Na mijn val is er ook snel een roodwit randje opgeplakt. Maar verder niet. Maar qua arbo is het niet optimaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik moet weer met Liesj0n de hort op
Shell zeker?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Ik noem geen namen, maar het is een bedrijf in de olie en gas-sector.quote:
Het zijn ingrepen die geen KONT kosten en die heel veel persoonlijk leed voorkomen. Ik had een collega die allergisch was voor bijna alle soorten anesthesie en voor de veiligheid met barbaarse middelen onder zeil gebracht moest worden. Dat voegt echt een heel stuk leed toe nog. Dit is voor mij echt zo'n twijfelgeval tussen "kijk dan ook uit met je domme kutkop" en dan realiseer ik me dat dit soort dingen ook mij en ook anderen kunnen gebeuren die even heel druk zijn met iets anders. Niet leuk. Dan maar beetje paniek.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Bij Shell of de NAM moet je ze opvolgen. Anders sta je binnen 5 minuten buiten.quote:
Elkaar aanspreken, mensen training te geven om kunnen gaan met kritiek, mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven, als werkgever grote transparantie hebben, inspraak geven aan de medewerkers, zijn allemaal gegarandeerde methodes om corruptie tot een absoluut minimum te beperken en het opvolgen van regels te maximaliseren. Betrokkenheid is het belangrijkste van alles. Goed werknemersschap volgt goed werkgeversschap. Vind ik dan.quote:
Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:29 schreef MTL het volgende:
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen.
Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde.
Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel
Je krijgt altijd een onderzoek al ga je er 1mm doorheen. Een collega werd al van de trein gehaald waarbij het sein afviel. Dat is nog een heel gezeur geweest waarbij men ook de banden van de treindienst leider had getrokken.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:32 schreef Duvel het volgende:
Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen?
In 2016 is er nog een spoormedewerker te Geldermalsen overleden als ik mij niet vergis.quote:Op zondag 11 maart 2018 01:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:
https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp
Dat soort verstandhoudingen kunnen echt killing zijn idd.quote:Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.
Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS).quote:Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring.
[..]
Bron: de zuiderburenquote:Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet [om de Benelux vanaf 9 april via de HSL te laten rijden]. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehoudenquote:Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:
En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan.
Ervaring mee?quote:Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden
Dat ligt geheel aan de relatie met Nedtrain. Een collega is ooit van de trein gehaald omdat hij zonder toestemming het facultatief stopbord was gepasseerd. De procesleider Nedtrain liet hem van de trein halen. Die tijd van weinig potten breken is allang voorbij.quote:Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden
quote:Op zondag 11 maart 2018 01:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2018 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stondquote:Op maandag 12 maart 2018 17:49 schreef toblorone het volgende:
2x slt6 kapot op Duivendrecht en ik sta er natuurlijk achter tussen Bijlmer en dvd. geen toestemming om naar achteren te rollen...
Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwamquote:Op maandag 12 maart 2018 17:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten.
yea ik zie hem staan op de liveapp, maar stukje terug naar ut zodat wij ook terug kunnen kan helaas niet:pquote:Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stond
Neem es een pilletje man, straks val je nog flauwquote:Op maandag 12 maart 2018 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Dat is dan wel omdat men denkt dan met 2 sporen extra beter uit de voeten te kunnen.quote:Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwam
Er is ook een filmpje over elektrificatie in de jaren '50 in Nederland. Ook daar is sprake van enige acrobatiek maar dan is het wel minder dan in dit geval.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:
SNCF viert feest, de groep bestaat 80 jaar. Ze hebben een filmpje op Twitter gezet met daarin een aantal hoogtepunten:
Wat me opviel... je moest vroeger acrobatiek hebben gestudeerd om als technicus bovenleiding aan de slag te mogen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valbeveiliging? Isolatie? Beschermende werkkleding? Welnee
Ja, maar dat kwam niet door politiek hypercorrect veiligheidsbewustzijn voor genoemde technici. Dat komt omdat er een paar keer aanrijdingen mee geweest zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2018 07:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geïsoleerde ladders mogen geloof ik inderdaad niet meer.
Een werkgever, zal nooit jouw machinistenvergunning kunnen innemen. Deze worden door IL&T op persoonlijke titel geleverd, dus alleen IL&T kan jouw vergunning innemen.quote:Op zondag 11 maart 2018 12:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS).
Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak.
Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie.
Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok.
Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
Precies. Maar dan ben je ook crimineel bezig geweest.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:11 schreef MTL het volgende:
Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken.
köln duitslandquote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar is het? Ik dacht eerst Salt Lake City.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |