abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 maart 2018 @ 01:03:36 #1
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_177592395


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  zondag 4 maart 2018 @ 09:13:45 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177594015
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2018 00:01 schreef JDude het volgende:
Ik had tot op heden nog nooit van De Dagelijkse Standaard gehoord en wens alle 18-jarigen van Europa een fantastische reis toe van de ¤0,10 die ik er misschien aan bijdraag.
Niks aan gemist, gewoon de zoveelste site voor rechtse rukkers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 maart 2018 @ 09:14:10 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177594021
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 01:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.

Voor Erasmus+Youth geldt hetzelfde.
Dit is satire op de vroege ochtend, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 09:24:21 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177594134
Neen ik ben opzich redelijk serieus :)

Ben zelf ook al 11 jaar actief met Erasmus+Youth en de voorloper, YiA.
Tuurlijk leer je d'r zoveel van, maar toch ben ik er van overtuigd dat dit een van de dingen is die ze zelf 'European citizenship' noemen. Zo'n bak geld geven ze niet uit omdat het leuk is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177595285
Hebben ze dat in Drenthe?
  zondag 4 maart 2018 @ 10:27:19 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177595418
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_177598277
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende:
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Ja inderdaad. Ik woon graag op een continent zonder oorlog ook.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 4 maart 2018 @ 18:11:15 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177605960
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul :') Achterstallig onderhoud much? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:01:53 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177606964
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:20 schreef b2py het volgende:
Hebben ze dat in Drenthe?
Ja jonguh, al dertig jaar organiseren "wij" die. Sinds 2007 deelnemer, sinds 2011 mede organiserend ;) Vorig jaar waren we "voorbeeld project"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 maart 2018 @ 19:39:19 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177607623
quote:
9s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul :') Achterstallig onderhoud much? :?
Misschien zijn die leidingen eerder kapot gevroren maar wordt dat nu het weer warmer aan het worden is pas duidelijk?
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:43:29 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177607695
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien zijn die leidingen eerder kapot gevroren maar wordt dat nu het weer warmer aan het worden is pas duidelijk?
Lijkt me ook, dat ze nog dicht zijn door het ijs in de leiding.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177609443
quote:
9s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul :') Achterstallig onderhoud much? :?
Dat soort dingen merk je pas als het water weer ontdooit in de leiding, en nieuwe of oude leidingen knappen even makkelijk.
pi_177610907


Het is feest, als er geen opstartproblemen zijn dan :')
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  zondag 4 maart 2018 @ 22:05:04 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177610925
Ik heb een kaartje voor de dag ervoor :s)
pi_177611380
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een kaartje voor de dag ervoor :s)
Nu ben ik wel stiekem jaloers :(
Ik kon die extra ¤10 ervoor niet kwijt
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  zondag 4 maart 2018 @ 22:35:38 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177611413
Dat ding vertrekt om 8:31 uit St. Pancras. Dat betekent dus dat ik om een uur of 6 m'n hotelbed uit moet om op tijd in StP te zijn voor de checks.

Ben je nog steeds jaloers? :P
  Redactie Sport zondag 4 maart 2018 @ 23:54:02 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177612382

