abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177552661
quote:
Appende fietser krijgt taakstraf voor veroorzaken dodelijk ongeval

Een 23-jarige vrouw uit Arnhem is veroordeeld tot een taakstraf van 150 uur omdat zij een dodelijk verkeersongeval heeft veroorzaakt in Velp. De vrouw was druk met haar smartphone en zag daarom een 83-jarige vrouw met een rollator die op het fietspad liep, over het hoofd.

De fietsende vrouw botste vorig jaar juni vol op de bejaarde vrouw en viel met haar fiets over haar heen. De vrouw overleed twee dagen later aan haar verwondingen.

Volgens de rechtbank is de vrouw ''te veel en te lang" afgeleid geweest door haar smartphone.
Onoplettendheid

''Het ongeval is daarmee veroorzaakt door aanmerkelijke onoplettendheid van de vrouw en dus aan haar schuld te wijten", aldus de rechtbank in Zutphen.

"Net als op iedere verkeersdeelnemer, rust ook op een fietser de plicht en de verantwoordelijkheid om zorgvuldig en oplettend te zijn in het verkeer."

Het Openbaar Ministerie had een taakstraf van 180 uur geëist, maar de straf valt lager uit omdat dat de vrouw op een fiets reed en niet op een motorvoertuig.
Verbod

In december vorig jaar werd duidelijk dat het kabinet het langdurige voornemen om appen op de fiets verboden wil maken. Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er in de verkeerswetgeving wordt vastgelegd dat fietsers die bezig zijn met hun telefoon een strafbaar feit begaan.
https://www.nu.nl/binnenl(...)odelijk-ongeval.html

Goed zo, en hierna mag het appen idd wel strafbaar gesteld worden. Ook al is dat in de praktijk amper te controleren.
Het mag best in de wet vastgelegd worden dat, als vastgesteld kan worden dat iemand op het moment van het ongeluk aan het appen was, deze persoon in ieder geval medeschuldig is aan dat ongeluk. En dan maakt het mij niet uit of die persoon in een auto of op een fiets zat of voetganger was.
Met je ogen op je telefoon betekent simpelweg dat je minder let op de weg en de andere weggebruikers.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177552674
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
pi_177552714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
Misschien stak ze over?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:18:58 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177552724
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
Hoe is dat relevant?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:20:16 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177552749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er in de verkeerswetgeving wordt vastgelegd dat fietsers die bezig zijn met hun telefoon een strafbaar feit begaan.
:')
pi_177552756
Rijontzegging
  Spellchecker vrijdag 2 maart 2018 @ 16:25:38 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177552835
Mooi.
Schrale troost voor de familie van de omgekomen vrouw ....
pi_177553151
150 uur ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2018 @ 16:48:16 #9
842 Zorro
Z
pi_177553230
quote:
maar de straf valt lager uit omdat dat de vrouw op een fiets reed en niet op een motorvoertuig.
Waar slaat dat op? "Ja je hebt iemand doodgereden, maar het was op de fiets dus dan geeft het niet zoveel" 8)7
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_177553335
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Weet ik niet, is afhankelijk van het antwoord.
pi_177553634
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)odelijk-ongeval.html

Goed zo, en hierna mag het appen idd wel strafbaar gesteld worden. Ook al is dat in de praktijk amper te controleren.
Het mag best in de wet vastgelegd worden dat, als vastgesteld kan worden dat iemand op het moment van het ongeluk aan het appen was, deze persoon in ieder geval medeschuldig is aan dat ongeluk. En dan maakt het mij niet uit of die persoon in een auto of op een fiets zat of voetganger was.
Met je ogen op je telefoon betekent simpelweg dat je minder let op de weg en de andere weggebruikers.
Wat jij aangeeft is nu al het geval. Als je als weggebruiker verwijtbaar gedrag hebt vertoond bij een ongeval, kan je al schuldig worden bevonden. Zo blijkt ook uit deze uitspraak. Het strafbaar stellen van de gedraging ('appen') in deze casus heeft in dat opzicht totaal geen relevante of toegevoegde waarde bij vergelijkbare ongevallen.

Strafbaar stellen gaat uit van een preventieve werking, namelijk dat ongevallen worden voorkomen doordat het verboden is om te fietsen met een mobiel in je handen. Echter werkt dat in de praktijk alleen met enige handhaving, zoals bij het dragen van fietsverlichting dat ook van belang is.

Ook bellen tijdens het fietsen zou hier best onder mogen vallen. Weliswaar is dat niet zo link als tijdens autorijden (gezien de fietssnelheid), maar heb je, naast het feit dat je bent afgeleid, ook nog eens maar één hand aan het stuur.
pi_177553699
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Als ik blind oversteek bij een fietspad dan heb ik ook de kans om geschept te worden. En zie vaak genoeg bejaarden die totaal niet opletten.

Er zijn zat situaties waar je makkelijk kan appen of even je muziek kan verwisselen op de fiets. Ja ik fiets vaak genoeg met muziek in. Maar dat doe ik dan op verlaten fietspaden en niet in een drukke binnenstad.
Facts don't care about your feelings
pi_177553799
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:48 schreef Zorro het volgende:

[..]

Waar slaat dat op? "Ja je hebt iemand doodgereden, maar het was op de fiets dus dan geeft het niet zoveel" 8)7
Normaal gesproken zijn de de gevolgen niet zo ernstig ivg met een auto of eventueel een vrachtauto.
Dit is wel een heel uitzonderlijke situatie, hoe vaak overlijd iemand als deze wordt aangereden door een fietser ?
pi_177553829
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:50 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Weet ik niet, is afhankelijk van het antwoord.
Ik denk dat het OM, de rechter en de advocaat van de dader daar goed naar gekeken hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:11:55 #15
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177553852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

:')
Kut vvd’ers
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:47:25 #16
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_177554507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:25 schreef maily het volgende:
Mooi.
Schrale troost voor de familie van de omgekomen vrouw ....
Ach ja, 83 is een mooie leeftijd toch?
Fade to Black
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:57:47 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177554692
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:04 schreef YoshiBignose het volgende:

Als ik blind oversteek bij een fietspad dan heb ik ook de kans om geschept te worden.
Je probeert appen op de fiets goed te praten????
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177554744
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je probeert appen op de fiets goed te praten????
Rustaggg. Zo'n ramp is het ook weer niet. Vrouw kan ook ff links rechts links kijken.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:02:34 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177554786
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:00 schreef Leonos het volgende:

Zo'n ramp is het ook weer niet.
Ze is dood.....geen ramp, nee.... (are you fucking stupid?)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177554798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze is dood.....geen ramp, nee.... (are you fucking stupid?)
Omdat ze waarschijnlijk niet gekeken heeft.
pi_177554802
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

Rustaggg. Zo'n ramp is het ook weer niet. Vrouw kan ook ff links rechts links kijken.
Wie zegt dat ze dat niet gedaan heeft? En wie zegt dat ze niet bij een zebrapad overstak?

