar alle begrip voor. Maar ik kan me voorstellen dat je genoeg hebt van mensen die klagen en intussen niets veranderen aan hun situatie.
ja, ik ook.
Alleen, nogmaals, dat ligt dus ook aan jou en hoe jij erin staat, niet alleen aan de ander die klaagt en niets verandert.
pi_177662073
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:53 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

ja, ik ook.
Alleen, nogmaals, dat ligt dus ook aan jou en hoe jij erin staat, niet alleen aan de ander die klaagt en niets verandert.
Nou hij staat er dus zo in dat hij er nu klaar mee is. Vind ik terecht.
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:15:55 #37
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662281
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:52 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

natuurlijk wel, jij bent degene die zo denkt. Ik zeg nergens dat het onvoorwaardelijk moet zijn ofzo, maar je mag best een beetje naar jezelf en je eigen intolerantie kijken in plaats van het enkel op je vrienden af te schuiven.

En nu ben ik er wel klaar mee, of je moet nog wat nieuws te melden hebben.
wat een bullshit is dit zeg... mensen als in de situatie zojuist gekenschetst zijn vaak alleen met hunzelf bezig en denken daarbij niet of nauwelijks aan de ander en wat dat voor de ander betekend.

Als ik jouw redenatie begrijp is vriendschap wel onvoorwaardelijk.. dus als ik bevriend was geraakt met Hitler in de jaren 20 had ik hem mijn onvoorwaardelijke steun moeten geven m.b.t. zijn dilemma's? Is dat niet een beetje wat je zegt?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177662380
In je OP geef je aan dat het ook impact heeft op haar fysieke toestand. Hoe ziet dit eruit dan? Pijn? Extra moeite met dingen? En is het dan niet logisch dat het iemand af en toe te veel word.

Ik vraag me bij mensen zoals jou altijd een beetje af van.. als dit voor jou al teveel is, moet je nagaan hoe een gruwel het is voor de persoon die er echt mee rond loopt. Was het maar zo simpel als ik wil het niet, dus ik loop er van weg.
Keep the ones that heard you when you never said a word.
pi_177662415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat een bullshit is dit zeg... mensen als in de situatie zojuist gekenschetst zijn vaak alleen met hunzelf bezig en denken daarbij niet of nauwelijks aan de ander en wat dat voor de ander betekend.

Als ik jouw redenatie begrijp is vriendschap wel onvoorwaardelijk.. dus als ik bevriend was geraakt met Hitler in de jaren 20 had ik hem mijn onvoorwaardelijke steun moeten geven m.b.t. zijn dilemma's? Is dat niet een beetje wat je zegt?
:')

Nee, dat is niet wat ik zeg.

Wat mij betreft mag je een vriendschap prima afkappen als het niet gaat zoals jij graag zou willen. Dat heb ik zelf ook verschillende keren gedaan.
Omdat hij teveel aandacht van me verwachtte bv die ik niet wilde geven.

Wat ik zeg is: Dat ik de vriendschap dan verbreek, ligt niet alleen aan degene die teveel van me verwachtte, maar ook aan mijzelf, omdat ik er anders in sta dan hij. Ik wil niet elke dag appen of bellen of op een andere manier contact en ik hoef je ook niet elke week te zien, ik vind eens in de maand prima.

Ik verwijt hem in die zin niks, want als we er hetzelfde over hadden gedacht, of elkaar tegemoet hadden kunnen komen, was de vriendschap gewoon doorgegaan.
Dat konden we echter niet, dus heb ik ervoor gekozen ermee te stoppen.

Dat geldt ook voor jou, je kan het niet alleen de ander 'verwijten' als je er klaar mee bent, voorzover je van verwijten kan spreken.
pi_177662427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

[..]
Familie en echt goede vrienden, daarbij stop ik niet met het contact, maar ik geef m’n grenzen aan en hou zoveel mogelijk regie in het contact.

Kennissen: contact afbouwen en daar duidelijk in zijn.
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:26:35 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:51 schreef NanKing het volgende:
Even alleen aan de hand van t voorbeeld in de OP.
Heb je weleens war gelezen over de impact van zo'n ongeluk, ik vermoed dat het meisje blijvende hersenletsel heeft. Heb je daar weleens wat over gelezen of behandel je haar alsof ze gewoon de ouwe is?

Het is ergens begrijpelijk dat je er geen zin meer in hebt als iemand vaak afspraken afzegt, vaak moe is, misschien wat onvoorspelbaar gedrag vertoont etc. Maar heb je je er wel in verdiept? Wat er precies met haar aan de hand is? Aan de buitenkant zie je dat nl totaal niet. Hersenletsel is een stille slopert, waar mensen buiten hun wil vaak in kringetkes blijven lopen.
niet gelezen, maar ik ben ook gewoon een realist en dat is "ga verder met je leven" doe je best om jezelf terug te vinden en weer te genieten van het leven. Ik heb geen behoefte om jarenlang met een dergelijke emotioneel spel mee te spelen.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177662486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

niet gelezen, maar ik ben ook gewoon een realist en dat is "ga verder met je leven" doe je best om jezelf terug te vinden en weer te genieten van het leven. Ik heb geen behoefte om jarenlang met een dergelijke emotioneel spel mee te spelen.
Welk emotionele spel word er gespeeld dan? Ze voelt zich niet goed en zegt jou daarom af. Dat is toch juist heel duidelijk?
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:33:22 #43
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:25 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

:')

Nee, dat is niet wat ik zeg.

Wat mij betreft mag je een vriendschap prima afkappen als het niet gaat zoals jij graag zou willen. Dat heb ik zelf ook verschillende keren gedaan.
Omdat hij teveel aandacht van me verwachtte bv die ik niet wilde geven.

Wat ik zeg is: Dat ik de vriendschap dan verbreek, ligt niet alleen aan degene die teveel van me verwachtte, maar ook aan mijzelf, omdat ik er anders in sta dan hij. Ik wil niet elke dag appen of bellen of op een andere manier contact en ik hoef je ook niet elke week te zien, ik vind eens in de maand prima.

Ik verwijt hem in die zin niks, want als we er hetzelfde over hadden gedacht, of elkaar tegemoet hadden kunnen komen, was de vriendschap gewoon doorgegaan.
Dat konden we echter niet, dus heb ik ervoor gekozen ermee te stoppen.

Dat geldt ook voor jou, je kan het niet alleen de ander 'verwijten' als je er klaar mee bent, voorzover je van verwijten kan spreken.
Jij deed het over laten komen dat ik schuld heb aan de breuk in de vriendschap, heeft niks met schuld te maken maar met keuzes. Je kan ook gerust van mij aannemen dat ik ook boos ben. Ik ben niet degene die de vriendschap op het spel zet. Het zijn gewoon hele basale normen waarden en omgangsvormen. Dat zie je in vriendschap en op zakelijk niveau. Ondanks dat ik een keuze maak heeft het niets te maken met dat ik niet een poging gedaan heb om de situatie te redden. Ik heb jaren geprobeerd haar op te vrolijken, leuke dingen te doen, empathie en sympathie te tonen, soms met opbeurende woorden. Maar enough is enough
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177662574
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Welk emotionele spel word er gespeeld dan? Ze voelt zich niet goed en zegt jou daarom af. Dat is toch juist heel duidelijk?
Als het gaat om twijfelen, maar toch graag willen komen, maar dan toch last minute afzeggen, dan kan dat wel erg vervelend zijn ja.

Het ligt er ook aan hoe het inzicht is van beide partijen in elkaar.
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:39:29 #45
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662651
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als het gaat om twijfelen, maar toch graag willen komen, maar dan toch last minute afzeggen, dan kan dat wel erg vervelend zijn ja.

Het ligt er ook aan hoe het inzicht is van beide partijen in elkaar.
ik denk dat ze bewust ook niet open is naar mij, maar wel naar haar beste vriendinnen
daar krijgt ze wel dat medeleven wat haar leed alleen maar aanhoudt. De bevestiging die zij ontvangt omdat ze zielig is, is nu net niet wat ze nodig heeft en echt niet gaat helpen om de draad weer op te pakken. Ik heb een van die vriendinnen ook wel eens aangegeven dat ze haar niet telkens moet vertroetelen als ze weer in de slachtofferrol kruipt. Ze zoekt en krijgt van hen (familie en vriendinnen) de arm die ze eigenlijk niet moet hebben.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177662671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:39 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik denk dat ze bewust ook niet open is naar mij, maar wel naar haar beste vriendinnen
daar krijgt ze wel dat medeleven wat haar leed alleen maar aanhoudt. De bevestiging die zij ontvangt omdat ze zielig is, is nu net niet wat ze nodig heeft en echt niet gaat helpen om de draad weer op te pakken. Ik heb een van die vriendinnen ook wel eens aangegeven dat ze haar niet telkens moet vertroetelen als ze weer in de slachtofferrol kruipt. Ze zoekt en krijgt van hen (familie en vriendinnen) de arm die ze eigenlijk niet moet hebben.
Waarom ben jij daar zo’n expert in dan?
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:42:34 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662723
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waarom ben jij daar zo’n expert in dan?
omdat ik zelf ook momenten heb meegemaakt en daarnaast de opvoeding heb meegekregen om stevig op 2 benen te staan
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177662845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

omdat ik zelf ook momenten heb meegemaakt en daarnaast de opvoeding heb meegekregen om stevig op 2 benen te staan
Ik denk dat het voor haar beter is wanneer je de vriendschap beëindigt. :Y
pi_177662867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Als je een realist bent zoals je zelf zegt dan kun je toch niet oordelen of het een kwestie is van "ga door met je leven". Je noemt jezrlf een realist maar leeft in empathische ontwetendheid wbt dit onderwerp. Als jr een realist bent probeer je dingen realistisch te bekijken van hoe het echt zit en niet vanuit jouw wereldbeeld waar alles hosanna is of moet zijn.

Niemand dwingt je om vrienden te blijven met mensen waar het niet goed mee gaat of blijven hangen in dingen waar jij vindt dat je ballen moet tonen.

Ik vind persoonlijk dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn, je hebt gewoon geen zin of behoefte aan negatieve factoren in je leven. Dat kan en is je goed recht, maar leg niet alleen de schuld bij anderen neer.
Je hebt met jouw verwachtingrn naar mensen ( die zij niet kunnen of willen waarmaken) ook een aandeel hier in.
ich habe niemals satz
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:55:29 #50
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177662959
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor haar beter is wanneer je de vriendschap beëindigt. :Y
dat van de opvoeding misschien wat overdreven..
de woorden van iemand die machteloos de situatie aanziet
maar goed.. alles wat voor haar beter is is ook beter voor mij denk ik :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')