abonnement Unibet Coolblue
pi_177570563
Hij moet bijgevuld en ontlucht.

Mijn vader en mijn buren vullen via de radiator in de badkamer bij. Onze buurman heeft al eens bij ons gekeken in de badkamer maar kan ook niet vinden waar dat bij ons dan zit.
Bij de ketel zitten wel 2 kranen, neem aan dat het dan de bedoeling is dat je daar vult?

Ik weet het, het is een domme vraag maar we hebben nooit eerder hoeven vullen. En vorige huisje was een flat waarbij we helemaal niks met de verwarming hoefde behalve aan en uit doen.

Help dit domme mensje voordat ik m'n ketel vermoord :)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:38:22 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_177570621
Volgens mij bijvullen via de ketel en dan ontluchten via de radiator. Pin me er niet op vast.
pi_177570678
Ja ontluchten moet via radiator, maar onze buren die exact het zelfde huis hebben vullen dus bij via de radiator in de douche. Wij hebben het huis gekocht en toen nieuwe ketel genomen. Kan daar dan het verschil in zitten??
Vind het zo vreemd dat de een via radiator bij vult en de ander via de ketel.
pi_177570719
Zorg er in ieder geval ook voor dat ketel afgekoeld is voordat je deze bijvult, anders kan je ketel barsten.
pi_177570754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef Hamzoef het volgende:
Zorg er in ieder geval ook voor dat ketel afgekoeld is voordat je deze bijvult, anders kan je ketel barsten.
En hoe weet je dat? Hoeveel is voldoende?
pi_177570793
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:46 schreef Nappetje het volgende:

[..]

En hoe weet je dat? Hoeveel is voldoende?
Ik zet thermostaat altijd even een half uurtje op de laagste stand, dan is water in de ketel voldoende afgekoeld. Geeft je CV-ketel geen temperatuur aan? Anders kan je daar ook naar kijken.
pi_177571115
Thnx, verwarming staat uit, zo even overal de radiatoren openzetten (boven staat alles namelijk dicht) en dan fingers crossed en op hoop van zegen hahaha.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:04:55 #8
64781 bonke
pipo koeie
pi_177571129
vullen doe je op de plek waar je ook je meter ziet
bijvullen tot 2.5 bar :)
je ziet op de meter wel hoever je zit
pies on joe toe
pi_177571161
In mijn vorige huis, met de oude ketel, moest er ook via de radiator in de badkamer worden bijgevuld.
Toen ik een nieuwe ketel kreeg, werd er een tappunt bij de ketel geplaatst, van waaruit ik de ketel rechtstreeks met een slang kon bijvullen.
In het huis waar ik nu zit, is de ketel permanent aangesloten op de waterleiding en kan ik bijvullen door een kraantje onderaan de ketel open te draaien.

Kijk anders even in de handleiding die met de ketel mee kwam.
Of vraag een installateur.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_177571217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:04 schreef bonke het volgende:
vullen doe je op de plek waar je ook je meter ziet
bijvullen tot 2.5 bar :)
je ziet op de meter wel hoever je zit
Verschilt ook per ketel.
Die van ons moet ergens bij 1.5 staan.
De oude ketel in het vorige huis rond de 2.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_177571287
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:35 schreef Nappetje het volgende:
Hij moet bijgevuld en ontlucht.

Ik weet het, het is een domme vraag maar we hebben nooit eerder hoeven vullen. En vorige huisje was een flat waarbij we helemaal niks met de verwarming hoefde behalve aan en uit doen.

Help dit domme mensje voordat ik m'n ketel vermoord :)
Kaan bij radiator en bij ketel. Maar zorg dat de ketel uit staat (hoeft niet afgekoeld) en pak de juiste aansluiting. Foto's hier plaatsen kan helpen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177571372
Euhm er moet dan toch wel een kraantje bij de radiator zitten waarmee je hem afsluit voordat je de slang erop koppelt?

Bij mijn ma staat dat ding helemaal op zolder en daar vullen we hem bij, maar de waterdruk komt daar dan maar tot 1.7 bar ofzo dat is voldoende want dan staat de meter gewoon in het groen.
Do what you love, love what you do!
pi_177571388
Vroeger was het meestal in de badkamer, tegenwoordig naast de ketel.

Controleer gelijk even of het expansievat nog heel is. Dat kan je horen door er tegen te tikken, hoort een droge heldere klank te geven.

Ontluchten moet op het hoogste punt in de installatie, vaak is dat de ketel zelf maar het kan ook iets anders zijn. Radiatoren ontluchten hoeft alleen als de installatie leeg is geweest.

Als de ketel op zolder staat dan is 1,5 bar wel genoeg schat ik,staat ie beneden dan iets meer.
pi_177571670
Volgens het boekje moet hij tussen de 1 en de 2 bar staan. Hij staat nu op 1.2

Twijfel nu of ik er sowieso aan zal klooien haha
pi_177571944
Als het gewoon doet zou ik er niet mee gaan spelen midden in de winter.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:51:23 #16
64781 bonke
pipo koeie
pi_177572176
en anders zoek je ff een filmpje op youtube hoe je een cv moet bijvullen :)

https://www.google.nl/sea(...)344&bih=755&dpr=1.25
pies on joe toe
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:09:52 #17
64781 bonke
pipo koeie
pi_177572601
hou wel in de gaten dat als de druk te laag word je ketel er mee stopt :)
pies on joe toe
pi_177573117
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:40 schreef qajariaq het volgende:
Als het gewoon doet zou ik er niet mee gaan spelen midden in de winter.
Dit dus inderdaad haha, we houden het in de gaten en wachten even nog. Hij moet binnenkort ook weer ff gecontroleerd worden.
pi_177573125
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:09 schreef bonke het volgende:
hou wel in de gaten dat als de druk te laag word je ketel er mee stopt :)
Doen we thnx.
pi_177573966
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:11 schreef blomke het volgende:
Maar zorg dat de ketel uit staat (hoeft niet afgekoeld)
Hoeft niet afgekoeld? Doe ik dat altijd voor niets dan? Staat wel in de gebruiksaanwijzing van mijn ketel.
pi_177574542
Rond de twee bar is gebruikelijk, al willen sommige fabrikanten ervan afwijken. Als je net hebt bijgevuld kan de druk iets stijgen, dat is het koude bijgevulde water dat opwarmt en uitzet. Ontluchten gaat via een kraantje of ander type asluiter op het hoogste punt. Sommig ketels hebben een automatische ontluchter, dan hoef je iets te doen als deze toch op het hoogste punt staat opgesteld.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')