abonnement Unibet Coolblue
pi_177624628
Ik zal bij het begin beginnen.

Ik wilde afgelopen maand een auto leasen, maar kreeg een bericht terug dat dat niet mogelijk was in verband met een negatief BKR. Daaropvolgend heb ik een BKR-overzicht aangevraagd, die ik vandaag heb kunnen ophalen op het postkantoor.

Het gaat om een schuld bij ABN Amro uit 2006 (begindatum) en een A4-codering (kredietnemer onbereikbaar) uit 2008. Op het overzicht stond echter geen bekende einddatum. Ik heb de ABN Amro gebeld en na heel lang zoeken konden ze zien dat mijn schuld was overgedragen aan incassobureau Lindorff BV.

Toen heb ik Lindorff gebeld. Die wisten mij te vertellen dat mijn schuld in 2014 is afbetaald door een deurwaardersbureau (Van der Hoeden-Mulder). Ik vroeg of die dan geen contact met mij zouden willen opnemen, maar dat was volgens die vent van Lindorff niet het geval. Het was hiermee afgedaan.

Ik vroeg nog letterlijk: "dus ik ben er helemaal vanaf?", waarop hij zei: "Ja, behalve dat je nog een jaar (vijf jaar na 2014) een negatief BKR hebt". Ik vroeg hoe dat werkte met de onbekende einddatum, maar daarover moest ik even het BKR-overzicht mailen, zij zouden dan die exacte datum in 2014 doorgeven aan BKR.

Ik snap echter niet waarom ik er helemaal vanaf ben? Dat deurwaardersbureau betaalt toch niet zomaar schulden af zonder dat ze er iets voor terug willen? :?
pi_177624715
Heb je die schuld nu wel of niet afbetaald?
pi_177624835
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:40 schreef CarltonBanks het volgende:
Heb je die schuld nu wel of niet afbetaald?
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:36 schreef PicoMMP het volgende:

Toen heb ik Lindorff gebeld. Die wisten mij te vertellen dat mijn schuld in 2014 is afbetaald door een deurwaardersbureau (Van der Hoeden-Mulder). Ik vroeg of die dan geen contact met mij zouden willen opnemen, maar dat was volgens die vent van Lindorff niet het geval. Het was hiermee afgedaan.
pi_177624904
Dus jij hebt je schuld aan de deurwaarder betaald?
Ik lees het alsof de deurwaarder de opdrachtgever heeft betaald maar dat jij de deurwaarder niet hebt betaald (administratief foutje?)
pi_177624945
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:50 schreef CarltonBanks het volgende:
Dus jij hebt je schuld aan de deurwaarder betaald?
Ik lees het alsof de deurwaarder de opdrachtgever heeft betaald maar dat jij de deurwaarder niet hebt betaald (administratief foutje?)
Ik heb niets betaald. Zoals je het leest, lees je het goed. De deurwaarder heeft de opdrachtgever betaald en volgens de opdrachtgever is daarmee de kous af, want "zij zijn de opdrachtgever".

Maar dat vind ik dus vreemd.
pi_177625370
Ik vermoed dat een deurwaarder jouw schuld heeft opgekocht (voor een percentage van de schuld) deze deurwaarder zal dan alsnog proberen de schuld incl incassokosten op je te verhalen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177625492
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:17 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vermoed dat een deurwaarder jouw schuld heeft opgekocht (voor een percentage van de schuld) deze deurwaarder zal dan alsnog proberen de schuld incl incassokosten op je te verhalen.
Dat idee heb/had ik ook, maar het is inmiddels vier jaar geleden dat ze hem hebben opgekocht en er is geen enkele toenadering gezocht op het adres dat bekend stond bij ABN (ouderlijk huis). En daarnaast zegt die vent van het incassobureau dat dat niet zal gebeuren, wat ik vreemd vind.

Linksom of rechtsom hoop ik in ieder geval dat mijn BKR-codering wordt omgezet in H (herstel), zodat ik verder kan.
pi_177626017
Ik zou even contact opnemen met die deurwaarder.
pi_177626099
Binnen de 5 jaar zelf contact opgenomen over een schuld.

Denk dat je binnenkort opeens wat brieven binnenkrijgt.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 19:41:49 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177626953
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Binnen de 5 jaar zelf contact opgenomen over een schuld.

