Bij deze uitspraak wordt daar geen onderscheid in gemaakt: diesel is diesel.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Linkse paupermaatregel.
Wat gaan ze trouwens doen met vrachtwagens? Of mogen die nog wel gewoon op diesel doorgaan?
Hopelijk gaan ze zelfrijdende auto's verplichten in afzienbare tijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:56 schreef halfway het volgende:
Wat een vieze naaierij, lekker in de toekomst in een opgevoerde kruimeldief rondcrossen.
In Nederland zijn er ook al gebieden waar diesels van voor een bepaald bouwjaar niet mogen komen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:54 schreef CoolGuy het volgende:
Lekker belangrijk, dan doet m'n werkgever me een benzine auto in plaats van een diesel. Oh nee wacht even, ik werk niet in Duitsland, en ik woon er ook niet.
Leuk, maar aangezien ik altijd nieuw rij heb ik daar geen last van.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In Nederland zijn er ook al gebieden waar diesels van voor een bepaald bouwjaar niet mogen komen.
Benzine is, qua stikstofoxiden, in ieder geval een stuk minder vervuilend.
Zelfkastijding? Ik zie het alleen maar als een goede maatregel. Ennuhm, hoe was het ook weer? O ja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef kawotski het volgende:
99% van de wereld lacht zich rot om de maatregelen hier. We zijn goed in zelfkastijding, het is bij het gênante af.
Nu nog niet, nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:06 schreef CoolGuy het volgende:
Leuk, maar aangezien ik altijd nieuw rij heb ik daar geen last van.
Sowieso niet, want als diesel verboden wordt gaat m'n werkgever me gewoon een benzine auto geven. Hoe ga ik er dan last van hebben denk jij?quote:
Over een jaartje of 50 waarschijnlijk wel, ja. Maar dan rijden we hoogstwaarschijnlijk allemaal electrisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:08 schreef vipergts het volgende:
Ik denk niet dat ze bij Diesel stoppen zodra die weg zijn gaan ze verder met benzine auto's
Waarom denk jij dat het mij boeit dat jij er last van hebt of niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sowieso niet, want als diesel verboden wordt gaat m'n werkgever me gewoon een benzine auto geven. Hoe ga ik er dan last van hebben denk jij?
Omdat je tegen me zegt 'nee, nu nog niet nee'. Dus dan is een logische vraag hoe ik daar uberhaupt last van ga krijgen, en aangezien jij schijnt te weten dat ik daar NU NOG geen last van heb, lijkt het mij daarin opgesloten te zitten dat ik er 'straks' WEL last van ga krijgen, dus dan kun je me vast ook vertellen op welke manier ik daar dan last van ga krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het mij boeit dat jij er last van hebt of niet?
Dan hebben vrachtwagens een voordeel, het grootste gedeelte daarvan is al Euro 6.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij deze uitspraak wordt daar geen onderscheid in gemaakt: diesel is diesel.
Wat bedoel je trouwens met 'linkse paupermaatregel'? Dat het jou niet goed uitkomt? En zijn paupers niet per definitie rechts?
Heleboel aannames, geen daarvan correct.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:12 schreef CoolGuy het volgende:
Omdat je tegen me zegt 'nee, nu nog niet nee'. Dus dan is een logische vraag hoe ik daar uberhaupt last van ga krijgen, en aangezien jij schijnt te weten dat ik daar NU NOG geen last van heb, lijkt het mij daarin opgesloten te zitten dat ik er 'straks' WEL last van ga krijgen, dus dan kun je me vast ook vertellen op welke manier ik daar dan last van ga krijgen.
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfkastijding? Ik zie het alleen maar als een goede maatregel. Ennuhm, hoe was het ook weer? O ja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.
Dat zou ik ook zeggen ja.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heleboel aannames, geen daarvan correct.
Joh! Waarom zou alles naar de klote gaan, denk je?quote:
Diesels worden in Duitsland verboden vanwege de uitstoot, niet vanwege het gebruik van fossiele brandstoffen. Luchtvervuiling is overigens een lokaal probleem.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.
Geloof me, geef het even tijd en in Nederland gaat het ook wel komen. Wat mij tegenstaat is dat we steeds meer richting een Single Point of Failure en 1 energiebron met daarbijbehorende prijsstijgingen toewerken. Maar of u wel even steeds meer wilt blijven consumeren en doet u dat niet dan verhogen we de BTW en accijnzen zodat u alsnog uw geld kwijt bent.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Diesels worden in Duitsland verboden vanwege de uitstoot, niet vanwege het gebruik van fossiele brandstoffen. Luchtvervuiling is overigens een lokaal probleem.
Over het verbod zelf: goeie zaak, zouden we in Nederland ook moeten doen
In Amerika rijden ze ook niet op diesels omdat die de lucht te vies maken. Volkswagen heeft geprobeerd de Amerikanen aan de "schone diesel" te krijgen, maar zoals bekend bleek dat op gesjoemel gebaseerd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet. Kijk gerust naar Amerika of het Midden-Oosten. Wij beperken ons hier zwaar in letterlijk alles en daar leven ze erop los alsof er geen morgen is. In basis ben ik het wel met je eens maar het is een beetje alsof je naar een geweldig feest gaat, iedereen drinkt bier en alleen jij moet water drinken omdat het bier over 300 jaar op kan zijn.
Gaat ook wel gebeuren. Volvo heeft al aangekondigd te stoppen met dieselmotoren, huidige generatie zingt het nog even uit maar ze gaan niet verder ontwikkelen. En nav deze uitspraak zullen de Duitse fabrikanten ook wel af gaan bouwen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 19:12 schreef wawowiewa het volgende:
Gewoon kappen met die meuk, de steentijd is ook achter ons en dat was niet omdat er niet genoeg stenen waren....
Het is voor de fabrikanten wel iets risicovoller geworden, nu.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 19:28 schreef tjoptjop het volgende:
Gaat ook wel gebeuren. Volvo heeft al aangekondigd te stoppen met dieselmotoren, huidige generatie zingt het nog even uit maar ze gaan niet verder ontwikkelen. En nav deze uitspraak zullen de Duitse fabrikanten ook wel af gaan bouwen.
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef kawotski het volgende:
99% van de wereld lacht zich rot om de maatregelen hier. We zijn goed in zelfkastijding, het is bij het gênante af.
Helaas je moet wat over hebben voor schone lucht, zelfs een aap heeft beschikking tot schone lucht. De mensheid moet zich schamen dat ze dat niet rond hebben. Levensbehoefte nr1 dacht ik zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:12 schreef Confetti het volgende:
De gewone man zal hierdoor gepakt worden. De iets beter welgestelden rijden over 5 jaar al allemaal elektrisch.
idd, loop door een grote stad in een derde wereldland en dan ga je al die milieueisen in westerse landen echt wel waarderenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?
Wie zelfmoord wil plegen door de lucht vuil te maken, hoeft niet iedereen mee te nemen. Maar dat doen die achterlijke automobilisten liever niet. Willen met alle geweld hun zonen en dochters meenemen in de vroege dood. Als ze het leven beu zijn, zouden die achterlijke automobilisten toch ook gewoon de pil van Drion kunnen nemen?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:11 schreef Carlos93 het volgende:
Dus het wordt daar net zoals in Nederland. Triest. Linkse milieu terreur. Ondertussen mag je in Nederland in een aantal steden al niet meer rijden met een oudere diesel, maar je mag nog wel gewoon hetzelfde betalen aan wegenbelasting, terwijl je minder kilometer weg ter beschikking hebt.
Om misselijk van te worden die milieu debielen.
Klopt toch niet manquote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:28 schreef cempexo het volgende:
Luchtverontreiniging Europa.
[ afbeelding ]
Anders wordt dat te populair en heeft een NL een problematisch gat in de accijns inkomsten.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:39 schreef halfway het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag waarom de belasting op LPG dan zo hoog is.
En met electrisch niet?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Anders wordt dat te populair en heeft een NL een problematisch gat in de accijns inkomsten.
Dus dat geeft jou het recht om de mooie zonen en dochters lastig te vallen met vieze lucht en herrie?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:41 schreef halfway het volgende:
En voor de linkse sandalen hier, wij hebben niet allemaal een baantje bij de kringloop waar wij met de derdehands fiets heen kunnen.
Omdat het symboolpolitiek is, schaf dan de diesel compleet af en alle andere auto's als je vindt dat ze vervuilen. Dit is gewoon een manier om je uiteindelijk meer te laten betalen en je te bewegen naar een andere auto.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
In tegenstelling tot CO2 is dit een maatregel die direct effect heeft op de lokale leefomgeving, hoe is dat zelfkastijding?
Dat was toen, elektrisch is nu. Men gaat nu niet alsnog lpg aantrekkelijk maken terwijl elektrisch voor de deur staat.quote:
Dat zijn toch ook de mensen waar een auto in beginsel voor bedoeld was? Minder paupers op de weg scheelt ook in files.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:12 schreef Confetti het volgende:
De gewone man zal hierdoor gepakt worden. De iets beter welgestelden rijden over 5 jaar al allemaal elektrisch.
Het gaat erom of het lekker rijd, de meeste auto kopers kijken puur naar hun bankrekening en of het lekker rijd, als dat voor beide positief is maakt de vervuiling van een auto ineens niet meer zoveel uit voor de meeste mensen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:21 schreef ietjefietje het volgende:
De groep mensen die een diesel hebben zouden de fabrikanten moeten aanklagen vanwege valse voorlichting, je bent tenslotte gedupeerd in het kopen van een auto waar je niks aan hebt!
Zij hebben toch zitten sjoemelen.
Wel toevallig dat daar grote havens en vliegvelden in de rode gebieden in Nederland zitten. Misschien moeten ze daar ook eens naar kijken, vooral de Rotterdamse raad, met hun verbod voor oude diesels...quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:28 schreef cempexo het volgende:
Luchtverontreiniging Europa.
[ afbeelding ]
Iemand moet het land draaiende houden met echte banen, ipv die baantjes van de linkse milieukliek.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus dat geeft jou het recht om de mooie zonen en dochters lastig te vallen met vieze lucht en herrie?
Dus jij denkt niet van joh, die lucht is zo vuil! Dat komt vast door de Maasvlakte/Europoort. En wat te denken van al die duizenden kassen? Die stralen altijd warmte uit, toen dacht ik van joh: dat klopt dus mooi niet!quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:35 schreef ietjefietje het volgende:
Zoek es een plaatje waar china en india op te zien zijn...
Definieer 'voor de deur'.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat was toen, elektrisch is nu. Men gaat nu niet alsnog lpg aantrekkelijk maken terwijl elektrisch voor de deur staat.
Iets doen aan vervuiling is symboolpolitiek? Vreemd....quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:50 schreef kawotski het volgende:
Omdat het symboolpolitiek is, schaf dan de diesel compleet af en alle andere auto's als je vindt dat ze vervuilen. Dit is gewoon een manier om je uiteindelijk meer te laten betalen en je te bewegen naar een andere auto.
Natuurlijk is dat symboolpolitiek.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iets doen aan vervuiling is symboolpolitiek? Vreemd....
Jij begrijpt niet waar het over gaat, blijkbaar. We hebben het over stikstofoxiden, we hebben het over lokale vervuiling. Het gaat niet over CO2, global warming, ozonlaag etc etc. Het gaat er over of jouw kind, dat in een grote stad opgroeit, wel of niet een vergrote kans heeft om bv longemfyseem op te lopen. Geen symboolpolitiek. Ook al ben je het er niet mee eens.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:19 schreef Red_85 het volgende:
Natuurlijk is dat symboolpolitiek.
Even serieus, wat zijn binnensteden nu op wereldniveau?
NOx en fijnstof is nu juist iets wat je lokaal wil bestrijden.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat symboolpolitiek.
Even serieus, wat zijn binnensteden nu op wereldniveau? Zoden aan de dijk zou de scheepvaart aanpakken zijn en het aan banden leggen van de industrie en kolencentrales. Dat waait vanuit de buitenwijken en grote zone's ook de steden in, maar dat is niet zo belangrijk als de peulenschil van de auto's?
Diesels weren uit de binnenstad een 'maatregel' noemen
Voor iedere dieselauto die wij niet aankopen, doen de chinezen en indiers er 25 bij.
Het heeft totaal geen nut.
Klopt. Maar dan moet je wel de grootste vervuilers er bij betrekken. De stadsbussen met euro 2 motoren en oude vrachtwagens mogen gewoon door blijven pruttelen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 20:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
NOx en fijnstof is nu juist iets wat je lokaal wil bestrijden.
Dat zeg ik niet, of misschien begrijp je het verkeerd. In mijn ogen is iets vervuilend of niet. Kijk voor de grap eens wat er onder mijn posts staat.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iets doen aan vervuiling is symboolpolitiek? Vreemd....
50 jaar lang reden er euro 0, 1, 2 en 3 diesels door de binnenstad. iedereen vond het prachtig. nu hebben ze de euro 6 uitgevonden en moeten alle euro 4 en 5 auto's met extra spoed van de weg omdat ze zo vervuilend zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet waar het over gaat, blijkbaar. We hebben het over stikstofoxiden, we hebben het over lokale vervuiling. Het gaat niet over CO2, global warming, ozonlaag etc etc. Het gaat er over of jouw kind, dat in een grote stad opgroeit, wel of niet een vergrote kans heeft om bv longemfyseem op te lopen. Geen symboolpolitiek. Ook al ben je het er niet mee eens.
Ongeveer de helft van alle verkochte auto's zijn na 9 jaar niet meer op de weg, die zijn dan al vervangen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Definieer 'voor de deur'.
Als ze vanaf 1 januari 2019 alleen nog maar electrische auto's verkopen, gaat het nog 25 jaar duren voordat iedereen 'over' is.
Dan zouden er nu dus massa's mensen in de steden van 40+ longemfyseem moeten hebben omdat de auto in het verleden veel smeriger was dan nuquote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet waar het over gaat, blijkbaar. We hebben het over stikstofoxiden, we hebben het over lokale vervuiling. Het gaat niet over CO2, global warming, ozonlaag etc etc. Het gaat er over of jouw kind, dat in een grote stad opgroeit, wel of niet een vergrote kans heeft om bv longemfyseem op te lopen. Geen symboolpolitiek. Ook al ben je het er niet mee eens.
Bijna 600.000 patiënten met COPDquote:Op zondag 4 maart 2018 11:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan zouden er nu dus massa's mensen in de steden van 40+ longemfyseem moeten hebben omdat de auto in het verleden veel smeriger was dan nu
Allemaal rokers?quote:Op zondag 4 maart 2018 12:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bijna 600.000 patiënten met COPD
In 2016 hadden 592.900 mensen (jaarprevalentie) COPD (chronische bronchitis en/of emfyseem): 302.600 mannen en 290.400 vrouwen (35,8 per 1.000 mannen en 33,8 per 1.000 vrouwen). Deze schatting is gebaseerd op de NIVEL Zorgregistraties eerste lijn.
quote:Video: So geht’s auch ohne Fahrverbote
Das Bundesverwaltungsgericht hat den Weg für Fahrverbote in deutschen Städten freigemacht. Dabei gibt es durchaus Wege, diese zu umfahren. Die Norweger machen es vor.
Alleen is dat zwaar gesubsidieerde feestje met ingang van 2018 afgelopen en nu hebben de electro rijders ook geen voordeel meer dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich nu gaat ontwikkelen.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:52 schreef Digi2 het volgende:
Door tol te heffen op brandstof-autos die in de stad rijden en elektrische autos gratis laad en parkeergelegenheid te bieden is Oslo erin geslaagd de belasting met NOx drastisch terug te dringen.
Het bericht van de Tagesschau is zeer recent dus ik neem aan dat het gratis parkeren en tolvrij rijden nog steeds van kracht is voor elektrische autos.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen is dat zwaar gesubsidieerde feestje met ingang van 2018 afgelopen en nu hebben de electro rijders ook geen voordeel meer dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich nu gaat ontwikkelen.
Beetje overdreven he. China is bijvoorbeeld ook van plan om tegen 2030 alle nieuw verkochte auto's elektrisch te laten zijn. Dit is echt niet alleen in Europa aan de gang.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef kawotski het volgende:
99% van de wereld lacht zich rot om de maatregelen hier. We zijn goed in zelfkastijding, het is bij het gênante af.
Veel minder auto's en nog veel minder diesels vroeger. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen, toch? In de jaren '60 waren er een half miljoen auto's in Nederland, nu 8 miljoen. En iedereen die toen op diesel reed werd wel een beetje als de dorpsgek gezien. Nu ik er over nadenk is dat misschien niet eens anders nu.quote:Op zondag 4 maart 2018 11:43 schreef halfway het volgende:
..]
Dan zouden er nu dus massa's mensen in de steden van 40+ longemfyseem moeten hebben omdat de auto in het verleden veel smeriger was dan nu
Als ik het me goed herinner zou het tot eind 2017 zijn of 50.000 auto's. Maar net wat eerst was.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het bericht van de Tagesschau is zeer recent dus ik neem aan dat het gratis parkeren en tolvrij rijden nog steeds van kracht is voor elektrische autos.
De noren hebben over 2017 een meevaller gehad van meer dan 100 miljard euro dus voorlopig is er ruim voldoende geld om de transitie naar elektromobileit te subsidieren.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner zou het tot eind 2017 zijn of 50.000 auto's. Maar net wat eerst was.
Edit: Voor zover ik nu kan vinden hebben ze het verlengd tot 2020.
De voordelen voor zware auto's willen ze wel aan banden leggen.
https://nl.express.live/2017/10/16/noorwegen-elektrische-wagens/
quote:Positief jaar voor staatsinvesteringsfonds Noorwegen
Het Noorse staatsinvesteringsfonds heeft in 2017 een flink hoger rendement op zijn investeringen geboekt, met name dankzij de opmars op de wereldwijde aandelenmarkten.
Het rendement bedroeg 13,7 procent, wat neerkomt op omgerekend 103 miljard euro.
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:52 schreef Digi2 het volgende:
Door tol te heffen op brandstof-autos die in de stad rijden en elektrische autos gratis laad en parkeergelegenheid te bieden is Oslo erin geslaagd de belasting met NOx drastisch terug te dringen. De duitse automobiel industrie probeert ondertussen zo lang mogelijk de brandstofauto uit te melken omdat de marges daarop groter zijn dan die van elektrische autos.
[..]
Een bron zou fijn zijn. Maar goed, laten we aannemen dat het zo is, het is op te lossen.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Duitsland heeft te maken met enorme fluctuaties, ze hebben soms ook een overschot aan stroom dat zelfs bijna gratis wordt aangeboden, de zogenaamde schrootstroom. Dit komt doordat een groot deel van de stroomopwekking plaatsvind dmv zonnecellen en windmolens. Hier staat onvoldoende buffercapaciteit tegenover.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
quote:Münchner Seminar, 18.12.2017 Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Hans-Werner Sinn, Präsident des ifo Instituts a.D. Deutschland will die Energiewende bewerkstelligen, indem es gleichzeitig aus der Atomkraft und der Kohle aussteigen will. Beides soll durch wetterabhängige Stromquellen ersetzt werden. Im Vortrag wird die Frage erörtert, welche Marktanteile des wetterabhängigen Stroms unter Beibehaltung verschiedener Strategien zur Pufferung des Stroms möglich sind, ohne überschüssigen Strom zu verklappen. Ein besonderes Augenmerk gilt der Möglichkeit, internationale Verbundnetze zu bilden und in Norwegen und anderswo Speicherkraftwerke zu errichten, um den wetterabhängigen Strom zu glätten.
Terug leveren? Hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 4 maart 2018 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een bron zou fijn zijn. Maar goed, laten we aannemen dat het zo is, het is op te lossen.
Het duurt altijd even voor de politiek wakker wordt en vervolgens gaat investeren in oplossingen.
Elektrische auto's zijn ook een deel van de oplossing, ze kunnen een grid stabiliseren door een deel terug te leveren als de vraag hoog is en laden kan als de vraag laag is ('s nachts).
Ik ben geen zwartkijker, problemen zijn er om te erkennen en aan te pakken.
Vehicle to Grid, smart charging en bi-directioneel laden. Wordt al aan gewerkt om daar een standaard in te krijgen.quote:
Dat was mij bekend.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vehicle to Grid, smart charging en bi-directioneel laden. Wordt al aan gewerkt om daar een standaard in te krijgen.
Hoe meer elektrische auto's, hoe stabieler het netwerk wordt.
Ten eerste kan je ze slim laden, ofwel: niet allemaal tegelijk.
Dit doet mij wel wat vreemd aan. Met pijn en moeite is je accu opgeladen en dan wordt hij gebruikt om het netwerk te balanceren... Dat kost je dus energie uit je accu, als je dan een keer vroeger vertrekt kan het zijn dat je een deel van je lading mist. En krijg je ook geld teruggestort als je teruglevert of dat dan weer niet?quote:Ten tweede kan je ze als terugleverbuffer inzetten als er een piek of dal is.
Nee, ze trekken dan niet de hele accu leeg maar kunnen het als een grote "condensator" voor het stroomnetwerk gebruiken.
En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Duitsland heeft te maken met enorme fluctuaties, ze hebben soms ook een overschot aan stroom dat zelfs bijna gratis wordt aangeboden, de zogenaamde schrootstroom. Dit komt doordat een groot deel van de stroomopwekking plaatsvind dmv zonnecellen en windmolens. Hier staat onvoldoende buffercapaciteit tegenover.
[..]
Jawel hoor, elektrisch is maar 4% bijtelling. Ik woon verder niet in de stad dus het zal mijn tijd wel durenquote:Op zondag 4 maart 2018 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen is dat zwaar gesubsidieerde feestje met ingang van 2018 afgelopen en nu hebben de electro rijders ook geen voordeel meer dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich nu gaat ontwikkelen.
Maar in de tussentijd kunnen we allemaal gewoon op benzine rijden ipv diesel. Scheelt al weer een boel fijnstof en stikstofoxiden.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Een mogelijke oplossing is zoiets als de Tesla Powerwall. Op dit moment zijn de kosten van buffercapaciteit echter behoorlijk hoog. De vraag naar buffercapaciteit neemt sterk toe evenals onderzoek naar goedkopere mogelijkheden.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Nee, juist niet, hoe meer mensen overstappen en hoe meer problemen er ontstaan, hoe sneller de investeringen gedaan worden die nodig zijn voor vernieuwing, uitbreiding en slimmer maken van de powergrids.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
En dat probleem zal eerste opgelost moeten worden voordat we massaal aan de stekkerauto kunnen.
Sorry maar als het grid onderuit gaat heeft er niemand wat aan. En als de stekkerauto als dader kan worden aangewezen dan is dit direct het einde van dit type auto in heel Europa.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, juist niet, hoe meer mensen overstappen en hoe meer problemen er ontstaan, hoe sneller de investeringen gedaan worden die nodig zijn voor vernieuwing, uitbreiding en slimmer maken van de powergrids.
Stikstofoxiden ja. Fijnstof nee. De benzine auto stoot meer fijnstof uit.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar in de tussentijd kunnen we allemaal gewoon op benzine rijden ipv diesel. Scheelt al weer een boel fijnstof en stikstofoxiden.
Moet je niet in een stadcentrum gaan wonen. Serieus, waarom zou je?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet waar het over gaat, blijkbaar. We hebben het over stikstofoxiden, we hebben het over lokale vervuiling. Het gaat niet over CO2, global warming, ozonlaag etc etc. Het gaat er over of jouw kind, dat in een grote stad opgroeit, wel of niet een vergrote kans heeft om bv longemfyseem op te lopen. Geen symboolpolitiek. Ook al ben je het er niet mee eens.
Je denkt vooral in problemen, niet in oplossingen.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Sorry maar als het grid onderuit gaat heeft er niemand wat aan. En als de stekkerauto als dader kan worden aangewezen dan is dit direct het einde van dit type auto in heel Europa.
En er lopen meerdere onderzoeken om het overtollig vermogen te kunnen opslaan en weer aan het grid terug leveren. Echter dit loopt ook weer tegen allerlei regels en beperkingen aan. Zowel hier in Duitsland als in de EU.
Is niet nodig. De fabrikanten hebben de verbrandingstemperaturen bij benzinemotoren laten oplopen om de CO2 uitstoot te verminderen. Want dat is waar ze door de overheid op worden afgerekend. Negatief effect is meer fijnstof. Dat is terug te draaien. En dat gaat ook gebeuren als de overheid regels voor fijnstofuitstoot aanscherpt.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:51 schreef z80 het volgende:
Stikstofoxiden ja. Fijnstof nee. De benzine auto stoot meer fijnstof uit.
Duitsland is deel van het UCTE grid, dat zo'n 400 miljoen gebruikers in 27 landen verbindt. Heel dat net is normaal gezien phaselocked, maw overal dezelfde fase en frequentie. Dagelijks wordt de afwijking berekend, en indien nodig een correctie toegepast.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Negeer de vorige post, staat vandaag in de krant, de klokken in Europa lopen 5 minuten achter...quote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Bron: De Standaardquote:Klok vertraagt door één panne in Zuidoost-Europa
Een panne op het elektriciteitsnet ergens in Zuidoost-Europa heeft ertoe geleid dat alle digitale klokken – wekkers, de klok op uw oven en microgolf – vijf minuten trager zijn gaan lopen.
U dacht misschien dat u gek geworden was de voorbije weken. Uw wekker liep zoals altijd om 7 uur af, en toch was het radionieuws al voorbij. Of u keek op het klokje in de keuken om de kinderen van school te gaan halen, maar stond vijf minuten te laat aan de poort. Troost u: de tijd is in heel Europa op hol geslagen. En vandaag maken ze het weer goed.
‘Ze’, dat zijn de Europese beheerders van het elektriciteitsnetwerk. ‘Het is door problemen in dat netwerk ergens in Zuidoost-Europa dat de problemen met de klok zijn ontstaan’, zegt de Belgische Claire Camus van ENTSO-E, de koepelorganisatie van Europese netbeheerders. ‘Dat heeft de frequentie op het net doen verlagen.’
Omdat één netbeheerder in Zuidoost-Europa dus met problemen te kampen had. ‘Het netwerk is Europees’, zegt Camus. ‘Problemen in één land betekenen problemen op het hele net.’
U denkt misschien: maar mijn smartphone liep perfect. ‘De klok daarvan werkt niet op het elektriciteitsnet, maar via software’, zegt Camus. ‘En uw polshorloge werkt met een kwartskristal dat voor stabiele trillingen zorgt. Die trekken zich dus niets aan van elektrische impulsen.’
Vanaf vandaag zou het probleem verholpen moeten zijn. ‘De netbeheerders gaan de frequentie wat verhogen, waardoor de klokken vijf minuten vooruitspringen’, zegt Camus. ‘Dan is alles weer bij het oude.’ Wie dus al proactief zijn klok wat vooruit had gezet, zal die moeten terugdraaien.
En de Zuidoost-Europese netbeheerder die alle onheil heeft veroorzaakt? ‘Als we er vandaag niet in slagen het probleem op te lossen, kunnen er sancties worden opgelegd’, zegt Camus. ‘Tot nu toe lijkt het er echter op dat dat niet nodig zal zijn. Maar problemen met de klok zoals nu zijn alleszins zeer uitzonderlijk.’
Verrek, ik merkte een week geleden ofzo ook dat m'n 50hz-klok niet meer goed liep. Vond dat al gek want normaal gebeurt dat nooit. Dus dit zit daarachter!quote:Op maandag 5 maart 2018 13:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Negeer de vorige post, staat vandaag in de krant, de klokken in Europa lopen 5 minuten achter...
[..]
Bron: De Standaard
Alle klokken lijkt me een lichte overdrijving, maar blijkbaar zijn er toch meer op 50Hz dan ik dacht. Had misschien de enige niet-radiogestuurde klok in huis moeten checken voor ik reageerde, die loopt inderdaad 5 minuten achter...
Nu wil ik wel weten welke chip ie gebruikt, waar is m'n schroevendraaier...
Opmerkelijk wel dat het zo lang heeft geduurd. Neem aan dat die netwerkbeheerder geen andere frequentie kon instellen, dan kon ook geen correctie uitgevoerd worden.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Verrek, ik merkte een week geleden ofzo ook dat m'n 50hz-klok niet meer goed liep. Vond dat al gek want normaal gebeurt dat nooit. Dus dit zit daarachter!
Het gaat niet om het instellen van een frequentie. De 50Hz wordt gebruikt om de belasting van het net/grid te meten. Hoe lager de frequentie hoe zwaarder de belasting. Dat er ruime tijd de 50Hz niet meer gehaald werd/wordt is een indicatie dat er teweinig energie het netwerk in gepompt kan worden. 1 van de oorzaken is in Duitsland te vinden. De kerncentrales worden daar afgeschakeld en de kolencentrales zo veel mogelijk uitgefaseerd.quote:Op maandag 5 maart 2018 15:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Opmerkelijk wel dat het zo lang heeft geduurd. Neem aan dat die netwerkbeheerder geen andere frequentie kon instellen, dan kon ook geen correctie uitgevoerd worden.
De overheid is niet onbetrouwbaar, want die wil dit helemaal niet.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:33 schreef z80 het volgende:
Daarbij komt nog dat nieuwe auto's van max 10 jaar, en voor een groot gebied 5jaar, nu niets meer waard zijn met dank aan een onbetrouwbare overheid.
Sorry! Op diesels ziet geen belastingvoordeel. Was dat maar zo.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
De overheid is niet onbetrouwbaar, want die wil dit helemaal niet.
Maar ze hebben blijkbaar te enthousiast belastingvoordeeltjes op diesel verstrekt en zich daarmee in de hoek geschilderd mbt. de luchtkwaliteits-regels.
Er is een oplossing/mogelijkheid om een euro 4 dan wel euro 5 motor aan de nieuwe regels te laten voldoen. Euro 6d temp. Is momenteel nog in de prototype fase en kost nu nog 1500 Euro om in te bouwen. Het is echter wachten op de goedkeuring en wat lagere prijzen.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:23 schreef Nemmarith het volgende:
Mijn Lupo 3L 2001 met Euro 4 motor (heeft 2 katalysators) en een uitstoot van 81 Gram per km.
Ding rijd nog prima. (326.000KM) Ik zou het ook slecht voor het milieu vinden als de overheid besluit om hem vroegtijdig te gaan slopen...
Ziet er in mijn ogen uit naar slechtbestuur. (geen vooruitziende blik gehad hebben of toekomst visie) Dus alle diesel voertuigen slopen ruim voor hun eigenlijke einde klinkt als een oplossing voor de korte termijn. (kortzichtig)
Het is mogelijk om achteraf een roetfilter in te bouwen. een paar weken geleden in een Kassa uitzending had een man zijn camper uit 2005 volgens mij uitgerust met een aftermarket roetfilter en hij voldeed erna (volgens Duitsland) aan de Euro 6 norm maar de gemeente waar hij woonde doet niet aan logica dit omdat de RDW geen vooruitziende blik heeft gehad zoals Duitsland dat heeft gehad en bij elk voertuig de EURO klasse mee te geregistreerd hebben en wij het dus moeten doen met bouwjaar wat niet betrouwbaar is.
Ik denk eerder dat we dit moeten gaan aanbieden aan bestaande dieselvoertuigen. Ik denk dat het milieu anders ook te hard zou worden geraakt.
Ja, ik dacht dat het probleem bij een leverancier lag, was blijkbaar een transmission system operator, die transporteren enkel. Maar als het overmacht was zouden ze niet met boetes dreigen...quote:Op maandag 5 maart 2018 21:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het instellen van een frequentie. De 50Hz wordt gebruikt om de belasting van het net/grid te meten. Hoe lager de frequentie hoe zwaarder de belasting. Dat er ruime tijd de 50Hz niet meer gehaald werd/wordt is een indicatie dat er teweinig energie het netwerk in gepompt kan worden. 1 van de oorzaken is in Duitsland te vinden. De kerncentrales worden daar afgeschakeld en de kolencentrales zo veel mogelijk uitgefaseerd.
quote:Continental European Power System has been experiencing, since mid-January, continuous significant power deviations due to shortage in supply from one transmission system operator of the interconnected system. All actions are taken by the TSOs of Continental Europe and by ENTSO-E to resolve the situation.
Op diesel zit wel belastingvoordeel.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Sorry! Op diesels ziet geen belastingvoordeel. Was dat maar zo.
quote:Verkauf soll eingestellt werden, bald keine Toyota-Diesel mehr in Europa
Toyota will den Verkauf von Diesel-Pkw in Europa einstellen. Noch in diesem Jahr soll die Auslaufphase beginnen - als Reaktion auf die Dieselaffäre. Der japanische Hersteller setzt stattdessen auf Hybrid.
Der japanische Autobauer Toyota reagiert auf die Dieselaffäre und kündigt an, den Verkauf von Diesel-Pkw in Europa einzustellen. Die Auslaufphase werde schon in diesem Jahr beginnen, zitierte die Nachrichtenagentur AFP Johan van Zyl, den Präsidenten von Toyota Motor Europe. "Wir werden keine neue Dieseltechnologie für Pkw mehr entwickeln, wir werden uns auf Hybride konzentrieren", fügte er hinzu.
2017 hatten nur noch 15 Prozent der in Europa verkauften Toyota einen Dieselmotor - 2012 waren es noch 30 Prozent. Seitdem sind vor allem die Verkaufszahlen für die Hybridmodelle von Toyota stark gestiegen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1753444/onze-klokken-en-wekkers-lopen-achter-door-conflict-op-de-balkanquote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:49 schreef Digi2 het volgende:
Toyota stopt binnenkort met de verkoop van diesels in europa.
[..]
Ah, het gaat om een conflict tussen twee Balkan landen. Dat verklaart veel, geen technisch probleem dus, maar politiek.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1753444/onze-klokken-en-wekkers-lopen-achter-door-conflict-op-de-balkan
https://tweakers.net/geek/135941/frequentieschommeling-laat-digitale-klokjes-vijf-minuten-achterlopen.html
Jammer dat je de elektrische auto als oorzaak noemt terwijl het probleem bij een zuid-oost Europese netwerkbeheerder ligt.
Doe het wel evenredig met economische en maatschappelijke draagkracht.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfkastijding? Ik zie het alleen maar als een goede maatregel. Ennuhm, hoe was het ook weer? O ja, verbeter de wereld, begin bij je zelf.
Ja, dat is het probleem met de politiek, je kan nooit meer dan 1 kabinetsperiode vooruitkijken, of het nu om landelijk of lokale politiek gaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:17 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Doe het wel evenredig met economische en maatschappelijke draagkracht.
Een overgangsregeling van zeg 10 a 15 jaar zou daarbij niet verkeerd zijn.
Zoals nu veel steden het doen moet het abrupt en is de ondernemer of de forens meteen de dupe.
Dat heb ik niet. Ik heb enkel gezegd dat het net overbelast is. En dat klopt nog steeds. Waarom de stekkerauto er elke keer weer bij gesleept wordt weet ik niet maar ik ben dat gezeur inmiddels zat.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1753444/onze-klokken-en-wekkers-lopen-achter-door-conflict-op-de-balkan
https://tweakers.net/geek/135941/frequentieschommeling-laat-digitale-klokjes-vijf-minuten-achterlopen.html
Jammer dat je de elektrische auto als oorzaak noemt terwijl het probleem bij een zuid-oost Europese netwerkbeheerder ligt.
Die stekkerauto heb je er zelf bijgehaald:quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet. Ik heb enkel gezegd dat het net overbelast is. En dat klopt nog steeds. Waarom de stekkerauto er elke keer weer bij gesleept wordt weet ik niet maar ik ben dat gezeur inmiddels zat.
Ik ben hier weg
Nu kan ik je post verkeerd gelezen hebben maar je reageert wel wat overdreven.quote:Op zondag 4 maart 2018 18:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem met stekker auto's is dat het elektriciteitsnet zwaar overbelast wordt. Het net kan het nu maar amper bijwerken. Van uitval is nog geen spraken, maar een tekort is er wel. Dit is zeker in Duitsland al goed te merken aan de wekkers en magnetron klokken die achter gaan lopen. De 50Hz wordt al een paar weken niet meer gehaald.
Ik niet, nooit gevonden, smerige, stinkende kuthokken. Voor mij kunnen ze er niet snel genoeg iets aan doen.quote:Op zondag 4 maart 2018 10:52 schreef Speekselklier het volgende:
50 jaar lang reden er euro 0, 1, 2 en 3 diesels door de binnenstad. iedereen vond het prachtig.
Er is nu duidelijkheid over wat er precies aan de hand is: http://www.faz.net/aktuel(...)itteln-15482724.htmlquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, het gaat om een conflict tussen twee Balkan landen. Dat verklaart veel, geen technisch probleem dus, maar politiek.
quote:Diesel-Nachrüstungen, Das Ende der "Aussitztaktik"?
Stand: 18.05.2018
Nach der EU-Klage wegen Luftverschmutzung kritisiert das Umweltbundesamt die Aufarbeitung der Diesel-Affäre. Reine Software-Updates reichten nicht aus. Die SPD fordert ein Ende der "Aussitztaktik" des Verkehrsministers.
Nach der Entscheidung der EU-Kommission, Deutschland wegen der Überschreitung von Stickoxid-Grenzwerten zu verklagen, hat das Umweltbundesamt verschärfte Maßnahmen zur Nachrüstung älterer Diesel-Fahrzeuge gefordert. "Sauberer wird es in den Innenstädten nur, wenn die Hersteller die Nachrüstung der Euro 4 und vor allem Euro 5-Fahrzeuge ernsthaft angehen", sagte Behördenchefin Maria Krautzberger der "Süddeutschen Zeitung". Die bislang getroffenen Maßnahmen, wie Software-Updates oder die sukzessive Umstellung der Busflotten, reichten nicht aus.
Die SPD drängte Bundesverkehrsminister Andreas Scheuer, den Widerstand gegen technische Nachrüstungen älterer Diesel aufzugeben. "Den Menschen vorzumachen, das Problem durch Software-Nachrüstung lösen zu können, ist der falsche Weg", sagte SPD-Fraktionsvize Matthias Miersch. "Die Menschen erwarten von uns zu Recht, dass wir für saubere Luft sorgen und Fahrverbote verhindern." Dies werde durch die "Aussitztaktik" des Ministers aber nahezu unmöglich.
"Erheblicher Handlungsbedarf"
Die EU-Kommission hatte am Donnerstag angekündigt, Deutschland und fünf weitere Länder wegen zu hoher Luftverschmutzung in Städten durch Diesel-Abgase vor dem Europäischen Gerichtshof zu verklagen. Umweltbundesamt-Chefin Krautzberger sagte, die Klage zeige deutlich, "dass wir in Deutschland erheblichen Handlungsbedarf haben".
....
..
Aardolie levert een bepaald percentage LPG, benzine en diesel op. Als je dat niet reguleert houd je een overschot van een bepaald type brandstof. Dat kun je moeilijk overboord kieperen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 08:39 schreef halfway het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag waarom de belasting op LPG dan zo hoog is.
quote:Diesel-Fahrverbot in Hamburg ab 31. Mai
Die bundesweit ersten Diesel-Fahrverbote wegen zu schlechter Luft sollen am Donnerstag kommender Woche in Hamburg in Kraft treten. Wie die Umweltbehörde am Mittwoch ankündigte, ist vom 31. Mai an eine Sperrung zweier Straßenabschnitte für ältere Dieselautos und Lastwagen geplant. Betroffen sind alle Diesel, die nicht die Abgasnorm Euro 6 erfüllen. Die Durchfahrtsbeschränkungen gelten für zwei Straßenabschnitte im Stadtteil Altona-Nord. Seit der vergangenen Woche waren bereits rund 100 Umleitungs- und Verbotsschilder in den betroffenen Abschnitten angebracht worden.
...
..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |