En zelfs dat is een illusie.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:43 schreef Fer het volgende:
Nederland heeft maar 1 verkeersregel: Niet te hard, anders wordt je geflitst.
Ik was het niet. Ben via Den Dolder en Baarn naar huis gereden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:48 schreef Leandra het volgende:
Nu de A28 gesloten is bij Leusden wonen we aan de sluiproute, zelfs op de fiets kun je niet meer veilig oversteken als het groen is (voor het fietspad) omdat automobilisten die de kruising al stonden te blokkeren ook nog eens zonder te kijken doorrijden als en voor hen een gaatje ontstaat, waar ze overigens nog steeds de kruising blokkeren.
Die situatie heb ik bijna dagelijks op weg naar werk. Auto's krijgen groen licht, sluiten aan in de file voor het volgende stoplicht, houden de kruising met het fietspad niet vrij. Nou is het fijne dat het volgende stoplicht zodanig is afgesteld dat de laatste auto's die voor de kruising met het fietspad staan te wachten, kunnen gaan rijden wanneer de fietsers groen licht krijgen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:48 schreef Leandra het volgende:
Nu de A28 gesloten is bij Leusden wonen we aan de sluiproute, zelfs op de fiets kun je niet meer veilig oversteken als het groen is (voor het fietspad) omdat automobilisten die de kruising al stonden te blokkeren ook nog eens zonder te kijken doorrijden als en voor hen een gaatje ontstaat, waar ze overigens nog steeds de kruising blokkeren.
Dat is idd linke soep, laat ze maar eens gaan controleren op het blokkeren van kruisingen ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die situatie heb ik bijna dagelijks op weg naar werk. Auto's krijgen groen licht, sluiten aan in de file voor het volgende stoplicht, houden de kruising met het fietspad niet vrij. Nou is het fijne dat het volgende stoplicht zodanig is afgesteld dat de laatste auto's die voor de kruising met het fietspad staan te wachten, kunnen gaan rijden wanneer de fietsers groen licht krijgen.
Zorgt voor fijne situaties
Dan heb ik een tip voor ze, moeten eens bij die ambulance kruizen op de weg bij het UMC gaan controleren. Staan steevast op mensen het kruispunt te blokkeren in de spits.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd linke soep, laat ze maar eens gaan controleren op het blokkeren van kruisingen ook.
Zelfde bij de oprit naar de Waterlinieweg bij het Galgenwaard stadion. Iedere keer weer staan er auto's heen en terug elkaar in de weg en maar niet begrijpen waarom dat getoeter uitlokt.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan heb ik een tip voor ze, moeten eens bij die ambulance kruizen op de weg bij het UMC gaan controleren. Staan steevast op mensen het kruispunt te blokkeren in de spits.
Volgens mij hebben die witte kruizen op het wegdek geen juridische betekenis.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan heb ik een tip voor ze, moeten eens bij die ambulance kruizen op de weg bij het UMC gaan controleren. Staan steevast op mensen het kruispunt te blokkeren in de spits.
Want mensen kunnen zelf ff niet bedenken dat er vlakbij een super groot academisch ziekenhuis zit en dat er daar dus wel eens ambulances door moeten? Daarom houd ik dat gedeelte dus altijd vrij, hoe hard je ook drukt of toetert of seint. Ik bedoel als je daar naar links kijkt zie je levensgroot UMC UTRECHT op dat gebouw staan. Bovendien is het een kruispunt, het is pertinent niet de bedoeling dat je er midden op gaat staan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die witte kruizen op het wegdek geen juridische betekenis.
Die kruizen zelf hebben misschien niet zoveel betekenis, maar artikel 14 van RVV1990 is letterlijk "Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren." Of daar dan wel of geen kruis op de weg geschilderd is, maakt niets uit.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
Hee, ik snap je punt wel, maar het heeft niet zoveel zin om daar de politie te laten controleren, omdat de mensen juridisch niets verkeerd doen als ze daar op de kruizen gaan staan.
Vanochtend ook een paar auto's voor me een pannenkoek in een busje met alleen dagrijverlichting want aan de achterkant was geen zichtbaar licht. Bij het stoplicht waar ik rechtsaf moest en hij rechtdoor even getoeterd en een gebaar gemaakt dat hij zijn lichten wel aan mocht doen. Ik heb nog nooit iemand zo verbaasd zien kijken .quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:16 schreef Gunner het volgende:
Vrij mistig vanmorgen in de provincie. Het aantal mensen zonder licht was echt schandalig.
Sowieso dat mijn wraakplan dan in werking word gesteld:quote:Op woensdag 14 maart 2018 09:15 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik geef maar even groot licht en gebaar dat ze wat harder of op zij kan.
gaat ze 80!!! rijden.
Sowieso dingen uit je raam gooie is te sneu voor woordenquote:
1) Voorbij rijden en boos aankijkenquote:Op woensdag 14 maart 2018 09:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Sowieso dat mijn wraakplan dan in werking word gesteld:
1) Voorbij rijden en boos aankijken
2) Te vroeg richting naar rechts aangeven, zodat zij hopelijk denkt dat ik ga invoegen, knallend tegen haar voorkant
3) Sigarettenpeuk uit het raam gooien tegen haar kutauto.
Stap drie is verzonnen, maar zou de wraakactie wel afmaken.
Altijd vreselijk als ze niet terugkijken, zich van geen kwaad bewust. Dit zijn vaak de oudere dozen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 09:34 schreef JaafkeJunior het volgende:
1) Voorbij rijden en boos aankijken
Gewoon rechts inhalen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 09:15 schreef JaafkeJunior het volgende:
Gister op de nieuwe A9 badhoevendorp:
Truusje in een fiat 500 gaat naar de LINKERbaan, gaat lekker 95 rijden, peukie erbij.
Ondertussen loopt het achter mij vast, BMW gaat bumperkleven.
Ik geef maar even groot licht en gebaar dat ze wat harder of op zij kan.
gaat ze 80!!! rijden.
Echt op dat moment zou ik het liefst er dwars doorheen rijden.
Vanochtend was het weer feest, dikke mist en dan mensen met dagrijverlichting of zelfs geen licht. Ik vraag mij ook af of mensen ook weten dat hun achterlicht niet altijd aanstaat bij het voeren van dagrijverlichting.quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:16 schreef Gunner het volgende:
Vrij mistig vanmorgen in de provincie. Het aantal mensen zonder licht was echt schandalig.
Een kruising is iets anders dan een uitrit naturlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:06 schreef Light het volgende:
[..]
Die kruizen zelf hebben misschien niet zoveel betekenis, maar artikel 14 van RVV1990 is letterlijk "Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren." Of daar dan wel of geen kruis op de weg geschilderd is, maakt niets uit.
Mijn automatische verlichting werkt uitstekend (zelfs bij lage inschakelstand gaat ie al vroeg aan), al vraag ik me dat bij sommige merken wel af ja of dat niet beter kan. Sommige Renault's hebben vaak zo van die felle LED's i.c.m een bagger lichtsensor (als ze die al hebben) dat ze echt vaak in je bakkes schijnen met die kut DRLquote:Op woensdag 14 maart 2018 15:03 schreef Bossinkje het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig lui geworden van alle leuke snufjes die nieuwe auto's hebben zoals automatische verlichting. Tel daarbij op dat alle dashboards tegenwoordig constant verlicht zijn en het dus niet snel opvalt dat je geen verlichting aan hebt.
Waar was hij in godsnaam kwaad om. Ik snap dat het niet leuk is als je rechts wordt ingehaald, maar kom op. Hij zal toch wel doorhebben dat hij de lul is in het verhaal..quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:03 schreef Charlies het volgende:
Resultaat: Een meneer die eindelijk naar rechts gaat, toetert, groot licht geeft en begint te klappen als een randdebiel.
Zo rij ik overigens ook regelmatig.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:03 schreef Charlies het volgende:
Links vrachtwagens aan het inhalen met een auto voor me die 110 rijdt op teller waar 130 is toegestaan. Prima.
Hier gaat'ie inderdaad de mist in. Zodra je terug naar rechts kan, gelijk doen.. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:03 schreef Charlies het volgende:
Na drie vrachtwagens te hebben ingehaald en al 2 eerdere pogingen te hebben gehad om naar rechts te gaan blijft de auto links rijden.
Van die eikels die denken dat als je je knipperlicht aanzet de hele wereld voor je aan de kant moet.quote:Op donderdag 15 maart 2018 07:56 schreef Gunner het volgende:
zucht... van die eikels die je er niet tussenlaten als je je knipperlicht aanhebt en ff snel het gaatje dichtrijden
waar slaat dat nou weer op? het is toch wel een beetje netjes om ruimte te maken en houden om iemand te laten inhalen?quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Van die eikels die denken dat als je je knipperlicht aanzet de hele wereld voor je aan de kant moet.
Inderdaad. Vreselijk als degene op de linkerbaan jou ziet seinen om in te voegen en expres gas bijgeeft om jou géén ruimte te geven. Kinderachtig gedoe allemaalquote:Op donderdag 15 maart 2018 08:33 schreef Gunner het volgende:
het is toch wel een beetje netjes om ruimte te maken en houden om iemand te laten inhalen?
Het is netjes om te wachten tot er daadwerkelijk ruimte is, in plaats van dit af te dwingen met je knipperlampje.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
waar slaat dat nou weer op? het is toch wel een beetje netjes om ruimte te maken en houden om iemand te laten inhalen?
Ligt aan de situatie. Als iemand met negentig achter een vrachtwagen hangt, vind ik niet dat ik vol in de ankers moet om diegene ertussen te laten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Vreselijk als degene op de linkerbaan jou ziet seinen om in te voegen en expres gas bijgeeft om jou géén ruimte te geven. Kinderachtig gedoe allemaal
Er was ruimte en de snelheden gingen gelijk op. Alleen die persoon (nu ik er over nadenk meerdere auto's) reed wel heel opvallend het gaatje snel dicht om mij maar niet er tussen hoeven te laten. Kinderachtig gedrag.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is netjes om te wachten tot er daadwerkelijk ruimte is, in plaats van dit af te dwingen met je knipperlampje.
Zelf wacht ik ook niet altijd tot er een gaatje is, zeker als ik achter een vrachtwagen geplakt zit.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:37 schreef Gunner het volgende:
Er was ruimte en de snelheden gingen gelijk op. Alleen die persoon (nu ik er over nadenk meerdere auto's) reed wel heel opvallend het gaatje snel dicht om mij maar niet er tussen hoeven te laten. Kinderachtig gedrag.
Ook mee eens, hoor. Bovenstaand zal ik nooit doen als dit betekend dat er mensen vol op de rem moeten. Dat is gewoon gevaarlijk.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:36 schreef Jordy-B het volgende:
Ligt aan de situatie. Als iemand met negentig achter een vrachtwagen hangt, vind ik niet dat ik vol in de ankers moet om diegene ertussen te laten.
Het gaat hier om situaties waar er in eerste instantie ruimte is, maar de persoon op de linkerbaan geeft expres gas bij om jou er niet tussen te laten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is netjes om te wachten tot er daadwerkelijk ruimte is, in plaats van dit af te dwingen met je knipperlampje.
Ik kijk even in mijn glazen bolletje. Was het een auto met als logo 4 ringen?quote:Op donderdag 15 maart 2018 07:47 schreef Qarrad het volgende:
kt gaat op het gas en naar links, en wordt prompt op dezelfde manier afgesneden door een ander die
Ik gok een Volvo V40quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:43 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ik kijk even in mijn glazen bolletje. Was het een auto met als logo 4 ringen?
Mwoah, van mij mogen ze die 1 wel vervangen door een 3. Dit soort figuren zijn de reden dat ik altijd met mijn vizier dicht rijd, en dat is ook al meerdere keren nodig geweest. Behalve dat het godsgruwelijk asociaal is, is het ook gewoon gevaarlijk om dingen uit je auto te gooien, of dat nou peuken zijn of iets anders.quote:Op woensdag 14 maart 2018 09:25 schreef Kaizen_ het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat peuken uit het raam worden gegooid? Kotsmisselijk word ik ervan.
Heb gelukkig al een aantal berichten gezien van mensen die er ¤149 boete voor kregen. Dat bedrag is overdreven, maar ze mogen hier wel vaker op controleren.
Kijk maar uit, heb ik ook wel eens iets van gezegd.... Viel niet positief.quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Termen worden door elkaar gehaald. Even ter info weer:
[ afbeelding ]
Haha thanks for the heads up! Lijkt mij gewoon handig om geen verwarring te krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 16:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kijk maar uit, heb ik ook wel eens iets van gezegd.... Viel niet positief.
Ford Focus MK1quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Ergernis: mensen die hun mobiel gebruiken tijdens het rijdenquote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
lol ziet er niet uit ja de ramen zijn niet in verhouding tot de restquote:Op donderdag 15 maart 2018 19:25 schreef Fer het volgende:
Deze week al 2x een verhoogde T4 zijn rijden, wat een lelijkheid toch, krijg je een punthoofd van.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:55 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ford Focus MK1
Leuk karretje, heb ik ook gehad. Oma moet op het fietspad idd...
Ik was al aan het wachten op deze reactie.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:01 schreef DinkyX het volgende:
[..]
Ergernis: mensen die hun mobiel gebruiken tijdens het rijden
Misschien was het fietspad afgesloten? Op deze foto is dat niet te zien.quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Nee, dat was het niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:48 schreef Light het volgende:
[..]
Misschien was het fietspad afgesloten? Op deze foto is dat niet te zien.
Niet in de auto met je telefoon spelen. Dat is veel gevaarlijker dan wat oma doet.quote:Op donderdag 15 maart 2018 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Om in de trant te blijven:
[ afbeelding ]
Lieve oma, u bent geen auto. Ga weg.
Tenzij hij stil staat, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. En zo te zien moest hij wachten. Fietser staat stil, auto voor hem draait net de rotonde op, dus weinig gevaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:42 schreef Coppi het volgende:
[..]
Niet in de auto met je telefoon spelen. Dat is veel gevaarlijker dan wat oma doet.
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:50 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Tenzij hij stil staat, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. En zo te zien moest hij wachten. Fietser staat stil, auto voor hem draait net de rotonde op, dus weinig gevaar.
Onzin. Je mag de telefoon niet vasthouden tijdens het rijden. Als je stil staat mag je hem dus gewoon bedienen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Misschien zat de telefoon wel in de houder, dan wordt er niet meer gepraat over boetes zoals de rechter bepaald heeft.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een fikse boete voor hoor. Telefoon vasthouden in het verkeer mag gewoonweg niet. Of je nou stil staat of niet, je blijft verkeersdeelnemer.
Klopt ja, mooi is datquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.
https://www.rijksoverheid(...)ik-bellen-in-de-auto
Dank hiervoor! Wist ik niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Onzin, je mag je mobiel gewoon vasthouden en gebruiken als je stil staat, dus in de file of voor het rode stoplicht.
https://www.rijksoverheid(...)ik-bellen-in-de-auto
Of het heel verstandig is is natuurlijk weer wat anders maar het mag wel.quote:
De verwarring kan groot zijn idd!quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha thanks for the heads up! Lijkt mij gewoon handig om geen verwarring te krijgen.
Anders maken we wel een “Irritaties over Irritaties op de weg topic” 😉
Klopt als een bus!quote:Lief meisje in de Fiat Panda, als we met z'n allen de snelweg opgaan na een verkeerslicht hoor jij echt niet op de linker baan thuis.
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.quote:
Uiteraard.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.
Met 225 is het niet veel beter hoor...quote:Op vrijdag 16 maart 2018 17:53 schreef Blue_note het volgende:
Maar 5! keer een Nederlander die hem er gewoon voorknalt. Lekker vol in de remmen vanaf 250. Die mensen hebben to-taal niets in de gaten wat er buiten hun auto allemaal aan de hand is.
Je rijdt zo'n 500 meter van een vrachtwagen met je Chevrolet Spark. Je wordt met flink snelheidsverschil ingehaald door een BMW en een Audi. Daarachter rijdt nog een grote sedan links. Wat doe je? A. Je wacht rustig af, immers heb je nog 500 meter om dicht te rijden en dat doe je met 100 op de teller toch niet zo vlot. B: Je flikkert hem in het treintje linksrijders zodat de linksrijders hem in de ABS kunnen stampen ten einde een ongeluk te voorkomen. Immers, je gaf toch richting aan? En je hebt een rood pittig kapsel, dan heb je altijd voorrang. Natuurlijk toeter je naar die persoon die je net hebt laten remmen als ie je inhaalt omdat ie even zo dicht op je zat, nadat je toen ook al even je remmen hebt ingetrapt.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij wel enig besef wat er gebeurd als er iemand zo idioot snel opeens in je spiegel zit? Van een klein puntje in de verte tot vol in de spiegel in twee seconden.
We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:37 schreef Blue_note het volgende:
Spiegel je 2x ipv klakkeloos op te schuiven.
Je zag het toch bij 2e keer...quote:Op zaterdag 17 maart 2018 08:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
We reden met een paar motorrijders door Duitsland, meestal reden we zo rond de 140 tot 150. Altijd netjes rechts rijden totdat je moet inhalen. In de spiegel eigenlijk niets zien, dan over de schouder, ook niets te zien. Altijd een tweede keer in de spiegel en dat was de redding, even wat slingeren want de inhaalmanoeuvre is al min of meer ingezet op dat moment. Zelf dus fors moeten remmen.
Bij de volgende tankbeurt bleek dat de anderen de situatie dus ook niet hadden zien aankomen.
Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.quote:
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.quote:
Geloof me, als je met een motor 150 rijdt op een niet lege autobahn dan kijk je bijna één derde van de tijd in je spiegels. Hier was het punt dat in dat tijdje dat je niet in een spiegel kijkt maar over je schouder (want blinde hoek) die betreffende auto van een stipje opeens levensgroot achter je zit. Dan moet je dus zelf vol in de remmen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.
Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Daarom zou je juist extra moeten opletten.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja en er kon ons toch niets gebeuren want we hadden een helm op.
Sarcastisch maar zo is het wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 150 rijdt, houd er dan gewoon rekening mee dat er mensen zijn die 100 of 150 km per uur harder rijden. Logisch.
Dus spiegel niet 2 keer, maar ben al tien seconden bezig dat je een keer van baan wilt veranderen.
Echt vervelend voor die hardrijder dat hij niet door kan tuffen op crousecontrol, die slome rukkers zijn het probleem
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:24 schreef Fer het volgende:
De Duitsers zelf zijn weinig beter tegenwoordig.
20-30 km te hard
links hangen
gewoon inhalen, je remt maar.
Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.
Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nahh. Zodra er beperking in snelheid is gaan ze allemaal op de rem. Ze schuiven over het algemeen zelfs nog terug naar rechts als ze zelf willen inhalen maar opeens iets snels zien aankomen in de spiegel.
Ervoor gooien zie je bijna niet gebeuren. Ze snappen zelf ook wel dat het snelheidsverschil enorm kan zijn.
Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?quote:
Nee, waarom?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 250 is wel heel veel harder dan anderen, dan moet je toch sowieso van je gas zodra je een rijtje auto’s gaat inhalen?
Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:43 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Toch grappig / bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik kom enkele keren per jaar in Duitsland en erger me er elke keer weer aan dat Duitsers moeiteloos vanaf de invoegstrook met 60-80 km/h naar de meest linkse baan schuiven.
Het maakt wel enorm verschil wat voor je auto je rijdt. De snelheid maakt geen verschil; je remt maar.
Klopt deels. Wat jij beschrijft zie je vaak op vrijdag als het vaak erg druk is op de weg.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 09:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja in 2003 misschien. Maar dat is rap anders geworden. Beperkingen van 100km wordt gerust 120 of harder gereden. Bordjes met 80 omdat de weg wat beschadigd is compleet genegeerd. En allemaal middenop of links met ongeveer 10 meter ertussen en constant remmen.
In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 13:15 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik rij er 4-5 keer per week wel. Ieder land heeft er gekke mensen tussen zitten uiteraard.
Wat voor auto qua remmen of qua schuiven?
Ik moet zeggen dat ik in mijn Range Rover de meeste mensen het snelst opzij zie gaan, maar die haalt geen 250. In de F-type als 2e en de RS3 het laatste.
Uiteraard is het een verschil of je met een RR remt of een RS3 ja.
In de F-type wel eens de 280 aangetikt (op de meter) dat is toch wel weer fractie anders als je dan vol in de ankers moet.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Duitsland heb je tegenwoordig ook hele volksstammen van die klapmongolen die hem met 100 naar links tieven ongeacht of jij aan komt vliegen hoor.. Beter niet vanuit gaan dat ze scherp zijn en je pootje bij de rem houden, want ze doen het echt gewoon, of je nou een knippertje geeft of niet.
Een jaartje of wat geleden was links nog redelijk heilig daar, maar die tijd is écht voorbij.
Dat doen ze juist zovaak in DL.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:35 schreef Fer het volgende:
Andersom, als jij met 2xx aan komt vliegen en rechts rijdt iemand met 130 richting een vrachtwagen, gaat deze gewoon naar links komen. Die gaat echt niet vol remmen van 130-80.
Ja duhquote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:36 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat doen ze juist zovaak in DL.
Jouw redenatie is de ergernis. Je beschrijft precies wat ik bedoel.
Het snelheidsverschil is bij de auto-vrachtwagen 50.
Tussen de auto en de snellere auto die aankomt 150.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |