abonnement Unibet Coolblue
pi_177629244
quote:
LONDEN - De man die doodziek werd nadat hem in een winkelcentrum in Salisbury een nog onbekende stof was toegediend, is een voormalige Russische spion. Dat heeft de BBC maandag te horen gekregen. De 66-jarige Sergei Skripal kreeg in 2010 onderdak in het Verenigd Koninkrijk na een uitwisseling van spionnen tussen Rusland en de VS.

Skripal werd in 2006 veroordeeld tot dertien jaar gevangenisstraf omdat hij werkte voor de Britse inlichtingendienst MI6. Hij onthulde onder meer de identiteit van Russische geheim agenten, die undercover in Europa werkten. Rusland meldde indertijd dat Skripal voor de informatie die hij sinds 1992 doorspeelde 100.000 dollar heeft gekregen.

Behalve Skripal werd ook nog een vrouw van in de dertig zondag bewusteloos aangetroffen op een bankje in Salisbury. Beiden werden naar een ziekenhuis gebracht voor behandeling wegens mogelijke vergiftiging. De politie beschreef hun toestand maandag als kritiek.

Het verhaal roept herinneringen op aan de liquidatie van Alexander Litvinenko. Deze ex-officier van de Russische veiligheidsdienst FSB en voorganger KGB ontsnapte aan vervolging in zijn vaderland door naar het VK te vluchten. Begin november 2006 werd hij ernstig ziek en overleed drie weken later. Hij bleek vermoord met het radioactieve polonium, dat in een hotel in zijn thee was gedaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)ische-spion-doodziek

Zullen ze het overleven? De kans is waarschijnlijk zeer klein. Poetin schroomt niet om zijn vijanden op Europees grondgebied te liquideren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 5 maart 2018 @ 21:26:46 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177629414
raar verhaal
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 5 maart 2018 @ 21:47:36 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_177629969
Blijft leuk hoe de Nederlandse berichten zeggen "hem is toegediend". Maar er is volgens mij nog niet eens bekend (gemaakt) wat de stof is en of het daadwerkelijk is toegediend of dat ze het zelf gedaan hebben. :D
pi_177630067
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Blijft leuk hoe de Nederlandse berichten zeggen toegediend. Maar er is volgens mij nog niet eens bekend (gemaakt) wat de stof is en of het daadwerkelijk is toegediend of dat ze het zelf gedaan hebben. :D
Ligt echt aan de media die je bekijkt hoor, ik heb dat ''toegediend'' verder nog nergens zien staan.
Ik gok trouwens ook meer op het slechte vertalen van Engels naar het Nederlands,
wat helaas nog constant zo is op TV en ongetwijfeld ook in geschreven media.
  maandag 5 maart 2018 @ 21:55:01 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_177630178
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ligt echt aan de media die je bekijkt hoor, ik heb dat ''toegediend'' verder nog nergens zien staan.
Ik gok trouwens ook meer op het slechte vertalen van Engels naar het Nederlands,
wat helaas nog constant zo is op TV en ongetwijfeld ook in geschreven media.
Alle Nederlandse websites die ik lees zeggen dat het "hem was toegediend". Maar daar is nog niet eens wat over bekend. Zal dus vast wel verkeerd vertaald zijn dan :P

Ik woon namelijk in de buurt waar het gebeurd is, dus krijg er via het Engels nieuws ook van alles van mee _O- Ze zijn "exposed to". Niet bekend of ze gewoon een veel te zware drug gebruikt hebben of dat het daadwerkelijke een soort "aanslag" is.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 maart 2018 @ 22:13:11 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177630632
The Salisbury Journal reported that emergency services suspected fentanyl, a synthetic drug similar to heroin, only far stronger, may have been involved. It isn’t clear whether this indicates the pair had taken the drug or merely been exposed to it; because of fentanyl’s potency, it can even endanger those who come into contact with it, as it can be absorbed through the skin.

An eyewitness told the BBC she saw an older woman and a man sitting on a bench and that they “looked like they’d been taking something quite strong.” She said the woman appeared to be collapsed against the man, who was making strange hand gestures and looking up at the sky. “They looked so out of it that I thought even if I did step in, I wasn’t sure how I could help.”
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177631579
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:55 schreef Bienelientjee het volgende:

Alle Nederlandse websites die ik lees zeggen dat het "hem was toegediend". Maar daar is nog niet eens wat over bekend. Zal dus vast wel verkeerd vertaald zijn dan :P

Ik woon namelijk in de buurt waar het gebeurd is, dus krijg er via het Engels nieuws ook van alles van mee _O- Ze zijn "exposed to". Niet bekend of ze gewoon een veel te zware drug gebruikt hebben of dat het daadwerkelijke een soort "aanslag" is.
Nou NOS bv niet, toch 1 van de toonaangevende sites daarin.
Ik ga wel uit van vertaalfout ja, het stukje met toegediend staat wat ik zo zie bij sites zelfs tussen aanhalingstekens, dus dat doe je niet zo maar.
Hoe je zoiets dan vertaald van bv exposed naar toegediend dat moge Joost weten.
Maar ja ik verbaas mij wel vaker over de vertalingen.
  maandag 5 maart 2018 @ 23:09:30 #8
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_177631666
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou NOS bv niet, toch 1 van de toonaangevende sites daarin.
Ik ga wel uit van vertaalfout ja, het stukje met toegediend staat wat ik zo zie bij sites zelfs tussen aanhalingstekens, dus dat doe je niet zo maar.
Hoe je zoiets dan vertaald van bv exposed naar toegediend dat moge Joost weten.
Maar ja ik verbaas mij wel vaker over de vertalingen.
Naja NOS is een van de weinige die het goed vertaald heeft. Vertaal je simpelweg naar "In contact gekomen met / in aanraking gekomen met". Niet:" was hem toegediend" :D

Maar nu ik in Engeland woon, zie ik steeds vaker dat soort vertalings foutjes.
pi_177632009
Tja, de Duma heeft het liquideren van verraders in het buitenland goedgekeurd. Hij had in 2010 wel gratie gekregen van Medvedev. Die vrouw erbij is vreemd...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177632078
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:09 schreef Bienelientjee het volgende:

Naja NOS is een van de weinige die het goed vertaald heeft. Vertaal je simpelweg naar "In contact gekomen met / in aanraking gekomen met". Niet:" was hem toegediend" :D

Maar nu ik in Engeland woon, zie ik steeds vaker dat soort vertalings foutjes.
Nou ja ik volg dan alles op tv vaak het Engels ingesprokene (wellicht omdat ik dan veel in buitenland zit) net zo goed als NL ondertiteling en dan zie je inderdaad de blunders.
Dan denk je dat een kind van 5 dat nog niet eens zo slecht doet en is het nationale TV.

Wellicht gebruiken ze soms ook wat bronnen die er graag vroeg bij zijn met speculaties, click baits he. Anders gewoon een hele gekke vertaalfout.
  maandag 5 maart 2018 @ 23:29:23 #11
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_177632097
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:25 schreef crystal_meth het volgende:
Tja, de Duma heeft het liquideren van verraders in het buitenland goedgekeurd. Hij had in 2010 wel gratie gekregen van Medvedev. Die vrouw erbij is vreemd...
Kan ook simpelweg gewoon zijn dat ze beide zeer zware drugs gebruikt hebben. We weten het nog niet ;)
pi_177632190
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:29 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Kan ook simpelweg gewoon zijn dat ze beide zeer zware drugs gebruikt hebben. We weten het nog niet ;)
Ja.. De vrouw erbij roept twijfel op, al kan dat collatoral damage zijn. Maar als het klopt dat ie 300 mensen heeft verraden en een aantal daarvan "verdwenen" zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177632222
Kan iemand Rutte ook een stofje anaal inbrengen? Hij hoeft niet meteen dood maar wel zo dat hij niet meer in zijn torentje kan klimmen.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2018 @ 23:48:07 #14
230491 Zith
pls tip
pi_177632410
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:29 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Kan ook simpelweg gewoon zijn dat ze beide zeer zware drugs gebruikt hebben. We weten het nog niet ;)
Mja, het is ook een hele makkelijke manier om iemand te liquideren... geen gedoe met koolmonoxide in drankjes of radioactieve stoffen in paraplus...

quote:
The lethal dose for fentanyl is generally stated to be 2 milligrams.
https://www.oxfordtreatment.com/fentanyl/lethal-dose/
0.002 gram...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177632517
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:48 schreef Zith het volgende:

[..]

