abonnement Unibet Coolblue
pi_177628322
Beste lezers,

Ik ben een echte reisfanaat, en ik heb de afgelopen jaren dan ook veel landen bezocht. Afgelopen maand ben ik naar Canada geweest en in juni ga ik 2 weken naar Curacao. Je kan wel zeggen dat veel reizen echt een droom voor mij is.
Nu ga ik in september weer studeren en heb ik in juli en augustus nog niks gepland. Ik was/ben erover aan het nadenken om deze 2 maanden in mijn eentje een aantal landen te bezoeken die nog op mijn lijstje staan. Dat zijn vooral landen in Azië, en daarna wil ik nog naar Australië en dan vanuit Australië naar Peru/Bolivia en dan weer terug.
Alleen mijn ouders raden het mij af om dit te doen. Dit omdat zij denken dat het financieel niet haalbaar is (ik heb voor de gehele reis ongeveer 4000 euro) en omdat zij vinden dat ik dit jaar al veel reizen maak. Dus zij vinden dat ik het volgend jaar altijd nog kan doen in de zomervakantie bijvoorbeeld. Zelf wil ik het heel graag en vind ik dat als het nu kan ik het nu moet doen.
Wat zouden jullie doen? Iemand die ervaring heeft met reizen ookal raden mensen het om je heen af?

Edit: voordat iedereen denk dat ik nog een kind ben: ik ben niet afhankelijk van mijn ouders. Ik heb een eigen huis en inkomen, alleen ik hecht wel veel waarde aan hun mening.
  maandag 5 maart 2018 @ 20:47:43 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177628465
Gewoon gaan
pi_177628551
Ik denk niet dat een reis door Azië + Australië + Peru/Bolivia te doen is in 2 maanden en 4000 euro. In Azië alleen is al genoeg te zien voor een 2 maanden. Een reis naar Azië zou ik je dan wel aanraden, hier kan je met 4000 makkelijk 2 maanden leven, zelfs als een koning als je wil. Je kan dan bijvoorbeeld naar Bangkok vliegen, Thailand doen, door naar Cambodja en dan Vietnam in en daar naar boven het noorden. Dan zitten je 2 maanden er al wel op.

En inderdaad, nu je de tijd en het geld hebt, gewoon lekker gaan!
pi_177628709
Met slechts 4000 euro zou ik inderdaad niet beide doen. Australië is vrij duur om te reizen en te leven. Of je moet wellicht daar kunnen werken ? Anders zou ik een keuze maken tussen Zuid-Amerika of Azië. Daarnaast, als je in 2 maanden alle 3 wil pakken zal je slechts enkele hoogtepunten van een land zien voordat je weer door moet. Lijkt me vrij zonde. Zou dan eerder bijv. 2 of 3 landen 'goed' doen.
pi_177628763
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:50 schreef Vieuw het volgende:
Ik denk niet dat een reis door Azië + Australië + Peru/Bolivia te doen is in 2 maanden en 4000 euro. In Azië alleen is al genoeg te zien voor een 2 maanden. Een reis naar Azië zou ik je dan wel aanraden, hier kan je met 4000 makkelijk 2 maanden leven, zelfs als een koning als je wil. Je kan dan bijvoorbeeld naar Bangkok vliegen, Thailand doen, door naar Cambodja en dan Vietnam in en daar naar boven het noorden. Dan zitten je 2 maanden er al wel op.

En inderdaad, nu je de tijd en het geld hebt, gewoon lekker gaan!
Dankje voor je reactie! Het ‘probleem’ is een beetje dat ik door mijn liefde voor Azië ook al veel plekken daar heb bezocht. Naar Thailand/Maleisië/Japan hoef ik niet per se meer :-). Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het beter is om iets rustiger aan te doen qua landen. Naar Cambodja wil ik sowieso en ik wil naar India.
Tips voor andere landen in Azië zijn welkom!

