abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177659049
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:29 schreef probeer het volgende:
Het is vast te veel gevraagd dat alle lijsttrekkers, waaronder zowel Baudet als Pechtold, zich op de eerste plaats focussen op hun eigen standpunten en ideen, ipv elkaar demoniseren?
Pechtold wilt zichzelf profileren als "deuger" en denkt daar stemmen mee te krijgen.... Want dat komt daadkrachtig over o.i.d.

Maar het lijkt wel een tikkeltje op Amerikaanse politiek zo ja.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:34:48 #52
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_177659072
Misschien wordt het eens tijd dat D66 aandacht geeft aan haar eigen idealen? Oh wacht, die hebben ze al redelijk lang niet meer.

Baudet heeft misschien wat onhandige uitspraken gedaan (die daarna uit hun context worden gehaald), maar ik geloof niet dat hij een racist is. D66 is echter achterlijk om taboes uit te roepen over bepaalde onderwerpen (e.g. dat er verschillen in intelligentie kan zijn tussen bepaalde groepen mensen).
pi_177659083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:32 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Precies wat Baudet in zijn verklaring aanhaalt.

Niets willen wij te maken hebben met racisme, discriminatie en andere vormen van uitsluiting. Integendeel: we willen samen met zoveel mogelijk medestanders nadenken over oplossingen voor de problemen waar we voor staan. Iedereen die Nederland wil versterken is daarbij welkom en iedereen heeft precies dezelfde rechten.

Maar dat gesprek wil Pechtold blijkbaar niet voeren. Afgelopen zondag maakte hij bij WNL voor de zoveelste keer duidelijk dat hij slechts wil demoniseren. Met kreten wil strooien. Flauwe one liners wil inzetten om een sfeertje te scheppen.

Nu wil Pechtold komende vrijdag met mij op Radio1 discussiren over de stelling: ‘Voor discriminatie is geen plek in onze gemeenten”. Het is een stelling waar ik het direct voor de volle honderd procent mee eens ben. Een stelling waarmee het FVD partijprogramma in volkomen overeenstemming is. Een stelling die op geen enkele manier uitnodigt tot een serieuze, inhoudelijke gedachtewisseling maar slechts bedoeld is om tot in den treure met uit de context gehaalde citaten van jaren geleden allerlei idiote verwijten en verdachtmakingen te uiten - om steeds maar weer met het beschuldigende vingertje te gaan roepen: ‘U bent een dief! Een dief! Een dief!’

Ze doen het beide over en weer. En nee, ik doe niet mee aan een discussie over wie daar het ergste in is. En nee, dat is niet omdat ik 'links en dus voor D66 ben'. Ik 'ben' wel 'links', maar toch echt niet voor D66.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177659090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Misschien wordt het eens tijd dat D66 aandacht geeft aan haar eigen idealen? Oh wacht, die hebben ze al redelijk lang niet meer.

Baudet heeft misschien wat onhandige uitspraken gedaan (die daarna uit hun context worden gehaald), maar ik geloof niet dat hij een racist is. D66 is echter achterlijk om taboes uit te roepen over bepaalde onderwerpen (e.g. dat er verschillen in intelligentie kan zijn tussen bepaalde groepen mensen).
Levenseinde.... Drugs... Progressief liberaal i.p.v. VVD conservatief liberaal... Opzicht allemaal wel mooie punten...

Het is dat D66 zo pro Europa is en pro immigratie / Islam dat ik er niks mee heb.
pi_177659140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Pechtold wilt zichzelf profileren als "deuger" en denkt daar stemmen mee te krijgen.... Want dat komt daadkrachtig over o.i.d.

Maar het lijkt wel een tikkeltje op Amerikaanse politiek zo ja.
Mee eens. En dat vind ik erg jammer en lijkt me erg schadelijk voor ons democratisch proces.
pi_177659151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze doen het beide over en weer. En nee, ik doe niet mee aan een discussie over wie daar het ergste in is. En nee, dat is niet omdat ik 'links en dus voor D66 ben'.
Kun je misschien een voorbeeld geven van hoe Baudet dat doet ?(Ik kan er maar 1 bedenken namelijk blijven zeuren over uitspraken raadslid D'66 Amsterdam, moet ik ook niet doen natuurlijk maar Pechtold doet dat alleen maar) Baudet pakt D'66 aan op het referendum zei het op een melodramatische toon, waar je overigens van kunt vinden wat je wil.

Maar het is wel gebaseerd op daadwerkelijk politiek beleid van D'66. Wat Pechtold doet niet.

Overigens is D'66 toch helemaal niet links? Eerder centrum-rechts.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177659170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Levenseinde.... Drugs... Progressief liberaal i.p.v. VVD conservatief liberaal... Opzicht allemaal wel mooie punten...
Progressief liberaal is geen standpunt, en liberaal wil ik ze ook niet echt meer noemen gezien hun recente acties.

Voor levenseinde en drugs kan ik bij het FvD terecht en dan krijg ik die EU onzin er niet bij. Wat maakt D66 dan nog zo bijzonder?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177659242
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Progressief liberaal is geen standpunt, en liberaal wil ik ze ook niet echt meer noemen gezien hun recente acties.

Voor levenseinde en drugs kan ik bij het FvD terecht en dan krijg ik die EU onzin er niet bij. Wat maakt D66 dan nog zo bijzonder?
Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van de EU.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Twee gebieden waarvan ze dondergoed weten dat ze er deze regeerperiode geen zak op gaan bereiken. Niet als je in een coalitie stapt met VVD, CDA en CU.

En dat is niet per se erg hoor, want gezien ons parlementaire stelsel en poldermodel natuurlijk hartstikke onrealistisch om te verwachten dat je als regeringspartij in een coalitie, al je standpunten kan verwezenlijken.

Maar het lijkt me zeer zeer zeer onwaarschijnlijk dat D66 in de aanloop van de TK'21 verkiezingen kan gaan pronken met wat ze bereikt hebben op gebied van de legalisering van drugs en het gekozen levenseinde.
pi_177659275
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De idealen van een partij komen ook tot uiting als zij in het kabinet komen... Ik vind de idealen misschien wel belangrijker want die laten naar mijn idee veel meer zien waar een partij voor staat dan enkel de geformuleerde zaken die voortvloeien uit de achterliggende idealen...

Mja die idealen verschuiven wel een beetje, zoals bij D66 m.b.t. referenda.... Eigenlijk een beetje een doodsteek om dat soort zaken te vaak te doen, als je zoiets afschaft waar je eerst zelf voor was dan mag er wel een goede reden zijn om je standpunt te veranderen... Die heeft D66 eigenlijk niet gehad en komt nu over als partij van de technocraten / hogeropgeleiden die vinden dat het domme stemvolk geen mening zou moeten hebben.... At least, daar lijkt het nu een beetje op naar mijn smaak... Kan mij voorstellen dat mensen dat ook niet verkeerd vinden hoor, een technocratie maar ik verwacht niet dat je daarmee het hele spectrum bedient van de kiezers maar slechts hogeropgeleiden bijvoorbeeld.
Mja we gaan het zien verder....

Maar D66 is behoorlijk pro EU en is een tandje groener progressiever dan de VVD en wel neoliberaal..

Dus afwijkend van FvD m.b.t. immigratie / EU / Groen.
pi_177659277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gaat over cultuur

Het sprak over de homeopathische verdunning van het Nederlands volk. Later kreeg hij kritiek op deze uitspraak en maakte er vervolgens van dat hij cultuur bedoelde.
[..]

Had die niet moeten doen gok ik zo :) Welke gekke dingen heeft deze mr gezegd en wat was het doel van Terry om met hem te praten?

Onderandere een voorstander van rassensegregatie...
[..]

Voorbeelden?

[..]

Super interessant lijkt mij? Wat is er mis met le Pen?

Mr "We kunnen het ebola virus gebruiken om het immigratieprobleem op te lossen" super interresant dat soort figuren :)

[..]

Wats dat?

Een bijeenkomst van ultra nationalistische vlamingen.

[..]

Oh jee, er wordt gepraat over IQ verschillen.....

Er is geen directe link tussen huidskleur en intelligentie genetisch gezien. Er is wel een directe link tussen scholing en scores op een IQ test. Sterker nog, negers die wonen/opgroeien in "blanke" landen scoren veel hoger op IQ testen dan negers die opgroeien in shithole countries.

[..]

Hoofdwaarden vastleggen in de wet is toch niet zo gek? En zijn ze dat niet al? Probeer het Europees verdrag van de rechten van de mens eens te lezen voor de grap.

Cultuur is iets van mensen, niet van de overheid. Die heeft daar geen kut mee te maken. Daar deel ik de mening met Yernaz ^^

[..]