En nee, zo'n ramp is het niet. Ze is slechts dood. Niets aan verloren. Who cares.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:04:07 #22
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_177554817
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat ze waarschijnlijk niet gekeken heeft.
Nee fietster heeft inderdaad niet gekeken.
pi_177554820
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat ze waarschijnlijk niet gekeken heeft.
Waarschijnlijk heeft ze wel gekeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:05:07 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177554832
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:03 schreef Leonos het volgende:

Omdat ze waarschijnlijk niet gekeken heeft.
De fietser, bedoel je dan, toch? Zo, niet, dan is de vraag uit mijn vorige post beantwoord.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 18:05:29 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177554839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Normaal gesproken zijn de de gevolgen niet zo ernstig ivg met een auto of eventueel een vrachtauto.
Dit is wel een heel uitzonderlijke situatie, hoe vaak overlijd iemand als deze wordt aangereden door een fietser ?
Uitzonderlijke situatie? Ik zie vaak genoeg appende fietsers :(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177554880
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
Misschien liep ze in het buitengebied en was er geen voetpad.
pi_177554993
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Uitzonderlijke situatie? Ik zie vaak genoeg appende fietsers :(
Ik bedoel: hoe vaak overlijd iemand bij aanrijding met een fietser ???

Dat imho een uitzonderlijke situatie
pi_177555153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
Dit dus. Je wandelt toch ook niet over de snelweg 8)7
pi_177555461
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef bereboot3 het volgende:

[..]

Dit dus. Je wandelt toch ook niet over de snelweg 8)7
Over de snelweg wandelen is altijd verboden. Over een fietspad niet altijd.
Detail.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177555591
In het buitengebied wandel je ook gewoon op de rijweg als er geen voetpad of fietspad aanwezig is .Gewoon toegestaan hoor !
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:44:19 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:44:25 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177555645
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef bereboot3 het volgende:

Dit dus. Je wandelt toch ook niet over de snelweg 8)7
Nee, want daar mag je niet wandelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:01:35 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177558105
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er zijn zat situaties waar je makkelijk kan appen of even je muziek kan verwisselen op de fiets. Ja ik fiets vaak genoeg met muziek in. Maar dat doe ik dan op verlaten fietspaden en niet in een drukke binnenstad.
Doe mij ook zo'n glazen bol.
pi_177558709
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom liep die vrouw op het fietspad?
Senioren met rolator doen best wel vaker hoor. Daar zijn genoeg redenen voor. Zo brengt een stoep bijvoorbeeld een aanzienlijk struikelgevaar met zich mee, denk aan oneven liggende tegels, bijvoorbeeld door boomwortels die de boel omhoog duwen. Bovendien zal het ook fijner lopen over een egale ondergrond. Ooit met een rolkoffer over een stoep gelopen? Stel je nu eens voor dat je op dat gedender moet leunen om overeind te blijven. Er zijn ongetwijfeld meer redenen. Uiteindelijk doet het er overigens totaal niet toe wat ze daar deed, de dame op de fiets had moeten opletten. Als ik op straat zou lopen geeft dat automobilisten toch ook geen vrijkaart om me plat te rijden onder het mom 'wat deed je daar'?
Verwijder het achterwiel niet.
pi_177558858
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed zo, en hierna mag het appen idd wel strafbaar gesteld worden. Ook al is dat in de praktijk amper te controleren.
Gewoon zelfde als in de auto:
Politie ziet je als bestuurder met een telefoon in de hand > staandehouding > boete.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_177558939
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gewoon zelfde als in de auto:
Politie ziet je als bestuurder met een telefoon in de hand > staandehouding > boete.
De pakkans is helaas nihil.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177559010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De pakkans is helaas nihil.
Juist op de fiets is het toch duidelijk te zien?
En de truc is juist om het vasthouden strafbaar te stellen, dan hoeft je helemaal niet te bewijzen dat er geappt of gebeld is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_177559064
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Juist op de fiets is het toch duidelijk te zien?
En de truc is juist om het vasthouden strafbaar te stellen, dan hoeft je helemaal niet te bewijzen dat er geappt of gebeld is.
Het is duidelijk te zien, maar er zijn lang niet genoeg agenten die het substantieel aan kunnen pakken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177559142
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je probeert appen op de fiets goed te praten????
Ja. Wist je dat er ook weleens mensen zijn die een dodelijk ongeluk kregen zonder te appen?

quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Doe mij ook zo'n glazen bol.
Gezond verstand en logisch nadenken zijn in de meeste gevallen voldoende. Maar de overheid denkt dat we allemaal debielen zijn dus moeten er overal regels voor komen. Het verbaast me dat we nog steeds niet verplicht een helm op de fiets moeten dragen. :O
Facts don't care about your feelings
pi_177559207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja. Wist je dat er ook weleens mensen zijn die een dodelijk ongeluk kregen zonder te appen?
Wist je dat dat een debiele reden is om niks aan dit probleem te doen?
"Er gaan ook wel eens mensen dood door een fout bij een operatie in het ziekenhuis, dus appen op de fiets is ook geen probleem!"

quote:
Gezond verstand en logisch nadenken zijn in de meeste gevallen voldoende.
Gezien het probleem van appende mensen die (dodelijke) ongelukken veroorzaken, zijn die regels kennelijk nodig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177559262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wist je dat dat een debiele reden is om niks aan dit probleem te doen?
"Er gaan ook wel eens mensen dood door een fout bij een operatie in het ziekenhuis, dus appen op de fiets is ook geen probleem!"
Wist je dat je nu ook met een debiel voorbeeld komt? Er worden namelijk nog steeds fouten gemaakt in het ziekenhuis en die blijven gemaakt worden ook al zou de dokter de doodstraf krijgen als hij een fout maakt. Zelfs een aap is in staat om met z'n telefoon in z'n hand te kunnen fietsen... maar er zal er heus weleens eentje zijn die een bejaarde aanrijdt.
Facts don't care about your feelings
pi_177559293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wist je dat je nu ook met een debiel voorbeeld komt? Er worden namelijk nog steeds fouten gemaakt in het ziekenhuis en die blijven gemaakt worden ook al zou de dokter de doodstraf krijgen als hij een fout maakt. Zelfs een aap is in staat om met z'n telefoon in z'n hand te kunnen fietsen... maar er zal er heus weleens eentje zijn die een bejaarde aanrijdt.
:|W
Ik liet juist zien hoe debiel jouw stelling is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177559819
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:24 schreef bereboot3 het volgende:

[..]

