abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179743150
registreer om deze reclame te verbergen
Ik rol een spuugdoekje samen met het slaapkapje naar binnen toe op en zet het slaapkapje dan op de grootste stand vast. Misschien is dat wat?
pi_179743235
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:42 schreef FlyingFish het volgende:
Fleur, ik zou wel even kijken in hoeverre je echt een FTG of een baby wil. met 6 maanden is het grote voordeel van een FTG wel weg, en gewone standard draagzakken zijn een stuk goedkoper en er is ook 2e hands veel meer aanbod van.

Op babytula.eu zijn er een aantal standards in de aanbieding voor 109, en dat is de officile website. Ook een aantal toddlers btw, maar alleen met roze erin, alle toffe zijn al out of stock.
Ik heb inmiddels de ‘gewone’ Tula baby besteld dus bedankt :) en wat betreft printjes, ik stuurde allerlei hysterische printjes naar vriend tot hij mij eraan herinnerde dat hij er ook mee wou lopen :')
pi_179745193
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 12:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat probleem had ik ook in het begin. En eigk soms nog. Krijg het nekgedeelte niet helemaal goed.
Ik heb de ondersteuning van de nek gefixt met de laatste tip: https://www.vonvavoom.nl/(...)o-grow-draagzak-plu/

Nadeel is wel dat je dan dat kapje niet meer kunt gebruiken. Maar werkt heel goed! Als mijn baby er in zou willen :')
Dit, dat, alles.
pi_179746619
Wat lastig als je baby niet wil :o. Ook niet als je echt buiten gaat wandelen, regelmatig doorstappend?

Ik deed/doe dragen niet als religie maar als handenvrij-methode voor huishouden en als optie als niks goed is. En bij korte uitjes en bij wandelen. Maar ermee gewoon op de bank gaan zitten is zelden ideaal. Dan liggen ze het lekkerst gewoon op je arm.
Fleur: goed dat je het gewoon gaat proberen.

Ik ben echt zeer enthousiast over de LennyUp draagzak (merk LennyLamb) trouwens, die heeft qua mogelijkheden veel weg van de Tula FTG. En passen helpt echt. Zo heb ik een Ergobaby die veel mensen fijn vinden maar ik niet. Ik zou 'm eens moeten verkopen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179746822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:15 schreef Lemijn het volgende:
Wat lastig als je baby niet wil :o. Ook niet als je echt buiten gaat wandelen, regelmatig doorstappend?

Ik deed/doe dragen niet als religie maar als handenvrij-methode voor huishouden en als optie als niks goed is. En bij korte uitjes en bij wandelen. Maar ermee gewoon op de bank gaan zitten is zelden ideaal. Dan liggen ze het lekkerst gewoon op je arm.
Fleur: goed dat je het gewoon gaat proberen.

Ik ben echt zeer enthousiast over de LennyUp draagzak (merk LennyLamb) trouwens, die heeft qua mogelijkheden veel weg van de Tula FTG. En passen helpt echt. Zo heb ik een Ergobaby die veel mensen fijn vinden maar ik niet. Ik zou 'm eens moeten verkopen.
Ik twijfel nog tussen de storchenwiege en lennyup. Welke up heb jij? Ze hebben zoveel verschillende doekenstof met verschillende wevingen (en prijzen :X). Daar zal ook weer enig verschil zitten in draagcomfort. Zo lastig dat de stenen winkel hier 'dichtbij' slechts alleen de heringbone doekenstof heeft liggen om te passen. En die is al zo lekker zacht.

Dus ik twijfel nog even verder.
pi_179746936
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 16:26 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik twijfel nog tussen de storchenwiege en lennyup. Welke up heb jij? Ze hebben zoveel verschillende doekenstof met verschillende wevingen (en prijzen :X). Daar zal ook weer enig verschil zitten in draagcomfort. Zo lastig dat de stenen winkel hier 'dichtbij' slechts alleen de heringbone doekenstof heeft liggen om te passen. En die is al zo lekker zacht.

Dus ik twijfel nog even verder.
Ik heb deze: 3afa4817d8b9e1541b9c611c11fdee8cdc85900b.jpg.
Dat is gewoon doekenstof. Zacht zat hoor! En comfortabel genoeg. De mijne komt van Mamanova.
Op zich al fijn als je wel het model hebt kunnen passen in een stenen winkel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 12-06-2018 23:25:55 (boekenstof -> doekenstof, met dank aan autocorr) ]
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179747706
je kan van het slaapkapje een nekrolletje maken, of met een spuugdoekje
pi_179767489
Iemand hier interesse in een Hop Tye Marakech?
Zo goed als niet gebruikt. In de aanbieding gekocht bij BabyBij dus mag wel voor 40E ex verzendkosten. Je moet dan wel een weekje wachten want we komen pas zondag naar Nederland ;)
Superzachte drager van doekmateriaal. Vanaf de geboorte te gebruiken. Hij heeft lange doekbanden en is dus exact op maat te knopen.

hop-tye-conversion-marrakech.jpg
pi_179768811
Mooi ding O+ . Ik heb helaas niks nodig.
pi_179771896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:44 schreef Lemijn het volgende:
Mooi ding O+ . Ik heb helaas niks nodig.
Huh? Je koopt toch geen dragers omdat je ze nddig hebt...?
:P
pi_179772889
Wie heeft er tips/ervaring met het huren van een drager? :)

Ez is helaas in full draag staking maar ik wil niet zonder op vakantie gezien veel wandelen. Maar een kopen vind ik dus geen goed plan nu even helaas.

Onze drager word helaas net te krap
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:44:05 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179773792
Babydragen.eu is je mevrouw :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179777382
Thanks ik ga kijken!
Hoewel ik nu ook hoorde dat de boba waarschijnlijk ook nog moet gaan. Tegenstribbelen maakt het lastig passen :p
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_179800958
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:44 schreef SaskiaR het volgende:
Babydragen.eu is je mevrouw :Y
Ik ga deze even meenemen naar het feedbacktopic, met een algemene mededeling :)
disclaimer
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:51:34 #240
93505 SaskiaR
pi_179802748
Sorry :@
pi_179864447
Vanaf wanneer gingen jullie op de fiets met de drager? :)
  maandag 18 juni 2018 @ 07:45:31 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179864611
Niet (al is het wel in noodsituatie gebeurd bij kind nr 2). Ik vind het echt heel gevaarlijk en dan niet specifiek vanwege het fietsen (ook wel) maar vooral de schokken die het lijfje moet verwerken, een slaapkapje vind ik daarin niet voldoende tot ze zelf op de fiets mogen zitten.

En ik zou dit ook niet op fb draaggroepen vragen als je geen dikke ruzies wil veroorzaken _O-
pi_179864676
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:45 schreef Budabuddumbam het volgende:
vooral de schokken die het lijfje moet verwerken
Dit is inderdaad waar ik ook mee zit. Maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat er FOK!kers waren die het wel deden.

quote:
En ik zou dit ook niet op fb draaggroepen vragen als je geen dikke ruzies wil veroorzaken _O-
Zal dit onthouden voor als ik me ooit verveel. :P
pi_179864870
Al vrij snel. Schokken zijn er eigenlijk niet hoor, als je een beetje voorzichtig fietst. Vergeet niet dat het kindje aan ju vast zit en niet aan het fietsframe. Qua schokken is het niet belastender dan lopen met de kinderwagen, dus daarvoor zou ik het niet laten.

Zorg wel dat je fiets goed is afgesteld, dus dat je echt goed vanaf het zadel met je voeten bij de grond kan.
disclaimer
  maandag 18 juni 2018 @ 08:31:09 #245
93505 SaskiaR
pi_179864966
Ik zou het niet durven! We hebben een keer gehad dat N uit de Manduca viel omdat het rugbandje ineens los schoot... stel je voor dat dat op de fiets zou gebeuren :o
pi_179865140
Wow, viel N echt op de grond? :X

Ik heb een Tula ftg dus wat dat betreft durf ik het wel aan.

Thanks, SQ! :)

Ik denk dat ik het vanmiddag gewoon langzaam probeer. Voelt het niet goed, dan ga ik lopen. :)
pi_179865236
Het is (zoals met alles) vooral een kwestie van gezond verstand gebruiken. Dus niet keihard gaan offroaden en stoepranden butsen enzo. En als het niet ok voelt moet je het ook echt niet doen.

Dus ja, voorzichtigheid is geboden. En je bewust zijn van risico's is ook goed. Maar ik vind ook niet dat we elkaar onnodig bang moeten maken omtrent dit soort dingen.
disclaimer
pi_179865345
Ik ben ook al snel gaan fietsen, de eerste tijd met Y in de draagdoek, vanaf een maand of zes in de tula ftg. In de draagdoek zitten ze als ze heel klein zijn naar mijn idee wat beter ingepakt dan in een draagzak en dat is ook prettiger in verband met die schokjes. Maar in de Tula ftg zitten ze, mits goed afgesteld, ook wel goed.

Ik heb met Y dus heel veel gefietst. Heel voorzichtig en rustig. Ik vind het zelf eigenlijk fijner en veiliger voelen dan fietsen met een kind van (nog geen) 1 jaar in een fietsstoeltje voor (en eventueel nog een kind achter). Daarom fiets ik nog steeds wel met Y in de draagzak, ook al kan hij nu in een stoeltje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179866102
Ik fiets ook met draagzak, van en naar de crche met B. Zijn daar mee begonnen met 3 maanden, toen hij daar heen moest. We hoeven maar een klein stukje, door een woonwijk met weinig verkeer, dus ik durf het ook wel aan. Ik fiets wel heel rustig en voorzichtig en ondersteun z'n nekje bij hobbels. Verder fietsen en in veel drukte (woon in de stad) zou ik niet snel doen, want ik vind het wel kwetsbaar voelen.
pi_179868186
Moet hem vandaag idd ook van de creche halen. Zit helaas zonder auto.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga gewoon proberen langzaam door de rustige wijken te fietsen. :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')