abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:24:15 #1
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177643670
Ik slaap altijd aan één stuk door, 8 tot 10 uur, en word dan wakker alsof ik de dag ervoor twee krat bier weg heb gezopen. Heb met zo'n app gemeten hoe diep ik slaap en blijkbaar slaap ik niet diep. Ik ben dus altijd moe en suf. Mogelijke oorzaken die ik zelf al heb afgestreept:

- beweging
- gezonde voeding
- zelfde tijden aanhouden slapen
- voldoende daglicht

Slaapmedicatie helpt niet, zelfs niet redelijk zwaar spul. Ik lig wel nog met de telefoon in bed maar dat doe ik al jaren, en ik filter blauw licht. Soms is er zomaar een week dat ik me op en top voel, maar ik doe dan niet iets per se anders ofzo.
Wat zijn nog dingen die ik kan proberen om mijn slaap te verbeteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Quotidien op 06-03-2018 16:41:13 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Spellchecker dinsdag 6 maart 2018 @ 16:31:59 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:33:06 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177643790
Slaaponderzoek doen? Wellicht iets in de richting van apneu?
And so is the past
pi_177643959
Ik slaap maar 4 uur pd en ben zo fit als een hoentje.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:52:59 #5
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177646128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:31 schreef maily het volgende:
Heb je ook buitenactiviteiten?
Ik fiets alles en sta ook 4 keer per week op een longboard.

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Slaaponderzoek doen? Wellicht iets in de richting van apneu?
Snurken doe ik niet, maar zal het in mijn achterhoofd houden. Slaaponderzoek is wel een laatste optie mocht er geen verandering in komen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_177646161
Temperatuur in de gaten houden, juiste dekbed niet te warm niet te koud.
Voldoende zuurstof
pi_177646392
Dat gevoel het opstaan kan ook komen door vochtgebrek, probeer eens bij het opstaan 2 flinke glazen water te drinken en kijk eens of je je dan beter voelt.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:10:52 #8
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177646465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat gevoel het opstaan kan ook komen door vochtgebrek, probeer eens bij het opstaan 2 flinke glazen water te drinken en kijk eens of je je dan beter voelt.
Ik drink voor en na het slapen een halve liter water.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_177646691
Telefoon helemaal uit de slaapkamer eens proberen.
pi_177647005
Heb je je raam op een kier of anderszins voldoende lucht?
Whatever...
pi_177647036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Telefoon helemaal uit de slaapkamer eens proberen.
dit sowieso, en proberen of geen cafeïne helpt.
compact en kleverig.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:06:50 #12
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177648957
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Telefoon helemaal uit de slaapkamer eens proberen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dit sowieso, en proberen of geen cafeïne helpt.
Allebei deze week proberen. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_177649076
Probeer je eens lam te zuipen voordat je slaapt en ga na hoe diep en hoe lang je slaapt...Als je dan wel "ver weg" bent dan weet je dus dat je jezelf iets aandoet. als je "aangeschoten" nog steeds beroerd slaapt dan wordt het echt heel zorgwekkend want dan zou je denken dat er niets voor is. Maar probeer eens verschillende situaties en vergelijk ze.Ik zeg op geen manier dat je het op het zuipen moet zetten en alcoholist moet worden:P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177652471
Ik slaap juist erg onrustig van (veel) alcohol.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:27:34 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177653394
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:10 schreef DoubleUU het volgende:
Probeer je eens lam te zuipen voordat je slaapt en ga na hoe diep en hoe lang je slaapt...Als je dan wel "ver weg" bent dan weet je dus dat je jezelf iets aandoet. als je "aangeschoten" nog steeds beroerd slaapt dan wordt het echt heel zorgwekkend want dan zou je denken dat er niets voor is. Maar probeer eens verschillende situaties en vergelijk ze.Ik zeg op geen manier dat je het op het zuipen moet zetten en alcoholist moet worden:P
Ik volg niet wat je advies nou zou moeten bereiken. Het is toch bekend dat je met alcohol op weliswaar makkelijker in slaap komt, maar dat het de kwaliteit van je slaap niet ten goede komt. Met name de diepe slaap lijdt eronder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177655552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:06 schreef Quotidien het volgende:

[..]


[..]

Allebei deze week proberen. :)
voor mij helpt het allebei, er kunnen echter zoveel redenen zijn voor slecht slapen, dat je nooit garantie hebt. Ik hoop dat het voor jou ook helpt. :Y
compact en kleverig.
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:08:14 #17
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_177670893
Misschien kan je een melatonine onderzoek laten doen. Sommige mensen zijn al gebaad bij iname van 0.2mg melatonine op een bepaald tijdstip. Het aanmaak moment en de hoeveelheid verschilt per mens vandaar het onderzoek.
pi_177671073
Luchtvochtigheid in je slaapkamer in orde? En komt er voldoende zuurstof in je kamer snachts?
pi_177673447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:10 schreef DoubleUU het volgende:
Probeer je eens lam te zuipen voordat je slaapt en ga na hoe diep en hoe lang je slaapt...Als je dan wel "ver weg" bent dan weet je dus dat je jezelf iets aandoet. als je "aangeschoten" nog steeds beroerd slaapt dan wordt het echt heel zorgwekkend want dan zou je denken dat er niets voor is. Maar probeer eens verschillende situaties en vergelijk ze.Ik zeg op geen manier dat je het op het zuipen moet zetten en alcoholist moet worden:P
raar advies. Van alcohol ga je slechter slapen.

@TS, zit er nog verschil in slaapkwaliteit tussen winter en zomer?
pi_177674474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:10 schreef DoubleUU het volgende:
Probeer je eens lam te zuipen voordat je slaapt en ga na hoe diep en hoe lang je slaapt...Als je dan wel "ver weg" bent dan weet je dus dat je jezelf iets aandoet. als je "aangeschoten" nog steeds beroerd slaapt dan wordt het echt heel zorgwekkend want dan zou je denken dat er niets voor is. Maar probeer eens verschillende situaties en vergelijk ze.Ik zeg op geen manier dat je het op het zuipen moet zetten en alcoholist moet worden:P
Wtf. Met alcohol slaap je juist niet in diepe slaap.
pi_177674492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik volg niet wat je advies nou zou moeten bereiken. Het is toch bekend dat je met alcohol op weliswaar makkelijker in slaap komt, maar dat het de kwaliteit van je slaap niet ten goede komt. Met name de diepe slaap lijdt eronder.
Ja dit dus. Vreemd advies.
  woensdag 7 maart 2018 @ 22:18:54 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_177674569
Afradertje: in de laatste (pakweg) twee uur voordat je gaat slapen nog iets eten.
Niet doen dus.
pi_177674647
Zitten je gordijnen goed dicht en zijn ze donker genoeg?
Mischien wat water proberen drinken voor slapengaan?
Eet je net voordat je gaat slapen?
Iets met houding of je kussen. Hoog grnoeg?
Probeer een nacht alleen op je rug te liggen. Mischien heb je overgewicht en leverproblemen?

Gewoon wat dingen die ik me bedenk.

Oja, slaap met alle lichten uit. PC monitor, nachtlampjes alles uit. Probeer wakkeer te worden voor of met ochtendschemer geen zonlicht.
pi_177678952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 22:18 schreef Kopiko het volgende:
Afradertje: in de laatste (pakweg) twee uur voordat je gaat slapen nog iets eten.
Niet doen dus.
Dit, en geen schermen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 09:25:24 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177680013
Frisse lucht (raam open) en lage temperatuur.
En sowieso kappen met die telefoon.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177680144
Misschien slaap je gewoon te lang. Vaak ben ik vermoeider als ik 8 uur en langer slaap.
Voor sommige mensen is 6 uur slaap al voldoende.

Duurt het overigens lang voordat je eindelijk slaapt? Beweeg je overdag wel genoeg? Want als je de hele dag alleen maar stilzit heb je al een stuk minder slaap nodig.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:12:52 #27
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177683951
Eindelijk goed geslapen _O_
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:17:29 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177684045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:12 schreef Quotidien het volgende:
Eindelijk goed geslapen _O_
Wat was het euvel?
And so is the past
  Spellchecker donderdag 8 maart 2018 @ 13:38:21 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177684440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:12 schreef Quotidien het volgende:
Eindelijk goed geslapen _O_
Dankzij al onze goede raad? :D

Fijnzo!
pi_177684491
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit, en geen schermen.
Wat doe je dan heel de avond?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 15:37:29 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177686671
Een TV-scherm is voor mij nooit een probleem maar een computerscherm of een telefoonscherm wel. Dat kan komen omdat je verder van een TV af zit maar ik denk ook omdat TV-kijken veel passiever is. Als ik tot laat dingen op de computer doe (incl FOK!-en) dan slaap ik daarna ook slecht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177700909
Ik meld mij maar even in dit topic... Al is het maar om ff iets van me af te schrijven. :')

Ik heb er wel vaker last van, slechte slaap, en daardoor een paar dagen niet fit zijn. Maja, dan is het wachten op 1 goede nacht en dan kan ik de draad weer oppakken. Ik weet van mezelf: 6,5 uur slaap per nacht en ik heb volle energie voor de dag erna. Maar nu slaap ik al ruim een week heel slecht. Vorige week me druk gemaakt over wat zaken, en daardoor kon ik de slaap niet vatten van DO op VRIJ. Daarna kabbelde het maar door. Met name zondag tm dinsdag als een zombie bij gelopen... De laatste 3 nachten gaat het weer de goede kant op, ik slaap wel redelijk makkelijk in, maar ik word wel steeds om de 1,5 uur / 2 uur wakker en heb de indruk dat ik heel licht slaap (wat ik normaal niet heb) en niet meer echt in een "diepe slaap" kom. Vraag is hoe ik daar weer in kom...

Tips in dit topic zal ik proberen mee te nemen en iets mee te doen (voor zover ik ze serieus vind of van toepassing zijn op mij). Niet alleen voor nu, want het probleem moet niet structureel gaan worden. Wellicht zit het probleem ook een stukje bij mezelf (mentaal) omdat ik te veel met het probleem zelf bezig ben en ik in mijn dagelijkse leven te veel wil doen op een dag...

Heb ook slaappilletjes, dat helpt wel maar wil het niet al te veel gebruiken, want het gaat er uiteindelijk om dat ik ook weer normaal op een natuurlijke / pure manier inslaap en niet met behulp van "chemische troep"...

[ Bericht 3% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 09-03-2018 10:19:02 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_177700987
Heb je al eens laten controleren of je slaapapneu hebt? Dat zou het wakker worden kunnen verklaren. Als je denkt dat het alleen licht slapen is, misschien oordopjes en kamer beter verduisteren?
pi_177701082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:33 schreef Madivi het volgende:
Heb je al eens laten controleren of je slaapapneu hebt? Dat zou het wakker worden kunnen verklaren. Als je denkt dat het alleen licht slapen is, misschien oordopjes en kamer beter verduisteren?
Kamer is zo duister als wat. Oordopjes heb ik idd, doe ze niet vaak tijdens de slaap in, maar valt te proberen. Slaaponderzoek laten doen is een optie, maar dat ik nu een week slecht slaap wil natuurlijk niet zeggen dat ik meteen apneu heb, er zijn namelijk ook periodes waar ik weken / maanden geen last heb van slechte slaap (op af en toe een brak dagje na, maar dat heeft iedereen wel eens). Maar ik zit er wel aan te denken om dit te laten doen ja...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 22:18 schreef Kopiko het volgende:
Afradertje: in de laatste (pakweg) twee uur voordat je gaat slapen nog iets eten.
Niet doen dus.
Hier probeer ik idd altijd goed op te letten, is sowieso een goede tip voor iedereen, slaapproblemen of niet. Iets wat je de laatste 2 uur van je dag eet, verteert je lichaam niet op tijd. Heeft niet alleen een negatieve invloed op de slaap, maar op de motoriek in zijn algemeenheid.
Probleem van veel mensen is echter dat ze rond 18.00 uur avondeten en als ze dan 's avonds voor de buis zitten rond een uur of 9 honger krijgen en dan gaan kanen (chips, koekies, kaasblokjes o.i.d.). Daarom eet ik pas later op de avond warm, en daarna eet ik niks meer (algemene bedtijd is bij mij tussen 11 en 12, maar wordt ook vaak later), dan verteert het avondeten nog op tijd en dan krijg ik niet meer later op de avond zin in "iets lekkers".

[ Bericht 15% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 09-03-2018 10:24:19 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:10:17 #35
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_177702567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik fiets alles en sta ook 4 keer per week op een longboard.

[..]

Snurken doe ik niet, maar zal het in mijn achterhoofd houden. Slaaponderzoek is wel een laatste optie mocht er geen verandering in komen.
Snurken is een veel voorkomend kenmerk van apneu, maar zeker niet alle patienten snurken.
Ik zou het niet als laatste optie pakken, maar gewoon online een testje doen en met die gegevens naar de huisarts gaan.

Als het wel apneus zijn, kun je jezelf serieus ziek(er) maken door te wachten met reageren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')