Dit dus. Je wandelt toch ook niet over de snelweg 8)7
stomme vergelijking.
Ze had een rollator en misschien was de stoep onbegaanbaar door geparkeerde fietsen of andere rommel
pi_177559952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:|W
Ik liet juist zien hoe debiel jouw stelling is.
Is het niet, mijn stelling is geniaal.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:36:38 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177561162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja. Wist je dat er ook weleens mensen zijn die een dodelijk ongeluk kregen zonder te appen?
Wist je dat dronken automobilisten ook wel eens zonder ongelukken thuiskomen?
pi_177570911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wist je dat dronken automobilisten ook wel eens zonder ongelukken thuiskomen?
Dat wist ik, maar dat is heel wat anders. Als je even op je telefoon zit is dat niet anders dan dat je even een andere radio zender aan het zoeken bent of een ander mp3tje. Je kind op de achterbank een klap verkopen omdat ie loopt te schreeuwen, naar buiten kijken omdat er een mooie vrouw langs loopt, een flesje openen omdat je dorst hebt etc.
Facts don't care about your feelings
pi_177570972
Ik las fappende fietser
pi_177571237
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las fappende fietser
ik probeerde te visualiseren hoe dat zou moeten gaan, maar echt praktisch is het niet :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177571401
Als fietser (in Den Haag centrum) irriteer ik me elke keer als ik op pad ben aan het debiele en ronduit gevaarlijke gedrag van ander fietsers. Jong en oud, het maakt tegenwoordig weinig meer uit.

Verkeerslichten en verkeersregels bestaan voor steeds meer fietsers niet meer, wat alleen voor hen telt is de kans om snel snel door het verkeer te glippen.

Als ik met een aantal andere fietsers bij een rood licht wacht wordt ik steeds vaker steevast links en rechts ingehaald door lui die door rood rijden. Op bepaalde punten gaan ze om de auto's heen, of er tussendoor en over de stoepen heen om maar niet te moeten stoppen.

Ik zie ze voorbij zoeven, niet eens naar een verkeerslicht kijkend en alleen maar een kans zoeken om door het verkeer te glippen.

Ook als er een auto / vrachtauto moet manoeuvreren is even wachten geen optie meer, dan schieten ze de stoepen op en / of glippen levensgevaarlijk toch nog langs de auto / vrachtauto.

Vorige week stond ik weer op een druk punt (Mauritskade - Parkstraat) ) waar nu elke dag het een ware optocht is van fietsers over de smalle stoep om maar niet even te moeten wachten.

Gisteren knalde een vrouw op fiets totaal zonder naar het verkeerslicht te kijken en zonder af te remmen recht de kruising (Fahrenheitstraat - L van Meerdervoort) over terwijl van links en rechts auto's reden. Een gehandicapte op een soort driewieler fiets reed even later eerst over de stoep en alsnog ook door rood de kruising op.

Wat bezielt deze mensen / idioten ?
pi_177571831
Precies, daar moeten ze wat aan doen. Fietsers denken overal mee weg te komen omdat ze er ook mee wegkomen. Als automobilist ben je bijna altijd de lul als je een fietser schept.
Facts don't care about your feelings
pi_177575485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:44 schreef paddestoelensoep het volgende:
150 uur ;(
Op haar rug...
Racist
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:38:09 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177581434
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja. Wist je dat er ook weleens mensen zijn die een dodelijk ongeluk kregen zonder te appen?
En hoe is dat relevant?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177581558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En hoe is dat relevant?
Nou als je de zin goed leest zie je de woorden "mensen", "dodelijk ongeluk" en "appen". Lijkt me relevant genoeg voor dit topic. Jouw opmerking was "je probeert appen op fietsen goed te praten" waarbij je dus doet alsof het fout is. Dat vind ik interessant.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:53:32 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177581791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:44 schreef YoshiBignose het volgende:

Nou als je de zin goed leest zie je de woorden "mensen", "dodelijk ongeluk" en "appen". Lijkt me relevant genoeg voor dit topic. Jouw opmerking was "je probeert appen op fietsen goed te praten" waarbij je dus doet alsof het fout is. Dat vind ik interessant.
Ik doe niet alsof het fout is, volgens het Nederlands recht is het fout. En vanuit ethisch oogpunt, trouwens ook.

Dus mijn vraag blijft staan; hoe is dat relevant?

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 03-03-2018 19:09:20 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177581950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik doe niet alsof het fout is, volgens het Nederlands recht is het fout. En vanuit ethisch oogpunt, trouwens ook.

Dus mij vraag blijft staan; hoe is dat relevant?
Nee hoor het is wettelijk nog niet strafbaar. Dat deze vrouw ervoor gestraft wordt is puur onoplettendheid, heeft niets met de telefoon te maken. Ze kon ook haar oogschaduw op de fiets aan het opbrengen zijn.

En waarom is het volgens jou vanuit ethisch oogpunt fout? In meerdere onderzoeken kwam naar voren dat appen op de fiets nauwelijks meer ongevallen veroorzaakt. Sterker nog, er is geen eens sluitend bewijs dat er een verband is tussen telefoongebruik en ongelukken op de fiets. Ze maken weer problemen van iets dat geen probleem is. Media doet leuk mee en alle schapen zoals jij geloven het direct.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:06:43 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177582122
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:

Nee hoor het is wettelijk nog niet strafbaar.

Wel. Niet opletten is strafbaar. Anders zou de rechter geen taakstraf kunnen opleggen. Ben jij echt zo simpel of doe je alleen maar alsof?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177582192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wel. Niet opletten is strafbaar. Anders zou de rechter geen taakstraf kunnen opleggen. Ben jij echt zo simpel of doe je alleen maar alsof?
Ah, ineens van woorden veranderen en dan ben ik de simpele :') hilarisch. Bellen, appen of muziek luisteren is gewoon toegestaan, simpel. Niet opletten is strafbaar ja als je een ongeluk veroorzaakt, maar sommige mensen kunnen meerdere dingen tegelijk. Jij kan er nauwelijks één vrees ik.

En of je nou op let of niet, meestal krijg je wel een straf hoor als je iemand dood rijdt.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:11:21 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177582227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:

Niet opletten is strafbaar ja als je een ongeluk veroorzaakt.
Ah, eindelijk wat inzicht. Nou, dan zijn we klaar, he? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177582442
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ah, eindelijk wat inzicht. Nou, dan zijn we klaar, he? :)
:')!
Facts don't care about your feelings
pi_177582450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ah, ineens van woorden veranderen en dan ben ik de simpele :') hilarisch. Bellen, appen of muziek luisteren is gewoon toegestaan, simpel. Niet opletten is strafbaar ja als je een ongeluk veroorzaakt, maar sommige mensen kunnen meerdere dingen tegelijk. Jij kan er nauwelijks één vrees ik.
je kan niet opletten en tegelijkertijd naar je telefoon staren
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:24:15 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177582563
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je kan niet opletten en tegelijkertijd naar je telefoon staren
YoshiBignose wel....hij is echt geweeeldig! En niet eens een vrouw! Kun je nagaan. Daarnaast denk ik ook dat hij 10 is. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177584448
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je kan niet opletten en tegelijkertijd naar je telefoon staren
Als je naar links kijkt, zie je rechts niets :O
Facts don't care about your feelings
pi_177584568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je naar links kijkt, zie je rechts niets :O
puber humor. Discussie is daarmee wel klaar he
pi_177585193
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

puber humor. Discussie is daarmee wel klaar he
Puber humor noemt ze het haha, je praat net als een oma. Ik zal dan wel in makkelijkere taal op je domme opmerking reageren: Je kan wél opletten en ondertussen af en toe naar je telefoon staren.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:09:51 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177585983
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:48 schreef YoshiBignose het volgende:

Je kan wél opletten en ondertussen af en toe naar je telefoon staren.
Nee, jij denkt alleen maar dat dat kan. Totdat je iemand dood rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177586251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Puber humor noemt ze het haha, je praat net als een oma. Ik zal dan wel in makkelijkere taal op je domme opmerking reageren: Je kan wél opletten en ondertussen af en toe naar je telefoon staren.
heeft niks met makkelijkere taal te maken, en je denigrerende houding is kut en onnodig.
Ze was niet aan het staren ze was aan het APPEN. Dat kan je niet doen als je op verkeer moet letten.
Het is je wel bekend dat dit gedrag zonder ongeluk al strafbaar is bij autorijden neem ik aan.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:19:16 #67
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_177622963
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:48 schreef Zorro het volgende:

[..]

Waar slaat dat op? "Ja je hebt iemand doodgereden, maar het was op de fiets dus dan geeft het niet zoveel" 8)7
Straf mag van mij juist hoger uitvallen als je iemand dood rijdt
met de fiets.

Wat een mongool ben je dan zeg.
pi_177623797
Ongelofelijk belachelijk.

Tuurlijk, als je op deze manier de fout in gaat en dodelijk ongeval veroorzaakt moet natuurlijk dan bestraft worden.

Maar serieus wat is nou het probleem als je even appt of belt op de fiets....
Je rijdt met je fiets ook echt niet even iemand dood hoor, het is geen auto.
Zoiets zeer uitzonderlijks als dit maakt daar geen verandering in, hoe erg ook.

Maak een wet zo nodig over het niet in gevaar mogen brengen van mede weg gebruikers.
Al moet dat wel al bestaan zou je zeggen? Ook voor fietsers.
Je moet natuurlijk niet even simpel de hele tijd gaan appen op een gedeelde weg (fietspad/weg).
En in drukte ook niet.
Echter iemand die beetje normaal kan fietsen kan dat met groot gemak zonder handen doen.
Daarbij kun je ook makkelijk in de gaten houden wat er voor je aan de hand is.
Doe het gewoon niet als het druk is, hou dan even een hand aan het stuur. Doe het niet op gedeelde banen. Verkeer in de gaten houden is simpel zat, zo lang het niet druk is. Maar dan moet je het dus niet doen.
Maar verbieden :'( Nieuw zeik project in NL?
pi_177623836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, jij denkt alleen maar dat dat kan. Totdat je iemand dood rijdt.
Nee, jij denkt dat dat niet kan.
Als je goed nadenkt over wanneer je appt, dan is het appen zelf echt niet het probleem.
Een normale fietser kan gewoon zonder handen fietsen en prima al het verkeer in de gaten houden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

je kan niet opletten en tegelijkertijd naar je telefoon staren
Je kan heel goed opletten als je aan het appen bent.
Tuurlijk je kijkt niet elke seconde maar dat doet een auto bestuurder ook niet.
En dat doe je ook niet als je fietst zonder te appen.
Als je appt ben je gewoon net zo bewust van je omgeving, gewoon oog beetje omhoog doen.
pi_177624474
Wat een land. Magere kut straf...
pi_177624509
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:57 schreef bianconeri het volgende:
Ongelofelijk belachelijk.

Tuurlijk, als je op deze manier de fout in gaat en dodelijk ongeval veroorzaakt moet natuurlijk dan bestraft worden.

Maar serieus wat is nou het probleem als je even appt of belt op de fiets....
Je rijdt met je fiets ook echt niet even iemand dood hoor, het is geen auto.
Zoiets zeer uitzonderlijks als dit maakt daar geen verandering in, hoe erg ook.

Maak een wet zo nodig over het niet in gevaar mogen brengen van mede weg gebruikers.
Al moet dat wel al bestaan zou je zeggen? Ook voor fietsers.
Je moet natuurlijk niet even simpel de hele tijd gaan appen op een gedeelde weg (fietspad/weg).
En in drukte ook niet.
Echter iemand die beetje normaal kan fietsen kan dat met groot gemak zonder handen doen.
Daarbij kun je ook makkelijk in de gaten houden wat er voor je aan de hand is.

Doe het gewoon niet als het druk is, hou dan even een hand aan het stuur. Doe het niet op gedeelde banen. Verkeer in de gaten houden is simpel zat, zo lang het niet druk is. Maar dan moet je het dus niet doen.
Maar verbieden :'( Nieuw zeik project in NL?
Weer zo'n complete idioot.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177625037
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, jij denkt dat dat niet kan.
Als je goed nadenkt over wanneer je appt, dan is het appen zelf echt niet het probleem.
Een normale fietser kan gewoon zonder handen fietsen en prima al het verkeer in de gaten houden.

