abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177987676
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi,

Als ik iets bestel via het G-W-4 of G-W-5 warehouse, heb ik dan kans op invoerkosten/douanekosten? Of niet?

Alvast bedankt!

PS. Het gaat om de Yeelight: https://www.gearbest.com/ceiling-lights/pp_596249.html?wid=89
pi_177988247
dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door bartje006 op 21-03-2018 18:02:06 (dubbele post) ]
pi_177989693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef bartje006 het volgende:
Hoi,

Als ik iets bestel via het G-W-4 of G-W-5 warehouse, heb ik dan kans op invoerkosten/douanekosten? Of niet?

Alvast bedankt!

PS. Het gaat om de Yeelight: https://www.gearbest.com/ceiling-lights/pp_596249.html?wid=89
Nee.....is binnen Europa (Polen en Tsjechie)
pi_178002167
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:13 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Het gaat om zaken die erbij horen, zoals een rolletje filament. Ik zal alles zo goed mogelijk weer inpakken zodra ik de verdere instructies heb gekregen.
Ja, deze dienen ook mee gestuurd te worden. Je zou verdere instructies later via een ticket moeten ontvangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef bartje006 het volgende:
Hoi,

Als ik iets bestel via het G-W-4 of G-W-5 warehouse, heb ik dan kans op invoerkosten/douanekosten? Of niet?

Alvast bedankt!

PS. Het gaat om de Yeelight: https://www.gearbest.com/ceiling-lights/pp_596249.html?wid=89
Er kunnen altijd douanekosten optreden, maar wij kunnen helaas geen garantie geven of deze wel of niet optreden bij ieders pakketje. Vandaar dat wij een tamelijk nieuw beleid hebben voor douanekostenvergoeding en wanneer je aan de vereisten voldoet dan kun je een vergoeding aanvragen wanneer er zich douanekosten voordoen (krijgt deze dus vergoed). Deze luidt als volgt:

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
- Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een G-W warenhuis.

- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Priority Line".
- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Registered Air Mail". De voorwaarde is wel dat "Priority Line" NIET beschikbaar is voor dit product.
* Je dient altijd bewijs aan te leveren (factuur van de douanekosten) eer je de douanekosten vergoed krijgt. Echter, dit zou geen enkel probleem moeten zijn, aangezien je een dergelijk factuur automatisch krijgt wanneer je enige douanekosten betaald hebt. Let hier dus op en zorg dat je een factuur hiervan hebt.


Verder heb ik nog een leuke actie lopen!
Gebruik deze link van de Yeelight met coupon code: DYeelight
Dan kom je uit op een prijs van 55,53

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:37 schreef Repelsteler het volgende:

[..]

Het vermelde nummer is 8305322001. Maar buiten een paar 'niet zichtbare images' valt er bij de tracking niet veel te zien :)
Na je melding heb ik er met mijn collega spoed achter gezet. Er zit nu vooruitgang in je order, want deze is inmiddels al aangemeld en onderweg. Ik verwacht zelf wel dat je douanekosten krijgt doordat je met DHL hebt besteld.

Dit zijn de laatste status meldingen.
2018-03-22 07:34
HONG KONG-HKG, Departed Facility in HONG KONG-HKG

2018-03-22 07:19
HONG KONG-HKG, Processed at HONG KONG-HKG

2018-03-22 03:22
HONG KONG-HKG, Arrived at Sort Facility HONG KONG-HKG

2018-03-21 23:57
HONG KONG-HKG, Shipment picked up

[ Bericht 33% gewijzigd door Gearbest op 22-03-2018 03:58:48 ]
pi_178004987
quote:
Na je melding heb ik er met mijn collega spoed achter gezet. Er zit nu vooruitgang in je order, want deze is inmiddels al aangemeld en onderweg. Ik verwacht zelf wel dat je douanekosten krijgt doordat je met DHL hebt besteld.

Dit zijn de laatste status meldingen.
2018-03-22 07:34
HONG KONG-HKG, Departed Facility in HONG KONG-HKG

2018-03-22 07:19
HONG KONG-HKG, Processed at HONG KONG-HKG

2018-03-22 03:22
HONG KONG-HKG, Arrived at Sort Facility HONG KONG-HKG

2018-03-21 23:57
HONG KONG-HKG, Shipment picked up
Bedankt ... heb net een aanvraag tot betaling van de douanekosten gekregen. Maar deze had ik al ingecalculeerd dus geen probleem ;)
pi_178006195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 01:06 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ja, deze dienen ook mee gestuurd te worden. Je zou verdere instructies later via een ticket moeten ontvangen.

Thanks, heb net inderdaad via een ticket alle instructies gekregen om het naar een warehouse in Spanje terug te sturen. Maakt het nog uit via wie ik het pakket verstuur (dlh of postnl bijv.)?
pi_178006418
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:12 schreef Repelsteler het volgende:

[..]

Bedankt ... heb net een aanvraag tot betaling van de douanekosten gekregen. Maar deze had ik al ingecalculeerd dus geen probleem ;)
Graag gedaan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:51 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Thanks, heb net inderdaad via een ticket alle instructies gekregen om het naar een warehouse in Spanje terug te sturen. Maakt het nog uit via wie ik het pakket verstuur (dlh of postnl bijv.)?
Super! Ik zou gewoon de goedkoopste pakken :)

quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:38 schreef PassieWater het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat zien als het geregeld is want nu denkt GB dat ik de laptop terug wil sturen.... Moet ik daar nog op antwoorden of beter dat jij het verder oppakt? Het gaat nog steeds om order W1803071046475196 en ticket T18031602159.
Bedrag wordt toegevoegd aan je GB Wallet :)
pi_178006614
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:04 schreef Gearbest het volgende:


Bedrag wordt toegevoegd aan je GB Wallet :)
Is inmiddels gebeurd :-)
Ik wil je HEEL HARTELIJK BEDANKEN voor je bemiddeling.
pi_178008015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:04 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Graag gedaan :)

[..]

Super! Ik zou gewoon de goedkoopste pakken :)

[..]

Bedrag wordt toegevoegd aan je GB Wallet :)
Beste gearbest, ik heb de xiaomi laptop opnieuw gekocht uit een g-w warehouse. Echter krijg ik nu allemaal gezeik met credit card verification waarbij ik identiteitsdocumenten moet opsturen. Dit wil ik dus absoluut niet doen en heb daarom in de live chat aangegeven dat ik dit niet wilde. De live chat agent zei dat ik dan gewoon een credit card statement kon opsturen en dat het zo voldoende zou zijn (hier heb ik de chat transcript van als bewijs). Ik heb dit vervolgens aangegeven in de ticket en de statement geupload, nu krijg ik opeens een reactie die nergens op slaat en alsnog om hetzelfde vraagt.

Mijn vragen:
1. Is hier wat aan te doen, zodat de bestelling toch doorgaat zonder dat ik allerlei dingen moet uploaden?

2. Vraagt gearbest ook om verificatie bij paypal betalingen of alleen bij credit cards?

Alvast bedankt
pi_178008115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:48 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ahh oke, nu is het duidelijk :) Hier heb ik wat meer informatie voor je wat betreft deze verzendmethode en hoe het in zijn werk gaat:
Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/Belgi verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.

Maar er staat in dezelfde verzendregel ook Priority..
Nu ben ik in de war :?
Neuj
pi_178008330
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:20 schreef foktopp het volgende:

[..]

Beste gearbest, ik heb de xiaomi laptop opnieuw gekocht uit een g-w warehouse. Echter krijg ik nu allemaal gezeik met credit card verification waarbij ik identiteitsdocumenten moet opsturen. Dit wil ik dus absoluut niet doen en heb daarom in de live chat aangegeven dat ik dit niet wilde. De live chat agent zei dat ik dan gewoon een credit card statement kon opsturen en dat het zo voldoende zou zijn (hier heb ik de chat transcript van als bewijs). Ik heb dit vervolgens aangegeven in de ticket en de statement geupload, nu krijg ik opeens een reactie die nergens op slaat en alsnog om hetzelfde vraagt.

Mijn vragen:
1. Is hier wat aan te doen, zodat de bestelling toch doorgaat zonder dat ik allerlei dingen moet uploaden?

2. Vraagt gearbest ook om verificatie bij paypal betalingen of alleen bij credit cards?

Alvast bedankt
Bij grote aankoop bedragen wordt dit weleens gedaan om fraude te voorkomen. Bij creditcard weet ik dat het sws wel eens voorkomt. Ik meen zelf dat het ook af en toe voorkomt bij PayPal.

Heb je voor mij een ordernummer?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:25 schreef HenkieSpankie het volgende:

[..]

Maar er staat in dezelfde verzendregel ook Priority..
Nu ben ik in de war :?
Er staan geen Priority Line :). Zoals ik het zie zal het de verzendmethode zijn die ik hierboven heb beschreven.
Heb je voor mij een link naar de 3D printer dan kan ik eens kijken.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:13 schreef PassieWater het volgende:

[..]

Is inmiddels gebeurd :-)
Ik wil je HEEL HARTELIJK BEDANKEN voor je bemiddeling.
Graag gedaan.
pi_178008411
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:35 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Bij grote aankoop bedragen wordt dit weleens gedaan om fraude te voorkomen. Bij creditcard weet ik dat het sws wel eens voorkomt. Ik meen zelf dat het ook af en toe voorkomt bij PayPal.

Heb je voor mij een ordernummer?

[..]

Er staan geen Priority Line :). Zoals ik het zie zal het de verzendmethode zijn die ik hierboven heb beschreven.
Heb je voor mij een link naar de 3D printer dan kan ik eens kijken.

[..]

Graag gedaan.
laat maar

[ Bericht 2% gewijzigd door foktopp op 22-03-2018 13:32:29 ]
pi_178009735
hallo Gearbest shopkeeper

Enig idee waarom de Xiaomi xiaofang Smart 1080P WiFi IP Camera niet leverbaar is naar Belgi?
https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_620813.html?wid=21
Je kunt dat selecteren, maar op het moment dat je dan wilt afrekenen krijg je dit te lezen
Sorry, we cannot ship the selected item(s) to Belgium.
Vreemd....
pi_178010698


[ Bericht 99% gewijzigd door foktopp op 22-03-2018 13:32:45 ]
pi_178011560
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:38 schreef foktopp het volgende:

[..]

laat maar
Oke :)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:40 schreef yezzer het volgende:
Xiaomi xiaofang Smar
Ik weet niet of het dit model is of niet.
Volgens mij waren er problemen met de werking van dit model voor bepaalde delen van Europa. Als ik me zoiets kan herinneren hebben mensen problemen gehad om deze werkend te krijgen. Dit is uiteindelijk niet gelukt en hebben we ze een refund gegeven.
pi_178038120
De vorige keer perfect geholpen hier. Maar nu toch weer een probleempje..

- Orderdatum: Jan 23, 2018 04:59:05 AM
- Product: XIAOMI Mi A1 4G Phablet 4GB RAM Global Version
- Ordernummer: WP1801230459053371
- Trackingnummer: RG965542994BE
- Verzendmethode: Bpost
- Probleem: Nog niet ontvangen
- Voorkeur: Refund

Bedankt alvast,

Stephan
pi_178050526
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:43 schreef StephanS1984 het volgende:
De vorige keer perfect geholpen hier. Maar nu toch weer een probleempje..

- Orderdatum: Jan 23, 2018 04:59:05 AM
- Product: XIAOMI Mi A1 4G Phablet 4GB RAM Global Version
- Ordernummer: WP1801230459053371
- Trackingnummer: RG965542994BE
- Verzendmethode: Bpost
- Probleem: Nog niet ontvangen
- Voorkeur: Refund

Bedankt alvast,

Stephan
Deze staat al heel lang op dezelfde status inderdaad. Ik ga deze doorgeven met de voorkeur tot een refund. Je zal hier spoedig een ticket over ontvangen in je account. Houd me op de hoogte hoe het is verlopen :)
pi_178091852
So tijdje geleden dat ik wat heb besteld, maar wil nu toch wel voor de smooth q gaan.
https://www.gearbest.com/gimbal/pp_620374.html?wid=89

Is G-W-5 echt uit de EU warehouse is?
Want in de comments lees ik
quote:
Yes, the G-W-5 warehouse is in Europe.
Unfortunately, we are unable to predict or avoid if there is Customs tax or other related duty fee.
Edit ik lees hetzelfde net in de eerste post :p Wordt blijkbaar vergoed als er toch douanekosten komen.
Ik heb echt heel lang niks besteld merk ik :@ :P
pi_178091933
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:29 schreef Musta het volgende:
So tijdje geleden dat ik wat heb besteld, maar wil nu toch wel voor de smooth q gaan.
https://www.gearbest.com/gimbal/pp_620374.html?wid=89

Is G-W-5 echt uit de EU warehouse is?
Want in de comments lees ik

[..]

Edit ik lees hetzelfde net in de eerste post :p Wordt blijkbaar vergoed als er toch douanekosten komen.
Ik heb echt heel lang niks besteld merk ik :@ :P
De Zhiyun Smooth Q 3-axis Stabilization Gimbal is nu in de grote Flash Sale voor 82,07 inderdaad. Echt een hele mooie prijs.

Wat is een G-W warenhuis?
Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7(werk)dagen en het uitlsuiten van douankosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.

Het is niet altijd zeker dat deze in de EU zijn, maar mocht je toch douanekosten krijgen dan vergoeden we deze volledig :)
pi_178120426
- Orderdatum: 22-03-2018
- Product: soocare x3
- Ordernummer:WP1803221635015337
- Tracking nummer: 102902853216
- Verzendmethode: GLS
- Probleem: verzending aangemaakt maar nog niet aangeleverd aan gls.
- Voorkeur: Status ervan..... resend.

Hoi ik zie al meer dan een week lang dat de bestelling niet is overgedragen aan gls, enkel een order aangemaakt is. Warehouse GW4 zou binnen een week thuis moeten zijn normaal.

Graag even meer informatie over de status ervan wanneer deze daadwerkelijk wordt verstuurd.

Groet,

Hanifi
pi_178120957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:54 schreef hanifi het volgende:
- Orderdatum: 22-03-2018
- Product: soocare x3
- Ordernummer:WP1803221635015337
- Tracking nummer: 102902853216
- Verzendmethode: GLS
- Probleem: verzending aangemaakt maar nog niet aangeleverd aan gls.
- Voorkeur: Status ervan..... resend.

Hoi ik zie al meer dan een week lang dat de bestelling niet is overgedragen aan gls, enkel een order aangemaakt is. Warehouse GW4 zou binnen een week thuis moeten zijn normaal.

Graag even meer informatie over de status ervan wanneer deze daadwerkelijk wordt verstuurd.

Groet,

Hanifi
Hallo Hanfi,
Ik heb even gekeken en je order is verzonden op de 23e. Verzending vanuit een GW warenhuis duurt ongeveer 7 (werk)dagen. Op dit moment is vandaag pas de 3e (of 2e) werkdag doordat er nog een weekend tussen zat. Ik verwacht dat je pakketje spoedig bij je thuis bezorgd gaat worden. Je pakketje is wel al verzonden en is onderweg van het warenhuis naar het GLS punt. Nog even geduld dus :)
pi_178124331
Hallo Gearbest,

Ik heb 26 februari iets besteld en het is dezelfde dag nog verzonden, echter is de status na een maand nog steeds niet veranderd. Zou je misschien kunnen kijken?

Gaat om:

Order No.:W1802260513035393

Tracking Number: 1Z30W5786842798981

Alvast bedankt
pi_178139229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:39 schreef Preau. het volgende:
Hallo Gearbest,

Ik heb 26 februari iets besteld en het is dezelfde dag nog verzonden, echter is de status na een maand nog steeds niet veranderd. Zou je misschien kunnen kijken?

Gaat om:

Order No.:W1802260513035393

Tracking Number: 1Z30W5786842798981

Alvast bedankt
Hallo Preau,
Ik heb naar je order gekeken en navraag gedaan. De tracking bleek niet goed geupdate te zijn. Dit is nu wel weer in orde en alles is weer in orde.
Je pakketje is in ieder geval onderweg en heeft de volgende status inmiddels gekregen:

2018-03-28 03:31
Herne-Boernig, Germany, Arrival Scan

2018-03-27 20:54
Dahlwitz-Hoppegarten, Germany, Departure Scan

2018-03-27 17:00
Origin Scan

2018-03-15 04:14
Germany, Order Processed: Ready for UPS

Ik verwacht dus dat je pakketje snel bij je geleverd zal worden :)
pi_178144357
- Orderdatum:
29-03-2017
- Product:
198986302
- Ordernummer:
WW1703291547380146
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:
Laptop adapter stopte er al gelijk mee, wel een nieuwe gekregen, maar de laptop zelf stopte met werken na drie maanden, eerst windows toets die ermee kapte, nu doet het hele toetsenbord en usb het niet meer en kan ik er niets meer mee. Ik heb video's en alles naar de support gestuurd maar die boden een lachwekkende 30 euro aan. Ik heb het een tijdje laten rusten omdat ik geen weg meer zag maar ik probeer het nog maals via deze weg want ik heb nu een baksteen van 150 euro...

- Voorkeur: Refund.
pi_178162951
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:27 schreef Tunnelboormachine het volgende:
- Orderdatum:
29-03-2017
- Product:
198986302
- Ordernummer:
WW1703291547380146
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:
Laptop adapter stopte er al gelijk mee, wel een nieuwe gekregen, maar de laptop zelf stopte met werken na drie maanden, eerst windows toets die ermee kapte, nu doet het hele toetsenbord en usb het niet meer en kan ik er niets meer mee. Ik heb video's en alles naar de support gestuurd maar die boden een lachwekkende 30 euro aan. Ik heb het een tijdje laten rusten omdat ik geen weg meer zag maar ik probeer het nog maals via deze weg want ik heb nu een baksteen van 150 euro...

- Voorkeur: Refund.
Hallo Tunnelboormachine,
Zeer vervelend om te horen natuurlijk en zeker het lange wachten nu heeft niet geholpen. Mede doordat je nu een hele tijd hebt laten rusten maakt het extra lastig aangezien het jaar zo goed als bijna voorbij is om te laten repareren. Ik zal wel alvast zeggen dat een volledige refund er nu zeker niet meer in zal zitten. Dit is ook onrealistisch een jaar na aankoop. De 30 is op dit moment nog niet verkeerd (denk ik zelf), maar ik ga kijken of je de laptop terug kan sturen voor reparatie. De kosten naar het reparatiecentrum zul je zelf moeten betalen en het terugsturen zullen wij voor onze rekening nemen. Ik ga in ieder geval kijken wat ik nog kan doen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')