abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 5 maart 2018 @ 12:27:53 #26
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_177618507
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Er moet toch iets zijn wat het goedkoper, makkelijker, beter maakt om een 1200 rijvaardig te houden boven dat van een 1700 of 1800.
So we just called him Fred
  maandag 5 maart 2018 @ 12:48:43 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177618877
Nou. De 1700'en en 1800'en die NS verpatst zijn in een dermate slechte staat dat er heel veel onderdelen vervangen moeten worden. Dan is een redelijk tot goed onderhouden oudje al snel goedkoper omdat je niet meteen met veel vervangwerk zit.
pi_177619055
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177619372
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:58 schreef dennistd het volgende:
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
of je lost het zo op:
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 maart 2018 @ 13:38:31 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177619803
Betaal jij de diesel?
pi_177620096
Het was destijds leuk bedacht
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 maart 2018 @ 14:10:16 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620443
registreer om deze reclame te verbergen
goeie film jonguh *)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  maandag 5 maart 2018 @ 14:15:12 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620526
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende:
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? :o Nou ja, donderdag as een herkansing :') :X
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_177620552
Beterschap, Fles B:)B
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 maart 2018 @ 14:30:27 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620821
Dank je :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  maandag 5 maart 2018 @ 18:10:28 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177625250
https://nos.nl/artikel/22(...)oen-makkelijker.html

quote:
De grootste winst is echter te behalen door tussenstations in beide landen over te slaan. De intercity van Amsterdam naar Berlijn stopt ook in plaatsen als Hilversum en Almelo en ook in Duitsland krijgt de trein niet altijd veel vaart.
Precies. Amsterdam - Deventer - Berlijn. Klaar :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_177626416
Er is een partij wakker geworden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)msterdam-cs-a1594481
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 19:31:59 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177626774
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:16 schreef b2py het volgende:
Er is een partij wakker geworden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)msterdam-cs-a1594481
Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren :')
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177626821
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren :')
Was dat in 2012 ook al zo?

Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.

Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Bier.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:36:26 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177626854
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
We are shaping the future.
pi_177626947
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Amsterdam Centraal gaat sowieso terug in aantal sporen, omdat de middensporen verdwijnen. Ook wordt het station een doorgangsstation en verdwijnen de dwergseinen die nu nog halverwege de perrons staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177627075
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Het is al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast.
Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.

Alleen NS wil per se vasthouden aan Amsterdam Centraal voor de internationale treinen. Daarvoor is dus een extra spoor nodig om de treinenloop af te kunnen wikkelen.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:49:16 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177627087
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was dat in 2012 ook al zo?

Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.

Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Momentje, even geld bijdrukken *)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_177627095
Een flink aantal wissels zal in de praktijk nooit gebruikt hoeven worden denk ik zo.

sgra-asd.gif

Is Muiderpoort tussen Amstel en CS veelgebruikt genoem om open te houden? Er wordt nu altijd met een slakke(n)gang gereden op dat stuk. Daar moet meer uit te halen zijn.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:51:56 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627148
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:48 schreef MTL het volgende:

[..]

Het is volgens mij al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast.
Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien :Y

Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
We are shaping the future.
pi_177627181
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien :Y

Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
Daarom krijgt Zuid ook een vernieuwd station, als een internationale hub.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:56:59 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627231
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).
We are shaping the future.
pi_177627235
Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177627242
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:54 schreef MTL het volgende:

[..]

Daarom krijgt Zuid ook een vernieuwd station, als een internationale hub.
daar is toch helemaal geen ruimte , ingeklemd tussen kantoren en A10?
pi_177627254
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

daar is toch helemaal geen ruimte , ingeklemd tussen kantoren en A10?
He waar gaat de A10 ook alweer heen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')