abonnement Unibet Coolblue
pi_177725770
- mag niet, te veel bloot -

[ Bericht 91% gewijzigd door Anne op 10-03-2018 18:55:41 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 16:50:15 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177725955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Na mijn val is er ook snel een roodwit randje opgeplakt. Maar verder niet. Maar qua arbo is het niet optimaal natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 10 maart 2018 @ 16:52:16 #153
169210 liesje1979
pi_177726001
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik moet weer met Liesj0n de hort op :+
:Y :D
pi_177728231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Shell zeker? :')
pi_177728377

Op 30 oktober 2014 maakte NS bekend dat de Spaanse treinenbouwer CAF de aanbesteding voor de bouw van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) gewonnen had. CAF bouwt in totaal 118 treinstellen die vanaf 2018 bij NS in dienst moeten komen.

Op de testbaan in het Tsjechische Velim is SNG-treinstel 2704 de afgelopen weken uitvoerig getest. Na afloop van deze testritten is het stel overgebracht naar Hannover-Hainholz, om op zaterdag 10 maart 2018 doorgevoerd te worden naar Amsterdam. Tot grensstation Bad Bentheim werd het transport gereden door een 139 van RailAdventure, van wie ook de wagens aan weerszijden van het Sprinter-treinstel zijn.

Vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam Lijnwerkplaats is Railexperts verantwoordelijk. Met de fraaie 1251 op kop werd rond de klok van 15:00 uit het grensstation vertrokken. Een klein kwartier later reed het geheel als trein 13470 door de recent vrijgemaakte ingraving bij Oldenzaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-03-2018 19:11:22 ]
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 19:03:48 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177728436
Mooie foto Chef _O_ Ook gaaf dat ze met een antieke 1200 worden binnengehaald.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:08:55 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177728595
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 18:54 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Shell zeker? :')
Ik noem geen namen, maar het is een bedrijf in de olie en gas-sector.
pi_177729857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Het zijn ingrepen die geen KONT kosten en die heel veel persoonlijk leed voorkomen. Ik had een collega die allergisch was voor bijna alle soorten anesthesie en voor de veiligheid met barbaarse middelen onder zeil gebracht moest worden. Dat voegt echt een heel stuk leed toe nog. Dit is voor mij echt zo'n twijfelgeval tussen "kijk dan ook uit met je domme kutkop" en dan realiseer ik me dat dit soort dingen ook mij en ook anderen kunnen gebeuren die even heel druk zijn met iets anders. Niet leuk. Dan maar beetje paniek.
Bier.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:01:29 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177730051
Het is eigenlijk niet moeilijk. Hou trapleuningen vast, zorg ervoor dat je jezelf verankert als je op hoogtes moet werken, zorg dat je de juiste autorisaties en veiligheidschecks doet voor je ergens gaat werken. Zulke dingen.

Bij die klant besteedden ze elk jaar op een themadag aandacht aan het werk dat ze deden om letsel en ongevallen te voorkomen. Tijdens één van die dagen noemde iemand dat ze naar schatting minstens 30 levens hebben kunnen redden met kleine regeltjes - dat maakte best indruk op me.
pi_177734674
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
  zaterdag 10 maart 2018 @ 22:18:42 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177735210
Mensen worden ook aangemoedigd om anderen te wijzen op onveilig gedrag (zoals het niet vasthouden van de leuning). :)
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 maart 2018 @ 22:46:40 #162
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_177736149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:06 schreef b2py het volgende:
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
Bij Shell of de NAM moet je ze opvolgen. Anders sta je binnen 5 minuten buiten. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 11 maart 2018 @ 00:46:08 #163
258802 Yreal
henk..!
pi_177739073
Heeft er iemand voor mij nog zo'n code van spoor voor een meereisretourtje leeuwarden?
pi_177739340
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:06 schreef b2py het volgende:
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2
Elkaar aanspreken, mensen training te geven om kunnen gaan met kritiek, mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven, als werkgever grote transparantie hebben, inspraak geven aan de medewerkers, zijn allemaal gegarandeerde methodes om corruptie tot een absoluut minimum te beperken en het opvolgen van regels te maximaliseren. Betrokkenheid is het belangrijkste van alles. Goed werknemersschap volgt goed werkgeversschap. Vind ik dan.
Bier.
pi_177739871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.

Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:
https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp
pi_177742905
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:29 schreef MTL het volgende:
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen.
Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde.
Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel :P
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.

Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
pi_177743146
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:32 schreef Duvel het volgende:
Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen?
Je krijgt altijd een onderzoek al ga je er 1mm doorheen. Een collega werd al van de trein gehaald waarbij het sein afviel. Dat is nog een heel gezeur geweest waarbij men ook de banden van de treindienst leider had getrokken.
pi_177743395
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 01:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer:
https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp
In 2016 is er nog een spoormedewerker te Geldermalsen overleden als ik mij niet vergis.
pi_177743896
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.

Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
Dat soort verstandhoudingen kunnen echt killing zijn idd.
Laatst toevallig ook voor de allereerste keer het echt aan de stok gehad met een 'collega'. De twee ritten daarna zat ik toch compleet anders op de stoel. Weg focus, weg concentratie. Kan best vervelende situaties opleveren :{
pi_177744152
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring.

[..]
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS).
Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak.
Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie.
Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok.
Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:42:10 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177745199
quote:
Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet [om de Benelux vanaf 9 april via de HSL te laten rijden]. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
Bron: de zuiderburen
pi_177745250
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Cherni het volgende:
En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan.
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
pi_177745549
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:

[..]

och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
Ervaring mee? :P
pi_177746104
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:44 schreef Maegrim het volgende:

[..]

och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden :P
Dat ligt geheel aan de relatie met Nedtrain. Een collega is ooit van de trein gehaald omdat hij zonder toestemming het facultatief stopbord was gepasseerd. De procesleider Nedtrain liet hem van de trein halen. Die tijd van weinig potten breken is allang voorbij.

Is het zo dat de knoop van NS niet goed overweg kan met de procesleider Nedtrain heb je als machinist een zware dobber. Dan zit je tussen 2 vuren in.
  maandag 12 maart 2018 @ 12:31:26 #175
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_177765399
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 01:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven
_O-
pi_177766110
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:31 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

_O-
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Bier.
  maandag 12 maart 2018 @ 15:25:44 #177
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_177770055
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
_O-
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 12 maart 2018 @ 15:30:11 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177770174
Gaan we weer hoor :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 maart 2018 @ 17:44:42 #179
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177773550
Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten.
pi_177773646
2x slt6 kapot op Duivendrecht en ik sta er natuurlijk achter tussen Bijlmer en dvd. geen toestemming om naar achteren te rollen...
pi_177774006
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:49 schreef toblorone het volgende:
2x slt6 kapot op Duivendrecht en ik sta er natuurlijk achter tussen Bijlmer en dvd. geen toestemming om naar achteren te rollen...
mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stond :P
pi_177774019
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten.
Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwam
pi_177774078
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stond :P
yea ik zie hem staan op de liveapp, maar stukje terug naar ut zodat wij ook terug kunnen kan helaas niet:p
  maandag 12 maart 2018 @ 18:09:52 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177774127
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Neem es een pilletje man, straks val je nog flauw :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 maart 2018 @ 22:48:10 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177781318
SNCF viert feest, de groep bestaat 80 jaar. Ze hebben een filmpje op Twitter gezet met daarin een aantal hoogtepunten:


Wat me opviel... je moest vroeger acrobatiek hebben gestudeerd om als technicus bovenleiding aan de slag te mogen? 8)7





Valbeveiliging? Isolatie? Beschermende werkkleding? Welnee _O-
  Redactie Sport maandag 12 maart 2018 @ 23:40:38 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177782201
Nou ja, als het 1500 volt is dan hoeft er ook geen isolatie te zijn. In Nederland werd sowieso tot een paar jaar terug ook nog aan bovenleiding die onder spanning stond gewerkt, en misschien zelfs nog steeds wel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177784548
Geïsoleerde ladders mogen geloof ik inderdaad niet meer.
Bier.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:34:08 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177785163
:D schitterend
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:18:20 #189
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177785683
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwam
Dat is dan wel omdat men denkt dan met 2 sporen extra beter uit de voeten te kunnen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:19:41 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177785706
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:
SNCF viert feest, de groep bestaat 80 jaar. Ze hebben een filmpje op Twitter gezet met daarin een aantal hoogtepunten:


Wat me opviel... je moest vroeger acrobatiek hebben gestudeerd om als technicus bovenleiding aan de slag te mogen? 8)7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Valbeveiliging? Isolatie? Beschermende werkkleding? Welnee _O-
Er is ook een filmpje over elektrificatie in de jaren '50 in Nederland. Ook daar is sprake van enige acrobatiek maar dan is het wel minder dan in dit geval.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 11:01:56 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177787128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geïsoleerde ladders mogen geloof ik inderdaad niet meer.
Ja, maar dat kwam niet door politiek hypercorrect veiligheidsbewustzijn voor genoemde technici. Dat komt omdat er een paar keer aanrijdingen mee geweest zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:50:25 #192
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_177788063
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:50 schreef MTL het volgende:

[..]

Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS).
Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak.
Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie.
Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok.
Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
Een werkgever, zal nooit jouw machinistenvergunning kunnen innemen. Deze worden door IL&T op persoonlijke titel geleverd, dus alleen IL&T kan jouw vergunning innemen.
Dus raak jij je baan kwijt door een STS, maar heb je ondanks dat wel de keuring gehaald? Dan kun je gewoon verder solliciteren als mcn
pi_177788548
Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken.
pi_177789197
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:11 schreef MTL het volgende:
Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken.
Precies. Maar dan ben je ook crimineel bezig geweest.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:32:00 #195
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177800627


zal de koppeling zo kapot gaan?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177800684
Waar is het? Ik dacht eerst Salt Lake City.
Bier.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:41:01 #197
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177800890
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar is het? Ik dacht eerst Salt Lake City.
köln duitsland
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:42:55 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177800974
Zie dat ding tekeer gaan dan :D
pi_177801788


