abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 maart 2018 @ 01:54:02 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177717539
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

gebieden die opstandig zijn worden simpelweg gestraft, door het leven haast onmogelijk te maken in opstandige gebieden. zo simpel is het gewoon.

ja dit gebeurt op scala van manier, dus inderdaad soms doelbewust ziekenhuizen/markten/scholen te raken en soms met die barrelbombs die lukraak boven rebellen gebied gegooid wordt. hier zijn met name aan het begin van de opstand veel beelden van hoe dingen dingen vanuit de POV van de gooiers heel trots die roestige buizen uit de helikopters worden gegooid.

een willekeurige vid

https://www.liveleak.com/view?t=7b3_1432147434

dus nee het is niet zo dat het zoals jij stelt geen enkel doel dient. het is de consequentie van in opstand komen tegen het regime.
Deze willekeurige video is nou juist een slecht voorbeeld, boven bergachtig en niet bewoond gebied. Daarnaast is elk bombardement vanuit de lucht, ook zogeheten "precieze" bombardementen altijd erg bruut, zie Raqqa. Daarom is oorlog ook zo kut.

Maar goed, zolang jij weigert toe te geven dat Turkije zich aan diverse oorlogsmisdaden schuldig maakt moet je sowieso maar eens ernstig bij jezelf ten rade gaan.
pi_177717740
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:39 schreef Slayage het volgende:
Afrin stad is door TFSA al met het blote oog te zien, maar vooralsnog geen settlement tussen de ypg en het regime. Das niet best voor de stad.
Opmerkelijk dat men niet tot een bestand komt: YPG en Assad. Ben heel benieuwd wat reden is en aan wie dit te wijten is.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_177719991
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:35 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat men niet tot een bestand komt: YPG en Assad. Ben heel benieuwd wat reden is en aan wie dit te wijten is.
hoewel een deal nog steeds niet uitgesloten is, vind ik het eigenlijk opmerkelijk dat ze uberhaupt het regime niet hebben toegelaten nog voordat deze operatie begon.

er waren maar twee smaakjes als eindresultaat optie a) soevereiniteit opgeven aan het regime b) soevereiniteit opgeven aan de turken, nadat de halve provincie in puin is geschoten en talloze slachtoffers te hebben geincasseerd.

kennelijk vond het leiderschap dat er ook andere opties waren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177720596
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 01:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Deze willekeurige video is nou juist een slecht voorbeeld, boven bergachtig en niet bewoond gebied.
https://www.google.nl/sea(...).0.0.100.305.3j1.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.4.302...0i7i30k1j0i7i10i30k1j0i13k1.0.ovo7XQF1YTI
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177720854
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177721480
QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 10-03-2018 om 12:30:21 #Pt. #OliveBranch forces announce takeover of all hills & fortifications defending #Afrin-city on E. front, stating city is now "open" from that side. https://t.co/WdyRfMEl9Q reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:42:02 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177721568
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:37 schreef Slayage het volgende:
QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 10-03-2018 om 12:30:21 #Pt. #OliveBranch forces announce takeover of all hills & fortifications defending #Afrin-city on E. front, stating city is now "open" from that side. https://t.co/WdyRfMEl9Q reageer retweet
[ afbeelding ]
De ethnic cleansing kan beginnen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:43:19 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177721595
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoewel een deal nog steeds niet uitgesloten is, vind ik het eigenlijk opmerkelijk dat ze uberhaupt het regime niet hebben toegelaten nog voordat deze operatie begon.

er waren maar twee smaakjes als eindresultaat optie a) soevereiniteit opgeven aan het regime b) soevereiniteit opgeven aan de turken, nadat de halve provincie in puin is geschoten en talloze slachtoffers te hebben geincasseerd.

