Ik hoop het wel.. althans dat zou betekenen dat ze vluchten/routes plannen en niet zomaar in het wilde weg een rondje vliegenquote:
Ja dat zal ook wel meespelen. De vlucht van 11u wordt uitgevoerd door KLM, die van 12u door delta airlines. Die zullen dan standaard al wel een hogere marge pakken. Blijven amerikanen hequote:Op maandag 5 maart 2018 10:46 schreef FredvZ het volgende:
Er speelt van alles mee bij het vaststellen van de vluchtduur, drukte op de vertrekluchthaven, drukte op de aankomstluchthaven, de drukte onderweg, de richting van de wind.
En daar bovenop komen inderdaad de marges van de airlines om claims te voorkomen. De Amerikaanse airlines zijn daar een stuk royaler in dan KLM.
En welke toestellen?quote:Op maandag 5 maart 2018 11:04 schreef bierglas het volgende:
[..]
Ja dat zal ook wel meespelen. De vlucht van 11u wordt uitgevoerd door KLM, die van 12u door delta airlines. Die zullen dan standaard al wel een hogere marge pakken. Blijven amerikanen he
Beide boeing 777quote:
Dat komt ws niet zozeer door de verschillende vliegtuigen. Hun (optimale) kruissnelheid is nagenoeg gelijk.quote:Op maandag 5 maart 2018 15:01 schreef FredvZ het volgende:
Curaçao is ook een mooie:
KLM met een 747 in 9u50
TUI met een 787 in 10u55
Maar dat zijn dan ook totaal verschillende vliegtuigen - de ATR-72 heeft turboprop motoren die veel efficiënter zijn op lagere snelheden.quote:Op maandag 5 maart 2018 14:54 schreef miro86 het volgende:
Een goede voorbeeld is een vlucht van Labuanbajo naar Bali. Wings Air en Garuda vliegen er met een ATR-72 en NAM Air heeft een 737. Mede hierdoor plannen Wings en Garuda 80 minuten en NAM Air 50.
Daarom juist een mooi voorbeeld hoe zo'n verschil kan ontstaan doot het gebruik van verschillende vliegtuigen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:32 schreef heite het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan ook totaal verschillende vliegtuigen - de ATR-72 heeft turboprop motoren die veel efficiënter zijn op lagere snelheden.
Op elke route die de KLM vliegt zie je dat ze met een 747 vrijwel altijd sneller zijn dan met een ander toestel (A330, 777 of 787)quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dat komt ws niet zozeer door de verschillende vliegtuigen. Hun (optimale) kruissnelheid is nagenoeg gelijk.
Klopt - de 747 is ontworpen voor een hogere kruissnelheid. Later is brandstofverbruik belangrijker geworden, en recentere vliegtuigen zijn dan ook ontworpen voor lagere kruissnelheden.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op elke route die de KLM vliegt zie je dat ze met een 747 vrijwel altijd sneller zijn dan met een ander toestel (A330, 777 of 787)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |