abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177580891
Hey beste mensen ik heb een antminer s9 in een geisoleerde koelbox met afvoerslangen etc. Zit dit weekend voor het eerst enigzins serieus te testen en verder te isoleren.
Temperatuurmetertje in de koelbox te hangen, geeft nu gewoon 5 graden aan dus de temperatuur erin blijft lekker koel. De aangezuigde lucht komt van buiten, dus 0 graden ofzo.

Heb hem nu een uurtje draaien en dan komt hij uit op 4,5 TH in plaats van 13.5 TH.


De 2 fans draaien op volle snelheid alleen chip2 heeft een temperatuur van 102 graden.


Het is vooral dat ik ook weer zie dat het rode 'fault' lampje knippert i.c.m. de lage hashrate en dat ik eerder exact hetzelfde had dat ik graag even mensen hierover wil vragen voor de zekerheid.

De vragen:
1 is het zorgelijk dat die chip op 102 graden blijft zitten?
2 Verklaart dit het dalen van de hashrate naar 4,5?
3 zegt het knipper van het 'fault' knopje echt veel? Sommige zeggen dat je dan reboot moet doen etc, maar ja hij draait nu ook nog maar kort en ik heb het alweer.
4 Kan dit iets zijn dat het 24 uur nodig heeft om te 'normaliseren' ofzo? Dus dat het de eerste paar uur even dit soort signalen af geeft?

Heb mijn best gedaan om antwoorden te vinden maar lukt me blijkbaar niet,

Alvast bedankt voor het antwoorden :)

[ Bericht 4% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 03-03-2018 20:40:03 ]
pi_177582699
Even toevoeging: leek na 1,5 uur te normaliseren. Temperatuur van chip2 toen op 82 graden en het normal lampje knipperde groen (hashrate toen ook zoals verwacht). Heb hem nu uitgedaan, ga nog geen 24 uur test doen tot ik echt alles zoveel mogelijk geluidsgeisoleerd heb vandaar. Maar duurt het blijkbaar zolang voor deze miner om te normaliseren om het zo maar te zeggen? Wil graag alsnog wel antwoorden op mijn vragen trouwens, weet namelijk dus niet of het nu echt goed werkt of niet. Ook vooral omdat alle sites en youtube clipjes me het idee gaven dat het 10 minuten kon duren en dit al als lang beschouwd werd..
pi_177605131
Je vragen kan ik niet beantwoorden, wel heb ik 1 vraag aan je:
Als je de lucht om te koelen van buiten aanzuigt, hoe ga je dan koelen als het buiten warmer wordt?
pi_177606753
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:37 schreef SMS303 het volgende:
Je vragen kan ik niet beantwoorden, wel heb ik 1 vraag aan je:
Als je de lucht om te koelen van buiten aanzuigt, hoe ga je dan koelen als het buiten warmer wordt?
Dan gaan we van binnen aanzuigen. Die afstand is niet zo groot. En op de warmste dagen wat nieuwe koelelementjes erin stoppen elke 24 uur.
Ben trouwens net 1,5 uur geleden klaar met het isolatieproces (althans het geluidsniveau is nu acceptabel genoeg, ga het komende weekend nog wat lagen aanbrengen) en hij draait nu ook 1,5 uur. Op dit moment zie ik helemaal niks meer waarmee ik het topic eigenlijk begon. 13.7 TH gemiddeld over de laatste 1,5 uur, temperatuur niet hoger dan 90 en alles lijkt nu oke te zijn. Zal dus wel zijn geweest dat het opstartproces blijkbaar gewoon echt wel 1,5 uur kan duren of dat in die tijd wat rare signalen worden verzonden.

Edit: ik denk dat ik snap waarom je die vraag vroeg.. Maar we hebben hem niet binnenshuis maar er net buiten in een apart hokje op het plafond vol met beton. Dus aanzuigen van buiten gaat sowieso gemakkelijk en om van binnenuit aan te zuigen moeten we de volle 3 meter gebruiken die het heeft.

https://www.gamma.nl/asso(...)b_product_b021477920 van dit

[ Bericht 11% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 04-03-2018 19:02:45 ]
pi_177627841
Ik begreep niet uit je post dat je hebt er koelingselementen bij hebt. Daardoor dacht ik dat je alleen met buitenlucht zou koelen. Vandaar eigenlijk de vraag. In mijn veronderstelling zou je koelbox in de zomer dan een oven worden. Omdat ie in de zomer warmte van buiten zou aanzuigen en daardoor zijn eigen warmte niet kwijt zou kunnen. :)
pi_177722215
Heb een nieuwe vraag.
Heb 2 antminers draaien, de ene gaat perfect, de andere heeft zichzelf 1 keer automatisch uitgeschakeld, vermoedelijk omdat de chiptemperatuur te hoog werd (lijkt me). Was op mijn werk dus weet het niet zeker, maar:

Chip 2 is elke keer een stuk heter dan chip 1.
Weet iemand wat dit kan verklaren? En wat ertegen te doen is? Althans ik kan me voorstellen dat chip 2 ervoor zorgde dat het systeem zichzelf uitschakelde, zijn ook geen mooie temperaturen.
De fans van de andere antminer draaien rond de 5600 dus ook nog wel weer wat sneller.
pi_177806063
De hoogste temperatuur lijkt gedaald te zijn naar 92 graden. Begrijp niet waarom, fanspeed is fixed bij deze miner, maar lijkt erop dat het in ieder geval 13 graden is gedaald vanaf het hoogtepunt en daar enigzins blijft (heb het gezien op 105 vandaar). Veel hardware errors maar geen enkele chip stuk, misschien valt het allemaal mee maar heb ik bij deze een beetje pech gehad dat het blijkaar 3 dagen kon duren voor het zich normaliseerde ofzo? Niet dat 92 graden geweldig is maar ben er heel blij mee gezien wat ik in de eerste 2 dagen telkens zag
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')