abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177609215
quote:
5s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
Effe open deurtje; heb je er al in gereden?
Nee, ik dacht dat je bij een lease auto geen proefrit kon maken. Vandaar ook dit topic. Maar ga morgen toch even informeren.

@Iedereen: bedankt voor de reacties!
pi_177609239
Kun je het voorkomen te leasen?
Koop een lekkere oude bak
Vakman pur sang
pi_177610002
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:48 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Tijdens de lease bouw ik wel schadevrije jaren op, dus daarna wel van plan om een eigen auto te kopen.
nee, er staat na je lease niks in Roydata.
Dus heb je dan nog 0 schadevrije jaren.
Dat een verzekeraar het om kan rekenen naar een bepaalde hoeveelheid korting is geinig, maar als je daarna weer overstapt zul je nog steeds bewijs moeten kunnen tonen als je die jaren dan wil krijgen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177610711
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

nee, er staat na je lease niks in Roydata.
Dus heb je dan nog 0 schadevrije jaren.
Dat een verzekeraar het om kan rekenen naar een bepaalde hoeveelheid korting is geinig, maar als je daarna weer overstapt zul je nog steeds bewijs moeten kunnen tonen als je die jaren dan wil krijgen
Dat verschilt, soms bouw je dat namelijk wel op, althans, ik heb een lease auto en ik behoud mijn schade-vrije jaren gewoon. Ook na meer dan 3 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2018 21:55:04 ]
pi_177610721
-dubbel

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2018 21:55:15 ]
pi_177610793
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

nee, er staat na je lease niks in Roydata.
Dus heb je dan nog 0 schadevrije jaren.
Dat een verzekeraar het om kan rekenen naar een bepaalde hoeveelheid korting is geinig, maar als je daarna weer overstapt zul je nog steeds bewijs moeten kunnen tonen als je die jaren dan wil krijgen
Ik heb het nagevraagd, en zou dan een bewijs van schadevrije jaren krijgen. Als je al wel schadevrije jaren hebt zouden die ook behouden blijven.
pi_177610814
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:53 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Dat verschilt, soms bouw je dat namelijk wel op, althans, ik heb een lease auto en ik behoud mijn schade-vrije jaren gewoon. Ook na meer dan 3 jaar.
Is onmogelijk. Je zult een 'bewijs' krijgen van de leasemij, (bv 3 jaar), maar van alles daarvoor moet je op papier hebben.
Dan zul je ze in moeten leveren bij je huidige verzekeraar. Maar de verzekeraar kan niet zeggen dat jij ineens bv 5 jaar schadevrij hebt.
Dat mag niet in het systeem van Roydata.

Zodra jij een auto op eigen naam hebt zul jij voor de verzekeraar weer op 0 schadevrije jaren beginnen met wellicht wat extra korting dmv je bewijzen. Maar je svj blijft 0, en na 1 jaar is hij 1.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177611095
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Is onmogelijk. Je zult een 'bewijs' krijgen van de leasemij, (bv 3 jaar), maar van alles daarvoor moet je op papier hebben.
Dan zul je ze in moeten leveren bij je huidige verzekeraar. Maar de verzekeraar kan niet zeggen dat jij ineens bv 5 jaar schadevrij hebt.
Dat mag niet in het systeem van Roydata.

Zodra jij een auto op eigen naam hebt zul jij voor de verzekeraar weer op 0 schadevrije jaren beginnen met wellicht wat extra korting dmv je bewijzen. Maar je svj blijft 0, en na 1 jaar is hij 1.
Nou blijkbaar is het niet onmogelijk, want heb het toch echt meegemaakt _O-
pi_177611107
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:57 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Ik heb het nagevraagd, en zou dan een bewijs van schadevrije jaren krijgen. Als je al wel schadevrije jaren hebt zouden die ook behouden blijven.
Bij de ANWB staat iig letterlijk aangegeven dat je je oude polis daarvoor moet bewaren. Als je dat niet doet, heb je dat bewijs sowieso niet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177611373
Ga een keer een rondje rijden!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zondag 4 maart 2018 @ 23:37:34 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177612243
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:52 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Nee, ik dacht dat je bij een lease auto geen proefrit kon maken. Vandaar ook dit topic. Maar ga morgen toch even informeren.

@Iedereen: bedankt voor de reacties!
elke dealer laat jou gewoon een rondje rijden.. Niet meteen al je kaarten op tafel leggen en roepen dat je wilt gaan leasen. Daarbij zou ik niet weten waarom dat niet zou mogen.. Tis geen Bentley Arnage of Veyron ofzo ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177688605
Kleine update: inmiddels in beide auto's een proefrit gemaakt en op basis daarvan kies ik voor de VW Up.

Ik heb ook nog een keer naar het financiële plaatje gekeken op basis van wat reacties hier maar volgens mij is dit toch echt goedkoper dan een tweedehands auto kopen. Afhankelijk van de site (heb oa op de anwb en autoweek site gekeken) scheelt het minimaal enkele tientjes per maand.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
  donderdag 8 maart 2018 @ 19:26:15 #38
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177691237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:15 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Kleine update: inmiddels in beide auto's een proefrit gemaakt en op basis daarvan kies ik voor de VW Up.

Ik heb ook nog een keer naar het financiële plaatje gekeken op basis van wat reacties hier maar volgens mij is dit toch echt goedkoper dan een tweedehands auto kopen. Afhankelijk van de site (heb oa op de anwb en autoweek site gekeken) scheelt het minimaal enkele tientjes per maand.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Als je reisgedrag voor de looptijd van het contract voorspelbaar is en je niet van plan bent een huis te kopen kan private lease een prima optie zijn.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken maar ieder zijn ding.
pi_177691273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:15 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Kleine update: inmiddels in beide auto's een proefrit gemaakt en op basis daarvan kies ik voor de VW Up.

Ik heb ook nog een keer naar het financiële plaatje gekeken op basis van wat reacties hier maar volgens mij is dit toch echt goedkoper dan een tweedehands auto kopen. Afhankelijk van de site (heb oa op de anwb en autoweek site gekeken) scheelt het minimaal enkele tientjes per maand.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Goede keuze, de up is meer auto, vooral op de snelweg.
Ps weet niet hoe je eraan komt maar 2dehands kopen is vaak goedkoper dan leasen. En je zit nergens aan vast mocht je situatie veranderen ( krijgt bv ineens 2 kinderen)
Vakman pur sang
pi_177693155
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Goede keuze, de up is meer auto, vooral op de snelweg.
Ps weet niet hoe je eraan komt maar 2dehands kopen is vaak goedkoper dan leasen. En je zit nergens aan vast mocht je situatie veranderen ( krijgt bv ineens 2 kinderen)
Ik had ook verwacht dat tweedehands goedkoper zou zijn. Maar als ik dit bijv bij de anwb uitreken dan komt er uit dat de lease (een stuk) goedkoper is. Ik heb het uitgeprobeerd met een auto die nog vrij nieuw is alsook met een auto die al een stuk ouder is. De verzekeringen en belasting hakken er aardig in (en dan rekent de anwb standaard met 50% no claim), maar ook de afschrijving en het onderhoud.
pi_177695349
Heb je operational lease dan? Financial lease zit geen onderhoud, verzekering en belasting in.
Goedkoper dan tweedehands..hm lijkt me niet kunnen.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:13:50 #42
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_177712324
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:54 schreef Embraer89 het volgende:
Waarom overweeg je deze 2?

Maar dan zou ik voor de UP gaan, toch net iets meer auto.
Hahahaha

Ik moest oprecht lachen _O-
pi_177713913
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Goede keuze, de up is meer auto, vooral op de snelweg.
Ps weet niet hoe je eraan komt maar 2dehands kopen is vaak goedkoper dan leasen. En je zit nergens aan vast mocht je situatie veranderen ( krijgt bv ineens 2 kinderen)
Ik hoor het graag als ik ergens iets verkeerds bereken.. heb nog geen handtekening gezet :-)

Twee vergelijkingen gedaan op de ANWB site. Volkswagen up van 2 jaar oud en daihatsu cuore van 10 jaar oud, voor verkoopprijzen op MP gekeken..

Ik heb het bedrag van de benzine eraf gehaald want dat betaal ik met een leaseauto ook. Dan komt de VW op een maandbedrag van 230 euro, en de DC op 170 euro pm. In werkelijkheid zal mijn bedrag nog iets hoger zijn ivm no claim (anwb rekent met 50%) en ik kan niet vinden of pechhulp buitenland er ook in meegenomen is.
De leaseauto komt op 188 euro pm en dit is incl alle verzekeringen, onderhoud en belastingen..
pi_177714082
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:13 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Hahahaha

Ik moest oprecht lachen _O-
Vertel.
pi_177715783
Je gaat mij niet wijs maken dat een 10 jaar oude Daihatsu Cuore op benzine 3 tientjes meer kost dan mijn oude E46 318 station op diesel. :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_177715935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:43 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Ik hoor het graag als ik ergens iets verkeerds bereken.. heb nog geen handtekening gezet :-)

Twee vergelijkingen gedaan op de ANWB site. Volkswagen up van 2 jaar oud en daihatsu cuore van 10 jaar oud, voor verkoopprijzen op MP gekeken..

Ik heb het bedrag van de benzine eraf gehaald want dat betaal ik met een leaseauto ook. Dan komt de VW op een maandbedrag van 230 euro, en de DC op 170 euro pm. In werkelijkheid zal mijn bedrag nog iets hoger zijn ivm no claim (anwb rekent met 50%) en ik kan niet vinden of pechhulp buitenland er ook in meegenomen is.
De leaseauto komt op 188 euro pm en dit is incl alle verzekeringen, onderhoud en belastingen..
Ik heb zo ff geen berekening maar weet 100% zeker dat occasion goedkoper is. Tenzij je moet lenen voor hoge rente.
En denk ook aan een hypotheek als je die nog wilt aanvragen. De lease auto wordt gezien als lening en van je inkomen afgetrokken.
Vakman pur sang
pi_177719501
Je moet ook rekening houden met t feit dat je verzekering dus wel goedkoper gaat worden. Dus wat is het verschil in jaar 1,2 en 3 als je dus 0, 1 en 2 schadevrije jaren hebt.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:17:17 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_177866633
Vergeet niet dat private lease BKR geregistreerd wordt wat nadelig kan zijn als je bv een huis wilt kopen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_177894057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Je gaat mij niet wijs maken dat een 10 jaar oude Daihatsu Cuore op benzine 3 tientjes meer kost dan mijn oude E46 318 station op diesel. :')
Jouw E46 318d kost je sowieso meer dan 140 euro per maand.

Je mrb is al minimaal 125 euro per maand :')
pi_177902070
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jouw E46 318d kost je sowieso meer dan 140 euro per maand.

Je mrb is al minimaal 125 euro per maand :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:43 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Ik heb het bedrag van de benzine eraf gehaald want dat betaal ik met een leaseauto ook. Dan komt de VW op een maandbedrag van 230 euro, en de DC op 170 euro pm.
De leaseauto komt op 188 euro pm en dit is incl alle verzekeringen, onderhoud en belastingen..
MRB 136, verzekering 20. Goed, niet helemaal 3 tientjes meer maar in elk geval op de een of andere magische manier is iemand 170 euro kwijt van een ecohok terwijl de zware stinkdiesel goedkoper is?

En uiteindelijk bottom-line, kosten inclusief al het onderhoud, wasbeurtjes, upgrades en zelfs parkeerkosten kom ik neer op:

Vehicle costs in EUR/km 0,16
Total driven distance: 54.270 km (368.456 km to 422.726 km)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')