abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177643471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Misschien vogeltjesdans hierboven maar aannemen. Die schijnt echt alles te kunnen maar wonder boven wonder zit die ict'er nog steeds zonder baan thuis.
Dikke lul, gewoon vaste baan. Maar daarin zie ik wel van dichtbij hoe het gaat en waar het mis loopt. Op alle niveaus.

Dat jij dat niet snapt als flutmilennial die net komt kijken is heel wat anders.

Kortom, ik weet inderdaad erover mee te praten, en jij niet. Ga frieten bakken ofzo.
Op maandag 24 maart 2014 schreef NietDoen
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.
goed topic weer vogeltjesdans
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:15:05 #52
3647 B.R.Oekhoest
Berend Rinus is de naam
pi_177643507
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gek dat als je onder 40 bent je overal aan de bak komt en je ervaring zoveel waard is, maar dat diezelfde ervaring ineens niet meer 'klopt' zodra je boven de 40 komt :')

[..]

En dan ben je nog niet eens op de helft van je arbeidsleven (want we kunnen pas stoppen zo tegen ons 70ste), dus dat is een zeer rare manier van redeneren van de werkgevers.
Bovendien zijn de oubollige argumenten daarvoor aardig achterhaald. 40+ers zijn echt niet meer die uitgezakte ongemotiveerde kloothommels, integendeel.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:20:30 #53
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_177643596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

MCSA MCITP Cisco
Computercongierge :')
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_177643693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En dan ben je nog niet eens op de helft van je arbeidsleven (want we kunnen pas stoppen zo tegen ons 70ste), dus dat is een zeer rare manier van redeneren van de werkgevers.
Bovendien zijn de oubollige argumenten daarvoor aardig achterhaald. 40+ers zijn echt niet meer die uitgezakte ongemotiveerde kloothommels, integendeel.
Ik werk zelf in een industriŽle bakkerij. En wij zijn serieus al dik een jaar bezig om een geschikte collega te vinden :')
Goed salaris, een vast contract en best veel vrije dagen.
Maar wat je krijgt van de uitzendbureaus is gewoon diep triest. Sommige moet je nog serieus leren hoe je de vloer goed moet vegen :') |:(
pi_177644275
quote:

[..]

De millenials die nu zo op ons afgeven en zo dik de kant kiezen van het bedrijfsleven komen er zelf wel achter als ze eenmaal de 40 passeren.
Sterker nog, ik denk dat tegen die tijd 35 wel makkelijk de 'ik ben de sjaak' grens is.
Jammer dat we een democratisch land leven, zou zo veel makkelijker te zijn om Vogeltjesdans gewoon alleenheerser te maken
pi_177644283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:20 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Computercongierge :')
:O :W

Je mag lijen dat je ooit nog eens bereikt wat ik heb gedaan.
pi_177644302
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:25 schreef GM78 het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een industriŽle bakkerij. En wij zijn serieus al dik een jaar bezig om een geschikte collega te vinden :')
Maar wat je krijgt van de uitzendbureaus is gewoon diep triest. Sommige moet je nog serieus leren hoe je de vloer goed moet vegen :') |:(
Maar als het zo specifiek is, wat ik me goed kan voorstellen, waarom hebben jullie dan geen inwerktraject? Ik denk dan, investeer in die gast, train hem, dan heb je daar nog jaren plezier van.
pi_177647484
quote:

Waarom adverteer je dan niet gewoon,los van die uitzendburo's... Ik weet zeker dat er veel lui zijn die geen baan hebben,dat - al hebben ze misschien niet die directe kwalificaties die jij eist - ze dolgraag bereidt zijn op zijn minst hun uitsterste best te doen indien aangenomen.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_177647823
Ach ik werk zelf in de techniek en als je dan ziet dat de helft van de jongens het eigenlijk ook niet snapt, maar met wat truukjes 90% van het werk ook wel kunnen uitvoeren, snap ik dat er tussen die 400000 uitkeringstrekkers ook niet heel veel geschikte mensen zitten.

Heel kort uitgelegd, ze kunnen vast een schroevendraaier hanteren, maar helaas niet zelf bedenken welk onderdeel los te schroeven.
.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:45:27 #60
36461 Joppy
geen colaboy
pi_177650259
Er zit gewoon een hele grote mismatch tussen de openstaande vacatures en het aanbod van werklozen.
De slecht invulbare vacatures zijn vaak op hbo+/wo niveau en vereisen dan ook nog een inwerktraject. Er zijn inderdaad oudere werklozen met werkervaring die dit in principe aan kunnen. Die willen echter niet aan de slag voor het tarief van schoolverlater. Terwijl zowel de schoolverlater als de oudere werklozen allebei ingewerkt moeten worden en dus de eerste tijd niks opleveren. En van beide weet je als werkgever vooraf niet wat voor vlees je in de kuip hebt.

Kortom de investering als werkgever is lager bij een schoolverlater, terwijl de opbrengst uiteindelijk gelijk is. Ik snap dan wel dat de werkgever voor de jongere kiest.

Bij mij op kantoor zijn de afgelopen jaren ook veel mensen aangenomen ivm groei van de werkzaamheden. Er zijn zowel schoolverlaters als mensen met meerdere jaren werkervaring in gerelateerde vakgebieden aangenomen. Vrijwel elke nieuwe collega moet grondig ingewerkt worden. Uiteindelijk blijken zowel bij de onervaren als de ervaren nieuwelingen mensen te zitten die het aankunnen en die het niet aankunnen. Geen verschil in 'slagingspercentage' zeg maar.
Let the beat control your body!
pi_177650667
Vogeltjesdans-e-penis-topic.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_177651350
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:23 schreef Fer het volgende:
Ach ik werk zelf in de techniek en als je dan ziet dat de helft van de jongens het eigenlijk ook niet snapt, maar met wat truukjes 90% van het werk ook wel kunnen uitvoeren, snap ik dat er tussen die 400000 uitkeringstrekkers ook niet heel veel geschikte mensen zitten.

Heel kort uitgelegd, ze kunnen vast een schroevendraaier hanteren, maar helaas niet zelf bedenken welk onderdeel los te schroeven.
Inzicht komt met werkervaring en laat het nou daar aan schorten.

:')

Ik heb jarenlang bij een roldeurfabrikant gewerkt. De laatste 2 jaar had ik meer inzicht gekregen in het werk wordt ik vervangen door een nieuwe uitzendkracht weg kennis :')
pi_177654316
quote:

[..]

Bakken is tamelijk veel werk en weten voor niet heel veel geld. Als je lichamelijk wil gaan sloven kun je beter kok worden.
pi_177656580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 01:20 schreef Horzula het volgende:

[..]

Bakken is tamelijk veel werk en weten voor niet heel veel geld. Als je lichamelijk wil gaan sloven kun je beter kok worden.
Een bakker begint vroeg een kok werkt als anderen waaronder de bakker vrij hebben.

Totaal andere levensstijl vergt dat.

Het om 4 uur opstaan zodat je om 5 uur de eerste ronde kan bakken is het probleem om mensen in de bakkerij te krijgen.
pi_177656662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:45 schreef Joppy het volgende:
Er zit gewoon een hele grote mismatch tussen de openstaande vacatures en het aanbod van werklozen.
De slecht invulbare vacatures zijn vaak op hbo+/wo niveau en vereisen dan ook nog een inwerktraject. Er zijn inderdaad oudere werklozen met werkervaring die dit in principe aan kunnen. Die willen echter niet aan de slag voor het tarief van schoolverlater. Terwijl zowel de schoolverlater als de oudere werklozen allebei ingewerkt moeten worden en dus de eerste tijd niks opleveren. En van beide weet je als werkgever vooraf niet wat voor vlees je in de kuip hebt.

Kortom de investering als werkgever is lager bij een schoolverlater, terwijl de opbrengst uiteindelijk gelijk is. Ik snap dan wel dat de werkgever voor de jongere kiest.

Bij mij op kantoor zijn de afgelopen jaren ook veel mensen aangenomen ivm groei van de werkzaamheden. Er zijn zowel schoolverlaters als mensen met meerdere jaren werkervaring in gerelateerde vakgebieden aangenomen. Vrijwel elke nieuwe collega moet grondig ingewerkt worden. Uiteindelijk blijken zowel bij de onervaren als de ervaren nieuwelingen mensen te zitten die het aankunnen en die het niet aankunnen. Geen verschil in 'slagingspercentage' zeg maar.
Oke, dus dan klagen we maar dat we geen goede mensen kunnen krijgen of gaan we extra geld uitgeven voor iemand uit het buitenland die uiteindelijk zoveel meer kost?

Misschien moet die hele houding van werkgevers "voor niets gaan de zon op" eens flink op de schop door te laten merken dat als zij geen onderdeel meer willen zijn van het "werkloosheidsprobleem inzake in te vullen vacatures", zij mee moeten investeren in dat probleem.

Neem bijvoorbeeld deze situatie bij een Woonstichting. I.p.v je ervanaf te maken met het argment " beleid" kan je er ook iemand betaalt neerzetten en die het dan oplost. Zo pak je het probleem aan en heb je iemand aan het werk.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_177656741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gek dat als je onder 40 bent je overal aan de bak komt en je ervaring zoveel waard is, maar dat diezelfde ervaring ineens niet meer 'klopt' zodra je boven de 40 komt :')

[..]

Dat kan. Maar ligt dat niet aan het feit dat de programmeertalen en bijkomende eisen sneller veranderen dan jouw vrouw van haar schoenen?

De werknemers zijn hetzelfde gebleven. Maar als je als bedrijf ineens keihard een andere kant uitrent, dan moet je niet raar staan te kijken dat je werknemers verbaasd staan te kijken. Ja de eerste keer rennen ze nog wel achter je aan, en de tweede keer ook nog wel, maar bij de derde keer beginnen ze zich af te vragen of je wel weet wat je eigenlijk wilt en beginnen ze zich zorgen te maken.

Veranderen blijkt maar al te vaak om het veranderen. Ik zit er middenin. En geloof me, het is helemaal niet nodig in die mate. Maar ja, iets veranderd hebben scoort zo lekker voor je bonus he?
De meeste 40+ers zijn te verwend, te lui en te duur.

Reden:
- Kunnen niet met een computer omgaan; (en ook geen zin het te leren)
- Vinden archiveren en andere minder leuke klusjes te min
- Niet collegiaal

Tja, erg gek dat ze liever een jonger en goedkoper iemand aannemen :P
pi_177656757
quote:

[..]

In de logistiek in elk geval wel :')
pi_177656879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:29 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

In de logistiek in elk geval wel :')
Komt door de debiele eisen en arbeidsomstandigheden in veel distributiecentra en binnen de logistieke sector in het algemeen.

Wat dat betreft zegt het genoeg dat zelfs steeds meer Polen dat werk niet meer willen doen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177656911
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Komt door de debiele eisen en arbeidsomstandigheden in veel distributiecentra en binnen de logistieke sector in het algemeen.

Wat dat betreft zegt het genoeg dat zelfs steeds meer Polen dat werk niet meer willen doen.
De meeste mensen boven de 40 vinden kopieren/plakken met alleen het toetsenbord (Control + C en Control + V) al te moeilijk en te geavanceerd.

Tja logisch dat je dan nergens serieus word genomen :')
pi_177658129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:28 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Reden:
- Niet collegiaal

_O-

Sukkel :')

Heb jij wel eens een database genormaliseerd? Weet je wat een subnet is? Wat de localhost range is? 40+ mensen hebben dat tijdperk en alles opgebouwd _O-

Kom jij ook aan met je tabletje :') Fokking millenial :D
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:51:19 #71
451823 Plompzakker
#FREE Vogeltjesdans
pi_177658201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

_O-

Sukkel :')

Heb jij wel eens een database genormaliseerd? Weet je wat een subnet is? Wat de localhost range is? 40+ mensen hebben dat tijdperk en alles opgebouwd _O-

Kom jij ook aan met je tabletje :') Fokking millenial :D
Deze millennial weet wat dat alles is
Overigens ben ik van mening dat dit weer een goed topic is vogeltjesdans
pi_177658258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:28 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Reden:
- Niet collegiaal

Even een gepaste reactie geven.

De meeste millenials zijn te verwend, te lui en hebben geen idee wat werken is.

Reden:
- Hebben geen vakinhoudelijke kennis; (en ook geen zin het te leren)
- Vinden onderaan beginnen en andere minder leuke klusjes te min
- Maandagmorgen altijd 'ziek'
- Willen meteen 3500,- verdienen
- Denken dat de hele wereld van hen is
- Komen niet verder dan wat dure woorden gebruiken en een belangrijk gezicht trekken
- Beginnen meteen te zeiken over kinderen, een groot duur huis
- Staan elke ochtend minstens een kwartier bij de koffie automaat voor ze ook maar iets gedaan hebben
- Wanneer het even tegenzit in hun werk raken ze in paniek en rennen ze meteen naar die 40+ die het voor hen mag oplossen

Tja, erg gek dat je daarmee geen bedrijf overeind houdt :P
pi_177658322
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:51 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Deze millennial weet wat dat alles is
Ik had het dan ook tegen hem :)
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:59:14 #74
451823 Plompzakker
#FREE Vogeltjesdans
pi_177658373
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik had het dan ook tegen hem :)
I know.
Van je 2e lijstje gelden overigens alleen punt 2 en 8 voor mij
Overigens ben ik van mening dat dit weer een goed topic is vogeltjesdans
pi_177658665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Een bakker begint vroeg een kok werkt als anderen waaronder de bakker vrij hebben.

Totaal andere levensstijl vergt dat.

Het om 4 uur opstaan zodat je om 5 uur de eerste ronde kan bakken is het probleem om mensen in de bakkerij te krijgen.
Valt hier nog wel mee. Je werkt van 6.00 tot 15.00 of van 8.00 tot 17.00.
Zijn geen rare tijden toch?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')