abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177654327
Hallo,

Ik ben een klein beetje in paniek. Ik heb zojuist een nieuwe, schone Windows 10 op mijn SSD gepleurd omdat mijn vorige Windows (een van de eerste builds) niet langer wilde updaten (alle updates en upgrades mislukten).

Ik heb in totaal 3 HDD's en 1 SSD (Windows schijf) in mijn PC zitten en op een van de HDD's heb ik al mijn backups geplaatst voor ik Windows opnieuw ging installeren. Eenmaal geinstalleerd wordt die schijf niet langer herkend. Hij geeft aan dat ik de schijf eerst moet formateren voordat ik er gebruik van kan maken. CHDSK werkt niet omdat het een "RAW" schijf lijkt te zijn.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_177654444
Google op "backup RAW HDD".
Google op "convert RAW HDD to NTFS".
Zoals altijd bij dit soort zaken: er zijn geen garanties dat je alle (of überhaupt) data kunt behouden, maar ja, what are you gonna do.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:42:47 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177656224
Is het een dynamische schijf? Dat moet je die via schijfbeheer importeren als ik me niet vergis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177656461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:42 schreef Megumi het volgende:
Is het een dynamische schijf? Dat moet je die via schijfbeheer importeren als ik me niet vergis.
Ik heb geen idee wat dat is. Ik ben absoluut geen PC expert.

Het zijn 2 hardeschijven die samen een partitie maakten.
Excuse me, but do you suck ballz?
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:07:07 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177656513
Nieuwe schijven detecteren

Start Schijfbeheer op de computer. Met de rechtermuis op het windows icoon klikken.
Klik op Actie en klik op Schijven opnieuw controleren.
Klik met de rechtermuisknop op een schijf die is gemarkeerd als Afwijkend.
Klik op Afwijkende schijven importeren en volg de instructies op het scherm.

Probeer dit eens?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177656708
Er staat in de lijst geen afwijkende schijven dus ik kan die optie ook niet gebruiken. Wel staan er in de lijst 2 verschillende schijven/partities terwijl het voor de herinstallatie 1 partitie was.



Ik had de schijven even omgezet naar dynamische schijven om te kijken of dat zou helpen, maar helaas. Ik krijg nu een incorrect parameter error.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_177657457
Computer uit, schijf in kwestie loskoppelen, aan zetten, dan weer uit :P en weer vastkoppelen en dan weer even kijken?

Het gaat natuurlijk het los en vastkoppelen van de schijf.

Zelf lees ik wel eens dat bij een verse installatie van windows je soms beter de andere schijf of schijven kan loskoppelen en dan later weer vast.
pi_177658035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:03 schreef RGS18 het volgende:

[..]
Het zijn 2 hardeschijven die samen een partitie maakten.
die schijven stonden dus in raid configuratie?
raid configuratie herstellen en recovery starten..?
pi_177658118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:42 schreef mschol het volgende:

[..]

die schijven stonden dus in raid configuratie?
raid configuratie herstellen en recovery starten..?
Dat gaat je geen oplossing geven om een RAW disk te herstellen.

RAW Herstellen kan eventueel met een hulpprogramma zoals ook al aangegeven in Spijberbroek zijn post. Het is een lastig en langdurig proces met een onzekere uitkomst.
pi_177658154
TS heeft waarschijnlijk onderstaande gebruikt om schijven tot 1 volume samen te voegen in Windows 10.

https://www.windowscentral.com/how-create-one-large-volume-using-multiple-hard-drives-windows-10

Helaas geen ervaring mee hoe je zoiets weer herstelt na een herinstallatie.
Het lijkt me een kwetsbare oplossing, ik zou er sowieso altijd een back-up naast gebruiken (maar dat is nu waarschijnlijk mosterd na de maaltijd).
pi_177658414
Die drive 3 die is encrypted met bitlocker is deze drive en de data nog wel te benaderen na de nieuwe Windows installatie ?
pi_177659396
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:01 schreef BTKlus het volgende:
Die drive 3 die is encrypted met bitlocker is deze drive en de data nog wel te benaderen na de nieuwe Windows installatie ?
Ja. Die is gewoon prima. Dat is tevens maar 1 HDD van 6TB en niet 1 partitie van meerdere schijven.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_177670824
Ik heb recovery softwate laten lopen om zoveel mogelijk data terug te halen, en hij heeft o.a. partitie informatie gevonden.

Ik heb nu een mapje genaamd "Lost Partition1(NTFS)" met daar in een mapje genaamd "System Volume Information" en het bestandje "MountPointManagerRemoteDatabase"

En de volgende mappen en bestanden:
Existing Partition2(NTFS) -> Recovery -> WindowsRE -> "boot.sdi" "ReAgent.xml" "Winre.wim"
Existing Partition2(NTFS) -> System Volume Information -> "klmeta.dat" "tracking.txt"

Zeg me aub dat ik hier iets mee kan om mijn partities en data terug te krijgen..
Excuse me, but do you suck ballz?
  donderdag 8 maart 2018 @ 06:21:55 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177678716
Als het om de schijf gaat die met bitlocker beveiligd is gaat het moeilijk worden. Tenzij je de sleutel nog hebt. Maar die is vermoedelijk door de nieuwe Windows installatie verloren gegaan. Als je echter wel een Microsoft account had? Is er nog een optie zie link.

https://support.microsoft(...)tlocker-recovery-key

[ Bericht 41% gewijzigd door Megumi op 08-03-2018 06:30:10 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177681772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:05 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb recovery softwate laten lopen om zoveel mogelijk data terug te halen, en hij heeft o.a. partitie informatie gevonden.

Ik heb nu een mapje genaamd "Lost Partition1(NTFS)" met daar in een mapje genaamd "System Volume Information" en het bestandje "MountPointManagerRemoteDatabase"

En de volgende mappen en bestanden:
Existing Partition2(NTFS) -> Recovery -> WindowsRE -> "boot.sdi" "ReAgent.xml" "Winre.wim"
Existing Partition2(NTFS) -> System Volume Information -> "klmeta.dat" "tracking.txt"

Zeg me aub dat ik hier iets mee kan om mijn partities en data terug te krijgen..
Onderstaand pakket beweert "spanned volumes" te kunnen recoveren met hun software:
https://www.easeus.com/data-recovery/recover-files-from-spanned-volume.html

Ik ken Easeus alleen van hun back-up software, blijkbaar doen ze ook recovery.

Mogelijk is het een betaald pakket maar dat zou ik er wel voor over hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-03-2018 11:16:57 ]
  vrijdag 9 maart 2018 @ 06:48:41 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177699688
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onderstaand pakket beweert "spanned volumes" te kunnen recoveren met hun software:
https://www.easeus.com/data-recovery/recover-files-from-spanned-volume.html

Ik ken Easeus alleen van hun back-up software, blijkbaar doen ze ook recovery.

Mogelijk is het een betaald pakket maar dat zou ik er wel voor over hebben.
En deze software kan ook de bitlocker omzeilen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177721334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 06:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

En deze software kan ook de bitlocker omzeilen?
Nee
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')