abonnement Unibet Coolblue
pi_177576901
Ik zit met een dilemma.

Ik ben redelijk nieuw in een groep (dik een half jaar) en hoe langer ik er zit, hoe meer ik merk dat er dingen niet helemaal goed gaan.

Buiten de toch wel redelijk gangbare zaken als communicatie, blijkt dat enkele leden zich niet aan de afspraken houden en risico's nemen die onverantwoord zijn en duidelijk tegen de regels. Dit kan er toe leiden dat de vergunning van de gemeente wordt ingetrokken.

Wat moet ik hiermee? Mijn mond houden? Of moet ik dit toch aankaarten? Ik vind het niet mijn plaats om anderen te wijzen op de afspraken en regels.
pi_177577050
Lekker niet doen dus.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 15:16:24 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177577053
Het klinkt als een 'officiële' groep en niet een vriendengroep ofzo. Zijn die regels vastgelegd en opvraagbaar? Let wel, als je daar mensen op gaat wijzen, dan loop je natuurlijk wel tegen de situatie aan dat als je ze een betweter gaan vinden, ze je zomaar uit die groep kunnen werken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177577096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
Zijn die regels vastgelegd en opvraagbaar? Let wel, als je daar mensen op gaat wijzen, dan loop je natuurlijk wel tegen de situatie aan dat als je ze een betweter gaan vinden, ze je zomaar uit die groep kunnen werken?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177577126
O en ik weet niet om wat voor soort groep het gaat, maar lijkt mij niet jouw taak om dat aan te kaarten.
pi_177577407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
Het klinkt als een 'officiële' groep en niet een vriendengroep ofzo. Zijn die regels vastgelegd en opvraagbaar? Let wel, als je daar mensen op gaat wijzen, dan loop je natuurlijk wel tegen de situatie aan dat als je ze een betweter gaan vinden, ze je zomaar uit die groep kunnen werken?
Ik denk dat het probleem is dat het geen officiële vereniging/club is. Ooit begonnen door een paar vrienden en langzaam wat gegroeid.
In het begin was het allemaal redelijk eenvoudig: Eén persoon regelde alles en een andere verzorgde de activiteiten.

Dat is de laatste 2 jaar veranderd. Omdat er een aantal al jaren bijzitten trekken die steeds meer naar zich toe, gaan onbevoegd activiteiten organiseren en er is besloten dat iedereen moet helpen met het regelen van zaken. En daar gaat het dus fout. Die mensen zijn dan alleen op locatie buiten de bijeenkomsten en gaan dan activiteiten organiseren en uitvoeren die buiten de zeer strenge en beperkte vergunningen vallen. Uiteraard achter de rug om van degenen die de bevoegdheden hebben.

Het gevolg kan zijn dat de vergunningen helemaal worden ingetrokken. Dan is iedereen de dupe van die enkelingen.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 15:30:49 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177577452
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem is dat het geen officiële vereniging/club is. Ooit begonnen door een paar vrienden en langzaam wat gegroeid.
In het begin was het allemaal redelijk eenvoudig: Eén persoon regelde alles en een andere verzorgde de activiteiten.

Dat is de laatste 2 jaar veranderd. Omdat er een aantal al jaren bijzitten trekken die steeds meer naar zich toe, gaan onbevoegd activiteiten organiseren en er is besloten dat iedereen moet helpen met het regelen van zaken. En daar gaat het dus fout. Die mensen zijn dan alleen op locatie buiten de bijeenkomsten en gaan dan activiteiten organiseren en uitvoeren die buiten de zeer strenge en beperkte vergunningen vallen. Uiteraard achter de rug om van degenen die de bevoegdheden hebben.

Het gevolg kan zijn dat de vergunningen helemaal worden ingetrokken. Dan is iedereen de dupe van die enkelingen.
Oke, maar stel dat dat laatste gebeurd. Vergaat de wereld dan? Want ik denk niet dat je je geliefder gaat maken als je dit gaat roepen, dus de vraag is, wat is je doel om dat te doen? Wat wil je bereiken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177577656
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, maar stel dat dat laatste gebeurd. Vergaat de wereld dan? Want ik denk niet dat je je geliefder gaat maken als je dit gaat roepen, dus de vraag is, wat is je doel om dat te doen? Wat wil je bereiken?
Wat ik wil bereiken is dat ik mijn hobby kan en mag blijven uitoefenen. Dat die vergunningen dus niet worden ingetrokken.

Maar ja.. als ik uit de school klap dan komt men er toch wel achter dat dat bij mij vandaan komt en dan is de sfeer ook verziekt of word ik er uit gewerkt. Lastig.

Ik weet dat degene die eerst alles organiseerde zijn vermoedens heeft, die heeft al eens driftig gedaan dat 'iedereen maar wat doet' en dat hij dat echt wel hoort van deze en gene. Degene die het regelt gelooft echter dat iedereen zich wel aan de afspraken houdt. Niet dus.
Ook betalingen gaan hierdoor niet goed. Er zijn leden die per activiteit betalen maar niet meer op de officiële activiteiten komen opdagen maar zelf lopen te klooien als er niemand is. Zij betalen daar dan niet voor. Gratis lidmaatschap dus.
pi_177577781
Vereniging van maken en een bestuur oprichten.
Statuten maken.
Do what you love, love what you do!
pi_177577872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:44 schreef kree het volgende:
Vereniging van maken en een bestuur oprichten.
Statuten maken.
Ik denk dat dat ook het beste is. Maar is het aan mij om dat aan te brengen?
pi_177577950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook het beste is. Maar is het aan mij om dat aan te brengen?
Zou niet weten waarom niet, je kunt het eens als voorstel geven aan de "leider" van de groep.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 17:04:37 #12
456432 Kamina
Tenacious!
pi_177579536
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:09 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zit met een dilemma.

Ik ben redelijk nieuw in een groep (dik een half jaar) en hoe langer ik er zit, hoe meer ik merk dat er dingen niet helemaal goed gaan.

Buiten de toch wel redelijk gangbare zaken als communicatie, blijkt dat enkele leden zich niet aan de afspraken houden en risico's nemen die onverantwoord zijn en duidelijk tegen de regels. Dit kan er toe leiden dat de vergunning van de gemeente wordt ingetrokken.

Wat moet ik hiermee? Mijn mond houden? Of moet ik dit toch aankaarten? Ik vind het niet mijn plaats om anderen te wijzen op de afspraken en regels.
Ik zou het aanvragen bij jullie begeleidend psychiater.
1 + 1 = blauw
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 03:09:59 #13
441859 crew  Lenny77
pi_177592922
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:04 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ik zou het aanvragen bij jullie begeleidend psychiater.
:D

Sorry.. Was grappig :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 10:16:53 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177595203
Betreft het hier een bordeel?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:49:32 #15
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_177595908
Op zich denk ik dat er ook wel een middenweg mogelijk is. Je hoeft niet meteen de klikspaan te zijn maar ook niet volledig je mond te houden.

Iemand suggereerde al dat het een goed idee is om er een 'officiële' vereniging van te maken met een bestuur dat dit soort dingen regelt en dan ook de macht heeft om misbruik aan te pakken.

Je zou dit kunnen voorstellen zonder dat je het misbruik benoemt. Er zitten ook andere voordelen aan een vereniging oprichten.

Mocht je dat niet willen dan kun je altijd nog die verantwoordelijke voor de vergunning vertellen dat anderen er misbruik van maken. Maar vertel het dan vanuit je zorgen om je hobby en het mogelijk verliezen van je vergunning.

Of als nieuwkomer kun je natuurlijk 'onschuldige vragen' gaan stellen zodat je begrijpt waarom het gaat zoals t gaat.
pi_177596531
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:16 schreef Plompzakker het volgende:
Betreft het hier een bordeel?
_O-
pi_177600866
Wat hebben Nederlanders toch met regels? :')

Fuck die regels en doe wat goed voelt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177621499
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:52 schreef Aiciu het volgende:
Wat hebben Nederlanders toch met regels? :')

Fuck die regels en doe wat goed voelt.
Ga jij lekker terug naar waar er geen regels zijn.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 5 maart 2018 @ 16:57:58 #19
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_177623799
Ik zou mijn mond sowieso niet houden
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_177624748
Gaat dit weer een van die vele topics zijn waar je uiteindelijk toch geen ene fuck met het advies doet, laat staan laat weten hoe het überhaupt afgelopen is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_177625018
Het zou handig zijn als er wat meer duidelijkheid is voor ons over wat voor club het gaat.

Een klaverjasvereniging heeft weer andere regels en omgangsvormen dan een politieke partij.
pi_177625649
Op welk gebied zijn de risico's onverantwoord? Als het gaat om veiligheid van mensen zou ik het aankaarten en als er niets verandert zou ik een punt achter mijn lidmaatschap zetten.
pi_177628319
Welke gemeente en wat voor groep en wat doen ze fout dan ga ik wel voor je klagen bij je gemeente dat zal die overtreders leren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177629861
Is het zo'n club waar je super vaag moet doen en de hele tijd in onduidelijke codetaal moet praten?
pi_177629895
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:43 schreef Bananenpap het volgende:
Is het zo'n club waar je super vaag moet doen en de hele tijd in onduidelijke codetaal moet praten?
Zou wel een prima club voor ouder1 zijn ja :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')