Denk dat je binnenkort opeens wat brieven binnenkrijgt.
Dit zou zomaar kunnen. Maar goed, dat soort dingen hebben ze niet graag bij het aangaan van een lening (wat private lease is) inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 5 maart 2018 @ 21:33:07 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_177629599
Mogelijk hebben je ouders hem destijds afbetaald?
Dum de dum
pi_177629950
Bedrag wel de moeite waard om als deurwaarder achteraan te gaan? Misschien dat ze in bulk veel incasso's hebben gekocht en ze alleen achter het laaghangende fruit hoefden om rendabel te zijn
pi_177634857
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:56 schreef madam-april het volgende:
Ik zou even contact opnemen met die deurwaarder.
En waarom zou je dat doen?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:31:08 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177637350
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 05:54 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

En waarom zou je dat doen?
Omdat je van die BKR notering af wil?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:42:42 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177637576
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat je van die BKR notering af wil?
Door slapende honden wakker te maken?
And so is the past
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:43:51 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177637600
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Door slapende honden wakker te maken?
Ja, hoe wou je anders die schuld afbetalen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:46:32 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177637634
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, hoe wou je anders die schuld afbetalen?
Die is, volgens de opdrachtgever, betaald. Het gaat zich hier om de BKR-notering en daar kan alleen ABN in dit geval TS mee helpen.
And so is the past
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:52:28 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177637750
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die is, volgens de opdrachtgever, betaald. Het gaat zich hier om de BKR-notering en daar kan alleen ABN in dit geval TS mee helpen.
Ik zie het nu, je hebt gelijk inderdaad.

Maar Lindorff heeft toch aangegeven het op te willen lossen als TS het BKR overzicht mailt? Blijkbaar is het indertijd niet goed afgemeld..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 maart 2018 @ 11:00:09 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177637924
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

Ik zie het nu, je hebt gelijk inderdaad.

Maar Lindorff heeft toch aangegeven het op te willen lossen als TS het BKR overzicht mailt? Blijkbaar is het indertijd niet goed afgemeld..
Omdat:

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:36 schreef PicoMMP het volgende:
Ik vroeg nog letterlijk: "dus ik ben er helemaal vanaf?", waarop hij zei: "Ja, behalve dat je nog een jaar (vijf jaar na 2014) een negatief BKR hebt". Ik vroeg hoe dat werkte met de onbekende einddatum, maar daarover moest ik even het BKR-overzicht mailen, zij zouden dan die exacte datum in 2014 doorgeven aan BKR.
2014 + 5 = 2019. TS zal dus nog tot in 2019 een negatieve BKR houden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:13:00 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177638179
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Omdat:

[..]

2014 + 5 = 2019. TS zal dus nog tot in 2019 een negatieve BKR houden.
Ja, maar vooralsnog is de ‘afbetaling’ helemaal niet geregistreerd en blijft TS dus tot in de eeuwigheid een registratie houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177640120
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar vooralsnog is de ‘afbetaling’ helemaal niet geregistreerd en blijft TS dus tot in de eeuwigheid een registratie houden.
Volgens mij is het aan de oorspronkelijke kredietverstrekker, dit geval de ABN, om de einddatum te registreren. Afhankelijk van opgevraagde type BKR overzicht staat deze wel of niet vermeld.
Als het bij BKR niet geregistreerd is, zal TS denk ik toch echt terug moeten naar degene die de negatieve BKR notering überhaupt heeft laten registreren.

Hoe is het zover gekomen overigens dat de bank deze lening uit handen heeft gegeven en je deze notering hebt gekregen? Tijdje in buitenland verbleven of zoiets?
pi_177654460
Overigens, stel dat de BKR notering om wat voor reden dan ook gewist wordt, kan de lease maatschappij, kijkend naar de situatie nog steeds jou weigeren ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:19:19 #23
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177656643
Begin maar eens met het verzamelen van bewijsstukken, want zoals ik het nu lees word je van het kastje naar de muur gegooid en weet het incassobureau zelf niet eens meer waar de schuld vandaan komt of hoe het deurwaarderskantoor het heeft afgehandeld.

