Dat heeft er niet heel veel mee te maken. Dit is een faal van Renault die zo bizar is.quote:Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14
Ja met de RB 14. Renault heeft de lichten net pas weer aangedaan.quote:Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
Alle stigma’s worden weer waar
Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.
https://www.google.nl/amp(...)d-ers-107391%3famp=1
En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14
Wat heeft het falen van Renault te maken met de ontwikkeling van de RB14?quote:Op zondag 4 maart 2018 15:03 schreef Montelly het volgende:
Alle stigma’s worden weer waar
Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.
https://www.google.nl/amp(...)d-ers-107391%3famp=1
En ze waren allemaal zo vroeg begonnen met ontwikkelen van RB14
quote:MONTMELO - Christian Horner denkt dat zijn team Red Bull Racing geen serieuze kans maakt op de constructeurstitel komend seizoen. Ook verwacht de Brit dat zijn coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo de rijderstitel kunnen vergeten.
Mercedes is de maatstaf. Ze spreken daar over de ontwikkeling van een 1000 PK sterke motor en het is heel beangstigend als ze dat daadwerkelijk lukt", aldus Horner. "Zelf verwachten we dat onze kracht vergelijkbaar is met de kracht die we hadden tijdens de laatste Grand Prix in Abu Dhabi. We moeten dus geweldig goed werk leveren voor wat betreft het chassis. Kampioenschappen winnen is niet realistisch. Ons doel is om de kloof te dichten en zo verstorend mogelijk te zijn. We moeten zo veel mogelijk Grands Prix winnen."
Vorig seizoen wonnen Verstappen en Ricciardo drie races. Ricciardo won de Azerbeidzjaanse Grand Prix, terwijl Verstappen de Maleisische Grand Prix en de Mexicaanse Grand Prix won.
Een groot deel van het seizoen stond Ricciardo op de vierde plaats in de stand, maar in de laatste race van het seizoen werd hij passeerd door Ferrari's Kimi Raikkonen. Verstappen eindigde op de plaats waar hij het grootste deel van het seizoen stond: 6e.
Op naar 2019 dan maarquote:Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.
http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848
[..]
Alweer een tussenjaartjequote:
RB is gewoon aan het sandbaggenquote:Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.
http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848
[..]
Hoogstwaarschijnlijk met Honda power.quote:
waarom zou dat fakenews zijn?quote:Op maandag 5 maart 2018 12:26 schreef Floriz87 het volgende:
Fakenews wat mij betreft (dat ERS verhaal).
Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.quote:
Volgens mij zijn ze vorig seizoen halverwege overgestapt op die nieuwe ERS.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:34 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098quote:Op maandag 5 maart 2018 12:34 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Omdat de eerste bewering hiervan op 3 maart werd geplaatst en geen enkele grote vertrouwenswaardige nieuwsbron dit sindsdien heeft overgenomen. Althans, niet voor zover ik heb kunnen vinden.
quote:Renault's big shortfall - both in terms of performance and reliability - is in the hybrid element of their engine. Last year, they ended up being forced to revert to their 2016-specification energy recovery system (Ers) because the new one they were developing could not be made reliable enough.
This year, they have another updated hybrid system in development, but it is not ready for the start of the season - so they will again be using what is now a two-year-old design. They plan to introduce the upgraded Ers later in the season but are not able to say when that might be.
The hope is said to be that it will be around the fifth race of the season, the Spanish GP in early May. They may prefer to wait until they introduce the second of the three permitted engines - which would presumably be at the seventh race of 21 in Canada in June. But at this stage there is no guarantee of when - or even whether - it will appear.
Ik vrees het ook.. Renault kondigte al aan dat de eerste paar races vanwege de betrouwbaarheid de motor is teruggeschroefdquote:Op zondag 4 maart 2018 18:13 schreef Montelly het volgende:
Christian komt even met een disclaimer.
http://www.racexpress.nl/(...)beangstigend/n/87848
[..]
Competitievervalsing noemen ze dat ook wel.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:44 schreef Rossdale het volgende:
Ach met die drie motoren dit jaar zal het vanaf halverwege dit seizoen gaan om welk team de minste gridstraffen gaat krijgen. Als de Renault heel blijft en Mercedes moet een aantal keer vanaf achteraan starten dan is alles mogelijk.
ik weet niet of dat veel uit zou maken qua kansenquote:Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
Dat weet ik ook niet, maar die gridstraffen slaan nergens op. Het F1 kampioenschap is geen endurance-race waarbij alles heel moet blijven imo.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of dat veel uit zou maken qua kansen
het zal geen geheim (meer) zijn dat een vergoeding en reiskostenvergoeding gebruikelijk is bij dergelijke tv opnamen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien?
Nooit zo'n fan geweest van pay-to-win games.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
die motoren moeten nu langer meegaan dan bij 24u van Le Mans, dat vind ik ook wel overdrevenquote:Op maandag 5 maart 2018 13:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet, maar die gridstraffen slaan nergens op. Het F1 kampioenschap is geen endurance-race waarbij alles heel moet blijven imo.
Al is het maar 1 motor per weekend, alles beter dan dit.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:51 schreef Geralt het volgende:
Groot voorstander van onbeperkt motoren in kunnen zetten. Kun je dat niet betalen dan flikker je maar op uit de F1 en ga je maar spelen in de lagere Formule classes.
twitter:Motorsport twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:46:26 Renault considering strategic grid penalties in 2018: https://t.co/zqhRDdhesW #F1 reageer retweet
ja te ernstig dat berichtquote:Op maandag 5 maart 2018 13:06 schreef Tarado het volgende:
Dit vond ik ook nog wel grappig van Renaulttwitter:Motorsport twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:46:26 Renault considering strategic grid penalties in 2018: https://t.co/zqhRDdhesW #F1 reageer retweet
Renault zelf rijdt toch ook met die oude zooi toch? En ja ze zullen vast van RBR af willen maar ze snijden zichzelf hier ook mee in de vingers.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon van RB af, ze hadden toch ook al een deadline geeist ergens in april/mei dat RB duidelijk moest maken met wie ze verder zouden moeten gaan in 2019? Ik denk dat de kans levensgroot is dat het volgend seizoen gewoon RB-Honda wordt.
die deadline is een normale vastgestelde deadlinequote:Op maandag 5 maart 2018 13:09 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon van RB af, ze hadden toch ook al een deadline geeist ergens in april/mei dat RB duidelijk moest maken met wie ze verder zouden moeten gaan in 2019? Ik denk dat de kans levensgroot is dat het volgend seizoen gewoon RB-Honda wordt.
quote:Under F1's Sporting Regulations, engine manufacturers must inform the FIA by May 15 which teams they have an agreement with in place to supply for the following season.
Dank, volledig gemist. Had gehoopt dat je geen goede bron zou hebben, want dit is toch te triest voor woorden. Precies hetzelfde verhaal kun je vinden over seizoen 2017,toen werd er in januari meen ik beloofd dat er een nieuw ers systeem zou komen voor seizoen 2017. Willen ze van hun klanten af ofzo?quote:Op maandag 5 maart 2018 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098
[..]
Ik koop geen Renault en geen Red Bull meer!!!! Dat zal ze leren!!!!quote:
Ik zou sowieso nooit een Renault kopenquote:Op maandag 5 maart 2018 13:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik koop geen Renault en geen Red Bull meer!!!! Dat zal ze leren!!!!
nee ook nooit de drang gehad toen ze wel goed waren in F1quote:Op maandag 5 maart 2018 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nooit een Renault kopen
Een Clio RS voor erbij lijkt me wel leukquote:Op maandag 5 maart 2018 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee ook nooit de drang gehad toen ze wel goed waren in F1
doe dan maar een alpinequote:Op maandag 5 maart 2018 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een Clio RS voor erbij lijkt me wel leuk
Ik heb een Renault. Een Laguna.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nooit een Renault kopen
De Renaults staan bekend om hun trekkracht onderin. Heb zelf wel gereden met de dieselvariant van de Kangoo en de Traffic. Die kwamen prima van hun plekquote:Op maandag 5 maart 2018 14:51 schreef flipsen het volgende:
Een Kangoo hier. Omdat het de enige auto was waar de 4 hondenhokken met enig fatsoen inpasten. Moet er wel eerlijk bij bekennen dat de motor me echt 100% positief heeft verrast (1.6 benzine), die gaat als een speer
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:57:23 Following the recent discussion on engine parity, we thought we’d get the down low from Claire earlier today:“Contrary to comments made recently in the press, we refute any suggestion that we have questioned the parity of the power units provided by Mercedes-AMG HPP. (1/3) reageer retweet
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:58:34 “We are absolutely confident that the power units used by Mercedes, Force India and ourselves are identical in terms of both hardware and software.“We have an excellent professional and personal relationship with Mercedes, and our focus is firmly on continuing the good (2/3) reageer retweet
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:59:23 “...work that we have started, as we prepare for the final test in Barcelona this week ahead of the new season.” (3/3) reageer retweet