Trams worden wel vaker zo mishandeld, zo ook in Hongarije.
pi_177809444
Wat slijten de SLT-stoeltjes snel..
https://imgur.com/RKoVdoG
dag
pi_177809598
Daarom krijgen ze als het goed is ergens komend jaar ook nieuwe bekleding.
  woensdag 14 maart 2018 @ 07:52:34 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177809806
Ze zijn ook alweer tien jaar in gebruik.
pi_177810219
10 jaar lang de gespierde billen van al die fitgirls is ook niet niks
  Redactie Sport woensdag 14 maart 2018 @ 08:59:15 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177810599
Mijn vakantie naar het Bayerische Wald begint alweer goed: op tijd uit Gronau vertrokken maar in Ochtrup lopen we al +15 op door een vertraagde tegentrein...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 14 maart 2018 @ 11:14:27 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177812536
Het viel uiteindelijk nog mee: +10 en in Münster +5. Nu van Hamm naar Kassel, heel vervelend tweede klas in een voormalige Apmz die nu Bpwmz genoemd wordt O-)


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177812832
DDM1
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_177815446
Gaan we interieurplaatjes posten?
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:31:23 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177815477
Oei, Fyra V250. Lang geleden dat ik daarin heb gezeten.
  Redactie Sport woensdag 14 maart 2018 @ 13:32:45 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177815514
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:30 schreef MTL het volgende:
Gaan we interieurplaatjes posten?
[ link | afbeelding ]
Nou ja,ik plaatste hem omdat niet iedereen direct een beeld van het interieur van een Apmz-rijtuig heeft ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177817207
Interieurplaatjes?







Help me even, waar is die laatste ook alweer van?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 14:55:37 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177817421
Pfimpfel-Ekspres.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 maart 2018 @ 15:10:08 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177817636
Ik denk ICL, ziet er uit als een DB Interregio namelijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177817813


Wie dat ooit heeft bedacht.. :') ik kon met mijn 1.70 niet eens fatsoenlijk zitten op die 2zits
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2018 @ 16:27:21 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177819151
Het goede oude Plant T. Dat was een verschrikking met die stoelen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177819193
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:30 schreef MTL het volgende:
Gaan we interieurplaatjes posten?
[ link | afbeelding ]
Goed raadplaatje op bruiloften
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:23:25 #216
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177820165
Hee, I see what you did there!
pi_177820185


En deze?
pi_177820390
Dat is geen interieur :')
pi_177824445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef Ireyon het volgende:
Interieurplaatjes?


[ afbeelding ]

Help me even, waar is die laatste ook alweer van?
Is dat niet een coupe in die OBB stam van de oude beneluztrein?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 21:47:40 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177825514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:24 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

En deze?
Zeker eoa tsjechische buitenwijk ofzo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:48:39 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177825532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef Ireyon het volgende:
Interieurplaatjes?

[ afbeelding ]

Ik mis deze doorgezakte meuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_177826916
Net een nieuw personal best gehaald, volgens mij :P
Met de ICD met +4 vertrokken vanuit Amsterdam, met -1 aangekomen in Rotterdam. Totale reistijd: 36 minuten, inclusief de stop op Schiphol. Toch best netjes, al zeg ik het zelf :P

Altijd fijn als er nog een andere trein voorlangs moet, terwijl de betreffende trein op mijn vertrektijd pas binnen komt en daarna nog leeggelopen moet worden door de HC's ;(
pi_177827840
beetje gesmokkeld met de AFB? :P
pi_177831195
Negen sporen krijgt het enige echte CS van NL: https://www.nu.nl/binnenl(...)ng-amsterdam-cs.html
  donderdag 15 maart 2018 @ 07:55:58 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177831255
Rotterdam is toch pas verbouwd? :?
pi_177831587
quote:
Ook het aantal wissels wordt verlaagd.
*O*
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:34:44 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177831602
Het is definitief, vanaf 9 april gaat de Benelux via Breda rijden.

En de prijzen gaan veranderd worden:
quote:
Parallel met dit verbeterde aanbod wordt ook een nieuw tariefmodel ingevoerd. Het “Flex”tarief is vergelijkbaar met het huidige tarief. Vroegboekers (minstens zeven dagen op voorhand) kunnen straks profiteren van kortingen (“Early Bird” tarief). Het nieuwe tariefmodel is zeer transparant, met vaste kortingsbedragen op basis van de afstand die je aflegt. De verkoop start op 20 maart.

pi_177831661
dordtse bekken schuimen nu al :P
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:41:30 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177831677
Roosendaalse ook :P
pi_177832150
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:41 schreef James1988 het volgende:
Roosendaalse ook :P
- Lekker boemelen met het duikbrilletje
- Gratis parkeren in Essen en verder met een IC van fatsoenlijk materieel

Ach wat boeit het mij ook, woon inmiddels al jaren in Eindhoven :+ . Ben wel gek om met de trein naar Antwerpen/Parijs te gaan wanneer er ook Flixbus rijdt.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:26:02 #231
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177832367
9 sporen op Amsterdam CS lijkt me wel vrij weinig, aangezien er ook genoeg goederentreinen doorheen komen... Amsterdam Zuid lijkt me ook niet echt ideaal voor internationale treinen; tenzij je frequentie van metro vanaf CS naar Zuid omhoog schroeft.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:43:53 #232
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177832703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
9 sporen op Amsterdam CS lijkt me wel vrij weinig, aangezien er ook genoeg goederentreinen doorheen komen... Amsterdam Zuid lijkt me ook niet echt ideaal voor internationale treinen; tenzij je frequentie van metro vanaf CS naar Zuid omhoog schroeft.
De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn elke 5 minuten gaat rijden.
pi_177832876
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:22 schreef Maegrim het volgende:
beetje gesmokkeld met de AFB? :P
Nee, niet eens. Heb mij keurig aan alle limieten en regels gehouden :P
Maar iedereen leek mee te werken. Kon overal vol gas overheen, hoefde niet zoals normaal achter een sprinter aan te sukkelen, hoefde nergens te wachten en natuurlijk scherp op de ETCS remcurve remmen :P

--

Die 9 sporen zullen wel krap worden, maar elk wissel dat daar weggehaald wordt is er weer één :)
Ben benieuwd!
pi_177834961
zeg we gaan toch niet te efficiënt werken he? dan komt de rest van ons nog in een slecht daglicht te staan -O-
pi_177835583
Sorry :@

[ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 15-03-2018 12:46:47 ]
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:11:22 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177836512
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:54 schreef MTL het volgende:
natuurlijk scherp op de ETCS remcurve remmen
Duitser :P
pi_177836684
terug naar de tijd waar treinen lang staan wachten voor het binnenrijden van het station.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 maart 2018 @ 16:42:48 #239
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_177841150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:43 schreef freako het volgende:

[..]

De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn elke 5 minuten gaat rijden.
Vooralsnog kan de NZL slechts om de 6 minuten rijden. Oorzaak: gepruts qua beveiliging, stukje enkelspoor en safe haven. Ja, het is de bedoeling dat de frequentie wordt verhoogd naar eens per 5 minuten, roepen GVB en Dienst Metro en Tram in koor. Maar wanneer? Als je dat vraagt, blijft het stil. En dan nog, om een enorme reizigersgroei aan te kunnen op Zuid, is een metro per 5 minuten nog steeds te weinig. Amsterdam heeft al met al zijn zaakjes niet op orde.
pi_177842123
quote:
13s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vooralsnog kan de NZL slechts om de 6 minuten rijden. Oorzaak: gepruts qua beveiliging, stukje enkelspoor en safe haven. Ja, het is de bedoeling dat de frequentie wordt verhoogd naar eens per 5 minuten, roepen GVB en Dienst Metro en Tram in koor. Maar wanneer? Als je dat vraagt, blijft het stil. En dan nog, om een enorme reizigersgroei aan te kunnen op Zuid, is een metro per 5 minuten nog steeds te weinig. Amsterdam heeft al met al zijn zaakjes niet op orde.
Wie heeft zijn zaakjes wel op orde eigenlijk qua beloften vs realisatie?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 maart 2018 @ 17:25:16 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177842238
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:30 schreef MTL het volgende:
Gaan we interieurplaatjes posten?
Nee mag niet van Anne :N

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:44 schreef Adrie072 het volgende:
- mag niet, te veel bloot -
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177843076
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_177843133
Oh Oh Cherso belde
pi_177843286
en dat nummer wat ze draaien is toch vals zeg. de oorspronkelijke versie;

als je dus oude mannen in de trein tegenkomt, dit loeihard afspelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_177845526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:39 schreef Salatrel het volgende:
dordtse bekken schuimen nu al :P
Dat doen ze al een hele poos !!!! Weer een verbinding minder :-(
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:37:35 #246
472645 BLS
verbindt.
pi_177852441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dat nummer wat ze draaien is toch vals zeg. de oorspronkelijke versie;

als je dus oude mannen in de trein tegenkomt, dit loeihard afspelen.
Vanaf een oude scheve plaat klinkt elk nummer vals.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:52 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177858294
Nieuwe tarieven Intercity Brussel via de Hogesnelheidslijn: vroegboekers reizen goedkoop

Nou nou, Breda - Antwerpen/Brussel wordt maarliefst 20 cent goedkoper dan nu. Ook al heb je 27 minuten tijdwinst en leg je veel minder kilometers af. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-03-2018 10:20:39 ]
pi_177860413
Hij gaat rijden als vervanging van een ICD trein? Dat zal lekker druk worden, mag hopen dat-ie op z'n minst in lengte is verdubbeld dan.
pi_177860461
Nee, als aanvulling.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 12:19:15 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177860788
Nee, als vervanging van de serie 1000.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177860873
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:00 schreef Ireyon het volgende:
Hij gaat rijden als vervanging van een ICD trein? Dat zal lekker druk worden, mag hopen dat-ie op z'n minst in lengte is verdubbeld dan.
ze willen hem goed laten keuren voor 7 bakken.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:38:33 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177861067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:19 schreef dennistd het volgende:
Nee, als vervanging van de serie 1000.
Alleen dit jaar, vanaf dienstregeling 2019 in aanvulling op. Gevolg is wel dat de Thalys dan 2 minuten langer onderweg zal zijn tussen Rotterdam en Schiphol.
pi_177861205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

ze willen hem goed laten keuren voor 7 bakken.
Triest. Dat was 10 jaar geleden al te weinig. Toen het nog een volledig losstaande internationale trein was.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:42:49 #254
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177865954
ProRail heeft het contract IJssel-Herfte gegund vandaag!

[twitter]https://twitter.com/ZwolleSpoort/status/974661233784840192?s=20[/twitter]

[ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 16-03-2018 21:53:37 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_177867038
Ik zag de uitslag vorige week al? 🤔
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:45:10 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177867110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:41 schreef b2py het volgende:
Ik zag de uitslag vorige week al? 🤔
Was dat niet het voornemen tot gunning en is nu de bezwaartermijn verlopen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 18:02:03 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177867478
En hoe is jullie uitzicht uit de trein vandaag?


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177867767
iets minder mooi

  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:21:40 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177867788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:02 schreef dennistd het volgende:
En hoe is jullie uitzicht uit de trein vandaag?
Ik werkte vandaag thuis. Welk uitzicht vanuit de trein? :P
quote:
Zuid-Duitsland?
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 18:44:11 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177868183
Ja, Salzburg-Rosenheim, ergens bij Bergen (ja, zo heet die plaats echt) volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177868318
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was dat niet het voornemen tot gunning en is nu de bezwaartermijn verlopen?
Bezwaartermijn is toch wel langer dan een weekje? Dacht een week of zes
pi_177868567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:02 schreef dennistd het volgende:
En hoe is jullie uitzicht uit de trein vandaag?


[ afbeelding ]
Ik had wel uitzicht op de trein op de A10, bijzonder eigenlijk hoeveel leeg/dood/niet toepasbaar materieel daar staat op de bundel in de boog.. Allemaal halve stammetjes enzo
pi_177868863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had wel uitzicht op de trein op de A10, bijzonder eigenlijk hoeveel leeg/dood/niet toepasbaar materieel daar staat op de bundel in de boog.. Allemaal halve stammetjes enzo
Wat daar staat is allemaal in diverse staat van onderhoud, het spul aan de noordkant staat aan de depotvoeding en het spul aan de zuidkant worden loccen van uitgewisseld of moet in delen naar OB watergraafsmeer/zaanstraat/onnen. Er staat daar niks weg te rotten :)
  vrijdag 16 maart 2018 @ 19:34:43 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177869154
En dat TEE-ding dan? :P
  vrijdag 16 maart 2018 @ 19:36:16 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177869182
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:34 schreef James1988 het volgende:
En dat TEE-ding dan? :P
Niet zichtbaar vanaf de A10.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_177869259
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:34 schreef James1988 het volgende:
En dat TEE-ding dan? :P
Da's de asbestreserve :Y
  vrijdag 16 maart 2018 @ 19:40:22 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177869271
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet zichtbaar vanaf de A10.
Ik kom zelden in die regio en al helemaal niet met de auto. :P
pi_177869704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:16 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Wat daar staat is allemaal in diverse staat van onderhoud, het spul aan de noordkant staat aan de depotvoeding en het spul aan de zuidkant worden loccen van uitgewisseld of moet in delen naar OB watergraafsmeer/zaanstraat/onnen. Er staat daar niks weg te rotten :)
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is..
  PR/Manusje van alles vrijdag 16 maart 2018 @ 20:13:06 #270
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_177869971
quote:
“Ook is het de vraag of er tijdens de verbouwing nog plaats op Amsterdam Centraal is voor internationale treinen als de Thalys, de Eurostar en de IC Brussel. Waarschijnlijk moeten de internationale treinen uitwijken naar Amsterdam Zuid zodat de binnenlandse treindiensten door kunnen gaan.”
Hier moet je toch van janken.

Laten we wissels saneren zodat we veel meer problemen creëren dan dat we mogelijk wellicht misschien oplossen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_177870194
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hier moet je toch van janken.

Laten we wissels saneren zodat we veel meer problemen creëren dan dat we mogelijk wellicht misschien oplossen. :')
Vooralsnog wijzen de resultaten van DSSU erop dat het bestendiger is geworden, met minder vertragingen en meer aansluitingen gehaald....

Ik was geen fan van het project maar heel misschien is het toch niet zo heel gek geweest.
Bier.
  PR/Manusje van alles vrijdag 16 maart 2018 @ 20:25:32 #272
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_177870312
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vooralsnog wijzen de resultaten van DSSU erop dat het bestendiger is geworden, met minder vertragingen en meer aansluitingen gehaald....

Ik was geen fan van het project maar heel misschien is het toch niet zo heel gek geweest.
Het is onvermijdelijk dat al die wisselstraten gesaneerd worden. Dat snap ik, in het belang van. Endezulks. Maar het is toch vast wel technisch mogelijk om meer dan 10 sporen te handhaven om te voorkomen dat je capaciteitsproblemen krijgt en daarnaast een hele rits wissels met overbodig spoor te saneren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 16 maart 2018 @ 20:27:32 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177870364
Het enige jammere aan DSSU is dat de bijsturingsmaatregelen dermate beperkt zijn dat er al vrij snel over een langere route treinen geschrapt moeten worden wanneer er wat uitwerpselen in contact zijn gekomen met een luchtcirculatieapparaat.

Als er geen intercity's kunnen rijden tussen Utrecht en Amsterdam is het niet ongebruikelijk dat de IC-dienst tussen Utrecht en Eindhoven wordt teruggebracht tot een halfuursdienst. Dat zou voor mijn gevoel beter moeten kunnen.
pi_177870424
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:27 schreef James1988 het volgende:
Het enige jammere aan DSSU is dat de bijsturingsmaatregelen dermate beperkt zijn dat er al vrij snel over een langere route treinen geschrapt moeten worden wanneer er wat uitwerpselen in contact zijn gekomen met een luchtcirculatieapparaat.