[..]

Je kan heel goed opletten als je aan het appen bent.
Tuurlijk je kijkt niet elke seconde maar dat doet een auto bestuurder ook niet.
En dat doe je ook niet als je fietst zonder te appen.
Als je appt ben je gewoon net zo bewust van je omgeving, gewoon oog beetje omhoog doen.
’gelukkig’ zijn de meeste fietsers die met deze houding aan verkeer deelnemen en bij ongeluk betrokken zijn zelf slachtoffer.
pi_177629979
quote:
13s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:31 schreef probeer het volgende:

Weer zo'n complete idioot.
Oftewel jij kan totaal niet fietsen. Hebt spiegels voorop je stuur nodig om dingen in de gaten te kunnen houden en bent doof.
Klasse.

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

’gelukkig’ zijn de meeste fietsers die met deze houding aan verkeer deelnemen en bij ongeluk betrokken zijn zelf slachtoffer.
Gelukkig raken mensen met zo'n houding niet bij een ongeluk betrokken.
Want zoals ik al zei kun je met groot gemak zonder handen fietsen, en ook als je aan het appen bent hoor je prima wat er rond je gebeurt en kun je gewoon rondkijken. Niet alsof je normaal elke seconde rondkijkt -.-

En zoals ik al zei dat appen doe je gewoon op een fietspad, dus geen auto's en geen wandelaars.
Steekt er 1 van die 2 over ergens dan zie je dat allang.
Daarnaast ga je appen als je de ruimte hebt, dus gewoon recht vooruit (al zijn bepaalde bochten ook zonder handen te doen maar ok).
Je gaat niet appen als je moet file fietsen of ergens in grote stad in de spitstijden.
pi_177630285
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]


Gelukkig raken mensen met zo'n houding niet bij een ongeluk betrokken.

echt wel. Ik ken een aantal gevallen. Twee ervan zijn dood.
pi_177631634
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

echt wel. Ik ken een aantal gevallen. Twee ervan zijn dood.
Maar wat voor houding hadden die?

Je hebt een appende fietser en een appende fietser.
Je hebt idioten die op elk moment de telefoon er maar bij gaan grijpen, kruizingen, drukte of op gedeelde rijbaan.
Dat is natuurlijk erg gevaarlijk.

Je hebt ook de houding zoals ik omschreven heb. Gewoon een fietspad met niet echt fietsers, geen kruisingen (op kalmere wegen uit wijken) en dergelijke. Waarbij je zeer gemakkelijke in de gaten kunt houden wat er voor jou fiets (of zou lopen).
Daarnaast heb je gewoon je oren en je ogen.
pi_177632285
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oftewel jij kan totaal niet fietsen. Hebt spiegels voorop je stuur nodig om dingen in de gaten te kunnen houden en bent doof.
Klasse.

[..]

Gelukkig raken mensen met zo'n houding niet bij een ongeluk betrokken.
Want zoals ik al zei kun je met groot gemak zonder handen fietsen, en ook als je aan het appen bent hoor je prima wat er rond je gebeurt en kun je gewoon rondkijken. Niet alsof je normaal elke seconde rondkijkt -.-

En zoals ik al zei dat appen doe je gewoon op een fietspad, dus geen auto's en geen wandelaars.
Steekt er 1 van die 2 over ergens dan zie je dat allang.
Daarnaast ga je appen als je de ruimte hebt, dus gewoon recht vooruit (al zijn bepaalde bochten ook zonder handen te doen maar ok).
Je gaat niet appen als je moet file fietsen of ergens in grote stad in de spitstijden.
Ik kan makkelijk zonder handen fietsen, en ook nog wel appen (of iig met 1 hand). Betekent niet dat ik het doe.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177634920
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 23:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar wat voor houding hadden die?


de houding dat ze schijt hadden aan overig verkeer. Dat de rest wel voor hun gaan stoppen
Jij vind je zelf enorm fantastisch, met ongeëvenaarde skills in het verkeer. Dat vinden automobilisten die toch handsfree bellen ook(of hun pornocollectie al rijdend deleten), en automobilisten die met alcohol gaan rijden, en die te hard rijden door een woonwijk. Want regels gelden alleen voor mindere goden.

[ Bericht 25% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 06-03-2018 06:42:17 ]
pi_177634944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kind op de achterbank een klap verkopen omdat ie loopt te schreeuwen
Politie is inmiddels gewaarschuwd.
quote:
naar buiten kijken omdat er een mooie vrouw langs loopt
En #metoo ook.
pi_177635807
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 06:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

de houding dat ze schijt hadden aan overig verkeer. Dat de rest wel voor hun gaan stoppen
Jij vind je zelf enorm fantastisch, met ongeëvenaarde skills in het verkeer. Dat vinden automobilisten die toch handsfree bellen ook(of hun pornocollectie al rijdend deleten), en automobilisten die met alcohol gaan rijden, en die te hard rijden door een woonwijk. Want regels gelden alleen voor mindere goden.
Iemand die appt op de fiets heeft niet per se schijt aan het verkeer.
Ik vind mijzelf helemaal niet fantastisch, het is alleen belachelijk hoe er over gedacht wordt.
Als je appt kan je prima fietsen, dat is makkelijk te combineren. Je bedoelt niet hands free bellen neem ik aan? Hands free bellen is niet zo lastig in de auto.

Er wordt door met name oudjes gewoon zwaar overdreven. Je moet gewoon opletten wanneer je gaat appen. Maar als je appt kun je prima goed opletten en reageren.
Stel gevaar veroorzaken strafbaar, niet het appen overal.
pi_177635953
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Iemand die appt op de fiets heeft niet per se schijt aan het verkeer.
Ik vind mijzelf helemaal niet fantastisch, het is alleen belachelijk hoe er over gedacht wordt.
Als je appt kan je prima fietsen, dat is makkelijk te combineren. Je bedoelt niet hands free bellen neem ik aan? Hands free bellen is niet zo lastig in de auto.

Er wordt door met name oudjes gewoon zwaar overdreven. Je moet gewoon opletten wanneer je gaat appen. Maar als je appt kun je prima goed opletten en reageren.
Stel gevaar veroorzaken strafbaar, niet het appen overal.
Zinloze discussie bianconeri, hier zitten alleen maar van die betweters die op een lege snelweg handen op tien voor twee hebben gefocust omdat er toch zomaar een kind dat in de war is de weg op kan rennen. Die 's nachts een wandeling maken en dan op een overzichtelijk verlaten kruispunt toch nog op de knop drukken en wachten tot groen voor ze mogen oversteken. Gebrainwashte schapen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 06:46 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Politie is inmiddels gewaarschuwd.

[..]

En #metoo ook.
Ah hier kon je ook op wachten, de PC brigade. En dat allemaal in 1 topic *;

Zinloos om op te reageren maar ik doe het toch: je mag je kind slaan en je mag naar vrouwen kijken. Beide uiteraard met mate >:)
Facts don't care about your feelings
pi_177635988
Het gaat niet alleen om bellen, laatst was dus een ongeluk met dodelijke afloop door vrachtwagenchauffeur die dacht wel even al rijdend met zijn telefoon bezig kon zijn.
Ik vind het belachelijk hoe sommigen met veiligheid van andere weggebruikers omgaan
pi_177636218
Heel goed, goed voorbeeld stellen.

Ik heb een hekel aan mensen die appen in het verkeer. Met regelmaat iemand aangetikt en boos naar ze gekeken als ze weer niet aan het opletten waren. Lijkt helaas weinig te helpen.
Geen interesse.
pi_177636259
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oftewel jij kan totaal niet fietsen. Hebt spiegels voorop je stuur nodig om dingen in de gaten te kunnen houden en bent doof.
Klasse.

[..]

Gelukkig raken mensen met zo'n houding niet bij een ongeluk betrokken.
Want zoals ik al zei kun je met groot gemak zonder handen fietsen, en ook als je aan het appen bent hoor je prima wat er rond je gebeurt en kun je gewoon rondkijken. Niet alsof je normaal elke seconde rondkijkt -.-

En zoals ik al zei dat appen doe je gewoon op een fietspad, dus geen auto's en geen wandelaars.
Steekt er 1 van die 2 over ergens dan zie je dat allang.
Daarnaast ga je appen als je de ruimte hebt, dus gewoon recht vooruit (al zijn bepaalde bochten ook zonder handen te doen maar ok).
Je gaat niet appen als je moet file fietsen of ergens in grote stad in de spitstijden.
Je kan helemaal overtuigd zijn van je eigen kunnen zoals vele speciale mensen dat vinden maar je blijft een mens en die kunnen gewoon twee verschillende niet tegelijk.

Kijk maar eens hoe vaak mensen even wat willen doen op hun telefoon en gelijk naar rechts of links afwijken.

Stop er gewoon mee, dat berichtje of die persoon kan wel even wachten.
Je kan beter veilig thuis komen en dan lekker kleppen met diegene.
Geen interesse.
pi_177644787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:27 schreef GobSmacked- het volgende:
Heel goed, goed voorbeeld stellen.

Ik heb een hekel aan mensen die appen in het verkeer. Met regelmaat iemand aangetikt en boos naar ze gekeken als ze weer niet aan het opletten waren. Lijkt helaas weinig te helpen.
Als je iemand aantikt en boos naar iemand kijkt dan let je niet goed op de weg voor je en fiets je even met één hand. Levensgevaarlijk, heb echt een hekel aan mensen die dat doen.
Facts don't care about your feelings
pi_177645056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je iemand aantikt en boos naar iemand kijkt dan let je niet goed op de weg voor je en fiets je even met één hand. Levensgevaarlijk, heb echt een hekel aan mensen die dat doen.
Dat soort dingen moeten ze verbieden vind ik.
pi_177645067
Wat wordt hier overdreven gereageerd zeg. Het is gewoon een stom ongeluk, had vele oorzaken kunnen hebben. Ik ben vroeger regelmatig achterop een geparkeerde auto gefietst en toen waren er nog niet eens mobiele telefoons.
Iedereen is wel eens even afgeleid in het verkeer. Vroeger moest je je cassettebandje omdraaien onder het rijden, dat was pas gevaarlijk.
En die 150 uur werkstraf vind ik ook niet niks. Is toch bijna 20 dagen.
pi_177645277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben vroeger regelmatig achterop een geparkeerde auto gefietst
:')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177647866
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben vroeger regelmatig achterop een geparkeerde auto gefietst e
HAHA heb ook eens een vriend gehad die dat deed. Vloog zo door de achterruit. Erge was de verzekering van de auto niet vergoedde eens voor de achterruit 8)7 bizar. Volgens mij had het te maken met het verschil of je op de weg staat of geparkeerd staat.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:56:35 #89
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177650763
Mensen boven de 80 moeten geen deel meer uitmaken van het verkeer.
pi_177656467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je iemand aantikt en boos naar iemand kijkt dan let je niet goed op de weg voor je en fiets je even met één hand. Levensgevaarlijk, heb echt een hekel aan mensen die dat doen.
Als je al stil staat door zo'n persoon? waarom verdedig je dat rare gedrag in het verkeer zo hard?
Geen interesse.
pi_177657555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:56 schreef BadderHaring het volgende:
Mensen boven de 80 moeten geen deel meer uitmaken van het verkeer.
De fietser was 23; niet 80+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:14 #92
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177657664
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De fietser was 23; niet 80+
Klopt. Maar het slachtoffer wel.
pi_177667379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:04 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Als je al stil staat door zo'n persoon? waarom verdedig je dat rare gedrag in het verkeer zo hard?
Als die persoon inderdaad niet oplet waardoor jij keihard moet remmen begrijp ik dat je boos wordt. Als jij een fietser inhaalt die aan het appen is dan snap ik niet waar je je mee bemoeit.
Facts don't care about your feelings
pi_177674984
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Wat doet je daar anders? Een steak grillen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177675013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Vroeger moest je je cassettebandje omdraaien onder het rijden, dat was pas gevaarlijk.
Ja daar was je ook tientallen minuten mee bezig.

:')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177675045
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Klopt. Maar het slachtoffer wel.
Precies, slachtoffer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Eindredactie Games woensdag 7 maart 2018 @ 22:51:42 #97
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177675458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft ze wel gekeken.
dan had ze niet moeten oversteken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 7 maart 2018 @ 22:53:14 #98
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177675496
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 06:46 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Politie is inmiddels gewaarschuwd.

[..]

En #metoo ook.
niet naar mijn kont kijken!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_177675692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 22:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja daar was je ook tientallen minuten mee bezig.

:')
Ja want je kijkt ook echt tientallen minuten naar je telefoon

:')
Facts don't care about your feelings
pi_177675985
Zometeen lekker boete krijgen omdat ik 15 kilometer door de polder aan het fietsen ben met geen hond op de weg en ik even een ander nummer wil luisteren omdat sommige stadsmensen de 2 niet kunnen combineren.
Conscience do cost.
pi_177676027
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 22:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja daar was je ook tientallen minuten mee bezig.

:')
Soms wel ja, als die vastliepen. Of als je in je dashboardkastje niet de goede kon vinden.
  donderdag 8 maart 2018 @ 00:11:36 #102
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177676999
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:15 schreef DrMabuse het volgende:
Als fietser (in Den Haag centrum) irriteer ik me elke keer als ik op pad ben aan het debiele en ronduit gevaarlijke gedrag van ander fietsers. Jong en oud, het maakt tegenwoordig weinig meer uit.

Verkeerslichten en verkeersregels bestaan voor steeds meer fietsers niet meer, wat alleen voor hen telt is de kans om snel snel door het verkeer te glippen.

Als ik met een aantal andere fietsers bij een rood licht wacht wordt ik steeds vaker steevast links en rechts ingehaald door lui die door rood rijden. Op bepaalde punten gaan ze om de auto's heen, of er tussendoor en over de stoepen heen om maar niet te moeten stoppen.

Ik zie ze voorbij zoeven, niet eens naar een verkeerslicht kijkend en alleen maar een kans zoeken om door het verkeer te glippen.

Ook als er een auto / vrachtauto moet manoeuvreren is even wachten geen optie meer, dan schieten ze de stoepen op en / of glippen levensgevaarlijk toch nog langs de auto / vrachtauto.

Vorige week stond ik weer op een druk punt (Mauritskade - Parkstraat) ) waar nu elke dag het een ware optocht is van fietsers over de smalle stoep om maar niet even te moeten wachten.

Gisteren knalde een vrouw op fiets totaal zonder naar het verkeerslicht te kijken en zonder af te remmen recht de kruising (Fahrenheitstraat - L van Meerdervoort) over terwijl van links en rechts auto's reden. Een gehandicapte op een soort driewieler fiets reed even later eerst over de stoep en alsnog ook door rood de kruising op.

Wat bezielt deze mensen / idioten ?
Persoonlijk ervaar ik als fietser in Den Haag eerder meer overlast vasn idioten op scooters die je nog net niet van het fietspad af beuke om er langs te kunnen en automobilisten die even niet zien dat fietsers ook groen licht hebben als hun licht op groen gaat. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 8 maart 2018 @ 04:36:05 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177677686
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:59 schreef bianconeri het volgende:

Nee, jij denkt dat dat niet kan.
Als je goed nadenkt over wanneer je appt, dan is het appen zelf echt niet het probleem.
Tuurlijk, joh. Jammer dat alle onderzoeken die er naar gedaan zijn zeggen dat je uit je nek kletst.

quote:
Tuurlijk je kijkt niet elke seconde maar dat doet een auto bestuurder ook niet.
Spreek voor jezelf.

quote:
Als je appt ben je gewoon net zo bewust van je omgeving, gewoon oog beetje omhoog doen.
Nogmaals, onderzoek, nek, kletst, blahblahyadayada....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 05:08:47 #104
186611 Haags
pi_177678218
Waarom maar een taakstraf? :{
Zonder wrijving geen glans
pi_177679309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja want je kijkt ook echt tientallen minuten naar je telefoon

:')
Ik zie veel mensen dat wel doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 08-03-2018 08:30:10 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:25:48 #106
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_177679323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ik blind oversteek bij een fietspad dan heb ik ook de kans om geschept te worden. En zie vaak genoeg bejaarden die totaal niet opletten.

Er zijn zat situaties waar je makkelijk kan appen of even je muziek kan verwisselen op de fiets. Ja ik fiets vaak genoeg met muziek in. Maar dat doe ik dan op verlaten fietspaden en niet in een drukke binnenstad.
In de drukke binnenstad (de fietspaden dan) fiets ik ook gewoon met muziek in. Gewoon goed opletten. (Ok, het is wel in Enschede :') )
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_177679327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik veel mensen dat wel doen.
Ik geen mensen die dat doen
pi_177679367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik geen mensen die dat doen
Oke.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177680014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik zie veel mensen dat wel doen.
Jij kijkt tientallen minuten naar andere mensen?
Facts don't care about your feelings
pi_177680455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij kijkt tientallen minuten naar andere mensen?
Ga maar eens in een restaurant zitten of op een terras.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177684294
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk, joh. Jammer dat alle onderzoeken die er naar gedaan zijn zeggen dat je uit je nek kletst.

[..]

Spreek voor jezelf.

[..]

Nogmaals, onderzoek, nek, kletst, blahblahyadayada....
Elk onderzoek, ja joh :'(

Spreek voor jezelf?
Nee voor iedereen. Je kunt niet eens constant alles in de gatem houden. En elk mens let wel eens op een bepaald iets wat er gebeurt.
Of dat nou voor je aam de hands is of random ergens.

Appen op de fiets is in principe gewoon niets mis mee.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:32:36 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177684328
Och, weer een taakstrafje, moet kunnen toch ...................
"Hoka Hey!"
pi_177685210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:32 schreef matspontius het volgende:
Och, weer een taakstrafje, moet kunnen toch ...................
Had levenslang moeten zijn?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:16:57 #114
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177685251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Had levenslang moeten zijn?
Wie zegt dat? Taakstrafje is natuurlijk volledig terecht volgens de rechtstaat en alleen mijn "onderbuikgevoelens" wensen een zwaardere straf .........
"Hoka Hey!"
pi_177685331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Taakstrafje is natuurlijk volledig terecht volgens de rechtstaat en alleen mijn "onderbuikgevoelens" wensen een zwaardere straf .........
Je wil mensen die een ongeluk hebben gehad zwaarder straffen? Als je zelf een keer niet oplet (en dat doet iedereen weleens) en de omstandigheden zijn vervelend (kind rent zomaar de weg op) dan vind je dat je in de gevangenis thuis hoort?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:22:41 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177685381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je wil mensen die een ongeluk hebben gehad zwaarder straffen? Als je zelf een keer niet oplet (en dat doet iedereen weleens) en de omstandigheden zijn vervelend (kind rent zomaar de weg op) dan vind je dat je in de gevangenis thuis hoort?
Wat een domheid weer zeg. Iemands overlijden een vervelende omstandigheid noemen :N Op dat niveau zijn we snel klaar met de discussie want tegen deze simpelheid kan ik echt niet op
"Hoka Hey!"
pi_177688750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat een domheid weer zeg. Iemands overlijden een vervelende omstandigheid noemen :N Op dat niveau zijn we snel klaar met de discussie want tegen deze simpelheid kan ik echt niet op
Je kan niet eens lezen man, echt waar :')!
Facts don't care about your feelings
pi_177689411
Ik vind 150u taakstraf nog best veel eigenlijk, zeker als je er bij denkt dat dit uitzonderlijk is; hoe vaak overlijdt nou iemand na een aanrijding met een fiets???

Als je met de auto 200km/u rijdt neem je een bewust risico dat zodra je een auto of persoon raakt dat dit dodelijk kan zijn voor een of beide partijen. Hetzelfde geldt imo voor rijden met teveel drank op. Dat mag je van mij jaren straffen.

Maar als je iemand met een fiets aanrijdt...hoe hard zal je gaan...km of 20-25 max? Je moet serieus al je best doen om bij een voetganger iets te breken als je 'm aanrijdt, laat staan dattie overlijdt.

Tragisch, absoluut, en het zal inderdaad je oma maar zijn :{
Maar het blijft wel pure pech.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:14:27 #119
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177705763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je kan niet eens lezen man, echt waar :')!
Nee, jij haalt gevolg en oorzaak voor het gemak maar even door elkaar. Zoals ik al zei, tegen zo veel domheid is geen kruid gewassen - discussie :W
"Hoka Hey!"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:16:54 #120
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177705821
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:53 schreef kalinhos het volgende:

Maar het blijft wel pure pech.
Niet als je niet op zit te letten. Dat is geen pech.
And so is the past
pi_177707592
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niet als je niet op zit te letten. Dat is geen pech.
Zou wel een goed excuus zijn: "Ja, edelachtbare, ik ben dan wel op een groep mensen ingereden en 7 ervan zijn overleden, maar ik zat niet op te letten, dus is het gewoon pure pech."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177711099
Wat is bij jullie dan de definitie van een ongeluk? Als iedereen perfect zou rijden dan had je geen ongelukken, misschien alleen door technische mankementen. Dus dat betekent volgens jullie dat er per definitie altijd al een schuldige is aan een ongeluk?

Vriend van me reed eens in een woonwijk, netjes aan de snelheid en er fietste ineens een kind uit een steegje, zo van het voetpad af de straat op tegen z'n auto aan. Wie moet er gestraft worden volgens jullie?
Facts don't care about your feelings
pi_177711141
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niet als je niet op zit te letten. Dat is geen pech.
Het is zwaar ongelukkig / pure pech dat ze overlijdt nadat ze is aangereden door een fietser. Dat je daardoor overlijdt, is pure pech. Als je iemand met je auto aanrijdt en die persoon overlijdt is het anders, er is nou eenmaal een gerede kans dat je dat niet overleeft. Had zij die mevrouw met haar auto aangereden, had ik het geen pure pech genoemd.

De botsing an sich komt door niet opletten ja, maar normaal heeft een botsing met een fietser nooit de dood tot gevolg.

Het gebeurt in Amsterdam dagelijks dat fietsers tegen voetgangers oprijden. Je noemt mekaar een hondekop, je veegt je schrammen weg en je leeft verder.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_177721140
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 00:11 schreef yats het volgende:

[..]

Persoonlijk ervaar ik als fietser in Den Haag eerder meer overlast vasn idioten op scooters die je nog net niet van het fietspad af beuke om er langs te kunnen en automobilisten die even niet zien dat fietsers ook groen licht hebben als hun licht op groen gaat. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Dat herken ik ook zeker, maar op mijn routes door de stad zijn het de fietsers die de regels het meeste aan hun laars lappen.

Wat ik al schreef : voor velen van hen bestaat een rood verkeerslicht totaal niet meer, alleen maar de mogelijkheid om ongehinderd te blijven gaan en ergens langs / tussendoor te schieten.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:43:47 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177774957
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:30 schreef bianconeri het volgende:

Elk onderzoek, ja joh :'(
Kom maar met een onderzoek dat aantoont dat appen niet je aandacht afleidt.

quote:
Spreek voor jezelf?
Nee voor iedereen. Je kunt niet eens constant alles in de gatem houden. En elk mens let wel eens op een bepaald iets wat er gebeurt.
Of dat nou voor je aam de hands is of random ergens.
Zoals ik al zei, spreek voor jezelf.

quote:
Appen op de fiets is in principe gewoon niets mis mee.
Behalve dan dat er een bejaarde dood is door dat appen. Maar verder niets mis mee, nee.

Ik hou er mee op. Ik kan niet tegen zoveel stupidity.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177781386
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kom maar met een onderzoek dat aantoont dat appen niet je aandacht afleidt.

https://nos.nl/artikel/22(...)meer-ongelukken.html

quote:
Behalve dan dat er een bejaarde dood is door dat appen. Maar verder niets mis mee, nee.

Ik hou er mee op. Ik kan niet tegen zoveel stupidity.
Hou er inderdaad alsjeblieft mee op.
Facts don't care about your feelings
pi_177781776
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Behalve dan dat er een bejaarde dood is door dat appen. Maar verder niets mis mee, nee.

Je sterft niet door het appen hoor.

Er is een bejaarde dood als gevolg van een aanrijding met een fiets, een unieke gebeurtenis.

Appen was hooguit een factor in dat ongeluk.

Appen op zichzelf is simpelweg niet verboden op de fiets.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_177783907
Al die mongolen hier die appen op de fiets proberen goed te praten en de schuld leggen bij de bejaarde. Geen wonder dat mensen wegblijven van Fok!. Die vrouw is dood omdat een tutje meer bezig was met d'r gsm dan op de weg te letten. :{w
pi_177785888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 05:26 schreef FlipjeHolland het volgende:
Al die mongolen hier die appen op de fiets proberen goed te praten en de schuld leggen bij de bejaarde. Geen wonder dat mensen wegblijven van Fok!. Die vrouw is dood omdat een tutje meer bezig was met d'r gsm dan op de weg te letten. :{w
Waarom ben jij nog op fok dan?
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')