Paddy zal vast wel weten of ze alles krijgen of nietquote:Op maandag 5 maart 2018 15:02 schreef Tarado het volgende:
Claire krijgt weer wat extra korting dit jaartwitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:57:23 Following the recent discussion on engine parity, we thought we’d get the down low from Claire earlier today:“Contrary to comments made recently in the press, we refute any suggestion that we have questioned the parity of the power units provided by Mercedes-AMG HPP. (1/3) reageer retweettwitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:58:34 “We are absolutely confident that the power units used by Mercedes, Force India and ourselves are identical in terms of both hardware and software.“We have an excellent professional and personal relationship with Mercedes, and our focus is firmly on continuing the good (2/3) reageer retweettwitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:59:23 “...work that we have started, as we prepare for the final test in Barcelona this week ahead of the new season.” (3/3) reageer retweet
Ze zullen vast wel alles krijgen, maar of ze alles mogen gebruiken is een tweede. Ik herinner me nog het verhaal van Lotus uit 2015, waar ze tijdens de race tijdelijk van Mercedes een andere setting mochten gebruiken om Ferrari voor te blijven. Daarna hebben ze die setting niet meer mogen gebruiken.quote:Op maandag 5 maart 2018 17:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Paddy zal vast wel weten of ze alles krijgen of niet
Ja, maar begin jaren '90 voor het laatst, volgens mij.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Hij kan zichzelf ook voor de kop slaan natuurlijk. Je zit met een motorenfabrikant die ook een eigen team heeft en nog een topteam bedient. Dan heb je geen regie over de situatie, en moet je maar afwachten wat het ambitieniveau is van het eigen team zolang die toch niet om het WK mee kunnen doen met de eigen auto.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
Kans is klein want dan verliezen ze waarschijnlijk veel prijzengeld. Beide varianten worden als aparte constructeur gezien.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past.
Hmm... ze kunnen de Honda toch ook gewoon onder Tag Heuer hangen?quote:Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kans is klein want dan verliezen ze waarschijnlijk veel prijzengeld. Beide varianten worden als aparte constructeur gezien.
Die kans is enigszins aanwezig aangezien RBT een deel van de onderdelen heeft gemaakt voor de STR.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past.
Die regel was er sowieso al, heeft meer te maken dat een team nooit zonder motor komt te zitten. En dat de fabrikant tijd nodig heeft om de extra capaciteit voor de assemblage op of af te bouwen.quote:Op maandag 5 maart 2018 20:00 schreef Tinos85 het volgende:
Ik lees nu overal dat de keuze in mei rond de grand prix van Barcelona gemaakt moet zijn. Maar afgelopen seizoen was de switch van Torro Rosso pas na de zomerstop toch?
Meen je serieus dat er mensen betaald worden om in het publiek te gaan zitten??quote:Op maandag 5 maart 2018 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het zal geen geheim (meer) zijn dat een vergoeding en reiskostenvergoeding gebruikelijk is bij dergelijke tv opnamen.
men vraagt om 't geheim te houden, je zet zelfs een handtekening om het stil te houden. toch ga ik er vanuit dat iedereen weet dat je minstens een paar tientjes krijgt. Jinek/Pauw, Rijdende Rechter, De nieuwe maan, Opgelicht, Radar, overal minstens 20 euro p.p. als publiek.
voor de mensen die alsnog naar Hilversum gaan met de auto, zet je auto net buiten het mediapark, in het kleine wijkje. 't scheelt je 8 tot 10 euro parkeergeld.
Dan moet Renault wel zo falen dat het seizoen zinloosis geworden.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Zou wel goud zijn als ze al een b-spec chassis hebben klaarliggen waar die Honda heel mooi in past.
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 05-03-2018 om 21:56:22 RedBull racing past testschema aan: Max Verstappen zit nu morgen en donderdag achter het stuur en Daniel Ricciardo rijdt op woensdag en vrijdas a.s. tijdens de 2e F1 wintertest op Barcelona reageer retweet
Voor zijn ogen van vorig seizoen nog?quote:
Ja, Life heeft in 1990 hun belachelijk langzame en onbetrouwbare W12 midden in het seizoen omgeruild voor een Judd V8, en Coloni heeft datzelfde jaar de (Door Motori Moderni gebouwde) Subaru Boxer 12 omgeruild voor een Cosworth V8, om een paar voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:14 schreef SnowOokami het volgende:
Is er ooit een team van motor gewisseld midden in het seizoen? Ik kan me voorstellen dat Helmut letterlijk ontploft als Renault het weer verkloot.
March/Footwork heeft het jaar erop de Porsche ook ingeruild voor de Cosworth V8.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, Life heeft in 1990 hun belachelijk langzame en onbetrouwbare W12 midden in het seizoen omgeruild voor een Judd V8, en Coloni heeft datzelfde jaar de (Door Motori Moderni gebouwde) Subaru Boxer 12 omgeruild voor een Cosworth V8, om een paar voorbeelden te noemen.
Was toen natuurlijk wel een stuk makkelijker.
Nee op zijn bovenlipquote:Op maandag 5 maart 2018 22:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Voor zijn ogen van vorig seizoen nog?
Ja klopt dat wel? daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
March/Footwork heeft het jaar erop de Porsche ook ingeruild voor de Cosworth V8.
Het kan tegenwoordig nog steeds. Het staat in ieder geval in de Sporting Regulations. Maar zoals ik al zei wordt het (toen en nu) gezien als twee verschillende entries.
Nee met Aston Martin zelfsquote:Op dinsdag 6 maart 2018 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt dat wel? daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.
Volgens mij is de officiële naam "Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer"quote:
Als ze de Honda ook als Tag Heuer badgen misschien niet. Dat weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt dat wel? daar heb je nog geen antwoord op gegeven... RBR rijdt met "Tag Heuer" en niet met Renault.
Die rijden naar de maan en terug met 1 motor als het moet...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes nu al een lange run
Die hoeven niks meer uit te vinden
je maakt een grapjequote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
sterk verhaal welquote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
Ja sowieso, komt van de redactie van f1todayquote:
Vorige week was de Mercedes blijkbaar langzamer in de long runs dan Ferrari en Red Bull.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes nu al een lange run
Die hoeven niks meer uit te vinden
Volgens mij zijn er regels voor hoe vaak/lang iemand mag testenquote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:47 schreef KingRadler het volgende:
Ik lees nu net dat het niet zeker is dat Ric morgen gaat rijden. Hij blijkt toch goed ziek te zijn.
Anders rijd Max wel de hele week, geen probleem toch.
Of problemen met de fuel pump. Een bekend probleem met de Renault motoren.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stoffel voor 2e keer stilgevallen. Beetje te weinig benzine erin wellicht
Nee, er zijn regels voor hoe vaak een team mag testen...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er regels voor hoe vaak/lang iemand mag testen
quote:Stoffel Vandoorne is stilgevallen met een elektronisch probleem, zo luidt de verklaring van McLaren. Het team is de oorzaak aan het onderzoeken.
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
zegt natuurlijk niks. Hij is nu bezig met banden testen. Data verzamelen, omdat dat vorige week niet mogelijk was. Tijden zeggen nog weinigquote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
Misschien kan hij op hypersofts wel aan de tijd van Gasly geraken
Hou toch op man..quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:01 schreef GM78 het volgende:
Ik weet dat we nog niet te veel naar de tijden moeten kijken op dit moment.
Maar ik ben op het moment nog niet echt onder de indruk van Max qua tijden.
weer een reden om die niet serieus te nemenquote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:51 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja sowieso, komt van de redactie van f1today
Die hadden dit opgevangen
qua vermogen bedoel je?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:06 schreef Sunri5e het volgende:
Het is wel duidelijk dat de Renault "by far" de slechte krachtbron heeft.
Ja vermogen/topsnelheid.quote:
denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedesquote:
Maar dat zal bij Honda toch ook wel zijn? Af denk je dat die na het debacle van afgelopen seizoen direct die powerunit op vol vermogen laten draaien?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
hohohoho, men had al aangegeven dat de motor in een meer betrouwbare modus zou lopen. eerst betrouwbaarheid, dan snelheid.
Dat lijkt blijkt tot nu toe nog niet de afgelopen tests. Die Honda draait 10km per uur harder onder een Torro Rosso waarvan je verwacht dat die een mindere auto hebben dan RBR, McLaren en Renault.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedes
Max moet eens normaal gaan rijden, dit hekwerk is niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Max heeft iig de laatste sessie met Heras hekwerk gereden
dat zegt me nog te weinigquote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat lijkt blijkt tot nu toe nog niet de afgelopen tests. Die Honda draait 10km per uur harder onder een Torro Rosso waarvan je verwacht dat die een mindere auto hebben dan RBR, McLaren en Renault.
Ik zie het toch erg sober in voor de Renault teams dit jaar.quote:
Ja, wat dat betreft denk ik dat de verhoudingen niet wezenlijk veranderd zijn ten opzichte van vorig jaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat ze nog wel boven Honda zitten momenteel maar komen wel tekort tov Ferrari en vooral Mercedes
Hou lekker zelf op.quote:
Ja en RIC vorige week 1:19 met M. Dus Max wordt opeens om de oren gereden door RIC zeker? Het zegt geen reet als je niet weet wat ze testen en met hoeveel brandstof ze rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:
[..]
Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
quote:
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja en RIC vorige week 1:19 met M. Dus Max wordt opeens om de oren gereden door RIC zeker? Het zegt geen reet als je niet weet wat ze testen en met hoeveel brandstof ze rijden.
Neemt niet weg dat ik geen wonderen verwacht van RB dit jaar, want Renault...
Op mediums.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1
My bad, maar nog altijd dik een sec sneller dan Max nu met een veel hardere band onder de wagen van Ric toen (en koudere baan).quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar Ricciardo zijn snelste tijd was een 1.20.1
Max reed zijn snelste tijden vanmorgen in long runs, niet één snel rondje.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:
[..]
Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
Dat is waar, maar ik denk dat we moeten kijken of max dit vanmiddag ook doet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:24 schreef GM78 het volgende:
[..]
Hou lekker zelf op.
De testdagen zijn al jaren een betrouwbare indicatie hoe de teams er voor staan.
Feit is dat Mercedes en Ferrari vrij gemakkelijk in de 1:20 duiken en Max er toch één of anderhalve seconden achter zit.
Bij de bbc las ik een analyse waar ze rondetijden van lange stints met benzinegewicht compenseerden. Daar was max heel snel.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
My bad, maar nog altijd dik een sec sneller dan Max nu met een veel hardere band onder de wagen van Ric toen (en koudere baan).
Plus hetzelfde verhaal als vorig jaar steekt weer op over de batterij.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Wel ironisch... eerste motor falen deze testdagen bij de McLaren Renault
VIP tickets zijn geboekt!quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
1.20.905 op mediums
ALL ABOARD ON THE HYPETRAIN
Ik las een analyse bij motorsport magazine waar Ferrari het snelst was in de long runs op 0.2 s gevolgd door Red Bull en Mercedes daar nog een eind achter.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:41 schreef XL het volgende:
[..]
Bij de bbc las ik een analyse waar ze rondetijden van lange stints met benzinegewicht compenseerden. Daar was max heel snel.
Thanks nog voor de link!quote:In zijn 58ste rondje van de dag heeft Max Verstappen een 1:20.649 laten noteren, op de medium compound. Dat is weer drie tienden van zijn persoonlijk beste tijd af. De Nederland liet in de tweede sector een paarse tijd noteren.
Tweede zege op Barcelona!quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:58 schreef alpeko het volgende:
Vet en Bot moeten nog naar binnen met hun softs. Max rijdt deze dag uit op de medium en pakt de zege
quote:Mercedes heeft een update doorgevoerd aan de gewelfde vleugel onder de neus, de zogenaamde 'shovel wing' of 'sneeuwschuiver-vleugel'. Dat onderdeel is vandaag voorzien van grote luchtgaten om ook wat lucht richting de onderkant van de auto te dirigeren.
https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018quote:McLaren are pushing the limits on cooling. From the picture below we can see they have added an extra three slots to the one that they were forced to cut into the bodywork last week. There are two brown-ish marks are on both sides of the bodywork so there is something very close to that part of the engine cover - probably the exhausts or turbo and that is of major concern. The exhaust temperatures on these cars runs at around 400-800 degrees centigrade and are wrapped in heat proof insulation. If the temperature cannot be controlled anything near them is vulnerable. To finish first, first you have to finish - so these random reliability problems that McLaren seems to have carried over from the Honda days are of major concern, and now they have no-one but themselves to point the finger at.
Gary Anderson
Wel weinig inhaalacties.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:58 schreef alpeko het volgende:
Vet en Bot moeten nog naar binnen met hun softs. Max rijdt deze dag uit op de medium en pakt de zege
quote:Scuderia Toro Rosso heeft de plannen voor vandaag gewijzigd. Het is de bedoeling dat Brendon Hartley vanmiddag het stuur overneemt van Pierre Gasly, zo laat een woordvoerster van het team aan F1Today.net weten.
quote:Sebastian Vettel is de nieuwe leider na een 1:20.396 op de medium compound. Max Verstappen stuurt zijn RB14 net weer de pits uit.
Die lijken er vandaag niet te zijn helaasquote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:48 schreef GM78 het volgende:
Iemand toevallig nog een link naar een betrouwbare livestream?
Oké dat is jammerquote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die lijken er vandaag niet te zijn helaas
2016 belde, ze willen hun post terug.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 11:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
hohohoho, men had al aangegeven dat de motor in een meer betrouwbare modus zou lopen. eerst betrouwbaarheid, dan snelheid.