Verder met je eens hoor, dat bepaalde zaken makkelijk aangehaald kunnen worden door mensen die graag iets anders lezen dan de bedoeling is... En Terry heeft alle schijn tegen zich door heel vaak in vreemde zaken betrokken te zijn. Maar ik vind zelf die politieke correctheid ook wel doorslaan... Waarom zou je niet le Pen mogen interviewen? Ojee er wordt gesproken over IQ verschil..... Blijkbaar kun je daar alleen over praten in besloten kringen want wat is het toch pijnlijk als er wat verschillen bestaan tussen rassen.
Als iemand stelt dat Chinezen en Japanners korter zijn dan Europeanen dan kijkt niemand gek op overigens.
Net als Yernaz heeft Thierry nog niet door dat hij politicus is. Elke politicus (en zeker lijsttrekkers) liggen onder een vergrootglas. Als hij toch echt als niet racistisch gezien wilt worden moet hij misschien maar eens stoppen met zeer discutabele uitspraken te doen en zich in te laten met ultra nationalisten, racisten en holocaust ontkenners. Maar ach, de soep wordt niet zo heet opgedient bij nazi's als hij wordt gegeten :P
pi_177659287
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 gaat veel verder dan alleen het belang in zien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze liever vandaag dan morgen de complete soevereiniteit overdragen. Dan toch liever Rutte die de rem erop zet.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_177659316
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

D66 gaat veel verder dan alleen het belang in zien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze liever vandaag dan morgen de complete soevereiniteit overdragen.
Ja, dat is een populaire frame die als zoete koek wordt geslikt door figuren die D66 haten.
pi_177659438
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kun je misschien een voorbeeld geven van hoe Baudet dat doet ?(Ik kan er maar 1 bedenken namelijk blijven zeuren over uitspraken raadslid D'66 Amsterdam, moet ik ook niet doen natuurlijk maar Pechtold doet dat alleen maar) Baudet pakt D'66 aan op het referendum zei het op een melodramatische toon, waar je overigens van kunt vinden wat je wil.
Hoe ze Ollongren neerzetten.

quote:
Maar het is wel gebaseerd op daadwerkelijk politiek beleid van D'66.
Iig in grotere mate ja. Overigens niet lastig, want D66 regeert, en FvD controleert.

quote:
Wat Pechtold doet niet.
Discutabel. Je kan ook stellen dat Pechtold's kritiek gebaseerd is op daadwerkelijke uitspraken van FvD-ers.

quote:
Overigens is D'66 toch helemaal niet links? Eerder centrum-rechts.
Dat vind ik ook. Helaas lopen er hier aardig wat mensen rond die alles wat niet Fvd / PVV is, links noemen. Heb zelfs een keer horen verdedigen dat de VVD niet meer echt tot rechts behoort.
pi_177659461
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van verregaande samenwerking en soevereiniteitsoverdracht op zeer selecte zaken die politiek een grote mate van overeenstemming genieten en daarnaast m.b.t. de internationale handel essentieel zijn om in overeenstemming met elkaar te verzorgen.
Maarrr over alle arbitraire zaken m.b.t. overeenstemming en alle zaken die niet of nauwelijks belang hebben bij internationale samenwerking horen niet bij een samenwerkingsverband maar bij een overheidsinstituut die het draagvlak geniet van de bevolking die - naar mijn idee - A wenst dat de soevereiniteit bij het eigen volk ligt - dus niet de EU maar bij Nederland - en B dat zij ook een directe stem hebben over wie hen gaat vertegenwoordigen.

A en B worden sterk geschonden
pi_177659462
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat is een populaire frame die als zoete koek wordt geslikt door figuren die D66 haten.
Dat is het zeker niet hoor. Voor ik het FvD ontdekte was D66 een serieuze optie voor me, maar EU en Pechtold waren redenen om dat absoluut niet te doen. Dat ik tot die conclusie kwam heeft niks met haat te maken, dat is iets wat de laatste tijd pas gekomen is.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_177659496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van verregaande samenwerking en soevereiniteitsoverdracht op zeer selecte zaken die politiek een grote mate van overeenstemming genieten en daarnaast m.b.t. de internationale handel essentieel zijn om in overeenstemming met elkaar te verzorgen.
Maarrr over alle arbitraire zaken m.b.t. overeenstemming en alle zaken die niet of nauwelijks belang hebben bij internationale samenwerking horen niet bij een samenwerkingsverband maar bij een overheidsinstituut die het draagvlak geniet van de bevolking die - naar mijn idee - A wenst dat de soevereiniteit bij het eigen volk ligt - dus niet de EU maar bij Nederland - en B dat zij ook een directe stem hebben over wie hen gaat vertegenwoordigen.

A en B worden sterk geschonden
Jammer alleen dat het FvD pleit voor een Nexit en samenwerking daarmee de nek omdraait.
pi_177659511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Baudet heeft het probleem dat hij erg zwak is in het debat, zonder gelijkgestemden om hem hen komt hij slecht uit z'n woorden, is mij al een paar keer opgevallen.
Ik ben zelf rond het Oekraine referendum meerdere keren naar een debat geweest. Thierry nam het op tegen o.a. Han ten Broeke (een uitstekend debater volgens mij, en een sterk politicus), en hij was uitstekend in het debat. Ook in debatten in de kamer, en dat onlangs vertoonde debat met Halsema was hij zeker niet slecht.

Tegen Pechtold zou hij zich echter in een onnodig moeilijke positie zetten, omdat Pechtold hem weer van racisme zou beschuldigen, zou liegen dat Baudet geen afstand neemt van racisme (wat hij constant doet) etc. Logisch dat hij daar geen zin in heeft, ook omdat het Pechtold meer stemmen zal opleveren dan FvD.
There live not three good men unhanged in England: and one of them is fat..
pi_177659533
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet hoor. Voor ik het FvD ontdekte was D66 een serieuze optie voor me, maar EU en Pechtold waren redenen om dat absoluut niet te doen. Dat ik tot die conclusie kwam heeft niks met haat te maken, dat is iets wat de laatste tijd pas gekomen is.
Tsja, dan heb je je niet op een adequate wijze in de partij verdiept. De frame dat D66 ons land zou willen opgeven voor een federaal Europa is namelijk grote onzin.
pi_177659590
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het FvD pleit voor een Nexit en samenwerking daarmee de nek omdraait.
Als dat de enige manier is om A en B tegen te gaan dan is dat het wel waard, samenwerken kan met elkaar, daarvoor hoeft de soevereiniteit niet te worden overgedragen.
pi_177659610
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze zijn er een voorstander van, maar:
- Europese samenwerking hebben ze wel hoog in het vaandel staan
- Ze willen een referendum, en ik ben ervan overtuigd dat dat een nee wordt
- Zonder 76 zetels is het hoe dan ook kansloos

Dan ben ik en met mij vast vele anderen prima bereid om dat voor lief te nemen. Een flinke dosis sceptisch geluid kan geen kwaad. En wie weet, misschien krijgen ze het voor elkaar om Ruttes beloftes echt voor elkaar te krijgen.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_177659620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als dat de enige manier is om A en B tegen te gaan dan is dat het wel waard, samenwerken kan met elkaar, daarvoor hoeft de soevereiniteit niet te worden overgedragen.
Gezien de chaos in het VK, zit ik niet te wachten op een Nexit. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van de EU.
pi_177659668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben zelf rond het Oekraine referendum meerdere keren naar een debat geweest. Thierry nam het op tegen o.a. Han ten Broeke (een uitstekend debater volgens mij, en een sterk politicus), en hij was uitstekend in het debat. Ook in debatten in de kamer, en dat onlangs vertoonde debat met Halsema was hij zeker niet slecht.

Tegen Pechtold zou hij zich echter in een onnodig moeilijke positie zetten, omdat Pechtold hem weer van racisme zou beschuldigen, zou liegen dat Baudet geen afstand neemt van racisme (wat hij constant doet) etc. Logisch dat hij daar geen zin in heeft, ook omdat het Pechtold meer stemmen zal opleveren dan FvD.
Baudet hapt steeds weer. Moet ie ook niet doen. Waarmee ik Pechtolds debattechnieken absoluut niet vrijpleit. Aan een welles-nietes spelletje doen 2 mensen mee. Als de een daarmee ophoudt, zal de ander snel door de mand vallen.
pi_177659671
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezien de chaos in het VK, zit ik niet te wachten op een Nexit. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van de EU.
De EU zit een beetje te dicteren aan Polen en Hongarije dat ze vluchtelingen - incl andere cultuur - hun land in moeten laten. Tjah, dat is dus homeopatische verdunning van de Pools / Hongaarse waarden....

Cultuur van je land is belangrijk, mensen willen dat behouden... Dan ga je niet mensen zitten importeren. De soevereiniteit moet bij het land zelf liggen, het volk moet daar zelf over kunnen beslissen... Dusss de EU zou daarover helemaal niks moeten kunnen zeggen.

Doet ze toch en dat vind ik maar eng, lijkt erop dat de EU alleen maar gekker gaat doen m.b.t. dit soort zaken.
pi_177659691
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dan heb je je niet op een adequate wijze in de partij verdiept. De frame dat D66 ons land zou willen opgeven voor een federaal Europa is namelijk grote onzin.
Ze willen hoe dan ook meer invloed van de EU, daar trek ik al de grens. De EU moet een middel blijven, geen doel op zich.

Er zijn echter ook geluiden naar buiten gekomen dat dat zeker geen gek idee is binnen de partij. Zo heel erg vergezocht is het niet.
100.000 katjes
Er eens op uit?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')