Mja, het is ook een hele makkelijke manier om iemand te liquideren... geen gedoe met koolmonoxide in drankjes of radioactieve stoffen in paraplus...

[..]

0.002 gram...
koolmonoxide in drankjes? (was trouwens ricine in de Bulgaarse paraplu)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2018 @ 00:16:28 #16
230491 Zith
pls tip
pi_177632734
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

koolmonoxide in drankjes? (was trouwens ricine in de Bulgaarse paraplu)
Even googlen... het was polonium in thee voor Litvinenko, ricin in paraplu voor Markov...

ahh, bedoelde Victor Yushchenko en dat was een mislukte vergiftiging met dioxine (niet monoxide)

Beetje door de war ja.

Dan is een paar miligram fent misschien wel makkelijker, gaat ook via de huid (ik zie dat er pleisters bestaan).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177633169
Maar eens afwachten, zat negatief nieuws over Rusland.
pi_177633217
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:55 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Alle Nederlandse websites die ik lees zeggen dat het "hem was toegediend". Maar daar is nog niet eens wat over bekend. Zal dus vast wel verkeerd vertaald zijn dan :P

Ik woon namelijk in de buurt waar het gebeurd is, dus krijg er via het Engels nieuws ook van alles van mee _O- Ze zijn "exposed to". Niet bekend of ze gewoon een veel te zware drug gebruikt hebben of dat het daadwerkelijke een soort "aanslag" is.
De Nederlandse media hadden dus 'blootgesteld aan' moeten schrijven in plaats van 'toegediend'.
pi_177638418
https://www.msn.com/nl-nl(...)r-BBJVi1D?li=BBoPOOe

Vergiftigde Russische spion werd geruild voor ‘Bondgirl’

De voormalig Russisch spion Sergei Skripal van de Engelse geheime dienst is gisteren samen met vermoedelijk zijn dochter vergiftigd in een winkelcentrum.

Volgens de politie zakte het tweetal in elkaar op een bankje nadat het was blootgesteld aan een nog onbekende substantie. De man was verstijfd en de ogen van de personen zouden wijd open zijn.

Spionage

Er wordt gevreesd dat de Russen wraak zouden willen nemen op de man, aangezien hij in dat land spioneerde voor de Engelsen. Hij zou voor $100.000 informatie over Rusland hebben doorverkocht aan Groot-Brittannië. Hiervoor kreeg hij in 2006 dertien jaar gevangenisstraf opgelegd in Rusland.

Skripal was een aantal jaar geleden betrokken bij een uitwisseling van gevangen spionnen tussen Rusland en Engeland.

Litvinenko

De vergiftiging lijkt op een zaak waarbij een andere oud-spion om het leven kwam. Dat was voormalig KGB-officier Alexander Litvinenko die vergiftigd werd met het radioactieve polonium in Londen. Er wordt nu onderzoek gedaan of het goedje waar Skripal mee te maken kreeg ook radioactief is.

Oud-spion Igor Sutyagin luidt nu de noodklok. Hij was in dezelfde ruil betrokken als Skripal. ‘Er zijn zeer veel voormalig medewerkers van de Russische geheime dienst die zijn gedeserteerd naar het westen. We moeten de informatie dan ook goed bestuderen’, vertelt hij tegen The Sun.

Bondgirl

Skripal werd voor een bijzondere spion geruild. Dat was Anna Chapman, die ook wel bekend stond als Russisch meest glamoureuze spion. Je zou haar met een Bondgirl kunnen vergelijken, want haar meest grootste wapen was verleiding.

Chapman, die geboren was als Anna Kushchenko, trouwde met Brit Alex Chapman in 2006, maar scheidde in 2010. Ze hield echter wel de achternaam van haar man. Later zou ze onder andere Edward Snowden hebben proberen te verleiden.

Na haar vrijlating door de ruil ging ze in Rusland een tv-show presenteren en werd ze door de overheid aangesteld als hoofd van de Russische jeugdraad.
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 15:59:30 #20
8781 crew  Frutsel
pi_177643245
BBCTomSymonds twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 11:29:55 BREAKING: BBC has been told that the woman suspected to have been poisoned alongside Sergei Skripal in Salisbury was his daughter Yulia. She lives in Russia but was visiting the UK and her relatives have not been able to contact her for two days. reageer retweet
Merkwaardig, je zou bijna denken dat ze dan de dochter vergiftigd hebben omdat ze wisten dat ze haar vader zou bezoeken.
pi_177643594
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:59 schreef Frutsel het volgende:
BBCTomSymonds twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 11:29:55 BREAKING: BBC has been told that the woman suspected to have been poisoned alongside Sergei Skripal in Salisbury was his daughter Yulia. She lives in Russia but was visiting the UK and her relatives have not been able to contact her for two days. reageer retweet
Merkwaardig, je zou bijna denken dat ze dan de dochter vergiftigd hebben omdat ze wisten dat ze haar vader zou bezoeken.
Ik denk het niet. Ik denk dat ze de dochter gevolgd hebben vanuit Rusland omdat ze wisten dat ze haar vader zou bezoeken. Ze heeft de Russische geheime dienst zonder het te weten naar haar vader geleid. Waarschijnlijk had hij een geheime identiteit gekregen.
pi_177646050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik denk dat ze de dochter gevolgd hebben vanuit Rusland omdat ze wisten dat ze haar vader zou bezoeken. Ze heeft de Russische geheime dienst zonder het te weten naar haar vader geleid. Waarschijnlijk had hij een geheime identiteit gekregen.
Dit klinkt wel logisch. Of leefde hij gewoon onder eigen naam in Engeland? Zijn naam was snel bekend bij de media dus dat neigt meer dat hij gewoon nog zijn eigen naam had.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:05:11 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177646338
quote:
Als de Engelsen zich terugtrekken dan kan Nederland misschien alsnog naar het WK _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:06:33 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177646370
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als de Engelsen zich terugtrekken dan kan Nederland misschien alsnog naar het WK _O_ _O_ _O_ _O_
Boh Wesley helemaal over de rooie. :D.
And so is the past
pi_177646399
Engelse tokkies gaan hun WK opgeven voor een Russische snitch. Dacht het niet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:16:24 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177646585
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als de Engelsen zich terugtrekken dan kan Nederland misschien alsnog naar het WK _O_ _O_ _O_ _O_
BBC zegt net dat ze bedoelden dat er geen ministers en andere hoge gasten naar het WK zullen gaan als er bewijs is.

Ze kunnen beter Abramovic laten "verdwijnen". 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177647260
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Boh Wesley helemaal over de rooie. :D.
En dan het WK winnen, zoals Denemarken het EK van 1992 had gewonnen.
pi_177647589
100.000 dollar is nog een relatief mager bedrag. Ik had verwacht in die contreien dat de inzet wel wat hoger zou zijn omdat de risico's ook veel omvangrijker zijn.
pi_177651656
Desinformatie door de Russen?
Of een valse vlag aanval?

RT_com twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 20:53:03 'Would Russia be stupid enough to carry out such an act two weeks before the presidential elections and 100 days before the World Cup in Russia?' https://t.co/s2J9slTY52 reageer retweet
pi_177651949
Wat moet er allemaal gespioneerd worden dan vandaag de dag ?
pi_177699640
Er werd blijkbaar een nerve agent gebruikt. Kan niet meteen andere mogelijke daders bedenken... Putin in problemen brengen zal het niet doen, relaties met het westen waren al slecht. En potentiele overlopers zullen nu twee keer nadenken, het is zonneklaar dat ze de rest van hun leven niet veilig zouden zijn, en ook hun familie niet ontzien zou worden.

quote:
Russian spy attack inquiry widens after medics treat 21 people

The investigation into the attempted murder of Sergei Skripal has widened, as police sealed off the graves of his wife, Liudmila, and son, Alexander, and confirmed that a total of 21 people had been treated as a result of the incident.

The police officer who was exposed to the nerve agent used on the Skripals, named on Thursday as DS Nick Bailey, remained in a serious but stable condition.

Bailey was described by Wiltshire’s temporary chief constable, Kier Pritchard, as “a massively dedicated officer”. Pritchard said Bailey was “very anxious, very concerned” but sitting up in bed and talking.

The prime minister, Theresa May, said: “We are all thinking of him, his family, friends and colleagues – and the two other victims – at what is an incredibly difficult time.

“The events of Sunday are a stark reminder, if ever one was needed, of the dangerous situations our emergency services face and the dedication and courage they display every day in order to keep us safe.”

