ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 4 maart 2018 00:01 schreef JDude het volgende: Ik had tot op heden nog nooit van De Dagelijkse Standaard gehoord en wens alle 18-jarigen van Europa een fantastische reis toe van de ¤0,10 die ik er misschien aan bijdraag.
Niks aan gemist, gewoon de zoveelste site voor rechtse rukkers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.
Voor Erasmus+Youth geldt hetzelfde.
Dit is satire op de vroege ochtend, toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben zelf ook al 11 jaar actief met Erasmus+Youth en de voorloper, YiA. Tuurlijk leer je d'r zoveel van, maar toch ben ik er van overtuigd dat dit een van de dingen is die ze zelf 'European citizenship' noemen. Zo'n bak geld geven ze niet uit omdat het leuk is
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende: Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Ja inderdaad. Ik woon graag op een continent zonder oorlog ook.
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Misschien zijn die leidingen eerder kapot gevroren maar wordt dat nu het weer warmer aan het worden is pas duidelijk?
Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Dat soort dingen merk je pas als het water weer ontdooit in de leiding, en nieuwe of oude leidingen knappen even makkelijk.
Nadat er vorig weekend twee Alpen Expressen naar Oostenrijk vertrokken waren kwamen er deze week ook weer twee terug. Door werkzaamheden moest er omgereden worden vanaf Den Bosch via Arnhem naar Utrecht. Tien minuten eerder was de eerste Alpen Express met loc 9901 en achter op 186 456 al doorgekomen in Nijmegen Lent waarne het rond tien voor elf de beurt was aan de goede oude 1251. In Arnhem kwam de 9901 van de eerste trein op kop van deze tweede trein op weg naar Utrecht, Amsterdam en Leiden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 maart 2018 10:36 schreef FredvZ het volgende: Ergens toch wel bizar dat ondanks het enorme loc overschot in Nederland het toch het meest gunstigste is om met de oudste loc te rijden.
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Op maandag 5 maart 2018 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin.
quote:
Op maandag 5 maart 2018 11:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Er moet toch iets zijn wat het goedkoper, makkelijker, beter maakt om een 1200 rijvaardig te houden boven dat van een 1700 of 1800.
Nou. De 1700'en en 1800'en die NS verpatst zijn in een dermate slechte staat dat er heel veel onderdelen vervangen moeten worden. Dan is een redelijk tot goed onderhouden oudje al snel goedkoper omdat je niet meteen met veel vervangwerk zit.
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 maart 2018 12:58 schreef dennistd het volgende: En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende: Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? Nou ja, donderdag as een herkansing
De grootste winst is echter te behalen door tussenstations in beide landen over te slaan. De intercity van Amsterdam naar Berlijn stopt ook in plaatsen als Hilversum en Almelo en ook in Duitsland krijgt de trein niet altijd veel vaart.
Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren
Was dat in 2012 ook al zo?
Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.
Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende: Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Amsterdam Centraal gaat sowieso terug in aantal sporen, omdat de middensporen verdwijnen. Ook wordt het station een doorgangsstation en verdwijnen de dwergseinen die nu nog halverwege de perrons staan.
Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende: Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Het is al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast. Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Alleen NS wil per se vasthouden aan Amsterdam Centraal voor de internationale treinen. Daarvoor is dus een extra spoor nodig om de treinenloop af te kunnen wikkelen.
Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.
Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Een flink aantal wissels zal in de praktijk nooit gebruikt hoeven worden denk ik zo.
Is Muiderpoort tussen Amstel en CS veelgebruikt genoem om open te houden? Er wordt nu altijd met een slakke(n)gang gereden op dat stuk. Daar moet meer uit te halen zijn.
Het is volgens mij al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast. Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien
Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).