abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177883253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
Als je hard wil rijden, moet je ook bereid zijn om hard te remmen. Je neemt bewust een risico als je met een snelheidsverschil van 100 km/h een rijstrook met verkeer voorbij raast.

Als je een snelheidsverschil van 100 km/h hebt, dan loop je met bijna dertig meter per seconde op je voorganger in en dan moet je niet lopen te mieren als iemand je wat laat opmerkt.
Dus mik je hem er gewoon voor. Jij wilt niet harder dus moet de rest daar maar in mee.

Juist die ik-ik-ik mentaliteit is het probleem.

Als ik niet wil doorrijden blijf ik gerust achter een vrachtwagen hbgen als ik zie dat er wat aankomt ja.
Of ik ga naar rechts als ik eigenlijk nog een auto zou willen inhalen als ik iemand zie opdoemen in de spiegel.

Over het algemeen knal je met 250 overigens niet over de middenbaan, dus is er vaak sowieso al 1 baan speling.

Het heeft ook niks te maken met niet willen remmen. Maar je hebt het kennelijk nooit ervaren, dat blijkt uit je reactie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 15:00:51 ]
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:07:08 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177883410
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:35 schreef Fer het volgende:
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
Tis Duitsland, niet Nederland.. Mensen weten dat het kan en dat er mensen zo hard rijden, dan anticipeer je wat eerder van te voren en geef je ook heel duidelijk richting aan als je naar links wilt gaan. In NL zit het meerendeel van de weggebruikers als een zombie te snurken en kun je idd wakker schrikken als je 30 meter achter een vrachtwagen ineens tot de ontdekking komt dat je die in zou moeten gaan kunnen halen.. Daar ga je dus al 150 meter van te voren al scannen wat er achter je en op die linker rijstrook gebeurt, en ga je niet als een lemming plompverloren naar links, regardless wat je aan ziet komen vliegen. Dan heb je altijd de keus om gewoon heel even je poot op te tillen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177883412
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dus mik je hem er gewoon voor. Jij wilt niet harder dus moet de rest daar maar in mee.

Juist die ik-ik-ik mentaliteit is het probleem.
Want: "ik wil harder, dus moet de rest maar achter die vrachtwagen blijven" is geen ik-ik-ik-mentaliteit?

Echt? :')
quote:
Als ik niet wil doorrijden blijf ik gerust achter een vrachtwagen hbgen als ik zie dat er wat aankomt ja.
Of ik ga naar rechts als ik eigenlijk nog een auto zou willen inhalen als ik iemand zie opdoemen in de spiegel.

Over het algemeen knal je met 250 overigens niet over de middenbaan, dus is er vaak sowieso al 1 baan speling.

Het heeft ook niks te maken met niet willen remmen. Maar je hebt het kennelijk nooit ervaren, dat blijkt uit je reactie.
Nee, dat is projectie van jouw kant.

Ik geef alleen maar aan dat een groot snelheidsverschil een groot risico met zich meebrengt, en dat als je veel harder dan rest wil rijden, je een dergelijk risico aanvaardt en andermans fouten moet zien te onderscheppen.

Net zo goed dat een motorrijder niks heeft aan: "maar ik had voorrang" als 'ie op de intensive care ligt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177883498
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Want: "ik wil harder, dus moet de rest maar achter die vrachtwagen blijven" is geen ik-ik-ik-mentaliteit?

Echt? :')

[..]

Nee, dat is projectie van jouw kant.

Ik geef alleen maar aan dat een groot snelheidsverschil een groot risico met zich meebrengt, en dat als je veel harder dan rest wil rijden, je een dergelijk risico aanvaardt en andermans fouten moet zien te onderscheppen.

Net zo goed dat een motorrijder niks heeft aan: "maar ik had voorrang" als 'ie op de intensive care ligt.
Echt?
Jij kunt niet begrijpend lezen als je die eerste vraag moet stellen na het lezen van mijn vorige post.

Ik ga gerust van het gas af, een auto ervoor gooien heeft met gevaar te maken, niet met niet willen remmen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 15:12:26 ]
pi_177883562
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Echt?
Jij kunt niet begrijpend lezen als je die eerste vraag moet stellen na het lezen van mijn vorige post.
Het was een retorische vraag, want je hebt allang laten zien dat je een egoïstische weggebruiker bent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:17:40 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177883628
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
Als je hard wil rijden, moet je ook bereid zijn om hard te remmen. Je neemt bewust een risico als je met een snelheidsverschil van 100 km/h een rijstrook met verkeer voorbij raast.

Als je een snelheidsverschil van 100 km/h hebt, dan loop je met bijna dertig meter per seconde op je voorganger in en dan moet je niet lopen te mieren als iemand je wat laat opmerkt.
Dat gaat hier misschien op omdat je niet harder niet mag, maar daar dus niet.. Je weet dat daar hard kan worden gereden, en dus dien je daar rekening mee te houden.. Niet jouw achterlijke Nederlandse redenering meenemen naar het buitenland en daar projecteren.. Je bent niet in je eigen land, dus dien je je aan te passen aan daar bestaande regels en gebruiken.
In Polen is het redelijk normaal dat men inhaalt op provinciale wegen tussen de rijbanen in.. Jij rijdt daar met je gele kentekenplaatje en verrot het om ruimte te maken waardoor iemand op een tegenligger vlamt.. Normaal?

'Ja, ik ben een Nederlander en vind dat achterlijk, dus ik ga niet opzij; moet ie maar niet inhalen'

:')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177883822
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat gaat hier misschien op omdat je niet harder niet mag, maar daar dus niet.. Je weet dat daar hard kan worden gereden, en dus dien je daar rekening mee te houden.. Niet jouw achterlijke Nederlandse redenering meenemen naar het buitenland en daar projecteren.. Je bent niet in je eigen land, dus dien je je aan te passen aan daar bestaande regels en gebruiken.
In Polen is het redelijk normaal dat men inhaalt op provinciale wegen tussen de rijbanen in.. Jij rijdt daar met je gele kentekenplaatje en verrot het om ruimte te maken waardoor iemand op een tegenligger vlamt.. Normaal?

'Ja, ik ben een Nederlander en vind dat achterlijk, dus ik ga niet opzij; moet ie maar niet inhalen'

:')
Oh de Duitser is er wat meer aan gewend, maar dat doet niet af aan het risico wat je neemt als je met zo'n snelheidsverschil inhaalt.

Je kan bij het nemen van dergelijke risico's niet met je wijzende vingertje gaan staan van "ja, maar zij maakten de fout". Daar heb je namelijk geen fuck aan als je dood bent. Jij neemt het risico, jij bent verantwoordelijk.

Net zo goed dat een motorrijder weet dat hij kwetsbaar en slecht zichtbaar is, en dus niet moet janken als hij geen voorrang verleend krijgt omdat iemand hem niet gezien heeft, moet je ook niet gaan janken als je met 250 aan komt rijden en iemand driehonderd meter voor je met 130 naar jouw baan komt en je dus vol in de ankers moet, omdat je er anders negen seconden later op klapt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177884038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het was een retorische vraag, want je hebt allang laten zien dat je een egoïstische weggebruiker bent.
Jij laat met je posts zien dat je een bekrompen gedachtengang hebt.
Daarnaast blijk je dus inderdaad niet begrijpend te kunnen lezen.

-knip-

Bedankt voor het inzicht.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 17-03-2018 16:12:21 (Té furr. ) ]
pi_177884492
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:47 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ok.
Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.
.
pi_177884625
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.
Het ligt aan de drukte welke snelheid je kunt rijden inderdaad.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:10:57 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177884709
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh de Duitser is er wat meer aan gewend, maar dat doet niet af aan het risico wat je neemt als je met zo'n snelheidsverschil inhaalt.

Je kan bij het nemen van dergelijke risico's niet met je wijzende vingertje gaan staan van "ja, maar zij maakten de fout". Daar heb je namelijk geen fuck aan als je dood bent. Jij neemt het risico, jij bent verantwoordelijk.

Net zo goed dat een motorrijder weet dat hij kwetsbaar en slecht zichtbaar is, en dus niet moet janken als hij geen voorrang verleend krijgt omdat iemand hem niet gezien heeft, moet je ook niet gaan janken als je met 250 aan komt rijden en iemand driehonderd meter voor je met 130 naar jouw baan komt en je dus vol in de ankers moet, omdat je er anders negen seconden later op klapt.
driehonderd meter is prima te beremmen.

Maar ik ben het er niet eens met jouw gedachtengang; het risico ligt net zo hard bij jou.. Als jij rechts blijft tot hij er langs is, is er domweg geen risico.. Alles valt of staat bij het rekening houden met elkaar, en jij roept eigenlijk dat jij dat niet hoeft omdat iemand anders iets doet waar jij van vindt dat het jou ontslaat van die verantwoording. Hij rijdt volgens jou te hard, maar jij veroorzaakt hinder en brengt anderen in gevaar bij het inhalen, wat óók in Duitsland een bijzondere verrichting is waarbij je die beide dingen dus in acht dient te nemen. Dat is de wet, en die geldt ook voor jou.

Ennehhh.. Hij hoeft niet dood te gaan als hij bij je achterin ligt, daar heb je gordels en airbags voor.. Een dikke Audi van een tonnetje of 2 of whatever die met 100km snelheidsverschil achterop je vlamt is denk ik vervelender voor jou als voor hem. De schuld zal gedeeld worden denk ik.. Hij rijdt boven de 130 en jij bent gewoon verkeersregel-technisch fout omdat je gaat inhalen terwijl dat niet veilig en zonder hinder/gevaar kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:13:28 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177884765
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.
psies, je ziet vanzelf wanneer het risico gewoon groter wordt dat er iemand ineens naar links komt en dan pas je je snelheid aan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:22:59 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177885017
Ook in de categorie snelheidsverschil: op de A28 bij Zwolle mag je 100. Ik hou rekening met mensen die over de 120 gaan daar, maar die ene Volvo die met 150 aan kwam knallen dat ging dus maar net goed toen ie ineens vanaf de middenbaan achter me langs vloog naar de uitvoegstrook waar ik ook naartoe wilde (om er vervolgens weer op te gaan, dus het nut van mij rechts inhalen daar ontgaat mij :? ).

Overigens had hij het een kilometer verderop met iemand aan de stok met kleven en flitsen en zo, dus ik gok dat er iemand ongesteld was of zo, lag niet aan mij :
pi_177885037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:22 schreef Qarrad het volgende:
Ook in de categorie snelheidsverschil: op de A28 bij Zwolle mag je 100. Ik hou rekening met mensen die over de 120 gaan daar, maar die ene Volvo die met 150 aan kwam knallen dat ging dus maar net goed toen ie ineens vanaf de middenbaan achter me langs vloog naar de uitvoegstrook waar ik ook naartoe wilde (om er vervolgens weer op te gaan, dus het nut van mij rechts inhalen daar ontgaat mij :? ).

Overigens had hij het een kilometer verderop met iemand aan de stok met kleven en flitsen en zo, dus ik gok dat er iemand ongesteld was of zo, lag niet aan mij :
Mss moest z'n vrouw bevallen.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:25:37 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177885086
Dan had ie gewoon links kunnen inhalen, toch? Zat verder niemand :?
pi_177885237
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:25 schreef Qarrad het volgende:
Dan had ie gewoon links kunnen inhalen, toch? Zat verder niemand :?
Klopt, zal ook niet. Maar wat ik wil zeggen is dat men soms te snel een oordeel klaar heeft over een hardrijder/seiner/etc.

Lekker laten gaan. Je weet nooit wat de reden is.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 16:45:34 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177885762
Natuurlijk heb ik m lekker laten gaan. Het is niet alsof ik hem klem gereden heb op de vluchtstrook om ff verhaal te halen ;)
pi_177886388
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Natuurlijk heb ik m lekker laten gaan. Het is niet alsof ik hem klem gereden heb op de vluchtstrook om ff verhaal te halen ;)
Weet ik toch :*
pi_177906408
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hij was van mening dat die lang genoeg gewacht had o.i.d. en wilde zijn auto voor de jouwe drukken o.i.d.?

Tjah beetje drukken snap ik wel er écht file staat. Maar dan een beetje stom zitten doen... Zielig.
Ja klopt, maar het was niet echt een hyperspits of zo en ik hoefde hem geen voorrang te verlenen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_177906476
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij wilde er een afslag af, waar het niet vaststaat? Dat is hier wel gebruikelijk hoor, om bij file helemaal binnen of buitenop rotonde te gaan stilstaan, zodat een ander erlangs kan.
Nee, hij wilde de afslag nemen die ik ook nam en het was een normale eenbaans rotonde, niet geschikt om met twee auto's op te rijden ook al deed hij dat wel voorkomen.
Daarbij ga je niet iemand snijden, terwijl je zelf haaientanden hebt.
Het was geen verantwoorde actie in ieder geval.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_177906565
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, hij wilde de afslag nemen die ik ook nam en het was een normale eenbaans rotonde, niet geschikt om met twee auto's op te rijden ook al deed hij dat wel voorkomen.
Daarbij ga je niet iemand snijden, terwijl je zelf haaientanden hebt.
Het was geen verantwoorde actie in ieder geval.
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
pi_177908644
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Oke, ja handig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_177909021
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Dat is wel stoer natuurlijk. Maar als iemand een foto weet te maken dan kost die paar seconden tijdwinst je een hoop geld aan hovenierskosten.
pi_177909155
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Ik zou een :')-gezicht trekken als ik een of andere malloot met z'n terreinauto een rotonde oversteekt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:49:24 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177911637
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Veel plezier met deze, dan. :)

(Maar begrijp je wel, hoor.)

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')