Nadat er vorig weekend twee Alpen Expressen naar Oostenrijk vertrokken waren kwamen er deze week ook weer twee terug. Door werkzaamheden moest er omgereden worden vanaf Den Bosch via Arnhem naar Utrecht. Tien minuten eerder was de eerste Alpen Express met loc 9901 en achter op 186 456 al doorgekomen in Nijmegen Lent waarne het rond tien voor elf de beurt was aan de goede oude 1251. In Arnhem kwam de 9901 van de eerste trein op kop van deze tweede trein op weg naar Utrecht, Amsterdam en Leiden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177616392
Mijn bescheiden mening maar ik vind het niet zo’n geslaagd plaatje
  maandag 5 maart 2018 @ 10:09:15 #19
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177616439
Ik juist wel.
pi_177616717
Echt wel (y)
Bier.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:36:04 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177616823
Ergens toch wel bizar dat ondanks het enorme loc overschot in Nederland het toch het meest gunstigste is om met de oudste loc te rijden.
So we just called him Fred
pi_177616857
Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin.
Bier.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:41:48 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177616904
Ik vind het een tof plaatje. Het is weer eens wat anders dan "bwwwooaaah mooie dikke oude loc fapfapfap" :P
  maandag 5 maart 2018 @ 11:44:53 #24
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177617854
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:36 schreef FredvZ het volgende:
Ergens toch wel bizar dat ondanks het enorme loc overschot in Nederland het toch het meest gunstigste is om met de oudste loc te rijden.
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
pi_177618083
Net kwamen die 1700en van de Dijksgracht voorbij richting Amersfoort
  maandag 5 maart 2018 @ 12:27:53 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177618507
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Er moet toch iets zijn wat het goedkoper, makkelijker, beter maakt om een 1200 rijvaardig te houden boven dat van een 1700 of 1800.
So we just called him Fred
  maandag 5 maart 2018 @ 12:48:43 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177618877
Nou. De 1700'en en 1800'en die NS verpatst zijn in een dermate slechte staat dat er heel veel onderdelen vervangen moeten worden. Dan is een redelijk tot goed onderhouden oudje al snel goedkoper omdat je niet meteen met veel vervangwerk zit.
  Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 12:58:16 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177619055
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 13:15:56 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177619372
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:58 schreef dennistd het volgende:
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
of je lost het zo op:
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 maart 2018 @ 13:38:31 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177619803
Betaal jij de diesel?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 13:52:51 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177620096
Het was destijds leuk bedacht
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 14:10:16 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620443
goeie film jonguh *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 14:15:12 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620526
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende:
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? :o Nou ja, donderdag as een herkansing :') :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 14:16:15 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177620552
Beterschap, Fles B:)B
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 14:30:27 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177620821
Dank je :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 18:10:28 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177625250
https://nos.nl/artikel/22(...)oen-makkelijker.html

quote:
De grootste winst is echter te behalen door tussenstations in beide landen over te slaan. De intercity van Amsterdam naar Berlijn stopt ook in plaatsen als Hilversum en Almelo en ook in Duitsland krijgt de trein niet altijd veel vaart.
Precies. Amsterdam - Deventer - Berlijn. Klaar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177626416
Er is een partij wakker geworden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)msterdam-cs-a1594481
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 19:31:59 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177626774
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:16 schreef b2py het volgende:
Er is een partij wakker geworden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)msterdam-cs-a1594481
Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177626821
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren :')
Was dat in 2012 ook al zo?

Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.

Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Bier.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:36:26 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177626854
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 19:41:22 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177626947
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Amsterdam Centraal gaat sowieso terug in aantal sporen, omdat de middensporen verdwijnen. Ook wordt het station een doorgangsstation en verdwijnen de dwergseinen die nu nog halverwege de perrons staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177627075
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Het is al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast.
Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.

Alleen NS wil per se vasthouden aan Amsterdam Centraal voor de internationale treinen. Daarvoor is dus een extra spoor nodig om de treinenloop af te kunnen wikkelen.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 19:49:16 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177627087
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was dat in 2012 ook al zo?

Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.

Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Momentje, even geld bijdrukken *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177627095
Een flink aantal wissels zal in de praktijk nooit gebruikt hoeven worden denk ik zo.



Is Muiderpoort tussen Amstel en CS veelgebruikt genoem om open te houden? Er wordt nu altijd met een slakke(n)gang gereden op dat stuk. Daar moet meer uit te halen zijn.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:51:56 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627148
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:48 schreef MTL het volgende:

[..]

Het is volgens mij al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast.
Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien :Y

Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
pi_177627181
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien :Y

Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
Daarom krijgt Zuid ook een vernieuwd station, als een internationale hub.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:56:59 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627231
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).
  Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 19:57:07 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177627235
Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177627242
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:54 schreef MTL het volgende:

[..]

Daarom krijgt Zuid ook een vernieuwd station, als een internationale hub.
daar is toch helemaal geen ruimte , ingeklemd tussen kantoren en A10?
pi_177627254
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

daar is toch helemaal geen ruimte , ingeklemd tussen kantoren en A10?
He waar gaat de A10 ook alweer heen?
pi_177627258
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was dat in 2012 ook al zo?

Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.

Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Soort St. Pancras - King's Cross idee?
  maandag 5 maart 2018 @ 19:59:08 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627259
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef dennistd het volgende:
Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen :')
Niet dat Berlijn Hbf nou zo'n spetterende omgeving heeft. :P
pi_177627262
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Twee intenties waarvan de besluiten nog genomen moeten worden
  Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 19:59:42 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177627265
Ben jij trouwens de laatste tijd bij de S7 Wuppertal-Solingen in de buurt geweest James? Er lag daar vanmiddag wat wit spul langs de baan, en in combinatie met het Alstom-materieel wat er rijdt moest ik meteen aan jou denken O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177627278
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

He waar gaat de A10 ook alweer heen?
die loopt in een rondje :+
  maandag 5 maart 2018 @ 20:01:12 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627290
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:59 schreef dennistd het volgende:
Ben jij trouwens de laatste tijd bij de S7 Wuppertal-Solingen in de buurt geweest James? Er lag daar vanmiddag wat wit spul langs de baan, en in combinatie met het Alstom-materieel wat er rijdt moest ik meteen aan jou denken O-)
:')
pi_177627319
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).
FAPP0N
  maandag 5 maart 2018 @ 20:06:50 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177627414
Gewoon alle internationale treinen in Rotterdam laten eindigen.
So we just called him Fred
  maandag 5 maart 2018 @ 20:09:51 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177627479
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:06 schreef FredvZ het volgende:
Gewoon alle internationale treinen in Rotterdam laten eindigen.
ICE Rotterdam-Frankfurt, IC Rotterdam-Berlijn, Rotterdam Dinner Train, Rotterdam Alpen Express...

Ik ben voor :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 20:20:08 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177627690
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICE Rotterdam-Frankfurt, IC Rotterdam-Berlijn, Rotterdam Dinner Train, Rotterdam Alpen Express...

Ik ben voor :)
Dan nog eerder Utrecht en dan doorrijden naar Amersfoort ofzo :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177627706
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

ICE Rotterdam-Frankfurt, IC Rotterdam-Berlijn, Rotterdam Dinner Train, Rotterdam Alpen Express...

Ik ben voor :)
:')
  maandag 5 maart 2018 @ 20:58:36 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177628749
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? :o Nou ja, donderdag as een herkansing :') :X
Heb ik niet, stond op een server die ik niet meer betaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 maart 2018 @ 22:21:55 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177630790
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb ik niet, stond op een server die ik niet meer betaal.
Zie, ik wist wel dat het te lang geleden was :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177631421
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef dennistd het volgende:
Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen :')
Ik denk meer als Wien Hbf en Wien Westbahnhof.
  Redactie Sport maandag 5 maart 2018 @ 22:56:46 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177631438
TrainTracksEU twitterde op maandag 05-03-2018 om 20:59:27 Aus einer negativen Hotel-Bewertung "...Ausblick auf die Bahngleise..."– alles klar, gebucht 😊 reageer retweet
:D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 5 maart 2018 @ 23:08:20 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177631638
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb ik niet, stond op een server die ik niet meer betaal.
Deel 203. Toen reed Plan V nog. En dachten we dat de Fyra een rijdende trein was. Of zou worden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 maart 2018 @ 07:14:02 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177635003
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie, ik wist wel dat het te lang geleden was :X
December 2009. "Vroeger"

Foto genomen met een HTC Hero. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 maart 2018 @ 07:53:45 #68
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_177635229
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_177635233
Dat was toen toch ook een super fancy telefoon?
pi_177639257
Vanmorgen was er schijnbaar even een seinstoring tussen Enschede en Hengelo. Iemand heeft toen een heel interessante oplossing bedacht:


