abonnement Unibet Coolblue
pi_177661908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:41 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Dat is toch echt iets van vroeger? Men is er een beetje in blijven hangen.
Wat Tarado zegt is sowieso erg simpel. Maar politiek-economisch gezien blijft het gevoel dat Eindhoven het ondergeschoven kindje van Nederland is. Niet zo lang geleden is er nog opeens besloten dat het hoofdkantoor van Philips opeens in Amsterdam moet staan.
Ook is het niet voor niets dat de CEO's van ASML, VDL, Philips / NXP en DAF de afgelopen maanden/jaren vaste gast in Den Haag zijn geweest om subsidie los te peuteren. Op een of andere manier blijft alle aandacht toch op een zuid-as gericht (welke onevenredig meer subsidie ontving), terwijl Brainport (grootste verantwoordelijke van Nederlandse export) toch echt de toekomst van de Nederlandse economie is. Waarom hier dan zo lang over gedaan wordt, zullen echt geen redenen zijn van 'haha provincialen'. Maar de 'massa' 'de Henk en ingrid van het zuiden' horen (en snappen) de echte redenen dan ook niet. Wat deze ook moge zijn.

Helemaal onjuist is dat ook niet. Ik woon en werk toevallig in de zuidas. Maar ook daar geeft iedereen dit ruiterlijk toe. Daar is verder weinig 'calimero' aan. Zelf heb ik er ook niet zo'n last van verder. Maar als ik naar mijn vader kijk of mijn broer die meer in de politiek bezig is, zie je dat dit allemaal een stuk 'gevoeliger' ligt. Maar stellen dat dit alleen iets van vroeger is klopt dus niet helemaal imo.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177662052
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Ik woon en werk toevallig in de zuidas.
Moet vast heerlijk zijn voor je als PSVer de hele dag omringd te zijn met zure Ajacieden die viesmad zijn weer geen prijs te pakken dit jaar.
Land of the free. Home of the brave.
pi_177662122
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Moet vast heerlijk zijn voor je als PSVer de hele dag omringd te zijn met zure Ajacieden die viesmad zijn weer geen prijs te pakken dit jaar.
Er zijn mindere tijden geweest ja :+
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177662147
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wat Tarado zegt is sowieso erg simpel. Maar politiek-economisch gezien blijft het gevoel dat Eindhoven het ondergeschoven kindje van Nederland is. Niet zo lang geleden is er nog opeens besloten dat het hoofdkantoor van Philips opeens in Amsterdam moet staan.
Ook is het niet voor niets dat de CEO's van ASML, VDL, Philips / NXP en DAF de afgelopen maanden/jaren vaste gast in Den Haag zijn geweest om subsidie los te peuteren. Op een of andere manier blijft alle aandacht toch op een zuid-as gericht (welke onevenredig meer subsidie ontving), terwijl Brainport (grootste verantwoordelijke van Nederlandse export) toch echt de toekomst van de Nederlandse economie is. Waarom hier dan zo lang over gedaan wordt, zullen echt geen redenen zijn van 'haha provincialen'. Maar de 'massa' 'de Henk en ingrid van het zuiden' horen (en snappen) de echte redenen dan ook niet. Wat deze ook moge zijn.

Helemaal onjuist is dat ook niet. Ik woon en werk toevallig in de zuidas. Maar ook daar geeft iedereen dit ruiterlijk toe. Daar is verder weinig 'calimero' aan. Zelf heb ik er ook niet zo'n last van verder. Maar als ik naar mijn vader kijk of mijn broer die meer in de politiek bezig is, zie je dat dit allemaal een stuk 'gevoeliger' ligt. Maar stellen dat dit alleen iets van vroeger is klopt dus niet helemaal imo.
Je kan er ook trots op zijn dat jouw stad/regio zo innovatief is en buiten beschouwing laten of dit wordt gewaardeerd of dat je erkenning krijgt uit de Randstad. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom 'Henk en Ingrid' zich ook achtergesteld voelen. Is het onderdeel van de identiteit om af te te geven op de Randstad en een soort van minderwaardigheidscomplex? Alles boven de rivieren is kut en we worden altijd door ze genaaid. Terwijl ik het idee heb dat dit juist in de Randstad totaal geen issue is onder het gewone volk.
pi_177662315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:09 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Je kan er ook trots op zijn dat jouw stad/regio zo innovatief is en buiten beschouwing laten of dit wordt gewaardeerd of dat je erkenning krijgt uit de Randstad. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom 'Henk en Ingrid' zich ook achtergesteld voelen. Is het onderdeel van de identiteit om af te te geven op de Randstad en een soort van minderwaardigheidscomplex? Alles boven de rivieren is kut en we worden altijd door ze genaaid.
Dat eerste voel ik persoonlijk ook, ja. Zelfs zonder die subsidie haalt 'onze' regio de randstad in. Maar je bent uiteindelijk wel 1 land en wil dan ook gelijke behandeling. Zeker wat zulke subsidies betreft. Maar goed mensen baseren hun mening waarschijnlijk vooral op de tv. Elke dag naar Mathijs van Nieuwkerk en zijn vriendjes kijken, elke scheet in Amsterdam is wereldnieuws maar Eindhoven moet eerst voor de helft opgeblazen worden voordat dit een item van 10 minuten verdient. Flink gechargeerd natuurlijk en uiteindelijk is het maar waar je je druk om kan maken. Maar zulke acties bevestigen wel het gevoel dat bij veel mensen leeft.
Ook vrienden van mij die niet zo vaak in de randstad komen kotsen er ook op. Zulke gevoelens leven echt in alle lagen van de bevolking. Maar dat is ook echt niet zo ongegrond als dat 'jij' misschien denkt. Wel kan je je inderdaad afvragen waar maak je je druk om. Je moet er gewoon wat doorheen prikken.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177662377
Ik ben in een Eindhovense wijk met een bovengemiddeld PSV seizoenkaartenpercentage opgegroeid. Wij zijn kat-uit-de-boom kijkers, we draaien graag om de hete brij heen. Een Randstedeling is veel directer, heeft in onze ogen vaak spatjes. Dat kan voor aversie zorgen, maar ook voor bewondering, want zelf zijn we niet zo assertief, van nature.

Geen idee of dit helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 07-03-2018 14:57:46 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_177662433
FC Eindhoven is de club van Eindhoven

Op 16 november 1909 wordt er een vergadering gehouden in Eindhoven. Enkele heren zien aan hoe clubs uit de Randstad groter en beter worden, en willen dat ook graag met een Eindhovense club bereiken. Er wordt besloten een nieuwe vereniging op te richten: E.V.V., een afkorting van Eindhovense Voetbal Vereniging. De clubkleuren worden blauw-wit. Het blauw komt van het toenmalige wapen van Eindhoven. E.V.V. begint in de Brabantse Voetbalbond (de regionale competitie) maar mag enkele jaren later al in de NVB uitkomen. In 1921 fuseert E.V.V. met Gestel en verandert haar naam in E.V.V. Eindhoven.

_O_
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:35:17 #208
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177662591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:26 schreef PSVCL het volgende:
FC Eindhoven is de club van Eindhoven

Op 16 november 1909 wordt er een vergadering gehouden in Eindhoven. Enkele heren zien aan hoe clubs uit de Randstad groter en beter worden, en willen dat ook graag met een Eindhovense club bereiken. Er wordt besloten een nieuwe vereniging op te richten: E.V.V., een afkorting van Eindhovense Voetbal Vereniging. De clubkleuren worden blauw-wit. Het blauw komt van het toenmalige wapen van Eindhoven. E.V.V. begint in de Brabantse Voetbalbond (de regionale competitie) maar mag enkele jaren later al in de NVB uitkomen. In 1921 fuseert E.V.V. met Gestel en verandert haar naam in E.V.V. Eindhoven.

_O_
_O_
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:37:12 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177662624
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wat Tarado zegt is sowieso erg simpel. Maar politiek-economisch gezien blijft het gevoel dat Eindhoven het ondergeschoven kindje van Nederland is. Niet zo lang geleden is er nog opeens besloten dat het hoofdkantoor van Philips opeens in Amsterdam moet staan.
Ook is het niet voor niets dat de CEO's van ASML, VDL, Philips / NXP en DAF de afgelopen maanden/jaren vaste gast in Den Haag zijn geweest om subsidie los te peuteren. Op een of andere manier blijft alle aandacht toch op een zuid-as gericht (welke onevenredig meer subsidie ontving), terwijl Brainport (grootste verantwoordelijke van Nederlandse export) toch echt de toekomst van de Nederlandse economie is. Waarom hier dan zo lang over gedaan wordt, zullen echt geen redenen zijn van 'haha provincialen'. Maar de 'massa' 'de Henk en ingrid van het zuiden' horen (en snappen) de echte redenen dan ook niet. Wat deze ook moge zijn.

Helemaal onjuist is dat ook niet. Ik woon en werk toevallig in de zuidas. Maar ook daar geeft iedereen dit ruiterlijk toe. Daar is verder weinig 'calimero' aan. Zelf heb ik er ook niet zo'n last van verder. Maar als ik naar mijn vader kijk of mijn broer die meer in de politiek bezig is, zie je dat dit allemaal een stuk 'gevoeliger' ligt. Maar stellen dat dit alleen iets van vroeger is klopt dus niet helemaal imo.
Ik stel het simpel maar het is toch geen geheim dat Frits met zijn Philips er aardig wat geld ingestopt heeft. Natuurlijk was zijn motivatie niet alleen rancune maar als je de mensen brood en spelen geeft moet je wel zorgen dat het op niveau is en dat heeft hij gewoon goed gedaan.
pi_177662688
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben in een Eindhovense wijk met een bovengemiddeld PSV seizoenkaartenpercentage opgegroeid. Wij zijn kat-uit-de-boom kijkers, we draaien graag om de hete brei heen. Een Randstedeling is veel directer, heeft in onze ogen vaak spatjes. Dat kan voor aversie zorgen, maar ook voor bewondering, want zelf zijn we niet zo assertief, van nature.

Geen idee of dit helpt.
Dat eerste weet ik niet precies. Ik herken me er zelf of vrienden/bekenden niet zo in bijvoorbeeld, maar goed, zou kunnen. Maar uiteindelijk is het vooral de 'arrogante' houding van de Randstedeling. Alles draait om Amsterdam en daarbuiten telt niet. Wanneer een regio als Eindhoven minstens zo belangrijk is voor het land en nog steeds niet de 'erkenning' krijgt die het graag wil dan krijg je dit als uitkomst wellicht.

Het grappige aan die 'typische arrogante randstedeling' is trouwens vaak dat deze niet eens uit de Randstad komen. Maar uit een of ander kut dorp waar dan ook in NL waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Dat zijn de ergste kan ik uit ervaring vertellen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:44:56 #211
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177662769
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dat eerste weet ik niet precies. Ik herken me er zelf of vrienden/bekenden niet zo in bijvoorbeeld, maar goed, zou kunnen. Maar uiteindelijk is het vooral de 'arrogante' houding van de Randstedeling. Alles draait om Amsterdam en daarbuiten telt niet. Wanneer een regio als Eindhoven minstens zo belangrijk is voor het land en nog steeds niet de 'erkenning' krijgt die het graag wil dan krijg je dit als uitkomst wellicht.

Het grappige aan die 'typische arrogante randstedeling' is trouwens vaak dat deze niet eens uit de Randstad komen. Maar uit een of ander kut dorp waar dan ook in NL waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Dat zijn de ergste kan ik uit ervaring vertellen.
Dat laatste klopt. Echte Amsterdammers hebben wel een soort van natuurlijke bravoure, maar zijn helemaal niet arrogant. Vaak kun je het niet eens 'trots' noemen.

En bij Rotterdammers zie je ook wienig arrogantie. Als je het dan over chronische minderwaardigheidscomplex hebt, dan moet je in Rotterdam zijn.
pi_177662900
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Echte Amsterdammers hebben wel een soort van natuurlijke bravoure, maar zijn helemaal niet arrogant. Vaak kun je het niet eens 'trots' noemen.
Dat gevatte van echte Amsterdammers kan als arrogant overkomen.

quote:
En bij Rotterdammers zie je ook wienig arrogantie. Als je het dan over chronische minderwaardigheidscomplex hebt, dan moet je in Rotterdam zijn.
Ik zie het ook niet, maar men is wel directer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_177662915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben in een Eindhovense wijk met een bovengemiddeld PSV seizoenkaartenpercentage opgegroeid. Wij zijn kat-uit-de-boom kijkers, we draaien graag om de hete brei heen. Een Randstedeling is veel directer, heeft in onze ogen vaak spatjes. Dat kan voor aversie zorgen, maar ook voor bewondering, want zelf zijn we niet zo assertief, van nature.

Geen idee of dit helpt.
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:17 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dat eerste voel ik persoonlijk ook, ja. Zelfs zonder die subsidie haalt 'onze' regio de randstad in. Maar je bent uiteindelijk wel 1 land en wil dan ook gelijke behandeling. Zeker wat zulke subsidies betreft. Maar goed mensen baseren hun mening waarschijnlijk vooral op de tv. Elke dag naar Mathijs van Nieuwkerk en zijn vriendjes kijken, elke scheet in Amsterdam is wereldnieuws maar Eindhoven moet eerst voor de helft opgeblazen worden voordat dit een item van 10 minuten verdient. Flink gechargeerd natuurlijk en uiteindelijk is het maar waar je je druk om kan maken. Maar zulke acties bevestigen wel het gevoel dat bij veel mensen leeft.
Ook vrienden van mij die niet zo vaak in de randstad komen kotsen er ook op. Zulke gevoelens leven echt in alle lagen van de bevolking. Maar dat is ook echt niet zo ongegrond als dat 'jij' misschien denkt. Wel kan je je inderdaad afvragen waar maak je je druk om. Je moet er gewoon wat doorheen prikken.
Die arrogantie herken ik totaal niet niet. De directheid wel. Ik heb het idee dat de arrogantie meer is rond Amsterdam. En dan inderdaad met name door import Amsterdammers.
pi_177662932
Als ik in de trein naar Amsterdam zit en ik hoor dat accent alleen al, die harde G en rollende R. Dan ga ik al bijna over mn nek. Dan stap je uit op Amsterdam CS en t eerste wat je ziet is touristen die schreeuwen en bleren. Je loopt richting t plein en ruikt alleen wiet en overal junkies. Overal constructie. Stoep die open ligt en omleidingen. Stinkende grachten met nog meer toeristen. Een Euro moeten betalen om ergens te kunnen pissen.

Echt gadverdamme. Dan besef je pas hoe mooi Brabant is O+
Land of the free. Home of the brave.
pi_177662941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:53 schreef Scarface88 het volgende:
Als ik in de trein naar Amsterdam zit en ik hoor dat accent alleen al, die harde G en rollende R. Dan ga ik al bijna over mn nek. Dan stap je uit op Amsterdam CS en t eerste wat je ziet is touristen die schreeuwen en bleren. Je loopt richting t plein en ruikt alleen wiet en overal junkies. Overal constructie. Stoep die open ligt en omleidingen. Stinkende grachten met nog meer toeristen. Een Euro moeten betalen om ergens te kunnen pissen.

Echt gadverdamme. Dan besef je pas hoe mooi Brabant is O+
Je moet dan ook niet uitstappen bij CS. Dan vraag je er zelf om. Wat moet je in het centrum van Amsterdam? :')
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:54:50 #216
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177662946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:53 schreef Maastoren het volgende:

[..]


[..]

Die arrogantie herken ik totaal niet niet. De directheid wel. Ik heb het idee dat de arrogantie meer is rond Amsterdam. En dan inderdaad met name door import Amsterdammers.
Zoals LBM zegt, vooral uit die tyfusdorpen. Vaak ook mensen die dan 'in de provincie' steeds roepen dat ze uit Amsterdam komen, terwijl ze het eigenlijk ook maar een vieze tyfusstad vinden. Want dat is het natuurlijk.
pi_177662948
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dat eerste weet ik niet precies. Ik herken me er zelf of vrienden/bekenden niet zo in bijvoorbeeld, maar goed, zou kunnen.
Van verschillende Randstedelingen heb ik gehoord dat ze wel geïrriteerd konden raken door dat typische Zuid-Oost Brabantse om de hete brij heendraaien. Is trouwens al weer 20 jaar geleden, dus het kan best zijn dat men zich in Eindhoven tegenwoordig wat assertiever opstelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:55:23 #218
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177662954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:53 schreef Scarface88 het volgende:
Als ik in de trein naar Amsterdam zit en ik hoor dat accent alleen al, die harde G en rollende R. Dan ga ik al bijna over mn nek. Dan stap je uit op Amsterdam CS en t eerste wat je ziet is touristen die schreeuwen en bleren. Je loopt richting t plein en ruikt alleen wiet en overal junkies. Overal constructie. Stoep die open ligt en omleidingen. Stinkende grachten met nog meer toeristen. Een Euro moeten betalen om ergens te kunnen pissen.

Echt gadverdamme. Dan besef je pas hoe mooi Brabant is O+
De trein vanuit de VS?
pi_177662964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je moet dan ook niet uitstappen bij CS. Dan vraag je er zelf om. Wat moet je in het centrum van Amsterdam? :')
Ik moest er wel eens zijn uit noodzaak.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De trein vanuit de VS?
Helmond O+ Toen ik daar nog woonde.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 7 maart 2018 @ 14:56:16 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177662974
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals LBM zegt, vooral uit die tyfusdorpen. Vaak ook mensen die dan 'in de provincie' steeds roepen dat ze uit Amsterdam komen, terwijl ze het eigenlijk ook maar een vieze tyfusstad vinden. Want dat is het natuurlijk.
:) nou nou, ik heb het er toch wel naar m'n zin
pi_177663018
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De trein vanuit de VS?
:D :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177663100
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals LBM zegt, vooral uit die tyfusdorpen. Vaak ook mensen die dan 'in de provincie' steeds roepen dat ze uit Amsterdam komen, terwijl ze het eigenlijk ook maar een vieze tyfusstad vinden. Want dat is het natuurlijk.
http://www.dumpert.nl/med(...)rdammer_betrapt.html

:+
BFF met GGMM
pi_177663117
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:17 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dat eerste voel ik persoonlijk ook, ja. Zelfs zonder die subsidie haalt 'onze' regio de randstad in. Maar je bent uiteindelijk wel 1 land en wil dan ook gelijke behandeling. Zeker wat zulke subsidies betreft. Maar goed mensen baseren hun mening waarschijnlijk vooral op de tv. Elke dag naar Mathijs van Nieuwkerk en zijn vriendjes kijken, elke scheet in Amsterdam is wereldnieuws maar Eindhoven moet eerst voor de helft opgeblazen worden voordat dit een item van 10 minuten verdient. Flink gechargeerd natuurlijk en uiteindelijk is het maar waar je je druk om kan maken. Maar zulke acties bevestigen wel het gevoel dat bij veel mensen leeft.
Ook vrienden van mij die niet zo vaak in de randstad komen kotsen er ook op. Zulke gevoelens leven echt in alle lagen van de bevolking. Maar dat is ook echt niet zo ongegrond als dat 'jij' misschien denkt. Wel kan je je inderdaad afvragen waar maak je je druk om. Je moet er gewoon wat doorheen prikken.
Als randstedeling in Brabant vind ik het met name gewoon aanstellerig gedrag. Van die kroegjes waar je niet binnenkomt als je in Rotterdam bent geboren enzo. :D
pi_177663123
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik moest er wel eens zijn uit noodzaak.

[..]

Helmond O+ Toen ik daar nog woonde.
Helmond met een O+ ?

Dit zie ik denk ik voor het eerst.
pi_177663140
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als randstedeling in Brabant vind ik het met name gewoon aanstellerig gedrag. Van die kroegjes waar je niet binnenkomt als je in Rotterdam bent geboren enzo. :D
Wat dat betreft hoort Den Bosch eigenlijk meer bij de randstad dan dat het bij Brabant hoort.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')