abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 maart 2018 @ 08:11:41 #151
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177615056
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 07:02 schreef DropDiffuser het volgende:
Wat een ontzettend matige film dat The Shape of Water. Onbegrijpelijk dat die onoriginele film überhaupt genomineerd is voor een Oscar. En dan ook nog de grootste winnaar zijn terwijl Three Billboards, Get Out en Call me by your name op alle vlakken beter waren. Oudere Academy Voters die aangeven sommige films niet eens gezien te hebben omdat hun hartje de inhoud niet aankan.
Die Oscars zijn steeds minder serieus te nemen.
Toevallig die film gisteren gekeken, dus ik verbaasde me ook toen ik net op de radio hoorde dat die een oscar had gewonnen. Vervolgens verbaasde ik me nog meer toen de nieuwslezer zei dat de film over "de kracht van vrouwen" gaat. :+ Dat was me niet eens opgevallen, het enige wat ik zag was dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177615081
Als je fake TV wilt zien kijk dan naar de Oscars, mensen die geld verdienen met sex en geweld en dan klagen over sex en geweld vanuit hun villa's in Beverly Hills. Three Billboards is een sterke film, Shape of Water is al vervelend in de trailer, maar past beter in straatje van Hollywood.
life is like a box of chocolates
pi_177615212
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:13 schreef hondonspain het volgende:
Als je fake TV wilt zien kijk dan naar de Oscars, mensen die geld verdienen met sex en geweld en dan klagen over sex en geweld vanuit hun villa's in Beverly Hills. Three Billboards is een sterke film, Shape of Water is al vervelend in de trailer, maar past beter in straatje van Hollywood.
:Y
  maandag 5 maart 2018 @ 10:27:28 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_177616721
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 07:02 schreef DropDiffuser het volgende:
Wat een ontzettend matige film dat The Shape of Water. Onbegrijpelijk dat die onoriginele film überhaupt genomineerd is voor een Oscar. En dan ook nog de grootste winnaar zijn terwijl Three Billboards, Get Out en Call me by your name op alle vlakken beter waren. Oudere Academy Voters die aangeven sommige films niet eens gezien te hebben omdat hun hartje de inhoud niet aankan.
Die Oscars zijn steeds minder serieus te nemen.
Heel erg mee eens. Snap de hype ook niet echt, de nominaties niet en nu de wins al helemaal niet. Prima geacteerd maar niet extreem bijzonder, mooie cinematography, heel standaard verhaaltje. Alles op zich was prima, goed ook misschien nog wel, maar de som van t geheel vond ik niet heel speciaal. En dan zaten er veel betere in de rijtjes.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_177617024
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2018 05:26 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

heet hij echt zo
Nee, in het echt heet hij Harrie Beukeboom
pi_177617096
Ik heb de andere films niet gezien, maar ik vond dat the shape of water zeker een nominatie had verdiend. Een heel mooi sprookje.
  Admin maandag 5 maart 2018 @ 10:54:36 #157
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_177617116
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 07:13 schreef DropDiffuser het volgende:

[..]

Je hoeft je racisme niet te proberen te verhullen hoor.
Deze ene keer krijg je cadeau van me. Maar ik laat me geen tweede keer op deze manier lasteren. Vanaf nu houd je dergelijke beschuldigingen, ook tegenover anderen, gewoon voor je.

quote:
Huidskleur en geslacht zijn helaas nog niet belangrijker dan talent, anders hadden (films met) vrouwen en niet-witte mensen al veel meer prijzen gewonnen.
Wat een kul. Als we het hebben over acteerwerk winnen mannen en vrouwen even veel. Dat zwarten, aziaten etc minder oscars winnen heeft te maken met het feit dat de Amerikaanse bevolking maar voor 15% uit zwarten bestaat (en voor maar een paar procent uit aziaten/latinos etc), en dientengevolge ook het aantal filmrollen voor die groepen op dergelijke percentages blijft steken. En dat zal zich ook in de prijzenkast weerspiegelen.

Gaat het over cinematografie, regie, montage, geluid, special effects etc dan winnen mannen meer omdat er veeeeeeel minder vrouwen zijn die dat werk doen, wat de kans op een oscar drastisch vermindert. In set decoration en costume design werken wat meer vrouwen en daar worden dan ook iets vaker oscars gewonnen.

Als je blind naar films kijkt en gewoon de films nomineert die je zelf het beste vond dan is de kans groot dat de schrijver, regisseur, camermensen, special effects mensen e.d. een blanke man zijn. Demografie heet dat, en dat heeft geen zak met racisme of seksisme te maken. Stellen dat er meer minderheden/vrouwen moeten worden genomineerd is stellen dat het nominatieproces dus moet bijhouden of er een bepaald quotum wordt gehaald. En dan zijn geslacht en afkomst opeens van belang, waar dat geen enkele rol zou moeten spelen.

quote:
Get Out was een geniale film en met Three Billboards de meest terechte nominatie dit jaar.
Get Out was voorspelbaar. Na een minuut of vijf heb je prima door hoe het in elkaar zit, omdat het maar een matige thriller is. En vanwege dat feit ligt het voor de hand dat de film een oscartje heeft mogen krijgen om de gemoederen te sussen, niet omdat het script werkelijk de beste was van de genomineerden.
Wat betreft Ebbing ben ik het met je eens trouwens. Die had wmb dan ook gewoon best picture mogen winnen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 5 maart 2018 @ 14:46:01 #158
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_177621126
Ik begrijp de hype rondom Get Out totaal niet. En om eerlijk te zijn vond ik Three Billboards... inhoudelijk ook n beetje tegenvallen. Maar kan me dan weer wel vinden in de Oscars voor beide acteerprestaties, want die waren idd uitstekend. ( Frances McDormand stelt nooit teleur, trouwens. )

Ben allang blij dat ze Deakins eindelijk z'n welverdiende beeldje hebben gegeven, want als iemand het verdient, is hij het wel.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')