abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:28:52 #1
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177642701
9 van de 10 keer zo egoïstisch en asociaal zijn? en ook zo niet oplettend en soort van half afwezig in het openbaar.

Hoe kan het dat vrouwen vaak na geboorte van een kind in een keer denken dat ze een soort privilege hebben en krijgen waardoor ze met niets en niemand meer rekening hoeven te houden?

Ligt dat aan een soort complex? hormoonhuishouding? is een serieuze vraag van mijn kant.

Ik zie het gewoon heel vaak vooral bij vrouwen met een klein kind of kinderwagen dat die alles en iedereen uit de weg beuken om maar overal eerste te zijn.
Zo fietspaden of wegen oversteken zonder te kijken met hun kinderwagen voor ze uit.
Midden op straat zo stoppen om een pakje appelsap uit de kar te halen voor kleine Jayden.
Iedereen die niet uit de weg springt of ze een plek in de bus aanbieden aankijken alsof je hun kroost voor de neus staat te verbranden.

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus dan maar hier aangezien hier veel (jonge) moeders zitten en die misschien een verklaring hebben.

Of ligt het echt aan mij en zie ik gewoon dingen die er niet zijn? overigens woon ik in Groningen waar sowieso al veel asocialen wonen misschien dat het daar aan ligt...

Enige ideeën?
Überhaupt iemand die dit herkent?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_177642732
Nee.

Slotje.
pi_177642789
Dat van zo de weg oversteken met de kinderwagen ervoor zonder te kijken is wel herkenbaar.

Tja dan rem je maar weer hè , ook zo lullig om ze aan te rijden.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:36:58 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177642863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:32 schreef kree het volgende:
Dat van zo de weg oversteken met de kinderwagen ervoor zonder te kijken is wel herkenbaar.

Tja dan rem je maar weer hè , ook zo lullig om ze aan te rijden.
Uiteraard doen we dat maar zo werkt de maatschappij toch niet? rekening houden met elkaar.
Regel is dat je bij een zebrapad oversteekt en niet lukraak met je baby en dan een beetje met een rood gezicht het weglacht als je bijna doodgereden word.
Ik zie dat heel vaak, echt heel slecht.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:40:35 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_177642931
Nee. Ik herken dit gedrag evengoed bij jonge mannen en oude bejaarden. Asocialen zijn asocialen, het feit dat ze kinderen hebben heeft daar weinig invloed op.
disclaimer
pi_177642949
Sorry ;( . Maar als Jayden dorst heeft moet hij echt gelijk drinken anders issie niet te genieten!
pi_177643035
Maar even OT. Ik zou zelf niet mijn kind (in kinderwagen) het verkeer indrukken.
Wel is het zo dat als ik buiten loop met mijn kind ik vooral oog voor haar heb. De rest van de wereld is dan een waas die ik niet echt waarneem/niet mee bezig ben/ er niet toe doet. Behalve natuurlijk bij een drukke weg/gevaarlijke verkeerssituatie dan heb ik 1 oog op de weg en 1 oog op kind.

Misschien een ouderdingetje? Dat alleen je kind er nog echt toe doet?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:53:28 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177643166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:28 schreef 2NutZ het volgende:
Überhaupt iemand die dit herkent?
Jazeker, het viel mij ook op.
Huilen dan.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:03 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177643203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:32 schreef kree het volgende:
Dat van zo de weg oversteken met de kinderwagen ervoor zonder te kijken is wel herkenbaar.

Tja dan rem je maar weer hè , ook zo lullig om ze aan te rijden.
Ja mooie grap maakte ik laatst mee: kind van +-4 jaar oud rent ineens de straat op. Mama staat erbij en kijkt ernaar. Ik vol in de remmen, werd ze boos op mij. Flikker op, de volgende keer rijd ik er wel overheen, oke.
Huilen dan.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:59:04 #10
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177643239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:45 schreef Quickie_Brat het volgende:
Maar even OT. Ik zou zelf niet mijn kind (in kinderwagen) het verkeer indrukken.
Wel is het zo dat als ik buiten loop met mijn kind ik vooral oog voor haar heb. De rest van de wereld is dan een waas die ik niet echt waarneem/niet mee bezig ben/ er niet toe doet. Behalve natuurlijk bij een drukke weg/gevaarlijke verkeerssituatie dan heb ik 1 oog op de weg en 1 oog op kind.

Misschien een ouderdingetje? Dat alleen je kind er nog echt toe doet?
ja dat zou een verklaring kunnen zijn inderdaad. Ik weet het echt niet maar het valt mij gewoon op. Wat jij zegt klinkt plausibel.

overigens zie ik ook met regelmaat vrouwen met kinderwagen bij zebrapad staan en dan de kinderwagen gewoon voor zich uit al een stukje op de weg... levensgevaarlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja mooie grap maakte ik laatst mee: kind van +-4 jaar oud rent ineens de straat op. Mama staat erbij en kijkt ernaar. Ik vol in de remmen, werd ze boos op mij. Flikker op, de volgende keer rijd ik er wel overheen, oke.
Ongelooflijk :') boos door schrik is prima maar steek daarna de hand in eigen boezem als mama zijnde.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:00:58 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_177643263
Bij een zebrapad hoort iedere andere weggebruiker overigens gewoon af te remmen he. Just sayin.
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:04:37 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177643325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Bij een zebrapad hoort iedere andere weggebruiker overigens gewoon af te remmen he. Just sayin.
Kruispunt met zebrapad en stoplichten waar mevrouw wacht voor groen licht. Dan hoeft men niet te stoppen, just sayin ;)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:07:40 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_177643380
Terechte klacht. Egoïsten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:11:36 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_177643447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:04 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Kruispunt met zebrapad en stoplichten waar mevrouw wacht voor groen licht. Dan hoeft men niet te stoppen, just sayin ;)
Ze wachtte voor groen licht? Dan zou er helemaal niks aan de hand moeten zijn.

Maar goed, nogmaals, al het gedrag wat je beschrijft kan ik ook zo bij scholieren, studenten, gehaaste machomannetjes in BMW's en bejaarden plaatsen. Dus nee, het is niet moeder-inherent. Ik denk dat het vooral zo is dat jonge moeders in jouw irritatiezone zitten, om welke reden dan ook, en dat het je daardoor extra opvalt :P

Ik heb dat dus met studenten in de supermarkt. Persoonlijk dingetje.
disclaimer
pi_177643486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:59 schreef 2NutZ het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

:D :'( :D :'( :( :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'(
X 100000

Maar nee :D Garisson72 en kinderen. Ik denk dat hij nog liever vrijwillig Ebola krijgt :D .

Nee ik heb de vader van mijn kind van Tindr geswipet :P
pi_177644436
Slaapgebrek is een bitch, TS. Hoogstwaarschijnlijk lopen die moeders als een soort halve zombies rond omdat ze stiekem aan het slaapwandelen zijn.
pi_177645120
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
Nee. Ik herken dit gedrag evengoed bij jonge mannen en oude bejaarden. Asocialen zijn asocialen, het feit dat ze kinderen hebben heeft daar weinig invloed op.
⬆️⬆️

Ik vind bejaarden in een scootmobiel 1000x erger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:33:24 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177645785
Laatst reed ik op een vrij drukke weg. Mijn stoplicht stond op groen. Dat betekent dus dat het stoplicht voor de vrouw die wilde oversteken op rood stond.
Situatie... moeder met kind in draagdoek. Kind in kinderwagen en kind op loopfiets maant haar zoon aan om over te steken... ik moest ook op de rem. Ik was echt met stomheid geslagen
pi_177655515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
Nee. Ik herken dit gedrag evengoed bij jonge mannen en oude bejaarden. Asocialen zijn asocialen, het feit dat ze kinderen hebben heeft daar weinig invloed op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177655657
Waar ik veel moeite mee heb, is dat ik echt wel veel mensen met kinderwagens hun kind half de weg op duwen om te kijken of ze over kunnen steken. Maar voordat je dat zelf ziet, staat je kind dus al half op de weg.

