Thanks voor het antwoord!quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:28 schreef MrAero het volgende:
Dat is lastig om te onderzoeken, want je kan natuurlijk geen mensen vinden die ervoor gekozen hebben om daar niet te gaan werken. Je enige bron van informatie komt van mensen die er wel werken en voor wie het huidige wervingsprogramma dus wel heeft gewerkt, en die zullen dan natuurlijk zeggen dat er niks hoeft te veranderen. Je conclusie voor dat deel van je thesis zal dan zijn "Huidige medewerkers voor wie het wervingsprogramma heeft gewerkt zeggen dat het wervingsprogramma prima werkt." Niet echt baanbrekend onderzoek... Scholieren vragen naar een hypothetische 'wat zouden jullie doen als...' is ook niet echt een sterke bron van informatie.
Op wat voor manier wordt er nu gewerfd? Op beurzen? Online vacatures via Indeed of iets dergelijks? Benaderen ze zelf mensen via LinkedIn?
Dan kan je daarop inspelen. Ga langs bij een beurs waar ze staan en houdt in de gaten wie er interesse toont. Vraag die mensen dan na afloop of ze het zien zitten om daar te werken, of dat ze liever voor een concurrent gaan, en vraag ze dan waarom. Online wordt lastiger, je kan niet zomaar popups laten verschijnen in het beeld van mensen die de vacature wegklikken met de vraag "waarom klikt u de vacature weg?"
Komen ze mensen tekort en doe je daarom je thesis over dit onderwerp? Je zou andere wervingsmethodes kunnen ontwikkelen en die dan 1 voor 1 uittesten voor het bedrijf, maar daar gaat erg veel tijd in zitten, wellicht langer dan je thesisopdracht duurt, en bedrijven zijn over het algemeen niet happig op studenten die de boel wel even komen omgooien.
Je maakt het jezelf niet makkelijk
Er zit al een gigantische bias in de doelgroep..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:43 schreef papermain het volgende:
[..]
Thanks voor het antwoord!
Het gaat bij mijn vraag puur om de validiteit van het aantal interviews. Is 15 interviews verdeeld over drie doelgroep genoeg?
Ligt eraan hoe groot het bedrijf is. Als er 1000 medewerkers zijn, dan is een interview met 5 medewerkers niet echt representabel. 5 scholieren vragen om wat zij vinden is dat ook niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:43 schreef papermain het volgende:
Is 15 interviews verdeeld over drie doelgroep genoeg?
wie kopt 'm in?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 21:33 schreef Stijn99 het volgende:
ik weet dat tijdens mijn afstuderen er niet echt een perfect aantal interviews bestond. Dit was een CE studie. Het enige waar het om ging is dat je alles goed beschreef en kon redeneren dat je verzadigd was in de informatie.
Ja maar dat is de hele issue natuurlijk. Als ik mijn broertje wel eens help met zijn schoolopdrachten moet ik ook opletten dat ik niet te kritisch ben. Wss is het voor de opdracht van TS geen enkel probleem dat er bias in de interviews zit.quote:
Maar voegen hier niet zoveel toe, lijkt me.quote:
Dat is wel heel cynisch. Het is inherent aan veel onderzoek dat je alleen respondenten krijgen die ergens wél voor kiezen. Dan kun je nog steeds prima onderzoek doen naar de beweegredenen van die mensen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:28 schreef MrAero het volgende:
Je enige bron van informatie komt van mensen die er wel werken en voor wie het huidige wervingsprogramma dus wel heeft gewerkt, en die zullen dan natuurlijk zeggen dat er niks hoeft te veranderen. Je conclusie voor dat deel van je thesis zal dan zijn "Huidige medewerkers voor wie het wervingsprogramma heeft gewerkt zeggen dat het wervingsprogramma prima werkt." Niet echt baanbrekend onderzoek...
Waarom niet? Heel veel marketingonderzoek werkt met deze methode.quote:Scholieren vragen naar een hypothetische 'wat zouden jullie doen als...' is ook niet echt een sterke bron van informatie.
Misschien, maar dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 5 maart 2018 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar voegen hier niet zoveel toe, lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |