abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 maart 2018 @ 22:39:45 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177631141
De vlam in Pyeongchang is nog warm, maar we moeten vooruit: op 4 februari 2022 worden in Beijing de volgende Winterspelen geopend, die duren tot en met 20 februari. Klinkt als heel ver weg, maar voor we het weten zitten we al op pagina twee van dit topic en is 2022 daar!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177631175
Biathlon met smog op de schietbaan _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 maart 2018 @ 22:42:34 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177631190
Alvast even het topic aangemaakt, want er is nieuws over de voorgestelde nieuwe onderdelen voor het programma. Even copy-pasten van Totallympics, waar het op een rijtje is gezet obv diverse nieuwsberichten:

quote:
New Events Proposed by Sport Federations for Beijing 2022: (Some are yet to be finally confirmed but are likely to be nominated or at least discussed with an eye on future editions)



Alpine Skiing:
Individual Parallel Slalom
Telemark Parallel Sprint
Telemark Team Parallel Sprint

Biathlon:
Single Mixed Relay

Bobsleigh/Skeleton:
Mixed Team Event

Curling:
No new event but increasing mixed doubles from 8 teams to 16 teams

Figure Skating:
Synchronised Skating

Freestyle Skiing:
Big Air
Mixed Team Aerials

Luge:
Women's Doubles
Men's Sprint
Women's Sprint
Men's Doubles Sprint
Men's Natural Track
Women's Natural Track

Nordic Combined:
Women's Event

Short Track Speed Skating:
Team Event

Snowboarding:
Snowboard Cross Team Event
Parallel Slalom
Mixed Team Parallel Event

Ski Jumping;
Mixed Team Event
Ik word hier niet zo vrolijk van. Nou ja, natuurbaanrodelen wel, parallelevent bij het alpineskiën een beetje en telemark is ook wel tof, maar verder hoop ik dat elk voorstel afgeschoten wordt. Hoewel zeker de noordse combinaties bij de dames het wel zal halen, ondanks een gebrek aan bijvoorbeeld een World Cup-reeks, vier jaar voor de Spelen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177631191
Ter Mors goud op 5 afstanden.
  maandag 5 maart 2018 @ 23:24:10 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177631976
Nog meer onderdelen :') :')

Is wel genoeg zo
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 maart 2018 @ 23:25:28 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177632006
Technisch gezien is telemark een andere sport, niet een ander onderdeel :+

Helaas geen ijsklimmen :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 5 maart 2018 @ 23:26:13 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177632025
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:25 schreef heywoodu het volgende:
Technisch gezien is telemark een andere sport, niet een ander onderdeel :+

Helaas geen ijsklimmen :(
Maar sommige onderdelen zijn toch al op OWS? Shorttrack team event, biatlon single mixed relay, Big Air?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 maart 2018 @ 23:27:04 #8
862 Arcee
Look closer
pi_177632048
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:39 schreef heywoodu het volgende:
Klinkt als heel ver weg, maar voor we het weten zitten we al op pagina twee van dit topic en is 2022 daar!
Echt bazen hebben maar 1 pagina per topic. 8-)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 maart 2018 @ 23:27:51 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177632069
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar sommige onderdelen zijn toch al op OWS? Shorttrack team event, biatlon single mixed relay, Big Air?
Team event is wat anders dan de aflossing. Single mixed is niet olympisch, maar sinds volgens mij vorig jaar wel op het WK. Single mixed is één man en één vrouw, dus anders dan de wel olympische mixed. Big air was dit jaar voor het eerst olympisch, maar alleen in het snowboarden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 5 maart 2018 @ 23:32:21 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177632144
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Team event is wat anders dan de aflossing. Single mixed is niet olympisch, maar sinds volgens mij vorig jaar wel op het WK. Single mixed is één man en één vrouw, dus anders dan de wel olympische mixed. Big air was dit jaar voor het eerst olympisch, maar alleen in het snowboarden.
Juist ja. Biatlon heeft wat mij betreft wel genoeg onderdelen. Shorttrack is zo ook wel prima. Ze hebben volgens mij niet eens team events op EK/WK's dus lijkt me overdreven om wat extra medailles erbij te proppen omdat het OWS is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 23:55:28 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177632491
Meer curling is altijd goed.

Verder is het gewoon meer van hetzelfde. Toevoegen om het toevoegen, niet omdat het echt moet komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 maart 2018 @ 08:55:20 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177635843
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Juist ja. Biatlon heeft wat mij betreft wel genoeg onderdelen. Shorttrack is zo ook wel prima. Ze hebben volgens mij niet eens team events op EK/WK's dus lijkt me overdreven om wat extra medailles erbij te proppen omdat het OWS is.
Inderdaad. Dat zou qua stupiditeit in de buurt komen van het sportklimmen op de Spelen van 2020, waar niet gewoon speed, lead en boulder op het programma staan, maar één combinatie-onderdeel van die drie, wat in de hele klimwereld niet eens een 'ding' is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 maart 2018 @ 08:58:26 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177635870
Sprints in het rodelen zijn ook hartstikke leuk in de World Cup hoor, maar dat heeft echt geen eigen plekje op de Spelen nodig. Het is gewoon hetzelfde, maar dan met vliegende start en één run ipv vier.

Natuurbaan zou gaaf zijn, dat is wél iets totaal anders (itt de sprints). Net als telemark, wat ook gewoon weer iets heel anders zou zijn en in dat opzicht ook best prima als toevoeging (in elk geval zeker niet meer van hetzelfde).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177656727
Ik vind het toch maar een beetje een apart idee, winterspelen in Beijing.

Ze zullen het vast wel redelijk vlekkeloos kunnen organiseren, maar het wordt - vrees ik - wel een heel artificieel decor.

Hoop dat de kosten niet enorm oplopen, waardoor andere kandidaatsteden dan weer gaan twijfelen.
pi_177656785
Ik neem aan dat dit topic voor het sluiten van dit subforum terug naar sport gaat?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 maart 2018 @ 09:40:34 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177656908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem aan dat dit topic voor het sluiten van dit subforum terug naar sport gaat?
Uiteraard :Y

(na de Spelen van Pyeongchang dus)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177657577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uiteraard :Y

(na de Spelen van Pyeongchang dus)
Mooi. Hoop dat Sion in de race blijft. Na Sochi, Pyeongchang en Beijing krijgen we hopelijk weer een paar klassieke wintersportlanden, als Zwitserland en Zweden.

Nu vond ik Pyeongchang - ondanks weinig echte sneeuw - een redelijk kleinschalige/bescheiden uitstraling hebben, en daardoor een stuk vriendelijker ogen dan het pompeuze Sotsji, Al met al Spelen die een goede indruk op me maakten.

Maar de echte wintersportvibe was er ook niet. Kijk maar naar de herenafdaling. Ik wil weer tienduizenden Zwitsers, Oostenrijkers enzovoorts met koeienbellen bij het alpine skiën zien. Een kolkend stadion bij het schansspringen.

Maar daarvoor moet je naar de Duitstalige landen of Scandinavië, lijkt me.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:15 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177657666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mooi. Hoop dat Sion in de race blijft. Na Sochi, Pyeongchang en Beijing krijgen we hopelijk weer een paar klassieke wintersportlanden, als Zwitserland en Zweden.

Nu vond ik Pyeongchang - ondanks weinig echte sneeuw - een redelijk kleinschalige/bescheiden uitstraling hebben, en daardoor een stuk vriendelijker ogen dan het pompeuze Sotsji, Al met al Spelen die een goede indruk op me maakten.

Maar de echte wintersportvibe was er ook niet. Kijk maar naar de herenafdaling. Ik wil weer tienduizenden Zwitsers, Oostenrijkers enzovoorts met koeienbellen bij het alpine skiën zien. Een kolkend stadion bij het schansspringen.

Maar daarvoor moet je naar de Duitstalige landen of Scandinavië, lijkt me.
De voornaamste uitstraling die Pyeongchang op mij had, buiten het schaatsen/shorttrack/skeleton om, was dat van een WK junioren. Een paar toevallige locals, wat diehard fans en dat is het. Verder vooral grote en nauwelijks gevulde tribunes. Ik vrees dat dat voor Beijing niet heel anders gaat zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177657824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De voornaamste uitstraling die Pyeongchang op mij had, buiten het schaatsen/shorttrack/skeleton om, was dat van een WK junioren. Een paar toevallige locals, wat diehard fans en dat is het. Verder vooral grote en nauwelijks gevulde tribunes. Ik vrees dat dat voor Beijing niet heel anders gaat zijn.
Dat het publiek achterwege bleef, klopt wel.

Maar het was wel een geloofwaardiger winterdecor dan Sotsji, vond ik. Je had hier niet de meest bombastische bling bling stadions tussen de palmbomen. En de stadions zagen er qua ontwerp redelijk minimalistisch/ingetogen uit. Zelfs de schaatshal vond ik gewoon een soort hangar. Geen overdreven megalomane poespas 'Golfsjeiks-style'. In deze tijdsgeest van 'het moet zuiniger' geeft dat denk ik een beter signaal af.

Verder vond ik de langlauftrajecten er nog wel redelijk mooi/winters uitzien, met die naaldbomen enzo. Dat er niet heel veel sfeer heerste klopt wel, maar het decor was nog wel redelijk winters.

Alleen die skipiste voor de afdaling vond ik wat flets. Zeker omdat er nauwelijks publiek kwam, was het een wat saai decor. Dan had bijvoorbeeld Whistler een meer Olympische uitstraling, ook door de natuurlijke schoonheid van de ondergesneeuwde sparren en het volle stadion aan de voet.

Al met al redelijk kleinschalige/geloofwaardige Spelen. Maar het totale kostenplaatje weten we natuurlijk ook pas straks.
pi_177762631
Ach, de Spelen worden steeds meer een imago kwestie dan een daadwerkelijke toevoeging voor een stad of land. Kijk maar naar een stad als Montreal, die jarenlang de schuld moest zien weg te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 10:07:36 ]
pi_177791507
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Team event is wat anders dan de aflossing. Single mixed is niet olympisch, maar sinds volgens mij vorig jaar wel op het WK. Single mixed is één man en één vrouw, dus anders dan de wel olympische mixed. Big air was dit jaar voor het eerst olympisch, maar alleen in het snowboarden.
Dat klonk mij heel vreemd, dat single mixed. Ik dacht dat het een genderneutraal ding was, waarbij je (individueel) als man start en als vrouw eindigt (of andersom).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 maart 2018 @ 14:23:55 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177791540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:22 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klonk mij heel vreemd, dat single mixed. Ik dacht dat het een genderneutraal ding was, waarbij je (individueel) als man start en als vrouw eindigt (of andersom).
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177796631
Meeste onderdelen vind ik weinig toevoegen. Natuurijs rodelen en synchroon kunstschaatsen hebben wel potentie maar voor de rest is het veel uitmelken.

Wat ik tof zou vinden is een klassieke winter vijfkamp: schaatsen, langlaufen, schansspringen, alpineskiën en rodelen. Voor de ultieme wintersport baas
pi_178134926
quote:
China investeert miljarden in wintersporten

China begint nu al met de voorbereidingen op de Winterspelen van 2022 in hoofdstad Peking. Het is de bedoeling dat er over vier jaar heel veel medailles worden geoogst. In Pyeongchang viel dat zwaar tegen met slechts de zestiende plek in de medaillespiegel: één gouden plak, zes zilveren en twee bronzen.

De Zomerspelen van 2008 in Peking dienen als grote voorbeeld. Toen slaagde het gastland erin de meeste medailles te behalen, met 48 keer goud. De Bank van China kwam het olympisch comité dinsdag tegemoet met een investering van 4,5 miljard euro in de wintersporten.

''We hopen dat Chinese sporters aan alle onderdelen meedoen. Dat is ons eerste doel'', zegt Yang Shande, de directeur van het trainingscentrum van het Chinese olympisch comité. ''En we hopen dat de Chinese atleten meer gouden medailles winnen. Shorttrack en kunstschaatsen zijn de sporten waarin we het traditioneel goed doen, maar we willen ook scoren op populaire onderdelen als bobslee en freestyleskiën'', aldus Yang.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 maart 2018 @ 22:29:54 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178135034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:25 schreef wimderon het volgende:
China begint nu al met de voorbereidingen op de Winterspelen van 2022 in hoofdstad Peking.
'nu al' :')

Het blijft bizar dat men zelfs nog moet beginnen met die bobsleebaan bouwen, daar had je nu al honderden trainingsruns achter de rug kunnen hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178135380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

'nu al' :')

Het blijft bizar dat men zelfs nog moet beginnen met die bobsleebaan bouwen, daar had je nu al honderden trainingsruns achter de rug kunnen hebben.
zeker omdat op de bobbaan het thuisvoordeel extreem groot is
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 maart 2018 @ 22:47:49 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178135511
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

zeker omdat op de bobbaan het thuisvoordeel extreem groot is
Ja, dat bedoel ik :+

Zodra je de Spelen binnen hebt moet je die baan in rap tempo uit de grond stampen, lijkt me prioriteit één wat medailles betreft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 19 mei 2018 @ 08:31:18 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_179256898
quote:
The Congress approved that FIS propose to the International Olympic Committee the following new events for inclusion in the Beijing 2022 Olympic Winter Games programme (in addition to existing proposed events):

Freestyle aerials mixed team event
Freeski big air
Snowboard cross team event
Snowboard alpine mixed team parallel event
Snowboard parallel slalom
Snowboard mixed team slalom
Telemark parallel sprint
Sowieso +1 voor telemark, maar verder....drie (!) gemengde teamwedstrijden.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juni 2018 @ 10:10:01 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180117726
Aantal startbewijzen bij het rodelen wordt bij de mannen waarschijnlijk teruggebracht naar 35 en bij de vrouwen juist opgeschroefd naar 35. Bij het skeleton een vergelijkbare situatie: de mannen van 30 naar 25, de vrouwen van 20 naar 25.

Prima nieuws wat betreft skeleton lijkt me, daar zijn de vrouwen in de breedte behoorlijk competitief.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juli 2018 @ 20:43:50 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_180194832
Britse funding wintersporten met 8 mln pond (in vier jaar) naar beneden
https://www.bbc.com/sport/winter-sports/44640005
https://www.bbc.com/sport/winter-sports/44689404
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 juli 2018 @ 20:46:16 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180194944
Britten zijn ook echt dramatisch in het verdelen van geld, maar ja. Volle bak op skeleton, helemaal niks voor de bobsleeërs, die ook gewoon subtop zijn en op een goede dag nog meer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 2 juli 2018 @ 20:48:54 #32
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180195020
Sowieso lijkt het me niet verstandig om het op 0 te zetten. Dan ontwikkel je ook niets meer.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 juli 2018 @ 19:09:31 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180564955
Nieuwe onderdelen in Beijing:

Monobob vrouwen
Gemengde aflossing shorttrack
Gemengde landenwedstrijd schansspringen
Big air freestyleskiën mannen en vrouwen
Gemengde teamwedstrijd aerials freestyleskiën
Gemengde teamwedstrijd snowboardcross

Tjongejonge. In elk geval beter de monobob dan de viermansbob bij de vrouwen, maar goed, die monobob was juist ontwikkeld voor de Jeugd OS om jonge piloten makkelijker op weg te helpen 8)7

En natuurbaanrodelen, wat juist wél echt iets nieuws zou zijn, dan weer niet :|W
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 juli 2018 @ 19:10:50 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180564984
Ze slaan een héél klein beetje door met die gemengde onzin :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 juli 2018 @ 19:18:22 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180565154
Geen noordse combinatie bij de vrouwen, dat dan weer wel. Dat zou gewoon belachelijk vroeg geweest zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_180565213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:09 schreef heywoodu het volgende:

Gemengde teamwedstrijd snowboardcross

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Vraag me af hoe dat in zijn werking gaat.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 juli 2018 @ 19:22:27 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180565254
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Vraag me af hoe dat in zijn werking gaat.
Ken je de estafette in het rodelen? Dat degene bovenaan mag gaan als degene onderaan het bordje aantikt? Zo gaat de teamwedstrijd in de snowboardcross volgens mij ook, alleen is de gemengde teamwedstrijd doorgaans helemaal geen 'ding'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_180565431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ken je de estafette in het rodelen? Dat degene bovenaan mag gaan als degene onderaan het bordje aantikt? Zo gaat de teamwedstrijd in de snowboardcross volgens mij ook, alleen is de gemengde teamwedstrijd doorgaans helemaal geen 'ding'.
Ah oké. Maar is er dan maar één land per keer in de baan? Want het leuke van het onderdeel is juist de chaos die ontstaat doordat die lui elkaar allemaal op de hielen zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 juli 2018 @ 19:32:52 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180565476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ah oké. Maar is er dan maar één land per keer in de baan? Want het leuke van het onderdeel is juist de chaos die ontstaat doordat die lui elkaar allemaal op de hielen zitten.
Nee, meerderen tegelijk gewoon. Teams van twee:

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 juli 2018 @ 20:07:51 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180566446
Beschikbare startbewijzen:

Biatlon: -20
Bobsleeën: -12 mannen, +12 vrouwen
Curling: +4 (twee extra teams bij de mixed dubbels)
IJshockey: +46 (twee extra vrouwenteams)
Schaatsen: -26 (weet niet precies hoe het is verdeeld tussen shorttrack, langebaan en kunstschaatsen)
Skiën: -41(zelfde verhaal als het schaatsen)

Ik hoop dan maar dat het gros van de biatlonstartbewijzen van de toplanden gepakt wordt, zodat die er vijf in plaats van zes mogen sturen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 augustus 2018 @ 13:33:55 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181127667
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181258464
quote:
Wat raar zeg. Is toch tijd genoeg om het sportseizoen af te stemmen op de Spelen? Het zou wel een gemis voor de OS zijn als er helemaal geen mannen-ijshockey is.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 december 2019 @ 00:28:52 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190410485
Even een schop, want dit topic was er al gewoon :o

De big air-schans ziet er prachtig uit, zo meldt het organisatiecomité.



Zelf ben ik vooral fan van de omgeving van de schans, die we deze week kunnen bewonderen tijdens de World Cup (snowboarden én freestyleskiën) aldaar. Wat een plaatje! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190412178
Schoorstenen en fabriekssilo's als achtergrond bij de Winterspelen, ook eens wat nieuws.
pi_190416645
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:59 schreef Leatherface het volgende:
Schoorstenen en fabriekssilo's als achtergrond bij de Winterspelen, ook eens wat nieuws.
He lijkt erop dat de Chinezen niet nodeloos allerlei ongerepte woudgebieden omkappen. ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')