abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177725770
registreer om deze reclame te verbergen
- mag niet, te veel bloot -

[ Bericht 91% gewijzigd door Anne op 10-03-2018 18:55:41 ]
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:50:15 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177725955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Na mijn val is er ook snel een roodwit randje opgeplakt. Maar verder niet. Maar qua arbo is het niet optimaal natuurlijk.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
pi_177726001
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik moet weer met Liesj0n de hort op :+
:Y :D
pi_177728231
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Shell zeker? :')
pi_177728377
40730647941_2488e4fe57_b.jpg
Op 30 oktober 2014 maakte NS bekend dat de Spaanse treinenbouwer CAF de aanbesteding voor de bouw van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) gewonnen had. CAF bouwt in totaal 118 treinstellen die vanaf 2018 bij NS in dienst moeten komen.

Op de testbaan in het Tsjechische Velim is SNG-treinstel 2704 de afgelopen weken uitvoerig getest. Na afloop van deze testritten is het stel overgebracht naar Hannover-Hainholz, om op zaterdag 10 maart 2018 doorgevoerd te worden naar Amsterdam. Tot grensstation Bad Bentheim werd het transport gereden door een 139 van RailAdventure, van wie ook de wagens aan weerszijden van het Sprinter-treinstel zijn.

Vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam Lijnwerkplaats is Railexperts verantwoordelijk. Met de fraaie 1251 op kop werd rond de klok van 15:00 uit het grensstation vertrokken. Een klein kwartier later reed het geheel als trein 13470 door de recent vrijgemaakte ingraving bij Oldenzaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-03-2018 19:11:22 ]
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 19:03:48 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177728436
Mooie foto Chef _O_ Ook gaaf dat ze met een antieke 1200 worden binnengehaald.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:08:55 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177728595
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 18:54 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Shell zeker? :')
Ik noem geen namen, maar het is een bedrijf in de olie en gas-sector.
We are shaping the future.
pi_177729857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Het zijn ingrepen die geen KONT kosten en die heel veel persoonlijk leed voorkomen. Ik had een collega die allergisch was voor bijna alle soorten anesthesie en voor de veiligheid met barbaarse middelen onder zeil gebracht moest worden. Dat voegt echt een heel stuk leed toe nog. Dit is voor mij echt zo'n twijfelgeval tussen "kijk dan ook uit met je domme kutkop" en dan realiseer ik me dat dit soort dingen ook mij en ook anderen kunnen gebeuren die even heel druk zijn met iets anders. Niet leuk. Dan maar beetje paniek.
Bier.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:01:29 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177730051
Het is eigenlijk niet moeilijk. Hou trapleuningen vast, zorg ervoor dat je jezelf verankert als je op hoogtes moet werken, zorg dat je de juiste autorisaties en veiligheidschecks doet voor je ergens gaat werken. Zulke dingen.

Bij die klant besteedden ze elk jaar op een themadag aandacht aan het werk dat ze deden om letsel en ongevallen te voorkomen. Tijdens n van die dagen noemde iemand dat ze naar schatting minstens 30 levens hebben kunnen redden met kleine regeltjes - dat maakte best indruk op me.
We are shaping the future.
pi_177734674
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
  zaterdag 10 maart 2018 @ 22:18:42 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177735210
Mensen worden ook aangemoedigd om anderen te wijzen op onveilig gedrag (zoals het niet vasthouden van de leuning). :)
We are shaping the future.
pi_177736149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:06 schreef b2py het volgende:
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
Bij Shell of de NAM moet je ze opvolgen. Anders sta je binnen 5 minuten buiten. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 11 maart 2018 @ 00:46:08 #163
258802 Yreal
henk..!
pi_177739073
Heeft er iemand voor mij nog zo'n code van spoor voor een meereisretourtje leeuwarden?
pi_177739340
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:06 schreef b2py het volgende:
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
Elkaar aanspreken, mensen training te geven om kunnen gaan met kritiek, mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven, als werkgever grote transparantie hebben, inspraak geven aan de medewerkers, zijn allemaal gegarandeerde methodes om corruptie tot een absoluut minimum te beperken en het opvolgen van regels te maximaliseren. Betrokkenheid is het belangrijkste van alles. Goed werknemersschap volgt goed werkgeversschap. Vind ik dan.
Bier.
pi_177739871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:
https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp
pi_177742905
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:29 schreef MTL het volgende:
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen.
Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde.
Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel :P
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.

Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
pi_177743146
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:32 schreef Duvel het volgende:
Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen?
Je krijgt altijd een onderzoek al ga je er 1mm doorheen. Een collega werd al van de trein gehaald waarbij het sein afviel. Dat is nog een heel gezeur geweest waarbij men ook de banden van de treindienst leider had getrokken.
pi_177743395
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 01:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:
https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp
In 2016 is er nog een spoormedewerker te Geldermalsen overleden als ik mij niet vergis.
pi_177743896
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.

Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
Dat soort verstandhoudingen kunnen echt killing zijn idd.
Laatst toevallig ook voor de allereerste keer het echt aan de stok gehad met een 'collega'. De twee ritten daarna zat ik toch compleet anders op de stoel. Weg focus, weg concentratie. Kan best vervelende situaties opleveren :{
pi_177744152
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring.

[..]
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS).
Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak.
Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie.
Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok.
Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:42:10 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177745199
quote:
Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet [om de Benelux vanaf 9 april via de HSL te laten rijden]. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
Bron: de zuiderburen
We are shaping the future.
pi_177745250
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:
En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan.
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
ಠ_ಠ
pi_177745549
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:

[..]

och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
Ervaring mee? :P
pi_177746104
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:

[..]

och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
Dat ligt geheel aan de relatie met Nedtrain. Een collega is ooit van de trein gehaald omdat hij zonder toestemming het facultatief stopbord was gepasseerd. De procesleider Nedtrain liet hem van de trein halen. Die tijd van weinig potten breken is allang voorbij.

Is het zo dat de knoop van NS niet goed overweg kan met de procesleider Nedtrain heb je als machinist een zware dobber. Dan zit je tussen 2 vuren in.
  maandag 12 maart 2018 @ 12:31:26 #175
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_177765399
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 01:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven
_O-
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')