abonnement Unibet Coolblue
pi_177549297
Dit is het huis dat mijn vrouw (toen nog vriendin) en ik in juni 2010 hebben gekocht toen we 24 waren en waar we sindsdien aan het klussen zijn geslagen. 99,9% van de werken zijn doe-het-zelf en gaan van het tekenen van de plannen, funderingen, technieken, dakwerken, buitenschrijnwerk, meubels maken, etc. Intussen zit er zo'n 4500u in. Ik doe alles zelf omdat ik het wil kunnen en het ook een soort hobby is. We werken beiden full time, mijn vrouw is kunsthistorica die omgeschoold is naar pediatrisch verpleegkundige, ik ben een ingenieur elektro-mechanica en werk in de scheepvaart. In het laatste anderhalf jaar zijn er ook een dochter en zoon bij gekomen. Veel vrije tijd is er dus niet meer over, maar op zich gaat het wel vooruit. Ik heb het gefaseerd aangepakt en eerst het woonhuis zelf herbouwd en nu ben ik bezig aan het herbouwen van de achterliggende delen.






Woonhuis (zie eerdere delen, maar de foto's werken daar niet meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan de 2de fase. Hier komen vooral de beide kinderkamers in, onze slaapkamer, technische ruimtes en nog een kinderbadkamer. Feitelijk komt het neer op de gedateerde bouw te vervangen door een goed geisoleerde houtskeletbouw met een systeem D ventilatie met warmterecuperatie. Het moet er echter niet te recent uitzien, want wij zien de moderne stijl minder graag. Intussen zit ik daar aan het schilderen en meubels maken. Aan de buitenzijde mist de gevelbekleding nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de binnenkant




Technieken




Ventilatie




Trappen tekenen en maken






Isoleren, gyproccen, plamuren, glasvlies en gronden














Lamparmaturen printen met de 3D printer






Nu zitten we ongeveer hier