abonnement Unibet Coolblue
pi_177616087
Een vraagje voor de experts:
Ik wil een vlucht boeken van Amsterdam naar LA. Op dezelfde dag vliegen er 2 vluchten, maar de ene vlucht duurt 11 uur, de andere vlucht 12 uur. Hoe kan dat? Beide zijn rechtstreekse vluchten met dezelfde vliegtuigen.

Ik heb KLM hierover al benaderd, maar die geven gewoon een standaard antwoord dat de vluchtroute kan verschillen. Maar waarom zou de vluchtroute verschillen op dezelfde dag en dat die dan ook nog eens een uur langer duurt?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  maandag 5 maart 2018 @ 09:52:30 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177616163
Luchtverkeersleiding kan een andere route geven vanwege drukte in lucht oid
pi_177616197
En weten ze dat nu al dan?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_177616233
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:55 schreef bierglas het volgende:
En weten ze dat nu al dan?
Ik hoop het wel.. althans dat zou betekenen dat ze vluchten/routes plannen en niet zomaar in het wilde weg een rondje vliegen (8>
pi_177616473
Niet elk vliegtuigtype heeft dezelfde kruissnelheid.

Daarnaast is de vluchtduur natuurlijk een schatting die afhankelijk is van allerlei factoren, de ene maatschappij zal wellicht wat meer marge nemen in die schatting dan de andere.
pi_177616743
Ik snap dat het een schatting is en dat iedere maatschappij altijd langer opgeeft dan wat ze echt schatten om eventuele claims bij vertraging te voorkomen. Maar ik vind het gewoon zo raar, dat het gewoon bijna een uur scheelt.

Wat ik me opzich kan voorstellen, is dat we rond 18u aankomen in LA, dat het daar dan spits is, terwijl de eerdere vlucht wat eerder op de dag aankomt.
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  maandag 5 maart 2018 @ 10:46:03 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177616966
Er speelt van alles mee bij het vaststellen van de vluchtduur, drukte op de vertrekluchthaven, drukte op de aankomstluchthaven, de drukte onderweg, de richting van de wind.

En daar bovenop komen inderdaad de marges van de airlines om claims te voorkomen. De Amerikaanse airlines zijn daar een stuk royaler in dan KLM.
So we just called him Fred
pi_177616998
Wellicht maken maatschappijen ook een andere afweging tussen vluchttijd en brandstofverbruik.

Mogelijk heeft het ook weer iets te maken met 'slots' die toegewezen zijn op de vliegvelden van vertrek en aankomst en die verder uit elkaar liggen. Ze kunnen niet zomaar opstijgen van Schiphol, naar LA vliegen en melden dat ze daar gaan landen. En sommige slots zullen ongetwijfeld weer duurder/schaarser zijn dan andere.
pi_177617244
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:46 schreef FredvZ het volgende:
Er speelt van alles mee bij het vaststellen van de vluchtduur, drukte op de vertrekluchthaven, drukte op de aankomstluchthaven, de drukte onderweg, de richting van de wind.

En daar bovenop komen inderdaad de marges van de airlines om claims te voorkomen. De Amerikaanse airlines zijn daar een stuk royaler in dan KLM.
Ja dat zal ook wel meespelen. De vlucht van 11u wordt uitgevoerd door KLM, die van 12u door delta airlines. Die zullen dan standaard al wel een hogere marge pakken. Blijven amerikanen he ;)
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_177617297
Mwoah. Route, wind en jaargetijde spelen zeker een rol. Soms hebben ze ook wat ruimte in het vluchtslot.
Whatever...
pi_177618082
Ik denk niet dat jaargetijde een heel grote rol speelt als het om vluchten op dezelfde dag gaat. :+
  maandag 5 maart 2018 @ 12:13:35 #12
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177618294
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:04 schreef bierglas het volgende:

[..]

Ja dat zal ook wel meespelen. De vlucht van 11u wordt uitgevoerd door KLM, die van 12u door delta airlines. Die zullen dan standaard al wel een hogere marge pakken. Blijven amerikanen he ;)
En welke toestellen?
pi_177619167
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

En welke toestellen?
Beide boeing 777
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  maandag 5 maart 2018 @ 13:08:17 #14
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177619231
KLM wil nog wel eens problemen hebben met tijdszones en zomer/wintertijd. Misschien bij de ene vlucht (nog) geen rekening mee gehouden. Deze vraag kan je overigens beter stellen in TRV / Vragen over vliegen #54 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177621282
Een goede voorbeeld is een vlucht van Labuanbajo naar Bali. Wings Air en Garuda vliegen er met een ATR-72 en NAM Air heeft een 737. Mede hierdoor plannen Wings en Garuda 80 minuten en NAM Air 50.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 5 maart 2018 @ 15:01:16 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177621408
Curaçao is ook een mooie:
KLM met een 747 in 9u50
TUI met een 787 in 10u55
So we just called him Fred
pi_177635950
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:01 schreef FredvZ het volgende:
Curaçao is ook een mooie:
KLM met een 747 in 9u50
TUI met een 787 in 10u55
Dat komt ws niet zozeer door de verschillende vliegtuigen. Hun (optimale) kruissnelheid is nagenoeg gelijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177637369
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:54 schreef miro86 het volgende:
Een goede voorbeeld is een vlucht van Labuanbajo naar Bali. Wings Air en Garuda vliegen er met een ATR-72 en NAM Air heeft een 737. Mede hierdoor plannen Wings en Garuda 80 minuten en NAM Air 50.
Maar dat zijn dan ook totaal verschillende vliegtuigen - de ATR-72 heeft turboprop motoren die veel efficiënter zijn op lagere snelheden.
pi_177643622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:32 schreef heite het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan ook totaal verschillende vliegtuigen - de ATR-72 heeft turboprop motoren die veel efficiënter zijn op lagere snelheden.
Daarom juist een mooi voorbeeld hoe zo'n verschil kan ontstaan doot het gebruik van verschillende vliegtuigen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:04:52 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177646330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:05 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat komt ws niet zozeer door de verschillende vliegtuigen. Hun (optimale) kruissnelheid is nagenoeg gelijk.
Op elke route die de KLM vliegt zie je dat ze met een 747 vrijwel altijd sneller zijn dan met een ander toestel (A330, 777 of 787)
So we just called him Fred
pi_177647626
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op elke route die de KLM vliegt zie je dat ze met een 747 vrijwel altijd sneller zijn dan met een ander toestel (A330, 777 of 787)
Klopt - de 747 is ontworpen voor een hogere kruissnelheid. Later is brandstofverbruik belangrijker geworden, en recentere vliegtuigen zijn dan ook ontworpen voor lagere kruissnelheden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')