Als er geen intercity's kunnen rijden tussen Utrecht en Amsterdam is het niet ongebruikelijk dat de IC-dienst tussen Utrecht en Eindhoven wordt teruggebracht tot een halfuursdienst. Dat zou voor mijn gevoel beter moeten kunnen.
Desnoods met overloopwissels die op wat hogere snelheid bereden kunnen worden, ruim voor het station.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 20:32:00 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177870479
Er zouden inderdaad meer bijsturingswissels moeten komen. Mochten die in storing komen te liggen dan direct een monteur erop af om hem te klemmen. En zorgen dat de aansturing (software bij de treindienstleider) zodanig is dat als het wissel geklemd is deze als vast element gezien wordt en dus gewoon met normale snelheid bereden kan worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 maart 2018 @ 21:46:27 #276
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177872111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Bezwaartermijn is toch wel langer dan een weekje? Dacht een week of zes
Het is nu de definitieve gunning geworden. Het voornemen tot gunnen was al eerder. Maar dan is er nog de Alcatel-termijn: de periode van bezwaar, die is twee weken bij aanbestedingstrajecten. Zes weken is in Nederland gebruikelijk bij publiekrecht (vergunningen e.d.)

Enneh... hoe kan ik een tweet mooi ingelinkt hebben? Ik gebruikte nu [tweet][/tweet], maar dat werkte dus niet...

edit: [twitter][/twitter] is het ook niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 16-03-2018 21:54:05 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 21:50:54 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177872200
Volgens mij is het gewoon twitter, niet tweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 maart 2018 @ 21:52:50 #278
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177872243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het is onvermijdelijk dat al die wisselstraten gesaneerd worden. Dat snap ik, in het belang van. Endezulks. Maar het is toch vast wel technisch mogelijk om meer dan 10 sporen te handhaven om te voorkomen dat je capaciteitsproblemen krijgt en daarnaast een hele rits wissels met overbodig spoor te saneren.
Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.

Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_177872401
jack twitterde op dinsdag 21-03-2006 om 21:50:14 just setting up my twttr reageer retweet
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:46 schreef Goverman het volgende:

[..]

Het is nu de definitieve gunning geworden. Het voornemen tot gunnen was al eerder. Maar dan is er nog de Alcatel-termijn: de periode van bezwaar, die is twee weken bij aanbestedingstrajecten. Zes weken is in Nederland gebruikelijk bij publiekrecht (vergunningen e.d.)

Enneh... hoe kan ik een tweet mooi ingelinkt hebben? Ik gebruikte nu [tweet][/tweet], maar dat werkte dus niet...

edit: [twitter][/twitter] is het ook niet...
Edit: dat was 100% niet de link die ik plakte :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 22:04:43 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177872531
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:52 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.

Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Op zich best logisch, een airportsprinter, omdat je tussen Amsterdam CS en Schiphol/Hoofddorp een hoge frequentie wilt.

Ook Amsterdam CS - Den Haag via Haarlem is best logisch, omdat je Schiphol - Den Haag via treinen die over de zuidtak rijden kunnen doen, alleen is de layout van de sporen bij de splitsing in Leiden/Warmond gebaseerd op treindiensten Schiphol-Den Haag HS en Haarlem-Den Haag CS.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 22:16:18 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177872776
Alleen die internationale treinen op Amsterdam Zuid ...

Het station is een winderig tochthok en heeft totaal geen allure
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177872873
Friesland ook niet en toch hoort het nog steeds bij Nederland, wat is je punt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 22:26:58 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177872936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:22 schreef b2py het volgende:
Friesland ook niet en toch hoort het nog steeds bij Nederland, wat is je punt?
Dat klopt. De Friese stations blinken bepaald niet uit, maar voor een station dat het startpunt voor internationale treinen moet worden zou je wel iets meer mogen verwachten dan wat er nu staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:28:12 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177872954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:52 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.

Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Plek zat hoor, als ze wat beter aan stadsplanning hadden gedaan...
So we just called him Fred
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:31:33 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177873004
Zijn extra brede perrons nou echt nodig? Tuurlijk is het druk in de spits maar het zijn ook weer geen chinese/japanse toestanden of zo
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:35:02 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177873061
Waarom moeten internationale treinen zo nodig naar Amsterdam Zuid?

Operationeel lijkt het me niet echt handig: vanaf Amsterdam Centraal kun je makkelijk bij drie opstelterreinen komen (Zaanstraat, Dijksgracht en Watergraafsmeer), vanaf Zuid kun je alleen met wat moeite bij de Meer komen. Als je met getrokken materieel uit Duitsland komt ben je helemaal de sjaak, dan mag je doorrijden naar Hoofddorp door een toch al verzadigde Schipholtunnel.

Commercieel aantrekkelijk lijkt het me ook niet echt: Amsterdam Centraal ligt midden in de stad en is omgeven door allerlei toeristische trekpleisters, en aansluitend OV in alle windrichtingen is goed geregeld.

