abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 maart 2018 @ 17:29:22 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177604921
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:43 schreef halfway het volgende:
..]

Dan zouden er nu dus massa's mensen in de steden van 40+ longemfyseem moeten hebben omdat de auto in het verleden veel smeriger was dan nu
Veel minder auto's en nog veel minder diesels vroeger. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen, toch? In de jaren '60 waren er een half miljoen auto's in Nederland, nu 8 miljoen. En iedereen die toen op diesel reed werd wel een beetje als de dorpsgek gezien. Nu ik er over nadenk is dat misschien niet eens anders nu. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 4 maart 2018 @ 17:34:50 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177605063
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het bericht van de Tagesschau is zeer recent dus ik neem aan dat het gratis parkeren en tolvrij rijden nog steeds van kracht is voor elektrische autos.
Als ik het me goed herinner zou het tot eind 2017 zijn of 50.000 auto's. Maar net wat eerst was.

Edit: Voor zover ik nu kan vinden hebben ze het verlengd tot 2020.

De voordelen voor zware auto's willen ze wel aan banden leggen.

https://nl.express.live/2017/10/16/noorwegen-elektrische-wagens/

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 04-03-2018 17:42:31 ]
pi_177605459
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner zou het tot eind 2017 zijn of 50.000 auto's. Maar net wat eerst was.

Edit: Voor zover ik nu kan vinden hebben ze het verlengd tot 2020.

De voordelen voor zware auto's willen ze wel aan banden leggen.

https://nl.express.live/2017/10/16/noorwegen-elektrische-wagens/
De noren hebben over 2017 een meevaller gehad van meer dan 100 miljard euro dus voorlopig is er ruim voldoende geld om de transitie naar elektromobileit te subsidieren.

quote:
Positief jaar voor staatsinvesteringsfonds Noorwegen

Het Noorse staatsinvesteringsfonds heeft in 2017 een flink hoger rendement op zijn investeringen geboekt, met name dankzij de opmars op de wereldwijde aandelenmarkten.

Het rendement bedroeg 13,7 procent, wat neerkomt op omgerekend 103 miljard euro.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 4 maart 2018 @ 18:09:13 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_177605923
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:52 schreef Digi2 het volgende:
Door tol te heffen op brandstof-autos die in de stad rijden en elektrische autos gratis laad en parkeergelegenheid te bieden is Oslo erin geslaagd de belasting met NOx drastisch terug te dringen. De duitse automobiel industrie probeert ondertussen zo lang mogelijk de brandstofauto uit te melken omdat de marges daarop groter zijn dan die van elektrische autos.

[..]

Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_177606330
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Een bron zou fijn zijn. Maar goed, laten we aannemen dat het zo is, het is op te lossen.
Het duurt altijd even voor de politiek wakker wordt en vervolgens gaat investeren in oplossingen.

Elektrische auto's zijn ook een deel van de oplossing, ze kunnen een grid stabiliseren door een deel terug te leveren als de vraag hoog is en laden kan als de vraag laag is ('s nachts).

Ik ben geen zwartkijker, problemen zijn er om te erkennen en aan te pakken.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-03-2018 18:35:12 ]
pi_177606343
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Duitsland heeft te maken met enorme fluctuaties, ze hebben soms ook een overschot aan stroom dat zelfs bijna gratis wordt aangeboden, de zogenaamde schrootstroom. Dit komt doordat een groot deel van de stroomopwekking plaatsvind dmv zonnecellen en windmolens. Hier staat onvoldoende buffercapaciteit tegenover.


quote:
Münchner Seminar, 18.12.2017 Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Hans-Werner Sinn, Präsident des ifo Instituts a.D. Deutschland will die Energiewende bewerkstelligen, indem es gleichzeitig aus der Atomkraft und der Kohle aussteigen will. Beides soll durch wetterabhängige Stromquellen ersetzt werden. Im Vortrag wird die Frage erörtert, welche Marktanteile des wetterabhängigen Stroms unter Beibehaltung verschiedener Strategien zur Pufferung des Stroms möglich sind, ohne überschüssigen Strom zu verklappen. Ein besonderes Augenmerk gilt der Möglichkeit, internationale Verbundnetze zu bilden und in Norwegen und anderswo Speicherkraftwerke zu errichten, um den wetterabhängigen Strom zu glätten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 4 maart 2018 @ 18:36:25 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177606506
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een bron zou fijn zijn. Maar goed, laten we aannemen dat het zo is, het is op te lossen.
Het duurt altijd even voor de politiek wakker wordt en vervolgens gaat investeren in oplossingen.

Elektrische auto's zijn ook een deel van de oplossing, ze kunnen een grid stabiliseren door een deel terug te leveren als de vraag hoog is en laden kan als de vraag laag is ('s nachts).

Ik ben geen zwartkijker, problemen zijn er om te erkennen en aan te pakken.
Terug leveren? Hoe zie je dat voor je?
pi_177606606
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Terug leveren? Hoe zie je dat voor je?
Vehicle to Grid, smart charging en bi-directioneel laden. Wordt al aan gewerkt om daar een standaard in te krijgen.

Hoe meer elektrische auto's, hoe stabieler het netwerk wordt.

Ten eerste kan je ze slim laden, ofwel: niet allemaal tegelijk.
Ten tweede kan je ze als terugleverbuffer inzetten als er een piek of dal is.

Nee, ze trekken dan niet de hele accu leeg maar kunnen het als een grote "condensator" voor het stroomnetwerk gebruiken.
  zondag 4 maart 2018 @ 18:50:23 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177606759
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vehicle to Grid, smart charging en bi-directioneel laden. Wordt al aan gewerkt om daar een standaard in te krijgen.

Hoe meer elektrische auto's, hoe stabieler het netwerk wordt.

Ten eerste kan je ze slim laden, ofwel: niet allemaal tegelijk.
Dat was mij bekend.

quote:
Ten tweede kan je ze als terugleverbuffer inzetten als er een piek of dal is.

Nee, ze trekken dan niet de hele accu leeg maar kunnen het als een grote "condensator" voor het stroomnetwerk gebruiken.
Dit doet mij wel wat vreemd aan. Met pijn en moeite is je accu opgeladen en dan wordt hij gebruikt om het netwerk te balanceren... Dat kost je dus energie uit je accu, als je dan een keer vroeger vertrekt kan het zijn dat je een deel van je lading mist. En krijg je ook geld teruggestort als je teruglevert of dat dan weer niet?
  zondag 4 maart 2018 @ 18:58:41 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_177606891
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Duitsland heeft te maken met enorme fluctuaties, ze hebben soms ook een overschot aan stroom dat zelfs bijna gratis wordt aangeboden, de zogenaamde schrootstroom. Dit komt doordat een groot deel van de stroomopwekking plaatsvind dmv zonnecellen en windmolens. Hier staat onvoldoende buffercapaciteit tegenover.


[..]

En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:01:48 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177606961
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen is dat zwaar gesubsidieerde feestje met ingang van 2018 afgelopen en nu hebben de electro rijders ook geen voordeel meer dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich nu gaat ontwikkelen.
Jawel hoor, elektrisch is maar 4% bijtelling. Ik woon verder niet in de stad dus het zal mijn tijd wel duren :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 maart 2018 @ 19:03:15 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177606989
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:

[..]

En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Maar in de tussentijd kunnen we allemaal gewoon op benzine rijden ipv diesel. Scheelt al weer een boel fijnstof en stikstofoxiden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177607009
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:

[..]

En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Een mogelijke oplossing is zoiets als de Tesla Powerwall. Op dit moment zijn de kosten van buffercapaciteit echter behoorlijk hoog. De vraag naar buffercapaciteit neemt sterk toe evenals onderzoek naar goedkopere mogelijkheden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177607081
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:

[..]

En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Nee, juist niet, hoe meer mensen overstappen en hoe meer problemen er ontstaan, hoe sneller de investeringen gedaan worden die nodig zijn voor vernieuwing, uitbreiding en slimmer maken van de powergrids.
  zondag 4 maart 2018 @ 19:50:18 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_177607801
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, juist niet, hoe meer mensen overstappen en hoe meer problemen er ontstaan, hoe sneller de investeringen gedaan worden die nodig zijn voor vernieuwing, uitbreiding en slimmer maken van de powergrids.
Sorry maar als het grid onderuit gaat heeft er niemand wat aan. En als de stekkerauto als dader kan worden aangewezen dan is dit direct het einde van dit type auto in heel Europa.

En er lopen meerdere onderzoeken om het overtollig vermogen te kunnen opslaan en weer aan het grid terug leveren. Echter dit loopt ook weer tegen allerlei regels en beperkingen aan. Zowel hier in Duitsland als in de EU.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 4 maart 2018 @ 19:51:58 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_177607828
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar in de tussentijd kunnen we allemaal gewoon op benzine rijden ipv diesel. Scheelt al weer een boel fijnstof en stikstofoxiden. :)
Stikstofoxiden ja. Fijnstof nee. De benzine auto stoot meer fijnstof uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 4 maart 2018 @ 19:52:09 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177607832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet waar het over gaat, blijkbaar. We hebben het over stikstofoxiden, we hebben het over lokale vervuiling. Het gaat niet over CO2, global warming, ozonlaag etc etc. Het gaat er over of jouw kind, dat in een grote stad opgroeit, wel of niet een vergrote kans heeft om bv longemfyseem op te lopen. Geen symboolpolitiek. Ook al ben je het er niet mee eens.
Moet je niet in een stadcentrum gaan wonen. Serieus, waarom zou je?
Jouw keuze, jouw nadeel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177607884
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:50 schreef z80 het volgende:

[..]

Sorry maar als het grid onderuit gaat heeft er niemand wat aan. En als de stekkerauto als dader kan worden aangewezen dan is dit direct het einde van dit type auto in heel Europa.

En er lopen meerdere onderzoeken om het overtollig vermogen te kunnen opslaan en weer aan het grid terug leveren. Echter dit loopt ook weer tegen allerlei regels en beperkingen aan. Zowel hier in Duitsland als in de EU.
Je denkt vooral in problemen, niet in oplossingen.
Als iedereen zo dacht, hadden alle computers nu nog Z80 processoren.

Ik verwacht dat deze uitdagingen juist versneld voor oplossingen gaan zorgen.

Het nog aan te leggen eiland voor windmolenparken is een vorm van zo'n (deel)oplossing, een betere spreiding en gridwerking, deels door overtollige energie op te slaan in waterstof en later weer te kunnen gebruiken voor het opwekken van stroom en deels door de nieuwe knooppunten die voor een betere spreiding zorgen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/28/nieuw-in-de-noordzee-een-stroomeiland-voor-windenergie-14260150-a1582805



[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-03-2018 19:59:36 ]
pi_177608036
Tja, Duitsland is niet zo van de moderne dingen. De politiek wou dit natuurlijk ook absoluut niet, die hoopten dat na die deal met de autofabrikanten over een software-update de kous af zou zijn, vooral ook uit angst voor banenverlies (op de korte termijn) in de auto-industrie. Gelukkig zijn de rechters onafhankelijk.
pi_177608313
Sowieso lopen we hier eigenlijk al achterop. In Taiyuan, China hebben ze een jaar of twee geleden alle ruim 8000 taxi's door elektrische vervangen. En in Shenzhen zijn intussen bijv. alle ruim 16.000 stadsbussen volledig elektrisch. Dat zijn drie keer zo veel bussen als in heel Nederland rijden.

En dan gaan we hier ontzettend moeilijk zitten doen om een aantal verouderde dieselauto's uit een paar straten te weren?
  zondag 4 maart 2018 @ 21:22:41 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177609977
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:51 schreef z80 het volgende:

Stikstofoxiden ja. Fijnstof nee. De benzine auto stoot meer fijnstof uit.
Is niet nodig. De fabrikanten hebben de verbrandingstemperaturen bij benzinemotoren laten oplopen om de CO2 uitstoot te verminderen. Want dat is waar ze door de overheid op worden afgerekend. Negatief effect is meer fijnstof. Dat is terug te draaien. En dat gaat ook gebeuren als de overheid regels voor fijnstofuitstoot aanscherpt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177611170
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Duitsland is deel van het UCTE grid, dat zo'n 400 miljoen gebruikers in 27 landen verbindt. Heel dat net is normaal gezien phaselocked, maw overal dezelfde fase en frequentie. Dagelijks wordt de afwijking berekend, en indien nodig een correctie toegepast.

Iedereen in Europa zou dus dezelfde afwijking zien, tenzij er zodanige storingen optreden dat er geen interconnectie meer is en bvb het net in Duitsland in island mode opereert. Maar in island mode kan je geen stroom importeren, dan zou ik wel uitval verwachten. En je gaat geen weken in island mode werken.

Trouwens, de klok van mijn microgolfoven wijkt ook af, omdat het een quartz klok is.

Elektromechanische 50 Hz klokken waren vroeger populair, maar elektronische klokken die de 50Hz gebruiken zijn zeldzamer. Er zijn RTCs die zowel 50Hz/60Hz als 32.768 kHz kristal als tijdbasis kunnen gebruiken, bvb DS1375, of die een kristal gebruiken maar met een extern 50Hz signaal kunnen synchroniseren (DS1308), maar kan me voorstellen dat men bij het ontwerp voor de "makkelijkste" oplossing kiest, pure quartz klok, tenzij de klok expliciet als "gesynchroniseerd met de netfrequentie" verkocht wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 04-03-2018 22:56:23 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177619472
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Negeer de vorige post, :') staat vandaag in de krant, de klokken in Europa lopen 5 minuten achter...

quote:
Klok vertraagt door één panne in Zuidoost-Europa

Een panne op het elektriciteitsnet ergens in Zuidoost-Europa heeft ertoe geleid dat alle digitale klokken – wekkers, de klok op uw oven en microgolf – vijf minuten trager zijn gaan lopen.

U dacht misschien dat u gek geworden was de voorbije weken. Uw wekker liep zoals altijd om 7 uur af, en toch was het radionieuws al voorbij. Of u keek op het klokje in de keuken om de kinderen van school te gaan halen, maar stond vijf minuten te laat aan de poort. Troost u: de tijd is in heel Europa op hol geslagen. En vandaag maken ze het weer goed.

‘Ze’, dat zijn de Europese beheerders van het elektriciteitsnetwerk. ‘Het is door problemen in dat netwerk ergens in Zuidoost-Europa dat de problemen met de klok zijn ontstaan’, zegt de Belgische Claire Camus van ENTSO-E, de koepelorganisatie van Europese netbeheerders. ‘Dat heeft de frequentie op het net doen verlagen.’

Omdat één netbeheerder in Zuidoost-Europa dus met problemen te kampen had. ‘Het netwerk is Europees’, zegt Camus. ‘Problemen in één land betekenen problemen op het hele net.’

U denkt misschien: maar mijn smartphone liep perfect. ‘De klok daarvan werkt niet op het elektriciteitsnet, maar via software’, zegt Camus. ‘En uw polshorloge werkt met een kwartskristal dat voor stabiele trillingen zorgt. Die trekken zich dus niets aan van elektrische impulsen.’

Vanaf vandaag zou het probleem verholpen moeten zijn. ‘De netbeheerders gaan de frequentie wat verhogen, waardoor de klokken vijf minuten vooruitspringen’, zegt Camus. ‘Dan is alles weer bij het oude.’ Wie dus al proactief zijn klok wat vooruit had gezet, zal die moeten terugdraaien.

En de Zuidoost-Europese netbeheerder die alle onheil heeft veroorzaakt? ‘Als we er vandaag niet in slagen het probleem op te lossen, kunnen er sancties worden opgelegd’, zegt Camus. ‘Tot nu toe lijkt het er echter op dat dat niet nodig zal zijn. Maar problemen met de klok zoals nu zijn alleszins zeer uitzonderlijk.’
Bron: De Standaard

Alle klokken lijkt me een lichte overdrijving, maar blijkbaar zijn er toch meer op 50Hz dan ik dacht. Had misschien de enige niet-radiogestuurde klok in huis moeten checken voor ik reageerde, die loopt inderdaad 5 minuten achter... :@

Nu wil ik wel weten welke chip ie gebruikt, waar is m'n schroevendraaier...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177619545
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Negeer de vorige post, :') staat vandaag in de krant, de klokken in Europa lopen 5 minuten achter...

[..]

Bron: De Standaard

Alle klokken lijkt me een lichte overdrijving, maar blijkbaar zijn er toch meer op 50Hz dan ik dacht. Had misschien de enige niet-radiogestuurde klok in huis moeten checken voor ik reageerde, die loopt inderdaad 5 minuten achter... :@

Nu wil ik wel weten welke chip ie gebruikt, waar is m'n schroevendraaier...
Verrek, ik merkte een week geleden ofzo ook dat m'n 50hz-klok niet meer goed liep. Vond dat al gek want normaal gebeurt dat nooit. Dus dit zit daarachter! :)
pi_177621677
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Verrek, ik merkte een week geleden ofzo ook dat m'n 50hz-klok niet meer goed liep. Vond dat al gek want normaal gebeurt dat nooit. Dus dit zit daarachter! :)
Opmerkelijk wel dat het zo lang heeft geduurd. Neem aan dat die netwerkbeheerder geen andere frequentie kon instellen, dan kon ook geen correctie uitgevoerd worden.

Regulators in de VS zullen met belangstelling kijken, daar wil men de tijdscorrectie (TEC) afschaffen. Na de blackout van 2003 kreeg de North American Electric Reliability Corporation (NERC, een cooperatie opgezet door de industrie) de opdracht om nieuwe standaarden op te stellen die een volgende blackout konden vermijden. Tot dan had de industrie die standaarden vrijwillig aanvaard, maar nu zou de FERC de standaarden van NERC approven en verplicht stellen: wie niet voldeed zou boetes opgelegd krijgen.

Toen begon de NERC te pleiten voor afschaffing van de TEC. Omdat het geen reliability issue was, en dus niet in de standaarden thuishoorde, omdat de safety margins verkleinden wanneer correcties toegepast werden, en TEC overbodig was in tijden van internet, GPS, quartz klokken etc.
Zonder de correcties zou een klok die in 2016 bij de ingang van zomeruur juist gezet werd, bij het ingaan van het winteruur 7.5 minuut voor lopen.
https://www.researchgate.(...)ectrical_power_lines
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')