Dus mik je hem er gewoon voor. Jij wilt niet harder dus moet de rest daar maar in mee.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
Als je hard wil rijden, moet je ook bereid zijn om hard te remmen. Je neemt bewust een risico als je met een snelheidsverschil van 100 km/h een rijstrook met verkeer voorbij raast.
Als je een snelheidsverschil van 100 km/h hebt, dan loop je met bijna dertig meter per seconde op je voorganger in en dan moet je niet lopen te mieren als iemand je wat laat opmerkt.
Tis Duitsland, niet Nederland.. Mensen weten dat het kan en dat er mensen zo hard rijden, dan anticipeer je wat eerder van te voren en geef je ook heel duidelijk richting aan als je naar links wilt gaan. In NL zit het meerendeel van de weggebruikers als een zombie te snurken en kun je idd wakker schrikken als je 30 meter achter een vrachtwagen ineens tot de ontdekking komt dat je die in zou moeten gaan kunnen halen.. Daar ga je dus al 150 meter van te voren al scannen wat er achter je en op die linker rijstrook gebeurt, en ga je niet als een lemming plompverloren naar links, regardless wat je aan ziet komen vliegen. Dan heb je altijd de keus om gewoon heel even je poot op te tillen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:35 schreef Fer het volgende:
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
Want: "ik wil harder, dus moet de rest maar achter die vrachtwagen blijven" is geen ik-ik-ik-mentaliteit?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dus mik je hem er gewoon voor. Jij wilt niet harder dus moet de rest daar maar in mee.
Juist die ik-ik-ik mentaliteit is het probleem.
Nee, dat is projectie van jouw kant.quote:Als ik niet wil doorrijden blijf ik gerust achter een vrachtwagen hbgen als ik zie dat er wat aankomt ja.
Of ik ga naar rechts als ik eigenlijk nog een auto zou willen inhalen als ik iemand zie opdoemen in de spiegel.
Over het algemeen knal je met 250 overigens niet over de middenbaan, dus is er vaak sowieso al 1 baan speling.
Het heeft ook niks te maken met niet willen remmen. Maar je hebt het kennelijk nooit ervaren, dat blijkt uit je reactie.
Echt?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 15:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Want: "ik wil harder, dus moet de rest maar achter die vrachtwagen blijven" is geen ik-ik-ik-mentaliteit?
Echt?
[..]
Nee, dat is projectie van jouw kant.
Ik geef alleen maar aan dat een groot snelheidsverschil een groot risico met zich meebrengt, en dat als je veel harder dan rest wil rijden, je een dergelijk risico aanvaardt en andermans fouten moet zien te onderscheppen.
Net zo goed dat een motorrijder niks heeft aan: "maar ik had voorrang" als 'ie op de intensive care ligt.
Het was een retorische vraag, want je hebt allang laten zien dat je een egoïstische weggebruiker bent.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 15:11 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Echt?
Jij kunt niet begrijpend lezen als je die eerste vraag moet stellen na het lezen van mijn vorige post.
Dat gaat hier misschien op omdat je niet harder niet mag, maar daar dus niet.. Je weet dat daar hard kan worden gereden, en dus dien je daar rekening mee te houden.. Niet jouw achterlijke Nederlandse redenering meenemen naar het buitenland en daar projecteren.. Je bent niet in je eigen land, dus dien je je aan te passen aan daar bestaande regels en gebruiken.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
Als je hard wil rijden, moet je ook bereid zijn om hard te remmen. Je neemt bewust een risico als je met een snelheidsverschil van 100 km/h een rijstrook met verkeer voorbij raast.
Als je een snelheidsverschil van 100 km/h hebt, dan loop je met bijna dertig meter per seconde op je voorganger in en dan moet je niet lopen te mieren als iemand je wat laat opmerkt.
Oh de Duitser is er wat meer aan gewend, maar dat doet niet af aan het risico wat je neemt als je met zo'n snelheidsverschil inhaalt.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat gaat hier misschien op omdat je niet harder niet mag, maar daar dus niet.. Je weet dat daar hard kan worden gereden, en dus dien je daar rekening mee te houden.. Niet jouw achterlijke Nederlandse redenering meenemen naar het buitenland en daar projecteren.. Je bent niet in je eigen land, dus dien je je aan te passen aan daar bestaande regels en gebruiken.
In Polen is het redelijk normaal dat men inhaalt op provinciale wegen tussen de rijbanen in.. Jij rijdt daar met je gele kentekenplaatje en verrot het om ruimte te maken waardoor iemand op een tegenligger vlamt.. Normaal?
'Ja, ik ben een Nederlander en vind dat achterlijk, dus ik ga niet opzij; moet ie maar niet inhalen'
Jij laat met je posts zien dat je een bekrompen gedachtengang hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het was een retorische vraag, want je hebt allang laten zien dat je een egoïstische weggebruiker bent.
Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.quote:
Het ligt aan de drukte welke snelheid je kunt rijden inderdaad.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.
driehonderd meter is prima te beremmen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh de Duitser is er wat meer aan gewend, maar dat doet niet af aan het risico wat je neemt als je met zo'n snelheidsverschil inhaalt.
Je kan bij het nemen van dergelijke risico's niet met je wijzende vingertje gaan staan van "ja, maar zij maakten de fout". Daar heb je namelijk geen fuck aan als je dood bent. Jij neemt het risico, jij bent verantwoordelijk.
Net zo goed dat een motorrijder weet dat hij kwetsbaar en slecht zichtbaar is, en dus niet moet janken als hij geen voorrang verleend krijgt omdat iemand hem niet gezien heeft, moet je ook niet gaan janken als je met 250 aan komt rijden en iemand driehonderd meter voor je met 130 naar jouw baan komt en je dus vol in de ankers moet, omdat je er anders negen seconden later op klapt.
psies, je ziet vanzelf wanneer het risico gewoon groter wordt dat er iemand ineens naar links komt en dan pas je je snelheid aan.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Meestal probeer 160-180 als het verkeer het toelaat, maar boven de 200 en er doemt een vrachtauto op met verkeer eromheen, dan is het gewoon lossen en vaak zelfs al klaar om te remmen.
Mss moest z'n vrouw bevallen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:22 schreef Qarrad het volgende:
Ook in de categorie snelheidsverschil: op de A28 bij Zwolle mag je 100. Ik hou rekening met mensen die over de 120 gaan daar, maar die ene Volvo die met 150 aan kwam knallen dat ging dus maar net goed toen ie ineens vanaf de middenbaan achter me langs vloog naar de uitvoegstrook waar ik ook naartoe wilde (om er vervolgens weer op te gaan, dus het nut van mij rechts inhalen daar ontgaat mij ).
Overigens had hij het een kilometer verderop met iemand aan de stok met kleven en flitsen en zo, dus ik gok dat er iemand ongesteld was of zo, lag niet aan mij :
Klopt, zal ook niet. Maar wat ik wil zeggen is dat men soms te snel een oordeel klaar heeft over een hardrijder/seiner/etc.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:25 schreef Qarrad het volgende:
Dan had ie gewoon links kunnen inhalen, toch? Zat verder niemand
Weet ik tochquote:Op zaterdag 17 maart 2018 16:45 schreef Qarrad het volgende:
Natuurlijk heb ik m lekker laten gaan. Het is niet alsof ik hem klem gereden heb op de vluchtstrook om ff verhaal te halen
Ja klopt, maar het was niet echt een hyperspits of zo en ik hoefde hem geen voorrang te verlenen.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij was van mening dat die lang genoeg gewacht had o.i.d. en wilde zijn auto voor de jouwe drukken o.i.d.?
Tjah beetje drukken snap ik wel er écht file staat. Maar dan een beetje stom zitten doen... Zielig.
Nee, hij wilde de afslag nemen die ik ook nam en het was een normale eenbaans rotonde, niet geschikt om met twee auto's op te rijden ook al deed hij dat wel voorkomen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij wilde er een afslag af, waar het niet vaststaat? Dat is hier wel gebruikelijk hoor, om bij file helemaal binnen of buitenop rotonde te gaan stilstaan, zodat een ander erlangs kan.
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, hij wilde de afslag nemen die ik ook nam en het was een normale eenbaans rotonde, niet geschikt om met twee auto's op te rijden ook al deed hij dat wel voorkomen.
Daarbij ga je niet iemand snijden, terwijl je zelf haaientanden hebt.
Het was geen verantwoorde actie in ieder geval.
Oke, ja handig.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Dat is wel stoer natuurlijk. Maar als iemand een foto weet te maken dan kost die paar seconden tijdwinst je een hoop geld aan hovenierskosten.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Ik zou een -gezicht trekken als ik een of andere malloot met z'n terreinauto een rotonde oversteekt.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Veel plezier met deze, dan.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met de Range rij ik soms rechtdoor dwars over de rotonde als er een slome voor me zit. Zie je ze ook allemaal raar kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |