abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 maart 2018 @ 17:36:03 #226
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_177911247
Stevensloop was prima ja. Prima parcours, die wind was inderdaad behoorlijk lastig, maar dat nam de pret niet weg
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_177911402
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat zonde! Dacht dat die van de halve marathon wel heel tof zou zijn -O-
gewoon volgend jaar gaan doen. Dan kan je hetzelfde beoordelen, nu heeft het weer nu niet echt geholpen aan de beleving.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:47:55 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177911592
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

gewoon volgend jaar gaan doen. Dan kan je hetzelfde beoordelen, nu heeft het weer nu niet echt geholpen aan de beleving.
Eerst de singelloop *O*

edit: de singelloop is max 10km. Wtf -O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Maraca op 18-03-2018 17:57:30 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177911634
Ik vind marathons waar je twee keer het rondje van de halve moet lopen sowieso een beetje jammer. -O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_177911679
Vandaag met de ropatrailers meegelopen. Vooraf kon je je inschrijven voor meerdere afstanden, 8 km is voor mij nu echt nog steeds ver genoeg.
Om 11:00 uur zou het vertrek zijn vanaf Zonnegloren, Soest. Daar aangekomen was het een gezellige drukte.
De groep zou vertrekken in 3 snelheden, snelle jelles, genieters en start-to-trailers. In het begin liepen de snelle jelles en de genieters samen op. Na 2 km werden de snelle jelles losgelaten en gingen de grote genieters apart door. De route vervolgde achter de snelle jelles aan door de korte duinen. De brede paden werden genegeerd, single trails was de weg te volgen.
Een fotograaf van de organisatie verdiende een extra pluim. Dit was een snelle jelle in wandelkleding met zware camera. Over smalle paden haalde hij de groep af en toe in. Dappere dodo was een betere beschrijving voor hem.
Naast de single trails een stukje zand (hoe kan het anders over de korte duinen?) om daarna de heuvels mee te pakken.
Heerlijk gelopen!

Doel van de ropatrailers is geld in te zamelen. Dat doen ze door dit soort evenementen te organiseren. Het geld gaat naar roparun wat op zijn beurt kankerpatienten ondersteund.
pi_177911955
USP is qua organisatie helaas erg matig inderdaad, waarom de simpelste dingen (duidelijke aanduiding van startvakken en wat waar te vinden is) al niet goed geregeld zijn is me nog steeds niet duidelijk. Als je iets een eerste keer organiseert, oke, maar dit is nu het 3e of 4e jaar?

En dan willen ze nog wel bij de top 3 van nederland qua marathons komen...

Maar route van de halve is dus niet zo denderend? Wil die ook nog wel eens doen, door het centrum lijkt me mooi. 10k parcours vind ik an sich best aardig trouwens, maar ik kom zelf ook Utrecht en loop een groot deel van de route regelmatig recreatief dus misschien helpt dat...

Maar inderdaad, ze hebben nog een lange weg te gaan voor ze zich kunnen meten met de echt groten.
  zondag 18 maart 2018 @ 18:26:48 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177912590
Ik denk dat interessante delen van Utrecht afzetten ook héél duur is... dan gaat je inschrijving ook omhoog qua euros.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 18 maart 2018 @ 18:29:00 #233
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177912690
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat interessante delen van Utrecht afzetten ook héél duur is... dan gaat je inschrijving ook omhoog qua euros.
5km door de Amsterdamsestraatweg _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177912957
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:06 schreef Keroppi het volgende:
Met het risico om een beetje zuur te klinken (hoewel ik een prima dag heb gehad :D) vond ik dit niet een evenement wat ik heel gauw aan anderen zou aanbevelen.

Misschien lag het er aan dat ik de 5k deed, en omdat dat de eerste afstand was, de boel nog niet goed was opgestart. Maar de situatie bij Olympos was best onduidelijk, vooral hoe je in de ruimte kon komen waar je je tas kon afgeven. We kwamen meerdere mensen tegen die al een paar rondjes hadden gelopen en het niet konden vinden. Later zag ik ze met pijlen aan de gang, dus hopelijk was het voor de latere lopers beter.

Goed idee om pendelbussen in te zetten, want de reguliere bus rijdt niet heel regelmatig. En mensen aanmoedigen om met het OV te komen is wel heel groen/duurzaam. Maar waarom starten de pendelbussen om 9.00 terwijl de eerste start om 9.45 is en het een ruim half uur rijden is?

Het aantal deelnemers van de 5k viel me trouwens erg tegen. Denk dat juist in deze categorie veel mensen afgehaakt zijn vanwege het weer :)

Maar de kou viel me reuze mee, ik heb lekker gelopen en iedereen was in een goed humeur (de kou schept een band ;) ) maar vanwege de omvang van het evenement had ik misschien iets hogere verwachtingen van de organisatie :). Was het bij de 10km al beter?
De vorige jaren was het ook niet goed georganiseerd daar (ik deed toen de 10), chaos met ophalen van startnummers, totaal onduidelijk waar de kleedkamers en de startvakken waren en wanneer je daar heen moest, voor publiek niet mogelijk om van de ene naar de andere kant te komen etc. Ze leren er blijkbaar niet echt van.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_177913450
De klok bij de 5 kilometer liep 8 minuten achter ongeveer.

Twee rijen startvakken met een 2 meter hoog hekwerk ertussen. Alleen de buitenste rij hadden dixies en plaskruizen. Deze zaten echter bij de 5 kilometer al vol.
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 19:31:56 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_177914533
Zo, na drie weken niet trainen door voetpijntjes heb ik vandaag de Stevensloop 5km gelopen. Conclusie, kan prima! :) De tijd was niet bijzonder, maar ik heb lekker gelopen. Niet gewandeld en niet extreem gepusht. Geen last gehad van m'n voet en tot nu toe lijkt er ook nog niet zo veel aan de hand op dat vlag.

Het was wel KOUD. Niet eens qua temperatuur, maar wel qua wind. Wind? Nee, wind was een emotie, die konden we uitschakelen :+ in de praktijk valt dat tegen, maar toch lekker gelopen.

Na de finish de rest van de dag besteed als #teamwissel voor onze veelvraten :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_177915197
Stevensloop was mooi ja, buiten die emotie die wind heet idd.. Deep Lentloper-Ouddijk-Bemmelsedijk was pittig. Alleen maar wind tegen zonder kans op beschutting en door het weer nauwelijks publiek. Toch nog een redelijke tijd gelopen gezien het gebrek aan training.

Organisatie wel gewoon sterk, maar verwacht eigenlijk ook niet anders meer van deze club.

Slechts beperkte tijd mede fokkers gezien. Ik was weer eens aan het tobben met startnummers en fatsoenlijk alles plannen 😅
  zondag 18 maart 2018 @ 20:23:33 #238
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177915947
Goed bezig allemaal *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177916220
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:48 schreef Maraca het volgende:
Ik snap alleen iets niet. Ik heb een overall score, eentje voor vrouwen en dan nog “V”. Het aantal deelnemers is hetzelfde als de vrouwen, maar heb een hogere positie. Wat is dit?
Bruto tijd vs netto tijd?

Petje af voor de lopers van vandaag. De omstandigheden waren verre van ideaal.

Zelf heb ik ruim 3 uur wind mogen vangen op de Elliptigo. Gisteravond had ik nog de suggestie van mijn trainster gekregen om een alternatieve training te gaan doen, maar vanochtend toch besloten om mezelf in vier lagen kleding in te pakken en er toch voor te gaan. De alternatieve looptraining van anderhalf uur die ik gisteren heb gedaan zat duidelijk nog in de benen, maar al trappend was dat minder vervelend dan de bij vlagen keiharde en voortdurend snijdend koude wind. De extra laagjes isoleerden goed maar mijn gezicht werd ijskoud. Als mentale opkikker was dit wel een geslaagde exercitie.
  zondag 18 maart 2018 @ 21:03:30 #240
3878 Vork
Manisch creatief
pi_177917300
Koud was het vooral bij het stilstaan. Dat merkte ik wel als onderdeel van team shirt-en-nummerwissel. Dat ging van 5 naar 10 althans wel soepel. Vanaf dan is het nog best lang wachten tot de hm start en dat is koud.

Lopend viel de kou wel mee, ik had het zelfs een beetje warm. Wat niet meeviel was de forse (tegen)eind, die... eh onee er was helemaal geen wind, welke wind? Maar goed, ik ging voor een pr op de halve marathon, ongeacht de omstandigheden en dat is gelukt. 1:38:36 *)
  zondag 18 maart 2018 @ 21:30:57 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177918211
de Singelloop in Utrecht is trouwens ook niet echt je van het. Redelijk ver lopen vanaf Utrecht CS, geen OV/bussen/trams op dag van wedstrijd, want de wedstrijd loopt over die lijnen, start en ophaalpunt bagage/algemeen afspreekpunt/wc's/etc. liggen vrij ver van elkaar en het loopje is vrij druk aan het worden.

Vorige jaren (helaas spreek ik dan over 2012) liep je wel eens langs de echte mooie oude singels van Utrecht, tegenwoordig zitten er minder mooie stukken door nieuwbouwwijken in en een stukje langs de bouwput rondom het CS/Hoog Catharijne. Voor de prijs die je moet betalen wordt-ie langzaam minder interessant.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177918495
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:30 schreef SEMTEX het volgende:
de Singelloop in Utrecht is trouwens ook niet echt je van het. Redelijk ver lopen vanaf Utrecht CS, geen OV/bussen/trams op dag van wedstrijd, want de wedstrijd loopt over die lijnen, start en ophaalpunt bagage/algemeen afspreekpunt/wc's/etc. liggen vrij ver van elkaar en het loopje is vrij druk aan het worden.

Vorige jaren (helaas spreek ik dan over 2012) liep je wel eens langs de echte mooie oude singels van Utrecht, tegenwoordig zitten er minder mooie stukken door nieuwbouwwijken in en een stukje langs de bouwput rondom het CS/Hoog Catharijne. Voor de prijs die je moet betalen wordt-ie langzaam minder interessant.
dat stukje is historisch gezien correct. Dat is juist de singel. De duiker liep al die jaren daar net onderdoor om het water in beweging te houden.
Het is nu niet mooi maar hoop dat het onrecht van de jaren 80 nu eindelijk wordt recht gezet.
pi_177918562
De laatste grote test voor Rotterdam zit er voor mij ook op :s) . Het was af en toe wel flink werken tegen de wind in. Ik heb van begin tot eind helemaal alleen gelopen. Dus het was een mooie strijd tegen mezelf. De ongeveer 30 kilometer (was iets minder) heb ik in tempoblokken op sub 3 uur tempo gelopen. Dat moeten straks 12 kilometer en een beetje meer worden. Ik begin het nu wel echt spannend te vinden :D .

[ Bericht 1% gewijzigd door Devv op 18-03-2018 22:11:46 ]
  zondag 18 maart 2018 @ 21:46:37 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177918670
Organisatie van de Stevensloop was trouwens top! Het ROC Nijmegen had zijn diensten aangeboden als omkleedpunt en bewaakte tassendepot en het was er heerlijk warm en er waren voldoende wc's. We hebben er een tijdje rustig kunnen zitten en opwarmen, de ROC-leerlingen hadden zelfs nog warme koffie en ik meen ook soep te koop, er was een informatiepunt en je kon je startnummers daar, lekker warm, ophalen.

Van het ROC naar de start was het nog ongeveer 5 minuutjes lopen. Start duurde wel lang trouwens (de vakken waren versmald met hekken). Veel vrijwilligers onderweg, één waterpost en overval duidelijke bewegwijzering. Ook tof om overal famfares ( :') ) te zien die je muzikaal ondersteunden. Zeer weinig publiek bij de finish trouwens, wat ik met het oog op de kou wel snap :D .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177920797
Ook hier positieve ervaringen met de Stevensloop. Jammer dat er nauwelijks wind stond... ;)
Samen met Guard en wyccie de triple gedaan (5 km, 10 km en HM). Dankzij de uitstekende hulp van mede-Fokkers en MrsTwente makkelijk van shirt en startnummer kunnen wisselen.
pi_177921250
Editie 4 van de Stevensloop: dit was mijn zwaarste HM en 36k ooit.
De 5 wat te snel gelopen, op het oorspronkelijke tempo dat ik een half jaar geleden in gedachten had toen ik nog überfit was.
Ook de 10 ging wat te snel en hoewel ik toen nog met de massa meeliep, was het op de bruggen echt wel keihard werken.
Toen ik aan de halve begon was ik eigenlijk al op, omdat ik de laatste tijd weinig aan snelheid had gewerkt en pas vorige week wat trainingskilometers heb ingehaald (en dan ook gelijk meer dan ik ooit had gelopen in 3 dagen). Op de bruggen werd ik weggeblazen en struikelde bijna over mijn eigen voeten. Mijn startnummer bleef niet zitten, dus heb ik meer dan 15k met dat ding in mijn hand gelopen. Op momenten kon ik me voorover laten vallen en nog rechtop blijven staan. Wandelen was net zo snel geweest. Net zoals met heuvels op lopen.
Wat was ik blij toen we gingen draaien! Blij over de finish. *O* Wat een ervaring.

Leuke dag gehad met de Fokkers, en respect voor ons supportteam en de vrijwilligers! Prachtige organisatie. _O_
pi_177924741
Ik sluit me aan bij Wyccie en McTwente. Respect voor #teamwissel! Ging allemaal erg soepel.
Ik was zelfs iedere keer op tijd voor de voorste startvakken.
Startnummer technisch ging het na de finish dus goed. Itt tijdens de race, zowel op de 5 als de 10 km wist de wind het nummer los te rukken van de speldjes (op de 10 ging het nummer er zelfs vandoor, gelukkig wist een andere deelnemer die nog te "vangen" voordat ie in de Waal dreigde te belanden). Op de halve dus maar om de startnummerband gevouwen, dat ging beter.

5 en de 10 km gingen vrij goed, af en toe dwars over de bruggen geblazen, maar voorde rest prima.
De halve was afzien, van km 6 tot en met 11 volle bak wind op kop, was niet grappig.
Liep toen ook al redelijk tegen verzuring aan, maar op een of andere manier toch redelijk tempo weten vast te houden.
Uiteindelijk de 36,1 km net binnen de 3 uur kunnen lopen 2:57 nog wat.
Deze is afgestreept op mijn todo lijstje, en zal dit niet zo snel nog eens doen, tenzij de organisatie kan garanderen dat ze de wind uitzetten :P
Organisatie heeft op FB aangegeven dat ze volgende editie gaan kijken om de triple wat beter mogelijk te maken, de start tijden waren nu behoorlijk strak gepland.
Hulde voor mijn mede-mafkezen die de triple ook volbracht hebben _O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport maandag 19 maart 2018 @ 13:39:40 #248
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_177930782
Wat een bazen hier :D _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_177935095
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:40 schreef Frsh het volgende:
Iemand La Tramposa gezien? Ik zag vanmorgen iemand in Heemskerk lopen die verdomd veel op haar leek....
Ik was op wintersport dus dat kan niet ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 19 maart 2018 @ 18:43:45 #250
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_177938210
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik was op wintersport dus dat kan niet ;)
Dan was t vast een andere dame met mooie benen en een paardenstaart. :)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')