Zuid heeft niks dat interessant is voor toeristen, nu niet en ook niet in de toekomst. Dat is niet erg (Zuid is waar het geld verdiend wordt), maar als je denkt aan "weekendje Londen" zou je het vreemd vinden als Canary Wharf dé entree tot je stad is. Datzelfde geldt ook voor Amsterdam.
pi_177873115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:35 schreef James1988 het volgende:
Waarom moeten internationale treinen zo nodig naar Amsterdam Zuid?

Operationeel lijkt het me niet echt handig: vanaf Amsterdam Centraal kun je makkelijk bij drie opstelterreinen komen (Zaanstraat, Dijksgracht en Watergraafsmeer), vanaf Zuid kun je alleen met wat moeite bij de Meer komen. Als je met getrokken materieel uit Duitsland komt ben je helemaal de sjaak, dan mag je doorrijden naar Hoofddorp door een toch al verzadigde Schipholtunnel.

Commercieel aantrekkelijk lijkt het me ook niet echt: Amsterdam Centraal ligt midden in de stad en is omgeven door allerlei toeristische trekpleisters, en aansluitend OV in alle windrichtingen is goed geregeld.

Zuid heeft niks dat interessant is voor toeristen, nu niet en ook niet in de toekomst. Dat is niet erg (Zuid is waar het geld verdiend wordt), maar als je denkt aan "weekendje Londen" zou je het vreemd vinden als Canary Wharf dé entree tot je stad is. Datzelfde geldt ook voor Amsterdam.
Zuid heeft gewoon een rechtstreekse verbinding met de watergraafsmeer, waar bijna alle internationale treinen direct naar toe kunnen rijden.

Even los van het feit dat in de recente plannen ook de verbinding lelylaan-zuid opduikt.

[ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 16-03-2018 22:43:50 ]
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:46:39 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177873249
Je bedoelt dat enkelsporige verbindingsboogje bij Diemen, waar je gelijkvloers moet kruisen met de tegenrichting? Het kan, maar ideaal is het niet.

En dan heb je nog steeds te maken met de IC Berlijn, zolang die geen stuurrijtuig of tweede loc heeft kun je niet anders dan doorrijden naar Hoofddorp Opstel, of loc omlopen en kopmaken. ICE zou kop moeten maken in Amsterdam Zuid.

Ook niet echt handig, want dat kost tijd en vraagt misschien specifieke infrastructuur (lees: wissels).
pi_177873272
Was er geen sprake van extra opstelsporen bij dat zuidasproject? Niet dat ik het er mee eens ben hoor, alleen al vanwege de prestige zou het naar Centraal moeten.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 22:54:00 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177873371
Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 maart 2018 @ 22:54:09 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177873374
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:46 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt dat enkelsporige verbindingsboogje bij Diemen, waar je gelijkvloers moet kruisen met de tegenrichting? Het kan, maar ideaal is het niet.

En dan heb je nog steeds te maken met de IC Berlijn, zolang die geen stuurrijtuig of tweede loc heeft kun je niet anders dan doorrijden naar Hoofddorp Opstel, of loc omlopen en kopmaken. ICE zou kop moeten maken in Amsterdam Zuid.

Ook niet echt handig, want dat kost tijd en vraagt misschien specifieke infrastructuur (lees: wissels).
Loc klaar zetten op Zuid om de trein terug te slepen naar Watergraafsmeer.

Maar het blijft vreemd om internationale treinen niet naar Centraal te laten rijden.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 maart 2018 @ 22:57:22 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177873428
Ik vraag me af wat de plannen zijn voor het huidige keerspoor in Diemen-Zuid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177873871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was er geen sprake van extra opstelsporen bij dat zuidasproject? Niet dat ik het er mee eens ben hoor, alleen al vanwege de prestige zou het naar Centraal moeten.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 22:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Loc klaar zetten op Zuid om de trein terug te slepen naar Watergraafsmeer.

Maar het blijft vreemd om internationale treinen niet naar Centraal te laten rijden.
Als je kijkt naar de grootste europese hoofdsteden, hoeveel hebben er dan een centraal station waar ze alle internationale treinen naar toe sturen?

We weten allemaal het antwoord.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 23:24:03 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177873919
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 23:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]

[..]

Als je kijkt naar de grootste europese hoofdsteden, hoeveel hebben er dan een centraal station waar ze alle internationale treinen naar toe sturen?

We weten allemaal het antwoord.
Op Parijs, Londen en Moskou na eigenlijk bijna allemaal. (waarbij je zelfs nog kan betogen dat alle internationale treinen in Londen op hetzelfde station komen)

En hoofdsteden met een Centraal Station waar de meeste internationale treinen niet komen kan ik zo eigenlijk niet verzinnen.

Brussel voor 1952, geloof ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177873952
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op Parijs, Londen en Moskou na eigenlijk bijna allemaal.

En hoofdsteden met een Centraal Station waar de meeste internationale treinen niet komen kan ik zo eigenlijk niet verzinnen.

Brussel voor 1952, geloof ik.
Hoeveel internationale treinen stoppen er nog in brussel centraal? Ik zie alleen de benelux.


Was het in berlijn een probleem voor 2006?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 23:33:42 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177874085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 23:26 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoeveel internationale treinen stoppen er nog in brussel centraal? Was het in berlijn een probleem voor 2006?
Het grote toegangsstation voor Brussel is eigenlijk altijd Brussel Zuid geweest (en Schaarbeek in vroeger tijden). Het is het grootste en belangrijkste station van de stad en het grootste overstapknooppunt en daarmee ook een logische bestemming voor internationale treinen. Dat gaat voor A'dam Zuid niet op.

Berlijn is sowieso een apart verhaal vanwege de muur, maar voor 1989 stopten alle belangrijke treinen naar West-Berlijn bij de dierentuin en was het Ostbf het centrale station van Oost-Berlijn. Na '89 werd Ost het 'centrale' overstapstation voor Berlijn, maar die stad heeft nu eenmaal niet één centrum. Bij de voltooiing werd vrijwel al het internationale verkeer naar Hbf verplaatst.

Punt is: de internationale verbindingen horen aan te komen op het belangrijkste knooppunt in de stad. In Brussel is dat Zuid, in Berlijn Hbf, in Wenen uiteindelijk ook, in Rome is het Termini en in Amsterdam is dat Centraal. Dus niet Zuid.

Alleen voor Londen, Parijs, Moskou en Budapest gaat die logica niet op omdat dat steden zijn met een setje kopstations. Daar is niet één hoofdstation.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177874199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 23:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het grote toegangsstation voor Brussel is eigenlijk altijd Brussel Zuid geweest (en Schaarbeek in vroeger tijden). Het is het grootste en belangrijkste station van de stad en het grootste overstapknooppunt en daarmee ook een logische bestemming voor internationale treinen. Dat gaat voor A'dam Zuid niet op.

Berlijn is sowieso een apart verhaal vanwege de muur, maar voor 1989 stopten alle belangrijke treinen naar West-Berlijn bij de dierentuin en was het Ostbf het centrale station van Oost-Berlijn. Na '89 werd Ost het 'centrale' overstapstation voor Berlijn, maar die stad heeft nu eenmaal niet één centrum. Bij de voltooiing werd vrijwel al het internationale verkeer naar Hbf verplaatst.

Punt is: de internationale verbindingen horen aan te komen op het belangrijkste knooppunt in de stad. In Brussel is dat Zuid, in Berlijn Hbf, in Wenen uiteindelijk ook, in Rome is het Termini en in Amsterdam is dat Centraal. Dus niet Zuid.

Alleen voor Londen, Parijs, Moskou en Budapest gaat die logica niet op omdat dat steden zijn met een setje kopstations. Daar is niet één hoofdstation.
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 23:58:39 #298
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177874489
Als ik ergens buiten de stad gedropt wil worden en eerst nog een metro moet pakken, dan ga ik wel vliegen :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 17 maart 2018 @ 00:01:54 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177874534
Wellicht zijn huidige plannen gewoon te veel kwestie van NS tevreden houden in plaats van wat commercieel en toeristisch belangrijk is voor Amsterdam. Zuid is inderdaad helemaal niks.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 00:13:36 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177874666
Als je het rapport leest wat op de website van het LOCOV beschikbaar is dan komt gewoon naar voren dat alle varianten eigenlijk volstrekt onvoldoende zijn. Amsterdam Zuid kent sowieso een capaciteitsknelpunt als het station met de voorziene groei niet wordt uitgebreid. De uitbreiding gebruiken voor internationale treinen en de IC-direct maakt dan niet ineens dat het wel kan. Leuk als je de vervanging van een viaduct kunt uitstellen door minder sporen te maken maar als die in een dusdanige vorm is dat dit nodig is dan kan je erop wachten dat dit binnen enkele tientallen jaren alsnog nodig is. Deze rekening vooruit schuiven is dan behoorlijk kortzichtig.

In het document worden dienstregelingsoplossingen voorgesteld die nog nooit in een project zijn voorgesteld voordat het in uitvoering zou gaan. Maatregelen als wachttijden van 5 minuten, rare frequentieverdelingen over het uur (dan heb ik het dus niet over 10/20) en meer van dit soort "oplossingen" zijn alleen als lapmiddelen als tijdelijke situaties toegepast of wanneer een project na afloop niet bleek te voldoen. Aangezien het eindresultaat na een project nooit is wat men verwacht had en men ontzettend heeft zitten knijpen kan het alleen maar slechter worden. Het hele verhaal ademt gewoon dat wat er is bedacht eigenlijk niet kan maar dat men tot het uiterste heeft geprobeerd om niet op de rode knop te drukken. Eigenlijk had ProRail dat moeten doen maar er is teveel sprake van een "can do" mentaliteit geweest.

Uiteindelijk hebben bestuurlijke partijen die onvoldoende kennis van de materie op het vlak van infrastructuur en dienstregeling een rapport gekregen die stelt dat het niet optimaal is maar wel kan terwijl dat een veel te rooskleurig beeld van de werkelijkheid geeft. Dan beginnen met koffieautomatenpraat over airportsprinters, aanbestedingen en politieke bedoelingen van NS is een marginaal onderdeel van het geheel totaal opblazen terwijl er veel meer aan de hand is. Het geeft wel weer aan wat voor tunnelvisie hier van toepassing is.

Hier is gewoon een brevet van onvermogen afgegeven. Het werk moet over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')