abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:51:10 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179316342
Mijn pruttel is met 4 maanden nu net 4 kilo, dus ik kan haar nog wel even op mijn buik dragen.
Vandaag een ietwat spannend draagavontuur, ik ga met de meid naar het ziekenhuis voor een controle (van mij) en daarna even naar mijn werk, dat is daar vlakbij. de reis omvat een stukje lopen, trein en metro. Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan. De wagen lijkt me niets in de intercity (met hoge instap) en spits op de terugweg, daarom de doek. Wel even kijken waar ik haar laat tijdens onderzoek.
pi_179319201
Ik draag zelf het liefst op de rug. Dreumes van ik denk nog net geen 10kg wil alleen op de buik. Het is wel gezelliger en handiger met rugtas..
  dinsdag 22 mei 2018 @ 13:42:20 #203
221912 minilot
Nancy boy
pi_179320188
O., annex babysaurus, is met z'n vierenhalve maand ruim achtenhalve kilo, dus met het vele dragen dat ik doe is af en toe op de rug wel een welkome afwisseling :)

Succes Aventura!
Let me see you stripped down to the bone
pi_179322028
Ach, mijn peuter van 2j9m wordt ook nog steeds op de buik gedragen en die is nu zo'n 14 a 15 kilo schat ik. Alleen geen kilometers meer, maar meer van het zwembad naar huis, dat soort stukjes. Het is alleen jammer dat de tula FTG met verbreders nu niet meer past, 1 draagzak waar ze allemaal in pasten was wel erg fijn!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:28:53 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179658720
Ik heb dus mijn maat 2 doek van de zolder getrokken en wil graag mijn 5 weken baby ermee dragen.
Nu probeer ik de rebozo, maar ik ben niet zo goed geloof ik :') en krijg het echt niet goed bij het nekje... help? de stof blijft daar maar slap en ik krijg het niet goed aangetrokken zoals aan de onderkant (daar gaat het probleemloos).

Andere knopen waar ik geen weet van heb zijn ook welkom.

Ik moet morgen met mijn lieve hond naar de trimsalon en kan daar niet met wagen komen :P dus ik wil graag dat het me vandaag nog gaat lukken goed te knopen.
pi_179668330
Volg je bij het aanspannen de doekbanen? Anders nog een fijn filmpje kijken? Van wrapyouinlove bijv.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:40:41 #207
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179668820
Het is uiteindelijk gelukt gister door het dubbelvouwen van de doek... sommige doen dat wel in de voorbeeldfilmpjes en sommige niet :D de wel manier lukte in èèn keer.
pi_179726159
Ik heb een draagvraagje. Misschien is het een domme vraag maar ik heb op het gebied van dragen geen ervaring of verstand.

Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en ik overweeg toch om alsnog een Tula FTG aan te schaffen (heb de eerste maanden een beetje de boot gemist volgens mij :')). Is een Tula FTG dan alsnog een goede optie? En waar ik met name benieuwd naar ben is of een baby van 5 maand (en ouder) het (nog) leuk vindt om gedragen te worden? (zal per kind wel verschillen maar die van mij is het dus ook nog eens niet gewend). Hij krijgt steeds meer interesse om te wereld om hem heen en ik heb geen idee of ik hem met een draagzak daarin beperk en of hij gaat protesteren. Lang verhaal kort :') Ben ik er eigenlijk benieuwd hoe het dragen bij jullie ging met een baby vanaf 5-6 maand.

Ik begrijp overigens dat het per kind verschillend is en dat ik dat gewoon uit zou moeten proberen. Ook is een draagzak heel persoonlijk maar voor mijn gevoel zit ik met een Tula FTG wel vrij safe en kan ik die bij een eventuele tweede ooit weer gebruiken (een paar weken na de geboort oid) en dat is ook wel een pré.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 11-06-2018 13:26:45 ]
pi_179726627
Hier ook een newbievraag :')
Zijn er ook baby’s/kindjes die het dragen gewoon niks vinden?

Flip is nu een maand en ik heb hem een keer of vier in de Tula FTG gehad waarvan 1x een uur al slapend en toen was ie het zat. En drie keer zonder succes want huilen. Vandaag lag ie al in de draaghouding tegen me aan maar nooope. :N
Dit, dat, alles.
  maandag 11 juni 2018 @ 13:56:45 #210
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179726744
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:51 schreef Philomijn het volgende:
Hier ook een newbievraag :')
Zijn er ook baby’s/kindjes die het dragen gewoon niks vinden?

Flip is nu een maand en ik heb hem een keer of vier in de Tula FTG gehad waarvan 1x een uur al slapend en toen was ie het zat. En drie keer zonder succes want huilen. Vandaag lag ie al in de draaghouding tegen me aan maar nooope. :N
De mijne.. ik weet niet of het aan mijn skills ligt, maar denk het niet.
Voor eventjes is het leuk en als ik in beweging blijf gaat het ook nog wel.

Verder vind ik het zelf ook soms gewoon een plakkerige bedoeling met dit weer :P
pi_179726845
LaBelleFleur, ik heb mijn zoon pas vanaf drie maanden gedragen. Hij vond het vanaf een maand of vijf vooral heel leuk dat hij rond kon kijken. In de kinderwagenbak zag hij alleen lucht, in de draagzak zag hij De Wereld. 😉 Als je het zelf graag wil, zou ik gewoon beginnen. Mijn zoon is nu ruim een jaar en hij vindt gedragen worden nu ontspannenste dan toen hij nog heel klein was. Hij valt nu wel eens in slaap, vroeger nooit. Het hoeft dus echt niet zo te zijn dat je de boot hebt gemist.
pi_179726964
Mijnes vond dragen in eerste instantie ook niks: instant huils. Dat was in een Bondolino. Daarna een andere drager geprobeerd (Ergobaby) en dat was direct een hit. Misschien vindt hij een doek wel fijn? En anders is het wellicht gewoon een kwestie van blijven proberen en wennen :)
pi_179727380
Mijn 17 maander (80cm lang en 10 kg) zit met veel vreugde nog in de Tula FTG.
En mijn bijna 4 jarige (107cm en 18 kg) wil met heel veel plezier nog in de Tula Toddler.
Wel worden beide op mijn rug geslingerd want buikdragen vind ik niet fijn met deze gewichten en lengtes :')

Oh en zitten met een doek/drager en dan doorslapen hebben beide nooit echt gedaan, stilstaan is instant wakker.
Uberhaupt waren het geen langslapers tijdens het dragen.
pi_179728457
Oke bedankt hiervoor! Ik ben wel overtuigd en ik hoop mijn baby ook :P
pi_179728848
Thanks!

Ik heb nog een Bobba stretch-doek liggen, die wil ik al een tijdje proberen maar ik ben een knoopfaalhaas :') moet man dus even bij helpen maar ik ga het proberen ^O^ Als hij in die houding tegen me aan ligt is zijn rug ook boller dan in de doek merkte ik. Misschien dat het in de doek daarom lekkerder hangt...
Dit, dat, alles.
pi_179729236
Ik draag mijn tula ftg (6 maanden baby) dus heel weinig meer momenteel. :')
Z is zo’n makkelijke chill-baby dat ze tevreden is in de box als ik iets moet doen.
Ik heb dat ding vooral gekocht als ze huilbuien heeft of heel graag bij me wilt zijn terwijl ik dingen moet doen.
Maar in de praktijk is ze dus helemaal niet zo onrustig, zeg maar.
En met wandelen gaat ze in de maxi cosi + onderstel dus is een doek voor mij ook niet noodzakelijk. :P
pi_179729387
Ik had vanaf het begin een vrij makkelijke baby en heb het dragen tot nu toe niet ‘nodig’ gehad. Heb wel een doek ook maar ik ben ook een knoopfaalhaas (mooi woord Philomijn) en bovendien een beetje lui aangelegd :'). Ik vind die kinderwagen zo’n gehannes worden (vooral als je op meerdere plekken op 1 dag moet zijn). Ik moet de wielen eraf halen als ik met de auto ga en kan weinig lopend af dus vandaar dat een draagzak mij wel wat lijkt :)
pi_179737101
Fleur, ik zou wel even kijken in hoeverre je echt een FTG of een baby wil. met 6 maanden is het grote voordeel van een FTG wel weg, en gewone standard draagzakken zijn een stuk goedkoper en er is ook 2e hands veel meer aanbod van.

Op babytula.eu zijn er een aantal standards in de aanbieding voor ¤109, en dat is de officiële website. Ook een aantal toddlers btw, maar alleen met roze erin, alle toffe zijn al out of stock.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179738993
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik had vanaf het begin een vrij makkelijke baby en heb het dragen tot nu toe niet ‘nodig’ gehad. Heb wel een doek ook maar ik ben ook een knoopfaalhaas (mooi woord Philomijn) en bovendien een beetje lui aangelegd :'). Ik vind die kinderwagen zo’n gehannes worden (vooral als je op meerdere plekken op 1 dag moet zijn). Ik moet de wielen eraf halen als ik met de auto ga en kan weinig lopend af dus vandaar dat een draagzak mij wel wat lijkt :)
Je kunt er altijd eentje huren om te kijken of het je bevalt natuurlijk.
pi_179739368
Oke bedankt voor de tips! Ik heb even gekeken en ik denk dat ik dan inderdaad voor de Tula baby zou kiezen (neem aan dat daar gewoon een insert in past voor het geval er ooit weer een newborn bij ons komt?).

En zal me even verdiepen in het huren. Dat is ook nog wel een goed idee :)
pi_179742429
Hoe krijg ik een dieper zitje in de rug? We hebben hem gister binnen gekregen, maar ik ben nog niet over the moon. Ik vind dat hij weinig support in z'n nek heeft, en krijg geen goede m houding voor elkaar...

Slechte foto:
pi_179742545
Je heupband mag hoger.. richting middel. Dan zakt je baby O+ er ook dieper in het zitje met de billen..
Schudden voor gebruik
pi_179742559
Nog van harte! O+

en *rammel!* die voetjes O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 12 juni 2018 @ 12:33:08 #224
221912 minilot
Nancy boy
pi_179742915
Toen mijn gup nog zo klein was: heupband zelfs zo'n beetje vlak onder mijn boobs, om het kontje diep genoeg te laten zakken. :) Nu koter enorm is zit de band rond mijn middel.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 12 juni 2018 @ 12:37:55 #225
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179742991
Dat probleem had ik ook in het begin. En eigk soms nog. Krijg het nekgedeelte niet helemaal goed.
Protège moi de mes désirs.
pi_179743150
Ik rol een spuugdoekje samen met het slaapkapje naar binnen toe op en zet het slaapkapje dan op de grootste stand vast. Misschien is dat wat?
pi_179743235
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:42 schreef FlyingFish het volgende:
Fleur, ik zou wel even kijken in hoeverre je echt een FTG of een baby wil. met 6 maanden is het grote voordeel van een FTG wel weg, en gewone standard draagzakken zijn een stuk goedkoper en er is ook 2e hands veel meer aanbod van.

Op babytula.eu zijn er een aantal standards in de aanbieding voor ¤109, en dat is de officiële website. Ook een aantal toddlers btw, maar alleen met roze erin, alle toffe zijn al out of stock.
Ik heb inmiddels de ‘gewone’ Tula baby besteld dus bedankt :) en wat betreft printjes, ik stuurde allerlei hysterische printjes naar vriend tot hij mij eraan herinnerde dat hij er ook mee wou lopen :')
pi_179745193
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat probleem had ik ook in het begin. En eigk soms nog. Krijg het nekgedeelte niet helemaal goed.
Ik heb de ondersteuning van de nek gefixt met de laatste tip: https://www.vonvavoom.nl/(...)o-grow-draagzak-plu/

Nadeel is wel dat je dan dat kapje niet meer kunt gebruiken. Maar werkt heel goed! Als mijn baby er in zou willen :')
Dit, dat, alles.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:15:31 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179746619
Wat lastig als je baby niet wil :o. Ook niet als je echt buiten gaat wandelen, regelmatig doorstappend?

Ik deed/doe dragen niet als religie maar als handenvrij-methode voor huishouden en als optie als niks goed is. En bij korte uitjes en bij wandelen. Maar ermee gewoon op de bank gaan zitten is zelden ideaal. Dan liggen ze het lekkerst gewoon op je arm.
Fleur: goed dat je het gewoon gaat proberen.

Ik ben echt zeer enthousiast over de LennyUp draagzak (merk LennyLamb) trouwens, die heeft qua mogelijkheden veel weg van de Tula FTG. En passen helpt echt. Zo heb ik een Ergobaby die veel mensen fijn vinden maar ik niet. Ik zou 'm eens moeten verkopen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179746822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:15 schreef Lemijn het volgende:
Wat lastig als je baby niet wil :o. Ook niet als je echt buiten gaat wandelen, regelmatig doorstappend?

Ik deed/doe dragen niet als religie maar als handenvrij-methode voor huishouden en als optie als niks goed is. En bij korte uitjes en bij wandelen. Maar ermee gewoon op de bank gaan zitten is zelden ideaal. Dan liggen ze het lekkerst gewoon op je arm.
Fleur: goed dat je het gewoon gaat proberen.

Ik ben echt zeer enthousiast over de LennyUp draagzak (merk LennyLamb) trouwens, die heeft qua mogelijkheden veel weg van de Tula FTG. En passen helpt echt. Zo heb ik een Ergobaby die veel mensen fijn vinden maar ik niet. Ik zou 'm eens moeten verkopen.
Ik twijfel nog tussen de storchenwiege en lennyup. Welke up heb jij? Ze hebben zoveel verschillende doekenstof met verschillende wevingen (en prijzen :X). Daar zal ook weer enig verschil zitten in draagcomfort. Zo lastig dat de stenen winkel hier 'dichtbij' slechts alleen de heringbone doekenstof heeft liggen om te passen. En die is al zo lekker zacht.

Dus ik twijfel nog even verder.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 16:32:25 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179746936
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:26 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik twijfel nog tussen de storchenwiege en lennyup. Welke up heb jij? Ze hebben zoveel verschillende doekenstof met verschillende wevingen (en prijzen :X). Daar zal ook weer enig verschil zitten in draagcomfort. Zo lastig dat de stenen winkel hier 'dichtbij' slechts alleen de heringbone doekenstof heeft liggen om te passen. En die is al zo lekker zacht.

Dus ik twijfel nog even verder.
Ik heb deze: .
Dat is gewoon doekenstof. Zacht zat hoor! En comfortabel genoeg. De mijne komt van Mamanova.
Op zich al fijn als je wel het model hebt kunnen passen in een stenen winkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 12-06-2018 23:25:55 (boekenstof -> doekenstof, met dank aan autocorr) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179747706
je kan van het slaapkapje een nekrolletje maken, of met een spuugdoekje
pi_179767489
Iemand hier interesse in een Hop Tye Marakech?
Zo goed als niet gebruikt. In de aanbieding gekocht bij BabyBij dus mag wel voor 40E ex verzendkosten. Je moet dan wel een weekje wachten want we komen pas zondag naar Nederland ;)
Superzachte drager van doekmateriaal. Vanaf de geboorte te gebruiken. Hij heeft lange doekbanden en is dus exact op maat te knopen.

  woensdag 13 juni 2018 @ 19:44:42 #234
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179768811
Mooi ding O+ . Ik heb helaas niks nodig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179771896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:44 schreef Lemijn het volgende:
Mooi ding O+ . Ik heb helaas niks nodig.
Huh? Je koopt toch geen dragers omdat je ze nddig hebt...?
:P
pi_179772889
Wie heeft er tips/ervaring met het huren van een drager? :)

Ez is helaas in full draag staking maar ik wil niet zonder op vakantie gezien veel wandelen. Maar een kopen vind ik dus geen goed plan nu even helaas.

Onze drager word helaas net te krap
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:44:05 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179773792
Babydragen.eu is je mevrouw :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179777382
Thanks ik ga kijken!
Hoewel ik nu ook hoorde dat de boba waarschijnlijk ook nog moet gaan. Tegenstribbelen maakt het lastig passen :p
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:54:48 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_179800958
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:44 schreef SaskiaR het volgende:
Babydragen.eu is je mevrouw :Y
Ik ga deze even meenemen naar het feedbacktopic, met een algemene mededeling :)
disclaimer
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:51:34 #240
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179802748
Sorry :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 juni 2018 @ 07:12:26 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179864447
Vanaf wanneer gingen jullie op de fiets met de drager? :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 juni 2018 @ 07:45:31 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179864611
Niet (al is het wel in noodsituatie gebeurd bij kind nr 2). Ik vind het echt heel gevaarlijk en dan niet specifiek vanwege het fietsen (ook wel) maar vooral de schokken die het lijfje moet verwerken, een slaapkapje vind ik daarin niet voldoende tot ze zelf op de fiets mogen zitten.

En ik zou dit ook niet op fb draaggroepen vragen als je geen dikke ruzies wil veroorzaken _O-
  maandag 18 juni 2018 @ 07:55:45 #243
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179864676
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:45 schreef Budabuddumbam het volgende:
vooral de schokken die het lijfje moet verwerken
Dit is inderdaad waar ik ook mee zit. Maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat er FOK!kers waren die het wel deden.

quote:
En ik zou dit ook niet op fb draaggroepen vragen als je geen dikke ruzies wil veroorzaken _O-
Zal dit onthouden voor als ik me ooit verveel. :P
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 juni 2018 @ 08:15:46 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_179864870
Al vrij snel. Schokken zijn er eigenlijk niet hoor, als je een beetje voorzichtig fietst. Vergeet niet dat het kindje aan jóu vast zit en niet aan het fietsframe. Qua schokken is het niet belastender dan lopen met de kinderwagen, dus daarvoor zou ik het niet laten.

Zorg wel dat je fiets goed is afgesteld, dus dat je echt goed vanaf het zadel met je voeten bij de grond kan.
disclaimer
  maandag 18 juni 2018 @ 08:31:09 #245
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179864966
Ik zou het niet durven! We hebben een keer gehad dat N uit de Manduca viel omdat het rugbandje ineens los schoot... stel je voor dat dat op de fiets zou gebeuren :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 juni 2018 @ 08:52:29 #246
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179865140
Wow, viel N echt op de grond? :X

Ik heb een Tula ftg dus wat dat betreft durf ik het wel aan.

Thanks, SQ! :)

Ik denk dat ik het vanmiddag gewoon langzaam probeer. Voelt het niet goed, dan ga ik lopen. :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 juni 2018 @ 09:02:09 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_179865236
Het is (zoals met alles) vooral een kwestie van gezond verstand gebruiken. Dus niet keihard gaan offroaden en stoepranden butsen enzo. En als het niet oké voelt moet je het ook echt niet doen.

Dus ja, voorzichtigheid is geboden. En je bewust zijn van risico's is ook goed. Maar ik vind ook niet dat we elkaar onnodig bang moeten maken omtrent dit soort dingen.
disclaimer
pi_179865345
Ik ben ook al snel gaan fietsen, de eerste tijd met Y in de draagdoek, vanaf een maand of zes in de tula ftg. In de draagdoek zitten ze als ze heel klein zijn naar mijn idee wat beter ingepakt dan in een draagzak en dat is ook prettiger in verband met die schokjes. Maar in de Tula ftg zitten ze, mits goed afgesteld, ook wel goed.

Ik heb met Y dus heel veel gefietst. Heel voorzichtig en rustig. Ik vind het zelf eigenlijk fijner en veiliger voelen dan fietsen met een kind van (nog geen) 1 jaar in een fietsstoeltje voor (en eventueel nog een kind achter). Daarom fiets ik nog steeds wel met Y in de draagzak, ook al kan hij nu in een stoeltje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179866102
Ik fiets ook met draagzak, van en naar de crèche met B. Zijn daar mee begonnen met 3 maanden, toen hij daar heen moest. We hoeven maar een klein stukje, door een woonwijk met weinig verkeer, dus ik durf het ook wel aan. Ik fiets wel heel rustig en voorzichtig en ondersteun z'n nekje bij hobbels. Verder fietsen en in veel drukte (woon in de stad) zou ik niet snel doen, want ik vind het wel kwetsbaar voelen.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:53:33 #250
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179868186
Moet hem vandaag idd ook van de creche halen. Zit helaas zonder auto.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga gewoon proberen langzaam door de rustige wijken te fietsen. :)
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')