Earlier, the home secretary, Amber Rudd, described the use of a nerve agent in a busy city centre as “attempted murder in the most cruel and public way” as pressure on the government and police for answers continued to grow.

Forensics officers began a major search for evidence at Skripal’s semi-detached house. They also cordoned off the graves in Salisbury cemetery where Liudmila and Alexander Skripal were interred in adjacent plots, and sealed off a garage and recovery service elsewhere in the city.
Advertisement

Rudd condemned the poisoning of Skripal, 66, and his daughter Yulia, 33, as a “brazen and reckless act”. They remained “unconscious and in a critical but stable condition” in hospital, Rudd told MPs.

She refused to give details of the agent used in what Scotland Yard has said was an attack specifically targeting the Russians. She said experts at the government’s laboratory at Porton Down had positively identified the substance. “It is very rare,” she said.

The use of a nerve toxin, usually only held in state military stockpiles, is being seen as a key indicator of possible Kremlin involvement. On Thursday, the Russian embassy in London sent a sarcastic tweet, saying of Skripal: “He was actually a British spy, working for MI6.”

Moscow has repeatedly denied it has anything to do with the attack, the same line used when the FSB officer Alexander Litvinenko was poisoned in 2006 with a radioactive cup of tea. A public inquiry a decade later ruled the Kremlin had ordered the hit.

The Salisbury attack left Skripal and his daughter in a comatose condition last Sunday afternoon, on a bench in the Maltings shopping centre.

Detectives will be seeking to establish how the toxin was delivered – and, crucially, where. One source suggested that Bailey was exposed to the nerve agent from inside Skripal’s house and not in the city centre, as was previously thought.

It is understood that the cordon at the cemetery is in place primarily to keep media away from the graves of Liudmila Skripal, who died of cancer in 2012 aged 59, and Alexander Skripal, who died in March last year in St Petersburg, aged 43.

There was no sign of activity taking place on the site, but the family’s run of ominous bad luck is likely to prompt police to examine whether Liudmila and Alexander may have been victims of foul play.

Police sealed off a new location on Churchfields industrial estate about five minutes by car from Skripal’s home. Officers in protective suits could be seen in the yard of Ashley Wood vehicle recovery services, and paramedics stood by. One car they looked at was a BMW that was partially hidden under a tarpaulin. It is understood that Skripal drove a BMW. Officers from the counter-terrorism command removed boxes from the site.

Friends of Yulia Skripal’s in Moscow described her as an intelligent young woman, fluent in English and Spanish, as well as Russian. They said her comfortable life was destroyed in 2004 when her father – a career officer in GRU military intelligence – was accused of spying for MI6. “We were all totally shocked when her father was jailed,” her school friend Irina Petrova told the Guardian. “These were very tough years for Yulia. She was deeply affected by her father’s sentence.”

On the ground in Salisbury, detectives have divided the investigation into three separate sites: the Skripals’ home, the Mill pub, where they had been drinking, and the Zizzi restaurant where they had eaten before collapsing at around 4.15pm.
https://www.theguardian.c(...)n-act-sergei-skripal

De sarcastische tweet waarvan sprake:
RussianEmbassy twitterde op donderdag 08-03-2018 om 12:50:40 He was actually a British spy, working for MI6 https://t.co/PPAcE8a9vz reageer retweet
Later retweette de ambassade deze tweet van de BBC
BBCSimonMcCoy twitterde op woensdag 07-03-2018 om 12:31:49 Sorry.. but if he was spying for MI6.. isn’t he a ‘British spy’.. regardless of nationality. #justsaying reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177701520
Sinds de jaren 90 zijn er meer dan 100 journalisten in Rusland gedood.
Ook zijn er 14 Russen in Groot-Brittanie in verdachte omstandigheden omgekomen. Putin laat er geen gras over groeien.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 15:20:46 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177706981
Er is geen bewijs dat Rusland de schuldige is.
Misschien is het de Westerse geheime dienst geweest zodat ze voer hebben om de spanningen met Rusland op te laten lopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:25:27 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177707060
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:12 schreef polderturk het volgende:
Sinds de jaren 90 zijn er meer dan 100 journalisten in Rusland gedood.
Ook zijn er 14 Russen in Groot-Brittanie in verdachte omstandigheden omgekomen. Putin laat er geen gras over groeien.
Verbaast het je?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:27:26 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177707106
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:20 schreef Nikonlover het volgende:
Er is geen bewijs dat Rusland de schuldige is.
Misschien is het de Westerse geheime dienst geweest zodat ze voer hebben om de spanningen met Rusland op te laten lopen.
We zullen het nooit weten. Feit is inderdaad wel dat de dader in de ogen van velen al bekend is. En we moeten niet naïef zijn en denken dat Ruslands geheime diensten uniek zijn in het spelen van vieze spelletjes.
pi_177709683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:12 schreef polderturk het volgende:
Sinds de jaren 90 zijn er meer dan 100 journalisten in Rusland gedood.
Ook zijn er 14 Russen in Groot-Brittanie in verdachte omstandigheden omgekomen. Putin laat er geen gras over groeien.
Maar heel wat van die journalisten werkten voor de "staatsmedia", en de meeste sterfgevallen betreffen journalisten die tijdens de oorlog in Chechnia sneuvelden, of die na de oorlog onderzoek deden naar de misdaden gepleegd tijdens het conflict. Beide zijden hebben zich aan heel wat zaken schuldig gemaakt, en dulden geen pottekijkers. Niet alles is het werk van het Kremlin of de FSB, zij hebben geen baat bij de meeste moorden, zeker niet als het een bekend figuur als Politovskaya betreft, en de moord op Putin's verjaardag plaatsvindt. Ik gok dat Ramzan Kadyrov de opdracht gaf, net als voor de meeste moorden die verband houden met Chechnia. Al is het natuurlijk Putin die het toelaat.

Wat vergiftigingen in het buitenland betreft, Litvinenko was zeker het werk van de FSB, maar dat wil niet zeggen dat ze voor elke moord of ziekte verantwoordelijk zijn. Zo was er een geval in Frankrijk, één of andere dissident die het nieuws haalde met claims dat de Russen hem hadden vergiftigd. Er was kwik in z'n wagen gevonden, nadien bleek dat de vorige eigenaar, een antiquair, toen hij spullen gekocht op een veiling in de auto laadde, een oude barometer had gebroken (dan zou ik m'n auto ook verkopen...).

De Standaard had vandaag een artikel "Waarom Moskou voor gif kiest", met oa dit:
quote:
Maar soms gaat het fout. De voormalige Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko, die zijn land aansluiting wilde laten vinden bij het Westen, overleefde een dioxinevergiftiging.
Gaat het fout? In 2004 waren er voldoende case studies van dioxinevergiftiging te vinden, oa van de ramp in Seveso, maar vooral van twee secretaresses van een lab in Wenen die met zuivere TCDD, gemaakt in het lab, waren vergiftigd (de dader is nooit geïdentificeerd). Ondanks de enorme doses bleven de effecten beperkt tot malaise, langdurige amenorroe (uitblijven van maandstonden) en maandenlange chlooracne over heel hun lichaam. Er werd geen orgaanschade vastgesteld.

Joesjtsjenko's vergiftiging kwam zeven jaar na de zaak in Wenen, en lijkt haast een kopie: men heeft voor dezelfde stof en dezelfde dosis gekozen. Dan is het wel erg onwaarschijnlijk dat men hem wilde doden, ze wilden hem uit de running halen (minder dan 2 maand voor de verkiezingen), en hoopten misschien dat de chlooracne z'n verdere carriére zou hinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 09-03-2018 18:00:49 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177710214
quote:
Russian spy attack: military to help investigate poisoning of Sergei Skripal

About 180 military personnel have been called in to remove evidence potentially contaminated by a nerve agent in Salisbury as investigators try to establish where and when a British police officer was poisoned.

DS Nick Bailey is seriously ill in hospital having visited the home of Sergei Skripal after the former Russian spy and his daughter, Yulia, were found slumped on a bench in Salisbury, Wiltshire, on Sunday afternoon.

Investigators are trying to establish whether Bailey visited the scene where the two Russians were found, and was poisoned there or by items there, or whether the officer was contaminated by his visit to Skripal’s home.

Sources say that while it is not certain, it is believed more likely Bailey became contaminated by his visit to the home.

Uncertainty about how and where Sergei and Yulia Skripal were also poisoned led to police requesting military assistance on Friday to secure contaminated evidence on Friday. It is understood that personnel from the Royal Marines, the RAF and chemical teams were helping to remove vehicles from the scene.

On Friday afternoon military personnel arrived at Salisbury District Hospital. Military trucks seen on the site were reportedly there to remove a police vehicle.

The Metropolitan police said the units were called in because they had “the necessary capability and expertise” and urged the public not to be alarmed.
https://www.theguardian.c(...)d-on-salisbury-visit
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177718632
De Telegraph beweert dat een consultant die werk deed voor "Orbis Business Intelligence" van Christopher Steele meermaals contact had met Skripal, en suggereert dat hij betrokken was bij het "Steele dossier". Iets waar de Telegraph naar het schijnt achter kwam omdat de man een overzicht van z'n werk op LinkedIn had staan...
quote:
That consultant—an agent employed by Orbis founder Christopher Steele to gather information—was reportedly in repeated contact with an exiled former Russian intelligence officer, Sergei Skripal, who was poisoned along with his daughter in a brazen public murder attempt on March 4.
https://qz.com/1224822/a-(...)-christopher-steele/ (kan het telegraph artikel niet lezen, registratie vereist)

Christopher Steele was Litvinenko's handler of contact bij MI6, het is bekend dat hij na de dood van Litvinenko allesbehalve een Putin fan was, mogelijk heeft hij Skripal om hulp gevraagd bij het dossier.

Andere bronnen ontkennen dat Orbis contact had met Skripal, maar als de Russen tot dezelfde conclusie kwamen als de Telegraph, dan maakt het niet uit dat het niet klopt, kan nog steeds reden voor de vergiftiging zijn.

Skripal werd in 2004 ontmaskerd, voor het Steele dossier zou hij geen nuttige classified info kunnen leveren. Hij zou wel kunnen helpen bij het opstellen van een geloofwaardig lijkend fake dossier, tijdens z'n carriere in de GRU moet ie ruime ervaring opgedaan hebben (fake achtergronden voor agents; fake intelligence om te lekken en voor double agents...).

De FSB gaat normaal gezien discreter te werk: men kiest bvb gif dat moeilijk te detecteren is en waarvan het effect op een hartaanval lijkt. Vandaar misschien die "verdachte" sterfgevallen van uitgeweken Russen. Maar daar is men twee keer van afgeweken, bij Litvinenko en Skripal. Litvinenko was een "one-man disinformation bureau" (beschrijving van Henry Plater-Zyberk, Rusland specialist en lecturer aan de Defense academy of the United Kingdom), als Skripal Steele hielp om een verzonnen dossier op te stellen (of als de Russen dat dachten) is dat wat hen van andere overlopers onderscheidt: "fake info verspreiden".

Het is ook een vernedering voor MI6, ze kunnen hun overlopers niet beschermen. Zouden die iets gedaan hebben dat de Russen tegen het hoofd stootte? Misschien die bedrijfjes van ex-MI6 werknemers als Steele...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177729791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:28 schreef crystal_meth het volgende:
De FSB gaat normaal gezien discreter te werk
Maar je hebt natuurlijk ook nog andere diensten zoals de GRU (militaire inlichtingendienst).
Skripal was ook een voormalig medewerker van de GRU.

Verder vraag ik me af of dit soort diensten een eenheid zijn die echt van bovenaf gecommandeerd worden of dat er binnen dit soort diensten allerlei fracties zijn die dingen op eigen houtje doen. Ik heb laatst de misdaadserie McMafia gezien. Is gebaseerd op een non-fictie boek van Misha Glenny met dezelfde titel. Russische maffia had hier steun van FSB, echter binnen FSB weer fracties die andere Russische groepen steunden. Er was dus sprake van rivaliteit binnen de FSB. Ik zat dus te denken, zou het kunnen dat b.v. voormalig naaste collega's van Skripal uit wraak een ex-collega om kunnen leggen?

Overigens las ik op nos.nl dat vorig jaar een zoon van Skripal onverwacht overleden is. Kan natuurlijk gewoon een natuurlijke dood zijn maar het zet je toch aan het denken.
pi_177760639
quote:
Russian spy: Salisbury diners told to wash possessions

Up to 500 Salisbury pub-goers and diners have been told to wash possessions as a precaution after nerve agent traces were found.

Trace amounts of the substance used to poison ex-Russian spy Sergei Skripal and his daughter were found on and around a table where the pair ate at Zizzi restaurant, the BBC has learned.

The table, along with other items, has been removed and destroyed.

Scientists have advised police it could take weeks for the premises to reopen.

Traces of the nerve agent were also found at the Mill pub in Salisbury.

Sergei and Yulia Skripal, who remain in a critical but stable condition in hospital, are understood to have eaten on a table away from other diners.

Prof Dame Sally Davies, the chief medical officer for England, said the risk of harm to fellow diners was "low".

The advice to wash possessions applies to anyone in either venue between 13:30 GMT on Sunday 4 March and closure on Monday:

Clothes should be washed, ideally in a washing machine
Clothes which cannot be washed, for example if they need dry cleaning, should be double bagged in plastic until further notice
Mobile phones, handbags and other electronic items should be wiped with baby wipes, which should be bagged in plastic and put in the bin
Other items such as jewellery and glasses should be washed with warm water and detergent
Hands should be washed after the handling of any items suspected of being contaminated.

Dame Sally said after "rigorous scientific analysis" there was some concern that prolonged exposure over weeks and months could cause health problems but it was "not a subject for panic".

She said the advice was a "belt and braces" measure, adding: "I am confident none of these customers or staff will have suffered harm."

[..]

Members of the military are assisting police for a third day having previously helped with the removal of vehicles of interest including an ambulance.

More than 250 counter terrorism police are now involved in the investigation, which has yielded 200 pieces of evidence so far and more than 240 witnesses.

At a Sunday service at Salisbury Cathedral, the bishop - the Right Reverend Nicholas Holtam - said as well as a "shocking attack on two individuals", the attack was a "violation of our community".

Mr Skripal, a retired Russian military intelligence officer, was convicted by the Russian government of passing secrets to MI6 in 2004, but given refuge in the UK in 2010 as part of a "spy swap".
http://www.bbc.com/news/uk-43362673
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 12 maart 2018 @ 07:18:28 #42
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177760655
Het NOS-journaal kon het niet nalaten om meteen de Russen te beschuldigen. :')
pi_177760703
quote:
The British police have established the method of poisoning former GRU Colonel Sergei Skripal. This is reported by Daily Express citing the investigation’s information.

According to the publication, the investigators believe that the source of poisoning was located at the Salisbury Cemetery, where Sergei Skripal's wife and son are buried. It is known that shortly before being found unconscious on a bench in the park, Skripal and his daughter had been visiting their deceased relatives.

In particular, it was found that Skripal had received a bouquet of fresh flowers, which had been allegedly sent by his friend with a request to take them to the grave of his deceased wife. Skripal and daughter carried the bouquet to the cemetery and were paralyzed for several hours later.

Forensics are currently working at the cemetery. It is possible that the relatives of the former officer can be exhumed in the interests of the investigation.

To recall, the lead according to which the poisoning with a nerve agent occurred in Skripal’s own house had been one of the priority ones. In addition, it was reported that traces of the poisonous substance were also found in the Zizi restaurant, where the victims had dinner.
https://en.crimerussia.co(...)ey-skripal-unveiled/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177760706
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Het NOS-journaal kon het niet nalaten om meteen de Russen te beschuldigen. :')
Dat zal Theresa May vandaag waarschijnlijk ook doen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177760848
Risico van het vak :z
  maandag 12 maart 2018 @ 07:52:55 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177760877
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:48 schreef tochnietweer het volgende:
Risico van het vak :z
Voor een spion zou je dat al denken, helemaal voor een dubbelspion.
pi_177761280
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:48 schreef tochnietweer het volgende:
Risico van het vak :z
Gevaarlijkste beroep ter wereld?
  maandag 12 maart 2018 @ 09:04:55 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177761457
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zal Theresa May vandaag waarschijnlijk ook doen.
'En wat dan?' is de vraag.

Eindelijk die Magnitsky-achtige wetgeving bekrachtigen die ze vorig jaar al hebben ingestemd?

Dat lijkt mij het meest pijnlijk voor degenen die je wilt raken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177775291
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 07:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Het NOS-journaal kon het niet nalaten om meteen de Russen te beschuldigen. :')
ooooohhhhhh dat doet May ook, huilen joh
pi_177775543
De ambassadeur wordt weer eens op het matje geroepen. Dat zal ze leren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')