abonnement Unibet Coolblue
pi_177782622
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze moeten eerst de benoeming terugdraaien, en daarna onderzoek doen.
Het parlement kan de benoeming niet terugdraaien. Dat moet de Commissie zelf doen. En ik ben het met je eens dat een ambtenaar van dit niveau boven elke twijfel verheven moet zijn, en zijn conclusies zou moeten trekken. Dit is schadelijk voor het imago van de Europese Unie. Niemands carrière zou belangrijker moeten zijn dan het succes van de Europese samenwerking.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 00:54:41 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177782634
Dit is ronduit schandalig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177782647
Ik vind ook dat er meer aandacht aan besteed zou moeten worden in de media. Druk vanuit de publieke opinie is het enige dat echt de Commissie zal kunnen bewegen om Selmayr te laten vallen. Gefundeerde kritiek op het functioneren van de EU zoals in dit geval is van levensbelang voor het succes van het project.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 01:02:36 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177782671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:56 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vind ook dat er meer aandacht aan besteed zou moeten worden in de media. Druk vanuit de publieke opinie is het enige dat echt de Commissie zal kunnen bewegen om Selmayr te laten vallen. Gefundeerde kritiek op het functioneren van de EU zoals in dit geval is van levensbelang voor het succes van het project.
Het valt me echt tegen dat dit niet uitgemeten wordt in de media, maar een hoertje dat in een thaise gevangenis zit en claimt een verhaal over Trump te hebben.. daar wordt wel een artikel over gemaakt.

Het zijn zulke dingen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 maart 2018 @ 01:03:55 #155
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177782673
Dus onze hoop in bange dagen :+ , Timmerfrans, heeft zich ook om laten kopen?
pi_177782715
Lubach had zondag ook nog een aardig stukje over deze zaak:

pi_177782717
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 01:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het valt me echt tegen dat dit niet uitgemeten wordt in de media, maar een hoertje dat in een thaise gevangenis zit en claimt een verhaal over Trump te hebben.. daar wordt wel een artikel over gemaakt.

Het zijn zulke dingen..
Er wordt wel aandacht aan besteed, maar veel minder dan wanneer het over nationale politiek zou gaan. Sowieso vind ik dat de aandacht voor Europese politiek schromelijk verwaarloosd wordt door de media.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 03:41:57 #158
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177782988
Ik neig naar en stem voor de PVDA, beetje schandalen moe. Maar ik weiger me in te zetten voor Frans Timmermans (Die was hiervan zeker op de hoogte). En wat nu ?!?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 03:42:51 #159
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 03:45:17 #160
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177782997
De commissie ligtt na junker binnen 1/2 jaar in een breuk. Mooi. Vieze rat. Probleem gaat nog iets verder wie gaat de ECB besturen. ??????
pi_177783034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 03:45 schreef Drugshond het volgende:
De commissie ligtt na junker binnen 1/2 jaar in een breuk. Mooi. Vieze rat. Probleem gaat nog iets verder wie gaat de ECB besturen. ??????
Oh is dat zo dan?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:01:54 #162
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177783048
Het is vaker voorgekomen dat de EC het niet redde...Elke malloot weet dar die benoeming rigged is... Binnen 9 min van normaal lid naar Secr. Gen. Terzake (BE) 3 dagen terug. NOS neem ik niet serieus,
pi_177783051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 04:01 schreef Drugshond het volgende:
Het is vaker voorgekomen dat de EC het niet redde...Elke malloot weet dar die benoeming rigged is... Binnen 9 min van normaal lid naar Secr. Gen. Terzake (BE) 3 dagen terug. NOS neem ik niet serieus,
Wie volg je dan.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:05:12 #164
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:10:43 #165
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177783062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 04:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie volg je dan.
Met betrekking van de EC. ligt dat bijzonder lastig. Die neigen nu al 27/28 voor op 28. zodat junkers over zijn graf kan regeren. Dan ga ik zeker voor de tegenstem in het EP.
EC met hooivork et al wegfikken. Timmerfrans erbij.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:12:42 #166
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177783071
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 04:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Met betrekking van de EC. ligt dat bijzonder lastig. Die neigen nu al 27/28 voor op 28. zodat junkers over zijn graf kan regeren. Dan ga ik zeker voor de tegenstem in het EP.
EC met hooivork et al wegfikken. Timmerfrans erbij.
Als je de NOS niet vertrouwt wie volg je dan voor je nieuws over het EP etc.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:23:37 #168
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 04:26:15 #169
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177789577
Heeft Guy Verhofstad hier nog iets over geroepen?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:03:29 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177789773
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 01:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lubach had zondag ook nog een aardig stukje over deze zaak:

