abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:07:22 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643371
Kopstukken

President - Donald Trump

Vice President - Mike Pence


Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Alex Azar
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Kirstjen Nielsen

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)

Poll: Hoe beoordeel je het presidentschap van president Trump?
Positief
Negatief
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 06-03-2018 16:50:52 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177643383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:58 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik zou sowieso altijd de republikeinen steunen in Amerika ongeacht de kandidaat( met Duke als uitzondering ), hooguit een enkele keer een libertarische kandidaat steunen. Ik ben loyaal :)
Dat is inderdaad hoe het vaak is met Trump adepten. Ze zijn loyaal en dus totaal niet kritisch. Aanhangers van andere politici hadden nu allang gezegd "oke dit is niet waar ik op hoopte toen ik op hem stemde, mij issie kwijt". Maar bij Trump maakt het niks uit wat ie doet.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:09:11 #3
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:07 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hoe het vaak is met Trump adepten. Ze zijn loyaal en dus totaal niet kritisch. Aanhangers van andere politici hadden nu allang gezegd "oke dit is niet waar ik op hoopte toen ik op hem stemde, mij issie kwijt". Maar bij Trump maakt het niks uit wat ie doet.
Ik zie ook zat minpunten, alleen ik beoordeel definitief in 2020.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 16:09:32 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177643420
Waarom kijk ik weer naar de koppen van Trump en Pence in de OP? Die waren toch weg? Dat was op mijn mobiel wel zo relaxed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:10:04 #5
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643429
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:09 schreef Ulx het volgende:
Waarom kijk ik weer naar de koppen van Trump en Pence in de OP? Die waren toch weg? Dat was op mijn mobiel wel zo relaxed.
Staan er al weer een tijdje, op mobiel zie ik dat soms ook niet. Op pc altijd wel.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:10:41 #6
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:03 schreef Chewie het volgende:
Als oud-VVD' er vind ik het eigenlijk best wel bijzonder dat je van mening bent dat je automatisch voor de GOP zou moeten zijn ongeacht de kandidaat.

De VVD heeft meer overeenkomsten met de democraten dan met de GOP.
Vroeger wel( voor 2010 ), nu zijn ze zowel rechtser als conservatiever geworden.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177643450
Is het schoolplein al geveegd?
pi_177643464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:10 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Vroeger wel( voor 2010 ), nu zijn ze zowel rechtser als conservatiever geworden.
Oh ja de VVD is zeker conservatiever geworden maar kijk even naar de standpunten van de VVD omtrent euthanasie, abortus, homohuwelijk bijvoorbeeld daarmee zijn ze zelfs te extreem voor de meest gematigde vleugel binnen de GOP.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:39 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177643467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:07 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hoe het vaak is met Trump adepten. Ze zijn loyaal en dus totaal niet kritisch. Aanhangers van andere politici hadden nu allang gezegd "oke dit is niet waar ik op hoopte toen ik op hem stemde, mij issie kwijt". Maar bij Trump maakt het niks uit wat ie doet.
Ze denken simpelweg Trump is rijk, als ik hem steun dan worden wij dit ook. Miniongedrag van figuren die denken dat Trickle down economics voor hen ook zal werken. Die zijn enkele decennia geleden door Milton Friedman in die deceptie verleidt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:14:10 #10
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Oh ja de VVD is zeker conservatiever geworden maar kijk even naar de standpunten van de VVD omtrent euthanasie, abortus, homohuwelijk bijvoorbeeld daarmee zijn ze zelfs te extreem voor de meest gematigde vleugel binnen de GOP.
idd, bij euthanasie, abortus, homohuwelijk zijn ze puur dem of libertarisch. Maar ik kijk meestal naar de andere standpunten.

Als je naar euthanasie, abortus, homohuwelijk kijkt dan is zelfs de PVV democratisch, terwijl de PVV goede banden heeft met meerdere republikeinen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:16:13 #11
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177643523
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:11 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Is het schoolplein al geveegd?
:') auw!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:17:27 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177643544
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:14 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

idd, bij euthanasie, abortus, homohuwelijk zijn ze puur dem of libertarisch. Maar ik kijk meestal naar de andere standpunten.