Haha ninja edit!quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:48 schreef GM78 het volgende:
Iemand toevallig nog een link naar een betrouwbare livestream?
Vandoorne deed ook nog een paar extra rondjes.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:04 schreef HerrFritz het volgende:
En Seb moet weer doorrijden hoor, terwijl de vlag al is gevallen, toch nog ff rondje meer dan Max willen rijden.
Bottas ook
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. S. Vettel 1:20.396 86 M 2. V. Bottas 1:20.596 86 S 3. M. Verstappen 1:20.649 85 M 4. P. Gasly 1:20.973 51 S 5. K. Magnussen 1:21.298 46 S 6. N. Hülkenberg 1:21.432 48 S 7. S. Sirotkin 1:21.588 40 S 8. M. Ericsson 1:21.893 56 S 9. S. Pérez 1:21.936 37 S 10. S. Vandoorne 1:24.773 7 SS |
McLaren gaat wel vaker extreem in hun ontwerpen, maar dit klinkt niet al te best voor ze...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:17 schreef Jester65 het volgende:
McLaren heeft blijkbaar problemen met de koeling:
[..]
https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018
nee, want dan is het Ziecciardo zijn beurt.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:26 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd of Max morgen weer naar buiten gaat
ja, de softe zijn dan harder dan de mediums, als het min 25 is ook trouwensquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand enig idee wat het verschil tussen softs en mediums is bij deze temperaturen?
Ja als die niet meer ziek is héquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, want dan is het Ziecciardo zijn beurt.
Overmorgen weer, dan zitten we lekker ergens in het zonnetje mee te genieten
Hij mag ff chillenquote:Max voorlopig niet de baan op
De lunchpauze is bijna voorbij, maar Max Verstappen zal zijn programma niet snel hervatten. Zijn team Red Bull Racing heeft aan F1Today.net laten weten de jonge Nederlander in het eerste uur van de middagsessie niet de baan op te sturen.
Moeten ze ook gaten in hun bodywork gaan zagen zoals RBR een aantal jaar terug?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:17 schreef Jester65 het volgende:
McLaren heeft blijkbaar problemen met de koeling:
[..]
https://www.autosport.com(...)est-two-day-one-2018
undercut? was dat niet een inhaalaktie door middeel van een vroege pitstop? en dat verstoppen ze in een sidepot of wat?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:42 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
Best een flinke undercut bij de sidepods van de Williams
Wauw, als ze nu tegen de problemen aanlopen die RBR jaren terug al had dan gaat dit weer een moeizaam jaar voor ze worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:33 schreef Jester65 het volgende:
@Rossdale
Daar lijkt het wel op:
[ afbeelding ]
Goeie stream dit thanks. Het is alleen niet heel spannend. Wel Max al filnk vaak voorbij zien schieten.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:10 schreef ondeugend het volgende:
Live stream
https://www.pscp.tv/w/1vAxRVYwvPgxl?q=f1
Gras is groenquote:
😂😂quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:57 schreef ondeugend het volgende:
Ook nog een paar meter te ver doorgeschoten, anders had ie schutkleur gehad en was het niet in de pers gekomen
Je vraagt je inderdaad af of de problemen daadwerkelijk door Honda kwamen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 16:04 schreef beantherio het volgende:
Andere motor, niet helemaal andere problemen.
quote:VERSTAPPEN VALT STIL!
De rode vlag hangt weer uit, en dit keer is het vanwege Max Verstappen. De Nederlander is stilgevallen en heeft zijn auto aan de buitenkant van bocht 1 geparkeerd. Hij was net onderweg voor een nieuwe run.
quote:RED BULL STUURT MAX STRAKS NOG NAAR BUITEN
Red Bull Racing is van plan om Max Verstappen in het laatste half uur nog de baan op te sturen, zo heeft F1Today.net van het team vernomen. De jonge Nederlander viel eerder stil in bocht 1, maar de Oostenrijkse renstal lijkt dat probleem op te kunnen lossen.
Even snel een Honda "Tag Heuer" erin schroevenquote:
Dat hij dan meteen even in de 1.19 rijdt.quote:
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er mis isquote:Toro Rosso zwijgt
Medewerkers van Scuderia Toro Rosso willen niet zeggen wat er aan de hand is en waarom Brendon Hartley nog niet zoals de bedoeling was in actie is gekomen. Achter de pitbox van de Italiaanse renstal staan teamleden wel druk met elkaar te overleggen.
Boutje dolgedraaid?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er mis is
Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de renstal zelf naar buiten.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Boutje dolgedraaid?
Kan zoveel zijn
Tijdens de testweken? Ik heb nog niet veel verklaringen van de teams voorbij zien komen eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de Renstal zelf naar buiten.
Berichtje tijdens testdagen?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja meestal komt er wel een berichtje van de renstal zelf naar buiten.
De geheimzinnigheid zal een reden hebben. En dus wil ik het weten!
quote:17:46 Peeking through the gap, I see the nose and engine cover are off, no rear wing, car on jacks. Wheels off.Stuart Codling
quote:
Het brandstoflek van Max vorige week werd ook naar buiten gebrachttwitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
Mwja, de rest van de teams zwijgen gewoon.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:46:56 #F1Testing update: we suffered a power shutdown during Stoff’s last run, meaning we lost data. The team are investigating, but we’ll be back out as soon as we can. https://t.co/OYQxEZ8OKm reageer retweet
STR Honda had een rem probleem melden ze net.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 18:00 schreef ondeugend het volgende:
In ieder geval heeft Max mooi 126 ronden gereden vandaag
twitter:ToroRosso twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 18:19:52 That’s the day finished 🏁Unfortunately a brake system issue caught us out in the afternoon and took longer than expected to fix, so we were limited to 54 laps #F1Testing https://t.co/KvbzS8sVhS reageer retweet
Is hij al wel gespot rondom het circuit of bevindt hij zich buiten Spanje?quote:
Ach. Zover ligt Monaco niet van Barcelona afquote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Is hij al wel gespot rondom het circuit of bevindt hij zich buiten Spanje?
www.ad.nlquote:Verstappen: Belangrijkste was veel rondjes maken
Geen sneeuw of regen in Barcelona, dus hervatte Max Verstappen de testweek met een productieve dag van 130 rondjes. Alleen viel de RB14 ook even stil met een accuprobleempje.
Die eerste testweek was zonde van de tijd. Te koud. Te nat. Te glibberig. Maar vandaag kwam alles goed op het Circuit de Catalunya dat prettig werd verwarmd door de Spaanse voorjaarszon. Bij een temperatuur die opliep tot zeventien graden klokte Max Verstappen liefst 130 rondjes in de RB14 en de derde tijd nipt achter de Ferrari van Sebastian Vettel en de Mercedes van Valtteri Bottas.
Minpuntje was dat de bolide aan het einde van de middag ook even een uurtje stilstond. ,,Een klein accuprobleempje, maar toen we die verwisseld hadden ging het allemaal meteen weer goed en konden we de laatste 30 minuten nog rondjes rijden'', aldus Verstappen.
Nee, de Limburger wenste niet te lang stil te staan bij het stilvalmomentje in zijn 115de rondje. Liever keek hij positief terug op zijn derde testdag in de RB14 na een koude eerste week. In normale condities die hij ook daadwerkelijk tegen gaat komen in het wereldkampioenschap, maakte de RB14 behalve het incidentje laat op de middag een vrij degelijke indruk. ,,Ik heb een heleboel rondjes gemaakt, dat was het belangrijkste. Je wilt er zoveel mogelijk doen om zoveel mogelijk te testen. Zien hoe de auto zich gedraagt. En het voelt goed, de auto is absoluut sneller dan vorig jaar, dat is allemaal heel positief.''
Wat hij met de RB14 kan? Zich mengen in het titelgevecht? ,,Het is nog steeds vrij vroeg om daar wat over te zeggen. Maar vooralsnog voelt alles goed.''
https://twitter.com/verstappennl/status/971113202455990272?s=21quote:Hoofd race engineering Guillaume Rocquelin blikt terug op de eerste testdag op het circuit van Barcelona: "We zijn de tweede testweek goed gestart. Vanmorgen konden we 85 ronden rijden en alles liep op rolletjes. We konden een n groot gedeelte van ons programma afwerken waardoor we vanmiddag enkele dingen konden uitproberen en we besloten om enkele shake down-testen te doen. Het resultaat daarvan was een klein elektrisch probleem.”
“We verloren daardoor een uur omdat we de accu moesten vervangen, maar dat was een ingecalculeerd risico waardoor we ook nog iets leerden. Al met al ben ik redelijk tevreden met het werk dat we verzet hebben vandaag. We waren er niet op uit maar de snelheid was dik in orde, dus laten we hopen dat we dit morgen voort kunnen zetten met Daniel in de auto.”
vraag maar aan Montoya hoe goed Josje 15m later kon remmenquote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
De raad van pa opgevolgd. 15 meter later remmen dan de rest
om McLaren te fucken?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://twitter.com/verstappennl/status/971113202455990272?s=21
Ze hadden het probleem met de accu dus een beetje ‘uitgelokt’.
Speedtrap is op s/f.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
De raad van pa opgevolgd. 15 meter later remmen dan de rest
Lol, no way dat ze daar al 330 rijden, of klappen ze even 360 per uur op Barcelona?quote:
Max deed alleen maar wat hem verteld was om te doen, hoezo moet hij nog veel leren?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 16:45 schreef Floriz87 het volgende:
114 laps op 1 dag met een Renault motor, dat is natuurlijk de goden verzoeken. Max moet nog veel leren .
einde van het rechte stuk ja, niet s/f.quote:
GA je er naartoe? Veel plezier.quote:Op woensdag 7 maart 2018 06:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoop dat 'ie het morgen nog doet, anders komen we voor niks
Qftquote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:34 schreef mikieu het volgende:
Het gerucht gaat dat Ric helemaal niet ziek is. Hij wou donderdag de middag het stuur overnemen van Max, dit werd niet toegelaten. Om max terug te pakken zou hij zich nu ziek hebben gemeld zodat hij de beste dagen zou kunnen rijden als payback..
quote:Daniel Ricciardo voelt zich goed genoeg om vandaag te testen. De Australiër zou eigenlijk gisteren al in actie komen, maar toen moest hij verstek laten gaan omdat hij een beetje ziekjes was. Vandaag kan Ricciardo gewoon de honneurs waarnemen voor Red Bull Racing en het team hoeft dus niet Max Verstappen op te trommelen.
quote:Op woensdag 7 maart 2018 08:58 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
En nu is Kimi ziek, Vettel rijd iig de ochtend
Bwoahquote:RAIKKONEN KAMPT MET MAAGPROBLEMEN
Een verandering van de plannen bij Ferrari, Sebastian Vettel begint de testdag voor de Scuderia. Kimi Raikkonen kampt met maagproblemen. De Fin kijkt deze ochtend even toe en zal - als hij zich dan beter voelt - vanmiddag in de auto stappen.
wat is het probleem dan? Maak er niet meer van dan het isquote:Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
Verstappen en Ricciardo hebben gewoon zwaar ruziequote:Op woensdag 7 maart 2018 09:10 schreef KingRadler het volgende:
zou Ric ook maagproblemen hebben gehad.
RB moet niet zo geheimzinnig doen.
gezonde rivaliteit is ook niks mis mee maar ik geloof hier toch heel weinig vanquote:Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Verstappen en Ricciardo hebben gewoon zwaar ruzie
Nederlandse journalistiek, altijd op zoek naar een relletje.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49
Red Bull zou gevraagd hebben aan kamp Verstappen of Max de (afgelopen) donderdag wilde delen met Ricciardo vanwege de regenachtige woensdag. Nog voor de vraag compleet was uitgesproken zou er direct resoluut 'nee' zijn gezegd. Daarop was Ricciardo boos/teleurgesteld etc, en RB is schijnbaar ook niet blij met de houding van het management van Max... en hoe dat nu verder gaat proberen we in de gaten te houden
Ricciardo was toch woensdagavond al naar huis vertrokken? Beetje vreemd.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
gezonde rivaliteit is ook niks mis mee maar ik geloof hier toch heel weinig van
Zij moeten er van leven, dus hoe meer sensatie, hoe beterquote:Op woensdag 7 maart 2018 09:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ricciardo was toch woensdagavond al naar huis vertrokken? Beetje vreemd.
Maar de media is idd goed in onrust stoken... alles voor de kliks.
quote:Fernando Alonso heeft de snelste tijd op zijn naam gezet, een 1:20.320 op de hyperzachte band. Esteban Ocon heeft zich op de zachte compound verbeterd naar een 1:22.317.
En toch lijken ze verdacht veel op supersoftsquote:Op woensdag 7 maart 2018 09:38 schreef SnowOokami het volgende:
ik zie toch echt supersoft onder die auto zitten?
blijkbaar toch hypersoft
Terecht, je gaat je grootste concurrent niet helpen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:12 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
F1TODAY.NL 7 maa 09:09:49
Red Bull zou gevraagd hebben aan kamp Verstappen of Max de (afgelopen) donderdag wilde delen met Ricciardo vanwege de regenachtige woensdag. Nog voor de vraag compleet was uitgesproken zou er direct resoluut 'nee' zijn gezegd. Daarop was Ricciardo boos/teleurgesteld etc, en RB is schijnbaar ook niet blij met de houding van het management van Max... en hoe dat nu verder gaat proberen we in de gaten te houden
quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Terecht, je gaat je grootste concurrent niet helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |