abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:12:30 #1
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177640170
De twintigste eeuw was een heftige eeuw, met het communisme en alle volkerenmoorden die daar uit zijn voortgevloeid over de hele wereld. Natuurlijk was er ook het fascisme en nazisme, met de tweede wereldoorlog en de holocaust tot gevolg. Er waren vele dictaturen en veel onderdrukkende moorddadige systemen.
\Wat ik mij de laatste tijd steeds vaker afvraag, is: zullen er ook in deze eeuw dergelijke dingen staan te gebeuren? Of heeft men geleerd van de twintigste eeuw en is er men ervan verlicht geraakt?
Wanneer ik zie hoe overheden steeds meer controle krijgen op via allerlei vernuftige nieuwe (spionage)technologie, maak ik mij wel eens zorgen. Het zou makkelijk kunnen gebeuren, en meer dan ooit zouden we werkelijk geen kant op kunnen wanneer dat alles echt op een foute manier zal worden ingezet.

Wat denken jullie? Gaan we deze eeuw herhaling - of erger - van de twintigste eeuw zien deze eeuw? Of heeft men geleerd van al die ellende uit de vorige eeuw?
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:22:34 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177640281
Nee de toestanden in de vorige eeuw zijn erg gedateerd. Zoiets gaan we hier niet snel meer meemaken.

Ik denk wel dat er een oorlog komt, of in elk geval een groot conflict in Europa, maar dat zal nauwelijks te vergelijken zijn met de oorlogen uit de 20e eeuw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177640282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:12 schreef Aansteker707 het volgende:
De twintigste eeuw was een heftige eeuw, met het communisme en alle volkerenmoorden die daar uit zijn voortgevloeid over de hele wereld. Natuurlijk was er ook het fascisme en nazisme, met de tweede wereldoorlog en de holocaust tot gevolg. Er waren vele dictaturen en veel onderdrukkende moorddadige systemen.
\Wat ik mij de laatste tijd steeds vaker afvraag, is: zullen er ook in deze eeuw dergelijke dingen staan te gebeuren? Of heeft men geleerd van de twintigste eeuw en is er men ervan verlicht geraakt?
Wanneer ik zie hoe overheden steeds meer controle krijgen op via allerlei vernuftige nieuwe (spionage)technologie, maak ik mij wel eens zorgen. Het zou makkelijk kunnen gebeuren, en meer dan ooit zouden we werkelijk geen kant op kunnen wanneer dat alles echt op een foute manier zal worden ingezet.

Wat denken jullie? Gaan we deze eeuw herhaling - of erger - van de twintigste eeuw zien deze eeuw? Of heeft men geleerd van al die ellende uit de vorige eeuw?
Ik denk dat het nog veel erger wordt.

Dat de twintigste eeuw nog een theekransje is vergeleken bij wat komen gaat.

De voortdraaiende technologie die in verkeerde handen volledig misbruikt gaat worden.

Over vijftig jaar is de term mensenrechten een vreemd begrip.
pi_177640285
We hebben in Europa al een zeer lange relatief oorlogvrije periode achter de rug. Ik hoop van harte dat het zo blijft.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:23:40 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177640293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog veel erger wordt.

Dat de twintigste eeuw nog een theekransje is vergeleken bij wat komen gaat.

De voortdraaiende technologie die in verkeerde handen volledig misbruikt gaat worden.

Over vijftig jaar is de term mensenrechten een vreemd begrip.
Doel je nu op Matrix achtige toestanden?

Want dat is trouwens wel mijn ergste nachtmerrie. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177640312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:12 schreef Aansteker707 het volgende:
De twintigste eeuw was een heftige eeuw, met het communisme en alle volkerenmoorden die daar uit zijn voortgevloeid over de hele wereld. Natuurlijk was er ook het fascisme en nazisme, met de tweede wereldoorlog en de holocaust tot gevolg. Er waren vele dictaturen en veel onderdrukkende moorddadige systemen.
\Wat ik mij de laatste tijd steeds vaker afvraag, is: zullen er ook in deze eeuw dergelijke dingen staan te gebeuren? Of heeft men geleerd van de twintigste eeuw en is er men ervan verlicht geraakt?
Wanneer ik zie hoe overheden steeds meer controle krijgen op via allerlei vernuftige nieuwe (spionage)technologie, maak ik mij wel eens zorgen. Het zou makkelijk kunnen gebeuren, en meer dan ooit zouden we werkelijk geen kant op kunnen wanneer dat alles echt op een foute manier zal worden ingezet.

Wat denken jullie? Gaan we deze eeuw herhaling - of erger - van de twintigste eeuw zien deze eeuw? Of heeft men geleerd van al die ellende uit de vorige eeuw?
Weet je elke eeuw sinds we de zaken zijn gaan opschrijven zijn vrij gruwelijk te noemen, dat was niet echt voorbehouden aan de 20e eeuw zelfs volkerenmoord niet.
pi_177640464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Doel je nu op Matrix achtige toestanden?

Want dat is trouwens wel mijn ergste nachtmerrie. :')
We zien nu al de macht van Tech bedrijven over onze privacy. Als dit verder geïntegreerd gaat worden dan kan elke verzekeraar en overheidsinstelling zien wat voor boodschappen ik haal, wat mijn voorkeuren zijn, hoeveel ik uitgeef en waar ik me begeef. Welke relaties ik onderhoud. Etc. En natuurlijk voor eigen gewin tegen mij gaan gebruiken. Dat zal mensen dwingen zich binnen een vooropgesteld patroon te gaan gedragen.

Deze datakennis waar nu al voor wordt gewaarschuwd kan straks de mensenrechten zoals we die kennen ernstig gaan ondermijnen. We zijn daar erg naïef in.

Verder is de kans op een nucleair conflict hoger dan ooit tevoren. Nieuwe spelers dienen zich aan en kernwapentechnologie kan op een meer kleinschaliger niveau worden ingezet. Zodra er ook maar één speler de knop indrukt dan zullen andere spelers niet aarzelen om hetzelfde te doen.

Overbevolking leidt tot inkomensongelijkheid, energieoorlogen en oorlog om het steeds schaarsere zoetwater in de wereld.

Massa immigratie zal het probleem van de directe toekomst worden als gevolg van steeds meer onleefbare gebieden mede door klimaatsveranderingen. Dat zal leiden tot nieuwe conflicten en een verharding van hoe we met onze medemens zullen omgaan.
pi_177803861
5000 voor Christus waren er dingen aan de hand die mensen nu als erg zien, Bij het jaar van 0 ook, in de middeleeuwen ook, in de 20ste eeuw ook. Mensen leggen gewoon wat ze erg vinden steeds bij iets anders en dan lijkt het heel anders, slavernij, oorlog, massamoord, heksenverbrandingen, de crusades etc etc. In de 21ste eeuw zal er vast weer iets nieuws bij zijn gekomen waarvan mensen in de 22ste eeuw een topic over starten in een 5 dimensioneel forum ofzo, misschien iets met dat mensen met robots en drones hele volkeren lieten vermoorden of een nieuw soort bom gebruikten of wat dan ook.
pi_177805067
Communisme en nazisme zijn in de basis hetzelfde. Quasi wetenschappelijke beschouwingen, waarbij waarde als objectief feit wordt gesteld. Daar ontlenen ze die koud calculerende houding van, wat zich uit in oorlogszucht.

Men heeft niks geleerd van de holocaust, het kan zo weer gebeuren. Op intellectueel vlak is er bij de overgrote meerderheid van de intelligentia nu wederom geen erkenning van de validiteit van subjectieve meningen.
pi_177810802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:35 schreef Syamsu het volgende:
Communisme en nazisme zijn in de basis hetzelfde. Quasi wetenschappelijke beschouwingen, waarbij waarde als objectief feit wordt gesteld. Daar ontlenen ze die koud calculerende houding van, wat zich uit in oorlogszucht.

Men heeft niks geleerd van de holocaust, het kan zo weer gebeuren. Op intellectueel vlak is er bij de overgrote meerderheid van de intelligentia nu wederom geen erkenning van de validiteit van subjectieve meningen.
Niet zozeer welk label je aan een systeem hangt maar elk totalitair systeem gaat mis, zeker als het stadium is bereikt dat er intimidatie en geweld tegen de eigen bevolking gebruikt wordt.

In mijn jeugd en langere tijd daarna was iedereen nog overtuigd dat een grootschalige oorlog nooit meer mocht gebeuren. Op de een of andere manier is dat breed gedragen gevoel verdwenen. Hier op Fok! maar ook elders krijg je wel eens het idee dat er mensen rond lopen die een oorlog allemaal wel leuk en spannend vinden, nieuwe kansen hoor je zelfs. Preppen is opeens een 'leuke hobby' geworden.

Daar begrijp ik dus helemaal niets van, laat in godsnaam dergelijk puinhoop nooit meer de maatschappij in bezit nemen. Er is helemaal niets romantisch aan een oorlog.
pi_177810989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:17 schreef nanuk het volgende:

[..]

Niet zozeer welk label je aan een systeem hangt maar elk totalitair systeem gaat mis, zeker als het stadium is bereikt dat er intimidatie en geweld tegen de eigen bevolking gebruikt wordt.

In mijn jeugd en langere tijd daarna was iedereen nog overtuigd dat een grootschalige oorlog nooit meer mocht gebeuren. Op de een of andere manier is dat breed gedragen gevoel verdwenen. Hier op Fok! maar ook elders krijg je wel eens het idee dat er mensen rond lopen die een oorlog allemaal wel leuk en spannend vinden, nieuwe kansen hoor je zelfs. Preppen is opeens een 'leuke hobby' geworden.

Daar begrijp ik dus helemaal niets van, laat in godsnaam dergelijk puinhoop nooit meer de maatschappij in bezit nemen. Er is helemaal niets romantisch aan een oorlog.
Ik zie weinig romantiek in een oorlog.

Maar sinds de mens op dit aardbolletje woont heeft het de drang om oorlog te voeren.

Het is natuurlijk ontzettend naïef te veronderstellen dat het continent Europa gevrijwaard blijft van oorlog. Het is een godswonder dat we al ruim 70 jaar relatieve vrede hebben gekend.

Overbevolking blijft een probleem die verschillende consequenties met zich meedraagt en bepalend zal zijn voor de nog te voeren oorlogen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:49:00 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177811186
Ligt eraan hoeveel Russen er nog gaan omkiepen de komende tijd.
And so is the past
pi_177819188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:17 schreef nanuk het volgende:

[..]

Niet zozeer welk label je aan een systeem hangt maar elk totalitair systeem gaat mis, zeker als het stadium is bereikt dat er intimidatie en geweld tegen de eigen bevolking gebruikt wordt.

In mijn jeugd en langere tijd daarna was iedereen nog overtuigd dat een grootschalige oorlog nooit meer mocht gebeuren. Op de een of andere manier is dat breed gedragen gevoel verdwenen. Hier op Fok! maar ook elders krijg je wel eens het idee dat er mensen rond lopen die een oorlog allemaal wel leuk en spannend vinden, nieuwe kansen hoor je zelfs. Preppen is opeens een 'leuke hobby' geworden.

Daar begrijp ik dus helemaal niets van, laat in godsnaam dergelijk puinhoop nooit meer de maatschappij in bezit nemen. Er is helemaal niets romantisch aan een oorlog.
Ja hoe kan dat nou heh dat gevoel verdwijnt. Zou het iets te maken hebben met dat gevoel niet gemeten kan worden, en daarom is veroordeeld als wetenschappelijk fout.
pi_177825214
Ehhh... is er ooit iets veranderd dan?

We zijn pas bij 2018... toegegeven, op dat moment was Europa zich in de 20e eeuw helemaal aan mootjes aan het hakken, maar een gebied waar ze elkaar nu helemaal de hersens in aan het slaan zijn is het midden Oosten (Syrië, Afghanistan, Pakistan, Egypte, Irak, Jemen... misschien dat je daar straks nog Iran en Libanon en misschien Turkije aan toe kan voegen).

En wat dacht je van de puinhoop die de Centraal Afrikaanse Republiek heet?
Of wat dacht je van Myanmar?

Dat er hier in Europa niks aan de hand is, wil nog niet zeggen dat het vrede op Aarde is. Het enige wat gebeurt is dat de chaos ergens anders de kop op steekt.
pi_177831983
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:29 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Ja hoe kan dat nou heh dat gevoel verdwijnt. Zou het iets te maken hebben met dat gevoel niet gemeten kan worden, en daarom is veroordeeld als wetenschappelijk fout.
Sinds wanneer kan je gevoel (emoties) bij een bevolking niet meten?
pi_177832640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:09 schreef nanuk het volgende:

[..]

Sinds wanneer kan je gevoel (emoties) bij een bevolking niet meten?
Gaan we weer :')
pi_177832770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zien nu al de macht van Tech bedrijven over onze privacy. Als dit verder geïntegreerd gaat worden dan kan elke verzekeraar en overheidsinstelling zien wat voor boodschappen ik haal, wat mijn voorkeuren zijn, hoeveel ik uitgeef en waar ik me begeef. Welke relaties ik onderhoud. Etc. En natuurlijk voor eigen gewin tegen mij gaan gebruiken. Dat zal mensen dwingen zich binnen een vooropgesteld patroon te gaan gedragen.

Deze datakennis waar nu al voor wordt gewaarschuwd kan straks de mensenrechten zoals we die kennen ernstig gaan ondermijnen. We zijn daar erg naïef in.

Verder is de kans op een nucleair conflict hoger dan ooit tevoren. Nieuwe spelers dienen zich aan en kernwapentechnologie kan op een meer kleinschaliger niveau worden ingezet. Zodra er ook maar één speler de knop indrukt dan zullen andere spelers niet aarzelen om hetzelfde te doen.

Overbevolking leidt tot inkomensongelijkheid, energieoorlogen en oorlog om het steeds schaarsere zoetwater in de wereld.

Massa immigratie zal het probleem van de directe toekomst worden als gevolg van steeds meer onleefbare gebieden mede door klimaatsveranderingen. Dat zal leiden tot nieuwe conflicten en een verharding van hoe we met onze medemens zullen omgaan.
Dit dekt in grote lijnen wel de lading denk ik ja. Uiteindelijk allemaal het gevolg van overbevolking.

Denk dat wat er in de 20e eeuw gebeurde niet opnieuw zal gebeuren, althans niet op zo'n manier. In de toekomst zal het er anders/erger aan toe gaan. In plaats van grote conflicten zoals WO2 zullen het wellicht heeeeeel veel kleine, lokale conflicten zijn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:52:23 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177832847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:22 schreef Harvest89 het volgende:
Nee de toestanden in de vorige eeuw zijn erg gedateerd. Zoiets gaan we hier niet snel meer meemaken.

Ik denk wel dat er een oorlog komt, of in elk geval een groot conflict in Europa, maar dat zal nauwelijks te vergelijken zijn met de oorlogen uit de 20e eeuw.
Dat dachten ze voor de 1e WO ook en kijk wat er van kwam.

Een volgens groot wereld conflict zal zeer ernstige gevolgen hebben aangezien er dan altijd wel een idioot is die als 1e op de nucleaire en/of biochemische knop drukt ................
"Hoka Hey!"
pi_177832905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:47 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dit dekt in grote lijnen wel de lading denk ik ja. Uiteindelijk allemaal het gevolg van overbevolking.

Denk dat wat er in de 20e eeuw gebeurde niet opnieuw zal gebeuren, althans niet op zo'n manier. In de toekomst zal het er anders/erger aan toe gaan. In plaats van grote conflicten zoals WO2 zullen het wellicht heeeeeel veel kleine, lokale conflicten zijn.
Met in het achterhoofd de dreiging van chemische en nucleaire aanvallen waarbij waarschijnlijk geen grote steden in de as worden gelegd maar wel militair strategisch interessante punten.

Feitelijk zien we het gebruik van chemische wapens al in de Syrische oorlog terugkomen. Saddam Hoessein gebruikte ze in de jaren tachtig tegen de Koerden. Nu zie je weer een heropleving van die wapens.

Er worden kernkoppen ontwikkeld met een kleinere lading die veel preciezer doel kunnen richten.

Maar vergeet niet de grootste dreiging van het moment en dat is cyber-war. Daarmee kun je volledige infrastructuren ontregelen en wapensystemen overnemen.
pi_177833049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met in het achterhoofd de dreiging van chemische en nucleaire aanvallen waarbij waarschijnlijk geen grote steden in de as worden gelegd maar wel militair strategisch interessante punten.

Feitelijk zien we het gebruik van chemische wapens al in de Syrische oorlog terugkomen. Saddam Hoessein gebruikte ze in de jaren tachtig tegen de Koerden. Nu zie je weer een heropleving van die wapens.

Er worden kernkoppen ontwikkeld met een kleinere lading die veel preciezer doel kunnen richten.

Maar vergeet niet de grootste dreiging van het moment en dat is cyber-war. Daarmee kun je volledige infrastructuren ontregelen en wapensystemen overnemen.
Dit bedoelde ik onder andere met "op een andere manier".

En precies, met drones en precisiebombardementen denk ik ook eerder aan strategische doelen dan gewoon maar een paar kernkoppen op Londen/Shanghai/Moskou gooien en zoveel mogelijk slachtoffers maken.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:06:56 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177833111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:03 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik onder andere met "op een andere manier".

En precies, met drones en precisiebombardementen denk ik ook eerder aan strategische doelen dan gewoon maar een paar kernkoppen op Londen/Shanghai/Moskou gooien en zoveel mogelijk slachtoffers maken.
Jullie denken dat in een wereldwijd conflict de leiders helder en logisch blijven nadenken zonder haat- revanche gevoelens? Dat is in het verleden wel gebleken ja ...................
"Hoka Hey!"
pi_177833191
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jullie denken dat in een wereldwijd conflict de leiders helder en logisch blijven nadenken zonder haat- revanche gevoelens? Dat is in het verleden wel gebleken ja ...................
Dit sluit ik niet uit. Ik denk alleen dat de gewone bevolking ook voor eigen leiders minder waard wordt zeg maar, en dat het dus een minder interessant doel zal zijn voor "de vijand".
Dus bijv. het is voor Noord Korea interessanter om strategisch doel X te vernietigen dan om Los Angeles met de grond gelijk te maken, omdat de Trump-van-over-50-of-100-jaar meer om doel X geeft dan om de eigen Amerikaanse bevolking.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177833419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:03 schreef Hojdhopper het volgende:
En precies, met drones en precisiebombardementen denk ik ook eerder aan strategische doelen dan gewoon maar een paar kernkoppen op Londen/Shanghai/Moskou gooien en zoveel mogelijk slachtoffers maken.
Een paar wel gemikte bommen op de juiste plek en dan gaat binnen afzienbare tijd het aantal burgerslachtoffers ook door het plafond. Vergeet niet dat je dan een flinke vluchtingen stroom op gang brengt wat ook weer een strategisch middel is.

Nederland kan je behoorlijk plat leggen door de de haven ingang bij Rotterdam te ontwrichten. Een bommetje op de Afsluitdijk en op het gemaal Block van Knuffelen dan is een groot deel van de handel en ook van de landbouw verdwenen. NL heeft dan binnen korte tijd veel honger.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:55:41 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177836219
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Een paar wel gemikte bommen op de juiste plek en dan gaat binnen afzienbare tijd het aantal burgerslachtoffers ook door het plafond. Vergeet niet dat je dan een flinke vluchtingen stroom op gang brengt wat ook weer een strategisch middel is.

Nederland kan je behoorlijk plat leggen door de de haven ingang bij Rotterdam te ontwrichten. Een bommetje op de Afsluitdijk en op het gemaal Block van Knuffelen dan is een groot deel van de handel en ook van de landbouw verdwenen. NL heeft dan binnen korte tijd veel honger.
Precies, enorme aantallen indirecte slachtoffers. Net als in WO1 bv.
"Hoka Hey!"
pi_177836317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:09 schreef nanuk het volgende:

[..]

Sinds wanneer kan je gevoel (emoties) bij een bevolking niet meten?
Lol. Ik geloof niet dat jij gevoel hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')