Schulden 'verdampen' niet zomaar, en het lijkt me heel stug dat het incassobureau geen contact opgenomen heeft en zomaar een A4 neer plempt, en de vordering overdraagt aan een deurwaarderskantoor die er vervolgens niets mee doet. Zelfs als het om een schuld van een paar honderd euro gaat, dan zul je eerst een behoorlijke berg post verzameld moeten hebben van het incassobureau én daarna van de deurwaarder, voordat de deurwaarder de vordering verwerpt (want de proceskosten zijn te duur) en er een A4 wordt neergezet.

Een A4 zonder duidelijke correspondentie is gewoon compleet onterecht.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:37:30 #24
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_177656874
Ik heb van iemand de tip opgevangen dat je even Lester zou kunnen bellen.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_177658413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:37 schreef Grielen het volgende:
Ik heb van iemand de tip opgevangen dat je even Lester zou kunnen bellen.
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad de gewenste oplossing geeft!
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:04:00 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177658477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:19 schreef Stoney3K het volgende:
Begin maar eens met het verzamelen van bewijsstukken, want zoals ik het nu lees word je van het kastje naar de muur gegooid en weet het incassobureau zelf niet eens meer waar de schuld vandaan komt of hoe het deurwaarderskantoor het heeft afgehandeld.

Schulden 'verdampen' niet zomaar, en het lijkt me heel stug dat het incassobureau geen contact opgenomen heeft en zomaar een A4 neer plempt, en de vordering overdraagt aan een deurwaarderskantoor die er vervolgens niets mee doet. Zelfs als het om een schuld van een paar honderd euro gaat, dan zul je eerst een behoorlijke berg post verzameld moeten hebben van het incassobureau én daarna van de deurwaarder, voordat de deurwaarder de vordering verwerpt (want de proceskosten zijn te duur) en er een A4 wordt neergezet.

Een A4 zonder duidelijke correspondentie is gewoon compleet onterecht.
De schuld is niet overgedragen, een deurwaarder heeft een schuldenpakket gekocht. Dat is heel iets anders.
And so is the past
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:08:44 #27
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177658570
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

De schuld is niet overgedragen, een deurwaarder heeft een schuldenpakket gekocht. Dat is heel iets anders.
Dan is het nog steeds zo dat een melding van een codering bij het BKR, zonder aantoonbare correspondentie naar TS, onterecht is. Voor die coderingen geldt namelijk een meldplicht.

Het kan natuurlijk zijn dat de post naar het ouderlijk huis van TS is gestuurd waar de brieven zijn verscheurd omdat TS er niet meer woont, maar dat lijkt me sterk, en dan zou er op zijn minst bij het incassobureau of het deurwaarderskantoor nog bewijs van moeten zijn.

Is dat niet zo dan heb je een sterke zaak om de codering nietig te laten verklaren op grond van het niet voldoen aan de meldplicht.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177659010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds zo dat een melding van een codering bij het BKR, zonder aantoonbare correspondentie naar TS, onterecht is. Voor die coderingen geldt namelijk een meldplicht.

Het kan natuurlijk zijn dat de post naar het ouderlijk huis van TS is gestuurd waar de brieven zijn verscheurd omdat TS er niet meer woont, maar dat lijkt me sterk, en dan zou er op zijn minst bij het incassobureau of het deurwaarderskantoor nog bewijs van moeten zijn.

Is dat niet zo dan heb je een sterke zaak om de codering nietig te laten verklaren op grond van het niet voldoen aan de meldplicht.
Probleem is dat we hier maar deel van het verhaal horen, waarschijnlijk.
Het zou handig zijn als TS de hele situatie verteld. Zoals ik het lees; de schuld is uit 2006, de A4 codering is er door ABN opgezet in 2008 en vervolgens is de schuld afgeschreven in 2014 via de deurwaarder.
Hoe het incassobureau en de deurwaarder in het hele verhaal betrokken raken is eigenlijk niet eens zo van belang (alleen voor einddatum).

