abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 maart 2018 @ 18:04:58 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177625144
maar volwassenen niet in God?
Of dat je hoopt dat je favoriete voetbalclub kampioen wordt, maar je mag niet hopen dat je in de hemel komt? Waarom die haat jegens geloven in het één vs het ander?

Het komt op mij over als de zoveelste gelovige die vindt dat een ander geloof kut is ;).
Dus sinterklaasaanhangers die christenen willen stenigen ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177625279
Van mij mag je geloven wat je wilt. Zolang je het maar niet opdringt of er rechten aan denkt te ontlenen. Dan wil ik ook nog wel een beetje rekening met je houden.

ramen.
  maandag 5 maart 2018 @ 18:50:17 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177625939
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:12 schreef qajariaq het volgende:
Van mij mag je geloven wat je wilt. Zolang je het maar niet opdringt of er rechten aan denkt te ontlenen. Dan wil ik ook nog wel een beetje rekening met je houden.

ramen.
en dat zouden sylvana en stokpaardjesdragende mensen ook moeten doen. gewoon iedereen zijn eigen piet laten hebben. leven en laten leven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177636153
Omdat georganiseerde Religie veel wegheeft van georganiseerde misdaad
Aai nooit een brandende hond.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:35:42 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177638651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:22 schreef Munktar het volgende:
Omdat georganiseerde Religie veel wegheeft van georganiseerde misdaad
hoeveel geld is er al in de zakken van Sinterklaas verdwenen dat ook naar kinderen in de 3e wereld kon gaan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:39:36 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177638738
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:04 schreef Maanvis het volgende:
Waarom mogen kinderen wel in sinterklaas geloven maar volwassenen niet in God?
Je mag gewoon lekker geloven wat je wil wanneer je wil. Net zoals dat je ook iets mag afwijzen wat je wil wanneer je wil. Het is een vrij land en ik ken zelf geen niet-gelovigen die dat recht van gelovigen zouden willen afpakken.

Maar wat je eigenlijk vraagt is: "waarom is er vanuit niet-gelovigen zoveel kritiek richting gelovigen, daar waar kinderen met rust worden gelaten of zelfs worden aangemoedigd om in niet-bestaanden dingen te geloven door diezelfde mensen".

Klopt dit?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:40:49 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177638757
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je mag gewoon lekker geloven wat je wil wanneer je wil. Net zoals dat je ook iets mag afwijzen wat je wil wanneer je wil. Het is een vrij land en ik ken zelf geen niet-gelovigen die dat recht van gelovigen zouden willen afpakken.

Maar wat je eigenlijk vraagt is: "waarom is er vanuit niet-gelovigen zoveel kritiek richting gelovigen, daar waar kinderen met rust worden gelaten of zelfs worden aangemoedigd om in niet-bestaanden dingen te geloven door diezelfde mensen".

Klopt dit?
Yes :D
Het achterliggende punt is dat mensen die nergens in geloven toch een stokpaardje hebben dat ze net zo hard naar boven halen als een relifundi en net zo irritant zijn :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:44:54 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177638860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Yes :D
Het achterliggende punt is dat mensen die nergens in geloven toch een stokpaardje hebben dat ze net zo hard naar boven halen als een relifundi en net zo irritant zijn :)
Je hebt het specifiek over een sub-groep atheisten die

1. Hard kritisch zijn richting alle gelovigen
2. Diens kinderen in sinterklaas geloven
3. Kritiek op sinterklaasgeloof zien als aanval

Mijn vraag is... wat voor kritiek? Kritiek vanuit minderheidsgemeenschappen op de beledigendheidsfactor van de traditie of kritiek vanuit christenen die op de hypocrisie wijzen van de dubbele standaard?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:45:00 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655771
Naar F&L.
pi_177656432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoeveel geld is er al in de zakken van Sinterklaas verdwenen dat ook naar kinderen in de 3e wereld kon gaan?
Niks Sinterklaas is een fictief personage,

Corruptie in 3e wereld landen veroorzaakt 3e wereld
Aai nooit een brandende hond.
pi_177676162
Volgens mij hebben mensen (in het algemeen) helemaal geen probleem met het geloven zelf. We leven tenslotte in een vrij land.

Iets anders, ik geloofde vroeger niet in Sinterklaas en mijn ouders (vooral mijn moeder) hebben daar overigens wel veel kritiek op gehad. Dus tja, intolerantie naar mensen die anders 'geloven' heb je sowieso wel.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:27:41 #12
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177680063
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:04 schreef Maanvis het volgende:
maar volwassenen niet in God?
Of dat je hoopt dat je favoriete voetbalclub kampioen wordt, maar je mag niet hopen dat je in de hemel komt? Waarom die haat jegens geloven in het één vs het ander?

Het komt op mij over als de zoveelste gelovige die vindt dat een ander geloof kut is ;).
Dus sinterklaasaanhangers die christenen willen stenigen ;)
Waar heb je het in Godsnaam over? Van wie mag dat allemaal niet dan?
quote:
hoeveel geld is er al in de zakken van Sinterklaas verdwenen dat ook naar kinderen in de 3e wereld kon gaan?
Zodat ze 3 weken langer kunnen eten?
pi_177680195
Ik moet eerlijk zeggen: kinderen laten geloven in Sinterklaas heeft wat mij betreft ook wel iets heel dubieus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:06:48 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177681686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:34 schreef Molurus het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen: kinderen laten geloven in Sinterklaas heeft wat mij betreft ook wel iets heel dubieus.
het gaat er gewoon om dat de jankzakken die zwarte piet willen behouden wel over religieuze fundi's lopen te janken. terwijl het gewoon hetzelfde is. zie zoeken.rechtspraak.nl voor legio sinterklaasmisbruikzaken :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177681760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het gaat er gewoon om dat de jankzakken die zwarte piet willen behouden wel over religieuze fundi's lopen te janken. terwijl het gewoon hetzelfde is. zie zoeken.rechtspraak.nl voor legio sinterklaasmisbruikzaken :)
Oh ja, die populistjes die te pas en te onpas zeiken over Moslims maar wel kinderen willen indoctrineren met wat in essentie een religie voor kinderen is hebben zeker een enorme bak boter op hun hoofd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177683513
Nouja, je kan natuurlijk een onderscheid maken in de verschillende geloven en dan tot de (uiteraard subjectieve) conclusie komen dat Islam (of whatever) misschien een iets minder positieve invloed heeft op de wereld dan het geloof van kleuters in Sinterklaas.
Conscience do cost.
pi_177683621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:51 schreef ems. het volgende:
Nouja, je kan natuurlijk een onderscheid maken in de verschillende geloven en dan tot de (uiteraard subjectieve) conclusie komen dat Islam (of whatever) misschien een iets minder positieve invloed heeft op de wereld dan het geloof van kleuters in Sinterklaas.
(y)
pi_177683691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het gaat er gewoon om dat de jankzakken die zwarte piet willen behouden wel over religieuze fundi's lopen te janken. terwijl het gewoon hetzelfde is. zie zoeken.rechtspraak.nl voor legio sinterklaasmisbruikzaken :)
De overheid verplicht mij niet om kinderen als gelijken te behandelen.

Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat iemand die zn leven inricht naar een sprookje mee mag beslissen in de maatschappij.

Als je in een sprookje wilt geloven mag dat, maar je behoort bijvoorbeeld niet meer te mogen stemmen of een functie met invloed uit te voeren.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:01:59 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177684928
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

De overheid verplicht mij niet om kinderen als gelijken te behandelen.

Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat iemand die zn leven inricht naar een sprookje mee mag beslissen in de maatschappij.

Als je in een sprookje wilt geloven mag dat, maar je behoort bijvoorbeeld niet meer te mogen stemmen of een functie met invloed uit te voeren.
Vind je dat jij op basis van je username, die afgeleid is van een germaans geloof, niet mag stemmen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vind je dat jij op basis van je username, die afgeleid is van een germaans geloof, niet mag stemmen?
Als ik zou geloven wel ja.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:09:17 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685081
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Als ik zou geloven wel ja.
Je claimt dat ie groot is. Dus dat is het verhaal waarin jij gelooft.
Sommige mensen geloven ook in familiebanden, monogamie, je woord houden etc. Dat zijn ook sprookjes. Er zijn maar weinig mensen die niks geloven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je claimt dat ie groot is. Dus dat is het verhaal waarin jij gelooft.
Sommige mensen geloven ook in familiebanden, monogamie, je woord houden etc. Dat zijn ook sprookjes. Er zijn maar weinig mensen die niks geloven.
Als je t wilt weten. Mijn naam is een kwinkslag naar die moslims-roepers.

familiebanden, monogamie, je woord houden etc. zijn geen sprookjes want ze bestaan en hebben consequenties in de werkelijkheid.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:15:06 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685206
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Als je t wilt weten. Mijn naam is een kwinkslag naar die moslims-roepers.

familiebanden, monogamie, je woord houden etc. zijn geen sprookjes want ze bestaan en hebben consequenties in de werkelijkheid.
Ze bestaan niet voor iedereen. En natuurlijk bestaat god niet, heeft jezus misschien nooit geleefd en maria en jozef zijn ook maar personages in een verhaal. Als je niet begrijpt dat dat hele god verhaal een metafoor is dan ben je echt peteroliedom. De samenleving is gebouwd op overlevering van dit soort verhalen, dat was de enige manier waarop het geen zooitje ongergeld werd toen. Die mensen hadden het zwaar kut. Geen eten, altijd oorlog, en keiveel doden door allerhande ziektes.
Dus verzonnen de mensen met verstand verhalen die ze konden vertellen zodat de samenleving zoals we die kennen kon bestaan. Anders waren we niets meer en niets minder geweest dan apen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]


[..]

Ze bestaan niet voor iedereen. En natuurlijk bestaat god niet, heeft jezus misschien nooit geleefd en maria en jozef zijn ook maar personages in een verhaal. Als je niet begrijpt dat dat hele god verhaal een metafoor is dan ben je echt peteroliedom.
:?
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:18:50 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685296
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

:?
Ik heb het geupdate met uitleg. Wat in die sprookjes staat is hetzelfde als wat ouders hun kind meegeven als 'gangbare' normen en waarden. 10 geboden jeweetz.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:20:33 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685336
Zie het anders als dat je tijdens het WK voor het NL elftal bent, of dat je Feyenoord of Ajax fan bent. Gewoon met zijn allen iets samen ondersteunen zodat het lijkt alsof je een groep bent.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685409
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:20 schreef Maanvis het volgende:
Zie het anders als dat je tijdens het WK voor het NL elftal bent, of dat je Feyenoord of Ajax fan bent. Gewoon met zijn allen iets samen ondersteunen zodat het lijkt alsof je een groep bent.
Dat is niet religie.

Bye.
pi_177685420
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat iemand die zn leven inricht naar een sprookje mee mag beslissen in de maatschappij.