Ik herken veel van je irritaties van toen ik zelf nog geen kinderen had. Maar ik merk nu dat het evengoed reteirritant is als je 2x een bus voorbij moet laten gaan omdat je toevallig een kinderwagen hebt. Dan wil je bij de derde bus wel even duwen, ja.

En Jayden, tja.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:07:05 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177655949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar ik merk nu dat het evengoed reteirritant is als je 2x een bus voorbij moet laten gaan omdat je toevallig een kinderwagen hebt. Dan wil je bij de derde bus wel even duwen, ja.
Die snap ik niet helemaal?
pi_177656044
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal?
Dat de bus redelijk vol is, en dat niemand plaats maakt voor jou en je wagen. En dat je dus bij de derde bus die voorbij komt je kinderwagen naar binnen duwt, ondanks dat er veel mensen staan.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:23:53 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177656077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat de bus redelijk vol is, en dat niemand plaats maakt voor jou en je wagen. En dat je dus bij de derde bus die voorbij komt je kinderwagen naar binnen duwt, ondanks dat er veel mensen staan.
Ow zo. Ja het probleem met volle bussen ken ik hier niet echt. (sowieso niet als gewoon enkele persoon, want je past er wel tussen, maar ook zelden dat de bus zo vol is dat er geen kinderwagen meer bij kan)

Vind het verder de rol van de buschauffeur om aan te geven dat er ruimte gemaakt moet worden als je er gewoon nog bij zou moeten kunnen.
pi_177656115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat de bus redelijk vol is, en dat niemand plaats maakt voor jou en je wagen. En dat je dus bij de derde bus die voorbij komt je kinderwagen naar binnen duwt, ondanks dat er veel mensen staan.
Hoe vol is vol dan? Als het echt te vol is voor een kinderwagen geeft de buschauffeur dat wel aan toch?

Ik zie alleen weleens dat er net in dezelfde bus bij verschillende haltes net passagiers met een kinderwagen willen instappen. En in de kleine bussen is twee toch wel echt de max., anders wordt de uitgang geblokkeerd. Dus dan heeft nr. 3 pech.

quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vind het verder de rol van de buschauffeur om aan te geven dat er ruimte gemaakt moet worden als je er gewoon nog bij zou moeten kunnen.
En dat. De buschauffeur heeft het overzicht, dus als passagier met kinderwagen stap je gewoon in in de veronderstelling dat de overige passagiers nog voldoende ruimte kunnen maken als de buschauffeur niet aangeeft dat het niet meer kan. Soms hoopt men onnodig een beetje op bij de uitgang.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2018 08:34:58 ]
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:51:57 #25
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177656323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:11 schreef Skittles het volgende:
Slaapgebrek is een bitch, TS. Hoogstwaarschijnlijk lopen die moeders als een soort halve zombies rond omdat ze stiekem aan het slaapwandelen zijn.
Slaapgebrek zou een goeie reden kunnen zijn idd, bij de wat oudere kinderen lijken de moeders ook al wat minder verstrooid.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:13 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

:D :'( :D :'( :( :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'( :D :'(
X 100000

Maar nee :D Garisson72 en kinderen. Ik denk dat hij nog liever vrijwillig Ebola krijgt :D .

Nee ik heb de vader van mijn kind van Tindr geswipet :P
Hahaha :D oke dat leek mij ook al vreemd _O- thanks!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ze wachtte voor groen licht? Dan zou er helemaal niks aan de hand moeten zijn.

Maar goed, nogmaals, al het gedrag wat je beschrijft kan ik ook zo bij scholieren, studenten, gehaaste machomannetjes in BMW's en bejaarden plaatsen. Dus nee, het is niet moeder-inherent. Ik denk dat het vooral zo is dat jonge moeders in jouw irritatiezone zitten, om welke reden dan ook, en dat het je daardoor extra opvalt :P

Ik heb dat dus met studenten in de supermarkt. Persoonlijk dingetje.
Ja, tot het groen werd natuurlijk ;)
Al die aannames zit je fout btw.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')