abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177594631
Ja hoi,

Binnenkort gaan we voor het eerst met Jimmy naar het strand en dus hebben we een lange riem nodig, want hij kan nog niet los lopen, daar is ie nog te jong voor/luistert ie nog niet goed genoeg voor.

Nu was ik aan het kijken naar een rollijn van een meter of 5 of 8 ofzo en nu zie ik dat er 2 verschillende zijn. Eentje met een dun rond koord en eentje met een platte band zegmaar.

Aangezien ik nooit zo een rollijn gehad heb dacht ik ik vraag het eens op FOK!; wat zijn de voor- en nadelen (als die er zijn) van beide verschillende rollijnen?

Zo een band ziet er mooier uit vind ik, maar rolt dat wel makkelijk op? :@

PS: ik was aan het kijken naar de lijnen van Flexi; die lijken me kwalitatief wel in orde, maar wellicht zijn er betere merken?

Iemand? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177594670
Ik heb met zo'n lint. Me te vaak verbrand aan die kutkoorden.
pi_177594717
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:54 schreef Mekamotut het volgende:
Ik heb met zo'n lint. Me te vaak verbrand aan die kutkoorden.
Rolt dat wel goed op; onze wildebras vliegt weleens van hot naar her en een gewone platte riem zit dan een aantal keer gedraaid zegmaar.

Wat is er kut aan zo een koord?

Tevens als er bij staat tot 20 kilo; is dat voldoende voor eentje van 17 kilo die al tamelijk sterk is; of kan ik beter eentje nemen die tot bv 25 kilo is? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 4 maart 2018 @ 09:56:58 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177594726
Die koorden slijten vrij snel. Als ze nat worden krijgen ze veel rek. Een beetje sterke hond trekt de lijn dan zo over.

Ik heb ze altijd met brede band.
And so is the past
pi_177594738
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Die koorden slijten vrij snel. Als ze nat worden krijgen ze veel rek. Een beetje sterke hond trekt de lijn dan zo over.

Ik heb ze altijd met brede band.
Voor jou dezelfde vraag; zo een lint lijkt me ook beter, maar rolt dat wel netjes op als het lint gedraaid is?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177594776
Ow en aan de ervaringsdeskundigen nog de vraag of Flexi een goed merk is of dat er betere merken zijn? Hoe duur het is maakt niet zo heel veel uit; is allemaal maar tientjeswerk wat ik zo 123 zie. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 4 maart 2018 @ 09:58:58 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177594781
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voor jou dezelfde vraag; zo een lint lijkt me ook beter, maar rolt dat wel netjes op als het lint gedraaid is?
Nooit problemen mee gehad. Mijn vorige hond had er een handje aan om te rollen in het gras maar nooit in de knoop geweest.

-edit- Ja Flexi zijn veruit de beste.
And so is the past
pi_177594805
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Rolt dat wel goed op; onze wildebras vliegt weleens van hot naar her en een gewone platte riem zit dan een aantal keer gedraaid zegmaar.

Wat is er kut aan zo een koord?

Tevens als er bij staat tot 20 kilo; is dat voldoende voor eentje van 17 kilo die al tamelijk sterk is; of kan ik beter eentje nemen die tot bv 25 kilo is? :)
Dat koord snijd veel erger als je er met je handen aankomt, hij rekt uit en gaat sneller stuk hier.
Ik zou een maatje groter nemen dan nodig is voor het gewicht van de hond. Je kunt de hond gewoon aanleren om terug te keren als de lijn om een boom oid is geraakt.

Hier ook Flexi, gaat lang mee want ik heb hem al 8 jaar in gebruik.
Was iets van 50 euro dacht ik.
pi_177594839
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:
-edit- Ja Flexi zijn veruit de beste.
Ok top, dan neem ik in elk geval eentje van Flexi met een lint.

Rest alleen nog welke. Jimmy wordt zo rond de 20-23 kilo uiteindelijk, althans dat is de verwachting, maar hij is wel flink zegmaar. Is dan eentje (op de groei) die tot 25 kilo kan dan voldoende, of loop ik dan serieus de kans dat ie hem kapot trekt? De volgende is namelijk tot 50 kilo, maar dat lijkt me overkill :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177594861
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ok top, dan neem ik in elk geval eentje van Flexi met een lint.

Rest alleen nog welke. Jimmy wordt zo rond de 20-23 kilo uiteindelijk, althans dat is de verwachting, maar hij is wel flink zegmaar. Is dan eentje (op de groei) die tot 25 kilo kan dan voldoende, of loop ik dan serieus de kans dat ie hem kapot trekt? De volgende is namelijk tot 50 kilo, maar dat lijkt me overkill :@
Gewoon die tot 50 kg pakken.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:03:21 #11
369251 Geralt
of Rivia
pi_177594864
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat koord snijd veel erger als je er met je handen aankomt, hij rekt uit en gaat sneller stuk hier.
Ik zou een maatje groter nemen dan nodig is voor het gewicht van de hond. Je kunt de hond gewoon aanleren om terug te keren als de lijn om een boom oid is geraakt.

Hier ook Flexi, gaat lang mee want ik heb hem al 8 jaar in gebruik.
Was iets van 50 euro dacht ik.
Snijden van het koord had ik nog niet aan gedacht; thanks voor het delen, neem eentje van Flexi met lint :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177594874
Die gewichtsindex is voor de breedte (en dus sterkte) van de band, maar vooral voor het kracht van de veer in het apparaat. Ik zou gewoon voor 25 kilo gaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:06:16 #13
369251 Geralt
of Rivia
pi_177594931
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:03 schreef Jordy-B het volgende:
Die gewichtsindex is voor de breedte (en dus sterkte) van de band, maar vooral voor het gewicht van de veer in het apparaat. Ik zou gewoon voor 25 kilo gaan.
Ow, met zo een 50 kilo trek ik hem overhoop denk je? :o

Als ik zo hoor dat Flexi veruit het beste merk is dan denk ik niet dattie 25 kilo kapot trekt. We zijn ook aan het oefenen met braver aan de lijn lopen en dat gaat steeds beter.

Denk dat ik dan 25 kilo neem inderdaad. Dan alleen nog kijken of ik 5m of 8m neem :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177595193
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ow, met zo een 50 kilo trek ik hem overhoop denk je? :o

Als ik zo hoor dat Flexi veruit het beste merk is dan denk ik niet dattie 25 kilo kapot trekt. We zijn ook aan het oefenen met braver aan de lijn lopen en dat gaat steeds beter.

Denk dat ik dan 25 kilo neem inderdaad. Dan alleen nog kijken of ik 5m of 8m neem :)
Je trekt hem met 50 kilo echt niet overhoop, maar met dat gewicht staat er wel altijd vrij veel spanning op de band en dat moet de hond wel overwinnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:18:57 #15
369251 Geralt
of Rivia
pi_177595237
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je trekt hem met 50 kilo echt niet overhoop, maar met dat gewicht staat er wel altijd vrij veel spanning op de band en dat moet de hond wel overwinnen.
Duidelijk; ik neem de 25 kilo variant. Met lint. Ben alleen nog aan het denken of 5m voldoende is of dat ik 8m neem. Voor gewoon uitlaten is die 8m veel te veel, maar op het strand/bos is die 3m extra misschien wel zo fijn voor het beestje.

Aan de andere kant, die 8m is iets van 450gram en die 5 meter iets van 330 ofzo. Bij lange wandelingen is die 5m comfortabeler voor de baas.

Ik kijk wel even welke het wordt, maar in elk geval de 25 kilo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 4 maart 2018 @ 10:19:08 #16
369251 Geralt
of Rivia
pi_177595246
Allen bedankt voor de hulp :* :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177596498
Ik heb zo'n flexi alleen dan met een rond koorts. Ik vind juist die brede lastiger op de rem te zetten _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177603016
Geen van beiden, gewoon normale riem. Hoe langer de lijn hoe minder controle, daarbij zodra zo'n hond snelheid opbouwt kan hij een enorme klap door je schouder geven en zelfs zichzelf los trekken.

Ik ben er helemaal geen fan van, maar goed het is er ook belachelijk uit hoe sommige mensen hun hond naar zich toe proberen te hengelen of je hoort ineens een hond hard voorbij rennen met een klapperende handgreep achter zich aan.
pi_177603050
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geen van beiden, gewoon normale riem. Hoe langer de lijn hoe minder controle, daarbij zodra zo'n hond snelheid opbouwt kan hij een enorme klap door je schouder geven en zelfs zichzelf los trekken.

Ik ben er helemaal geen fan van, maar goed het is er ook belachelijk uit hoe sommige mensen hun hond naar zich toe proberen te hengelen of je hoort ineens een hond hard voorbij rennen met een klapperende handgreep achter zich aan.
Maar dan kan hij niet rennen.
Ik gebruik altijd een flexi, aan een normale riem weigert hij te schijten.
pi_177603191
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geen van beiden, gewoon normale riem. Hoe langer de lijn hoe minder controle, daarbij zodra zo'n hond snelheid opbouwt kan hij een enorme klap door je schouder geven en zelfs zichzelf los trekken.
Die flexiriemen hebben de mogelijkheid om er een verend eindstuk op te zetten, zodat het einde van riem niet zo'n schok is.

Maar ik ben het met je eens dat het qua hondenopvoeding niet zo verstandig is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177603323
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geen van beiden, gewoon normale riem. Hoe langer de lijn hoe minder controle, daarbij zodra zo'n hond snelheid opbouwt kan hij een enorme klap door je schouder geven en zelfs zichzelf los trekken.

Ik ben er helemaal geen fan van, maar goed het is er ook belachelijk uit hoe sommige mensen hun hond naar zich toe proberen te hengelen of je hoort ineens een hond hard voorbij rennen met een klapperende handgreep achter zich aan.
Je kan ook prima je hond kort houden met een flexlijn en op plekken waar ze de ruimte hebben ze wat meer vrijheid geven als ze er niet los kunnen.

Maargoed wel een beetje opletten natuurlijk. En ze niet zomaar alle kanten op laten rennen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 4 maart 2018 @ 16:34:32 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177603444
Band, absoluut.

Geeft geen nare 'brandwonden' als het langs je been gaat. Is sterker en gewoon fijner.
Die koorden zijn echt fucked up, doen heel erg naar pijn als ze langs je (blote) been glijden of wanneer je om wat voor reden dan ook de lijn zelf vast wil pakken.

Vergeet je niet dat niet aan de lijn trekken niet vanzelfsprekend is aan een lange lijn? Als je hond niet netjes aan een normale lijn kan lopen wordt de lange lijn een ramp. Als hij wel normaal aan de gewone lijn kan lopen moet je even oefenen aan de lange lijn. Dus niet pas gebruiken op dat strand, maar al eerder kopen en ermee gaan trainen/oefenen. Anders is het meer vliegeren dan de hond uitlaten. En verpest je voor een deel je training.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 4 maart 2018 @ 16:40:57 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177603592
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geen van beiden, gewoon normale riem. Hoe langer de lijn hoe minder controle, daarbij zodra zo'n hond snelheid opbouwt kan hij een enorme klap door je schouder geven en zelfs zichzelf los trekken.

Ik ben er helemaal geen fan van, maar goed het is er ook belachelijk uit hoe sommige mensen hun hond naar zich toe proberen te hengelen of je hoort ineens een hond hard voorbij rennen met een klapperende handgreep achter zich aan.
Dit absoluut. Als je hond niet netjes en rustig kan lopen ga je het niet leuk hebben. Als ze momentum kunnen maken en aan het eind in de lijn klappen zal zelfs een hondje onder de 20 kilo een enorme klap geven die je amper kan houden. Alsof je een veelste grote vlieger aan een lijntje hebt met harde wind.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 4 maart 2018 @ 17:18:57 #24
369251 Geralt
of Rivia
pi_177604684
Hij kan wel netjes aan de lijn lopen alleen heeft ie daar niet altijd zin in. Keihard wegrennen doettie niet. Gewoon net wat harder lopen dan ik loop. Wel een goeie tip om vooraf even te laten wennen. Ga nog wel ff ern paar keer het bos in/de hei op zodra de riem er is :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 4 maart 2018 @ 17:21:10 #25
369251 Geralt
of Rivia
pi_177604740
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die flexiriemen hebben de mogelijkheid om er een verend eindstuk op te zetten, zodat het einde van riem niet zo'n schok is.

Maar ik ben het met je eens dat het qua hondenopvoeding niet zo verstandig is.
koop ik die er meteen bij denk ik.

Riem is alleen voor binnenkort op het strand en voor als ik in het bos ga lopen om wat meer ruimte te geven. Met normaal uitlaten blijf ik gewoon de normale riem van 1.8m gebruiken :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')