Als je in een sprookje wilt geloven mag dat, maar je behoort bijvoorbeeld niet meer te mogen stemmen of een functie met invloed uit te voeren.
Bijzonder standpunt. En wie bepaalt dan wat een sprookje is en wat niet? En belangrijker: wat zijn daarvoor de criteria?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177685454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bijzonder standpunt. En wie bepaalt dan wat een sprookje is en wat niet? En belangrijker: wat zijn daarvoor de criteria?
Bewijs.

Edit nou ja, Doe maar logica.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 08-03-2018 15:05:21 ]
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:38:06 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685542
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:29 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is niet religie.

Bye.
nee alle religieuzen hebben een bijbel op hun nachtkastje en bidden iedere avond op hun knietjes naar god nou goed ...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685544
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Bewijs.
Dus als iemand iets gelooft dat niet 100% bewijsbaar is dan geldt dat als een sprookje en mag zo iemand niet meer stemmen?

Dan blijven er erg weinig stemgerechtigden over, als je het mij vraagt. Sowieso zijn weinig dingen 100% bewijsbaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177685578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus als iemand iets gelooft dat niet 100% bewijsbaar is dan geldt dat als een sprookje ...
Nee dat is onzin van je.
quote:
Dan blijven er erg weinig stemgerechtigden over, als je het mij vraagt. Sowieso zijn weinig dingen 100% bewijsbaar.
En dat is een sprookje.
pi_177685584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee alle religieuzen hebben een bijbel op hun nachtkastje en bidden iedere avond op hun knietjes naar god nou goed ...
Goed hoor.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:44:07 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685628
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Goed hoor.
Echt schrikbarend hoe weinig algemene ontwikkeling er tegenwoordig is. Waar heb jij geleerd wat gelovigen zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685635
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:40 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee dat is onzin van je.
Wat bedoel je dan eigenlijk wel?

Komt er straks een "Commissie Van Waarheid" die ons gaat vertellen welke overtuigingen leiden tot een ontzegging van het stemrecht?

Klinkt nogal fundamentalistisch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177685651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Echt schrikbarend hoe weinig algemene ontwikkeling er tegenwoordig is. Waar heb jij geleerd wat gelovigen zijn?
Wanneer jij religies vergelijkt met kinderen die in sinterklaas geloven dan ligt het mankement niet bij mij hoor.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:46:26 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan eigenlijk wel?

Komt er straks een "Commissie Van Waarheid" die ons gaat vertellen welke overtuigingen leiden tot een ontzegging van het stemrecht?

Klinkt nogal fundamentalistisch.
Iedereen die een zin heeft uitgesproken met daarin het woord 'ik geloof' is uitgesloten van stemrecht voor het komende jaar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:47:32 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177685677
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:45 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wanneer jij religies vergelijkt met kinderen die in sinterklaas geloven dan ligt het mankement niet bij mij hoor.
Hoe is het sinterklaasfeest anders dan het vliegende spaghettimonster festijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177685797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan eigenlijk wel?

Komt er straks een "Commissie Van Waarheid"
Als het aan d66 ligt wel ja.
quote:
die ons gaat vertellen welke overtuigingen leiden tot een ontzegging van het stemrecht?

Klinkt nogal fundamentalistisch.
Een willekeurige overtuiging is nog niet gelijk aan je leven en omgeving invullen naar een sprookje. Ik leef ook in die omgeving en wil niet deze mensen enige invloed invloed daarin geven.

Zondags mn winkel dicht. Vrijdags gejank uit luidspreeker. Niet grasmaaien op zondag, moet ik doorgaan?

Ps. ik wil graag "bewijs" inruilen voor "logica".

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 08-03-2018 15:01:46 ]
pi_177685823
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Iedereen die een zin heeft uitgesproken met daarin het woord 'ik geloof' is uitgesloten van stemrecht voor het komende jaar.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe is het sinterklaasfeest anders dan het vliegende spaghettimonster festijn?
Leer jij nou maar eens wat een religie inhoudt.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:17:43 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177686243
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[..]

Leer jij nou maar eens wat een religie inhoudt.
Waarom zou ik dat moeten leren, jij bent degene die de wettekst dadelijk moet opstellen voor wat een religie is en wat niet :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177686305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten leren, jij bent degene die de wettekst dadelijk moet opstellen voor wat een religie is en wat niet :)
Nou mooi. Ik weet het al.

Het zou ook handig zijn als jij enig begrip had voordat je een topic opende waarin je verbanden probeert te leggen tussen zaken die niks met elkaar te maken hebben.
pi_177686317
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Als het aan d66 ligt wel ja.
De vraag was aan jou gericht, maar je blijft erop staan om die te ontwijken.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Een willekeurige overtuiging is nog niet gelijk aan je leven en omgeving invullen naar een sprookje.
Nogmaals: wat zijn daarvoor de criteria?

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

Ik leef ook in die omgeving en wil niet deze mensen enige invloed invloed daarin geven.
Ik wil ook niet leven in een omgeving waar jij enige vorm van invloed op hebt.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

Zondags mn winkel dicht. Vrijdags gejank uit luidspreeker. Niet grasmaaien op zondag, moet ik doorgaan?
Je mag ook gewoon een duidelijk antwoord geven. Dit zijn gebruiken, geen waarheidsclaims.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

Ps. ik wil graag "bewijs" inruilen voor "logica".
Daar wordt het echt niet duidelijker van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:24:16 #44
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177686413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het gaat er gewoon om dat de jankzakken die zwarte piet willen behouden wel over religieuze fundi's lopen te janken. terwijl het gewoon hetzelfde is. zie zoeken.rechtspraak.nl voor legio sinterklaasmisbruikzaken :)
Sinterklaasmisbruikzaken, mooi woord. Slechts 1 hit op Google (2 nu). <O)
pi_177686436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag was aan jou gericht, maar je blijft erop staan om die te ontwijken.
Weet ik het... Ik heb nergens gesteld dat ik een beleid wil instellen.
quote:
Nogmaals: wat zijn daarvoor de criteria?
Logica. Als men iets logisch kan onderbouwen is het pas een stem waard in de samenleving.

quote:
Je mag ook gewoon een duidelijk antwoord geven. Dit zijn gebruiken, geen waarheidsclaims
Dit zijn onzinnige invloeden van religie op mijn leven en omgeving dat was en is het punt.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:30:31 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177686524
dus je gelooft in logica. al net zo'n domme rieligie als de wetenschap.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177686560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:30 schreef Maanvis het volgende:
dus je gelooft in logica. al net zo'n domme rieligie als de wetenschap.
Dank je.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:35:21 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177686627
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dank je.
Sommige mensen denken dat pluto nog een planeet is omdat de wetenschap ze dat heeft verteld toen ze op school zaten :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177686674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sommige mensen denken dat pluto nog een planeet is omdat de wetenschap ze dat heeft verteld toen ze op school zaten :).
Dat is het mooie van wetenschap en het belangrijkste verschil met religie.
pi_177686734
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Weet ik het... Ik heb nergens gesteld dat ik een beleid wil instellen.
Dit was geen beleidsvoorstel?

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat iemand die zn leven inricht naar een sprookje mee mag beslissen in de maatschappij.

Als je in een sprookje wilt geloven mag dat, maar je behoort bijvoorbeeld niet meer te mogen stemmen of een functie met invloed uit te voeren.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dit zijn onzinnige invloeden van religie op mijn leven en omgeving dat was en is het punt.
Ik vind jouw invloed nogal onzinnig. Dat men maar snel je stemrecht mag ontnemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:42:02 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177686757
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is het mooie van wetenschap en het belangrijkste verschil met religie.
Nog een teken dat je er geen zak van begrijpt. Alsof gelovigen de bijbel letterlijk nemen _O-
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177686800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nog een teken dat je er geen zak van begrijpt. Alsof gelovigen de bijbel letterlijk nemen _O-
Is de bijbel aanpasbaar?
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:49:19 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177686926
Omdat het kinderen zijn? En geen gefrustreerde en gehersenspoelde volwassenen .......
"Hoka Hey!"
pi_177686959
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:04 schreef Maanvis het volgende:

Het komt op mij over als de zoveelste gelovige die vindt dat een ander geloof kut is ;).
Dus sinterklaasaanhangers die christenen willen stenigen ;)
Ik snap dit hele stuk niet. Er is toch geen enkele Sinterklaas gelovige die christenen wil stenigen? Maar daarna heb je het opeens over aanhangers. Ja, dat is natuurlijk niet hetzelfde.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:52:57 #55
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177687017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nog een teken dat je er geen zak van begrijpt. Alsof gelovigen de bijbel letterlijk nemen _O-
Die zijn er zat.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:55:50 #56
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177687083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:49 schreef matspontius het volgende:
Omdat het kinderen zijn? En geen gefrustreerde en gehersenspoelde volwassenen .......
Het gekke is dat ik als protestants jongetje wel in Sinterklaas mocht geloven (een geëvolueerde Roomse bisschop, dus dat is niet erg) maar de paashaas was een brug te ver. Dat raakte aan pasen en dat is ook een protestants feest. ons werd dus al op de kleuterschool verteld dat de paashaas fake was.

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 08-03-2018 16:15:36 ]
pi_177687434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:40 schreef Molurus het volgende:

...
Ik vind jouw invloed nogal onzinnig. Dat men maar snel je stemrecht mag ontnemen.
Tsja Steefie.
  zondag 11 maart 2018 @ 03:05:39 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177740100
Nieuwe testament, oude testament!??!?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 11 maart 2018 @ 03:06:35 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177740101
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die zijn er zat.
Veel meer die het niet doen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 11 maart 2018 @ 03:17:56 #60
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177740119
even terug, ik vind geld geven aan derde wereld landen gevaarlijk omdat ze al niks hebben en je geeft ze geld dan hebben ze opeens iets wat ze nooit hebben gehad, waardoor jij de locale economie om zeep helpt dit creëert een machtsvacuüm.

dit niet alleen, als de geldkraan dicht gaat komt dat heel hard aan.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 11 maart 2018 @ 03:20:29 #61
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177740121
en iedereen mag geloven waar hij zin in heeft.

ik zeg altijd maar zo als we alle religieuze dingen slopen en er niet meer over spreken, zal de volgende generatie geeneens van deze god te horen hebben gehad en ik denk dat dit beter is dan 5x per dag op je knietjes angstig te bidden: ik wil niet naar de hell, ik wil niet naar de hell.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177740158
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Bewijs.

Edit nou ja, Doe maar logica.
Creationisme is de basis van logisch redeneren.

1
creator
bestaan ervan is een mening
een mening wordt gevormd met een keuze
2
creatie
bestaan ervan is een feit
een feit wordt verkregen door een 1 op 1 corresponderend model te maken

Waarbij keuze het mechanisme van creatie is, en een keuze maken betekent om een alternatieve mogelijkheid, die in de toekomst ligt, tot het heden te maken.

Zo heb je dus logische validatie van zowel feit als mening, bijvoorbeeld een mening over wat mooi is.

Emoties zoals haat en liefde, zijn motivatie van keuzes, ze maken keuzes en behoren dus in de creator categorie, en daarom is het bestaan van haat en liefde een mening. Dat betekent dat het net zo juist om te zeggen dat haat en liefdeniet bestaan, als om te zeggen dat ze wel bestaan. Net zoals het gelijk valide is om te zeggen dat een schilderij mooi is of lelijk.

God en de ziel zijn hetzelfe gedefinieered als haat en liefde, ze maken ook keuzes, en daarom is het bestaan ervan een mening.

Je kan dus geen 1 op 1 model maken van haat, liefde, God of de ziel, want het zijn geen creaties maar creatoren. Je kan wel een 1 op 1 model maken van de aarde en de maan, dat zijn dus creaties. Eerst bestonden er de mogelijkheden in de toekomst dat de aarde zou ontstaan, en dat de aarde niet zou ontstaan. Toen werd de mogelijkheid dat de aarde zou ontstaan tot het heden gemaakt, creatie aarde. Of er waren veel keuzes waardoor de aarde ontstond, de logica blijft hetzelfde.
  zondag 11 maart 2018 @ 04:25:32 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177740176
Wat een intens domme stelling :D!

Of was jij gewoon te dom om vraagtekens bij het hele Sinterklaas-verhaal te zetten als kind en geloof je er nu nog steeds in?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 11 maart 2018 @ 04:31:41 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177740179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh ja, die populistjes die te pas en te onpas zeiken over Moslims maar wel kinderen willen indoctrineren met wat in essentie een religie voor kinderen is hebben zeker een enorme bak boter op hun hoofd.
:')!!!!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 11 maart 2018 @ 04:55:57 #65
74056 crew  ToT
pi_177740202
Op een gegeven moment moet je gewoon opgroeien en stoppen in sprookjesfiguren te geloven die alles zien en je een beloning geven als je zoet bent en je straf geven als je stout bent. (Hoewel bij Sinterklaas de focus op straf onderhand wel verdwenen is, hoewel het niet geven van een beloning ook wel als straf gezien kan worden natuurlijk.)
Geinig als kinderen zo in toom gehouden kunnen worden, maar volwassenen zouden gewoon normaal moeten weten hoe ze zich moeten gedragen.
Daarbij helpt het geloven in zo'n alziend sprookjesfiguur ook lang niet altijd om mensen zich netjes te laten gedragen.
Het grootste effect wat het geloven in zo'n sprookjesfiguur heeft is dat mensen allerlei onzinnige dingen doen en laten, en dat ze van anderen verwachten dat ze dat ook doen, en doen ze dat niet, dan kijken ze op diegenen neer. Soms met allerlei consequenties voor diegene.

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 11-03-2018 05:05:14 ]
pi_177740455
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:04 schreef Maanvis het volgende:
maar volwassenen niet in God?
Of dat je hoopt dat je favoriete voetbalclub kampioen wordt, maar je mag niet hopen dat je in de hemel komt?
Wie zegt dat dat niet mag?

quote:
Waarom die haat jegens geloven in het één vs het ander?
Haat? :? Niemand haat dat toch?
Kinderen heb ik sowieso niks op aan te merken. Volwassenen van wie je mag verwachten dat ze iets verder ontwikkeld zijn en intussen enig gezond verstand hebben, daarvan vind ik het hooguit dom als ze in sprookjes geloven zoals Sinterklaas of God. Maar iedereen heeft het recht om dom of onwetend te zijn, daar heb ik verder niks tegen.

quote:
Het komt op mij over als de zoveelste gelovige die vindt dat een ander geloof kut is ;).
Dus sinterklaasaanhangers die christenen willen stenigen ;)
Ik heb werkelijk nog nóóit gehoord van een Sinterklaasaanhanger die christenen wil stenigen.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zondag 11 maart 2018 @ 16:53:42 #67
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177750395
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 03:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel meer die het niet doen.
Vergis je niet. En er zijn er natuurlijk velen die gedeeltes als het scheppingsverhaal niet letterlijk nemen. Maar ik ken maar weinig christenen die de lichamelijke herrijzenis van Jezus in twijfel trekken.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:03:20 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177750664
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vergis je niet. En er zijn er natuurlijk velen die gedeeltes als het scheppingsverhaal niet letterlijk nemen. Maar ik ken maar weinig christenen die de lichamelijke herrijzenis van Jezus in twijfel trekken.
ik zal eens rondvragen of dat zo is. tis meer een verhaal wat met een korreltje zout genomen wordt. en vergis je niet, de wetenschap en religie ontstaan allebei vanuit een natuurlijke menselijke behoefte, namelijk het willen verklaren van dingen en zodoende rust te vinden en de wereld te verbeteren. Ik denk dat alleen nihilisten dat niet hebben :).
Ikzelf heb het nooit geloofd, maar heb wel communie en vormsel gedaan. En de wereld waarin mijn familie en kennissenkring leven die dat vroeger ook hebben gedaan dat zijn allemaal mensen met normen en waarden waar je echt van op aan kunt. Dus in zekere zin is die houvast misschien wel goed (de 10 geboden bijv.)

Ik viond het gewoon zonde dat elke christen meteen als een zwartekousengast wordt afgeserveerd ipv dat je bekijkt welke eigenschappen mensen in het dagelijks leven meenemen.
Ik wilde destijds tijdens het rapport van de commissie deetman stoppen met de kerk (je blijft altijd ingeschreven staan als je gedoopt bent ook al verhuis je), en ik ga echt nooit naar de kerk, behalve begrafenissen en als ik er met familie heen ga. Zo ook op kerstavond, waar ik net op het punt stond om me uit te schrijven. Toen begon de pastoor over dat rapport en dat kerst een reden was om blij te zijn, maar dat we ook een belangrijke reden hebben om niet blij te zijn en dat is dus dat misbruikschandaal.
En ik ben zelf bi, en dat is not done zegmaar, maar dat komt van hogeraf, van het bisdom in den bosch en van het vaticaan. Ik heb diverse pastoren gesproken die gewoon homo's zouden trouwen en graag zelfs, en ik ken er ook 1 die zelf regelmatig sex heeft met mannen (wel met beider goedvinden!!).

[ Bericht 15% gewijzigd door Maanvis op 11-03-2018 17:11:32 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 11 maart 2018 @ 17:05:47 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177750710
Je moet lekker geloven waar je zelf zin in hebt en wat je bij elkaar gefantaseerd hebt. Maar geloof lekker voor jezelf en val anderen daar niet mee lastig. Missioneer je geloof niet, leg anderen niet je bekrompen moraal op en vertel ze niet dat ze niet mogen winkelen op zondag of iemand van hetzelfde geslacht lief te hebben
Ramen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:14:58 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177750914
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moet lekker geloven waar je zelf zin in hebt en wat je bij elkaar gefantaseerd hebt. Maar geloof lekker voor jezelf en val anderen daar niet mee lastig. Missioneer je geloof niet, leg anderen niet je bekrompen moraal op en vertel ze niet dat ze niet mogen winkelen op zondag of iemand van hetzelfde geslacht lief te hebben
Ramen
probleem is dat je niet altijd weet dat je een bekrompen moraal hebt. Ik had daar zelf ook veel moeite mee. Ik vind dat je voor je kinderen moet zorgen, dat je niet moet vreemdgaan en mensen bedriegen, dat je niet moet stelen, dat je er voor andere mensen moet zijn, dat je niet moet liegen en je woord moet houden, maar tegenwoordig is de maatschappij anders en ik begrijp de mensen die daar tegenin gaan wel beter nu.
Vreemdgaan bijv. kan je relatie redden, dus sex met een ander omdat je zelf geen sex meer hebt met je vrouw/man, en dan zijn er sommigen die het niet zeggen en sommigen die er open over zijn, en zo blijft de relatie in stand en blijven de kinderen verzorgd. Maar voor beiden is wat te zeggen. En in de gay wereld is monogamie eigenlijk niet iets wat echt nog bestaat.
Eerst zag ik het ook als not done, maar nu zie ik het meer als een electricien/timmerman laten komen omdat je zelf geen klusser bent.

En achteraf is dat eigenlijk ook logisch, monogamie is niet genetissch ingebakken in ons, het is iets wat we zelf verzonnen hebben tijdens de 'romantiek stroming'. (vanaf de 18e eeuw) Een sprookje, net als religie.

Maar je ziet het bijv. ook in het feit dat er zoveel mannen gefriendzoned worden, ook al zijn ze een rots in de branding voor vrouwen, meer dan capabel om een gezin te stichten en zijn ze de enige die niet wegduiken als de shit de fan echt hit. En toch vallen vrouwen tegenwoordig op mannen die 'fout' zijn. Ik denk dat dat de oorzaak is voor het geringe respect voor vrouwen in onze maatschappij. Ze respecteren zichzelf niet, dus krijgen ze het ook niet. In het buitenland is dat gelukkig in veel landen wel anders.
Aan de andere kant is het bij veel vrouwen ook gewoon zo dat ze ff hun verhaal kwijt moeten bij iemand, meestal is het 'foute' schromelijk overdreven. Maargoed, ik zit dus in de situatie dat de ex van ee vriendin van md die ik sinds kort ken een maand vreemd is gegaan, vlak nadat ze bevallen was, en als reactie kreeg ze 'ik zou het zo weer doen', en ze ging niet bij hem weg want ze wilde niet weer bij haar moeder gaan wonen. Nu heeft deze man een relatie met een andere vriendin van me (kwam ik later pas achter dat die gelinkt waren). Ik denk dat zij het wel weet maargoed aan de andere kant mogen mensen fouten maken vind ik...

Bovendien ben ik er echt voor om alle christelijk geïnspireerde dingen uit onze maatschappij te schrappen. Want waarom kerst vieren als je niet in de geboorte van jezus gelooft? En waarom schrijven we nog steeds 2018 als jaartelling, terwijl ik zelf al overgestapt ben op de human era telling (op FOK! dus nog niet...). En waarom al die christelijke feestdagen?

Maargoed, eigenlijk terug naar mijn punt wat ik wou maken. Ik denk niet in hokjes, ik bekijk het zoveel mogelijk apart. Dus bij een moslim kijk ik niet meteen naar dat ie in een andere superheld gelooft, maar bijv. dat dat ook familiemensen zijn net als ik. En naar een duitser kijk ik niet als zijnde een persoon die over een imaginaire grens woont en dus wel dit en dit en zus en zo zal zijn, maar als een persoon op zich :). Daarom kan ik me er ook vrij makkelijk vanaf zetten dat sommige religieuzen zo vertieft zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 11-03-2018 17:36:31 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 11 maart 2018 @ 17:36:11 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177751344
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

probleem is dat je niet altijd weet dat je een bekrompen moraal hebt. Ik had daar zelf ook veel moeite mee. Ik vind dat je voor je kinderen moet zorgen, dat je niet moet vreemdgaan en mensen bedriegen, dat je niet moet stelen, dat je er voor andere mensen moet zijn, dat je niet moet liegen en je woord moet houden, maar tegenwoordig is de maatschappij anders en ik begrijp de mensen die daar tegenin gaan wel beter nu.
Vreemdgaan bijv. kan je relatie redden, dus sex met een ander omdat je zelf geen sex meer hebt met je vrouw/man, en dan zijn er sommigen die het niet zeggen en sommigen die er open over zijn, en zo blijft de relatie in stand en blijven de kinderen verzorgd. Maar voor beiden is wat te zeggen. En in de gay wereld is monogamie eigenlijk niet iets wat echt nog bestaat.
Eerst zag ik het ook als not done, maar nu zie ik het meer als een electricien/timmerman laten komen omdat je zelf geen klusser bent.

En achteraf is dat eigenlijk ook logisch, monogamie is niet genetissch ingebakken in ons, het is iets wat we zelf verzonnen hebben tijdens de 'romantiek stroming'. (vanaf de 18e eeuw) Een sprookje, net als religie.

Maar je ziet het bijv. ook in het feit dat er zoveel mannen gefriendzoned worden, ook al zijn ze een rots in de branding voor vrouwen, meer dan capabel om een gezin te stichten en zijn ze de enige die niet wegduiken als de shit de fan echt hit. En toch vallen vrouwen tegenwoordig op mannen die 'fout' zijn. Ik denk dat dat de oorzaak is voor het geringe respect voor vrouwen in onze maatschappij. Ze respecteren zichzelf niet, dus krijgen ze het ook niet. In het buitenland is dat gelukkig in veel landen wel anders.
Aan de andere kant is het bij veel vrouwen ook gewoon zo dat ze ff hun verhaal kwijt moeten bij iemand, meestal is het 'foute' schromelijk overdreven. Maargoed, ik zit dus in de situatie dat de ex van ee vriendin van md die ik sinds kort ken een maand vreemd is gegaan, vlak nadat ze bevallen was, en als reactie kreeg ze 'ik zou het zo weer doen', en ze ging niet bij hem weg want ze wilde niet weer bij haar moeder gaan wonen. Nu heeft deze man een relatie met een andere vriendin van me (kwam ik later pas achter dat die gelinkt waren). Ik denk dat zij het wel weet maargoed aan de andere kant mogen mensen fouten maken vind ik...

Bovendien ben ik er echt voor om alle christelijk geïnspireerde dingen uit onze maatschappij te schrappen. Want waarom kerst vieren als je niet in de geboorte van jezus gelooft? En waarom schrijven we nog steeds 2018 als jaartelling, terwijl ik zelf al overgestapt ben op de human era telling (op FOK! dus nog niet...). En waarom al die christelijke feestdagen?

Maargoed, eigenlijk terug naar mijn punt wat ik wou maken. Ik denk niet in hokjes, ik bekijk het zoveel mogelijk apart. Dus bij een moslim kijk ik niet meteen naar dat ie in een andere superheld gelooft, maar bijv. dat dat ook familiemensen zijn net als ik. En naar een duitser kijk ik niet als zijnde een persoon die over een imaginaire grens woont en dus wel dit en dit en zus en zo zal zijn, maar als een persoon op zich :).
En wat heeft dit met een geloof in een God te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:41:34 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177751448
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat heeft dit met een geloof in een God te maken?
dat er een sociale controle is vanuit kerkgemeenschappen die ervoor zorgen dat mensen er op aangesproken worden als ze vertieft gedrag vertonen.
maar tegenwoordig is het zo dat we liever een topique op FOK! openen dan daadwerkelijk iemand ergens op wijzen. daarom liggen er ook zoveel tegels met lieveheersbeestjes her en der in Nederland. Omdat heel veel mensen kijken en niks doen, maar inmiddels denk ik dat ze er echt gewoon geen flikker om geven wat een willekeurig persoon op straat overkomt.


maar meeer moet ik eigenlijk gewoon mijn verhaal kwijt ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177758975
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Dus in zekere zin is die houvast misschien wel goed (de 10 geboden bijv.)
Ik weet dat het een heel kleine snippet uit je post is die verder helemaal niks met je originele vraag te maken heeft, maar ik wil er toch even graag op in gaan.

De 10 geboden zijn totaal niet een goed systeem voor moreel gedrag en/of houvast. De meeste geboden zou je nu absoluut niet als wenselijke regels bestempelen. De eerste paar zijn wat esotherisch gebazel dat vooral laat zien dat de god in kwestie heel menselijke kwaliteiten heeft, zoals jaloezie en kleinzerigheid (geen andere goden/afgodsbeelden, houd de sabbath in ere) en tegen het einde aan vind je zelfs de aanzet tot regels over 'thoughtcrime' over compleet irrelevante dingen (het begeren van een ander zijn os?). Eigenlijk kun je de hele tien geboden samenpersen tot 1 regel: Gij zult geen klootzak zijn. En daar heb je dan een volledig humanistische moraliteit waar geen enkel heilig boek aan te pas komt.

Om toch even ontopic te komen, het verschil tussen kinderen met Sinterklaas en volwassenen met God zit hem in het feit dat de cognitieve capaciteit van een kind nog niet volgroeid is en je van een volwassene mag verwachten dat hij of zij het 'wishful thinking'-stadium wel voorbij is. Beloning voor goed gedrag dat je eigenlijk al uit jezelf had moeten vertonen is niet iets wat je als volwassene nog moet verwachten. Als volwassene wordt er van je verwacht dat je wenselijk gedrag vertoont en om daar een beloning voor te verwachten is bijzonder kinderlijk. Wat ons weer terug brengt bij Sinterklaas die beloningen uitdeelt voor zoete kinderen die wenselijk gedrag vertonen. Volwassenen zouden oud en wijs genoeg moeten zijn om dat zelf te verzinnen zonder een misplaatst vaderfiguur met of zonder baard.

Of heb ik dan een te hoge pet op van volwassenen? :7
  maandag 12 maart 2018 @ 05:40:03 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177760313
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:12 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

Of heb ik dan een te hoge pet op van volwassenen? :7
Ik heb net de hele nacht bij een vriendin van me gezeten die vanaf +/- haar middel verlamd is. Haar vriend was voor de 3e keer niet thuis gekomen toen ie ff voor 10 minuten wegging. Dus ze belde mij om haar gezelschap te houden (ze kan echt niks zonder hulp, anders lag ze nu nog scheef en waarschijnlijk ook in haar eigen pis.) Uiteindelijk komt die gast om 3u 'snachts binnen met het verhaal dat ie out is gegaan van de GHB. in de auto. Hij is nu als het goed is naar zijn werk toe. Het is zijn 1e werkdag dus hij zit in zijn proeftijd.
Hij is in de 40, Dus ja, ik denk dat je een te hoge pet op hebt van volwassenen :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Maanvis op 12-03-2018 06:30:16 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 maart 2018 @ 08:31:30 #75
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177761113
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zal eens rondvragen of dat zo is. tis meer een verhaal wat met een korreltje zout genomen wordt. en vergis je niet, de wetenschap en religie ontstaan allebei vanuit een natuurlijke menselijke behoefte, namelijk het willen verklaren van dingen en zodoende rust te vinden en de wereld te verbeteren. Ik denk dat alleen nihilisten dat niet hebben :).
Ikzelf heb het nooit geloofd, maar heb wel communie en vormsel gedaan. En de wereld waarin mijn familie en kennissenkring leven die dat vroeger ook hebben gedaan dat zijn allemaal mensen met normen en waarden waar je echt van op aan kunt. Dus in zekere zin is die houvast misschien wel goed (de 10 geboden bijv.)
Het niet letterlijk nemen van de Bijbel hoeft een geloof niet in de weg te staan.
quote:
Ik viond het gewoon zonde dat elke christen meteen als een zwartekousengast wordt afgeserveerd ipv dat je bekijkt welke eigenschappen mensen in het dagelijks leven meenemen.
Ik wilde destijds tijdens het rapport van de commissie deetman stoppen met de kerk (je blijft altijd ingeschreven staan als je gedoopt bent ook al verhuis je), en ik ga echt nooit naar de kerk, behalve begrafenissen en als ik er met familie heen ga. Zo ook op kerstavond, waar ik net op het punt stond om me uit te schrijven. Toen begon de pastoor over dat rapport en dat kerst een reden was om blij te zijn, maar dat we ook een belangrijke reden hebben om niet blij te zijn en dat is dus dat misbruikschandaal.
En ik ben zelf bi, en dat is not done zegmaar, maar dat komt van hogeraf, van het bisdom in den bosch en van het vaticaan. Ik heb diverse pastoren gesproken die gewoon homo's zouden trouwen en graag zelfs, en ik ken er ook 1 die zelf regelmatig sex heeft met mannen (wel met beider goedvinden!!).
Regels en wetjes zijn ook maar bedacht door mensen.
  maandag 12 maart 2018 @ 08:34:35 #76
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177761128
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 05:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt die gast om 3u 'snachts binnen met het verhaal dat ie out is gegaan van de GHB. in de auto.

Nou dan weet je wel hoe laat het is...
pi_177762858
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 05:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb net de hele nacht bij een vriendin van me gezeten die vanaf +/- haar middel verlamd is. Haar vriend was voor de 3e keer niet thuis gekomen toen ie ff voor 10 minuten wegging. Dus ze belde mij om haar gezelschap te houden (ze kan echt niks zonder hulp, anders lag ze nu nog scheef en waarschijnlijk ook in haar eigen pis.) Uiteindelijk komt die gast om 3u 'snachts binnen met het verhaal dat ie out is gegaan van de GHB. in de auto. Hij is nu als het goed is naar zijn werk toe. Het is zijn 1e werkdag dus hij zit in zijn proeftijd.
Hij is in de 40, Dus ja, ik denk dat je een te hoge pet op hebt van volwassenen :D
Sommige mensen blijven ook altijd kinderen.. :N
Inmiddels ex-vriend, mag ik hopen? Wat een lutser. Tik op z'n neus zou hem goed doen.