Punt is eerder, is de schuld an sich correct en waarom is 2 jaar na aangaan van de lening (?) al een A4 codering opgegeven door de ABN. Als TS een vaste verblijfplaats (inschrijving) had in Nederland dan kan ik me bijna niet voorstellen dat geen van 3 betrokken partijen (ABN, Incassobureau en deurwaarder) hem ergens tussen 2006 en 2014 heeft kunnen vinden.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:47:45 #29
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177659358
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:31 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Punt is eerder, is de schuld an sich correct en waarom is 2 jaar na aangaan van de lening (?) al een A4 codering opgegeven door de ABN. Als TS een vaste verblijfplaats (inschrijving) had in Nederland dan kan ik me bijna niet voorstellen dat geen van 3 betrokken partijen (ABN, Incassobureau en deurwaarder) hem ergens tussen 2006 en 2014 heeft kunnen vinden.
Dat is niet eens relevant. Een A4 betekent dat de schuldeiser geprobeerd heeft om de schuldenaar te bereiken (schriftelijk) en dat daar geen reactie op is gekomen. Als dat zo is dan moet de ABN er nog correspondentie van hebben, en er moet correspondentie zijn van het feit dat er een A4 codering is gemeld bij het BKR.

Of de TS die correspondentie heeft ontvangen en/of gelezen is niet belangrijk, maar de ABN moet kunnen aantonen dat die brieven zijn verzonden aan een adres waar TS is ingeschreven op dat moment, of op het adres wat op dat moment bij de ABN bekend is.

Stel dat de ABN bijvoorbeeld de post naar Pietje 3 straten verderop heeft gestuurd en het ging retour afzender, dan heeft de ABN een fout gemaakt en had die A4 codering nooit geplaatst mogen worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177659680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is niet eens relevant. Een A4 betekent dat de schuldeiser geprobeerd heeft om de schuldenaar te bereiken (schriftelijk) en dat daar geen reactie op is gekomen. Als dat zo is dan moet de ABN er nog correspondentie van hebben, en er moet correspondentie zijn van het feit dat er een A4 codering is gemeld bij het BKR.

Of de TS die correspondentie heeft ontvangen en/of gelezen is niet belangrijk, maar de ABN moet kunnen aantonen dat die brieven zijn verzonden aan een adres waar TS is ingeschreven op dat moment, of op het adres wat op dat moment bij de ABN bekend is.

Stel dat de ABN bijvoorbeeld de post naar Pietje 3 straten verderop heeft gestuurd en het ging retour afzender, dan heeft de ABN een fout gemaakt en had die A4 codering nooit geplaatst mogen worden.
Het is in die zin relevant waarom de (waarschijnlijk) lening zolang open heeft gestaan en waarom ABN al 2 jaar na aangaan heeft geprobeerd contact met TS heeft op te nemen hierover.
Als je gewoon aflossing en interest betaald, zal dit niet zo snel gebeuren al gaat er bij bank ook van alles mis natuurlijk. Maar dan is het verhaal dat de schuld is overgedragen aan een incassobureau en vervolgens deurwaarder wel apart. Toch een behoorlijke indicatie dat er ook aan de kant van TS iets niet bepaald goed is gegaan.

Wat jij aangeeft is ook volledig correct, maar als TS netjes afgelost heeft gedurende de looptijd, dan zie ik geen logische reden voor ABN om die codering op te geven en naderhand schuld uit handen te geven.
Wellicht niet relevant voor hoe lang TS met die registratie blijft zitten, wel relevant of de codering uberhaupt terecht was.

Ik ben wellicht wat cynisch, maar e.e.a. roept wel een bepaald beeld op.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:06:05 #31
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177659754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:02 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

Wellicht niet relevant voor hoe lang TS met die registratie blijft zitten, wel relevant of de codering uberhaupt terecht was.
De codering is al onterecht wanneer de ABN niet aantoonbaar aan de meldingsplicht heeft voldaan. Of TS dan wel of niet aan de schuld heeft afgelost maakt niet eens uit, wanneer de juiste procedure niet is gevolgd dan is de codering hoe dan ook onterecht, want aan de eisen van het BKR voor het melden van een codering zijn niet voldaan.

Mocht er wel aan die meldingsplicht zijn voldaan, dan kun je gaan uitzoeken of de invordering wel terecht is, maar dat is een vervolgstap. Punt is wel dat er bij de ABN gewoon alle relevante correspondentie moet worden opgevraagd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177660395
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en het meedenken! ^O^

Allereerst gaat het niet om een lening maar om een roodstand van die tijd. Mijn ouders hebben nooit iets ontvangen van welke partij dan ook. Dat zou ik sowieso gehoord hebben omdat m'n moeder heel panisch is wat betreft deurwaarders en incassobureaus, en terecht.

Toen ik de ABN belde, konden ze maar heel lastig uitzoeken wie ik was. Mijn contractnummer (rekeningnummer) is namelijk al een hele tijd geleden overgedragen aan een nieuwe klant. Via het adres van m'n ouderlijk huis vonden ze me uiteindelijk in het systeem en wisten ze me te vertellen dat het in 2006 bij het incassobureau is beland.

In augustus 2008 kwam de A4 notering binnen bij het BKR, maar in oktober van dat jaar heb ik volgens mijn BKR-overzicht nog een afbetaling gedaan van minimaal 250 euro. Daar stopt het overzicht.

Ik wacht nu op een respons van Lindorff wat betreft de einddatum de zij moeten doorgeven. Het deurwaardersbureau komt in het hele BKR-verhaal niet voor en hebben mij na hun afbetaling nooit benaderd.

Ik zal als ik thuis ben even het BKR-overzicht posten. Het is voor mij nogal verwarrend omdat ik niet weet wat er nou eigenlijk gebeurd is. Of ik überhaupt nog een schuld heb en of ik een H-codering kan krijgen als er een einddatum bekend is.

Het vreemdste vind ik nog dat het incassobureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken wat betreft de schuld zelf.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:41:33 #33
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177660508
Als de ABN jouw briefwisseling niet terug kan vinden, dan is het een goeie zaak om neer te leggen bij de geschillencommissie van het BKR, en heb je kans dat die A4 codering compleet kan worden verwijderd.

De ABN kan dan namelijk niet aantonen dat ze aan hun meldplicht hebben voldaan, tenzij die brieven nog bij het BKR op te vragen zijn.

Ze moeten echt letterlijk, schriftelijk, aan jou melden dat er een A4 codering wordt gemeld anders is die codering onterecht.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een vordering (geautomatiseerd) aan een incassobureau wordt overgedragen zonder dat daar een duidelijke briefwisseling over is geweest.

In principe hoort het op de volgende manier te gebeuren: Schuldenaar krijgt eerst een melding van een A-codering, daarna van een A2-codering als de vordering volledig wordt opgeëist door de bank, en als daar geen gehoor aan wordt gegeven wordt er een A4 gemeld. Daar zouden dus minstens 3 brieven overheen gegaan moeten zijn.

Zomaar uit het niets een A4 melden is een situatie waar een luchtje aan zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:36 schreef PicoMMP het volgende:
Het vreemdste vind ik nog dat het incassobureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken wat betreft de schuld zelf.
Dat kan prima als de schuld is verkocht aan het deurwaarderskantoor die er geen brood in ziet om er verder op te procederen. Vaak worden een hoop kleine schulden als één pakket verkocht en gaat de deurwaarder alleen achter de grootste van die schulden aan, voor 250 euro komen ze hun bed niet uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177660784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:36 schreef PicoMMP het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en het meedenken! ^O^

Allereerst gaat het niet om een lening maar om een roodstand van die tijd. Mijn ouders hebben nooit iets ontvangen van welke partij dan ook. Dat zou ik sowieso gehoord hebben omdat m'n moeder heel panisch is wat betreft deurwaarders en incassobureaus, en terecht.

Toen ik de ABN belde, konden ze maar heel lastig uitzoeken wie ik was. Mijn contractnummer (rekeningnummer) is namelijk al een hele tijd geleden overgedragen aan een nieuwe klant. Via het adres van m'n ouderlijk huis vonden ze me uiteindelijk in het systeem en wisten ze me te vertellen dat het in 2006 bij het incassobureau is beland.

In augustus 2008 kwam de A4 notering binnen bij het BKR, maar in oktober van dat jaar heb ik volgens mijn BKR-overzicht nog een afbetaling gedaan van minimaal 250 euro. Daar stopt het overzicht.

Ik wacht nu op een respons van Lindorff wat betreft de einddatum de zij moeten doorgeven. Het deurwaardersbureau komt in het hele BKR-verhaal niet voor en hebben mij na hun afbetaling nooit benaderd.

Ik zal als ik thuis ben even het BKR-overzicht posten. Het is voor mij nogal verwarrend omdat ik niet weet wat er nou eigenlijk gebeurd is. Of ik überhaupt nog een schuld heb en of ik een H-codering kan krijgen als er een einddatum bekend is.

Het vreemdste vind ik nog dat het incassobureau zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken wat betreft de schuld zelf.
Ok, duidelijk verhaal, dank je. Dan heeft Stoney volledig gelijk en lijkt de ABN er echt een potje van te hebben gemaakt op meerdere fronten. Er zijn volgens mij verschillende versies van die BKR-rapporten waarbij einddatum al dan niet word getoond, maar weet ik niet zeker. Dat kun je het beste bij BKR zelf navragen.

Denk dat Stoney's oplossing nog beste is; gewoon hele registratie aanvechten.
Gaat je waarschijnlijk wel wat tijd en moeite kosten of je besteed het uit.
pi_177661138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:41 schreef Stoney3K het volgende:
Als de ABN jouw briefwisseling niet terug kan vinden, dan is het een goeie zaak om neer te leggen bij de geschillencommissie van het BKR, en heb je kans dat die A4 codering compleet kan worden verwijderd.

De ABN kan dan namelijk niet aantonen dat ze aan hun meldplicht hebben voldaan, tenzij die brieven nog bij het BKR op te vragen zijn.

Ze moeten echt letterlijk, schriftelijk, aan jou melden dat er een A4 codering wordt gemeld anders is die codering onterecht.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een vordering (geautomatiseerd) aan een incassobureau wordt overgedragen zonder dat daar een duidelijke briefwisseling over is geweest.

In principe hoort het op de volgende manier te gebeuren: Schuldenaar krijgt eerst een melding van een A-codering, daarna van een A2-codering als de vordering volledig wordt opgeëist door de bank, en als daar geen gehoor aan wordt gegeven wordt er een A4 gemeld. Daar zouden dus minstens 3 brieven overheen gegaan moeten zijn.

Zomaar uit het niets een A4 melden is een situatie waar een luchtje aan zit.

[..]

Dat kan prima als de schuld is verkocht aan het deurwaarderskantoor die er geen brood in ziet om er verder op te procederen. Vaak worden een hoop kleine schulden als één pakket verkocht en gaat de deurwaarder alleen achter de grootste van die schulden aan, voor 250 euro komen ze hun bed niet uit.
Duidelijk verhaal, bedankt!

De oorspronkelijke schuld was vanwege een roodstand en zal maximaal 1.000 euro zijn geweest. Helaas weet het BKR niet eens hoe hoog de schuld is of was.

Welke instantie kan nu een einddatum doorgeven aan het BKR? De ABN heeft de schuld overgedragen aan Lindorff en die zeggen dat het afgehandeld is, dus ik vermoed Lindorff? Al staat de ABN op het BKR-overzicht.
pi_177661149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:59 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Ok, duidelijk verhaal, dank je. Dan heeft Stoney volledig gelijk en lijkt de ABN er echt een potje van te hebben gemaakt op meerdere fronten. Er zijn volgens mij verschillende versies van die BKR-rapporten waarbij einddatum al dan niet word getoond, maar weet ik niet zeker. Dat kun je het beste bij BKR zelf navragen.

Denk dat Stoney's oplossing nog beste is; gewoon hele registratie aanvechten.
Gaat je waarschijnlijk wel wat tijd en moeite kosten of je besteed het uit.
De einddatum wordt op zich getoond, maar er staat simpelweg dat deze niet bekend is.
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:29:10 #37
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177661276
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal, bedankt!

De oorspronkelijke schuld was vanwege een roodstand en zal maximaal 1.000 euro zijn geweest. Helaas weet het BKR niet eens hoe hoog de schuld is of was.