Wat voor storing kan er zijn geweest dat je wel de intercity naar Schiphol kunt laten rijden, maar niet kunt laten stoppen in Hengelo? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177639734
Storing waardoor je alleen langs een niet-perronspoor geleid kan worden.
pi_177639817
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trok ie aan de noodrem ofzo?
pi_177639910
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:38 schreef MTL het volgende:
Storing waardoor je alleen langs een niet-perronspoor geleid kan worden.
Zo ingewikkeld kan het inderdaad niet zijn
pi_177655547
Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi?
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:33:23 #75
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177655655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:03 schreef Yreal het volgende:
Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi?
Ja. Sowieso openbare wifi... Neem een groot genoeg abonnement met 4g 14.gif
En ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met ander mat, maar ik hoor altijd reizigers klagen dat de wifi het niet doet/erg ruk is...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177655932
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:33 schreef nijnja het volgende:

[..]

Ja. Sowieso openbare wifi... Neem een groot genoeg abonnement met 4g 14.gif
En ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met ander mat, maar ik hoor altijd reizigers klagen dat de wifi het niet doet/erg ruk is...
4g werkt niet in die pokketunnels
pi_177656114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:03 schreef Yreal het volgende:
Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi?
En dat zullen ze ook niet krijgen. Nog 3 à 4 jaar geduld, dan is de nieuwe ICNG er, die heeft wel WiFi.

In 2019 zouden trouwens de tunnels wel GSM bereik moeten krijgen, als de providers en InfraSpeed daar nu eindelijk een keer overeenstemming krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 maart 2018 @ 09:34:14 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177656833
Over InfraSpeed gesproken: er gaat mogelijk een claim bij de staat ingediend worden van tientallen miljoenen euro's per jaar. In de Televaag staat er vandaag een stukje over. Er is meer onderhoud aan de infra nodig, omdat de NS met een boemel met twee TRAXX-locs over de de HSL rijdt. "Dat is alsof een tractor op een Formule 1-circuit rijdt."

https://www.telegraaf.nl/(...)ljardensoap-compleet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:51:33 #79
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177657082
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

4g werkt niet in die pokketunnels
True :')

Hopen dat MTL gelijk heeft 14.gif

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177659935
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

4g werkt niet in die pokketunnels
38G lost ál je problemen op. Nog even geduld!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 13:03:49 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177660864
Je moeder is een pokketunnel! :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177660948
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moeder is een pokketunnel! :(
Ja, je kon er niets in kwijt?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 13:11:01 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177660988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, je kon er niets in kwijt?
Nee, ik heb mijn eiwitten harder zelf nodig momenteel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177679351
Sterkte en succes zo!
Bier.
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:30:13 #85
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177679363
Yes! Thumbs up for Fles!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 08:53:51 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177679652
Dank dank :) ben inmiddels in het ziekenhuis. 1045 begint de operatie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:56:21 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177679673
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank dank :) ben inmiddels in het ziekenhuis. 1045 begint de operatie
Lekker morfine door je aderen laten stromen daarna :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 08:59:56 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177679699
Lijkt me niet :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 09:12:21 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177679832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank dank :) ben inmiddels in het ziekenhuis. 1045 begint de operatie
Succes.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177680251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank dank :) ben inmiddels in het ziekenhuis. 1045 begint de operatie
Succes pik!
pi_177680808
Ketamine!
pi_177681725
Video: vertrek eerste goederentrein Amsterdam-China
Gepubliceerd op 08-03-2018 om 10:36
Met het vertrek van de eerste goederentrein richting China is Amsterdam woensdag officieel aangesloten op de Nieuwe Zijderoute. Vanuit de Amsterdamse Haven startte een goederentrein een reis van zestien dagen naar de Chinese stad Yiwu. De containertrein rijdt door Duitsland, Polen, Wit-Rusland, Rusland en Kazachtstan. Op 23 maart arriveert de trein op zijn eindbestemming.

De nieuwe, directe treinverbinding is een initiatief van Nunner Logistics. Directeur Erwin Cootjans van Nunner Logistics: “We zijn trots om Amsterdam aan ons spoornetwerk met China toe te voegen aan onze huidige bestemmingen tussen China, Rusland en Duitsland. Amsterdam is de grootste haven na Rotterdam, Antwerpen en Hamburg wat het een belangrijke hub maakt. Deze nieuwe verbinding zal het nog makkelijker maken voor ondernemingen in Nederland om zaken met China te doen.”

Samenwerking
Voor de spoorverbinding werkt Nunner Logistics samen met Rail Cargo Operator, TMA Logistics en Havenbedrijf Amsterdam. Rail Cargo Operator verzorgt het vervoer en TMA Logistics is eigenaar van de terminal waar alle goederen worden verzameld om per trein te worden vervoerd. “De TMA terminal is een trimodale terminal waar producten per spoor, per schip en per vrachtwagen worden aan- en afgevoerd.

Nunner Logistics verzorgt al treindiensten vanuit andere delen van Nederland en België via het Duitse Neuss naar China. Daar komt de rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Yiwu vanaf woensdag bij. Het transportbedrijf verzorgt daarnaast al jaren spoordiensten van Neuss naar Rusland, Kazachstan en Turkmenistan.

Treindiensten
“De goederen die richting Yiwu gaan, zijn veelal bestemd voor bedrijven in de regio van deze stad. Ook gaan een aantal goederen per truck richting Shanghai dat ongeveer 290 kilometer van Yiwu ligt”, legde Cootjans eerder deze week uit. Nunner start woensdag met één treindienst per week, maar dit zal naar verwachting al snel worden uitgebreid naar twee à drie diensten per week.

https://www.spoorpro.nl/g(...)ein-amsterdam-china/
pi_177682105
en dit is geen trein uit china ofzo?


(juli 2015)

edit: okee, die ging naar rotterdam. nog steeds een hoop geblaas om niks imo
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:38:29 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_177682157
Waarom doet mij dit denken aan:

  donderdag 8 maart 2018 @ 21:22:08 #95
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177693801
Hoeveel subsidie zou Amsterdam hiervoor gegeven hebben?

Je zou toch verwachten dat zo'n bedrijf kiest voor een locatie die zowel per spoor als per weg als per water goed bereikbaar is.
En in alle drie de opzichten scoort de Rotterdamse haven veel beter:

Per schip is Rotterdam beter bereikbaar: De haven van Amsterdam kent een beperkte toegang (zowel in tijd als in grootte) door de sluizen van IJmuiden.

Per spoor is Rotterdam beter bereikbaar: Rotterdam heeft een dedicated goederenspoor tot in de haven, de Amsterdamse haven alleen via het Centraal Station van Amsterdam, waarvan de NS nu al klaagt dat het niet past en niet beter gaat worden met alle werkzaamheden die daar gepland staan en het daarbij verdwijnen van de middensporen waar juist goederentreinen gebruik van maken.

Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam.

Dus ja, Amsterdammers moeten wel blij zijn met die nieuwe trein, want ze hebben er waarschijnlijk allemaal aan mee betaald.
So we just called him Fred
pi_177693865
Het spoor lag er al, waar moet de subsidie naar toe?
  donderdag 8 maart 2018 @ 21:24:50 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177693897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:23 schreef b2py het volgende:
Het spoor lag er al, waar moet de subsidie naar toe?
Het exploiteren van de terminal.
So we just called him Fred
pi_177693922
En, what if, er geld naar toe ging, is daar slecht aan?
  donderdag 8 maart 2018 @ 21:30:19 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177694030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:26 schreef b2py het volgende:
En, what if, er geld naar toe ging, is daar slecht aan?
Beetje zonde om aan de ene kant geld als overheid uit te geven om dit soort overslag te concentreren in Rotterdam, om vervolgens geld uit te geven om een bedrijf naar Amsterdam te halen...

Jij koopt toch ook geen huis met luxe keuken om vervolgens in de schuur te gaan koken?
So we just called him Fred
pi_177699754
Soms is bbq’en best een optie ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')