Maar je snapt m'n punt wel? 1 klapmongool die zijn prioriteiten niet op orde heeft haalt mijn punt nog niet onderuit, denk ik zo.
pi_177763149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:49 schreef matspontius het volgende:
Omdat het kinderen zijn? En geen gefrustreerde en gehersenspoelde volwassenen .......
Tja, waarom zouden kinderen niet in Sinterklaas mogen geloven terwijl volwassenen wel in een of ander godje geloven.. 8-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 10:56:15 #79
74056 crew  ToT
pi_177763521
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, waarom zouden kinderen niet in Sinterklaas mogen geloven terwijl volwassenen wel in een of ander godje geloven.. 8-)
Om Sinterklaas worden er geen oorlogen gevoerd! :T

(Zwarte Piet daarentegen...........)
  maandag 12 maart 2018 @ 11:05:06 #80
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177763718
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, waarom zouden kinderen niet in Sinterklaas mogen geloven terwijl volwassenen wel in een of ander godje geloven.. 8-)
Sinterklaas geeft alleen maar. En je hoeft niet te bidden, alleen maar te zingen.
pi_177763731
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Om Sinterklaas worden er geen oorlogen gevoerd! :T

(Zwarte Piet daarentegen...........)
:D
pi_177763761
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Sinterklaas geeft alleen maar. En je hoeft niet te bidden, alleen maar te zingen.
Maar vooral een jaar lang in de pas lopen, anders geeft ie niks. :P
  maandag 12 maart 2018 @ 11:13:23 #83
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_177763907
Zwarte Piet = racisme
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_177764191
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:13 schreef BlauweHoofd het volgende:
Zwarte Piet = racisme
Ach doe niet zo moeilijk, tegenwoordig is dat een artisanale schouwveger, of wil je dat de Sint door een roetschouw moet soms ?
  maandag 12 maart 2018 @ 11:32:30 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177764256
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Sinterklaas geeft alleen maar. En je hoeft niet te bidden, alleen maar te zingen.
Lof zingen of bidden, zoveel verschil is het niet ;)


Zelf nog wel wat gedoe gehad om sinterklaas. Ik wilde namelijk niet liegen tegen mijn kind over sinterklaas. Gewoon vertellen dat het een heel leuk toneelstukje was. Dus wel plezier en meedoen, maar geen net doen alsof het echt was.

Moest echt op het matje komen bij de kleuterschool, omdat hij heel netjes alleen tegen de juf had gezegd dat hij wist dat het niet waar was. Vonden ze niet mooi, zelfs niet toen ze toe moesten geven dat hij keurig zijn mond hield tegen de andere kinderen (daar hadden we het this al over gehad).

Het heeft trouwens helemaal niet uitgemaakt dat hij wist dat het nep was. Evenveel plezier als de andere kinderen. Meer zelfs dan sommigen waarbij het sinterklaasfeest misbruikt werd om het kind te manipuleren. Inc 1 kind die zelfs een ouderwetse zak met zout kreeg met een dreigende brief van sinterklaas erbij. Die ouders hoefde niet op school op het matje te komen, alhoewel die dat wel in geuren en kleuren vertelde en de andere kinderen bang maakte.
Dat geeft alleen maar is dus lang niet altijd waar, het komt van een beloning/straf systeem af en wordt nogsteeds zo nu en dan als zodanig gebruikt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 11:44:54 #86
74056 crew  ToT
pi_177764486
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lof zingen of bidden, zoveel verschil is het niet ;)

Zelf nog wel wat gedoe gehad om sinterklaas. Ik wilde namelijk niet liegen tegen mijn kind over sinterklaas. Gewoon vertellen dat het een heel leuk toneelstukje was. Dus wel plezier en meedoen, maar geen net doen alsof het echt was.

Moest echt op het matje komen bij de kleuterschool, omdat hij heel netjes alleen tegen de juf had gezegd dat hij wist dat het niet waar was. Vonden ze niet mooi, zelfs niet toen ze toe moesten geven dat hij keurig zijn mond hield tegen de andere kinderen (daar hadden we het this al over gehad).

Het heeft trouwens helemaal niet uitgemaakt dat hij wist dat het nep was. Evenveel plezier als de andere kinderen. Meer zelfs dan sommigen waarbij het sinterklaasfeest misbruikt werd om het kind te manipuleren. Inc 1 kind die zelfs een ouderwetse zak met zout kreeg met een dreigende brief van sinterklaas erbij. Die ouders hoefde niet op school op het matje te komen, alhoewel die dat wel in geuren en kleuren vertelde en de andere kinderen bang maakte.
Dat geeft alleen maar is dus lang niet altijd waar, het komt van een beloning/straf systeem af en wordt nogsteeds zo nu en dan als zodanig gebruikt.
-O- Holy shitballs, da's echt bizar dat jij wel op het matje moest komen maar de ouders van dat andere kind niet!

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:07 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar vooral een jaar lang in de pas lopen, anders geeft ie niks. :P
Als kind heb ik nooit in de Bijbel en in Jezus geloofd, en toen ik er achter kwam dat Sinterklaas nep was, stond voor mij vast dat God gewoon Sinterklaas voor volwassenen was: wie zoet is krijgt lekkers / gaat naar de hemel, wie stout is de roe / gaat naar de hel.
Sinterklaas kon je tenminste zien en die was al niet echt. Hoe kon je dan als volwassene in een God geloven die je niet eens kan zien en waarvan de "cadeautjes" ook pas zouden komen nadat je dood bent?
  maandag 12 maart 2018 @ 11:49:59 #87
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177764604
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lof zingen of bidden, zoveel verschil is het niet ;)
Sinterklaas word niet boos als ik hem een gemankeerde haan noem. God daarentegen heeft nogal lange tenen...
quote:
Zelf nog wel wat gedoe gehad om sinterklaas. Ik wilde namelijk niet liegen tegen mijn kind over sinterklaas. Gewoon vertellen dat het een heel leuk toneelstukje was. Dus wel plezier en meedoen, maar geen net doen alsof het echt was.

Moest echt op het matje komen bij de kleuterschool, omdat hij heel netjes alleen tegen de juf had gezegd dat hij wist dat het niet waar was. Vonden ze niet mooi, zelfs niet toen ze toe moesten geven dat hij keurig zijn mond hield tegen de andere kinderen (daar hadden we het this al over gehad).
Mij hebben ze ook al op tijd ingelicht vanwege angsten van mijn kant.
quote:
Het heeft trouwens helemaal niet uitgemaakt dat hij wist dat het nep was. Evenveel plezier als de andere kinderen. Meer zelfs dan sommigen waarbij het sinterklaasfeest misbruikt werd om het kind te manipuleren. Inc 1 kind die zelfs een ouderwetse zak met zout kreeg met een dreigende brief van sinterklaas erbij. Die ouders hoefde niet op school op het matje te komen, alhoewel die dat wel in geuren en kleuren vertelde en de andere kinderen bang maakte.
Dat geeft alleen maar is dus lang niet altijd waar, het komt van een beloning/straf systeem af en wordt nogsteeds zo nu en dan als zodanig gebruikt.
Nee voor mij maakt het ook geen moer uit dat ik het wist en de anderen niet...
  maandag 12 maart 2018 @ 12:00:05 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177764808
Ik heb God weleens wat ergers als een gemankeerde haan genoemd, nooit consequenties van ondervonden.
Wel als kind een keer straf gehad omdat ik een iets te grof sinterklaas liedje had verzonnen op school ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177765538
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:44 schreef ToT het volgende:

Als kind heb ik nooit in de Bijbel en in Jezus geloofd, en toen ik er achter kwam dat Sinterklaas nep was, stond voor mij vast dat God gewoon Sinterklaas voor volwassenen was: wie zoet is krijgt lekkers / gaat naar de hemel, wie stout is de roe / gaat naar de hel.
Sinterklaas kon je tenminste zien en die was al niet echt. Hoe kon je dan als volwassene in een God geloven die je niet eens kan zien en waarvan de "cadeautjes" ook pas zouden komen nadat je dood bent?
Dat noemen ze blij maken met een dooie mus. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 13:39:08 #90
74056 crew  ToT
pi_177767299
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat noemen ze blij maken met een dooie mus. :)
idd. :)
Ik kon ook nooit begrijpen hoe ouders niet konden begrijpen dat meneer pastoor hen voor zat te liegen, terwijl zijzelf hun eigen kinderen zaten voor te liegen met een iets andere personage, maar waarvan de motieven verder exact het zelfde waren! _O-

Maar goed, inmiddels weet ik ook wel dat de meeste pastoors er zelf ook wel in geloven! :T
(De meeste! Er zijn genoeg kerkleiders die totaal niet in God geloven maar wie het puur om het aanzien te doen is. Ratzinger baalde daar gigantisch van toen hij paus was.)
  maandag 12 maart 2018 @ 13:42:17 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177767378
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:13 schreef BlauweHoofd het volgende:
Zwarte Piet = racisme
Gooi er nog eens een simpele oneliner van dit niveau in - want dit is blijkbaar het enige wat je doet oO/
"Hoka Hey!"
  maandag 12 maart 2018 @ 18:58:53 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177775304
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat er een sociale controle is vanuit kerkgemeenschappen die ervoor zorgen dat mensen er op aangesproken worden als ze vertieft gedrag vertonen.
maar tegenwoordig is het zo dat we liever een topique op FOK! openen dan daadwerkelijk iemand ergens op wijzen. daarom liggen er ook zoveel tegels met lieveheersbeestjes her en der in Nederland. Omdat heel veel mensen kijken en niks doen, maar inmiddels denk ik dat ze er echt gewoon geen flikker om geven wat een willekeurig persoon op straat overkomt.


maar meeer moet ik eigenlijk gewoon mijn verhaal kwijt ;)
Maar wat heeft dat nu met het geloven in een God te maken? Waarom zoek je houvast aan een mythologie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:20:35 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177775833
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat nu met het geloven in een God te maken? Waarom zoek je houvast aan een mythologie?
ik zoek houvast in de normen en waarden die over het algemeen gelden bij de aanhangers van die mythologie. en zie legio overeenkomsten tussen alle mythologieën en zelfs gewone niet gelovigen. maar wij categoriseren mensen op basis van welk sprookjesbos ze in leven ip te beseffen welke normen en waarden we gemeen hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 maart 2018 @ 19:23:46 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177775893
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zoek houvast in de normen en waarden die over het algemeen gelden bij de aanhangers van die mythologie. en zie legio overeenkomsten tussen alle mythologieën en zelfs gewone niet gelovigen. maar wij categoriseren mensen op basis van welk sprookjesbos ze in leven ip te beseffen welke normen en waarden we gemeen hebben.
Je kan je prima aan waarden houden zonder ergens in te geloven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 maart 2018 @ 21:18:20 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177779021
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan je prima aan waarden houden zonder ergens in te geloven
ik snap niet hoe je in waarden kunt geloven zonder er in te geloven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_177779639
Omdat de meeste ouders goddeloos zijn en graag leugens vertellen blijkbaar...ik was 6 dat ik er zelf achter kwam en wat een aanfluiting was dat...en iedereen die zegt dat God niet bestaat is een dwaas en gelijk heeft ie...
pi_177779758
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zoek houvast in de normen en waarden die over het algemeen gelden bij de aanhangers van die mythologie. en zie legio overeenkomsten tussen alle mythologieën en zelfs gewone niet gelovigen. maar wij categoriseren mensen op basis van welk sprookjesbos ze in leven ip te beseffen welke normen en waarden we gemeen hebben.
Welke normen en waarden..? zonder God zijn er namelijk geen normen en waarden en blijft er een persoonlijke mening over,want jij vind dat moorden niet kan maar Hitler vind van wel.De morele wetten komen bij God vandaan dus als je niet in God gelooft ook niet zeuren over iemand als Hitler of een samenleving die door en door verrot omdat iedereen doet wat hij of zij vindt wat wel en niet kan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 22:05:54 #98
74056 crew  ToT
pi_177780367
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Welke normen en waarden..? zonder God zijn er namelijk geen normen en waarden en blijft er een persoonlijke mening over,want jij vind dat moorden niet kan maar Hitler vind van wel.De morele wetten komen bij God vandaan dus als je niet in God gelooft ook niet zeuren over iemand als Hitler of een samenleving die door en door verrot omdat iedereen doet wat hij of zij vindt wat wel en niet kan.
Nederlands wetboek

Verder leef je ineen samenleving die bepaald gedrag gewoon niet accepteert.

Geen mysterieuze skydaddy voor nodig.

Maar toch bedankt voor de Godwin! ^O^ Als je niet in God gelooft mag je niet over mensen als Hitler klagen, werkelijk nou??? :')
  dinsdag 13 maart 2018 @ 06:23:23 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177784230
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik snap niet hoe je in waarden kunt geloven zonder er in te geloven.
Jij denkt dat humanisme, mensenrechten, persoonlijke vrijheid en hoe je met elkaar omgaat, etc etc niet gewoon goede ideeen zijn waar je geen mystiek wezen voor nodig hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177784675
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:42 schreef Doedelzak77 het volgende:
Welke normen en waarden..? zonder God zijn er namelijk geen normen en waarden en blijft er een persoonlijke mening over,want jij vind dat moorden niet kan maar Hitler vind van wel.De morele wetten komen bij God vandaan dus als je niet in God gelooft ook niet zeuren over iemand als Hitler of een samenleving die door en door verrot omdat iedereen doet wat hij of zij vindt wat wel en niet kan.
"God vindt X" <- dat vindt jij.
Niemand weet wat God vindt (zelfs niet wat God is, en of hij bestaat) dus dergelijke claims zijn a priori onzin.

"De morele wetten komen bij God vandaan" is een verzinsel wat bij jou vandaan komt. Dit is net zo subjectief als de opvattingen van Hitler.

Daarnaast maak je een nog veel ergere denkfout. Stel je vraagt aan twee mensen of zij een ander zouden vermoorden. De één zegt: nee dat zou ik niet doen, ik vind moord iets heel ergs en gaat volledig in tegen mijn moreel besef en geweten. De ander zegt: nee dat zou ik niet doen, want het is verboden en als ik gepakt word moet ik de gevangenis in, dat zie ik niet zitten.
Welke reden spreekt jou meer aan?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 07:38:19 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177784704
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
iedereen die zegt dat God niet bestaat is een dwaas en gelijk heeft ie...
qe? :?
pi_177784707
Ik weet bij figuren als Doedelzak77 nooit of het nou trollende karikaturen zijn, of echte religieuze fundi's.

Maar dat maakt ook niet uit, beide gevallen leveren prima voer voor discussie en vermaak :D
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_177784771
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:18 schreef Maanvis het volgende:

ik snap niet hoe je in waarden kunt geloven zonder er in te geloven.
Het is geen kwestie van 'geloven' in normen en waarden.

Ik geloof niet dat appeltaart lekker is, ik vind dat gewoon. En ik geloof niet in de stelling van Pythagoras, ik begrijp waarom het zo is.
En net zo geloof ik niet dat homo's van een toren gooien slecht is, dat is voor mij een logische conclusie uit mijn beeld van mensen en mijn ideeën over een prettige en rechtvaardige samenleving.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_177805840
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Nederlands wetboek

Verder leef je ineen samenleving die bepaald gedrag gewoon niet accepteert.

Geen mysterieuze skydaddy voor nodig.

Maar toch bedankt voor de Godwin! ^O^ Als je niet in God gelooft mag je niet over mensen als Hitler klagen, werkelijk nou??? :')
Het rechtssysteem van de mens is zo corrupt als de pest man.Dergelijke systemen falen,omdat zij noch onze waardigheid als dragers van Gods gelijkenis,noch onze zondige aard erkennen. Alleen de twintigste eeuw geeft ons al voldoende bewijs voor onze zondige aard en voor het falen van rechtssystemen die zich op de mens richten.De heerschappijen van Lenin,Stalin,Hitler en Mao zijn akelige voorbeelden van samenlevingen waarin de wet door de staat werd verwrongen om de moord op miljoenen menselijke wezens mogelijk te maken.Dus waar heb je het over man..?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 22:59:20 #105
74056 crew  ToT
pi_177805871
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:58 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het rechtssysteem van de mens is zo corrupt als de pest man.Dergelijke systemen falen,omdat zij noch onze waardigheid als dragers van Gods gelijkenis,noch onze zondige aard erkennen. Alleen de twintigste eeuw geeft ons al voldoende bewijs voor onze zondige aard en voor het falen van rechtssystemen die zich op de mens richten.De heerschappijen van Lenin,Stalin,Hitler en Mao zijn akelige voorbeelden van samenlevingen waarin de wet door de staat werd verwrongen om de moord op miljoenen menselijke wezens mogelijk te maken.Dus waar heb je het over man..?
Ah ja nee dit bewijst idd dat God bestaat en we alleen maar ons moraal van hem kunnen krijgen! :Y ^O^
pi_177805930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

qe? :?
Je kent je bijbel weer goed Hoatzin na 25 jaar bijbelstudie....Psalm 14: De dwaas zegt in zijn hart:
Er is geen God.
pi_177805945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:38 schreef Kornolio het volgende:
Ik weet bij figuren als Doedelzak77 nooit of het nou trollende karikaturen zijn, of echte religieuze fundi's.

Maar dat maakt ook niet uit, beide gevallen leveren prima voer voor discussie en vermaak :D
Een echte christen dus een fundamentalist volgens vele hier...
pi_177806990
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah ja nee dit bewijst idd dat God bestaat en we alleen maar ons moraal van hem kunnen krijgen! :Y ^O^
Een rechtssysteem van de mens kan alleen maar falen want Stalin heeft 20 miljoen mensen vermoord maar heeft er ervoor moeten betalen...? niet bij de mens maar wel bij God hoor die alles ziet en weet.Dus niemand ontkomt aan een echt rechtvaardig oordeel juist door God,dat hier op de aarde niet echt te vinden is.Alleen in sommige gevallen misschien maar dat kan ik niet rechtvaardig noemen hoor.We hebben wetten nodig die onveranderlijk zijn en die onze gehoorzaamheid waard zijn.Als God niet bestaat dan zijn alle dingen toegestaan.En een samenleving die God afwijst kan willekeurige wetten instellen die ertoe leiden dat de burgers alle respect voor de wet verliezen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 07:42:08 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177809689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je kent je bijbel weer goed Hoatzin na 25 jaar bijbelstudie....
Ja mijn Bijbelkennis is nog zeer redelijk. Ik begreep "en gelijk heeft ie" niet in jouw post.
quote:
Psalm 14: De dwaas zegt in zijn hart:
Er is geen God.
Vergeet psalm 53 niet, exact hetzelfde. Een mooie opsomming van hoe in- en inslecht ongelovigen wel niet zijn.

Zij bedrijven gruwelijk onrecht, er is niemand die goed doet, zelfs niet één, en zij stinken.

Geloof je't zelf?
quote:
We hebben wetten nodig die onveranderlijk zijn
Jij eet dus geen varkensvlees?
pi_177809944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:42 schreef hoatzin het volgende:
Jij eet dus geen varkensvlees?
Hij geloofd vast nog dat vleermuizen vogels zijn. Alles wat in de Bijbel staat is juist. Nu jij weer... 8-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 09:26:51 #111
74056 crew  ToT
pi_177810904
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Een rechtssysteem van de mens kan alleen maar falen want Stalin heeft 20 miljoen mensen vermoord maar heeft er ervoor moeten betalen...? niet bij de mens maar wel bij God hoor die alles ziet en weet.Dus niemand ontkomt aan een echt rechtvaardig oordeel juist door God,dat hier op de aarde niet echt te vinden is.Alleen in sommige gevallen misschien maar dat kan ik niet rechtvaardig noemen hoor.We hebben wetten nodig die onveranderlijk zijn en die onze gehoorzaamheid waard zijn.Als God niet bestaat dan zijn alle dingen toegestaan.En een samenleving die God afwijst kan willekeurige wetten instellen die ertoe leiden dat de burgers alle respect voor de wet verliezen.
Sinterklaas houdt je idd in de gaten en heeft een groot boek waarin hij alles opschrijft wat je doet, en zo ziet hij of je straks zoets krijgt of de roe! :Y

Verder zorgt de politie en het rechtssysteem er wel voor dat het grootste deel van de mensen de wet respecteren. De angst voor een onzichtbare Sinterklaas heeft daar niks mee te maken; in gevangenissen zitten juist hel veel gelovigen.
pi_177811293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja mijn Bijbelkennis is nog zeer redelijk. Ik begreep "en gelijk heeft ie" niet in jouw post.

[..]

Vergeet psalm 53 niet, exact hetzelfde. Een mooie opsomming van hoe in- en inslecht ongelovigen wel niet zijn.

Zij bedrijven gruwelijk onrecht, er is niemand die goed doet, zelfs niet één, en zij stinken.

Geloof je't zelf?

[..]

Jij eet dus geen varkensvlees?
Yep we hebben allemaal dezelfde zondenatuur die iedereen slecht maakt vanaf geboorte want het is wachten op de eerste zonde die 100% gaat komen....en er dus niemand die niet zondigt....en varkensvlees valt niet onder wetten die onveranderlijk zijn slimmerd maar dat zijn de geboden zoals moorden,stelen etc en vrij logisch ook dus dat je hiermee aan komt zetten slaat ook al weer nergens op en snap je er dus weer weinig van.
pi_177811424
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Hij geloofd vast nog dat vleermuizen vogels zijn. Alles wat in de Bijbel staat is juist. Nu jij weer... 8-)
Het is ook een zoogdier maar de vleermuis kan vliegen en werd om die reden in hun indeling onder de "vliegende dieren" geplaatst.Ook in de 17de eeuw dacht men nog dat een vleermuis een vogel was.Dit is dus geen fout in de Bijbel maar de toenmalige mens hield er een andere indeling op na dan wij tegenwoordig.
pi_177811448
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en dat zouden sylvana en stokpaardjesdragende mensen ook moeten doen. gewoon iedereen zijn eigen piet laten hebben. leven en laten leven.
Zwarte Piet kwetst veel mensen. die hebben er dus last van als er overal om hen heen van oktober tot december van die beelden verschijnen in het openbaar.

Een gelovige die dat geloof rustig voor zich zelf houdt en het in besloten kring (kerk etc) viert kwetst niemand.

Pas als de gelovige op elke straathoek Jezus posters gaat ophangen en anti-homo leuzen gaat staan schreeuwen zou je het kunnen vergelijken.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:06:46 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177811469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Yep we hebben allemaal dezelfde zondenatuur die iedereen slecht maakt vanaf geboorte want het is wachten op de eerste zonde die 100% gaat komen....en er dus niemand die niet zondigt....en varkensvlees valt niet onder wetten die onveranderlijk zijn slimmerd maar dat zijn de geboden zoals moorden,stelen etc en vrij logisch ook dus dat je hiermee aan komt zetten slaat ook al weer nergens op en snap je er dus weer weinig van.
Ooh dus God heeft wetten uitgevaardigd die veranderlijk zijn? Je begeeft je op zeer glad ijs vriend....
pi_177811474
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Sinterklaas houdt je idd in de gaten en heeft een groot boek waarin hij alles opschrijft wat je doet, en zo ziet hij of je straks zoets krijgt of de roe! :Y

Verder zorgt de politie en het rechtssysteem er wel voor dat het grootste deel van de mensen de wet respecteren. De angst voor een onzichtbare Sinterklaas heeft daar niks mee te maken; in gevangenissen zitten juist hel veel gelovigen.
\

Rechters zijn corrupt en politie ook en satan heeft de macht op deze aarde en daarom staan vele mensen boven de wet zoals mensen van het koninklijk huis en het kabinet bv en worden niet veroordeeld.En je hoeft maar naar het nieuws van de laatste jaren te kijken wat voor straffen mensen soms krijgen en gewoon belachelijk is dus je uitleg slaat nergens op en diep van binnen weet je dat gerust wel.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:07:31 #117
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177811476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:03 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het is ook een zoogdier maar de vleermuis kan vliegen en werd om die reden in hun indeling onder de "vliegende dieren" geplaatst.Ook in de 17de eeuw dacht men nog dat een vleermuis een vogel was.Dit is dus geen fout in de Bijbel, maar de toenmalige mens, hield er een andere indeling op na dan wij tegenwoordig.
Je slat de spijker op zijn kop. Voor het eerst! Hulde. _O_
pi_177811496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:03 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het is ook een zoogdier maar de vleermuis kan vliegen en werd om die reden in hun indeling onder de "vliegende dieren" geplaatst.Ook in de 17de eeuw dacht men nog dat een vleermuis een vogel was.Dit is dus geen fout in de Bijbel, maar de toenmalige mens, hield er een andere indeling op na dan wij tegenwoordig.
Jawel hoor, dit is een fout in de Bijbel. Zo zie je maar weer dat de Bijbel geschreven is door mensen die niet wisten dat dit een zoogdier was. En zo is er wel meer wta ze niet wisten, of wil je zeggen dat Gods woord het niet wist ?
pi_177811522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Yep we hebben allemaal dezelfde zondenatuur die iedereen slecht maakt vanaf geboorte want het is wachten op de eerste zonde die 100% gaat komen....en er dus niemand die niet zondigt....en varkensvlees valt niet onder wetten die onveranderlijk zijn slimmerd maar dat zijn de geboden zoals moorden,stelen etc en vrij logisch ook dus dat je hiermee aan komt zetten slaat ook al weer nergens op en snap je er dus weer weinig van.
Mozes verbood het eten van varkensvlees. Zat Mozes fout ?
pi_177811530
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ooh dus God heeft wetten uitgevaardigd die veranderlijk zijn? Je begeeft je op zeer glad ijs vriend....
Vele dingen van het oude testament gelden niet meer en dat waren geboden voor toen ja zoals varkensvlees eten en andere dingen en de sabbath die voor de joden was....dus waar heb je het over met je op glad ijs bevinden man!!
pi_177811541
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

qe? :?
Hij was even high. Haha!
pi_177811545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je slat de spijker op zijn kop. Voor het eerst! Hulde. _O_
Nu zegt hij het zelf dat de Bijbel door mensen is geschreven en niet Gods woord is. Prima, ooit moet hij toch het licht zien.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:12:32 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177811547
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik snap niet hoe je in waarden kunt geloven zonder er in te geloven.
Je begrijpt hopelijk dat dit een taalspelletje is waar verder weinig inhoudelijke waarde uit te halen is? Dat de Nederlandse taal niet goed differentieert tussen "het hechten van belang aan persoonlijke waarden" en "het geloven in een ontastbare schepper" betekent niet dat dat verschil niet gigantisch is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177811560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Vele dingen van het oude testament gelden niet meer en dat waren geboden voor toen ja zoals varkensvlees eten en andere dingen en de sabbath die voor de joden was....dus waar heb je het over met je op glad ijs bevinden man!!
Weer fout en opnieuw een krak in het ijs. Zie Mattheus 5 : 17 - 19 . Ken je Bijbel !
pi_177811580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:05 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Zwarte Piet kwetst veel mensen. die hebben er dus last van als er overal om hen heen van oktober tot december van die beelden verschijnen in het openbaar.

Een gelovige die dat geloof rustig voor zich zelf houdt en het in besloten kring (kerk etc) viert kwetst niemand.

Pas als de gelovige op elke straathoek Jezus posters gaat ophangen en anti-homo leuzen gaat staan schreeuwen zou je het kunnen vergelijken.
God verplicht ons het evangelie te verkondigen en dat doet Hij zodat iedereen het goede nieuws kan horen zodat ze misschien gered kunnen worden....en als jij daar geen behoefte aan hebt moet je doorlopen en je muil houden,want andere willen dat misschien wel horen en een eeuwige straf ontlopen en ook homo's gaan naar de hel en vele homo's kunnen gewoon hetero worden want is niet natuurlijk en als iedereen dat zou worden zou het menselijk ras snel uitsterven of niet dan!!!....en mensen de waarheid verkondigen is juist liefde maar dat snappen ongelovige niet blijkbaar want flying spaghetti monster bestaat niet... :P
pi_177811601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Jawel hoor, dit is een fout in de Bijbel. Zo zie je maar weer dat de Bijbel geschreven is door mensen die niet wisten dat dit een zoogdier was. En zo is er wel meer wta ze niet wisten, of wil je zeggen dat Gods woord het niet wist ?
Het was een onrein dier en daar ging het God om blijkbaar
pi_177811642
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Nu zegt hij het zelf dat de Bijbel door mensen is geschreven en niet Gods woord is. Prima, ooit moet hij toch het licht zien.
Ben je nou zo dom Aton het is door mensen geschreven onder leiding van de Heilige Geest want God is Geest dus kan hij toch zelf niets opschrijven en heeft hij mensen voor nodig.
pi_177811781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het was een onrein dier en daar ging het God om blijkbaar
:D _O-
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:31:36 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177811793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Vele dingen van het oude testament gelden niet meer en dat waren geboden voor toen ja zoals varkensvlees eten en andere dingen en de sabbath die voor de joden was....dus waar heb je het over met je op glad ijs bevinden man!!
Dus heeft God een veranderende wet opgelegd.

Volstrekt ongeloofwaardig. :') Je zult je moeten verantwoorden voor het in twijfel trekken van Gods woord.
pi_177811811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom Aton het is door mensen geschreven onder leiding van de Heilige Geest want God is Geest dus kan hij toch zelf niets opschrijven en heeft hij mensen voor nodig.
Wat ik je hier schrijf is ook een inspiratie van de H.Geest. Die moet dus nog actief zijn. :)
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:33:42 #131
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177811829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom Aton het is door mensen geschreven onder leiding van de Heilige Geest want God is Geest dus kan hij toch zelf niets opschrijven en heeft hij mensen voor nodig.
God kan niet zelf schrijven? Oeieoeieoei doedeltje.....
pi_177811858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God kan niet zelf schrijven? Oeieoeieoei doedeltje.....
In de tijd van Mozes kon ie het wel. Dementie ?
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:35:59 #133
441440 aquawoman
Bitch please
pi_177811860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God verplicht ons het evangelie te verkondigen en dat doet Hij zodat iedereen het goede nieuws kan horen zodat ze misschien gered kunnen worden....en als jij daar geen behoefte aan hebt moet je doorlopen en je muil houden,want andere willen dat misschien wel horen en een eeuwige straf ontlopen en ook homo's gaan naar de hel en vele homo's kunnen gewoon hetero worden want is niet natuurlijk en als iedereen dat zou worden zou het menselijk ras snel uitsterven of niet dan!!!....en mensen de waarheid verkondigen is juist liefde maar dat snappen ongelovige niet blijkbaar want flying spaghetti monster bestaat niet... :P
Je kunt niet klagen dat je niet mag geloven en vervolgens datzelfde geloof gebruiken om andere mensen hun rechten te ontzeggen.

Ik vind het prima dat jij gelooft en kan dit ook respecteren. Maar heb dan ook respect voor andere mensen terug, ook al geloven zij niet hetzelfde als jij.

God is liefde toch?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 10:57:19 #134
74056 crew  ToT
pi_177812201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

\

Rechters zijn corrupt en politie ook en satan heeft de macht op deze aarde en daarom staan vele mensen boven de wet zoals mensen van het koninklijk huis en het kabinet bv en worden niet veroordeeld.En je hoeft maar naar het nieuws van de laatste jaren te kijken wat voor straffen mensen soms krijgen en gewoon belachelijk is dus je uitleg slaat nergens op en diep van binnen weet je dat gerust wel.
_O- Wimpie is onder de invloed van de duivel? :') Okee, jij bent dus echt van het padje af!

En diep van binnen weet jij ook gerust wel dat God niet bestaat.
Kom op zeg, die verhaaltjes die in dat boek staan! _O- Een vloed die de HEEEEEEEEELE wereld bedekt heeft? :') Dat geloof je zelf toch ook niet?

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 14-03-2018 11:06:52 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 11:01:08 #135
74056 crew  ToT
pi_177812270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:35 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Je kunt niet klagen dat je niet mag geloven en vervolgens datzelfde geloof gebruiken om andere mensen hun rechten te ontzeggen.

Ik vind het prima dat jij gelooft en kan dit ook respecteren. Maar heb dan ook respect voor andere mensen terug, ook al geloven zij niet hetzelfde als jij.

God is liefde toch?
...behalve voor de ongelovigen! :Y Daartegen kent zijn toorn geen grenzen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 11:02:50 #136
74056 crew  ToT
pi_177812308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:35 schreef ATON het volgende:

[..]

In de tijd van Mozes kon ie het wel. Dementie ?
Ja maar waar heb je vandaag de dag nog stenen plakkaten rondslingeren waar hij wat in kan kerven? :T
pi_177812587
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar waar heb je vandaag de dag nog stenen plakkaten rondslingeren waar hij wat in kan kerven? :T
Ik weet wel enkele adressen, dan moet Hij die ook wel weten of niet soms ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 11:18:42 #138
74056 crew  ToT
pi_177812617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik weet wel enkele adressen, dan moet Hij die ook wel weten of niet soms ?
Misschien is hij onderhand wel te oud geworden om nog stenen te kunnen kerven en heeft-ie reumatische vingers of zo.
Hey, volgens de Bijbel kan Hij ook moe worden en honger krijgen, dus waarom niet oud en ziek worden, en misschien zelfs sterven? :D
Waarom heeft God eten en rust nodig? Wat gebeurt hij als Hij niet eet of uitrust?

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 14-03-2018 11:28:43 ]
pi_177812946
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien is hij onderhand wel te oud geworden om nog stenen te kunnen kerven en heeft-ie reumatische vingers of zo.
Hey, volgens de Bijbel kan Hij ook moe worden en honger krijgen, dus waarom niet oud en ziek worden, en misschien zelfs sterven? :D
Waarom heeft God eten en rust nodig? Wat gebeurt hij als Hij niet eet of uitrust?
Doedel zal er vast wel iets op verzinnen. :Y
pi_177812957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Vele dingen van het oude testament gelden niet meer en dat waren geboden voor toen ja zoals varkensvlees eten en andere dingen en de sabbath die voor de joden was....dus waar heb je het over met je op glad ijs bevinden man!!
Het is je al eerder voor de neus gehouden maar in Mattheus 5:17-19 zegt Jezus toch echt dat de oude wetten niet veranderd zullen worden. Maar ja, dit soort cherry picking maken christenen zich wel vaker schuldig aan. Als het niet past in je eigen moraliteit, zal God het wel niet zo bedoeld hebben. :')

quote:
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 11:40:10 #141
74056 crew  ToT
pi_177813017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Doedel zal er vast wel iets op verzinnen. :Y
Die rustdag zal wel symbolisch bedoeld zijn voor iets wat we niet kunnen begrijpen, en die honger was een excuus om te kijken hoe er gereageerd zou worden en of hij idd brood/pannekoeken aangeboden zou krijgen. Of misschien dat Hij in menselijke vorm ook gewoon menselijke levensbehoeften nodig heeft. Heeft Hij dan absoluut geen macht meer, als Hij menselijk is? :P
pi_177813666
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Welke normen en waarden..? zonder God zijn er namelijk geen normen en waarden en blijft er een persoonlijke mening over,want jij vind dat moorden niet kan maar Hitler vind van wel.De morele wetten komen bij God vandaan dus als je niet in God gelooft ook niet zeuren over iemand als Hitler of een samenleving die door en door verrot omdat iedereen doet wat hij of zij vindt wat wel en niet kan.
Morele wetten komen niet bij God vandaan. Er komt vooral immorele onzin bij God vandaan waar zelfs jij nu ook niet meer in gelooft. Behandel jij je slaven volgens de normen en waarden zoals die uitgestippeld zijn door God? (Exodus 21) Stenig jij nog steeds mensen die overspel plegen (Deuteronomium 22:21-24) of werken op de rustdag? Nee, he? En waarom niet? Omdat moraliteit juist niet van God komt en in onszelf zit.

Oh en Hitler was een katholiek. Hij werd gesteund door de Katholieke Kerk. Hield hem blijkbaar niet tegen om miljoenen mensen uit te moorden. En mocht je Stalin, Mao of Pot er tegenin brengen, die lui pleegden hun moorden niet in naam van de goddeloosheid dus het is pertinente onzin om te beweren dat ze dat deden omdat ze geen christen waren. Het christendom heeft net zo goed het bloed van miljoenen aan de handen. Je zou haast zeggen dat mensen gewoon elk excuus aanpakken om andersdenken uit de weg te ruimen en die oh zo mooie moraliteit van God net zo goed een menselijk product is dat ertoe leidt dat mensen verschrikkelijke dingen kunnen goedpraten. o|O :r

En dan nog de basis van het christendom, dat Jezus gestorven is voor onze zonden.
Plaatsvervangende verlossing door mensenoffer is immoraliteit ten top. Iemand anders laten sterven voor jouw zonden? Ronduit verwerpelijk. Mensen offeren aan goden is niet moreel. Of ze nu zelf deels goddelijk zijn of niet, is daarin compleet irrelevant.

Als dat de moraliteit is die van God komt, mag hij het houden. Wij mensen doen het wat moraliteit betreft beter, ondanks onze tekortkomingen. :{w



[ Bericht 3% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 14-03-2018 12:30:49 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 12:21:56 #143
74056 crew  ToT
pi_177813902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:10 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Morele wetten komen niet bij God vandaan. Er komt vooral immorele onzin bij God vandaan waar zelfs jij nu ook niet meer in gelooft. Behandel jij je slaven volgens de normen en waarden zoals die uitgestippeld zijn door God? (Exodus 21) Stenig jij nog steeds mensen die overspel plegen (Deuteronomium 22:21-24) of werken op de rustdag? Nee, he? En waarom niet? Omdat moraliteit juist niet van God komt en in onszelf zit.

Oh en Hitler was een katholiek. Hij werd gesteund door de Katholieke Kerk. Hield hem blijkbaar niet tegen om miljoenen mensen uit te moorden. En mocht je Stalin, Mao of Pot er tegenin brengen, die lui pleegden hun moorden niet in naam van de goddeloosheid dus het is pertinente onzin om te beweren dat ze dat deden omdat ze geen christen waren. Het christendom heeft net zo goed het bloed van miljoenen aan de handen. Je zou haast zeggen dat mensen gewoon elk excuus aanpakken om andersdenken uit de weg te ruimen en die oh zo mooie moraliteit van God net zo goed een menselijk product is dat ertoe leidt dat mensen verschrikkelijke dingen kunnen goedpraten. o|O :r

Ongehoorzame kinderen mocht je ook bij de poort van de stad stenigen, als je dochter verkracht werd moest je haar dwingen met haar verkrachter te trouwen (die er voor moest betalen), slaven moesten hun meesters gehoorzamen en als ze ontsnapt waren, moesten ze weer terug naar hun wrede meesters gaan en de consequenties voor hun vlucht tegemoet zien.
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:30:44 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:05 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Zwarte Piet kwetst veel mensen. die hebben er dus last van als er overal om hen heen van oktober tot december van die beelden verschijnen in het openbaar.

Een gelovige die dat geloof rustig voor zich zelf houdt en het in besloten kring (kerk etc) viert kwetst niemand.

Pas als de gelovige op elke straathoek Jezus posters gaat ophangen en anti-homo leuzen gaat staan schreeuwen zou je het kunnen vergelijken.
maar sylvana kwetst piet dus ook.. dus het is wederzijds
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:32:10 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Mozes verbood het eten van varkensvlees. Zat Mozes fout ?
dat is geschreven door mensen, dat kwam omdat destijds de voedselhygiëne dusdanig was dat je er ook echt dood aan kon gaan als je dat daar in die zandbak regelmatig at. vandaar dat ze dat op hebben geschreven als verhaal van het geloof, zodat er minder mensen zouden overlijden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 12:41:12 #146
74056 crew  ToT
pi_177814273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat is geschreven door mensen, dat kwam omdat destijds de voedselhygiëne dusdanig was dat je er ook echt dood aan kon gaan als je dat daar in die zandbak regelmatig at. vandaar dat ze dat op hebben geschreven als verhaal van het geloof, zodat er minder mensen zouden overlijden.
De Bijbel en veel andere heilige geschriften zijn duidelijk verzamelingen verhalen om de wereld te proberen te verklaren, en idd leefregels om het leven wat prettiger voor iedereen te maken en de levensverwachting te verhogen.
Hoe zorg je er voor dat iedereen zich er aan houdt? Uhhhhh......een godheid wil dat je dit allemaal doet! :Y
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:44:40 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814338
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:41 schreef ToT het volgende:

[..]

De Bijbel en veel andere heilige geschriften zijn duidelijk verzamelingen verhalen om de wereld te proberen te verklaren, en idd leefregels om het leven wat prettiger voor iedereen te maken en de levensverwachting te verhogen.
Hoe zorg je er voor dat iedereen zich er aan houdt? Uhhhhh......een godheid wil dat je dit allemaal doet! :Y
de wetenschappers van die tijd waren kwakzalvers he.. dus ja mensen geloofden het eerder als het in een boek stond. en wed maar dat er honderdduizenden mensen gered zijn van voedselvergiftiging doordat ze uit godsangst geen varkensvlees aten :
maargoed, lekker eigenwijs en typisch Nederlands is het om toch stug door te gaan met gevaarlijke dingen omdat het in een sprookjesboek stond zal het wel neit waar zijn, nietwaar :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:46:14 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814380
even vooropgesteld over dat boek. de meeste mensen konden niet lezen he!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 12:48:38 #149
74056 crew  ToT
pi_177814452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de wetenschappers van die tijd waren kwakzalvers he.. dus ja mensen geloofden het eerder als het in een boek stond. en wed maar dat er honderdduizenden mensen gered zijn van voedselvergiftiging doordat ze uit godsangst geen varkensvlees aten :
maargoed, lekker eigenwijs en typisch Nederlands is het om toch stug door te gaan met gevaarlijke dingen omdat het in een sprookjesboek stond zal het wel neit waar zijn, nietwaar :)
Hoe bedoel je dit?

Varkensvlees eten is tegenwoordig met goede hygiëne en met koeling enzo gewoon veilig. Het zijn hoofdzakelijk moslims die zich nog steeds aan dat oude bijgeloof er over vastklampen. In 3e wereldlanden zijn er ook nog wel wat christenen die ook nog geen varkensvlees eten omdat dit in de Bijbel staat.
Maar hoe bedoel je typisch Nederlands, en dat het wel niet waar zal zijn als het in een sprookjesboek staat? Ook een sprookjesboek kan soms wat waarheden bevatten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:51:12 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814500
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Varkensvlees eten is tegenwoordig met goede hygiëne en met koeling enzo gewoon veilig. Het zijn hoofdzakelijk moslims die zich nog steeds aan dat oude bijgeloof er over vastklampen. In 3e wereldlanden zijn er ook nog wel wat christenen die ook nog geen varkensvlees eten omdat dit in de Bijbel staat.
Maar hoe bedoel je typisch Nederlands, en dat het wel niet waar zal zijn als het in een sprookjesboek staat? Ook een sprookjesboek kan soms wat waarheden bevatten.
ja godver laat ze toch lekker. nedrlanders hebben dat weer met e-nummers, waar niks mis mee is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:53:51 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_177814558
sowieso, nederlanders zitten vol onzinnige geloven. denken dat een rode ronde tomaat gezonder is dan een misvormde met plekken. ze geloven dat een turk zijn werk slechter doet dan een nederlander. ze geloven dat alle ouderen traag zijn bij de kassa. etc etc.
kut nederlanders met hun kut geloof dat geen christelijkheid meer is maar gewoon onzin wat ze zelf bedacht hebben :r
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')