kennelijk vond het leiderschap dat er ook andere opties waren.
Ze hoopten natuurlijk dat Erdogan terug in zijn hok zou worden geduwd door Trump. Verkeerd gegokt en verloren.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:46:12 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177721650
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

https://www.google.nl/sea(...).0.0.100.305.3j1.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.4.302...0i7i30k1j0i7i10i30k1j0i13k1.0.ovo7XQF1YTI
Ik zie niet echt stedelijk gebied, jij wel dan? Begrijp me niet verkeerd, deze krengen gooien ze ook op steden ja. Alleen wat laat jou denken dat het anders is in de gebieden waar de VS of Turkije opereren? Complete steden in puin gebombardeerd, Raqqa bijvoorbeeld.
pi_177721959
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik zie niet echt stedelijk gebied, jij wel dan? Begrijp me niet verkeerd, deze krengen gooien ze ook op steden ja. Alleen wat laat jou denken dat het anders is in de gebieden waar de VS of Turkije opereren? Complete steden in puin gebombardeerd, Raqqa bijvoorbeeld.
denk niet dat die helikopters de lucht ingaan met bommen om ze te droppen ergens op een onbevolkte stuk terrein. zou zonde van de schaarse middelen zijn.

de amerikaanse/coalitie/turkse doctrine is een hele andere vorm van oorlogsvoering, tuurlijk elke vorm van bommen gooien veroorzaakt schade, zeker in stedelijk gebied, daarom de immense schade in raqqa, waar isis leden zich dood hebben gevochten, maar dit is niet te vergelijken met de doctrine van de russen/assadisten, waarvan we nu al jaren getuige van zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:12:16 #161
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177722024

30 minuten geleden. Er zijn nu 2 boeren tussen Afrin en Olive Branch.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177722074
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:12 schreef _--_ het volgende:
[ afbeelding ]
30 minuten geleden. Er zijn nu 2 boeren tussen Afrin en Olive Branch.
en een greppel!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:17:08 #163
365082 IPA35
Patriarch
pi_177722114
Stomme idioten moeten ASAP land aan SAA geven. Die lui verkloten echt alles.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:21:50 #164
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177722172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:17 schreef IPA35 het volgende:
Stomme idioten moeten ASAP land aan SAA geven. Die lui verkloten echt alles.
Want een uitgeputte Assad kan heel veel tegen 1 van de grotere legermachten van de wereld.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:23:37 #165
365082 IPA35
Patriarch
pi_177722197
Durven de wannabe Dzjenginzen niet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:58:03 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177722760
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

denk niet dat die helikopters de lucht ingaan met bommen om ze te droppen ergens op een onbevolkte stuk terrein. zou zonde van de schaarse middelen zijn.
Ook op de Ghab plains bijvoorbeeld hebben die dingen echt wel effect.

quote:
de amerikaanse/coalitie/turkse doctrine is een hele andere vorm van oorlogsvoering, tuurlijk elke vorm van bommen gooien veroorzaakt schade, zeker in stedelijk gebied, daarom de immense schade in raqqa, waar isis leden zich dood hebben gevochten, maar dit is niet te vergelijken met de doctrine van de russen/assadisten, waarvan we nu al jaren getuige van zijn.
Het resultaat is precies hetzelfde. In Irak zijn er vele, vele burgers omgekomen als gevolg van de Amerikaanse invasie. Turkije heeft hele steden vernietigd. Ik zie weinig verschil.
Ook in Syrië zie je dat militanten zich dood vechten in de steden. Zie Ghouta. En dat is niet zo gek, het zijn net zo goed Islamistische extremisten.

Het enige verschil is dat Amerika van alle drie de landen haar eigen burgers het best behandelt. Turkije bungelt ertussenin met grootschalige intimidatie, arrestatie en marteling van burgers, naast het gewelddadig neerslaan van protesten en het verklaren van grote groepen mensen zonder goede reden tot vijand van de staat. De Baath doet het op dat gebied nog slechter want naast wat Turkije doet doden ze ook hun eigen burgers in hun cellen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:00:17 #167
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177722800
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:21 schreef _--_ het volgende:

[..]