Als je naar euthanasie, abortus, homohuwelijk kijkt dan is zelfs de PVV democratisch, terwijl de PVV goede banden heeft met meerdere republikeinen.
Ja, maar je doet nu voorkomen alsof de democrats links zouden zitten van de PvdA op economisch vlak oid, maar mijn stellige indruk is dat dat echt niet zo is. Die zitten over het algemeen ook gewoon op een D66/VVD-achtige-lijn. Obamacare lijkt bv. verdomd veel op het Nederlandse systeem met private aanbieders, waar de republikeinen kennelijk niks voor in de plaats willen... dat soort radicalisme is hier maar moeilijk te vinden, afgezien van misschien bij de libertarische partij.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:19:55 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177643583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, maar je doet nu voorkomen alsof de democrats links zouden zitten van de PvdA op economisch vlak oid, maar mijn stellige indruk is dat dat echt niet zo is. Die zitten over het algemeen ook gewoon op een D66/VVD-lijn. Obamacare lijkt bv. verdomd veel op het Nederlandse systeem met private aanbieders, waar de republikeinen kennelijk niks voor in de plaats willen... dat soort radicalisme is hier maar moeilijk te vinden, afgezien van misschien bij de libertarische partij.
Klopt de VS is niet links. verre van dat. Trollen willen je doorgaans anders laten geloven dat die er wel zijn. maar afgezien van misschien Ralph Nader is er geen linkse beweging daar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:21:44 #14
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Klopt de VS is niet links. verre van dat. Trollen willen je doorgaans anders laten geloven dat die er wel zijn. maar afgezien van misschien Ralph Nader is er geen linkse beweging daar.
Green party 1% in de general en Bernie Sanders 43.1% in de dem primary.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:23:33 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177643657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:21 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Green party 1% in de general en Bernie Sanders 43.1% in de dem primary.
Sanders is meer iemand van het midden en GP is marginaal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:26:13 #16
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, maar je doet nu voorkomen alsof de democrats links zouden zitten van de PvdA op economisch vlak oid, maar mijn stellige indruk is dat dat echt niet zo is. Die zitten over het algemeen ook gewoon op een D66/VVD-achtige-lijn. Obamacare lijkt bv. verdomd veel op het Nederlandse systeem met private aanbieders, waar de republikeinen kennelijk niks voor in de plaats willen... dat soort radicalisme is hier maar moeilijk te vinden, afgezien van misschien bij de libertarische partij.
In een fictieve wereld waar Nederland een onderdeel zou worden van de VS, zullen de meeste VVD''ers( het gematigde blok ) progressieven centristen in de VS zijn, zoals Bloomberg. Het zullen dan democraten worden.

De rechtse flank van de VVD zou overgaan naar de gematigde fractie van de Gop, de liberale republikeinen, deze zitten vooral in het noorden. Denk dan aan: Phil Scott, Larry Hogan en Charlie Baker. Staten waar gemiddeld minder dan 33% op Trump heeft gestemd.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:27:06 #17
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643722
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:23 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Sanders is meer iemand van het midden en GP is marginaal.
Sanders het midden noemen..... Die man wil gratis zorg, gratis onderwijs etc. Hij is een soort SP met de progressieve GL trekjes.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177643725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:14 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

idd, bij euthanasie, abortus, homohuwelijk zijn ze puur dem of libertarisch. Maar ik kijk meestal naar de andere standpunten.

Als je naar euthanasie, abortus, homohuwelijk kijkt dan is zelfs de PVV democratisch, terwijl de PVV goede banden heeft met meerdere republikeinen.
Ook op economische punten heeft de VVD meer overeenkomsten met de democraten dan de GOP, VVD moet je zo ongeveer plaatsen bij de midden/rechtervleugel democraten en gematigde vleugel GOP (als die nog bestaat)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:28:08 #19
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook op economische punten heeft de VVD meer overeenkomsten met de democraten dan de GOP, VVD moet je zo ongeveer plaatsen bij de midden/rechtervleugel democraten en gematigde vleugel GOP (als die nog bestaat)
had dit net getypt als reactie op extrawaskracht :)

---

In een fictieve wereld waar Nederland een onderdeel zou worden van de VS, zullen de meeste VVD''ers( het gematigde blok ) progressieven centristen in de VS zijn, zoals Bloomberg. Het zullen dan democraten worden.

De rechtse flank van de VVD zou overgaan naar de gematigde fractie van de Gop, de liberale republikeinen, deze zitten vooral in het noorden. Denk dan aan: Phil Scott, Larry Hogan en Charlie Baker. Staten waar gemiddeld minder dan 33% op Trump heeft gestemd.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 16:30:08 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177643759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:27 schreef Chewie het volgende:

gematigde vleugel GOP (als die nog bestaat)
Trump trekt de hele partij nu uiteen. Geen idee wat er blijft. Maar ik denk niet dat de GOP dit presidentschap overleeft. Helemaal niet als ze harde klappen krijgen in November.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:31:23 #21
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump trekt de hele partij nu uiteen. Geen idee wat er blijft. Maar ik denk niet dat de GOP dit presidentschap overleeft. Helemaal niet als ze harde klappen krijgen in November.
in 2016 werd ook al voorspeld dat de Gop uit elkaar zou vallen, het is niet gebeurd. Maar hoe zou je het nu dan verwachten?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:32:06 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177643781
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:26 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Is een fictieve wereld waar Nederland een onderdeel zou worden van de VS, zullen de meeste VVD''ers( het gematigde blok ) progressieven centristen in de VS zijn, zoals Bloomberg. Het zullen dan democraten worden.

De rechtse flank van de VVD zou overgaan naar de gematigde fractie van de Gop, de liberale republikeinen, deze zitten vooral in het noorden. Denk dan aan: Phil Scott, Larry Hogan en Charlie Baker. Staten waar gemiddeld minder dan 33% op Trump heeft gestemd.
Precies, niet links dus.

Overigens zou het me verbazen als de gemiddelde VVD'er afscheid zou willen nemen van onze ziektekostenverzekering met verplichting tot verzekeren en geen prijsdifferentiatie op basis van historie en leeftijd.

Of het begrotingstekort super laten oplopen om Sinterklaas te spelen in tijden van voorspoed.

Of een handelsoorlog willen beginnen, omdat het kan.

Voor goed rechts economisch beleid moet je tegenwoordig, zoals ik het zie, niet bij de GOP zijn. Ja, je krijgt een leuke belastingverlaging voor een paar jaar die je dan met rente mag terugbetalen gecombineerd met nog hogere kosten voor je ziektekostenverzekering en staal (hoewel dat laatste nog even afwachten is hoe dat precies gaat lopen).
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:33:46 #23
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177643799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Precies, niet links dus.

Overigens zou het me verbazen als de gemiddelde VVD'er afscheid zoud willen nemen van onze ziektekostenverzekering met verplichting tot verzekeren en geen prijsdifferentiatie op basis van historie en leeftijd.

Of het begrotingstekort super laten oplopen om Sinterklaas te spelen in tijden van voorspoed.

Of een handelsoorlog willen beginnen, omdat het kan.

Voor goed rechts economisch beleid moet je tegenwoordig, zoals ik het zie, niet bij de GOP zijn. Ja, je krijgt een leuke belastingverlaging voor een paar jaar die je dan met rente mag terugbetalen gecombineerd met nog hogere kosten voor je ziektekostenverzekering en staal (hoewel dat laatste nog even afwachten is hoe dat precies gaat lopen).
Ik zou mezelf altijd verzekeren, alleen ik vind niet dat het verplicht moet worden.
Als iemand zo dom is om dat niet te doen, eigen schuld.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:34:09 #24
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177643801
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:27 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Sanders het midden noemen..... Die man wil gratis zorg, gratis onderwijs etc. Hij is een soort SP met de progressieve GL trekjes.
WAAROM NIET? Het alternatief wat ze nu hebben is zorg en onderwijs alleen beschikbaar te maken voor de happy few. Een beetje progressie zal de VS niet schaden. Je gaf aan dat je overweegt om naar de VS te emigreren? Dan hoop ik niet dat je een kwaal krijgt, of op gegeven moment te oud wordt om je zelf te kunnen verzorgen zodat je gedwongen bent om in het circuit van assisted living te raken, waar vakkundig je spaargeld wordt afgenomen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:34:59 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177643814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:33 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik zou mezelf altijd verzekeren, alleen ik vind niet dat het verplicht moet worden.
Als iemand zo dom is om dat niet te doen, eigen schuld.
Het probleem daarmee is dat je in een prijsspiraal terecht komt, waarbij gezonde mensen zich pas laten verzekeren als ze ziek worden, waarmee de prijs hoger wordt, marginaal ziekeren afscheid nemen totdat ze ernstiger ziek worden, etcetera. Je moet dus een verplichting hebben als je wil dat er geen onderscheid op basis van ziektehistorie of leeftijd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')