abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:17:16 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177584174
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:32:41 #2
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177584657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Het moet allemaal wat politiek correcter en wat meer in de achterkamertjes bedoel je.
Dat zeg ik niet :P

Ik zeg dit:

Ik als Forum aanhanger ben blij dat hij een soort van weg is. Yernaz is een aardige en intelligente jongen, maar compleet ongeschikt voor de politiek. Hij wil altijd provoceren en zal nooit eens uit verstandigheid zijn mening niet geven. Hij weet totaal niet wanneer hij zijn mond moet houden en wat je als politicus wel en niet kan zeggen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177584836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:32 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet :P

Ik zeg dit:

Ik als Forum aanhanger ben blij dat hij een soort van weg is. Yernaz is een aardige en intelligente jongen, maar compleet ongeschikt voor de politiek. Hij wil altijd provoceren en zal nooit eens uit verstandigheid zijn mening niet geven. Hij weet totaal niet wanneer hij zijn mond moet houden en wat je als politicus wel en niet kan zeggen.
Ja, dat zeg ik. Hij mag het allemaal vinden maar het is handiger dat niet uit te spreken of dat te doen waar anderen het niet horen.

Ik dacht dat het FvD juist tegen politiek correct gedoe en achterkamertjes was. En laten we wel wezen, wat Yernaz voor denkbeelden heeft past prima binnen het FvD.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:42:12 #4
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177584981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Hij mag het allemaal vinden maar het is handiger dat niet uit te spreken of dat te doen waar anderen het niet horen.

Ik dacht dat het FvD juist tegen politiek correct gedoe en achterkamertjes was. En laten we wel wezen, wat Yernaz voor denkbeelden heeft past prima binnen het FvD.
Overigens is wat hij verkondigd onzin. Maar iedereen heeft ook het recht om onzin uit te kramen, alleen ga dan niet de politiek in.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177585026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:42 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Overigens is wat hij verkondigd onzin. Maar iedereen heeft ook het recht om onzin uit te kramen, alleen ga dan niet de politiek in.
Waarom zou hij bij het FvD zitten denk je?
pi_177585058
Mr. Major _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:54:46 #7
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177585407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou hij bij het FvD zitten denk je?
Hij heeft bij elke rechtse partij gezeten de VVD, PVV( aanhanger ) LP, A50, VNL en nu FvD.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:25:04 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_177587368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:44 schreef BoneThugss het volgende:
Mr. Major _O_ _O_
Waar?
I´m back.
pi_177587400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou hij bij het FvD zitten denk je?
Vooral vanwege zijn status als semi-bekendheid en dat hij tegen zogenaamd links onderwijs was op universiteiten wrs.
I´m back.
pi_177587520
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar?
Ach, ik snap het wel. Deze hele reeks is / was gekaapt door zelfbenoemde gutmenschen en voor elke scheet die Baudet laat wordt weer een nieuw topic aangemaakt. Hopeloos.

'Het FvD' vind ik echt een kutpartij, maar dat terzijde.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177587584
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ach, ik snap het wel. Deze hele reeks is / was gekaapt door zelfbenoemde gutmenschen en voor elke scheet die Baudet laat wordt weer een nieuw topic aangemaakt. Hopeloos.

'Het FvD' vind ik echt een kutpartij, maar dat terzijde.
Maar waar is Mr. Major dan?
I´m back.
pi_177587611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waar is Mr. Major dan?
Die had er genoeg van en dat valt ook gewoon terug te lezen in FB.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177587648
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die had er genoeg van en dat valt ook gewoon terug te lezen in FB.
Zonde dan. Ik bedoel Mr. Major zal ook wel inzien dat Yernaz van stond af aan een catégorie dehors was, zelfs binnen FvD.
I´m back.
pi_177587682
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonde dan. Ik bedoel Mr. Major zal ook wel inzien dat Yernaz van stond af aan een catégorie dehors was, zelfs binnen FvD.
De wat?

En Yernaz is een absolute mongool.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177587708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

zelfbenoemde gutmenschen
Het is meer een term die droeftoeters als jij hanteren. Volgens mij is SJW trouwens op het moment de term die geestelijk beperkten gebruiken.
pi_177587750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De wat?

En Yernaz is een absolute mongool.
Mooi woord voor buitencategorie, de man is adept van Ayn Rand, for crying out loud...
I´m back.
pi_177587769
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is meer een term die droeftoeters als jij hanteren. Volgens mij is SJW trouwens op het moment de term die geestelijk beperkten gebruiken.
En jij introduceert hier de term 'SJW', omdat?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177587830
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En jij introduceert hier de term 'SJW', omdat?
Omdat je het over "gutmenschen¨ had, je loopt achter.
pi_177587861
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat je het over "gutmenschen¨ had, je loopt achter.
'Gutmenschen' zijn SJW'ers?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177587925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Gutmenschen' zijn SJW'ers?
Jij bent van de hokjes, klopt dat niet?
pi_177588087
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Gutmenschen' zijn SJW'ers?
Je bedoelt het ongetwijfeld beledigend maar het is uiteindelijk toch een compliment.
pi_177588269
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt het ongetwijfeld beledigend maar het is uiteindelijk toch een compliment.
Vul jij vooral voor mij in wat ik denk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177588430
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vul jij vooral voor mij in wat ik denk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik vul niks in, ik zeg dat iemand een gütmensch noemen een compliment is. Dan hol je niet met de eerste de beste populist weg, je hebt nog een beetje fatsoen in je kop en begrijpt dat veel zaken wat complexer zijn dan bepaalde figuren willen doen voorkomen.
pi_177588498
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vul niks in img]http://i.fokzine.net/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 3 maart 2018 22:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt het ongetwijfeld beledigend
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177588659
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Ah, het is ook positief bedoeld. Mooi.
pi_177594850
Vrouw spreekt Baudet netjes en rustig aan over Yernaz.
Pluimpje voor haar. Ook Baudet een pluimpje voor een net antwoord aan haar .
(Terry, ik maak er geen gewoonte van...genoeg pluimpje gehad van mij tot 1 juli)

Nieuwsuur twitterde op zaterdag 03-03-2018 om 21:19:12 Afgelopen woensdag werd Thierry Baudet ook op straat aangesproken op de uitlating van Yernaz Ramautarsing, de nummer twee van Forum voor Democratie in Amsterdam. Vandaag trok Ramautarsing zijn kandidatuur in.Lees meer: https://t.co/MyLrokw794 https://t.co/PAQVZ1qKCW reageer retweet
pi_177594865
O, o.

Thierry heeft het moeilijk tegen een kiezer.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eden-uitspraken.html

Eigenlijk had hij twee dingen kunnen doen.

Mevrouw gelijk geven, de uitspraken betreuren en zeggen dat Ramautarsing zijn plaats kwijt is.

Er tegen in gaan, duidelijk uitleggen wat Ramautarsing dan wel heeft gezegd, hoe er gedemoniseerd wordt en er melding van maken dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Je mag je beledigd voelen, maar je hoeft ook niet FvD te stemmen.
pi_177594891
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:03 schreef Bluesdude het volgende:
Vrouw spreekt Baudet netjes en rustig aan over Yernaz.
Pluimpje voor haar. Ook Baudet een pluimpje voor een net antwoord aan haar .
(Terry, ik maak er geen gewoonte van...genoeg pluimpje gehad van mij tot 1 juli)

Nieuwsuur twitterde op zaterdag 03-03-2018 om 21:19:12 Afgelopen woensdag werd Thierry Baudet ook op straat aangesproken op de uitlating van Yernaz Ramautarsing, de nummer twee van Forum voor Democratie in Amsterdam. Vandaag trok Ramautarsing zijn kandidatuur in.Lees meer: https://t.co/MyLrokw794 https://t.co/PAQVZ1qKCW reageer retweet
Als je een pluimpje van Bluesdude krijgt, dan gaat het sowieso niet de goede kant op.
pi_177595196
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:03 schreef luxerobots het volgende:
O, o.

Thierry heeft het moeilijk tegen een kiezer.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eden-uitspraken.html

Eigenlijk had hij twee dingen kunnen doen.

Mevrouw gelijk geven, de uitspraken betreuren en zeggen dat Ramautarsing zijn plaats kwijt is.

Er tegen in gaan, duidelijk uitleggen wat Ramautarsing dan wel heeft gezegd, hoe er gedemoniseerd wordt en er melding van maken dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Je mag je beledigd voelen, maar je hoeft ook niet FvD te stemmen.
Gaat Terry even af als een gieter. Wat een gênante vertoning. Kreeg bijna medelijden met Baudet.

Ga jij maar eens over aan een donkere dame uitleggen dat je graag zou willen dat ze hyperintelligent is, maar dat ze dat zou eenmaal niet is (woorden van Yernaz). Succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177595242
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je een pluimpje van Bluesdude krijgt, dan gaat het sowieso niet de goede kant op.
Ben je jaloers?

Vooruit dan ... dit is voor jou :
pi_177595257
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaat Terry even af als een gieter. Wat een gênante vertoning. Kreeg bijna medelijden met Baudet.

Ga jij maar eens over aan een donkere dame uitleggen dat je graag zou willen dat ze hyperintelligent is, maar dat ze dat zou eenmaal niet is (woorden van Yernaz). Succes.
Bij Yernaz ging het over gemiddelden over mensen uit verschillende landen. Het zegt dus niets over deze vrouw.

Maar goed, we leven in een samenleving waar steeds meer mensen zich door elke scheet 'beledigd' voelen.
pi_177595309
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bij Yernaz ging het over gemiddelden. Het zegt dus niets over deze vrouw.

Maar goed, we leven in een samenleving waar steeds meer mensen zich door elke scheet 'beledigd' voelen.
Oh, dat was ook hilarisch geweest. 'U hoeft zich niet beledigd te voelen mevrouw. Mijn partijgenoot had het over gemiddelden, niet over u. Donkere mensen zijn over het algemeen gewoon minder intelligent, maar u hoeft zich niet aangesproken te voelen'.

Dat was ook een leuk filmpje geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 maart 2018 @ 10:24:57 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177595358
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:03 schreef luxerobots het volgende:
O, o.

Thierry heeft het moeilijk tegen een kiezer.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eden-uitspraken.html

Eigenlijk had hij twee dingen kunnen doen.

Mevrouw gelijk geven, de uitspraken betreuren en zeggen dat Ramautarsing zijn plaats kwijt is.

Er tegen in gaan, duidelijk uitleggen wat Ramautarsing dan wel heeft gezegd, hoe er gedemoniseerd wordt en er melding van maken dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Je mag je beledigd voelen, maar je hoeft ook niet FvD te stemmen.
Genant die reactie van Baudet, echt. Die dame zegt: "Verkapt in uw woorden is (het) toch een welgemeend excuus, proef ik." En daarop zegt ie gewoon "ok". Ja, iets anders kun je daar ook gewoon niet op zeggen.

Wat had je hier anders verwacht? Een pleidooi over demonisering en vrijheid van meningsuiting?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:25:56 #35
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177595387
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dat was ook hilarisch geweest. 'U hoeft zich niet beledigd te voelen mevrouw. Mijn partijgenoot had het over gemiddelden, niet over u. Donkere mensen zijn over het algemeen gewoon minder intelligent, maar u hoeft zich niet aangesproken te voelen'.

Dat was ook een leuk filmpje geweest.
Dat dus ja. _O-

Daar kom je dan gewoon niet meer mee weg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177595466
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dat was ook hilarisch geweest. 'U hoeft zich niet beledigd te voelen mevrouw. Mijn partijgenoot had het over gemiddelden, niet over u. Donkere mensen zijn over het algemeen gewoon minder intelligent, maar u hoeft zich niet aangesproken te voelen'.

Dat was ook een leuk filmpje geweest.
Yernaz heeft helemaal niet gezegd dat donkere mensen minder intelligent zijn.

Wel dat andere volkeren andere IQ's hebben. Maar dat mag je politiek correct gezien niet zeggen, want dan voelen mensen zich beledigd.

Nou, je hoeft niet elke kiezer voor je te winnen.
pi_177595500
Maar goed, anders verdraaien we de werkelijkheid om mensen vooral niet voor het hoofd te stoten.

Dat heeft met de islamitische minderheid ook goed gewerkt.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:42:45 #38
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177595765
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Yernaz heeft helemaal niet gezegd dat donkere mensen minder intelligent zijn.

Wel dat andere volkeren andere IQ's hebben. Maar dat mag je politiek correct gezien niet zeggen, want dan voelen mensen zich beledigd.

Nou, je hoeft niet elke kiezer voor je te winnen.
Dus Yernaz heeft volgens jou niet dit gezegd?

"Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

Dit gaat niet over volkeren maar over zwarte mensen, toch?

En dat gelul over "politieke correctheid" ben ik nu echt wel een beetje klaar mee. :r Dat kan nooit een excuus worden om allerhande bullshit uit te kramen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:30 schreef luxerobots het volgende:

Maar goed, anders verdraaien we de werkelijkheid om mensen vooral niet voor het hoofd te stoten.
Volgens mij ben jij degene die zojuist een poging heeft gedaan om de werkelijkheid te verdraaien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Molurus op 04-03-2018 10:51:10 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177595784
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Yernaz heeft helemaal niet gezegd dat donkere mensen minder intelligent zijn.

Wel dat andere volkeren andere IQ's hebben. Maar dat mag je politiek correct gezien niet zeggen, want dan voelen mensen zich beledigd.

Nou, je hoeft niet elke kiezer voor je te winnen.
Letterlijke woorden van Yernaz:

quote:
'Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177596177
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus Yernaz heeft volgens jou niet dit gezegd?

"Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

Dit gaat niet over volkeren maar over zwarte mensen, toch?

En dat gelul over "politieke correctheid" ben ik nu echt wel een beetje klaar mee. :r Dat kan nooit een excuus worden om allerhande bullshit uit te kramen.
Mensen in zwarte landen hebben gemiddeld gezien toch ook een lager IQ dan mensen in Oost-Azië of Europa?

Overigens denk ik dat educatie en opvoeding de belangrijkste reden zijn voor lagere IQ's in landen. Het IQ is trainbaar, een laag IQ zegt dus nog niet zoveel over de potentie. Daarnaast kan je IQ ook niet gelijk vertalen naar intelligentie. IQ-testen meten bijvoorbeeld geen doorzettingsvermogen, sociale intelligentie en creativiteit.

Ik vind dat Yernaz onhandige en domme dingen gezegd heeft. Maar ik vind wel dat het gezegd moet kunnen worden. Ideeën mogen hard botsen, daar komt meer uit dan als we dingen als taboe verklaren.
pi_177596228
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:03 schreef luxerobots het volgende:
O, o.

Thierry heeft het moeilijk tegen een kiezer.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eden-uitspraken.html

Eigenlijk had hij twee dingen kunnen doen.

Mevrouw gelijk geven, de uitspraken betreuren en zeggen dat Ramautarsing zijn plaats kwijt is.

Er tegen in gaan, duidelijk uitleggen wat Ramautarsing dan wel heeft gezegd, hoe er gedemoniseerd wordt en er melding van maken dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Je mag je beledigd voelen, maar je hoeft ook niet FvD te stemmen.
Pijnlijk filmpje, hij staat daar als een betrapte schooljongen. :')

Knap van die vrouw dat ze uit dat gehakkel nog een excuus kon ontwaren.
pi_177596281
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen in zwarte landen hebben gemiddeld gezien toch ook een lager IQ dan mensen in Oost-Azië of Europa?

Overigens denk ik dat educatie en opvoeding de belangrijkste reden zijn voor lagere IQ's in landen. Het IQ is trainbaar, een laag IQ zegt dus nog niet zoveel over de potentie. Daarnaast kan je IQ ook niet gelijk vertalen naar intelligentie. IQ-testen meten bijvoorbeeld geen doorzettingsvermogen, sociale intelligentie en creativiteit.

Ik vind dat Yernaz onhandige en domme dingen gezegd heeft. Maar ik vind wel dat het gezegd moet kunnen worden. Ideeën mogen hard botsen, daar komt meer uit dan als we dingen als taboe verklaren.
Yernaz had het letterlijk over intelligentie. Die hij maakt die koppeling wel degelijk.

En natuurlijk moet Yernaz dat kunnen zeggen. Maar je moet niet verontwaardigd zijn als je vervolgens wordt geconfronteerd met kritiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177596797
ik begrijp dat die Yernaz zich heeft teruggetrokken? (racistische uitspraken waren blijkbaar prima maar homofobe niet binnen de FVD)

maar hij kan zich toch helemaal niet meer terugtrekken hij staat nog gewoon op de lijst. en als FVD 2 zetels krijgt dan zal hij in ieder geval gevraagd worden om op die zetel te gaan zitten. Volgens mij is het te laat om de kieslijsten nog aan te passen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_177596903
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Yernaz had het letterlijk over intelligentie. Die hij maakt die koppeling wel degelijk.

En natuurlijk moet Yernaz dat kunnen zeggen. Maar je moet niet verontwaardigd zijn als je vervolgens wordt geconfronteerd met kritiek.
Dat verbaasde me dus. Je weet als Thierry dat dit de al enkele weken rondspookt in de media.

Dan moet je gewoon je woordje klaar hebben. Je kan er afstand van nemen, of erachter blijven staan, maar je moet het ophelderen.
  zondag 4 maart 2018 @ 11:38:49 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177597063
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat verbaasde me dus. Je weet als Thierry dat dit de al enkele weken rondspookt in de media.

Dan moet je gewoon je woordje klaar hebben. Je kan er afstand van nemen, of erachter blijven staan, maar je moet het ophelderen.
De fout is al veel eerder gemaakt: Hij heeft het wekenlang voor Yernaz opgenomen. Als hij dan nu ineens radicaal afstand neemt van die uitspraken zou hij zichzelf evengoed belachelijk maken.

Er is geen woordje dat hij klaar kan hebben waarmee hij zichzelf niet voor schut zet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177597145
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 maart 2018 @ 11:44:26 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177597174
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik begrijp dat die Yernaz zich heeft teruggetrokken? (racistische uitspraken waren blijkbaar prima maar homofobe niet binnen de FVD)

maar hij kan zich toch helemaal niet meer terugtrekken hij staat nog gewoon op de lijst. en als FVD 2 zetels krijgt dan zal hij in ieder geval gevraagd worden om op die zetel te gaan zitten. Volgens mij is het te laat om de kieslijsten nog aan te passen.
Correct. Dit levert een uiterst vervelende situatie op. Goede kans dat er sprake is van kiezersbedrog.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177597427
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

De fout is al veel eerder gemaakt: Hij heeft het wekenlang voor Yernaz opgenomen. Als hij dan nu ineens radicaal afstand neemt van die uitspraken zou hij zichzelf evengoed belachelijk maken.

Er is geen woordje dat hij klaar kan hebben waarmee hij zichzelf niet voor schut zet.
Yernaz zelf kon het behoorlijk goed uitleggen.

Maar voor Thierry is dat een stuk moeilijker. Yernaz van racisme beschuldigen is behoorlijk lastig omdat hij zelf donker is. Maar als Thierry op het gedrag van Yernaz aangesproken wordt, kan hij wel in de racistische hoek geduwd worden.

White-privilege. In de praktijk werkt het ook wel eens andersom. En niet alleen als je solliciteert bij een gemeentelijke functie.
pi_177597453
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus Yernaz heeft volgens jou niet dit gezegd?

"Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

Dit gaat niet over volkeren maar over zwarte mensen, toch?
Nee, het gaat over Surinamers, een volk dus. Een van de vele terechte kritieken op IQ is dat het cultureel beinvloed is. Onderzoekers wijzen daar ook terecht op bij de verschillen in uitslagen over de wereld. Maar een deel van die culturele invloeden zouden kunnen worden meegenomen naar de Nederlandse arbeidsmarkt, waar het volgens Ramautarsing om IQ draait.

Dat laatste betwijfel ik, volgens mij gaat het veel meer om klasse, netwerk en het behoren tot de juiste kringetjes. De meeste Surinamers komen nou eenmaal binnen in de laagste klasse en volledige sociale mobiliteit kost in Nederland vaak nog een generatie. Maar dat wil Ramautarsing liever niet benadrukken want het is een libertariergekkie, knetterrechts dus en impliciet voor klassenverschil.

Sowieso moet je niet in dit soort onderwerpen gaan roeren want het is dusdanig beladen en dusdanig ingewikkeld in de verplaatsing van demografische kwestie naar individu dat je je nooit zorgvuldig genoeg kan uitdrukken. Er is gewoon geen formulering beschikbaar waarmee niet aan de haal wordt gegaan, zijn tegenstanders zullen het verdraaien en hem net iets andere woorden in de mond leggen, en in de mond van het witte gevaar, en naar racisme neigende Nederlanders zullen het gebruiken om vooroordelen salonfahig te maken.

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Letterlijke woorden van Yernaz:

[..]

Op zich kun je hetzelfde over blanken en Achterhoekers zeggen. Als we het over de letterlijke uitspraak hebben, en niet wat zijn tegenstanders er van gemaakt hebben, dan houdt het het midden tussen een nietszeggende uitspraak en een open deur. We moeten niet vergeten dat hij zelf Surinamer en zwart is, waarom zou hij meer voorzichtigheid met dat onderwerp aan de dag moeten leggen dan ik als ik het over blanke Achterhoekers heb? Omdat het niet verstandig is in de maatschappelijke context natuurlijk, maar ja, dat is hij nou eenmaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177597658
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het gaat over Surinamers, een volk dus. Een van de vele terechte kritieken op IQ is dat het cultureel beinvloed is. Onderzoekers wijzen daar ook terecht op bij de verschillen in uitslagen over de wereld. Maar een deel van die culturele invloeden zouden kunnen worden meegenomen naar de Nederlandse arbeidsmarkt, waar het volgens Ramautarsing om IQ draait.

Dat laatste betwijfel ik, volgens mij gaat het veel meer om klasse, netwerk en het behoren tot de juiste kringetjes.
Toch heb je enige intelligentie nodig om jezelf te kunnen handhaven in je arbeidsfunctie.

Maar goed, ik denk dat Yernaz IQ ook overschat.

Zo las ik over de uitgebreide IQ-tests in het Amerikaanse leger. En het is waardeloos om iemands toekomstige carrière mee te voorspellen. Die tests hebben ze dus vervangen, door een kortere test die tracht je doorzettingsvermogen en inzet te testen. En dat blijkt een veel betere voorspeller.
pi_177597761
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het gaat over Surinamers, een volk dus.
Dus voor het gemak negeer je even dat hij letterlijk zegt: 'ik zou willen dat zwarte mensen hyperintelligent waren'.

Waarom toch telkens dat wanhopige rechtlullen? Probeer je daarmee je sympathie voor het FvD te rechtvaardigen?

Wees een vent. Of je bent het eens met Yernaz of je vindt dat hij een domme uitspraak heeft gedaan. Want dat eromheen lullen en verklaringen zoeken slaat werkelijk nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 maart 2018 @ 13:02:09 #52
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177598677
Trouwens, net alsof “zwarten” vervangen door “volkeren” die uitspraak minder achterlijk of verwerpelijk maakt.

Dan heb je er ook echt niets van begrepen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177598775
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus voor het gemak negeer je even dat hij letterlijk zegt: 'ik zou willen dat zwarte mensen hyperintelligent waren'.
Hij impliceert dus dat ze als aparte groep niet hyperintelligent zijn, dat lijkt me een nogal nietszeggende uitspraak.

quote:
Waarom toch telkens dat wanhopige rechtlullen? Probeer je daarmee je sympathie voor het FvD te rechtvaardigen?
Ik hoef mijn sympathie voor het FvD niet te rechtvaardigen. Die geldt namelijk het aan de orde stellen van de wijze waarop het land bestuurd wordt door politieke partijen en hun belangenverstrengelde partijpolitici. Daar komt alleen beweging in door macht en ik vind het dus wel prima dat het FvD groeiende is, bovendien gaat het ten koste van de PVV, D66 en de VVD, die gevaarlijker bezig zijn.

quote:
Wees een vent. Of je bent het eens met Yernaz of je vindt dat hij een domme uitspraak heeft gedaan. Want dat eromheen lullen en verklaringen zoeken slaat werkelijk nergens op.
Ik vind het dom dat hij onderwerpen aanroert waar geen fatsoenlijke discussie over mogelijk is. Ook niet als je zelf zwart bent en daar fatsoenlijk in zou staan. Baudet vind ik daarin ook niet sterk, die heeft er ook een handje van om wijdlopig te gaan filosoferen in de vrije ruimte terwijl hij eigenlijk boven zijn macht reikt. Zo'n intellectueel is het nou ook weer niet. Blijf gewoon weg van huidskleur, want dan gaat het sentiment overheersen. Dat geldt overigens ook de zwarte identiteitsbeweging, dat vind ik ook heel gevaarlijk. Maar dat valt volgens Ollongren dan weer niet onder het door haar gewenste taboe.

Maar dat is geen reden om mij niet te keren tegen de hysterische reacties op Baudet, het woorden in de mond leggen die zelfs een partijgenoot niet gezegd heeft. Altijd net even wat woordjes vervangen, wat context weglaten, so you're saying, dat zijn gewoon achterbakse aanvallen om anderen de mond te snoeren in een antidemocratisch streven.

Indien je mijn postgedrag van de laatste jaren een beetje gevolgd zou hebben zou je weten dat ik al lang voor Baudet moeite had met het kapen van ons kiesstelsel door de partijen, met de corruptie die officieel geen corruptie heet, met het gebrek aan democratie inzake de EU, met de trend naar de onrechtsstatelijke staat, met aantastigen van de vrijheid van meningsuiting, met propagandistische begripsvervuiling, met de bizarre coalitie tussen links en de islam, en met racisme en haatzaaien.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch heb je enige intelligentie nodig om jezelf te kunnen handhaven in je arbeidsfunctie.

Maar goed, ik denk dat Yernaz IQ ook overschat.
Ik denk dat bijna iedereen IQ overschat, een typisch voorbeeld van datgene wat je wel kunt meten belangrijker maken dan het is, omdat het nou eenmaal het enige is wat je hebt. De score zegt dan ook vooral iets over je vermogen om goed op IQ-tests te scoren. Iets vergelijkbaars zie je ook bij BMI, vetpercentage is lastig te meten, dus doen we maar alsof BMI alles zegt over overgewicht.

quote:
Zo las ik over de uitgebreide IQ-tests in het Amerikaanse leger. En het is waardeloos om iemands toekomstige carrière mee te voorspellen. Die tests hebben ze dus vervangen, door een kortere test die tracht je doorzettingsvermogen en inzet te testen. En dat blijkt een veel betere voorspeller.
Dat zegt waarschijnlijk meer over die toekomstige carriere dan over de geteste. Feit is dat een definitie van intelligentie bijna altijd het vermogen om te leren insluit, terwijl het hoger scoren op een IQ test is te leren, dus test het iets wat hooguit overlapt met intelligentie.

Daarnaast is het cultureel beinvloed. Er wordt bijvoorbeeld ook ruimtelijk inzicht getest, maar heel veel mensen op deze wereld groeien op in een omgeving waarin geen rechte lijn te bekennen is. We kunnen nu ook heel minachtend doen over het onvermogen van Middeleeuwse schilders om perspectief te tekenen, maar de wereld om ons heen is gevormd onder invloed van die vaardigheid. Zelf ben ik opgegroeid in een vrij talige cultuur, bij de eerst IQ test die ik kreeg had ik totaal geen idee wat er verwacht werd. Dat was bij de dienstkeuring, vermoedelijk ben ik daar gecategoriseerd als kanonnenvlees terwijl ik kort daarvoor met hoge cijfers mijn VWO-diploma had gehaald.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177598832
Intussen gaat het al weken niet meer over de fantasie van het partijkartel maar wel over of het FvD nou wel of niet zou mogen zeggen dat negers dom zijn en homo's gewoon met vrouwen moeten neuken. Het Forum heeft nog een hoop over mediastrategie te leren.
  zondag 4 maart 2018 @ 13:38:09 #55
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177599175
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het gaat over Surinamers, een volk dus. Een van de vele terechte kritieken op IQ is dat het cultureel beinvloed is. Onderzoekers wijzen daar ook terecht op bij de verschillen in uitslagen over de wereld. Maar een deel van die culturele invloeden zouden kunnen worden meegenomen naar de Nederlandse arbeidsmarkt, waar het volgens Ramautarsing om IQ draait.
Dat Yernaz letterlijk "zwarten" zegt vergeten we nu maar even, dat had je neem ik aan zelf ook wel gezien.

Wat ik hier veel storender vind is de manier waarop je je verschuilt achter statistieken in dit soort uitspraken. Heb je nu echt niet door dat de link die jij legt tussen cultuur en IQ net zo ongefundeerd is?

Alsof het vervangen van "zwarten" door "volkeren" van een achterlijke opmerking een opmerking maakt die kan rekenen op steun van de wetenschap. Neen. In beide gevallen zijn het compleet oninteressante statistiekjes. Er zit geen verschil tussen beide vormen. Exact even dom. Exact even verwerpelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 04-03-2018 13:48:44 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177599409
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat Yernaz letterlijk "zwarten" zegt vergeten nu maar even, dat had je neem ik aan zelf ook wel gezien.
Maar 'niet hyperintelligent' is toch een uitspraak van niks? Dat kun je ook van blanken zeggen. Dat hij dat graag zou willen, gezien het feit dat hij zelf zwart is en de achterstand op de arbeidsmarkt, lijkt me niet heel fout.

quote:
Wat ik hier veel storender vind is de manier waarop je je verschuilt achter statistieken in dit soort uitspraken. Heb je nu echt niet door dat de link die jij legt tussen cultuur en IQ net zo ongefundeerd is?
Ik meen dat vast is komen te staan dat IQ-scores mede cultureel bepaald zijn en gemiddelde scores verschillen kennen afhankelijk van de locatie. Wat is nou precies je verwijt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 maart 2018 @ 13:53:32 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177599447
Hebben we het hier nou nog over? Die gek is weg, het is al 1000x besproken, move on
Laffe huichelaar
pi_177599548
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar 'niet hyperintelligent' is toch een uitspraak van niks? Dat kun je ook van blanken zeggen. Dat hij dat graag zou willen, gezien het feit dat hij zelf zwart is en de achterstand op de arbeidsmarkt, lijkt me niet heel fout.

[..]

Ik meen dat vast is komen te staan dat IQ-scores mede cultureel bepaald zijn en gemiddelde scores verschillen kennen afhankelijk van de locatie. Wat is nou precies je verwijt?
Zucht. Dat Yernaz het niet locatie-afhankelijk houdt maar doortrekt naar volkeren en rassen.
pi_177599613
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zucht. Dat Yernaz het niet locatie-afhankelijk houdt maar doortrekt naar volkeren en rassen.
Ik ben Ramataursing niet, het ging om het verwijt aan mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 maart 2018 @ 14:01:40 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177599619
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik meen dat vast is komen te staan dat IQ-scores mede cultureel bepaald zijn en gemiddelde scores verschillen kennen afhankelijk van de locatie. Wat is nou precies je verwijt?
Mijn verwijt is gericht op de regelrechte onjuistheid van wat je hier zegt. Dat IQ mede cultureel bepaald zou worden is helemaal niet vast komen te staan.

Het is ordinair correlatie verwarren met causatie. (En dat voor xenofobe politieke doeleinden. Ik vind dat echt zeer verwerpelijk.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177599716
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn verwijt is gericht op de regelrechte onjuistheid van wat je hier zegt. Dat IQ mede cultureel bepaald zou worden is helemaal niet vast komen te staan.
Overal ter wereld worden gemiddeld dezelfde IQ-scores behaald?

quote:
Het is ordinair correlatie verwarren met causatie. (En dat voor xenofobe politieke doeleinden. Ik vind dat echt zeer verwerpelijk.)
Correlatie behoeft een verklaring. Ik zou die zoeken in:
- Het feit dat een IQ test geen meting van intelligentie is
- Het feit dat IQ-tests cultureel bepaald zijn
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177599840
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef timmmmm het volgende:
Hebben we het hier nou nog over? Die gek is weg, het is al 1000x besproken, move on
Zolang er nog FvD'ers zijn die de behoefte voelen om die uitspraken te verdedigen, blijft het een issue.
  zondag 4 maart 2018 @ 14:23:37 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177600086
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:12 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zolang er nog FvD'ers zijn die de behoefte voelen om die uitspraken te verdedigen, blijft het een issue.
Ja, opmerkelijk. Grote groepen mensen die op Geenstijl en TPO de uitspraken van Yernaz als heel normaal beschouwen.

Dat is misschien nog schokkender dan dat Yernaz zelf allemaal onzin loopt te roepen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 maart 2018 @ 14:28:51 #64
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177600192
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Overal ter wereld worden gemiddeld dezelfde IQ-scores behaald?
Nee.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Correlatie behoeft een verklaring. Ik zou die zoeken in:
- Het feit dat een IQ test geen meting van intelligentie is
- Het feit dat IQ-tests cultureel bepaald zijn
Ja, of duizend andere zaken waar jij niet aan hebt gedacht. Denk aan factoren die van invloed zijn op zowel cultuur als IQ. Als die er zijn betekent dat nog niet dat cultuur bepalend is voor IQ of andersom.

Nogmaals: het idee dat IQ bepaald wordt door cultuur is exact even ongefundeerd als het idee dat IQ bepaald wordt door ras of huidskleur.

Zonder inzicht in de causale relaties zijn zulke statistieken volmaakt oninteressant.

Het is echt een heel goedkoop trucje... correlatie uitleggen als causatie, en dat gebruiken om je xenofobie te rechtvaardigen. Pleur op. Dan kunnen we net zo goed zeggen dat Baudet Nederland dommer maakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 4 maart 2018 @ 14:49:32 #65
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177600803
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef timmmmm het volgende:

Hebben we het hier nou nog over? Die gek is weg, het is al 1000x besproken, move on
Mja, ik vrees dat voor de die-hards Yernaz hier een martelaar van het vrije woord is. De mond gesnoerd door "de politiek correcte elite".

Het is om simpel van te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 4 maart 2018 @ 15:34:51 #66
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177601916
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef timmmmm het volgende:
Hebben we het hier nou nog over? Die gek is weg, het is al 1000x besproken, move on
Mensen zijn kennelijk verslaafd aan hem :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177601933
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Ja, of duizend andere zaken waar jij niet aan hebt gedacht. Denk aan factoren die van invloed zijn op zowel cultuur als IQ. Als die er zijn betekent dat nog niet dat cultuur bepalend is voor IQ of andersom.

Nogmaals: het idee dat IQ bepaald wordt door cultuur is exact even ongefundeerd als het idee dat IQ bepaald wordt door ras of huidskleur.

Zonder inzicht in de causale relaties zijn zulke statistieken volmaakt oninteressant.

Het is echt een heel goedkoop trucje... correlatie uitleggen als causatie, en dat gebruiken om je xenofobie te rechtvaardigen. Pleur op. Dan kunnen we net zo goed zeggen dat Baudet Nederland dommer maakt.
Ik zie dat de hysterie en het woorden in de mond leggen met het vertrek van Ramataursing is gebleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 maart 2018 @ 17:27:08 #68
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177604868
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, opmerkelijk. Grote groepen mensen die op Geenstijl en TPO de uitspraken van Yernaz als heel normaal beschouwen.

Dat is misschien nog schokkender dan dat Yernaz zelf allemaal onzin loopt te roepen.
Het is niet schokkender dan wat hier op een willekeurige dag op Fok! wordt gepost door mij bekende gemeenteraadsleden. Ik neem dat met de bijbehorende korrels zout.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 4 maart 2018 @ 17:58:34 #69
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177605644
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie dat de hysterie en het woorden in de mond leggen met het vertrek van Ramataursing is gebleven.
Jij legt letterlijk een verband tussen cultuur en IQ, net zoals Yernaz letterlijk een verband legt tussen huidskleur en IQ.

En dan doen alsof je woorden in de mond worden gelegd. :{w

Dat je zulke uitspraken doet is 1 ding.. maar daarna ook nog eens de verantwoordelijkheid daarvoor ontkennen. Ik kan dat alleen walgelijk noemen. Volgende keer gewoon ff nadenken, voor je roept dat cultuur bepalend is voor IQ. Scheelt veel ellende.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 04-03-2018 19:24:36 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 4 maart 2018 @ 19:22:12 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177607287
Ramautarsing :')
Leuk weer, al die onnozelen in dit soort partijen _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_177607943
Wat ik niet snap is dat men het vreemd vind dat er verschillen in IQ zijn en dat het goed mogelijk is dat het deels genetisch bepaald is.
We zijn allemaal anders geëvolueerd maar op een of andere manier heeft de evolutie geen invloed gehad op ons brein, komop he.
pi_177607955
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:56 schreef Chivaz het volgende:
Wat ik niet snap is dat men het vreemd vind dat er verschillen in IQ zijn en dat het goed mogelijk is dat het deels genetisch bepaald is.
We zijn allemaal anders geëvolueerd maar op een of andere manier heeft de evolutie geen invloed gehad op ons brein, komop he.
Ben je een neger ofzo?
pi_177608006
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Ben je een neger ofzo?
Wat doet dat ertoe?
  zondag 4 maart 2018 @ 20:04:09 #74
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177608103
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:56 schreef Chivaz het volgende:
Wat ik niet snap is dat men het vreemd vind dat er verschillen in IQ zijn en dat het goed mogelijk is dat het deels genetisch bepaald is.
We zijn allemaal anders geëvolueerd maar op een of andere manier heeft de evolutie geen invloed gehad op ons brein, komop he.
Op individueel niveau zijn genen een belangrijke factor in IQ, dat is verder weinig controversieel.

Waar het problematisch wordt is het idee dat dit zou samenhangen met etniciteit, of zou gelden voor hele etnische groepen. Dat ook daar statistische verschillen bestaan is niet zo heel spannend. Er zijn heel veel statistiekjes die we niet direct goed kunnen verklaren. Maar op het moment dat je zegt dat de statistische verschillen tussen die etnische groepen een genetische verklaring hebben, dan begeef je je wel op ongelofelijk glad ijs. Zeker ook omdat de wetenschap van mening is dat mensenrassen in biologische zin niet bestaan. De genetische diversiteit is daarvoor te klein.

Waar hebben we het nu eigenlijk over? Dat Japanners gemiddeld 5 punten hoger scoren op IQ tests dan Europeanen? Gezien de spreiding binnen beide groepen is 5 punten zo goed als niets, en dat kan nog steeds allerlei oorzaken hebben, waarvan genetica er op z'n best ook 1 is. (Dat laatste is niet wetenschappelijk aannemelijk gemaakt ieg.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177608110
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe?
Je komt niet al te slim over, vandaar.
pi_177608428


Schokkende uitspraken van Pechtold weer. Wat bezielt die man.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:21:39 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177608440
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:20 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Schokkende uitspraken van Pechtold weer. Wat bezielt die man.
Dit is toch niet schokkend?
pi_177608501
quote:
Pechtold: ‘Forum voor Democratie valt mijn kinderen lastig’
Forum voor Democratie valt de kinderen van D66-leider Alexander Pechtold lastig. Dat zegt de fractievoorzitter van D66 vanavond in het tv-programma WNL Op Zondag.

“Ik krijg van mijn kinderen van 13 en 14 jaar te horen dat Forum voor Democratie hen wil volgen op Instagram. Je moet echt je best doen om mijn kinderen te vinden want hun achternaam staat er niet bij. Dat vind ik een rare interesse. Jongens, als je wat met mij hebt zoek mij op, maar blijf even van de kinderen af! Waar zijn ze mee bezig?”

In het programma zegt Pechtold verder dat hij Baudet wil tegenhouden. “Ik vind hem gevaarlijker dan Wilders. Omdat we bij Wilders te laat waren, moeten we bij Baudet op tijd zijn.” Op de herhaalde vraag of Pechtold Baudet een racist vindt, zegt hij: “Dat zal moeten blijken. Ik vind dat sommige uitspraken van hem racistisch zijn. Als je IQ vergelijkt met ras met afkomst, waar heb je dat voor nodig in een discussie over onderwijs of defensie? Hij zit in de grote gevarenzone.”

Pechtold beschuldigt ook FvD Tweede Kamerlid Theo Hiddema van racistische uitlatingen. ”Hij heeft de schijn tegen.’
:{.
I´m back.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:25:22 #79
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177608513
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:04 schreef luxerobots het volgende:

Ik vind dat Yernaz onhandige en domme dingen gezegd heeft. Maar ik vind wel dat het gezegd moet kunnen worden. Ideeën mogen hard botsen, daar komt meer uit dan als we dingen als taboe verklaren.
Het gaat niet eens zozeer om het taboe, maar dat je hier beleidsmatig niks mee kan. Een discussie over IQ verschillen impliceert dat verschillende rassen een andere benadering benodigd om de Nederlandse samenleving draaiende te houden. Concreet zou dat bijvoorbeeld betekenen dat na aanleiding van zo'n discussie testen op scholen naar ras moeten worden aangepast of in het straatje van FvD dat bepaalde immigranten worden ontmoedigd hier te komen. Beide voorbeelden zijn niet bevorderlijk voor de banenkansen van de minderheidsgroepen die hier al zijn en vluchtelingen van deze groepen.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:26:06 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177608531
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
Goed verhaal van Pechtold.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:28:06 #81
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177608586
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
Ik wist niet eens dat ie kinderen had. En bizar dat sommige mensen zo ver gaan om uit te pluizen wat hun namen zijn en die te gaan volgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:29:50 #82
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177608621
Pechtold slaat wild om zich heen. Wat een droeftoeter is die man.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177608622
quote:
15s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ie kinderen had. En bizar dat sommige mensen zo ver gaan om uit te pluizen wat hun namen zijn en die te gaan volgen.
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
quote:
“Ik krijg van mijn kinderen van 13 en 14 jaar te horen dat Forum voor Democratie hen wil volgen op Instagram. Je moet echt je best doen om mijn kinderen te vinden want hun achternaam staat er niet bij. Dat vind ik een rare interesse. Jongens, als je wat met mij hebt zoek mij op, maar blijf even van de kinderen af! Waar zijn ze mee bezig?”
Dat heeft het Facebook algoritme uitgedokterd.

1. Alexander's smartphone is vaak in de buurt van die van zijn kinderen
2. Facebook kent de relatie van Alexander met zijn kinderen door Instagram/Facebook
3. Alexander's smartphone is vaak in de buurt van het Tweede Kamer gebouw
4. Het FVD is een hot politiek onderwerp
5. Algoritme koppelt Alexander Pechtold -> Kinderen -> Tweede Kamer en geeft zijn kinderen als suggestie voor het FVD account

Met deze uitspraken bewijst Pechtold weer eens dat politici echt GEEN IDEE hebben wat er inmiddels speelt en mogelijk is met big data. :')
  zondag 4 maart 2018 @ 20:36:19 #84
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_177608777
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef timmmmm het volgende:
Hebben we het hier nou nog over? Die gek is weg, het is al 1000x besproken, move on
Het is allang oud nieuws maar mensen vinden het zo fijn om verontwaardigd te doen. Inmiddels gaat het alweer over de kinderen van Pechtold.

Iedereen met een klein beetje mensenkennis kan zien dat die Ramautarsing een kluns is maar geen vlieg kwaad doet. Hem voorstellen als een soort nazi is puur verkiezingsretoriek, die steeds nietsontziender wordt. Barbertje moet hangen want we kunnen het FvD er mee beschadigen.

Dat gedoe over IQ is helemaal niet interessant of relevant. Wat wel interessant is is te zien hoe laag vooral D'66 bereid is te gaan in het beschadigen en demoniseren van het FvD. Het begint obsessief te worden. Je zou het pathologisch kunnen duiden maar ik vermoed dat het vooral gebeurt om de aandacht af te leiden van impopulaire zaken waar vooral D'66 voor verantwoordelijk wordt gehouden zoals het afschaffen van het referendum en de orgaandonatie, en van impopulaire ministers als Ollongren en Kaag.
Over het referendum wil men niet meer praten, maar wel over studentikoze chatgesprekken op whatsapp en dat de kinderen van Pechtold een volgverzoekje hebben gekregen van het instagramaccount van het FvD.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zondag 4 maart 2018 @ 20:38:45 #85
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_177608848
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat heeft het Facebook algoritme uitgedokterd.

1. Alexander's smartphone is vaak in de buurt van die van zijn kinderen
2. Facebook kent de relatie van Alexander met zijn kinderen door Instagram/Facebook
3. Alexander's smartphone is vaak in de buurt van het Tweede Kamer gebouw
4. Het FVD is een hot politiek onderwerp
5. Algoritme koppelt Alexander Pechtold -> Kinderen -> Tweede Kamer en geeft zijn kinderen als suggestie voor het FVD account

Met deze uitspraken bewijst Pechtold weer eens dat politici echt GEEN IDEE hebben wat er inmiddels speelt en mogelijk is met big data. :')
Zo ingewikkeld hoeft het niet eens. Ik denk dat iedereen die daar vaak gaat kijken automatisch een volgverzoekje krijgt. Paranoia Pechtold denkt dan dat het speciaal om zijn kinderen gaat.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_177609186
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:04 schreef Molurus het volgende:

[..]


Waar hebben we het nu eigenlijk over? Dat Japanners gemiddeld 5 punten hoger scoren op IQ tests dan Europeanen? Gezien de spreiding binnen beide groepen is 5 punten zo goed als niets, en dat kan nog steeds allerlei oorzaken hebben, waarvan genetica er op z'n best ook 1 is. (Dat laatste is niet wetenschappelijk aannemelijk gemaakt ieg.)
Survey of Expert Opinion on Intelligence: Causes of International Differences in Cognitive Ability Tests

quote:
Education was rated by N = 71 experts as the most important cause of international ability differences. Genes were rated as the second most relevant factor but also had the highest variability in ratings. Culture, health, wealth, modernization, and politics were the next most important factors, whereas other factors such as geography, climate, test bias, and sampling error were less important.
En we hebben het niet over 5 punten, maar over tientallen. Staat er ook in.

[ Bericht 11% gewijzigd door Wegenbouwer op 04-03-2018 20:59:50 ]
pi_177609284
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op individueel niveau zijn genen een belangrijke factor in IQ, dat is verder weinig controversieel.

Waar het problematisch wordt is het idee dat dit zou samenhangen met etniciteit, of zou gelden voor hele etnische groepen. Dat ook daar statistische verschillen bestaan is niet zo heel spannend. Er zijn heel veel statistiekjes die we niet direct goed kunnen verklaren. Maar op het moment dat je zegt dat de statistische verschillen tussen die etnische groepen een genetische verklaring hebben, dan begeef je je wel op ongelofelijk glad ijs. Zeker ook omdat de wetenschap van mening is dat mensenrassen in biologische zin niet bestaan. De genetische diversiteit is daarvoor te klein.

Waar hebben we het nu eigenlijk over? Dat Japanners gemiddeld 5 punten hoger scoren op IQ tests dan Europeanen? Gezien de spreiding binnen beide groepen is 5 punten zo goed als niets, en dat kan nog steeds allerlei oorzaken hebben, waarvan genetica er op z'n best ook 1 is. (Dat laatste is niet wetenschappelijk aannemelijk gemaakt ieg.)
Maar waarom dan de hysterie rond zijn uitspraken? Je geeft zelf immers toe dat genetica een factor kan zijn in de iq verschillen tussen volkeren en in mijn ogen is dat vanwege evolutie aannemelijk.
Ik heb er verder weinig verstand van maar ik erger mij behoorlijk aan de hysterie rondom de uitspraken van Yernaz.
pi_177609324
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Je komt niet al te slim over, vandaar.
.......
  zondag 4 maart 2018 @ 20:59:23 #89
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177609365
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
Alsof FvD de kinderen van Pechtold op gaat zoeken en dan een verzoek zyot volgen gaat sturen :'). Jezus man. Of Pechtold snapt niet hoe Instagram werkt of hij is doelbewust onzin aan het verkondigen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 4 maart 2018 @ 21:09:09 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177609625
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar waarom dan de hysterie rond zijn uitspraken? Je geeft zelf immers toe dat genetica een factor kan zijn in de iq verschillen tussen volkeren en in mijn ogen is dat vanwege evolutie aannemelijk.
Ik snap je intuitie tav evolutie, maar verschillende etnische groepen leven evolutionair gezien veel minder geisoleerd dan je wellicht zou verwachten op basis van uiterlijke verschillen.

Het is niet alleen een begrijpelijke denkfout. Daarvan zijn er zoveel als het gaat om wetenschappelijke vraagstukken. De reden dat men daar zo fel op reageert is omdat we in onze recente geschiedenis nogal veel problemen hebben gehad met rassenleer.

En niet om Yernaz nou een Nazi te noemen... begrijp mij niet verkeerd. Het is vast een kinderlijk naieve en ongeinformeerde interesse in genetica zonder enig besef van de politieke en morele implicaties van zijn uitspraken. Het probleem is: zulke gedachten zijn niet alleen onwetenschappelijk, maar ook potentieel zeer gevaarlijk. Dat is de reden dat men daar zo fel op reageert.

En dat begrijp ik wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177609631
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:20 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Schokkende uitspraken van Pechtold weer. Wat bezielt die man.
Pechtold heeft blijkbaar niets geleerd van Clinton's nederlaag.
pi_177609730
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 zei Alexander Pechtold het volgende:
“Ik krijg van mijn kinderen van 13 en 14 jaar te horen dat Forum voor Democratie hen wil volgen op Instagram. Je moet echt je best doen om mijn kinderen te vinden want hun achternaam staat er niet bij. Dat vind ik een rare interesse. Jongens, als je wat met mij hebt zoek mij op, maar blijf even van de kinderen af! Waar zijn ze mee bezig?”
Ik heb geen instagram.
1 Maar ik heb wel facebook en als iemand mij wilt volgen dan stuurt die mij een verzoek om friends te worden.
2 Ik heb ook een twitter-account en iedereen kan mij volgen, zonder dat me te vragen.
Hoe werkt dat op instagram?

Zowel bij methode 1 of 2 heeft Pechtold een terechte klacht: Laat mijn kinderen met rust.
  zondag 4 maart 2018 @ 21:14:15 #93
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177609759
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:50 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Survey of Expert Opinion on Intelligence: Causes of International Differences in Cognitive Ability Tests

[..]

En we hebben het niet over 5 punten, maar over tientallen. Staat er ook in.
Dit klinkt allemaal als boterzachte wetenschap. En het kan ook nauwelijks iets anders zijn dan dat. Zoals gezegd: de genetische diversiteit binnen etnische groepen is veel groter dan tussen etnische groepen onderling. Wat van het begrip "etniciteit" wetenschappelijk gezien niet veel meer overlaat dan een cultureel label.

En los daarvan is "intelligentie" zelf al wetenschappelijk een vrij moeizaam begrip, wat ook geillustreerd wordt door het feit dat onderwijs hier als een belangrijke factor wordt genoemd. Wordt er niet verondersteld dat intelligentie nu juist dat deel van de vaardigheden is dat niet afhankelijk is van kennis maar van aanleg?

Sorry, maar ik kan dit soort statistische analyse toch maar moeilijk serieus nemen. Gegoochel met getalletjes in de misplaatste hoop iets te begrijpen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177609852
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit klinkt allemaal als boterzachte wetenschap. En het kan ook nauwelijks iets anders zijn dan dat. Zoals gezegd: de genetische diversiteit binnen etnische groepen is veel groter dan tussen etnische groepen onderling. Wat van het begrip "etniciteit" wetenschappelijk gezien niet veel meer overlaat dan een cultureel label.

En los daarvan is "intelligentie" zelf al wetenschappelijk een vrij moeizaam begrip, wat ook geillustreerd wordt door het feit dat onderwijs hier als een belangrijke factor wordt genoemd. Wordt er niet verondersteld dat intelligentie nu juist dat deel van de vaardigheden is dat niet afhankelijk is van kennis maar van aanleg?

Sorry, maar ik kan dit soort statistische analyse toch maar moeilijk serieus nemen. Gegoochel met getalletjes in de misplaatste hoop iets te begrijpen.
Je hebt het blijkbaar helemaal niet gelezen. Het is geen wetenschap, ook geen statistische analyse, maar de uitkomst van een enquête onder experts in het vakgebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wegenbouwer op 04-03-2018 21:29:10 ]
  zondag 4 maart 2018 @ 21:21:01 #95
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177609934
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je hebt het blijkbaar helemaal niet gelezen. Het is geen wetenschap, ook geen statistische analyse, maar de uitkomst van een enquête van experts in het vakgebied.
Wellicht heb ik me nog veel te mild uitgedrukt. ;)

Een enquête onder experts in het vakgebied kan natuurlijk niet gelden als een wetenschappelijk onderzoek. My bad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177611577
Straks heerlijk ergeren aan Pechtold . :s)
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_177612135
Rick Nieman sloopt Pechtold. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_177612211
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
:')
pi_177612230
WNLOpZondag twitterde op zondag 04-03-2018 om 23:32:33 Pechtold: als je in Amsterdam gaat kiezen, let op wat voor onfrisse club FVD is. #wnl reageer retweet
pi_177612363
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:36 schreef Houtenbeen het volgende:
WNLOpZondag twitterde op zondag 04-03-2018 om 23:32:33 Pechtold: als je in Amsterdam gaat kiezen, let op wat voor onfrisse club FVD is. #wnl reageer retweet
Stating the obvious..

Pechtold doet zijn best om weer de boeman van de nieuwe populistische beweging te worden, de nemesis van Baudet. Heeft hem met Wilders geen windeieren gelegd.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:03:16 #101
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612459
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb geen instagram.
1 Maar ik heb wel facebook en als iemand mij wilt volgen dan stuurt die mij een verzoek om friends te worden.
2 Ik heb ook een twitter-account en iedereen kan mij volgen, zonder dat me te vragen.
Hoe werkt dat op instagram?

Zowel bij methode 1 of 2 heeft Pechtold een terechte klacht: Laat mijn kinderen met rust.
Ik ben een keer uitgenodigd door de Facebook pagina van D'66 na een aantal bezoekjes op korte tijd.

Pagina's zien wie hun bezoeken en nog geen like hebben gegeven. Vervolgens kun je als beheerder dan een uitnodiging sturen naar diegene.

Het lijkt mij dat Instagram op een soort gelijke manier werkt. Zeg nou zelf : het klinkt toch te bezopen voor woorden wat Pechtold hier insinueert? Alsof FvD de kinderen van Pechtold zou willen stalken :')

Pechtold vertoont als politicus inmiddels aardig wat tekenen van een populist.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:11:09 #102
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612521
"Forum voor democratie valt mijn kinderen lastig"

Wat een rabiate onzin van Pechtold, Jezus zeg. Dan zet je jezelf toch voor lul of niet dan?

Moet je de shitstorm voorstellen als Baudet met zoiets achterlijks was gekomen. Dan had iedereen op de 1e rij gestaan om het te veroordelen...
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177612523
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:03 schreef Gohf046 het volgende:
Het lijkt mij dat Instagram op een soort gelijke manier werkt. Zeg nou zelf : het klinkt toch te bezopen voor woorden wat Pechtold hier insinueert? Alsof FvD de kinderen van Pechtold zou willen stalken
Ik weet niet hoe dat bij instagram werkt.
Doet instagram zelf aanbieden van : dit zouden volgers/friends van je kunnen worden?
Of kan iedereen volger worden zonder toestemming ?
Pechtold insinueert niet direct een stalking, maar hij heeft wel gelijk : laat mijn kinderen met rust.
Hij heeft ook maar iets gehoord van zijn kinderen van : fvd-iemand volgt ons cq wilt volger worden .. ofzoiets.
Iemand die dirt zoekt om iemand te tackelen kan ook zo lullig zijn om de kinderen te volgen.
Voor foto's, feitjes over pa, stuff om over te roddelen.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:21:36 #104
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612584
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat bij instagram werkt.
Doet instagram zelf aanbieden van : dit zouden volgers/friends van je kunnen worden?
Of kan iedereen volger worden zonder toestemming ?
Pechtold insinueert niet direct een stalking, maar hij heeft wel gelijk : laat mijn kinderen met rust.
Hij heeft ook maar iets gehoord van zijn kinderen van : fvd-iemand volgt ons cq wilt volger worden .. ofzoiets.
Iemand die dirt zoekt om iemand te tackelen kan ook zo lullig zijn om de kinderen te volgen.
Voor foto's, feitjes over pa, stuff om over te roddelen.
Pechtold insinueert een hoop voor iemand dat niet eens weet hoe Instagram werkt.

Komt hem wel allemaal goed uit natuurlijk. Het is ten slotte campagne tijd. Ff lekker scoren over de rug van je kinderen.

Als je zulke claims doet, kun je maar beter zorgen dat je bewijs hebt. Echt te triest voor woorden dit.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177612601
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:21 schreef Gohf046 het volgende:

.

Als je zulke claims doet, kun je maar beter zorgen dat je bewijs hebt. Echt te triest voor woorden dit.
Jij bent triest.. Die man verdedigt de privacy van zijn kinderen. Begin eens met dat te erkennen .
De vraag blijft ... wat was er nou werkelijk aan de hand
pi_177612633
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:26 schreef superniger het volgende:
Rick Nieman sloopt Pechtold. _O_
Vond ik niet.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:30:58 #107
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612644
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent triest.. Die man verdedigt de privacy van zijn kinderen. Begin eens met dat te erkennen .
De vraag blijft ... wat was er nou werkelijk aan de hand
Lekker naïef. Het enige waar die vent in geïnteresseerd is is scoren. Lekker dom populistisch tegen Wilders en Baudet aanschoppen. Doet het zo goed bij de buhne.

Privacy van kinderen staat toch helemaal niet het discussie Hier, dat spreekt voor zich. Pechtold misbruikt de situatie hier gewoon keihard. Sorry, maar als je dat niet wilt zien ben je naïef.

Want als FvD werkelijk de kinderen van Pechtold zou lastig vallen waar is dan het bewijs? Dat mag je toch wel leveren bij zo'n boude bewering.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177612668
Wat vond je van de reactie van FVD, Gohf046?
  maandag 5 maart 2018 @ 00:39:54 #109
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612687
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:35 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat vond je van de reactie van FVD, Gohf046?
Deze ?


ForumvoorDemocratie

@fvdemocratie

·

5 u

Nu @D66 steeds sneller zakt in de peilingen begint desperate @APechtold z'n kinderen er bij te slepen. Als je vader zich de hele dag opwindt over #FVD is het niet zo gek dat je op FVD Instagram gaat kijken, zeker als die 2x zo veel volgers heeft als #D66. (link: https://www.instagram.com/fvdnl/) instagram.com/fvdnl/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177612688
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Deze ?

ForumvoorDemocratie

@fvdemocratie

·

5 u

Nu @D66 steeds sneller zakt in de peilingen begint desperate @APechtold z'n kinderen er bij te slepen. Als je vader zich de hele dag opwindt over #FVD is het niet zo gek dat je op FVD Instagram gaat kijken, zeker als die 2x zo veel volgers heeft als #D66. (link: https://www.instagram.com/fvdnl/) instagram.com/fvdnl/
Ja, als dat het niveau van de Nederlandse campagnes wordt, word ik daar niet bepaald vrolijk van.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:43:38 #111
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177612699
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, als dat het niveau van de Nederlandse campagnes wordt, word ik daar niet bepaald vrolijk van.
Tja, zal wel een Twitter dingetje zijn ofzo. Kijk maar eens op andere Twitter pagina's van politieke partijen of politici.

Maar dat het niet veel toevoegt ben ik met je eens.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177612712
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Tja, zal wel een Twitter dingetje zijn ofzo. Kijk maar eens op andere Twitter pagina's van politieke partijen of politici.

Maar dat het niet veel toevoegt ben ik met je eens.
Het komt op mij een beetje over als het kopiëren van de Trump-campagne en dat zie ik bij de andere partijen toch minder (en ik hoop van harte dat die zich daar niet ook toe gaan verlagen).
Maar ik ben het met je eens dat Pechtold de weg compleet kwijt lijkt en daarbij steeds vreemdere uitspraken doet, met wat mij betreft als dieptepunt die uitspraak over de Russen toen hij meende Zijlstra te moeten verdedigen.
pi_177616030
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:30 schreef Gohf046 het volgende:

Lekker naïef. Het enige waar die vent in geïnteresseerd is is scoren. Lekker dom populistisch tegen Wilders en Baudet aanschoppen. Doet het zo goed bij de buhne.
Jij ontkent dat hij zijn kinderen wilt beschermen. Tjaaa dat is schopgedrag van je.
Hij hoeft niks te bewijzen.... Hij zegt gewoon dat hij iets van de kinderen hoorde en hij vind dat politieke predators zijn kinderen met rust moet laten.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 10:01:10 #114
236264 crew  capricia
pi_177616285
Sws raar als kinderen van 13 tot de doelgroep van FvD behoren.
Definitely not CIA
  maandag 5 maart 2018 @ 10:43:35 #115
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177616929
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:01 schreef capricia het volgende:
Sws raar als kinderen van 13 tot de doelgroep van FvD behoren.
Ik geloof er dan ook geen barst van.
Pechtold is hier wild om zich heen aan het slaan, alles om FvD en Baudet maar in diskrediet te brengen. Zoals hij als de dood was voor Wilders, is hij het nu voor FvD.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177616991
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook geen barst van.
Pechtold is hier wild om zich heen aan het slaan, alles om FvD en Baudet maar in diskrediet te brengen. Zoals hij als de dood was voor Wilders, is hij het nu voor FvD.
Pechtold zijn truc is inmiddels wel bekend en bovendien ook maar beperkt houdbaar. Je kan jezelf niet continu neerzetten als anti-PVV/FVD/whatever, je moet op een gegeven moment ook zelf ergens voor staan. Dat heeft Pechtold nauwelijks meer.

Wat mij betreft stopt hij er dit jaar nog mee. Tijd voor iemand met een eigen visie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177617332
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook geen barst van.
Pechtold is hier wild om zich heen aan het slaan, alles om FvD en Baudet maar in diskrediet te brengen. Zoals hij als de dood was voor Wilders, is hij het nu voor FvD.
altijd bijzonder dat Pechtold het altijd gedaan heeft bij de FvD fanboys.

het is op zijn minst vreemd dat de FvD 2 volg verzoeken stuurt naar de kinderen van Pechtold op dezelfde dag. dat moet dus bijna wel betekenen dat iemand binnen de FvD bewust daar op heeft gezocht. een excuus over een algoritme dat dat gedaan zou hebben is onzin. (een algoritme stuurt sowieso geen volg verzoeken)

sowieso is de FvD al heel lang bezig met een demoniserings-campange tegen D66 dus dit past daar perfect in.

ik weet niet wat ik erger vind de FvD die zulke taktieken gebruikt of de fanboys hier die dat klakkeloos overnemen en totaal niet kritisch naar hun eigen partij durven te kijekn
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 11:14:05 #118
236264 crew  capricia
pi_177617380
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook geen barst van.
Pechtold is hier wild om zich heen aan het slaan, alles om FvD en Baudet maar in diskrediet te brengen. Zoals hij als de dood was voor Wilders, is hij het nu voor FvD.
En als FvD wel bewust de kinderen van Pechtold wil volgen?
Ik vind het nogal wat. Bah.

Begrijp ook niet goed waarom je dit goed zou willen praten.
Definitely not CIA
pi_177617405
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En als FvD wel bewust de kinderen van Pechtold wil volgen?
Ik vind het nogal wat. Bah.

Begrijp ook niet goed waarom je dit goed zou willen praten.
Pechtold is nou eenmaal de grote boeman in dergelijke kringen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 maart 2018 @ 11:26:55 #120
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617543
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En als FvD wel bewust de kinderen van Pechtold wil volgen?
Ik vind het nogal wat. Bah.

Begrijp ook niet goed waarom je dit goed zou willen praten.
Als je zulke stevige beweringen doet mag je toch op zijn minst enige vorm van bewijs verwachten of niet?

Waar is het bewijs?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 11:29:11 #121
236264 crew  capricia
pi_177617583
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als je zulke stevige beweringen doet mag je toch op zijn minst enige vorm van bewijs verwachten of niet?

Waar is het bewijs?
Dus je vindt het zelf ook nogal dubieus en afkeuringswaardig? Als FvD de kinderen van Pechtold wil volgen op social media.
Definitely not CIA
  maandag 5 maart 2018 @ 11:29:47 #122
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617590
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:10 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

altijd bijzonder dat Pechtold het altijd gedaan heeft bij de FvD fanboys.

het is op zijn minst vreemd dat de FvD 2 volg verzoeken stuurt naar de kinderen van Pechtold op dezelfde dag. dat moet dus bijna wel betekenen dat iemand binnen de FvD bewust daar op heeft gezocht. een excuus over een algoritme dat dat gedaan zou hebben is onzin. (een algoritme stuurt sowieso geen volg verzoeken)

sowieso is de FvD al heel lang bezig met een demoniserings-campange tegen D66 dus dit past daar perfect in.

ik weet niet wat ik erger vind de FvD die zulke taktieken gebruikt of de fanboys hier die dat klakkeloos overnemen en totaal niet kritisch naar hun eigen partij durven te kijekn
Nogmaals...waar is het bewijs? Bij zo'n stevige bewering mag je ook wel bewijs leveren.

En ik ben vaak kritisch zat geweest wat betreft het FvD. Check de reeks er maar op na.

Maar zelfs tegenstanders van FvD in deze reeks erkennen dat Pechtold ordinair aan het schoppen is tegen het FvD.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 5 maart 2018 @ 11:31:11 #123
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617613
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus je vindt het zelf ook nogal dubieus en afkeuringswaardig? Als FvD de kinderen van Pechtold wil volgen op social media.
Ligt eraan. Als er specifiek gezocht is op zijn kinderen wel.

Maar ik vind het ook behoorlijk dubieus als je zulke beweringen doet zonder enige vorm van bewijs.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177617635
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:29 schreef Gohf046 het volgende:
Maar zelfs tegenstanders van FvD in deze reeks erkennen dat Pechtold ordinair aan het schoppen is tegen het FvD.
Tegenstander, volgens mij ben ik de enige.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177617641
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:29 schreef Gohf046 het volgende:
Nogmaals...waar is het bewijs? Bij zo'n stevige bewering mag je ook wel bewijs leveren.

wat voor een bewijs wil je? ik denk dat Pechtold niet zit te liegen hierover. dus het woord van pechtold is voor mij genoeg om te weten dat er 2 volgverzoeken door de FvD naar zijn kinderen zijn gestuurd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_177617707
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ligt eraan. Als er specifiek gezocht is op zijn kinderen wel.

Maar ik vind het ook behoorlijk dubieus als je zulke beweringen doet zonder enige vorm van bewijs.
Ik wacht ook al jaren op bewijs van al die bedreigingen die Wilders zegt te krijgen. Volgens mij lult Wilders uit zijn nek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 maart 2018 @ 11:36:28 #127
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617710
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tegenstander, volgens mij ben ik de enige.
Kansenjongeren ook als ik me niet vergis gisteravond nog.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177617727
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kansenjongeren ook als ik me niet vergis gisteravond nog.
Oh, ik heb alleen op deze pagina gekeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177617729
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ligt eraan. Als er specifiek gezocht is op zijn kinderen wel.

Maar ik vind het ook behoorlijk dubieus als je zulke beweringen doet zonder enige vorm van bewijs.
Hij hoeft niks te bewijzen.
Kan ook niet.... moet hij kinderen als getuige voor de camera of in de krant zetten
Adressen van hun instagrampagina's publiceren. Dat is stalking uitlokken.
Dit zei hij letterlijk, aldus AD https://www.ad.nl/politie(...)ren-online~ac4ce5ca/

quote:
,,Ik krijg van mijn kinderen van 13 en 14 jaar te horen dat Forum voor Democratie hen wil volgen op Instagram. Je moet echt je best doen om mijn kinderen te vinden want hun achternaam staat er niet bij. Dat vind ik een rare interesse. Jongens, als je wat met mij hebt zoek mij op, maar blijf even van de kinderen af! Waar zijn ze mee bezig?”
Hier spreekt een gewone boze vader. En ook gewoon is dat vader iets al te boos is.
Het kan dus ook zijn dat instagram-bots aanbieden om een FvD-account te volgen. Ik weet niet hoe dat werkt..
pi_177617748
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kansenjongeren ook als ik me niet vergis gisteravond nog.
Dat wil ik toch enigszins nuanceren. Ik heb aangegeven dat ik vind dat Pechtold de weg kwijt is, met als voorbeeld zijn populistische uitspraken in dat Zijlstradebat. Ik heb niet beweerd dat Pechtold ordinair aan het schoppen is tegen het FVD.
  maandag 5 maart 2018 @ 11:39:51 #131
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617769
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

wat voor een bewijs wil je? ik denk dat Pechtold niet zit te liegen hierover. dus het woord van pechtold is voor mij genoeg om te weten dat er 2 volgverzoeken door de FvD naar zijn kinderen zijn gestuurd.
Lekker makkelijk dit. Ik beheer zelf ook een Facebook pagina. Iedereen die die pagina bezoekt kan ik als beheerder een uitnodiging sturen om te "liken". Daar komt geen stalking bij kijken.

Nogmaals Pechtold beweert specifiek dat Forum voor Democratie zijn kinderen lastig valt via Instagram.

Dus doelbewust. Dan moet je ook bewijs leveren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 5 maart 2018 @ 11:40:18 #132
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617779
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat wil ik toch enigszins nuanceren. Ik heb aangegeven dat ik vind dat Pechtold de weg kwijt is, met als voorbeeld zijn populistische uitspraken in dat Zijlstradebat. Ik heb niet beweerd dat Pechtold ordinair aan het schoppen is tegen het FVD.
Excuses.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 5 maart 2018 @ 11:47:25 #133
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177617891
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik wacht ook al jaren op bewijs van al die bedreigingen die Wilders zegt te krijgen. Volgens mij lult Wilders uit zijn nek.
:')

Wilders heeft een tijd terug nog een hele rits bedreigingen aan zijn adres gepubliceerd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 5 maart 2018 @ 12:14:46 #134
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177618316
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:10 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

altijd bijzonder dat Pechtold het altijd gedaan heeft bij de FvD fanboys.

het is op zijn minst vreemd dat de FvD 2 volg verzoeken stuurt naar de kinderen van Pechtold op dezelfde dag. dat moet dus bijna wel betekenen dat iemand binnen de FvD bewust daar op heeft gezocht. een excuus over een algoritme dat dat gedaan zou hebben is onzin. (een algoritme stuurt sowieso geen volg verzoeken)

sowieso is de FvD al heel lang bezig met een demoniserings-campange tegen D66 dus dit past daar perfect in.

ik weet niet wat ik erger vind de FvD die zulke taktieken gebruikt of de fanboys hier die dat klakkeloos overnemen en totaal niet kritisch naar hun eigen partij durven te kijekn
Hoe de FvD fanboys hier over denken boeit me niet zo heel veel, ik reken mezelf daar namelijk niet toe.
Ik zeg alleen dat ik de beweringen van Pechtold niet geloof. Hij heeft eerst zijn pijlen op Wilders gericht, en nu op Baudet. Welk nut zou het voor FvD hebben om de kinderen van Pechtold te volgen op Instagram?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  maandag 5 maart 2018 @ 12:17:07 #135
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177618351
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En als FvD wel bewust de kinderen van Pechtold wil volgen?
Ik vind het nogal wat. Bah.

Begrijp ook niet goed waarom je dit goed zou willen praten.
Ik praat niks goed, dat probeer je me aan te wrijven.
Als FvD de kinderen van Pechtold lastig valt, dan zijn het een bende klootzakken die die kinderen met rust moeten laten. Die zijn geen politieke partij.
Wat ik gezegd heb is dat ik Pechtold zijn beweringen niet geloof.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  maandag 5 maart 2018 @ 12:18:41 #136
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177618370
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tegenstander, volgens mij ben ik de enige.
Hier nog een.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177618585
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:17 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik praat niks goed, dat probeer je me aan te wrijven.
Als FvD de kinderen van Pechtold lastig valt, dan zijn het een bende klootzakken die die kinderen met rust moeten laten. Die zijn geen politieke partij.
Wat ik gezegd heb is dat ik Pechtold zijn beweringen niet geloof.
Niet dat ik veel met FvD heb, maar ik geloof ook helemaal niets van deze beschuldiging.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 12:41:26 #138
236264 crew  capricia
pi_177618767
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:17 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik praat niks goed, dat probeer je me aan te wrijven.
Als FvD de kinderen van Pechtold lastig valt, dan zijn het een bende klootzakken die die kinderen met rust moeten laten. Die zijn geen politieke partij.
Wat ik gezegd heb is dat ik Pechtold zijn beweringen niet geloof.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie over de ruggen van zijn kinderen zou gaan staan liegen. :{
Definitely not CIA
pi_177618788
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie over de ruggen van zijn kinderen zou gaan staan liegen. :{
Zijn kinderen kunnen best een uitnodiging van de FvD-instagram hebben gehad, maar of dat bewust is of dat ze gewoon iedereen die daar een paar keer kijken een verzoek sturen is de vraag.

Aangezien de achternamen er niet bij staan kan het net zo goed het 2e zijn, natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177619468
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
Zijn kinderen kunnen best een uitnodiging van de FvD-instagram hebben gehad, maar of dat bewust is of dat ze gewoon iedereen die daar een paar keer kijken een verzoek sturen is de vraag.

Aangezien de achternamen er niet bij staan kan het net zo goed het 2e zijn, natuurlijk.
het is dan wel heel toevallig dat dat voor alle 2 de kinderen tegelijkertijd gebeurd. en daarnaast kan Pechtold bij zijn social media experts binnen D66 zo navragen hoe dat precies zit. Pechtold zit te lang in de politiek om te weten dat hij niet zomaar iets kan roepen zonder dat hij weet dat hij gelijk heeft
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 5 maart 2018 @ 14:00:37 #141
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177620238
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

het is dan wel heel toevallig dat dat voor alle 2 de kinderen tegelijkertijd gebeurd. en daarnaast kan Pechtold bij zijn social media experts binnen D66 zo navragen hoe dat precies zit. Pechtold zit te lang in de politiek om te weten dat hij niet zomaar iets kan roepen zonder dat hij weet dat hij gelijk heeft
Zoals met Zijlstra waar hij op 24 uur tijd 180 graden draaide?

Of zoals zijn bewering dat hij de eerste Rus nog moest tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet?

Of zoals zijn bewering dat Baudet vind dat vrouwen overmand moeten worden ?

Of zoals zijn bewering dat hij appartement niet hoefde te melden in het geschenkenregister omdat het een privé zaak was?

Nee, Pechtold zal nooit iets beweren dat niet klopt :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177620301
Als Pechtold gelijk heeft, is het wel een walgelijke actie van FvD om zijn kinderen in het politieke spel te betrekken. Wie demoniseert nou wie?
  maandag 5 maart 2018 @ 14:36:48 #143
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177620928
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:03 schreef westwoodblvd het volgende:
Als Pechtold gelijk heeft, is het wel een walgelijke actie van FvD om zijn kinderen in het politieke spel te betrekken. Wie demoniseert nou wie?
Als Pechtold niet met bewijs komt lijkt het me duidelijk wie er aan het "demoniseren"(ik zou voorzichtiger zijn met die term want je hoort het tegenwoordig wel erg rap) is.

Je kunt op Instagram trouwens ook gewoon je account op privé zetten zodat mensen je niet zomaar kunnen volgen. Misschien nog een algemene tip voor Dhr. Pechtold.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Redactie Games maandag 5 maart 2018 @ 14:38:59 #144
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177620964
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als Pechtold niet met bewijs komt lijkt het me duidelijk wie er aan het "demoniseren"(ik zou voorzichtiger zijn met die term want je hoort het tegenwoordig wel erg rap) is.

Je kunt op Instagram trouwens ook gewoon je account op privé zetten zodat mensen je niet zomaar kunnen volgen. Misschien nog een algemene tip voor Dhr. Pechtold.
Dus omdat een aantal klootzakken de kinderen van pechtold stalken ligt de schuld bij de kinderen omdat hun profiel niet privé is? Wat is dat voor logica?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  maandag 5 maart 2018 @ 14:44:12 #145
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177621083
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dus omdat een aantal klootzakken de kinderen van pechtold stalken ligt de schuld bij de kinderen omdat hun profiel niet privé is? Wat is dat voor logica?
Je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik? "algemene tip".

Wie stalkt de kinderen van Pechtold? Op welke manier? Screenshots van berichten ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 14:53:04 #146
236264 crew  capricia
pi_177621253
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als Pechtold niet met bewijs komt lijkt het me duidelijk wie er aan het "demoniseren"(ik zou voorzichtiger zijn met die term want je hoort het tegenwoordig wel erg rap) is.

Je kunt op Instagram trouwens ook gewoon je account op privé zetten zodat mensen je niet zomaar kunnen volgen. Misschien nog een algemene tip voor Dhr. Pechtold.
-de kinderen vroegen er zelf om
-moet je maar je account op prive zetten
-geen bewijs dus niet gebeurd

:')

Welke missen we nog?
- hij doet het zelf ook
-
-
Definitely not CIA
  maandag 5 maart 2018 @ 14:54:02 #147
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177621267
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]

-de kinderen vroegen er zelf om
-moet je maar je account op prive zetten
-geen bewijs dus niet gebeurd

:')

Welke missen we nog?
- hij doet het zelf ook
-
-
Leer lezen aub.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177621666
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:36 schreef Gohf046 het volgende:
Je kunt op Instagram trouwens ook gewoon je account op privé zetten zodat mensen je niet zomaar kunnen volgen. Misschien nog een algemene tip voor Dhr. Pechtold.
zoals ik het lees hebben zijn kinderen ook de account op privé staan. aangezien ze een volg verzoek hebben gekregen van de FvD.

als het account openbaar hebben staan dan hadden ze alleen de melding gekregen dat de FvD ze zijn gaan volgen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_177622220
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie over de ruggen van zijn kinderen zou gaan staan liegen. :{
Of hij snapt er net als jij gewoon geen drol van. Zo te zien volgt FVD 5500 accounts op instagram. Misschien is het wel een manier om de partij bekend te maken aan mensen, vrij bekende tactiek.

Dat iemand van het social media team bij accounts op volgen loopt te klikken betekent niet dat ze specifiek op zoek zijn gegaan naar de kinderen van Pechtold :') Zelfs Bluesdude geeft aan dat er meerdere verklaringen kunnen zijn. Maar succes met je klopjacht :D
pi_177622286
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als Pechtold niet met bewijs komt lijkt het me duidelijk wie er aan het "demoniseren"(ik zou voorzichtiger zijn met die term want je hoort het tegenwoordig wel erg rap) is.

Je kunt op Instagram trouwens ook gewoon je account op privé zetten zodat mensen je niet zomaar kunnen volgen. Misschien nog een algemene tip voor Dhr. Pechtold.
Wat voor een bewijs wil je zien dan? Een screenshot van de Instagram van zijn kinderen? :')

Waarom zou Pechtold zoiets verzinnen? Hij is Zijlstra niet.
pi_177622315
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:43 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat voor een bewijs wil je zien dan? Een screenshot van de Instagram van zijn kinderen? :')

Waarom zou Pechtold zoiets verzinnen? Hij is Zijlstra niet.
Wat dan nog als het FVD-account ze wil volgen? Ik geloof best dat ze dat gedaan hebben. Maar zoals ik hierboven plaatste volgen ze 5500 accounts. Betekent niet dat ze doelbewust die kinderen achterna zitten.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:12:24 #152
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177622834
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie over de ruggen van zijn kinderen zou gaan staan liegen. :{
Tja, het blijft een politicus. Zie zijn ‘Russen’ uitspraak maar in de kwestie Zijlstra.
Sommige mensen gaan over lijken om hun doel te bereiken. Pechtold lijkt me zo iemand.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  maandag 5 maart 2018 @ 16:21:05 #153
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177623006
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:44 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Wat dan nog als het FVD-account ze wil volgen? Ik geloof best dat ze dat gedaan hebben. Maar zoals ik hierboven plaatste volgen ze 5500 accounts. Betekent niet dat ze doelbewust die kinderen achterna zitten.
Dit is naar mijn mening inderdaad de meest plausibele verklaring. FvD stuurt bij toeval de kinderen van Pechtold een volgverzoek. Een toevallig verzoek, omdat de kinderen niet hun achternaam gebruiken bij de accounts, aldus Pechtold. Alleen grijpt Pechtold senior dit hoogstwaarschijnlijk aan om maximaal uit te melken.
Over de rug van zijn kinderen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177623032
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit is naar mijn mening inderdaad de meest plausibele verklaring. FvD stuurt bij toeval de kinderen van Pechtold een volgverzoek. Een toevallig verzoek, omdat de kinderen niet hun achternaam gebruiken bij de accounts, aldus Pechtold. Alleen grijpt Pechtold senior dit hoogstwaarschijnlijk aan om maximaal uit te melken.
Over de rug van zijn kinderen.
Wel heel toevallig. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik word op social media niet gevolgd door landelijke politieke partijen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 16:23:24 #155
236264 crew  capricia
pi_177623045
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit is naar mijn mening inderdaad de meest plausibele verklaring. FvD stuurt bij toeval de kinderen van Pechtold een volgverzoek. Een toevallig verzoek, omdat de kinderen niet hun achternaam gebruiken bij de accounts, aldus Pechtold. Alleen grijpt Pechtold senior dit hoogstwaarschijnlijk aan om maximaal uit te melken.
Over de rug van zijn kinderen.
FvD target 13/14 jarigen?
Lijkt me onzin.
Definitely not CIA
pi_177623079
Nou boehoe FvD stuurt een volgverzoek naar Pechtolds kinderen :’) Nemen jullie jezelf wel serieus? Lees eens even opnieuw wat er gebeurd is. As je dan nog steeds als een hersenloze aap gaat roepen dat er hier iets fout is dan ben je niet goed wijs. Ik heb bijvoorbeeld volgverzoeken ontvangen van het SP, GL, D’66 terwijl ik ze nooit heb gevolgd, geliked etc. Hoe moeten ze aan mijn naam komen dan? Waarschijnlijk door een algoritme doordat ik ooit op hun profiel ging. Nou wat een ramp _O- Weet je er bestaat ook iets als vervolgverzoek weigeren zou je ook eens moeten proberen :D

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2018 16:26:24 ]
  maandag 5 maart 2018 @ 16:26:11 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177623101
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit is naar mijn mening inderdaad de meest plausibele verklaring. FvD stuurt bij toeval de kinderen van Pechtold een volgverzoek. Een toevallig verzoek, omdat de kinderen niet hun achternaam gebruiken bij de accounts, aldus Pechtold. Alleen grijpt Pechtold senior dit hoogstwaarschijnlijk aan om maximaal uit te melken.
Over de rug van zijn kinderen.
Een toevallig verzoek sowieso niet, dan vallen ze orecies binnen de o
parameters.

Ik weet niet wat ik zieker vind, dat ze de kinderen van Pechtold targetten, of dat ze gewoon op 13-jarige kinderen azen
Laffe huichelaar
pi_177623143
Dit is echt belachelijk en te absurd voor woorden. Stel je voor dat Trump huilend op TV gaat zeggen dat de democratische partij zijn zoon Barron wilt volgen, Who the fuck cares _O-
pi_177623163
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een toevallig verzoek sowieso niet, dan vallen ze orecies binnen de o
parameters.

Ik weet niet wat ik zieker vind, dat ze de kinderen van Pechtold targetten, of dat ze gewoon op 13-jarige kinderen azen
_O- echt te absurd dit
pi_177623199
Waarom inderdaad 13-jarigen volgen als landelijke politieke partij. Dat is tamelijk raar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177623203
APechtold twitterde op woensdag 21-02-2018 om 13:23:07 O jee... en nu weigert @thierrybaudet ook al met mij in debat te gaan op TV. 🐓#geblokkeerd https://t.co/Xs2h9ccysp reageer retweet


Peggie is nog steeds over de zeik dat Baudet hem geblokkeerd heeft op Twitter en komt nu met een slap verhaal dat FvD zijn kinderen wil volgen op Instagram :')
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 16:32:50 #162
236264 crew  capricia
pi_177623245
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:30 schreef Sylv3se het volgende:
APechtold twitterde op woensdag 21-02-2018 om 13:23:07 O jee... en nu weigert @thierrybaudet ook al met mij in debat te gaan op TV. 🐓#geblokkeerd https://t.co/Xs2h9ccysp reageer retweet
[ afbeelding ]

Peggie is nog steeds over de zeik dat Baudet hem geblokkeerd heeft op Twitter en komt nu met een slap verhaal dat FvD zijn kinderen wil volgen op Instagram :')
FvD blokkeert Pechtold. Maar target zijn 13 jarige kinderen.
_O-
Definitely not CIA
pi_177623247
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:30 schreef Sylv3se het volgende:
APechtold twitterde op woensdag 21-02-2018 om 13:23:07 O jee... en nu weigert @thierrybaudet ook al met mij in debat te gaan op TV. 🐓#geblokkeerd https://t.co/Xs2h9ccysp reageer retweet
[ afbeelding ]

Peggie is nog steeds over de zeik dat Baudet hem geblokkeerd heeft op Twitter en komt nu met een slap verhaal dat FvD zijn kinderen wil volgen op Instagram :')
Echt te zielig voor woorden _O- Gaat Pechtold nu huilen voor elke scheet? _O-
pi_177623258
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:30 schreef Sylv3se het volgende:
APechtold twitterde op woensdag 21-02-2018 om 13:23:07 O jee... en nu weigert @thierrybaudet ook al met mij in debat te gaan op TV. 🐓#geblokkeerd https://t.co/Xs2h9ccysp reageer retweet
[ afbeelding ]

Peggie is nog steeds over de zeik dat Baudet hem geblokkeerd heeft op Twitter en komt nu met een slap verhaal dat FvD zijn kinderen wil volgen op Instagram :')
Haha, hij heeft Pechtold geblockt, net een tiener op Whatsapp met z'n knipperlichtrelatie :')
pi_177623261
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

FvD blokkeert Pechtold. Maar target zijn 13 jarige kinderen.
_O-
Ja lekker geloofwaardig ook :')
  maandag 5 maart 2018 @ 16:34:03 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177623271
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Echt te zielig voor woorden _O- Gaat Pechtold nu huilen voor elke scheet? _O-
Als je deze tweet als 'huilen' betiteld, kan je weinig hebben
Laffe huichelaar
  maandag 5 maart 2018 @ 16:35:05 #167
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177623293
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel heel toevallig. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik word op social media niet gevolgd door landelijke politieke partijen.
Ik zelf ook niet, maar ik ben ook redelijk low profile op socialmedia.
Als ik zo kijk wie het FvD allemaal volgt, lijkt me het redelijk random. Veel jongeren ook.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]

FvD target 13/14 jarigen?
Lijkt me onzin.
Lijkt mij ook niet echt een reële doelgroep. Misschien hebben ze geen leeftijd vermeld?

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een toevallig verzoek sowieso niet, dan vallen ze orecies binnen de o
parameters.

Ik weet niet wat ik zieker vind, dat ze de kinderen van Pechtold targetten, of dat ze gewoon op 13-jarige kinderen azen
De leeftijd kan een toevalstreffer zijn denk ik, van de kinderen van een rivaliserend politicus moet je afblijven. Die in de strijd betrekken is inderdaad ziek.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177623298
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Haha, hij heeft Pechtold geblockt, net een tiener op Whatsapp met z'n knipperlichtrelatie :')
Waarom is dat erg dan? Op Twitter is Baudet niemand verplicht te volgen en mag hij zelf lekker bepalen met wie hij praat. Zo van omdat je nu geblokkeerd bent op Twitter kan je niet meer met elkaar praten in het echte leven ofzo? Echt waar dit gedrag is zo kinderlijk
pi_177623322
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je deze tweet als 'huilen' betiteld, kan je weinig hebben
Ja Pechtold is een huilebalk. Ohnee Baudet heeft me geblokkeerd op Twitter, ohnee FvD blokkeert mijn D’66 pagina. Go cry me a river.
pi_177623330
Nou ja, ik kan mij best voorstellen dat het FvD probeert de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Foto's geven immers een inkijkje in het leven van het gezin Pechtold. Wellicht dat ze op iets stuiten dat ze tegen hem kunnen gebruiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 16:37:01 #171
236264 crew  capricia
pi_177623331
Wel opvallend detail dat het beide kinderen betreft, zonder achternaam.
Definitely not CIA
pi_177623344
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:35 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik zelf ook niet, maar ik ben ook redelijk low profile op socialmedia.
Als ik zo kijk wie het FvD allemaal volgt, lijkt me het redelijk random. Veel jongeren ook.

[..]

Lijkt mij ook niet echt een reële doelgroep. Misschien hebben ze geen leeftijd vermeld?

[..]

De leeftijd kan een toevalstreffer zijn denk ik, van de kinderen van een rivaliserend politicus moet je afblijven. Die in de strijd betrekken is inderdaad ziek.
Het FvD jongerenafdeling is volgens mij best groot dus dat zal het wel zijn.
pi_177623359
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:37 schreef capricia het volgende:
Wel opvallend detail dat het beide kinderen betreft, zonder achternaam.
Dus je zou ook kunnen zeggen dat het een random volgverzoek was aangezien ze niet wisten dat het Pechtolds kinderen waren?
pi_177623361
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:35 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik zelf ook niet, maar ik ben ook redelijk low profile op socialmedia.
Als ik zo kijk wie het FvD allemaal volgt, lijkt me het redelijk random. Veel jongeren ook.
13-jarigen? Waarom zou je brugpiepers willen volgen als partij?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 16:43:08 #175
236264 crew  capricia
pi_177623434
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus je zou ook kunnen zeggen dat het een random volgverzoek was aangezien ze niet wisten dat het Pechtolds kinderen waren?
Of dat ze specifiek zijn kinderen willen volgen.
Definitely not CIA
  maandag 5 maart 2018 @ 16:44:41 #176
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177623479
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

13-jarigen? Waarom zou je brugpiepers willen volgen als partij?
Misschien als toekomstige aanwas voor de jongerenafdeling? Ik roep maar wat, ik zou het ook niet weten. Ik heb geen idee welke criteria FvD hanteert.
Dan is het ook nog maar de vraag welke leeftijd de Pechtoldjes hebben aangegeven. Áls ze al een leeftijd hebben vermeld.

Het blijft helaas bij speculaties. Ik vrees dat alleen de familie Pechtold echt weet hoe het zit.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177623480
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Of dat ze specifiek zijn kinderen willen volgen.
Nou kijk zelf maar of dat het geval is. Ga naar instagram en kijk maar van de 5000 mensen of ze allemaal kinderen zijn.
pi_177623519
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]

FvD target 13/14 jarigen?
Lijkt me onzin.
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een toevallig verzoek sowieso niet, dan vallen ze orecies binnen de o
parameters.

Ik weet niet wat ik zieker vind, dat ze de kinderen van Pechtold targetten, of dat ze gewoon op 13-jarige kinderen azen
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

13-jarigen? Waarom zou je brugpiepers willen volgen als partij?
Je kan op instagram geen leeftijden zien.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:46:35 #179
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177623524
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het FvD jongerenafdeling is volgens mij best groot dus dat zal het wel zijn.
Ja, maar wel allemaal boven de 13 jaar oud mag ik hopen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177623530
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus je zou ook kunnen zeggen dat het een random volgverzoek was aangezien ze niet wisten dat het Pechtolds kinderen waren?
Ik denk eerder dat ze in huize Pechtold 163x per dag googlen op Baudet/FvD waardoor het is gaan opvallen bij de social media afdeling van FvD. Ze denken natuurlijk dat het potentiele nieuwe FvD'ers zijn :7
pi_177623549
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:44 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Misschien als toekomstige aanwas voor de jongerenafdeling? Ik roep maar wat, ik zou het ook niet weten. Ik heb geen idee welke criteria FvD hanteert.
Dan is het ook nog maar de vraag welke leeftijd de Pechtoldjes hebben aangegeven. Áls ze al een leeftijd hebben vermeld.

Het blijft helaas bij speculaties. Ik vrees dat alleen de familie Pechtold echt weet hoe het zit.
Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 maart 2018 @ 16:52:20 #182
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_177623648
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een toevallig verzoek sowieso niet, dan vallen ze orecies binnen de o
parameters.

Ik weet niet wat ik zieker vind, dat ze de kinderen van Pechtold targetten, of dat ze gewoon op 13-jarige kinderen azen
Obvious troll is obvious
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 5 maart 2018 @ 16:53:00 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177623663
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
Ik kan je theorie niet uitsluiten natuurlijk.
Maar het zoeken naar kinderen van je aatsvijand, terwijl zij hun achternaam niet gebruiken lijkt me een behoorlijke zoektocht. Speld in een hooiberg.
Maar mocht het ooit uitkomen dat dit inderdaad het geval was, dan ben ik de eerste die ze daarop zal veroordelen.
Voor wat het waard is.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177623724
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:53 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik kan je theorie niet uitsluiten natuurlijk.
Maar het zoeken naar kinderen van je aatsvijand, terwijl zij hun achternaam niet gebruiken lijkt me een behoorlijke zoektocht. Speld in een hooiberg.
Maar mocht het ooit uitkomen dat dit inderdaad het geval was, dan ben ik de eerste die ze daarop zal veroordelen. En dat is uiteraard voor wat het waard is.
Als je een breed netwerk hebt, is dat niet zo moeilijk. Er zullen zat mensen zijn die weten wie de kinderen van Pechtold zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 17:43:03 #185
236264 crew  capricia
pi_177624771
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou kijk zelf maar of dat het geval is. Ga naar instagram en kijk maar van de 5000 mensen of ze allemaal kinderen zijn.
Ongezonde voorkeur van Baudet.
Definitely not CIA
  maandag 5 maart 2018 @ 17:49:27 #186
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_177624886
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:28 schreef vigen98 het volgende:
Dit is echt belachelijk en te absurd voor woorden. Stel je voor dat Trump huilend op TV gaat zeggen dat de democratische partij zijn zoon Barron wilt volgen, Who the fuck cares _O-
Dan ligt half Nederland weer dubbel omdat Trump weer met zo'n domme actie op de proppen komt. Maar dit moeten we uiterst serieus nemen. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_177625064
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:37 schreef capricia het volgende:
Wel opvallend detail dat het beide kinderen betreft, zonder achternaam.
Achternaam: Penthouse
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_177625322
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Achternaam: Penthouse
Goeien garp.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177626530
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
Nu is het klaar met het getroll, Koos. Niemand met zulke snode plannen zou dit überhaupt met het eigen account doen.
pi_177628203
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
Kom op zeg, nu lijk je Elzies wel met zo'n complot theorie.

Het meest logisch lijkt mij dat iemand bij fvd een bot losgelaten heeft zonder goed op de criteria te letten. Maar hoe het ook gebeurd is, een bewust volg actie lijkt me heel sterk.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 20:43:14 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177628342
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:39 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar hoe het ook gebeurd is, een bewust volg actie lijkt me heel sterk.
Het zou wat mij betreft niet het vreemdste zijn dat FvD ooit heeft gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177628454
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
BNW is aan de overkant Koos
pi_177628476
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wat mij betreft niet het vreemdste zijn dat FvD ooit heeft gedaan.
Nee dat is waar, je weet natuurlijk niet welke figuren precies de sociaal media kanalen beheren. Maar Baudet kun je dat moeilijk in de schoenen schuiven, wat Pechtold in feite wel doet.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 20:52:32 #194
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177628609
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:48 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Nee dat is waar, je weet natuurlijk niet welke figuren precies de sociaal media kanalen beheren. Maar Baudet kun je dat moeilijk in de schoenen schuiven, wat Pechtold in feite wel doet.
Heeft Pechtold gezegd dat Baudet daarvan wist en/of daar opdracht toe heeft gegeven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177628667
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het kan best een tactische overweging van het FvD zijn om de kids van aartsvijand Pechtold te volgen. Zo krijg je mooi een kijkje achter de schermen.
Dit lijkt me allemaal heel onwaarschijnlijk, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177628686
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heeft Pechtold gezegd dat Baudet daarvan wist en/of daar opdracht toe heeft gegeven?
Volgens mijn niet, maar heb de betreffende uitzending gisteren niet gezien. Maar ik vind het goedkoop om je kinderen in te gaan zetten ter bestrijding van Baudet, en dat is naar mijn idee wel het doel van Pechtold. Beter zou hij z'n eigen boodschap verkondigen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 20:57:29 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177628723
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Volgens mijn niet, maar heb de betreffende uitzending gisteren niet gezien. Maar ik vind het goedkoop om je kinderen in te gaan zetten ter bestrijding van Baudet, en dat is naar mijn idee wel het doel van Pechtold. Beter zou hij z'n eigen boodschap verkondigen.
Ik sluit niet uit dat wat hij zegt werkelijk is gebeurd en dat hij daar oprecht verontwaardigd over is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177628786
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat wat hij zegt werkelijk is gebeurd en dat hij daar oprecht verontwaardigd over is.
Tja als politicus maak je wel meer nare dingen mee, dat is ook het risico van het vak natuurlijk. Maar dat z'n kinderen een toevallig volgverzoek ontvangen lijkt me ook weer niet zo vreselijk ernstig, hun klasgenoten weten vast ook wie hun vader is.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 21:03:51 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177628862
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:00 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Tja als politicus maak je wel meer nare dingen mee, dat is ook het risico van het vak natuurlijk. Maar dat z'n kinderen een toevallig volgverzoek ontvangen lijkt me ook weer niet zo vreselijk ernstig, hun klasgenoten weten vast ook wie hun vader is.
Aangenomen dat dat 'toevallig' was natuurlijk. Maar waar je je dan op baseert is mij niet duidelijk. Ik krijg dat soort verzoekjes in elk geval nooit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177628936
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aangenomen dat dat 'toevallig' was natuurlijk. Maar waar je je dan op baseert is mij niet duidelijk.
Zelfs al zou het bewust zijn, dan vind ik het nog niet zo enorm ernstig allemaal. Dan moet je gewoon niet op social media gaan, of je profiel nog beter dicht timmeren als je vader Alexander Pechtold is.

Het is niet zo dat die kinderen bedreigd worden verder.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 21:08:55 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177628971
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zelfs al zou het bewust zijn, dan vind ik het nog niet zo enorm ernstig allemaal.
Gaan graven in de persoonlijke levenssfeer van politieke concurrenten vind jij niet ernstig? Ik vind dat nogal verwerpelijk.

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:07 schreef Ronaldsen het volgende:

Het is niet zo dat die kinderen bedreigd worden verder.
Dat moest er nog eens bij komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177629055
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gaan graven in de persoonlijke levenssfeer van politieke concurrenten vind jij niet ernstig? Ik vind dat nogal verwerpelijk.

[..]

Dat moest er nog eens bij komen.
Dat graven is ook maar een aanname natuurlijk.

Maar we worden het denk ik niet eens verder.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 maart 2018 @ 21:14:49 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177629097
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:12 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat graven is ook maar een aanname natuurlijk.
Je zei "Zelfs al zou het bewust zijn". Dus dat was onder die aanname ja. :P

Vooralsnog heb ik geen sterke reden om te denken dat Pechtold daar een potje staat te liegen. Je kunt nog zo de pest aan hem hebben, dat is z'n stijl niet en heeft ie als je het mij vraagt ook niet nodig.

En het idee dat die invites "per ongeluk" / "toevallig" zijn verstuurd vind ik ook niet zo overtuigend. Ik krijgt ieg nooit dat soort invites. Nooit.

Medewerkers van FvD die gaan graven in de persoonlijke levens van politieke concurrenten, dat zou ik helemaal niet vreemd vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177629476
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zei "Zelfs al zou het bewust zijn". Dus dat was onder die aanname ja. :P

Vooralsnog heb ik geen sterke reden om te denken dat Pechtold daar een potje staat te liegen. Je kunt nog zo de pest aan hem hebben, dat is z'n stijl niet en heeft ie als je het mij vraagt ook niet nodig.

En het idee dat die invites "per ongeluk" / "toevallig" zijn verstuurd vind ik ook niet zo overtuigend. Ik krijgt ieg nooit dat soort invites. Nooit.

Medewerkers van FvD die gaan graven in de persoonlijke levens van politieke concurrenten, dat zou ik helemaal niet vreemd vinden.
Ik geloof inderdaad ook niet dat Alexander erover liegt, maar wel dat ie overdrijft of social media (instagram) niet goed begrijpt.

Maar nog eens, wie zou er zo dom zijn om zoiets te gaan doen onder eigen naam? Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als je dit denkt vanwege partijdigheid.
  maandag 5 maart 2018 @ 21:38:35 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177629742
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:28 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Maar nog eens, wie zou er zo dom zijn om zoiets te gaan doen onder eigen naam?
Met mensen zoals - zeg - Yernaz Ramautarsing in de gelederen is er vrij weinig dat ik niet voor mogelijk houd.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:28 schreef Takadanobaba het volgende:

Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als je dit denkt vanwege partijdigheid.
Net ff iets te makkelijk wat mij betreft. Er zijn genoeg partijen waar ik helemaal niets mee heb, maar waarvan ik dit soort acties toch niet zou verwachten. Deze riool stijl van politiek is nu juist iets dat uitstekend past bij populisme.

We hebben wel meer vreemde acties gezien van FvD. Zoals dat vage stukje quote mining uit een interview met een D66 raadslid direct na het gedonder rondom Ramautarsing. Wat mij betreft een vrijwel even domme actie. Als men doorhad hoe dom dat is zou men dat vast niet doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 maart 2018 @ 23:21:39 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177631932


_O- ze hebben wel humor bij FvD in Amsterdam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177633113
Zijn de kinderen van Pechtold nu al lid van de JFVD?
paypal.me/taaladvies
pi_177634962
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

_O- ze hebben wel humor bij FvD in Amsterdam
Wat is de grap?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177634994
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 06:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat is de grap?
Volgens mij is een tunnel onder het Ij niet per se goedkoper dan een brug, maar dat kan aan mijn gebrekkige kennis daarover liggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177636267
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 07:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij is een tunnel onder het Ij niet per se goedkoper dan een brug, maar dat kan aan mijn gebrekkige kennis daarover liggen.
Oh zo. Ik dacht dat die brug op nogal wat weerstand stuitte op Noord en scheepvaart etc. Dan is aandacht voor dat punt niet zo vreemd. Geen idee of een tunnel dan zoveel duurder is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177636418
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 07:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij is een tunnel onder het Ij niet per se goedkoper dan een brug, maar dat kan aan mijn gebrekkige kennis daarover liggen.
Tunnelbouw is eigenlijk per definitie duurder dan bruggenbouw inderdaad.
pi_177636477
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Oh zo. Ik dacht dat die brug op nogal wat weerstand stuitte op Noord en scheepvaart etc. Dan is aandacht voor dat punt niet zo vreemd. Geen idee of een tunnel dan zoveel duurder is.
Wel wat weerstand, maar die brug wordt inmiddels dusdanig hoog dat schepen met vier lagen containers er onderdoor passen, en hij gaat vanaf Java-eiland lopen zodat alle cruiseschepen er niet onderdoor hoeven. Kosten uiteindelijk geschat tussen de 100 en 200 miljoen, afhankelijk van wie je gelooft.

Overigens willen ze ook nog een tweede brug bouwen in het westen, dan gaat die cruiseterminal bij Centraal wel weg.

Grootste probleem is volgens mij dat je ongeveer 150 meter aan aanloop nodig hebt om met een voor fietsers normaal hellingspercentage 12 meter de lucht in te gaan. Dat vraagt wel wat planning.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:49:22 #213
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177636580
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zei "Zelfs al zou het bewust zijn". Dus dat was onder die aanname ja. :P

Vooralsnog heb ik geen sterke reden om te denken dat Pechtold daar een potje staat te liegen. Je kunt nog zo de pest aan hem hebben, dat is z'n stijl niet en heeft ie als je het mij vraagt ook niet nodig.
Pechtold liegt ook niet, hij is alleen oud en digibeet en heeft de ballen verstand van moderne campagnetechnieken.

quote:
Het is een bekende truc. Door te kijken waar mensen op sociale media over praten of wie ze volgen, proberen partijen als Forum voor Democratie te bepalen wie interesse in hen zou kunnen hebben. Vervolgens gaan ze deze personen volgen, wetende dat een deel van hen terug zal volgen. Zo wordt op een kunstmatige manier het volgersaantal van de partij opgekrikt, waarmee de partij vervolgens kan pronken om zich groter voor te doen dan ze is. Volgt iemand niet terug? Dan wordt deze persoon na verloop van tijd weer ontvolgd.

Dit hele proces van volgen en ontvolgen is waarschijnlijk geautomatiseerd, op basis van software en algoritmes, maar dat weigert Forum voor Democratie desgevraagd te bevestigen of te ontkennen. Uit Instagram-data van het gedrag van de partij blijkt in ieder geval dat ze elke dag tientallen tot honderden personen volgen en ontvolgen, wat duidelijk wijst op een geautomatiseerd proces.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-die-van-u~a582c662/
Het is dus allemaal niet zo eng als het lijkt. Forum is misschien een van de weinige politieke partijen die dit (al) doet, bij commerciële bedrijven heb ik dit al vaker meegemaakt.

Het lijkt in ieder geval duidelijk dat het niet een bewuste, handmatige actie is om specifiek de kinderen van Pechtold in de smiezen te houden.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:50:10 #214
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177636600
Thierry reageert op de overwinning van de 5-Sterrenbeweging in Italië:

https://www.express.co.uk(...)orum-voor-democratie
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:54:35 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177636693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Pechtold liegt ook niet, hij is alleen oud en digibeet en heeft de ballen verstand van moderne campagnetechnieken.
Dat wordt hier nogal vaak en veel te makkelijk geroepen.

Nu ben ik toevallig het complete tegenovergestelde van een digibeet, maar ik heb nog steeds geen reden om te denken dat wat hij zegt onzin is. Eerlijkheidshalve heb ik geen directe ervaring met Instagram. Maar willekeurige invites van politieke partijen krijg ik nooit, terwijl ik toch redelijk wat gebruik maak van social media.

Maar goed, als we hierover redeneren vanuit de a priori aanname dat FvD nooit iets fout doet komt hier toch voornamelijk onzin uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:56:04 #216
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177636719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat wordt hier nogal vaak en veel te makkelijk geroepen.

Nu ben ik toevallig het complete tegenovergestelde van een digibeet, maar ik heb nog steeds geen reden om te denken dat wat hij zegt onzin is. Eerlijkheidshalve heb ik geen directe ervaring met Instagram. Maar willekeurige invites van politieke partijen krijg ik nooit, terwijl ik toch redelijk wat gebruik maak van social media.
Data-onderzoeker Thomas Boeschoten heeft zich kennelijk verdiept in de materie en is tot deze conclusie gekomen. Lees het maar.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:58:29 #217
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177636759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Data-onderzoeker Thomas Boeschoten heeft zich kennelijk verdiept in de materie en is tot deze conclusie gekomen. Lees het maar.
Molurus heeft zich er ook in verdiept en noemt dit onzin. Lees het maar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:13:45 #218
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177637044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is dus allemaal niet zo eng als het lijkt. Forum is misschien een van de weinige politieke partijen die dit (al) doet, bij commerciële bedrijven heb ik dit al vaker meegemaakt.
Alle politieke partijen doen dit, social media strategie is een wezenlijk onderdeel van het moderne campagnen en partijen besteden daar veel middelen aan. D66 ook. De reden waarom de actie van het Forum zoveel vragen oproept. Het Forum is over de schreef gegaan en D66 weet dat.

Via Instagram en Facebook wordt er veel privé informatie gedeeld. Voor politieke partijen zouden kinderen van 13 en 14 off limits moeten zijn, al helemaal als je toegang kan krijgen tot hun privé informatie door ze en volgverzoek te sturen. Een professionele campainer (waar het Forum trouwens over beschikt) weet dat. Je past de algoritmes aan op een wijze dat zoiets niet "per ongeluk" kan gebeuren. Als je minderjarige kinderen target van je grootste concurrenten dan gaat er op heel veel gebieden iets heel erg fout.

Dat de kinderen van Pechtold toch getarget zijn terwijl ze op basis van elke objectieve maatstaf buiten de criteria zouden moeten vallen (die het Forum wijselijk ook niet bekend maakt) roept vragen op. Of het Forum heeft haar strategie niet op orde, of er is iets anders gaande. Al met al geen reclame voor de verder uitstekende social media chief die het Forum in dienst heeft.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:22:40 #219
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177638377
Maar waarom zou je dat dan in hemelsnaam onder het offciële account doen van FvD ? daar kan ik echt geen logische verklaring voor bedenken.

Dan vind ik het stuk in de AD toch veel geloofwaardiger.


Het is een bekende truc. Door te kijken waar mensen op sociale media over praten of wie ze volgen, proberen partijen als Forum voor Democratie te bepalen wie interesse in hen zou kunnen hebben. Vervolgens gaan ze deze personen volgen, wetende dat een deel van hen terug zal volgen. Zo wordt op een kunstmatige manier het volgersaantal van de partij opgekrikt, waarmee de partij vervolgens kan pronken om zich groter voor te doen dan ze is. Volgt iemand niet terug? Dan wordt deze persoon na verloop van tijd weer ontvolgd.

Dit hele proces van volgen en ontvolgen is waarschijnlijk geautomatiseerd, op basis van software en algoritmes, maar dat weigert Forum voor Democratie desgevraagd te bevestigen of te ontkennen. Uit Instagram-data van het gedrag van de partij blijkt in ieder geval dat ze elke dag tientallen tot honderden personen volgen en ontvolgen, wat duidelijk wijst op een geautomatiseerd proces.

Niet alleen de kinderen van Pechtold, maar alle tieners op Instagram worden mogelijk vroeg of laat een keer gevolgd door Forum voor Democratie. Domweg omdat we allemaal - als we bepaalde woorden gebruiken of bepaalde mensen volgen - in het ‘sleepnetje’ van Forum voor Democratie belanden. Dat is hoe het moderne, geautomatiseerde online campagnevoeren werkt, niet te verwarren gerichte acties naar individuen. We worden allemaal door algoritmes in hokjes geplaatst, op basis waarvan wordt bepaald welke advertenties we te zien krijgen en of we ‘interessant’ genoeg zijn om gevolgd te worden door een politieke partij.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:38:38 #220
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177638717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:22 schreef Gohf046 het volgende:
Maar waarom zou je dat dan in hemelsnaam onder het offciële account doen van FvD ? daar kan ik echt geen logische verklaring voor bedenken.

Dan vind ik het stuk in de AD toch veel geloofwaardiger.

Het is een bekende truc. Door te kijken waar mensen op sociale media over praten of wie ze volgen, proberen partijen als Forum voor Democratie te bepalen wie interesse in hen zou kunnen hebben. Vervolgens gaan ze deze personen volgen, wetende dat een deel van hen terug zal volgen. Zo wordt op een kunstmatige manier het volgersaantal van de partij opgekrikt, waarmee de partij vervolgens kan pronken om zich groter voor te doen dan ze is. Volgt iemand niet terug? Dan wordt deze persoon na verloop van tijd weer ontvolgd.

Dit hele proces van volgen en ontvolgen is waarschijnlijk geautomatiseerd, op basis van software en algoritmes, maar dat weigert Forum voor Democratie desgevraagd te bevestigen of te ontkennen. Uit Instagram-data van het gedrag van de partij blijkt in ieder geval dat ze elke dag tientallen tot honderden personen volgen en ontvolgen, wat duidelijk wijst op een geautomatiseerd proces.

Niet alleen de kinderen van Pechtold, maar alle tieners op Instagram worden mogelijk vroeg of laat een keer gevolgd door Forum voor Democratie. Domweg omdat we allemaal - als we bepaalde woorden gebruiken of bepaalde mensen volgen - in het ‘sleepnetje’ van Forum voor Democratie belanden. Dat is hoe het moderne, geautomatiseerde online campagnevoeren werkt, niet te verwarren gerichte acties naar individuen. We worden allemaal door algoritmes in hokjes geplaatst, op basis waarvan wordt bepaald welke advertenties we te zien krijgen en of we ‘interessant’ genoeg zijn om gevolgd te worden door een politieke partij.
Ja, op dat artikel reageer ik ;) Met name het dik gedrukte stuk. Waarschijnlijk moet jezelf social campagnes hebben gedaan om het te begrijpen.

Heel kort:

Dat geautomatiseerde proces gebeurt op basis van criteria. Die criteria worden met zorg opgesteld door professionals die over het algemeen goed weten waar zij mee bezig zijn. Wanneer je daarmee "verkeerde mensen" target (minderjarige kinderen van je concurrent) dan is er dus iets mis met die criteria. Dat zou amateurisme kunnen zijn, maar gezien het beperkte bereik van het instagram account is het statistisch gezien wel heel toevallig dat een dergelijk ongelukje twee gebeurt. Eenvoudige waarborgen - die zelfs de stagiair begrijpt - zorgen ervoor dat dergelijke ongelukjes niet gebeuren. Alle partijen letten daarop. Waarom je als politieke partij moet waarborgen dat je geen toegang kan verkrijgen tot privé-informatie van minderjarigen lijkt mij vrij evident. Het is echt geen hogere wiskunde om dat in te bouwen.

Het heeft er alle schijn van dat iemand in het campagneteam "een grap" wilde uithalen door of de criteria aan te passen dat dit kon gebeuren of gewoon de kinderen van Pechtold aan de targetaudience toe te voegen. Dat is dus of misplaatst of onprofessioneel. In beide gevallen geen reclame voor de verantwoordelijke in het FVD team.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177639695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, op dat artikel reageer ik ;) Met name het dik gedrukte stuk. Waarschijnlijk moet jezelf social campagnes hebben gedaan om het te begrijpen.

Heel kort:

Dat geautomatiseerde proces gebeurt op basis van criteria. Die criteria worden met zorg opgesteld door professionals die over het algemeen goed weten waar zij mee bezig zijn. Wanneer je daarmee "verkeerde mensen" target (minderjarige kinderen van je concurrent) dan is er dus iets mis met die criteria. Dat zou amateurisme kunnen zijn, maar gezien het beperkte bereik van het instagram account is het statistisch gezien wel heel toevallig dat een dergelijk ongelukje twee gebeurt. Eenvoudige waarborgen - die zelfs de stagiair begrijpt - zorgen ervoor dat dergelijke ongelukjes niet gebeuren. Alle partijen letten daarop. Waarom je als politieke partij moet waarborgen dat je geen toegang kan verkrijgen tot privé-informatie van minderjarigen lijkt mij vrij evident. Het is echt geen hogere wiskunde om dat in te bouwen.

Het heeft er alle schijn van dat iemand in het campagneteam "een grap" wilde uithalen door of de criteria aan te passen dat dit kon gebeuren of gewoon de kinderen van Pechtold aan de targetaudience toe te voegen. Dat is dus of misplaatst of onprofessioneel. In beide gevallen geen reclame voor de verantwoordelijke in het FVD team.
Je. Ziet. Geen. Leeftijden. Op. Instagram.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:54 schreef Molurus het volgende:

[..]
Eerlijkheidshalve heb ik geen directe ervaring met Instagram. Maar willekeurige invites van politieke partijen krijg ik nooit, terwijl ik toch redelijk wat gebruik maak van social media.
Je hebt geen instagram en op andere social media is het jou nog nooit gebeurd. We hebben een expert hier jongens.
pi_177639765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, op dat artikel reageer ik ;) Met name het dik gedrukte stuk. Waarschijnlijk moet jezelf social campagnes hebben gedaan om het te begrijpen.

Heel kort:

Dat geautomatiseerde proces gebeurt op basis van criteria. Die criteria worden met zorg opgesteld door professionals die over het algemeen goed weten waar zij mee bezig zijn. Wanneer je daarmee "verkeerde mensen" target (minderjarige kinderen van je concurrent) dan is er dus iets mis met die criteria.
Ze staan alleen met hun voornaam op Instagram en leeftijd wordt ook nergens vermeld. Het komt natuurlijk ook voor dat zelfs voornamen ontbreken en er alleen een nickname wordt weergegeven. Hoe moet zo'n systeem zien dat het de kinderen van Pechtold zijn dan?

quote:
Dat zou amateurisme kunnen zijn, maar gezien het beperkte bereik van het instagram account is het statistisch gezien wel heel toevallig dat een dergelijk ongelukje twee gebeurt. Eenvoudige waarborgen - die zelfs de stagiair begrijpt - zorgen ervoor dat dergelijke ongelukjes niet gebeuren. Alle partijen letten daarop. Waarom je als politieke partij moet waarborgen dat je geen toegang kan verkrijgen tot privé-informatie van minderjarigen lijkt mij vrij evident. Het is echt geen hogere wiskunde om dat in te bouwen.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat die kinderen zelf een paar keer het Instagram account van FvD hebben geraadpleegd na alle verhalen van papa waardoor er een automatisch volgverzoek is verzonden.

quote:
Het heeft er alle schijn van dat iemand in het campagneteam "een grap" wilde uithalen door of de criteria aan te passen dat dit kon gebeuren of gewoon de kinderen van Pechtold aan de targetaudience toe te voegen. Dat is dus of misplaatst of onprofessioneel. In beide gevallen geen reclame voor de verantwoordelijke in het FVD team.
Hoezo heeft het er alle schijn van dat het een grap is? Zoiets levert alleen maar negatieve berichtgeving op. Dat je er van uit gaat dat het bewuste actie is van FvD verbaast me niet maar het is erg vergezocht allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylv3se op 06-03-2018 12:48:08 ]
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:55:33 #223
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177639945
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:35 schreef Takadanobaba het volgende:
Je. Ziet. Geen. Leeftijden. Op. Instagram.
Dat zeg ik toch ook nergens? Doelgroepen bepaal je op basis van een hele set aan criteria.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:41 schreef Sylv3se het volgende:
Ze staan alleen met hun voornaam op Instagram en leeftijd wordt ook nergens vermeld. Het komt natuurlijk ook voor dat zelfs voornamen ontbreken en er alleen een nickname wordt weergegeven. Hoe moet zo'n systeem zien dat het de kinderen van Pechtold zijn dan?
Ik denk dus ook niet dat het systeem doelbewust op zoek is gegaan naar de kinderen van Pechtold. Dat ze toch getarget zijn kan dus een kwestie zijn van een crappy strategie van het team of van een doelbewuste handeling van één van de teamleden door ze handmatig toe te voegen.

In beide gevallen een blunder en geen reclame voor het social media team.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177640009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens? Doelgroepen bepaal je op basis van een hele set aan criteria.

[..]

Ik denk dus ook niet dat het systeem doelbewust op zoek is gegaan naar de kinderen van Pechtold. Dat ze toch getarget zijn kan dus een kwestie zijn van een crappy strategie van het team of van een doelbewuste handeling van één van de teamleden door ze handmatig toe te voegen.

In beide gevallen een blunder en geen reclame voor het social media team.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:13 schreef Ryon het volgende:

[..]
Voor politieke partijen zouden kinderen van 13 en 14 off limits moeten zijn, al helemaal als je toegang kan krijgen tot hun privé informatie door ze en volgverzoek te sturen. Een professionele campainer (waar het Forum trouwens over beschikt) weet dat. Je past de algoritmes aan op een wijze dat zoiets niet "per ongeluk" kan gebeuren. Als je minderjarige kinderen target van je grootste concurrenten dan gaat er op heel veel gebieden iets heel erg fout.
Inderdaad, schrijf gewoon even een algoritme dat precies kan bepalen of een gebruiker 14 of 18 is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:01:00 #225
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177640032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:59 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, schrijf gewoon even een algoritme dat precies kan bepalen of een gebruiker 14 of 18 is.
Volgende keer toch maar eerst even de posts lezen waarop je reageert?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177640066
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Volgende keer toch maar eerst even de posts lezen waarop je reageert?
Hoezo? Je zegt dat het benaderen van kinderen van 13 en 14 off limits zou moeten zijn. Instagram weet de leeftijden van accounts niet. Maar volgens jou zou FVD het toch moeten kunnen bepalen, want ze moeten algoritmes volgens jou aanpassen op een wijze waardoor zoiets niet per ongeluk kan gebeuren.

Weet je hoe lastig het is om een algoritme te schrijven dat de leeftijd van een account exact kan bepalen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Takadanobaba op 06-03-2018 13:14:54 ]
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:23:41 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177640294
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:04 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Hoezo? Je zegt dat het benaderen van kinderen van 13 en 14 off limits zou moeten zijn. Instagram weet de leeftijden van accounts niet. Maar volgens jou zou FVD het toch moeten kunnen bepalen, want ze moeten algoritmes volgens jou aanpassen op een wijze waardoor zoiets niet per ongeluk kan gebeuren.

Weet je hoe lastig het is om een algoritme te schrijven dat de leeftijd van een account exact kan bepalen?
Dat laatste hoeft trouwens niet. Merken en organisaties die om voor de hand liggende redenen bepaalde (veelal jonge) doelgroepen willen uitsluiten hoeven niet op de dag nauwkeurig te bepalen of iemand wel of niet 18 is. Als je er belang bij hebt om absoluut geen kinderen te willen targeten moet je simpelweg niet iedereen die "poes" zoekt een volgverzoek sturen.

VVD/D66 volgen via Instagram geen mensen. Het CDA alleen mensen die hun eerst volgen. Daarmee beperk je wellicht bereik maar voorkom je ongelukken. Bij het verzenden van een volgverzoek komt meer verantwoording kijken dan bij het verzenden van een advertentie omdat je met een volgverzoek toegang krijgt tot (vergaande) privé-informatie.

Als je als politieke partij kinderen van andere politici gaat lastigvallen met volgverzoeken heb je iets fout gedaan. Of de keuzes die je hebt gemaakt deugen niet en je algoritmen benaderen te makkelijk jonge doelgroepen of iemand in het team loopt de boel bewust te stangen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:30:27 #228
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177640393
thierrybaudet twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:27:35 Voelt toch een beetje als een soldaat-van-oranje moment: op weg naar de Britse ambassadeur om een bondgenootschap te sluiten en samen de tirannieke EU te stoppen. Laat de vrijheid & democratie terugkeren op het continent! reageer retweet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:31:32 #229
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_177640407
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:27:35 Voelt toch een beetje als een soldaat-van-oranje moment: op weg naar de Britse ambassadeur om een bondgenootschap te sluiten en samen de tirannieke EU te stoppen. Laat de vrijheid & democratie terugkeren op het continent! reageer retweet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:32:23 #230
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177640422
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 10:27:35 Voelt toch een beetje als een soldaat-van-oranje moment: op weg naar de Britse ambassadeur om een bondgenootschap te sluiten en samen de tirannieke EU te stoppen. Laat de vrijheid & democratie terugkeren op het continent! reageer retweet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thierry kan zich maar beter tot het theater beperken.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:34:31 #231
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177640444
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:32 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Thierry kan zich maar beter tot het theater beperken.
Geen slecht idee, dan kan hij eindelijk het land redden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 06-03-2018 13:42:25 ]
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:36:25 #232
474634 Takadanobaba
pi_177640473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat laatste hoeft trouwens niet. Merken en organisaties die om voor de hand liggende redenen bepaalde (veelal jonge) doelgroepen willen uitsluiten hoeven niet op de dag nauwkeurig te bepalen of iemand wel of niet 18 is. Als je er belang bij hebt om absoluut geen kinderen te willen targeten moet je simpelweg niet iedereen die "poes" zoekt een volgverzoek sturen.

VVD/D66 volgen via Instagram geen mensen. Het CDA alleen mensen die hun eerst volgen. Daarmee beperk je wellicht bereik maar voorkom je ongelukken. Bij het verzenden van een volgverzoek komt meer verantwoording kijken dan bij het verzenden van een advertentie omdat je met een volgverzoek toegang krijgt tot (vergaande) privé-informatie.

Als je als politieke partij kinderen van andere politici gaat lastigvallen met volgverzoeken heb je iets fout gedaan. Of de keuzes die je hebt gemaakt deugen niet en je algoritmen benaderen te makkelijk jonge doelgroepen of iemand in het team loopt de boel bewust te stangen.
Oké, je zou jongeren in het algemeen uit kunnen sluiten als je zo ver wil gaan.

Maar kom op. Zo lang ze niks met die privé-foto's die ze dan zouden kunnen zien doen (dat zou zeker zeer ernstig zijn), dan zie ik het probleem niet zo. Het is verder ook heel makkelijk om zo'n verzoek te negeren, dus zou je dat echt lastigvallen noemen? Als je je profiel niet wil openbaren, dan accepteer je het verzoek gewoon niet.

Dat die kinderen van Pechtold zo'n verzoek hebben gekregen is onhandig te noemen, dat kan je wel stellen. Maar om daar nog meer achter te zoeken is flauw.

Met kinderen proberen te betrekken bij politiek is ook niks mis verder. Hoe vaak je op de middelbare school wel niet hoort hoe geweldig D66 is voor studenten.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:41:24 #233
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177640567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:35 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Je hebt geen instagram en op andere social media is het jou nog nooit gebeurd. We hebben een expert hier jongens.
Laten we wel wezen: alles dat erover gezegd is in dit topic is puur uit de duim gezogen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:44:10 #234
474634 Takadanobaba
pi_177640597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: alles dat erover gezegd is in dit topic is puur uit de duim gezogen.
Alles wat jij erover gezegd hebt bedoel je?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 13:52:50 #235
408813 crew  trein2000
pi_177640709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:36 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Oké, je zou jongeren in het algemeen uit kunnen sluiten als je zo ver wil gaan.

Maar kom op. Zo lang ze niks met die privé-foto's die ze dan zouden kunnen zien doen (dat zou zeker zeer ernstig zijn), dan zie ik het probleem niet zo. Het is verder ook heel makkelijk om zo'n verzoek te negeren, dus zou je dat echt lastigvallen noemen? Als je je profiel niet wil openbaren, dan accepteer je het verzoek gewoon niet.

Dat die kinderen van Pechtold zo'n verzoek hebben gekregen is onhandig te noemen, dat kan je wel stellen. Maar om daar nog meer achter te zoeken is flauw.

Met kinderen proberen te betrekken bij politiek is ook niks mis verder. Hoe vaak je op de middelbare school wel niet hoort hoe geweldig D66 is voor studenten.
In de bijna 6 jaar dat ik er nu zit werkelijk nog nooit.
Dat achterlijke geroep over indoctrinatie in het onderwijs is dom onderbuik geschreeuw.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 6 maart 2018 @ 13:56:46 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177640778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:44 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Alles wat jij erover gezegd hebt bedoel je?
Als ik dat bedoelde zou ik dat wel zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:02:07 #237
245946 Xa1pt
pi_177640869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:36 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Oké, je zou jongeren in het algemeen uit kunnen sluiten als je zo ver wil gaan.

Maar kom op. Zo lang ze niks met die privé-foto's die ze dan zouden kunnen zien doen (dat zou zeker zeer ernstig zijn), dan zie ik het probleem niet zo. Het is verder ook heel makkelijk om zo'n verzoek te negeren, dus zou je dat echt lastigvallen noemen? Als je je profiel niet wil openbaren, dan accepteer je het verzoek gewoon niet.

Dat die kinderen van Pechtold zo'n verzoek hebben gekregen is onhandig te noemen, dat kan je wel stellen. Maar om daar nog meer achter te zoeken is flauw.

Met kinderen proberen te betrekken bij politiek is ook niks mis verder. Hoe vaak je op de middelbare school wel niet hoort hoe geweldig D66 is voor studenten.
:')
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:03:44 #238
474634 Takadanobaba
pi_177640915
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik dat bedoelde zou ik dat wel zeggen.
Vader_Aardbei heeft een artikel van een docent van de Universiteit Utrecht geplaatst. Dat is wel iets heel anders dan "ik heb er geen ervaring mee en ik heb het nooit meegemaakt, dus..."
https://www.ad.nl/binnenl(...)-die-van-u~a582c662/
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In de bijna 6 jaar dat ik er nu zit werkelijk nog nooit.
Dat achterlijke geroep over indoctrinatie in het onderwijs is dom onderbuik geschreeuw.
Oké excuus. Ik heb het zelf een aantal keer gehoord, maar ben er inderdaad niet van overtuigd dat er indoctrinatie plaatsvindt hoor.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:06:14 #239
474634 Takadanobaba
pi_177640964
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Oke.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:14:38 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177641141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:03 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Vader_Aardbei heeft een artikel van een docent van de Universiteit Utrecht geplaatst. Dat is wel iets heel anders dan "ik heb er geen ervaring mee en ik heb het nooit meegemaakt, dus..."
https://www.ad.nl/binnenl(...)-die-van-u~a582c662/
quote:
Wanneer heeft iemand ‘verhoogde interesse’?
Welke criteria Forum voor Democratie hiervoor hanteert is niet bekend, maar vaak wordt gekeken naar subtiele manieren waarop iemand zijn politieke voorkeur en interesse laat blijken. Iemand die bijvoorbeeld bepaalde politici volgt of veel over politieke onderwerpen communiceert op de sociale media, zal eerder worden aangemerkt als ‘verhoogd geïnteresseerd’.
Dus wij moeten hier aannemen dat die koters van 13 en 14 FvD politici volgen en/of veelvuldig op Instragram praten over FvD? Hoepel ff op zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:17:21 #241
474634 Takadanobaba
pi_177641203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Dus wij moeten hier aannemen dat die koters van 13 en 14 FvD politici volgen en/of veelvuldig op Instragram praten over FvD? Hoepel ff op zeg.
Eh, hoepel zelf op?

Dat is helemaal niet wat er staat. Er staat dat het subtiele kenmerken kunnen zijn, waaronder het volgen van politici of politieke onderwerpen, maar dus ook andere onbekende zaken.

Iets simpels als een plaatsing van het D66-instagramaccount leuk vinden kan al duiden op politieke interesse.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:26:35 #242
300406 Hugo862
pi_177642656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Dus wij moeten hier aannemen dat die koters van 13 en 14 FvD politici volgen en/of veelvuldig op Instragram praten over FvD? Hoepel ff op zeg.
Hoeft niet per definitie over het FvD en/of haar leden zelf te zijn. Misschien praten die koters wel veel over vluchtelingen, terroristen, moslims en de EU. Die algoritmes kunnen ook op basis van meer algemene interesse gebieden zijn dan specifiek het Forum voor Democratie, Thierry Baudet en Lavendel snuiven ;)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:25:34 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177644688
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:47:02 #244
64488 Bluesdude
pi_177645045
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:25 schreef Molurus het volgende:
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Slotzin..... oei een zware aanval op het ego van Baudet
quote:
Tenzij er zich een of andere catastrofe voordoet en de totale paniek uitbreekt, mogen we ervan uitgaan dat de meeste Nederlanders toch intelligenter zijn dan Thierry Baudet.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:56:45 #245
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_177645179
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:25 schreef Molurus het volgende:
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Wat een slecht stuk.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:03:54 #246
67004 ChickenMan
pi_177645276
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:56 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wat een slecht stuk.
Want?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:26:10 #247
245946 Xa1pt
pi_177645654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:03 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Want?
Want kritisch richting Baudet.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:26:58 #248
67004 ChickenMan
pi_177645671
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want kritisch richting Baudet.
Ik ben dan toch wel benieuwd naar de argumenten achter zo'n one-liner.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:34:14 #249
332802 Degodvader
pi_177645803
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:25 schreef Molurus het volgende:
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Ten aanzien van Baudets wetenschappelijk werk slaat hij wel de spijker op zn kop:


Dat hij kon promoveren op zijn in 2012 verschenen De aanval op de natiestaat geldt in academische kringen nog altijd als schandaal. Dit boek is namelijk geen nuchtere, wetenschappelijke analyse van een helder gedefinieerd probleem, maar een politiek pamflet.


Zijn dissertatie wordt nogal eens gebruikt als voorbeeld hoe het niet moet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 maart 2018 @ 18:52:24 #250
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177646118
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Oh zo. Ik dacht dat die brug op nogal wat weerstand stuitte op Noord en scheepvaart etc. Dan is aandacht voor dat punt niet zo vreemd. Geen idee of een tunnel dan zoveel duurder is.
De brug wordt hoog genoeg dat dat geen probleem is. Maar hij noemt het een geldverslindend project en tunnels (zeker in Amsterdam :') ) nog nog veel duurder
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:25:09 #251
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177646767
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:25 schreef Molurus het volgende:
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Van Rossem is zelf een narcistische fopintellectueel. Hij vindt dat mensen eigenlijk te dom zijn voor een democratie, vindt dat de grenzen volledig open moeten en wil Nederland afschaffen en een provincie van de EU laten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door martijnde3de op 06-03-2018 19:45:46 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:41:46 #252
-1 #ANONIEM
pi_177647062
Artikel uit maart 2017. Actueel ook!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:45:08 #253
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177647129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:25 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Van Rossem is zelf een narcistische fopintellectueel. Hij vindt dat mensen eigenlijk te dom zijn voor een democratie, vindt dat de grenzen volledig open moeten en wil Nederland afschaffen en een provincie van de laten worden.
Dat mensen eigenlijk te dom zijn voor democratie lijkt me volkomen juist. Wanneer hij gezegd zou hebben dat de grenzen volledig open moeten en in welke context ben ik wel benieuwd naar. Heb je een bron? En in die laatste lijkt een woordje te ontbreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:46:06 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177647145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:41 schreef bamibij het volgende:
Artikel uit maart 2017. Actueel ook!
Laten we nou niet doen alsof de Baudet van de 2017 een heel andere was dan die van nu. Bij mijn weten heeft hij in het afgelopen jaar geen opvallende nieuwe inzichten ontwikkeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:48:37 #255
-1 #ANONIEM
pi_177647192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:25 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Van Rossem is zelf een narcistische fopintellectueel. Hij vindt dat mensen eigenlijk te dom zijn voor een democratie, vindt dat de grenzen volledig open moeten en wil Nederland afschaffen en een provincie van de EU laten worden.
Klinkt als een stereotype D66'er.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:48:56 #256
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177647201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mensen eigenlijk te dom zijn voor democratie lijkt me volkomen juist. Wanneer hij gezegd zou hebben dat de grenzen volledig open moeten en in welke context ben ik wel benieuwd naar. Heb je een bron? En in die laatste lijkt een woordje te ontbreken.
EU:

https://www.maartenonline(...)federaal-europa.html

Open grenzen:

Was in een aflevering van een Vara programma, Pauw of DWDD.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:49:13 #257
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177647212
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Klinkt als een stereotype D66'er.
Hij stemt nog steeds PvdA dacht ik.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:50:46 #258
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_177647243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mensen eigenlijk te dom zijn voor democratie lijkt me volkomen juist. Wanneer hij gezegd zou hebben dat de grenzen volledig open moeten en in welke context ben ik wel benieuwd naar. Heb je een bron? En in die laatste lijkt een woordje te ontbreken.
Vind jij dan ook dat we eigenlijk onze parlementaire democratie af moeten schaffen? :o
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:56:48 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177647352
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Vind jij dan ook dat we eigenlijk onze parlementaire democratie af moeten schaffen? :o
Een soortgelijke vraag is al eerder aan de orde geweest. Toen zei ik dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

In algemene termen moet iemand die stemt een redelijke inschatting kunnen maken van waar hij/zij voor/op stemt. De leeftijdsgrens van 18 jaar is hier, hoewel het een nogal halfslachtige maatregel is, natuurlijk ook op gericht. In veel gevallen lijkt deze grens geen voldoende waarborg te zijn voor dat broodnodige begrip.

Wat we ook in de gaten moeten houden is het tweeledige doel van een gekozen volksvertegenwoordiging:

1) dat er competente mensen zijn die ons land besturen.
2) dat het volk dat bestuur steunt.

Dat een deel van de bevolking geen zinnig woord kan zeggen over politiek maakt de 2e geen minder belangrijk doel. We moeten dus zeer voorzichtig zijn met mensen uitsluiten van het stemrecht.

Ik zou dus vooralsnog terughoudend willen zijn met al te drastische maatregelen, en uit vooral mijn frustratie over het onbegrip van een deel van het electoraat en de kansen die dat biedt voor populistische politici.

Wel zou ik de volgende dingen willen adviseren:

1) voldoende aandacht besteden aan politiek op scholen. Met name ook de lagere opleidingen. Meer dan ooit is er behoefte aan objectieve informatie over wat de politiek en politici doen. Politici zelf zijn duidelijk niet in staat om dat belangeloos en objectief te doen.
2) het beeld bestrijden dat mensen over vanalles en nog wat iets te zeggen hebben. Dat is gewoon niet zo. En het is een goede zaak dat dat niet zo is.
Ik vermoed dat van Rossem zich ook wel zou kunnen vinden in deze formulering.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:12:30 #260
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_177647613
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:25 schreef Molurus het volgende:
Artikeltje van Maarten van Rossem:

Thierry Baudet, narcistische fopintellectueel
Mooi artikel.

Scherp ook het commentaar op het gejank van Baudet over het zogenaamde beroepsverbod. Als je talenten ergens niet op prijs worden gesteld, betekent nog niet dat er sprake is van een verbod. Dan ben je misschien niet zo goed als je zelf denkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:17:34 #261
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177647702
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 01:01 schreef Taaladvies het volgende:
Zijn de kinderen van Pechtold nu al lid van de JFVD?
Ik kan ze lid maken :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:18:26 #262
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177647714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Thierry reageert op de overwinning van de 5-Sterrenbeweging in Italië:

https://www.express.co.uk(...)orum-voor-democratie
MS5, dat is pas echte vernieuwing :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:32:39 #263
-1 #ANONIEM
pi_177648000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:49 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Hij stemt nog steeds PvdA dacht ik.
Lijstduwer geweest ook.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:16:11 #264
359444 Ludachrist
pi_177649243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:18 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

MS5, dat is pas echte vernieuwing :)
Is dat het broertje van de Italiaanse partij M5S?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:13:36 #265
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177653080
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is dat het broertje van de Italiaanse partij M5S?
Die bedoel ik *O*
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:29:21 #266
-1 #ANONIEM
pi_177654123
quote:
Baudet schrapt debat met Pechtold

DEN HAAG - Thierry Baudet, de voorman van Forum voor Democratie, zegt het geplande debat tussen hem en D66-voorman Pechtold af. De twee zouden vrijdag op Radio 1 de degens kruisen, maar volgens Baudet laat de D66’er zien „dat hij slechts wil demoniseren” en wil Pechtold Forum afschilderen als iets wat het niet is.

In een verklaring stelt Baudet: „Ik ga me niet voortdurend in het verdachtenbankje laten drukken en ik ga de media niet voortdurend de kans geven daar dan weer ’ophef’ in te zien en schreeuwerig te melden dat ’Baudet fel heeft gereageerd op beschuldigingen’. Nee.”

Verderop in de verklaring: „Voor een inhoudelijk debat over onze plannen met Nederland staan we altijd open. Ook de komende weken gaan we weer volop de zalen in om met kiezers het gesprek te voeren over wat anders kan en moet. Maar tegen de holle kreten van Pechtold, de doorzichtige demonisering en vooral: de haatzaaierij richting mijzelf en FVD gaan we ons niet langer eindeloos verdedigen. Het is tijd dat Alexander Pechtold bij zinnen komt. Tot die tijd heeft het voeren van een ’debat’ geen enkele zin.”

Baudet verwijst onder meer naar afgelopen zondag toen Pechtold beweerde dat Forum voor Democratie achter zijn kinderen aanzit op sociale media. De partij van Baudet noemde dat onzin.

De FvD-voorman hekelt het trucje van politici die iemand ergens valselijk van beschuldigen. Als dat ontkend wordt door de beschuldigde, en dat weer groot nieuws wordt, blijft er toch altijd iets aan diegene kleven. Volgens Baudet blijven mensen vaak denken dat er toch iets mis met de beschuldigde was en dat er wel een kern van waarheid in de beschuldiging moet hebben gezeten.

Volgens hem past D66 dit trucje toe om hem zwart te maken en is er zo geen normaal debat meer te voeren. Hij denkt dat Pechtold het debat op de radio vrijdag weer opnieuw wil gebruiken om hem, naar zijn mening onterecht, te beschuldigen van discriminatie.

„Het is een bekende strategie. Demonisering: een zodanige stapeling van ongefundeerde verwijten dat iemand uiteindelijk buiten de orde wordt gedrukt.”

Baudet noemt het voorbeeld van iemand die meermaals onterecht beschuldigd wordt van diefstal. Hij zet uiteen hoe dat soort aanklachten volgens hem vervolgens blijven terugkomen in de journalistiek en in het achterhoofd van menig burger: „Na enige tijd blijft rondom de beschuldigde hoe dan ook ’een sfeertje’ hangen. Een gevoel van ’waar rook is, is vuur’. Mensen zullen zich afvragen waar die beschuldigingen toch steeds vandaan komen. ’Dat wordt toch niet zomaar geroepen?’ Binnen de kortste keren kan men onomwonden schrijven dat je ’meermaals van diefstal werd beschuldigd’ en dat je in elk geval ’niet onomstreden’ bent.”

Lees hier de hele verklaring: https://forumvoordemocrat(...)-met-d66-in-debat-ga

Eerder liet PVV-leider Geert Wilders al weten niet aan het radiodebat in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart te willen meedoen.
Groot gelijk dat Baudet niet meedoet aan die lastercampagne. Pechtold verlaagd zich keer op keer tot dezelfde ranzige praktijken die men toentertijd ook bij Fortuyn uithaalde. Telkens maar die persoonlijke aanvallen, verdachtmakingen en het uit de context trekken van citaten. Enkel met als doel de karaktermoord op Baudet.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:37:04 #267
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_177654161
Eens met Baudet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:48:14 #268
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177654210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Groot gelijk dat Baudet niet meedoet aan die lastercampagne. Pechtold verlaagd zich keer op keer tot dezelfde ranzige praktijken die men toentertijd ook bij Fortuyn uithaalde. Telkens maar die persoonlijke aanvallen, verdachtmakingen en het uit de context trekken van citaten. Enkel met als doel de karaktermoord op Baudet.
Ja, dat zou Baudet natuurlijk nooit doen.

Nogal schijnheilig dit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 maart 2018 @ 00:51:57 #269
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177654235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat zou Baudet natuurlijk nooit doen.

Nogal schijnheilig dit.
Hier heb je wel een punt. Alleen doet Pechtold dat x100.

Maar dat zou FvD van mij ook achterwege mogen laten aangezien desbetreffende politici daar allang duidelijk over is geweest. Ook al is het een reactie op D'66, fout blijft fout.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 01:33:32 #270
245946 Xa1pt
pi_177654341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 00:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Groot gelijk dat Baudet niet meedoet aan die lastercampagne. Pechtold verlaagd zich keer op keer tot dezelfde ranzige praktijken die men toentertijd ook bij Fortuyn uithaalde. Telkens maar die persoonlijke aanvallen, verdachtmakingen en het uit de context trekken van citaten. Enkel met als doel de karaktermoord op Baudet.
Whehe, Baudet steekt daarin toch wel met kop en schouders boven de rest uit. :')
  woensdag 7 maart 2018 @ 06:45:22 #271
342934 Kansenjongere
pi_177655504
Lijkt me inderdaad verstandig van Baudet dat hij zichzelf in bescherming neemt en voorkomt dat hij tijdens dat debat nieuwe onnozele uitspraken doet waarover hij achteraf dan weer moet gaan huilen dat hij verkeerd is begrepen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:02 #272
359444 Ludachrist
pi_177655721
Sowieso was die stelling natuurlijk vrij stompzinnig. 'Voor discriminatie is geen plaats in de gemeenten', alsof iemand het daar mee oneens is.

Wellicht dat Wilders het zou aangrijpen om wat baldadigs te roepen, maar verder zal er weinig discussie zijn. Dat biedt Baudet ook meteen weer een mooie uitvlucht, want demonisering!

Zet Pechtold en Baudet dan tegenover elkaar over de impact van een Nexit op de gemeenten, of over de mogelijkheid om gemeenten verder te subsidiëren bij klimaatprogramma's.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:56:54 #273
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177655875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:40 schreef Ludachrist het volgende:
Sowieso was die stelling natuurlijk vrij stompzinnig. 'Voor discriminatie is geen plaats in de gemeenten', alsof iemand het daar mee oneens is.

Wellicht dat Wilders het zou aangrijpen om wat baldadigs te roepen, maar verder zal er weinig discussie zijn. Dat biedt Baudet ook meteen weer een mooie uitvlucht, want demonisering!

Zet Pechtold en Baudet dan tegenover elkaar over de impact van een Nexit op de gemeenten, of over de mogelijkheid om gemeenten verder te subsidiëren bij klimaatprogramma's.
Het betreft hier de door Pechtold ingebrachte stelling. Dus dan kun je wel op 3 vingers uit tellen hoe dat "debat" gaat lopen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:04:38 #274
359444 Ludachrist
pi_177655942
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het betreft hier de door Pechtold ingebrachte stelling. Dus dan kun je wel op 3 vingers uit tellen hoe dat "debat" gaat lopen.
Zeker. Pechtold gaat het gebruiken om Baudet weer te confronteren met allemaal dingen, Baudet heeft een mooi excuus om weg te blijven.

Daarom, stompzinnige stelling. Kies gewoon iets onhoudelijks, dan twijfel ik er niet aan dat Pechtold hem compleet de baas is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:07:38 #275
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177655952
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker. Pechtold gaat het gebruiken om Baudet weer te confronteren met allemaal dingen, Baudet heeft een mooi excuus om weg te blijven.

Daarom, stompzinnige stelling. Kies gewoon iets onhoudelijks, dan twijfel ik er niet aan dat Pechtold hem compleet de baas is.
Lijkt me ook geen discussie dat Pechtold de betere debater is inderdaad. Maar dan zoals je zelf zegt wel inhoudelijk en niet de matige gedoe van de laatste tijd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 08:34:43 #276
88815 The_Emotion
98.3
pi_177656158
Baudet is een rare, maar Pechtold helemaal, die is helemaal geobsedeerd om Baudet te breken.
In dat Balie-debat gleed Thierry nogal onderuit, door meteen demonisatie te roepen, maar Pechtold draaide het debat al meteen om in een aanval, vond ik niet zo netjes.
Eigenlijk ga ik Pechtold steeds enger vinden, enger dan Baudet
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:38:55 #277
359444 Ludachrist
pi_177656189
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:34 schreef Remqo het volgende:
maar Pechtold draaide het debat al meteen om in een aanval, vond ik niet zo netjes.
Het is natuurlijk ook zo dat je in de politiek best mensen aan mag vallen op wat ze gezegd hebben. Je hoeft elkaar niet altijd vriendelijk aan te pakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 08:41:29 #278
88815 The_Emotion
98.3
pi_177656212
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook zo dat je in de politiek best mensen aan mag vallen op wat ze gezegd hebben. Je hoeft elkaar niet altijd vriendelijk aan te pakken.
- Nieman: Dat citaat komt uit zijn roman
- Pechtold: Nou en, hij is politicus

Tja...
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:42:20 #279
359444 Ludachrist
pi_177656219
quote:
3s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:41 schreef Remqo het volgende:

[..]

- Nieman: Dat citaat komt uit zijn roman
- Pechtold: Nou en, hij is politicus

Tja...
Dat was niet in de Balie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:51:42 #280
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177656315
quote:
3s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:41 schreef Remqo het volgende:

[..]

- Nieman: Dat citaat komt uit zijn roman
- Pechtold: Nou en, hij is politicus

Tja...
Pechtold is ook vooral bezig met wild om zich heen slaan en het trappen naar opponenten, inplaats van D66 standpunten naar voren te brengen en verdedigen.
De man is zwaar over de datum en absoluut niet meer geloofwaardig in mijn ogen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 08:54:04 #281
88815 The_Emotion
98.3
pi_177656356
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat was niet in de Balie.
Dat was bij Nieman.

Baudet droop af bij de Balie, nadat Pechtold het debat ontvormde
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 08:56:54 #282
88815 The_Emotion
98.3
pi_177656393
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:51 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Pechtold is ook vooral bezig met wild om zich heen slaan en het trappen naar opponenten, inplaats van D66 standpunten naar voren te brengen en verdedigen.
De man is zwaar over de datum en absoluut niet meer geloofwaardig in mijn ogen.
Ik weet ook niet waar die man mee bezig lijkt te zijn, lijkt op een paniekreactie.
Maar wijzen op een ander, zijn 3 vingers terug, en ik hoop dat hij die 3 vingers voelt prikken
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 09:04:37 #283
236264 crew  capricia
pi_177656474
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook zo dat je in de politiek best mensen aan mag vallen op wat ze gezegd hebben. Je hoeft elkaar niet altijd vriendelijk aan te pakken.
Dit.
En dan blijkt Baudet keer op keer het onderspit te delven. Hij is gewoon geen sterke debater.
Deze actie vind ik ronduit zwak van Baudet.

Hij erkent hiermee Pechtold niet aan te kunnen.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 maart 2018 @ 09:34:50 #284
408813 crew  trein2000
pi_177656838
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
En dan blijkt Baudet keer op keer het onderspit te delven. Hij is gewoon geen sterke debater.
Deze actie vind ik ronduit zwak van Baudet.

Hij erkent hiermee Pechtold niet aan te kunnen.
Onzin. Is gewoon tacktiek, hij kan niet winnen. Alleen maar verliezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 7 maart 2018 @ 09:34:52 #285
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177656839
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
En dan blijkt Baudet keer op keer het onderspit te delven. Hij is gewoon geen sterke debater.
Deze actie vind ik ronduit zwak van Baudet.

Hij erkent hiermee Pechtold niet aan te kunnen.
Nouja, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik vind het kwalijker van Pechtold dat hij niet geïnteresseerd is in een debat over de inhoud(Juist, omdat hij een betere debater is als Baudet) maar alleen geïnteresseerd is om Baudet als racist te framen.

Dat Baudet daar voor past is zijn goed recht. Gelukkig begint de houding van Pechtold veel wijder op te vallen als alleen onder de aanhang van het FvD.

Pechtold gaat hem allerlei uitspraken van jaren terug voor de voeten gooien zoals in de Balie die zwaar uit zijn context zijn gehaald of helemaal niet zo gezegd zijn. In de formats waarin gedebatteerd word is helemaal geen ruimte om de fatsoenlijk op in te gaan omdat je meestal maar 30 sec reactie tijd krijgt. En welke verklaring Baudet ook geeft, Pechtold zal zijn frame nooit laten vallen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 09:34:58 #286
88815 The_Emotion
98.3
pi_177656842
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
En dan blijkt Baudet keer op keer het onderspit te delven. Hij is gewoon geen sterke debater.
Deze actie vind ik ronduit zwak van Baudet.

Hij erkent hiermee Pechtold niet aan te kunnen.
Van beide kanten valt wel wat te zeggen, Pechtold speerpunt is populisme bestrijden, het lijkt wel bovenop het partijprogramma te staan.

Thierry heeft iets van, met die man valt met geen wind te bezeilen op de vloot, ik laat de boot lekker af. Juist omdat Pechtold hem uitlokt, dan is het mss verstandiger om er niet mee in zee te gaan.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:16:12 #287
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177657525
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:56 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waar die man mee bezig lijkt te zijn, lijkt op een paniekreactie.
Maar wijzen op een ander, zijn 3 vingers terug, en ik hoop dat hij die 3 vingers voelt prikken
Dat zou normaal gesproken ook wel het geval moeten zijn.
Maar deze man is zó overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij compleet doof lijkt voor argumenten van anderen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:07 #288
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177657663
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Maar deze man is zó overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij compleet doof lijkt voor argumenten van anderen.
Waar hebben we het dan eigenlijk precies over?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:24:34 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177657683
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:34 schreef Remqo het volgende:

[..]

Van beide kanten valt wel wat te zeggen, Pechtold speerpunt is populisme bestrijden, het lijkt wel bovenop het partijprogramma te staan.
Dat is al vrij lang zo. Populisme is een schadelijk element / schadelijke factor in de Nederlandse politiek, en ik begrijp best dat hij dat belangrijk vindt.

Nu Wilders al geruime tijd zo goed als niets zegt (goede zaak) is Baudet de lul.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 10:32:02 #290
88815 The_Emotion
98.3
pi_177657823
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat zou normaal gesproken ook wel het geval moeten zijn.
Maar deze man is zó overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij compleet doof lijkt voor argumenten van anderen.
Die man is rijp voor een ander baantje in het carrousel.
Ik vind het jammer voor D66 onder Pechtold en Ollongren deze koers varen, had die partij hoger in achting dan wat het nu is.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:35:00 #291
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177657882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang zo. Populisme is een schadelijk element / schadelijke factor in de Nederlandse politiek, en ik begrijp best dat hij dat belangrijk vindt.

Nu Wilders al geruime tijd zo goed als niets zegt (goede zaak) is Baudet de lul.
Maar door alleen maar geïnteresseerd te zijn in het framen van Baudet als racist omdat hij weet dat dat scoort is op zichzelf toch ook populistisch?

Een inhoudelijk debat over racisme zoals laatst aangevraagd in de 2e kamer door GL blokt D'66 gewoon, FvD was overigens gewoon voorstander.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:39:08 #292
359444 Ludachrist
pi_177657970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar door alleen maar geïnteresseerd te zijn in het framen van Baudet als racist omdat hij weet dat dat scoort is op zichzelf toch ook populistisch?
Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik bang ben dat ik Mr.Major wakker maak met zijn non-definities, maar waarom zou dat populistisch zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:43:25 #293
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_177658051
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat zou normaal gesproken ook wel het geval moeten zijn.
Maar deze man is zó overwtuigd van zijn eigen gelijk dat hij compleet doof lijkt voor argumenten van anderen.
Heb je het nou over Baudet, de man die stelde dat zijn meningen feiten zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 07-03-2018 10:49:32 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:46:20 #294
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177658102
quote:
5s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen omdat ik bang ben dat ik Mr.Major wakker maak met zijn non-definities, maar waarom zou dat populistisch zijn?
"Populisme is een politieke stijl waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest."

Dus is de letterlijke zin is het geen populisme, maar omgedraaid populisme(bestaat dat :P)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:54:49 #295
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177658280
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je het nou over Baudet, de man die stelde dat zijn meningen feiten zijn?
Ik had het hier overduidelijk over Pechtold.
De stelling van Baudet dat zijn meningen feiten zijn is mij onbekend. Wanneer heeft hij dat gezegd dan?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:57:40 #296
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_177658339
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:54 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ik had het hier overduidelijk over Pechtold.
De stelling van Baudet dat zijn meningen feiten zijn is mij onbekend. Wanneer heeft hij dat gezegd dan?
Baudet: mijn meningen zijn feiten
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:58:10 #297
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177658353
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar hebben we het dan eigenlijk precies over?
Die keren dat ik hem in de media heb gezien ging het altijd over de persoon, en nooit over de inhoud.
Missschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd, maar ik vind hem drukker met het bestrijden van anderen dan dat zijn eigen standpunten verkondigt.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:57 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177658430
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:58 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Die keren dat ik hem in de media heb gezien ging het altijd over de persoon, en nooit over de inhoud.
Missschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd, maar ik vind hem drukker met het bestrijden van anderen dan dat zijn eigen standpunten verkondigt.
Je had het er daar over dat hij doof zou zijn voor argumenten van anderen. Ik ben dan wel benieuwd wat je daarmee bedoelt. Nog steeds wel. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 11:02:50 #299
88815 The_Emotion
98.3
pi_177658446
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:58 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Die keren dat ik hem in de media heb gezien ging het altijd over de persoon, en nooit over de inhoud.
Missschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd, maar ik vind hem drukker met het bestrijden van anderen dan dat zijn eigen standpunten verkondigt.
Uiteindelijk mag Thierry Pechtold bedanken voor de publiciteit, terwijl Pechtold z'n partij afbreekt
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:04:34 #300
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_177658491
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:02 schreef Remqo het volgende:

[..]

Uiteindelijk mag Thierry Pechtold bedanken voor de publiciteit, terwijl Pechtold z'n partij afbreekt
Afbreekt? Hoe kom je daarbij?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2018 @ 11:10:28 #301
88815 The_Emotion
98.3
pi_177658603
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afbreekt? Hoe kom je daarbij?
Iets met 3 terugwijzende vingers
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')