Want een uitgeputte Assad kan heel veel tegen 1 van de grotere legermachten van de wereld.
Het leger van Erdogan is alleen groot in nummers. We hebben allemaal de incompetentie kunnen zien, onder andere in Al-Bab na de Putsch. Daarnaast gaat Turkije onder geen beding de SAA aanvallen als de YPG met Russische toestemming dat gebied heeft overgedragen. Putins leger is een maatje te groot voor dat van Erdogan. Historisch gezien was Rusland overigens altijd al een maatje te groot voor de Ottomanen.

Het leger van Turkije is qua werkelijke slagkracht geeneens top 10 mijns inziens. Amerika, Rusland, China, Engeland, Frankrijk, Duitsland, India, Pakistan, Israël komen eerst. Het leger van Zuid-Korea komt er ook nog boven en (zeker in potentie) Japan ook nog. En dan blijft het theoretisch. In een all-out één op één oorlog zie ik zelfs een op papier veel zwakker leger als dat van Iran standhouden tegen Turkije.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 10-03-2018 14:10:41 ]
pi_177723033
Turkije zit met 6500 man in Afrin. Maar 1,5% van de totale Turkse legermacht. Daarnaast doet Turkije er alles aan om burgerdoden te voorkomen. Turkije heeft minder dan 50 soldaten verloren in Afrin terwijl de YPG al meer dan 3000 strijders verloren heeft. Er is al een foto compilatie met 800+ gedode YPG'ers.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:26:39 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177723171
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:16 schreef polderturk het volgende:
Turkije zit met 6500 man in Afrin. Maar 1,5% van de totale Turkse legermacht. Daarnaast doet Turkije er alles aan om burgerdoden te voorkomen. Turkije heeft minder dan 50 soldaten verloren in Afrin terwijl de YPG al meer dan 3000 strijders verloren heeft. Er is al een foto compilatie met 800+ gedode YPG'ers.
Ze laten de proxies het meeste vuile werk doen. Een beetje te vergelijken met het Franse vreemdelingenlegioen eigenlijk.

Turkije doet er alles aan om burgerdoden te voorkomen _O- vertel dat even aan de inwoners van Oost-Turkse steden en Afrin. 3000 strijders is een erg grove claim trouwens. En die fotocompilatie, beetje triest. Het zijn mensen die in dat gebied woonden. Worden nu neergezet als terroristen all over the internet.
pi_177723191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ook op de Ghab plains bijvoorbeeld hebben die dingen echt wel effect.

[..]

Het resultaat is precies hetzelfde. In Irak zijn er vele, vele burgers omgekomen als gevolg van de Amerikaanse invasie. Turkije heeft hele steden vernietigd. Ik zie weinig verschil.
Ook in Syrië zie je dat militanten zich dood vechten in de steden. Zie Ghouta. En dat is niet zo gek, het zijn net zo goed Islamistische extremisten.

Het enige verschil is dat Amerika van alle drie de landen haar eigen burgers het best behandelt. Turkije bungelt ertussenin met grootschalige intimidatie, arrestatie en marteling van burgers, naast het gewelddadig neerslaan van protesten en het verklaren van grote groepen mensen zonder goede reden tot vijand van de staat. De Baath doet het op dat gebied nog slechter want naast wat Turkije doet doden ze ook hun eigen burgers in hun cellen.
Assad heeft 400.000 vrouwen en babies gedood. Erdogan heeft minder dan 1% van de misdaden gepleegd die Assad heeft gepleegd. Erdogan is een walgelijk figuur. Maar Assad slaat alles. Hij is de meest walgelijke persoon in Syrie.
pi_177723281
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze laten de proxies het meeste vuile werk doen. Een beetje te vergelijken met het Franse vreemdelingenlegioen eigenlijk.

Turkije doet er alles aan om burgerdoden te voorkomen _O- vertel dat even aan de inwoners van Oost-Turkse steden en Afrin. 3000 strijders is een erg grove claim trouwens. En die fotocompilatie, beetje triest. Het zijn mensen die in dat gebied woonden. Worden nu neergezet als terroristen all over the internet.
Assad heedt 400.000 burgers gedood. Het aantal burgerdoden in Afrin en in Turkije is minder dan 1% van het aantal burgerdoden dat Assad heeft veroorzaakt. De meeste foto's van de burgerdoden zijn vervalst. YPG gebruikt foto's van burgers die door Assad zijn gedood. Dat ze zich tot zulke middelen wenden zegt genoeg.
pi_177723295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:17 schreef IPA35 het volgende:
Stomme idioten moeten ASAP land aan SAA geven. Die lui verkloten echt alles.
Dit.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:31:16 #173
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177724369

De facto in drieën gesplitst
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:33:02 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177724405
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

Assad heeft 400.000 vrouwen en babies gedood. Erdogan heeft minder dan 1% van de misdaden gepleegd die Assad heeft gepleegd. Erdogan is een walgelijk figuur. Maar Assad slaat alles. Hij is de meest walgelijke persoon in Syrie.
400.000 vrouwen en babies? Alle slachtoffers zijn vrouwen en babies? De meeste doden zijn nog altijd strijders in het conflict trouwens.

Kijk, om een en ander in perspectief te plaatsen, het totaal aantal doden in 2017 onder burgers gedocumenteerd door de SNHR. Beter plaatje staat in dit rapport:

http://sn4hr.org/wp-conte(...)illed_in_2017_en.pdf



Rood = regime
Oranje = coalitie (basically Amerika dus)
Lichtblauw = Rusland

Wat je ziet is dat de coalitie 1759 burgerdoden heeft veroorzaakt, tegenover 4148 van de SAA met al haar milities (Hezbollah, Iraakse milities en NDF) en 1436 van Rusland. Ga dan eens kijken naar waar de coalitie actief is:
-Raqqa
-Deir-Ezzor
-Incidenteel Hasakeh

Aleppo al niet meer.

Waar waren de SAA en Rusland actief?
-Raqqa
-Deir Ezzor
-Latakia
-Homs
-Hama
-Aleppo
-Rif Dimasqh
-Daraa
-Idlib

Wat ik eigenlijk vooral stuitend vind is dat Amerika naar verhouding nog veel meer burgerdoden maakt dan Rusland en het regime, als je het totale strijdgebied vergelijkt.

Een belangrijke conclusie is wel deze:

quote:
After the agreements, markets became more active, and schools were able to re-open in certain areas. However, breeches did not stop in all areas. The Syrian Regime caused the most breeches to the de-escalation agreements. Russian forces did respect agreements despite their alliance with the Assad Regime, and Syria saw less deaths at their hands this year.
Rusland doet dus daadwerkelijk goed werk in Syrië, het regime niet.

quote:
While de-escalation agreements have helped the situation in Syria, international human rights violations continued to happen. The Syria Regime continued to kill civilians, with 90% of the civilian death toll for 2017 at their hands. Extremist groups, International Forces and Kurdish forces also carried out extrajudicial killings that constitute as war crimes through the year 2017, and should be held accountable by the International Community.
Hiermee bedoelen ze de extrajudicial killings. Het Baath regime is inderdaad een kwaadaardig regime. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vermoed dat de staatsveiligheidsdiensten en milities achter veel van deze doden zitten. De staatsveiligheidsdiensten zijn een typisch uit de klauwen gegroeid gezwel, wat zelf redelijk machtig is. De milities zijn natuurlijk al helemaal losgeslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 10-03-2018 15:38:25 ]
pi_177724822
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

Assad heeft 400.000 vrouwen en babies gedood. Erdogan heeft minder dan 1% van de misdaden gepleegd die Assad heeft gepleegd. Erdogan is een walgelijk figuur. Maar Assad slaat alles. Hij is de meest walgelijke persoon in Syrie.
Je vergeet nog te melden dat elk van die 400.000 vrouwen en babies in een eigen hospitaal lag. Dus ook nog eens 400.000 ziekenhuizen. Op zn minst he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')