Welke instantie kan nu een einddatum doorgeven aan het BKR? De ABN heeft de schuld overgedragen aan Lindorff en die zeggen dat het afgehandeld is, dus ik vermoed Lindorff? Al staat de ABN op het BKR-overzicht.
Volgens mij maak je best een goede kans als je bezwaar aantekent mits dit het hele verhaal is. Dan is die gehele einddatum niet meer relevant.
And so is the past
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:30:06 #38
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177661292
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Volgens mij maak je best een goede kans als je bezwaar aantekent mits dit het hele verhaal is. Dan is die gehele einddatum niet meer relevant.
Dit dus. Dan hoef je ook niet te wachten tot 2019 maar kun je (in principe) morgen een auto leasen als er geen andere bezwarende omstandigheden zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177661409
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal, bedankt!

De oorspronkelijke schuld was vanwege een roodstand en zal maximaal 1.000 euro zijn geweest. Helaas weet het BKR niet eens hoe hoog de schuld is of was.

Welke instantie kan nu een einddatum doorgeven aan het BKR? De ABN heeft de schuld overgedragen aan Lindorff en die zeggen dat het afgehandeld is, dus ik vermoed Lindorff? Al staat de ABN op het BKR-overzicht.
Volgens mij moet instantie die oorspronkelijk die codering heeft laten registreren dit doen.
Maar ik zou eerder de hele codering aanvechten. Ik weet niet wat het je waard is, maar je zou kunnen proberen via zo'n toko als Dynamiet Nederland de codering in z'n geheel te laten verwijderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 07-03-2018 13:41:43 ]
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:40:59 #40
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_177661512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Volgens mij moet instantie die oorspronkelijk die codering heeft laten registreren dit doen.
Precies. Lindorff kan je niks vertellen over de BKR-codering , daarvoor moet je bij de ABN zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177662127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Volgens mij moet instantie die oorspronkelijk die codering heeft laten registreren dit doen.
Maar ik zou eerder de hele codering aanvechten. Ik weet niet wat het je waard is, maar je zou kunnen proberen via zo'n toko als Dynamiet Nederland de codering in z'n geheel te laten verwijderen.
Ik zat net toevallig te kijken op de site van Dynamiet. Iemand daar ervaring mee?
pi_177662600
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:08 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik zat net toevallig te kijken op de site van Dynamiet. Iemand daar ervaring mee?
Nee, sorry....alleen met negatieve BKR-registratie te maken gehad omdat ik iemand heb geholpen zaken weer op de rit te krijgen. Maar dat was een terechte, dus dat was meer uitgavenkant van die persoon op de rit krijgen :)

OT: ik denk dat je goede kans maakt om hem te laten verwijderen, maar ik zou daar zelf wel een toko achteraan laten gaan die hier ervaring mee heeft. Het zou mij i.i.g. wel paar honderd euro (Dynamiet rekent vanaf 199eur blijkbaar) waard zijn om dat te corrigeren.
pi_177663206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

OT: ik denk dat je goede kans maakt om hem te laten verwijderen, maar ik zou daar zelf wel een toko achteraan laten gaan die hier ervaring mee heeft. Het zou mij i.i.g. wel paar honderd euro (Dynamiet rekent vanaf 199eur blijkbaar) waard zijn om dat te corrigeren.
Ik zal ze eens bellen voor advies! Geld is wat mij betreft niet het probleem.
pi_177664838
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:08 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik zat net toevallig te kijken op de site van Dynamiet. Iemand daar ervaring mee?
Een vriendin van mij is via Dynamiet van haar BKR notering afgekomen.
pi_177664980
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 16:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is via Dynamiet van haar BKR notering afgekomen.
Wat voor notering had ze? En terecht of onterecht?
pi_177665099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 16:21 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Wat voor notering had ze? En terecht of onterecht?
Dat zou ik even moeten na vragen.
pi_177686614
Inmiddels mail terug gehad van Lindorff:

pi_177686913
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:34 schreef PicoMMP het volgende:
Inmiddels mail terug gehad van Lindorff:

[ afbeelding ]
^O^ super
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:53:37 #49
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177687035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:34 schreef PicoMMP het volgende:
Inmiddels mail terug gehad van Lindorff:

[ afbeelding ]
Nice.
And so is the past
pi_177687161
Vraag me alleen af of de gehele BKR-registratie zal verdwijnen of dat er nu een einddatum (2014) bij zal staan. Zal over vier dagen eens checken bij de BKR. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')