De rol van Timmermans wordt goed aangekaart in de video.
Als Polen of Hongarije zich ondemocratisch gedraagt, staat hij vooraan om ze streng toe te spreken.
Nu iets soortgelijks in de Europese Commissie gebeurt, zou hij zich ook uit moeten spreken.
pi_177789888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

De rol van Timmermans wordt goed aangekaart in de video.
Als Polen of Hongarije zich ondemocratisch gedraagt, staat hij vooraan om ze streng toe te spreken.
Nu iets soortgelijks in de Europese Commissie gebeurt, zou hij zich ook uit moeten spreken.
Maarja dat kost hem misschien wel zijn chauffeur. EU diplomaten houden niet zo van lopen, het OV of auto rijden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177789991
Ik vraag me af hoe de mannen in kwestie dit nou eigenlijk voor zich zagen:

Hadden ze oprecht geen enkele ophef verwacht of deze actie?
Of hadden ze die ophef wel verwacht, maar gaven ze er gewoon niets om?

Ik weet niet welk scenario ik erger vind..
pi_177790045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:14 schreef Physsic het volgende:
Ik vraag me af hoe de mannen in kwestie dit nou eigenlijk voor zich zagen:

Hadden ze oprecht geen enkele ophef verwacht of deze actie?
Of hadden ze die ophef wel verwacht, maar gaven ze er gewoon niets om?

Ik weet niet welk scenario ik erger vind..
Ze wanen zich onschendbaar. En dat zijn ze in zekere zin ook.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:22:13 #176
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:14 schreef Physsic het volgende:
Ik vraag me af hoe de mannen in kwestie dit nou eigenlijk voor zich zagen:

Hadden ze oprecht geen enkele ophef verwacht of deze actie?
Of hadden ze die ophef wel verwacht, maar gaven ze er gewoon niets om?

Ik weet niet welk scenario ik erger vind..
Er zijn uit mijn hoofd EU-28 commissieleden, en die laten dit zogenaamd vrijwillig gebeuren (inclusief F.Timmerfrans). Allemaal bang voor hun eigen baantje. Hoe schrijf je hoofdletter Corrupt.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:27:09 #177
33189 RM-rf
1/998001
pi_177790247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:14 schreef Physsic het volgende:
Ik vraag me af hoe de mannen in kwestie dit nou eigenlijk voor zich zagen:

Hadden ze oprecht geen enkele ophef verwacht of deze actie?
Of hadden ze die ophef wel verwacht, maar gaven ze er gewoon niets om?

Ik weet niet welk scenario ik erger vind..
Tja, ophef kan iedereen scheppen, zeker in een bureaucratische leeuwenkuil zijn er altijd genoeg die bv een sappig verhaaltje aan de pers willen vertellen, en die pers weet dat enkel met wat verwijzingen naar 'Bussel', 'ambtenaren' en 'achterkamertjes' ze hun artikel zo goed als klaar hebben en een hele doelgroep aan Calimero-hulerts bij vorbaat gaan schreeuwen dat "Dit écht niet kan" of "dat dit corruptie is".

Punt is echter dat puur objectief gezien het echt geen groot schandaal is, hooguit de pers er wat betreft EU Commssie dat er graag van wil maken (mits ze niet te diepgaand moeten berichten; Bv veel serieuzere, maar ingewikkelde schandalen krijgen bv géén aandacht. Dat is vaak veels te moeilijk is om precies uit te leggen door de pers.
Bv in 2015 een schandaal toen bleek dat engelse regerings-bewindsvoerders (dus van de engelse nationale rerging zelf, voor de brexit) voor geld bleken te willen intervenieren in europees beleid voor buitenlandse firma's voor geld; specifiek Jack Straw en Sir Malcolm Rifkind; Daarbij was het natuurlijk ook niet 'brussels' fout, maar was het de engelse regering zelf diep diep fout zat, die europese besluitprocedures op een corrupte wijze uitnutte (waarin nationale regeringen nu altijd de doorslaggevende rol spelen, maar achter kunnen doen alsof beleid 'uit Brussel' komt)....
Op Fok! kon je er echter niks over lezen, ook net ver de oostenrijkse ex-minister Ernst Strasser die veroordeeld werd voor een grootschalig corruptieschandaal met MEP-leden.

Rond de benoeming van Selmayr zijn verder geen regels doorbroken.
Als je de onbewezen geruchten uit die artikelen weglaat (waarvoor ook geen enkel bewijs is) is er helemaal niks om erg opgewonden over te doen...
Tja, je kunt heel boos worden erover dat er een versnelde procedure gevolgd is die niet enkele maanden zou duren maar waar een persoon zeer snel en eficient op een gewenste positie benoemd werd, maar dat vind ik nu juist eerder een positieve uitzdondering tov een hoop andere europese procedues die vaak maandenlang kunnen aanslepen zonder enige grond
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:41:00 #178
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja, ophef kan iedereen scheppen, zeker in een bureaucratische leeuwenkuil zijn er altijd genoeg die bv een sappig verhaaltje aan de pers willen vertellen, en die pers weet dat enkel met wat verwijzingen naar 'Bussel', 'ambtenaren' en 'achterkamertjes' ze hun artikel zo goed als klaar hebben en een hele doelgroep aan Calimero-hulerts bij vorbaat gaan schreeuwen dat "Dit écht niet kan" of "dat dit corruptie is".

Punt is echter dat puur objectief gezien het echt geen groot schandaal is, hooguit de pers er wat betreft EU Commssie dat er graag van wil maken (mits ze niet te diepgaand moeten berichten; Bv veel serieuzere, maar ingewikkelde schandalen krijgen bv géén aandacht. Dat is vaak veels te moeilijk is om precies uit te leggen door de pers.
Bv in 2015 een schandaal toen bleek dat engelse regerings-bewindsvoerders (dus van de engelse nationale rerging zelf, voor de brexit) voor geld bleken te willen intervenieren in europees beleid voor buitenlandse firma's voor geld; specifiek Jack Straw en Sir Malcolm Rifkind; Daarbij was het natuurlijk ook niet 'brussels' fout, maar was het de engelse regering zelf diep diep fout zat, die europese besluitprocedures op een corrupte wijze uitnutte (waarin nationale regeringen nu altijd de doorslaggevende rol spelen, maar achter kunnen doen alsof beleid 'uit Brussel' komt)....
Op Fok! kon je er echter niks over lezen, ook net ver de oostenrijkse ex-minister Ernst Strasser die veroordeeld werd voor een grootschalig corruptieschandaal met MEP-leden.

Rond de benoeming van Selmayr zijn verder geen regels doorbroken.
Als je de onbewezen geruchten uit die artikelen weglaat (waarvoor ook geen enkel bewijs is) is er helemaal niks om erg opgewonden over te doen...
Tja, je kunt heel boos worden erover dat er een versnelde procedure gevolgd is die niet enkele maanden zou duren maar waar een persoon zeer snel en eficient op een gewenste positie benoemd werd, maar dat vind ik nu juist eerder een positieve uitzdondering tov een hoop andere europese procedues die vaak maandenlang kunnen aanslepen zonder enige grond
Onzin, zijn hele benoeming was in 9 minuten rond. Met 2 promotiestappen. Zonder inspraak. En dat noem jij een geldige procedure. Flikker toch op. Kijk die uitzending van Terzake maar eens terug en kom dan roeptoeteren.
pi_177790524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja, ophef kan iedereen scheppen, zeker in een bureaucratische leeuwenkuil zijn er altijd genoeg die bv een sappig verhaaltje aan de pers willen vertellen, en die pers weet dat enkel met wat verwijzingen naar 'Bussel', 'ambtenaren' en 'achterkamertjes' ze hun artikel zo goed als klaar hebben en een hele doelgroep aan Calimero-hulerts bij vorbaat gaan schreeuwen dat "Dit écht niet kan" of "dat dit corruptie is".

Punt is echter dat puur objectief gezien het echt geen groot schandaal is, hooguit de pers er wat betreft EU Commssie dat er graag van wil maken (mits ze niet te diepgaand moeten berichten; Bv veel serieuzere, maar ingewikkelde schandalen krijgen bv géén aandacht. Dat is vaak veels te moeilijk is om precies uit te leggen door de pers.
Bv in 2015 een schandaal toen bleek dat engelse regerings-bewindsvoerders (dus van de engelse nationale rerging zelf, voor de brexit) voor geld bleken te willen intervenieren in europees beleid voor buitenlandse firma's voor geld; specifiek Jack Straw en Sir Malcolm Rifkind; Daarbij was het natuurlijk ook niet 'brussels' fout, maar was het de engelse regering zelf diep diep fout zat, die europese besluitprocedures op een corrupte wijze uitnutte (waarin nationale regeringen nu altijd de doorslaggevende rol spelen, maar achter kunnen doen alsof beleid 'uit Brussel' komt)....
Op Fok! kon je er echter niks over lezen, ook net ver de oostenrijkse ex-minister Ernst Strasser die veroordeeld werd voor een grootschalig corruptieschandaal met MEP-leden.

Rond de benoeming van Selmayr zijn verder geen regels doorbroken.
Als je de onbewezen geruchten uit die artikelen weglaat (waarvoor ook geen enkel bewijs is) is er helemaal niks om erg opgewonden over te doen...
Tja, je kunt heel boos worden erover dat er een versnelde procedure gevolgd is die niet enkele maanden zou duren maar waar een persoon zeer snel en eficient op een gewenste positie benoemd werd, maar dat vind ik nu juist eerder een positieve uitzdondering tov een hoop andere europese procedues die vaak maandenlang kunnen aanslepen zonder enige grond
Tja ik ben het vaak met je eens maar van deze ontransparante bende kan ik toch geen voorstander zijn ook al is het efficient.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:42:47 #180
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Onzin, zijn hele benoeming was in 9 minuten rond. Met 2 promotiestappen. Zonder inspraak. En dat noem jij een geldige procedure. Flikker toch op. Kijk die uitzending van Terzake maar eens terug en kom dan roeptoeteren.
En zijn enige tegenkandidate... was iemand die voor hem werkt... en ze had zich gelijk teruggetrokken _O-
pi_177790573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja, ophef kan iedereen scheppen, zeker in een bureaucratische leeuwenkuil zijn er altijd genoeg die bv een sappig verhaaltje aan de pers willen vertellen, en die pers weet dat enkel met wat verwijzingen naar 'Bussel', 'ambtenaren' en 'achterkamertjes' ze hun artikel zo goed als klaar hebben en een hele doelgroep aan Calimero-hulerts bij vorbaat gaan schreeuwen dat "Dit écht niet kan" of "dat dit corruptie is".

Punt is echter dat puur objectief gezien het echt geen groot schandaal is, hooguit de pers er wat betreft EU Commssie dat er graag van wil maken (mits ze niet te diepgaand moeten berichten; Bv veel serieuzere, maar ingewikkelde schandalen krijgen bv géén aandacht. Dat is vaak veels te moeilijk is om precies uit te leggen door de pers.
Bv in 2015 een schandaal toen bleek dat engelse regerings-bewindsvoerders (dus van de engelse nationale rerging zelf, voor de brexit) voor geld bleken te willen intervenieren in europees beleid voor buitenlandse firma's voor geld; specifiek Jack Straw en Sir Malcolm Rifkind; Daarbij was het natuurlijk ook niet 'brussels' fout, maar was het de engelse regering zelf diep diep fout zat, die europese besluitprocedures op een corrupte wijze uitnutte (waarin nationale regeringen nu altijd de doorslaggevende rol spelen, maar achter kunnen doen alsof beleid 'uit Brussel' komt)....
Op Fok! kon je er echter niks over lezen, ook net ver de oostenrijkse ex-minister Ernst Strasser die veroordeeld werd voor een grootschalig corruptieschandaal met MEP-leden.

Rond de benoeming van Selmayr zijn verder geen regels doorbroken.
Als je de onbewezen geruchten uit die artikelen weglaat (waarvoor ook geen enkel bewijs is) is er helemaal niks om erg opgewonden over te doen...
Tja, je kunt heel boos worden erover dat er een versnelde procedure gevolgd is die niet enkele maanden zou duren maar waar een persoon zeer snel en eficient op een gewenste positie benoemd werd, maar dat vind ik nu juist eerder een positieve uitzdondering tov een hoop andere europese procedues die vaak maandenlang kunnen aanslepen zonder enige grond
Met "onbewezen geruchten" bedoel je de beloftes die hij zou hebben gedaan?
pi_177790611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Onzin, zijn hele benoeming was in 9 minuten rond. Met 2 promotiestappen. Zonder inspraak. En dat noem jij een geldige procedure. Flikker toch op. Kijk die uitzending van Terzake maar eens terug en kom dan roeptoeteren.
Het kan best een "geldige procedure" zijn geweest, volledig volgens de wetten en regels. De vraag is dan; deugen die wetten en regels wel?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:46:52 #184
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:50:08 #185
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790707
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het kan best een "geldige procedure" zijn geweest, volledig volgens de wetten en regels. De vraag is dan; deugen die wetten en regels wel?
Dat was echt een 1-2-tje. Je moet serieus blind zijn om dat niet te zien. En dat voor die functie, en hoe dit is afgehandeld. pure schande (ik hoop serieus dat dit flink gaat na etteren). Wat hebben we aan een EC met 28 ja knikkers waar de angst heerst ?
pi_177791111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat was echt een 1-2-tje. Je moet serieus blind zijn om dat niet te zien. En dat voor die functie, en hoe dit is afgehandeld. pure schande (ik hoop serieus dat dit flink gaat na etteren). Wat hebben we aan een EC met 28 ja knikkers waar de angst heerst ?
Daar lijkt het zeker op, maar zelfs dan kàn het nog steeds volgens de letter van de wet zijn gegaan, toch? Er is immers nog niemand die het tegendeel heeft kunnen aantonen, maar er wordt nog onderzoek gedaan.
Of het ook volgens de geest van de wet is, is weer een ander verhaal.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:11:11 #187
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177791191
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar lijkt het zeker op, maar zelfs dan kàn het nog steeds volgens de letter van de wet zijn gegaan, toch? Er is immers nog niemand die het tegendeel heeft kunnen aantonen, maar er wordt nog onderzoek gedaan.
Of het ook volgens de geest van de wet is, is weer een ander verhaal.
Niet onlogisch dat het EP nu flink ligt te steigeren. Er wordt geroepen over meer transparantie mbt tot de EU en dan is deze benoeming bijzonder schimmig te noemen. Zelfs koren op de molen voor sommige partijen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:44:05 #188
33189 RM-rf
1/998001
pi_177792137
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja ik ben het vaak met je eens maar van deze ontransparante bende kan ik toch geen voorstander zijn ook al is het efficient.
Uiteindelijk gaat het om benoeming van ambtenaren...
in dit geval bij de post van secretaris-generaal is het niet geheel vreemd dat de president van de commissie hiervoor zelf een personalie kiest en iemand benoemd die zij lijn kan uitdragen...

dat is in geen enkel land enorm anders en meestal is daaraan niks 'transparents' aan hte vinden anders dan medegedeeld wordt welke ambtnaar benoemd is.

Daarvan een politiek spektakel te gaan is iets waar ik eerder een negatieve voorgevoel ga hebben, maar _als het europees parlement zich hierin wil gaan bemoeien (zoals in de VS bv het Cogress ook publieke hearings houd voor kandidaten in executieve posities, maar dat is ook in een politiek systeem met een sterk scheiding tussen executive en controlerende machten)...
Dsan moet het EP ook eerst een voorste doen hoe bv benoemingen anders zouden moeten gaan...

wat er nu gewoon gedaan wordt is een nogal goedkoop 'schandaal' creeren in de pers over iets wat tegen geen enkele regel is en eigenlijk ook helemaal geen issue zou moeten zijn...
Ik lees ook nergens wat er nu nhoudelijk tege de kandidaat is (Selmayr an sich is een polariserend iemand die ook veel 'vijanden' in verschillende bestuurslagen heeft, wat niet vreemd is voor iemand de ook jarenlang als een 'whip' en 'man-voor-het-grove' voor Juncker al handelde... maar iedereen weet ook dat hij vermoedelijk wel gewoon de meest geschikte voor die positie is)


quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:46 schreef Drugshond het volgende:
RM-rf moet zich schamen voor dit dossier.
Ik?
Zo hoog zit ik voorlopig nog niet in de rangen van de Commissie, dat ik daarvoor enige verantwoording te nemen heb ;) :P
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:59:37 #189
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177794200
Goh, een 'onderzoek'. Glas plas was dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177794523
Nexit?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:30:59 #192
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177794768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:07 schreef probeer het volgende:
Goh, een 'onderzoek'. Glas plas was dus.
Daar zal het wel op uitdraaien. Een ‘onderzoek’ met de onvermijdelijke uitkomst dat alles volkomen volgens het boekje is verlopen. Niets nieuws onder de zon.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177794883
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:30 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Daar zal het wel op uitdraaien. Een ‘onderzoek’ met de onvermijdelijke uitkomst dat alles volkomen volgens het boekje is verlopen. Niets nieuws onder de zon.
Jup. Iedereen voelt aan zijn water dat het niet klopt, maar daadwerkelijke omkoping van de commissieleden middels die ruimere regeling zal niet bewezen kunnen worden, dus volgen er geen consequenties.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:49:29 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177798080
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja, ophef kan iedereen scheppen, zeker in een bureaucratische leeuwenkuil zijn er altijd genoeg die bv een sappig verhaaltje aan de pers willen vertellen, en die pers weet dat enkel met wat verwijzingen naar 'Bussel', 'ambtenaren' en 'achterkamertjes' ze hun artikel zo goed als klaar hebben en een hele doelgroep aan Calimero-hulerts bij vorbaat gaan schreeuwen dat "Dit écht niet kan" of "dat dit corruptie is".

Punt is echter dat puur objectief gezien het echt geen groot schandaal is, hooguit de pers er wat betreft EU Commssie dat er graag van wil maken (mits ze niet te diepgaand moeten berichten; Bv veel serieuzere, maar ingewikkelde schandalen krijgen bv géén aandacht. Dat is vaak veels te moeilijk is om precies uit te leggen door de pers.
Bv in 2015 een schandaal toen bleek dat engelse regerings-bewindsvoerders (dus van de engelse nationale rerging zelf, voor de brexit) voor geld bleken te willen intervenieren in europees beleid voor buitenlandse firma's voor geld; specifiek Jack Straw en Sir Malcolm Rifkind; Daarbij was het natuurlijk ook niet 'brussels' fout, maar was het de engelse regering zelf diep diep fout zat, die europese besluitprocedures op een corrupte wijze uitnutte (waarin nationale regeringen nu altijd de doorslaggevende rol spelen, maar achter kunnen doen alsof beleid 'uit Brussel' komt)....
Op Fok! kon je er echter niks over lezen, ook net ver de oostenrijkse ex-minister Ernst Strasser die veroordeeld werd voor een grootschalig corruptieschandaal met MEP-leden.

Rond de benoeming van Selmayr zijn verder geen regels doorbroken.
Als je de onbewezen geruchten uit die artikelen weglaat (waarvoor ook geen enkel bewijs is) is er helemaal niks om erg opgewonden over te doen...
Tja, je kunt heel boos worden erover dat er een versnelde procedure gevolgd is die niet enkele maanden zou duren maar waar een persoon zeer snel en eficient op een gewenste positie benoemd werd, maar dat vind ik nu juist eerder een positieve uitzdondering tov een hoop andere europese procedues die vaak maandenlang kunnen aanslepen zonder enige grond
Goed stukje. Dank voor de nuance.
pi_177798153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om benoeming van ambtenaren...
in dit geval bij de post van secretaris-generaal is het niet geheel vreemd dat de president van de commissie hiervoor zelf een personalie kiest en iemand benoemd die zij lijn kan uitdragen...

dat is in geen enkel land enorm anders en meestal is daaraan niks 'transparents' aan hte vinden anders dan medegedeeld wordt welke ambtnaar benoemd is.

Daarvan een politiek spektakel te gaan is iets waar ik eerder een negatieve voorgevoel ga hebben, maar _als het europees parlement zich hierin wil gaan bemoeien (zoals in de VS bv het Cogress ook publieke hearings houd voor kandidaten in executieve posities, maar dat is ook in een politiek systeem met een sterk scheiding tussen executive en controlerende machten)...
Dsan moet het EP ook eerst een voorste doen hoe bv benoemingen anders zouden moeten gaan...

wat er nu gewoon gedaan wordt is een nogal goedkoop 'schandaal' creeren in de pers over iets wat tegen geen enkele regel is en eigenlijk ook helemaal geen issue zou moeten zijn...
Ik lees ook nergens wat er nu nhoudelijk tege de kandidaat is (Selmayr an sich is een polariserend iemand die ook veel 'vijanden' in verschillende bestuurslagen heeft, wat niet vreemd is voor iemand de ook jarenlang als een 'whip' en 'man-voor-het-grove' voor Juncker al handelde... maar iedereen weet ook dat hij vermoedelijk wel gewoon de meest geschikte voor die positie is)

[..]

Ik?
Zo hoog zit ik voorlopig nog niet in de rangen van de Commissie, dat ik daarvoor enige verantwoording te nemen heb ;) :P
Maar hoe werkt zo'n benoeming nu precies en hoe belangrijk is de post die hij gaat invullen voor de EU en daarmee ook de lidstaten?

Ik snap best dat mensen kritiek hebben als iemand zo maar kan doorgeschoven worden om de ander te vervangen en zo die status quo daar te houden zonder dat daar goede controle op is.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:07:58 #197
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177801857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om benoeming van ambtenaren...
in dit geval bij de post van secretaris-generaal is het niet geheel vreemd dat de president van de commissie hiervoor zelf een personalie kiest en iemand benoemd die zij lijn kan uitdragen...

dat is in geen enkel land enorm anders en meestal is daaraan niks 'transparents' aan hte vinden anders dan medegedeeld wordt welke ambtnaar benoemd is.

Daarvan een politiek spektakel te gaan is iets waar ik eerder een negatieve voorgevoel ga hebben, maar _als het europees parlement zich hierin wil gaan bemoeien (zoals in de VS bv het Cogress ook publieke hearings houd voor kandidaten in executieve posities, maar dat is ook in een politiek systeem met een sterk scheiding tussen executive en controlerende machten)...
Dsan moet het EP ook eerst een voorste doen hoe bv benoemingen anders zouden moeten gaan...

wat er nu gewoon gedaan wordt is een nogal goedkoop 'schandaal' creeren in de pers over iets wat tegen geen enkele regel is en eigenlijk ook helemaal geen issue zou moeten zijn...
Ik lees ook nergens wat er nu nhoudelijk tege de kandidaat is (Selmayr an sich is een polariserend iemand die ook veel 'vijanden' in verschillende bestuurslagen heeft, wat niet vreemd is voor iemand de ook jarenlang als een 'whip' en 'man-voor-het-grove' voor Juncker al handelde... maar iedereen weet ook dat hij vermoedelijk wel gewoon de meest geschikte voor die positie is)

[..]

Ik?
Zo hoog zit ik voorlopig nog niet in de rangen van de Commissie, dat ik daarvoor enige verantwoording te nemen heb ;) :P
Wat een flauwekul gezien de populariteit van de EU moeten zich natuurlijk verre hadden van 2 x promotie maken binnen 10 minuten, je enige tegenkandidaat is een medeweker van je en je belooft wat mensen die er toe doen wat elitaire voordeeltjes.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177810850
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar hoe werkt zo'n benoeming nu precies en hoe belangrijk is de post die hij gaat invullen voor de EU en daarmee ook de lidstaten?
De post is secretaris-generaal van de Europese commissie...

SGs zijn hoofd van alle directoraat-generaals (de verschillende werkgroepen voor themagebieden of speciieke bestuurstaken).
DE SG van de comisie zelf coordinert alle verschillende DG en zit zelf bij ieder werkoverleg van de commissie zelf, naar ik meen stuurt hij daarin zelfs de gehele agenda aan.

Dat is dus een beetje als de spin in een web.
De Secretaris-generaal van de commissie is dé ambtenaar die het dagelijks functioneren van de hele europese overheidsdiensten direkt controleert en ook zelf stuurt en dus ook voor politici het eerste aanspreekpunt is of instrument deze diensten te 'sturen' of in te grijpen as ergens wat mis is.

Het is verder geen politieke, maar puur een uitvoerende positie, het heeft ook geen beperkte zittingsduur, iemand die benoemt is kan in theorie blijven zitten tot hij ofwel zelf wil vertrekken of als hij uit die positie weggewerkt zou worden.
Het is verder bij mjn weten zo dat de voorganger van Selmayr weggewerkt is, Nu is het een nederlander, Alexander Italianer, die al een lange ambtelijke carriere heeft maar wel vooral een zwaargewicht is op economisch gebied, handel en monetaire politiek. OOk deze is geoon benoemd door de zittende commisie-president, zonder inspraak van het Europees Parlement.
Het verschil is hooguit dat bv Italianer al een langere carriere als SG bij andere DGs had, Selmayr is wat dat betreft eerder een buitenstaander, wat enigszins ongebruikelijk is, en mogelijk is dat ook de grond dat er ophef gemaakt wordt.

Wat betreft de duur, er is geen voorgeschreven 'wachttijd'...
Ophef daarover is een beetje 'much ado about nothing'... het is ook zeker niet dat dit vanuit het niets gebeurt, vermoedelijk zal er wel degelijk een langere tijd hierover gedelibrerd is, maar dat dat niet in de publiciteit komt is ook omdat dat eigenlijk helemaal geen publiek thema is, het is een interne post.
Als bv Trump in amerika in een tweet zn minister van buitenlandse zaken ontslaat en gelijk de vervanger aankondigt (iets dat overigens wel een politieke post s en waar een hoorzitting over gehouden zou moeten worden) is dat ook niet het eerste punt waarover mensen gaan huilen: "dat dat allemaal te snel zou gaan"...
het is ook niet zo dat het beter zou zijn als voor zulke benoemingen lange maandelijkse politieke processen gehouden worden

quote:
Ik snap best dat mensen kritiek hebben als iemand zo maar kan doorgeschoven worden om de ander te vervangen en zo die status quo daar te houden zonder dat daar goede controle op is.
Ik leg uit hoe de huidige situatie is....
Momenteel heeft bv het europees parlement geen enkele inspraak in welke secretaris-generaal (Voor alle DG en dus de SG voor de comissie zelf)...
Het is geen 'politieke' functie maar een ambteljke, alhoewel natuurlijk de personen die aan de top zitten dar effectief een eer direkte invloed op de uitvoering van beleid hebben.

Ik kan me best voorstellen als bepaalde politici dit wel zouden willen, politici willen natuurlijk altijd overal hun vingers in hebben.
Persoonlijk zie ik echter niet echt veel positiefs in het idee als bij de aanname-procedure een publieke hoorzitting gehouden wordt (de posities zijn niet gekoppeld an de zittingsduur van een commissie, deze kunnen best veel langer op hun post zitten, de eerste SG van de commissie voerde bv die taak bijna 30 jaar uit).

Ikzelf zou er eerder voor pleiten bv een of per twee jaren voor iedere DG een publieke hoorzitting te houden waarin publiekelijk rekening afgelegd wordt voor het functioneren, of bepaalde planningen aangehouden worden e.d., het het Parlement ook met instemmen met hoe het beleid op die taakgebieden vormgeven wordt.
Maar, ik ben realstisch genoeg om te weten dat de publieke aandacht daarvoor miniem zal zijn, en dat er ook een gote kans is dat de grote meerderheid van het Europese Parlement voor zulke zittingen hooguit intekenen voor het reisgeld.
En de pers er nauzwelijks over zal berichten, die wachten liever op dingen die ze dan lekker leuk als 4lekker schandal' kunnen brengen,

Punt is wel, aan de benoeming van Selmayr tot Secretaris-Generaal niks onregelmatig is...
Ook niet dat er geen groot publiek aanname-proces aan vooraf gegaan is of een heel politiek circus (dat in europa vaak zich toespitst op uit welke land een kandidat komt en hoe 'eerlijk' posten verdeeld worden over alle landen en de regeringen van lidstaten vaak een weggepromoveerde nationale bestuurder aanbrengen).
Punt is nu net dat voor deze interne posities dat nooit wenselijk geacht werd (en darvoor is ook een goede grond).

Overigens is dat ook n nederland zelf geen geberuikelijke gang van zaken, de benoeming van de Secretaris-general op nederlandse ministeries wordt gedaan door de ABB;
wel hebben deze sinds 20 jaar een beleid van roulatie van topambtenaren over verschillende ministeries om te voorkomen dat een langzittende Secretaris-generaal tot een almachtig persoon kan worden (bv in de jaren negentig was dat met bv Doctors-van Leeuwen op Justitie het geval) die effectief meer macht dan de minister kan uitoefenen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177811125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om benoeming van ambtenaren...
in dit geval bij de post van secretaris-generaal is het niet geheel vreemd dat de president van de commissie hiervoor zelf een personalie kiest en iemand benoemd die zij lijn kan uitdragen...

Allemaal niet vreemd, maar die procedures die doorlopen moeten worden zijn er niet voor niets. Dat is juist om corruptie en vriendjespolitiek tegen te gaan. Juist dit soort benoemingen van zulke machtige mensen moeten (tenzij ramp/crisis of zo ) gewoon via de procedures verlopen.

Dit is erg slecht voor de beeldvorming en de tijd om de procedures te doorlopen was er ook gewoon.

quote:
dat is in geen enkel land enorm anders en meestal is daaraan niks 'transparents' aan hte vinden anders dan medegedeeld wordt welke ambtnaar benoemd is.

Daarvan een politiek spektakel te gaan is iets waar ik eerder een negatieve voorgevoel ga hebben, maar _als het europees parlement zich hierin wil gaan bemoeien (zoals in de VS bv het Cogress ook publieke hearings houd voor kandidaten in executieve posities, maar dat is ook in een politiek systeem met een sterk scheiding tussen executive en controlerende machten)...
Dsan moet het EP ook eerst een voorste doen hoe bv benoemingen anders zouden moeten gaan...

wat er nu gewoon gedaan wordt is een nogal goedkoop 'schandaal' creeren in de pers over iets wat tegen geen enkele regel is en eigenlijk ook helemaal geen issue zou moeten zijn...
Ik lees ook nergens wat er nu nhoudelijk tege de kandidaat is (Selmayr an sich is een polariserend iemand die ook veel 'vijanden' in verschillende bestuurslagen heeft, wat niet vreemd is voor iemand de ook jarenlang als een 'whip' en 'man-voor-het-grove' voor Juncker al handelde... maar iedereen weet ook dat hij vermoedelijk wel gewoon de meest geschikte voor die positie is)

[..]

Ik?
Zo hoog zit ik voorlopig nog niet in de rangen van de Commissie, dat ik daarvoor enige verantwoording te nemen heb ;) :P
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')