Ik had zelf gevonden dat vliegtickets 1700 euro zijn voor de route Amsterdam-New Delhi-Phnom Penh-Manila-Sydney-Lima-Sucre (Bolivia)-Amsterdam.
Maar dan moet ik natuurlijk nog heel veel geld hebben voor het leven daar. Dus misschien toch beter idd om alleen een aantal landen in Azië te doen.
pi_177628818
Doe maar niet.
Wellicht kan je een extra opleiding doen, heb je meer aan in de toekomst.
pi_177628891
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:01 schreef Leonos het volgende:
Doe maar niet.
Wellicht kan je een extra opleiding doen, heb je meer aan in de toekomst.
Waarom zou je het niet doen?
Ik kan sowieso in twee maanden geen extra opleiding doen, en dat heb ik ook niet echt nodig. Het zijn echt 2 ‘lege’ maanden waarin ik wel zou kunnen werken bijv.
pi_177629321
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:05 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet doen?
Ik kan sowieso in twee maanden geen extra opleiding doen, en dat heb ik ook niet echt nodig. Het zijn echt 2 ‘lege’ maanden waarin ik wel zou kunnen werken bijv.
Gewoon doen hoor, er is niets mis mee!

Voor 2 maanden zal ik alleen niet al deze landen aan doen. Kies iets wat je het leukst lijkt. Om een voorbeeld te geven, ik ben in het totaal zo'n 4 weken in Peru, Bolivia en Chili (atacama desert, mooi rondje ipv terug te moeten reizen). Dit was opzich wel te doen maar je moet er toch redelijk de vaart in houden wil je het één en ander zien/doen.

Je zegt dat reizen een droom voor je is, dus ik gok als je aan Peru en Bolivia een willekeurig Zuid Amerikaans land toevoegd je het daar ook wel leuk zal vinden. Ondanks het misschien niet echt op de "verlanglijst" staat (dit ervaar ik persoonlijk wel zo).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 5 maart 2018 @ 21:31:02 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177629548
ik zeg maar wat, zuid afrika niks?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177630089
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:59 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie! Het ‘probleem’ is een beetje dat ik door mijn liefde voor Azië ook al veel plekken daar heb bezocht. Naar Thailand/Maleisië/Japan hoef ik niet per se meer :-). Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het beter is om iets rustiger aan te doen qua landen. Naar Cambodja wil ik sowieso en ik wil naar India.
Tips voor andere landen in Azië zijn welkom!

Ik had zelf gevonden dat vliegtickets 1700 euro zijn voor de route Amsterdam-New Delhi-Phnom Penh-Manila-Sydney-Lima-Sucre (Bolivia)-Amsterdam.
Maar dan moet ik natuurlijk nog heel veel geld hebben voor het leven daar. Dus misschien toch beter idd om alleen een aantal landen in Azië te doen.
India en Cambodja zijn ook mijn favoriete bestemmingen.
Gezien het weer kan je misschien beter Indonesië mee pakken.
Wil je in hotels verblijven of zo goedkoop mogelijk?
pi_177630312
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:31 schreef cherrycoke het volgende:
ik zeg maar wat, zuid afrika niks?
Staat ook op mijn lijstje idd! Alleen ik hoef daar niet per se 2 maanden te verblijven denk ik
pi_177630378
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:51 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

India en Cambodja zijn ook mijn favoriete bestemmingen.
Gezien het weer kan je misschien beter Indonesië mee pakken.
Wil je in hotels verblijven of zo goedkoop mogelijk?
Ja, ik hoorde dat het dan het seizoen van moessons is. Dat is wel wat minder. Indonesië klinkt goed om erbij te doen, al wil ik niet meer naar een land dat vergelijkbaar is met Thailand of Maleisië. Dat vind ik nu veel te toeristisch geworden. Is Indonesië ook zo toeristisch?

Qua verblijf worden het denk ik vooral hostels. Het hoeft niet per se zo goedkoop mogelijk, het lijkt me gewoon leuk om wat andere reizigers te ontmoeten.
pi_177630400
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:59 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie! Het ‘probleem’ is een beetje dat ik door mijn liefde voor Azië ook al veel plekken daar heb bezocht. Naar Thailand/Maleisië/Japan hoef ik niet per se meer :-). Maar je hebt denk ik wel gelijk dat het beter is om iets rustiger aan te doen qua landen. Naar Cambodja wil ik sowieso en ik wil naar India.
Tips voor andere landen in Azië zijn welkom!

Ik had zelf gevonden dat vliegtickets 1700 euro zijn voor de route Amsterdam-New Delhi-Phnom Penh-Manila-Sydney-Lima-Sucre (Bolivia)-Amsterdam.
Maar dan moet ik natuurlijk nog heel veel geld hebben voor het leven daar. Dus misschien toch beter idd om alleen een aantal landen in Azië te doen.
Dat is al een flinke hap uit je budget en dan moet je flink de vaart in je reis zetten, wellicht zonde dat je dan voor het geld de bestemming niet volledig kan ervaren?

In plaats van Thailand en Maleisië kan je anders ook nog naar Myanmar of Laos kijken. Zelf niet geweest maar vrienden van mij wel, en vonden het heel tof. Hier is het toerisme ook nog niet echt booming, maar de minimale voorzieningen moeten je wel aanstaan. Het voordeel van Azië is ook t.o.v. bijvoorbeeld een westers land als Australië, dat je op straat voor een euro of 2 een volledige maaltijd naar binnen werkt. De kosten van 'leven' zijn gewoon erg laag waardoor je meer voor je geld krijgt, en in principe dus meer uit je trip kan halen.

EDIT: ik lees net je vorige bericht, dan zouden Myanmar en Laos perfect zijn :)
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 22:13:03 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177630627
Zoals de meeste anderen ook al postten: 2 maanden is te kort om de hele wereld rond te gaan. Beter beperk je je tot 1 werelddeel en 2 of 3 landen. Heb je ook nog wat om naar uit te kijken.

Sri Lanka is trouwens ook een aanrader.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 5 maart 2018 @ 22:15:20 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177630677
Inderdaad, wat iedereen al zegt: niet doen. Als in: niet alles in een keer. Dan kom je budget en reisdagen tekort. Focus je of op Azie, of ga alsnog naar Australia en neem daar goed de tijd. De andere opties kan je dan altijd later nog doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177630770
Ik zou ook één van de twee werelddelen bewaren voor een andere keer. Australië is te groot om even bij zo’n Aziatisch tour te proppen, en andersom. Als je één van de twee skipt, dan is je budget ook een stuk reëler, maar goed, ik vind het zelf sowieso lastig om echt slim goedkoop te reizen.

En wat je ouders vinden, die vinden waarschijnlijk gewoon dat je op je geld moet gaan zitten. Dat is geen slechte raad hoor. Alleen wat saaier. :P
-nee-
  One tough cookie maandag 5 maart 2018 @ 22:24:40 #17
169210 liesje1979
pi_177630865
Vervelend dat je ouders niet achter je keuze staan. Toch zou ik me daar niet zo heel veel van aantrekken, als jij wil reizen, gewoon lekker doen.
pi_177631534
Wat de rest ook zegt. 2 maanden kun je in India al kwijt en dan heb je alleen bepaalde delen gezien.
Voor Australie heb je ook meer dan een maand nodig en je budget is dan behoorlijk krap.
Peru Bolivia en Ecuador zouden ook in 2 maanden kunnen. ITrade ging naar mijn mening te snel / in had 4 weken nodig voor alleen Peru en Bolivia, zonder jungle en zonder Noord Peru
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177631752
Ik zou zeggen gaan. (locatie bemoei ik me even niet mee, maar ik denk dat er een paar goed argumenten zijn om je bestemmingen een beetje aan te passen)
Nu heb je de tijd en het geld. Als je straks aan het werk bent is het lastig om 2 maanden verlof te krijgen. En met een gezin is het ook lastig om langdurig rond te reizen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 23:25:51 #20
45833 crew  Fogel
pi_177632017
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:24 schreef liesje1979 het volgende:
Vervelend dat je ouders niet achter je keuze staan. Toch zou ik me daar niet zo heel veel van aantrekken, als jij wil reizen, gewoon lekker doen.
Ja dit.
Jouw geld, jouw tijd.
Mijn ouders vonden het destijds ook niet bepaald een goed plan maar ik vertrok gewoon. Nooit spijt van gehad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177633134
Wil verder niks afraden, maar zoals al eerder vermeld: moet je perse dit jaar nog al die locaties bezoeken? smeer het lekker uit zou ik zeggen, hou je wat geld en plekken over.

[ Bericht 7% gewijzigd door havanagila op 06-03-2018 01:16:58 ]
pi_177635464
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:02 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Ja, ik hoorde dat het dan het seizoen van moessons is. Dat is wel wat minder. Indonesië klinkt goed om erbij te doen, al wil ik niet meer naar een land dat vergelijkbaar is met Thailand of Maleisië. Dat vind ik nu veel te toeristisch geworden. Is Indonesië ook zo toeristisch?

Qua verblijf worden het denk ik vooral hostels. Het hoeft niet per se zo goedkoop mogelijk, het lijkt me gewoon leuk om wat andere reizigers te ontmoeten.
Bali is natuurlijk toeristisch, maar de rest vind ik wel meevallen.
Twee jaar geleden ben ik een week in Myanmar geweest, best een apart land wat snel aan het veranderen is. Hotels zijn wel een stuk duurder dan in bijvoorbeeld Thailand.
pi_177635703
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik denk dat jullie gelijk hebben dat het te veel landen zijn voor de tijd die ik heb. De keuze gaat nu dus tussen India-Cambodja-Indonesië-Filipijnen óf Peru-Bolivia en misschien nog een leuk Zuid-Amerikaans land erbij. Heeft iemand ervaring met deze landen? Ik zag dat het in juli-augustus wel regenseizoen is in India en Filipijnen sowieso, maar dat geldt niet voor alle gebieden.
pi_177635828
Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik Peru & Bolivia tof vond en dat je daar zeker heen moet, maar daar heb je verder natuurlijk niet zo veel aan. Het lijkt me handig (voor ons, maar vooral voor jezelf) als je goed bedenkt wat je nu zelf eigenlijk wil, wat je zoekt in een bestemming.

Daarnaast zijn die 4 Aziatische landen een wat ongebruikelijke combinatie, en veel te veel voor 2 maanden.
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 08:57:25 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177635862
Sowieso gewoon gaan! Daar krijg je echt geen spijt van. Nu kan het en je weet niet in wat voor situatie je verkeert over een paar jaar.

Voor de rest sluit ik me aan bij anderen om je te richten op 1 werelddeel in plaats van overal een klein beetje van te zien.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177635933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:53 schreef heite het volgende:
Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik Peru & Bolivia tof vond en dat je daar zeker heen moet, maar daar heb je verder natuurlijk niet zo veel aan. Het lijkt me handig (voor ons, maar vooral voor jezelf) als je goed bedenkt wat je nu zelf eigenlijk wil, wat je zoekt in een bestemming.

Daarnaast zijn die 4 Aziatische landen een wat ongebruikelijke combinatie, en veel te veel voor 2 maanden.
Ja daar heb je gelijk in dat ik duidelijk moet hebben wat ik wil. Ik vind het moeilijk, ik heb in alle landen iets wat ik in ieder geval wil zien..
Ik ga er nog eens goed over denken, maar bedankt in ieder geval allemaal voor jullie tips!
pi_177635993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:38 schreef 5112010 het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik denk dat jullie gelijk hebben dat het te veel landen zijn voor de tijd die ik heb. De keuze gaat nu dus tussen India-Cambodja-Indonesië-Filipijnen óf Peru-Bolivia en misschien nog een leuk Zuid-Amerikaans land erbij. Heeft iemand ervaring met deze landen? Ik zag dat het in juli-augustus wel regenseizoen is in India en Filipijnen sowieso, maar dat geldt niet voor alle gebieden.
Je hebt gelijk dat het voor Indai niet de optimale tijd is. Je kunt makkelijk 2 maanden kwijt in Indonesie, al blijven de meeste mensen maar 30 dagen per bezoek om visumredenen.
(En ja ben in alle landen in dit lijstje al geweest)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 09:41:20 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177636405
Iedereen heeft het al gezegd maar ik zeg het ook nog een keer: 2 maanden is veel te kort voor wat je in de OP schrijft. Beperk je tot maximaal 2-3 landen (of minder als het grote landen zijn).

Verder is ¤4000 een gigantisch bedrag als je gaat backpacken. Dan kun je echt leven als een koning!

Bij Juli-aug is Indonesië het eerste wat mij te binnen schiet. Ik heb zelf ooit in 2 maanden een stukje Indonesië gedaan en dat was erg tof want elk eiland is weer anders. Ik heb toen met bussen en boten gereisd over Java-Bali-Lombok-Sumbawa- Flores (incl Rinja) en dan met een vliegtuig naar Sulawesi.

Inclusief alles (visum, vliegtickets (incl 3 domestic), boten, bussen, accommodatie, eten, excursies, toegangsprijzen, scooterhuur, etc) heeft die reis mij toen ¤2138 gekost (in 2009) voor totaal 60 dagen, inclusief 2 dagen/nachten Dubai op de terugweg.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 10:24:30 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177637226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:38 schreef 5112010 het volgende:
De keuze gaat nu dus tussen India-Cambodja-Indonesië-Filipijnen óf Peru-Bolivia en misschien nog een leuk Zuid-Amerikaans land erbij.
Ik mag hopen dat je het hier niet hebt over een combinatie van die landen :X

Twee maanden is een mooie periode voor een stukje van India of een stukje van Indonesië of een stukje van de Filipijnen. Je verkijkt je echt op de grootte van die landen en wat er te zien is.

Indonesië schreef ik al hierboven.

Filipijnen heb ik ook 2 maanden rondgereisd (noord en zuid Luzon, Cebu, Bohol, Siquior, Mindanao, Palawan) en dat was tof en niet duur (<¤2200 inclusief alles - visum, diverse vliegtickets, boten, accommodatie, excursies, motortje huren, motortje in de puin rijden, ziekenhuis, toegangsprijzen, eten, etc). Dat was 2 maanden flink doorreizen maar dan sla je dus nog heel veel over (maar je ziet genoeg om het de moeite waard te maken).

India is ook zo'n immens groot land. Ik ben er 4x geweest (waarvan 2x voor het werk). Maar een rondje Rajasthan was goed te doen in 1 maand, dus dat zou kunnen combineren met bijvoorbeeld een rondje in het verre zuiden wat totaal anders is.

Ik heb zelf in 2012 Sri Lanka en Rajasthan gecombineerd in één reis van 65 dagen (gelijk verdeeld over beide bestemmingen). Dat was een schitterende en afwisselende reis. Totale kosten ¤1935. Links naar de reisverslagen staan in mijn fotoboek en signature.

Peru-Bolivia is realistisch en goed te doen in 2 maanden.

Dit allemaal even los van seizoenspatronen/ monsoon waar jij natuurlijk wel rekening mee moet houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177637258
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:02 schreef miro86 het volgende:
ITrade ging naar mijn mening te snel / in had 4 weken nodig voor alleen Peru en Bolivia, zonder jungle en zonder Noord Peru
Vanuit de Uyuni tour ben ik door gegaan naar San Pedro de Atacama ipv terug naar Uyuni, toen een paar dagen in dit stadje verbleven en met de nachtbus terug naar Peru (Arequipa). Persoonlijk vond ik dit een juiste keuze achteraf omdat ik San Pedro de Atacama echt heel erg gaaf vond!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177638249
Ik val in herhaling, maar ik zou niet zoveel in 2 maanden prakken. Houd er rekening mee dat je vliegticket sowieso al een grote hap uit je budget gaan nemen, en dat wordt op deze manier alleen maar erger.

Als je je bij alleen AU of alleen zuid-amerika houdt dan kom je met 4000 wel een heel eind :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_177640255
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:15 schreef polariteit het volgende:
Ik val in herhaling, maar ik zou niet zoveel in 2 maanden prakken. Houd er rekening mee dat je vliegticket sowieso al een grote hap uit je budget gaan nemen, en dat wordt op deze manier alleen maar erger.

Als je je bij alleen AU of alleen zuid-amerika houdt dan kom je met 4000 wel een heel eind :)
Ja, de vliegtickets gaan inderdaad een flink deel van de kosten innemen. Ik zag dat vliegtickets naar Zuid-Amerika een stuk duurder zijn dan naar Azië. Zuid-Amerika gaat voor mij echt iets nieuws zijn, dus dat is wel leuk. Al vraag ik me af of het wel zo handig is om daar alleen naartoe te gaan als 23 jarige vrouw. Datzelfde geldt voor India trouwens.
Voor mijn gevoel is Azië een stuk toegankelijker voor mij omdat daar denk ik meer backpackers naartoe gaan en ik daar dus meer mensen zal ontmoeten. En misschien omdat ik daar al wat landen heb bezocht..
pi_177640326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:26 schreef ITrade het volgende:

[..]

Vanuit de Uyuni tour ben ik door gegaan naar San Pedro de Atacama ipv terug naar Uyuni, toen een paar dagen in dit stadje verbleven en met de nachtbus terug naar Peru (Arequipa). Persoonlijk vond ik dit een juiste keuze achteraf omdat ik San Pedro de Atacama echt heel erg gaaf vond!
Hoe vond je Salar de Uyuni? Ik wil daar al erg lang heen! En ook naar Vinicunca in Peru, dat lijkt me ook heel gaaf. Wat heb jij nog meer gedaan wat echt aanraders waren?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 14:49:53 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177641953
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:20 schreef 5112010 het volgende:
Al vraag ik me af of het wel zo handig is om daar alleen naartoe te gaan als 23 jarige vrouw. Datzelfde geldt voor India trouwens.
India is een typische vrouwenbestemming. Je gaat daar meer vrouwelijke reizigers tegenkomen dan mannelijke. Dat komt omdat vrouwen vaak van spiritueel gedoe houden en yoga en dat soort dingen.

Zuid Amerika gaat prima als vrouw alleen. Er zijn genoeg anderen die dat doen. Je gaat wel aandacht krijgen maar dat geldt voor mannen ook en dat is niet altijd slecht zolang je je gezond verstand blijft gebruiken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177643500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:26 schreef ITrade het volgende:

[..]

Vanuit de Uyuni tour ben ik door gegaan naar San Pedro de Atacama ipv terug naar Uyuni, toen een paar dagen in dit stadje verbleven en met de nachtbus terug naar Peru (Arequipa). Persoonlijk vond ik dit een juiste keuze achteraf omdat ik San Pedro de Atacama echt heel erg gaaf vond!
Ahso. Idd als dit alles was van Chili, dan zijn 4 weken goed. Wel tijd genoeg gehad voor de Huaraz en de jungle?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177643600
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:20 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Al vraag ik me af of het wel zo handig is om daar alleen naartoe te gaan als 23 jarige vrouw. Datzelfde geldt voor India trouwens.
Voor mijn gevoel is Azië een stuk toegankelijker voor mij omdat daar denk ik meer backpackers naartoe gaan en ik daar dus meer mensen zal ontmoeten. En misschien omdat ik daar al wat landen heb bezocht..
Zuid-Amerika zou geen probleem moeten zijn. Bijna net zo toegankelijk als Thailand en co. India is altijd wat zwaarder, vooral door het gebrek aan hygiene.

De Salar de Uyuni is een must see.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:36:51 #37
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_177648084
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:20 schreef 5112010 het volgende:

Zuid-Amerika gaat voor mij echt iets nieuws zijn, dus dat is wel leuk. Al vraag ik me af of het wel zo handig is om daar alleen naartoe te gaan als 23 jarige vrouw. Datzelfde geldt voor India trouwens.
Voor mijn gevoel is Azië een stuk toegankelijker voor mij omdat daar denk ik meer backpackers naartoe gaan en ik daar dus meer mensen zal ontmoeten. En misschien omdat ik daar al wat landen heb bezocht..
Ik heb op mijn 24e (vrouw) drie maanden Zuid-Amerika 'gedaan'. Vanaf Ushuaia helemaal omhoog door Chili en Argentinie en toen via Bolivia naar Peru. Ik vond de afstand achteraf te groot voor de tijd, ben echt door Bolivia gevlogen om op tijd naar mijn Inca Trail te gaan in Cusco. Dus topje Chili (san pedro de atacama), dan Uyuni en dan verder Bolivia en Peru zou ik doen.

Je zegt dat je reiservaring hebt. Dan zal je het prima redden in Zuid-Amerika. In elk hostel ontmoet je mensen, dus je hoeft zelden alleen savonds over straat. Gewoon je gezond verstand gebruiken en dan komt alles goed.

(Aanrader in Sucre, Bolivia - hostel Wasi Masi)
pi_177651668
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:26 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Hoe vond je Salar de Uyuni? Ik wil daar al erg lang heen! En ook naar Vinicunca in Peru, dat lijkt me ook heel gaaf. Wat heb jij nog meer gedaan wat echt aanraders waren?
Salar de Uyuni vond ik zelf heel gaaf, naar de sterren snachts en de hele tour was geweldig! Helaas waren we er in de droge periode, dus geen spiegeleffect. Maar nog steeds prachtig!

Machu Picchu, Colca canyon (condors), Puerto Maldonado (jungle) en steden als Cusco, Arequipa, La Paz en Sucre vond ik erg leuke steden om te bezoeken. Mocht je graag zand duinen willen bezoeken dan is dat rond Ica ook wel leuk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177652368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:14 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ahso. Idd als dit alles was van Chili, dan zijn 4 weken goed. Wel tijd genoeg gehad voor de Huaraz en de jungle?
Niet naar het noorden geweest helaas Maar ik zou ook nog graag een keer een treinrit in het noorden van Peru willen maken, dat ging er deze trip sowieso niet van komen.

Een aantal nachten verbleven in de jungle, dit was wel leuk. Onze gids bood nog een andere tour aan waarbij je iets van 5 dagen zou overnachten in de jungle. Maar afgezien van de bijzondere clay licks die je met die tour wel zou bezoeken vond ik de kortere tour wel prima zo.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177654413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:22 schreef ITrade het volgende:

[..]

Salar de Uyuni vond ik zelf heel gaaf, naar de sterren snachts en de hele tour was geweldig! Helaas waren we er in de droge periode, dus geen spiegeleffect. Maar nog steeds prachtig!

Machu Picchu, Colca canyon (condors), Puerto Maldonado (jungle) en steden als Cusco, Arequipa, La Paz en Sucre vond ik erg leuke steden om te bezoeken. Mocht je graag zand duinen willen bezoeken dan is dat rond Ica ook wel leuk.
Goeie tips heb je, dankje! Bij welk bedrijf heb jij die tours gedaan? Ik zag dat je bij Kilroy een hele hoop tours van tevoren kunt boeken, maar dat is wel erg duur.. Een tour van 30 dagen kost rond de 3500 euro. Dat is mij iets te duur denk ik.
pi_177656314
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:01 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Goeie tips heb je, dankje! Bij welk bedrijf heb jij die tours gedaan? Ik zag dat je bij Kilroy een hele hoop tours van tevoren kunt boeken, maar dat is wel erg duur.. Een tour van 30 dagen kost rond de 3500 euro. Dat is mij iets te duur denk ik.
Je bent toch een ervaren reiziger. Dan doe je het gewoon zelf. Terplekke. Allee als je de inca trail wil doen moet je ruim vantevoren boeken bij een bedrijf. Als je voor een Peruaans bedrijf gaat ben je minder kwijt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177657325
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 02:01 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Goeie tips heb je, dankje! Bij welk bedrijf heb jij die tours gedaan? Ik zag dat je bij Kilroy een hele hoop tours van tevoren kunt boeken, maar dat is wel erg duur.. Een tour van 30 dagen kost rond de 3500 euro. Dat is mij iets te duur denk ik.
Zoals Miro zegt gewoon zelf boeken ter plekke. Je moet daar een beetje geluk mee hebben, de ene tour/guide is leuker dan de ander. Maar vaak komen al die aanbiedingen toch op hetzelfde neer. Hetzelfde rondje, hetzelfde bezichtigen en even veel tijd etc. Dat stelt allemaal niet zo heel veel voor en is veel te duur en nutteloos om hier te boeken.

Bus tickets kan je kopen bij diverse agents of op het busstation.

[ Bericht 0% gewijzigd door ITrade op 07-03-2018 10:20:54 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177662065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:05 schreef ITrade het volgende:

[..]

Bus tickets kan je kopen bij diverse agents of op het busstation.
Of zelfs online voor Cruz del Sur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177662447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:05 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zoals Miro zegt gewoon zelf boeken ter plekke. Je moet daar een beetje geluk mee hebben, de ene tour/guide is leuker dan de ander. Maar vaak komen al die aanbiedingen toch op hetzelfde neer. Hetzelfde rondje, hetzelfde bezichtigen en even veel tijd etc. Dat stelt allemaal niet zo heel veel voor en is veel te duur en nutteloos om hier te boeken.

Bus tickets kan je kopen bij diverse agents of op het busstation.
Oke! Heb jij toevallig ook ervaring met Paaseiland?
pi_177662564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Oke! Heb jij toevallig ook ervaring met Paaseiland?
Nee daar ben ik nooit geweest.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:29:02 #46
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_177671370
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef 5112010 het volgende:

[..]

Oke! Heb jij toevallig ook ervaring met Paaseiland?
Ik wel! Nog steeds het gaafste ooit. Ik wilde er zo graag heen en het viel me helemaaal niet tegen. Maar, ik was er in 2010. Toen kon je nog gewoon overal rondlopen en bij wijze van spreken alles aanraken. Ik hoorde van iemand die in 2015 ging dat nu meer hekjes waren geplaatst.

Maar ik vond het fantastisch. Jeepje huren en rondjes rijden en bij ieder beeld uitstappen en erom heen rennen.
pi_177681335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:29 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ik wel! Nog steeds het gaafste ooit. Ik wilde er zo graag heen en het viel me helemaaal niet tegen. Maar, ik was er in 2010. Toen kon je nog gewoon overal rondlopen en bij wijze van spreken alles aanraken. Ik hoorde van iemand die in 2015 ging dat nu meer hekjes waren geplaatst.

Maar ik vond het fantastisch. Jeepje huren en rondjes rijden en bij ieder beeld uitstappen en erom heen rennen.
Klinkt goed! Dan zal ik daar ook naar gaan kijken, dankje!
pi_177741514
Ik heb ook veel gereisd en ik heb heel veel van Zuid-Amerika gezien (mede doordat mijn roots daar liggen: Suriname en Peru). Heel tof, maar ik denk dat Azië ook heel prachtig is.
Get right witcha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')