abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177544126
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uiteindelijke doel is om zoals Blester (Dagobert Duck) in het geld te zwemmen ;)


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
Facts don't care about your feelings
pi_177546010
Maakt er iemand al gebruik van die nieuwe Google Ads? En is dit een beetje makkelijk de implementeren in Wordpress?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177585933
Ik vind de uitleg te summier. Stel je wilt ergens een horizontale banner en Google plaatst er automatisch een (zo goed als) vierkante banner? Dat ziet er niet uit.
pi_177681403
Over die foto's waar ze een enorm bedrag voor wilden, wat totaal niet realistisch is, zijn ze nu op terug gekomen met een redelijk betaalbaar bedrag.

Ze klagen m'n eenmanszaak aan (waar ik verder niks mee doe eigenlijk, maakt zelfs verlies, hostingkosten zijn hoger dan de banner inkomsten), is het geldbedrag aftrekbaar van de belasting? Gaat namelijk over foto's die de afgelopen 4 jaar op m'n site hebben gestaan.

En ze sturen een bedrag ex. BTW, moet ik die BTW betalen en kan ik die BTW terug krijgen?
pi_177681441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:44 schreef JDx het volgende:
Over die foto's waar ze een enorm bedrag voor wilden, wat totaal niet realistisch is, zijn ze nu op terug gekomen met een redelijk betaalbaar bedrag.

Ze klagen m'n eenmanszaak aan (waar ik verder niks mee doe eigenlijk, maakt zelfs verlies, hostingkosten zijn hoger dan de banner inkomsten), is het geldbedrag aftrekbaar van de belasting? Gaat namelijk over foto's die de afgelopen 4 jaar op m'n site hebben gestaan.

En ze sturen een bedrag ex. BTW, moet ik die BTW betalen en kan ik die BTW terug krijgen?
Ja schadevergoeding is gewoon aftrekbaar (het is namelijk geen boete). Over schadevergoedingen zit meestal geen BTW, dus als zij jou een factuur sturen zonder BTW erop dan is dit gewoon het bedrag dat je moet betalen en in moet boeken. Verder niet relevant dus voor de BTW aangifte.
Facts don't care about your feelings
pi_177681706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja schadevergoeding is gewoon aftrekbaar (het is namelijk geen boete). Over schadevergoedingen zit meestal geen BTW, dus als zij jou een factuur sturen zonder BTW erop dan is dit gewoon het bedrag dat je moet betalen en in moet boeken. Verder niet relevant dus voor de BTW aangifte.
En dan over dit jaar of de afgelopen jaren?
pi_177685182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:07 schreef JDx het volgende:

[..]

En dan over dit jaar of de afgelopen jaren?
Ik neem aan dat je geen zin hebt om 3 aangiftes inkomstenbelasting te gaan corrigeren :P Gewoon inboeken op factuurdatum.
Facts don't care about your feelings
pi_177688704
BTW is verlegd omdat het om een Duitse partij gaat.
pi_177688799
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:20 schreef WebBeestje het volgende:
BTW is verlegd omdat het om een Duitse partij gaat.
??
Facts don't care about your feelings
pi_177689547
Nee BTW zit er sowieso niet op. Is een schadevergoeding, net helemaal zitten lezen.

Had het alleen graag op IB 2017 gezet, dan komt er dit jaar nog 30% van terug haha, maar goed, anders volgend jaar alsnog.
pi_177718527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

??
Het gaat toch om een Duitse fotograaf?
pi_177718998
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:15 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het gaat toch om een Duitse fotograaf?
Dat heb ik nergens uit op kunnen maken :P Bovendien neem je dan aan dat hij wel ondernemer is met een BTW nummer. En volgens mij gaan die schadevergoedingen gewoon via het advocatenkantoor en die zitten wel in NL.
Facts don't care about your feelings
pi_177831936
Ik heb twee vragen:

Hoe kan ik een reële verkoopprijs bepalen voor een website? Dan niet op z'n Sitedeals met bv. 12x de maandelijkse inkomsten. Niemand met gezond verstand zal een website verkopen voor 1x de jaarlijkse inkomsten. Het is ook niet een paar honderd euro per maand maar bruto bijna gelijk aan een modaal salaris.

Andere vraag, wie kent iemand die aan linkbuilding doet en dit ook netjes oppakt. Ook niet op z'n Sitedeals waarbij het enkele maanden afspraken nakomen is en daarna wel cashen maar niks doen :)
  zondag 18 maart 2018 @ 16:35:56 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_177909771
Zo. De belastingaangifte is ook weer gedaan. Uiteraard de knip trekken (duh). En uiteraard nog het deel van de zorgverzekeringswet. Je zou maar al je inkomsten hebben uitgegeven (ik niet). :)
pi_177910420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:07 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb twee vragen:

Hoe kan ik een reële verkoopprijs bepalen voor een website? Dan niet op z'n Sitedeals met bv. 12x de maandelijkse inkomsten. Niemand met gezond verstand zal een website verkopen voor 1x de jaarlijkse inkomsten. Het is ook niet een paar honderd euro per maand maar bruto bijna gelijk aan een modaal salaris.

Andere vraag, wie kent iemand die aan linkbuilding doet en dit ook netjes oppakt. Ook niet op z'n Sitedeals waarbij het enkele maanden afspraken nakomen is en daarna wel cashen maar niks doen :)
Website verkopen kan makkelijk voor 24 x maandinkomsten. Is mij ook gelukt via SD. Higherlevel zou kunnen.

Is er iemand die weet hoe je bij kunt houden (als je 50-100 websites hebt) waar al je links staan en artikelen en dergelijke? Ik merk dat ik veel vergeet na x-maanden.
  maandag 19 maart 2018 @ 19:00:30 #16
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_177938623
ZIjn er hier veel mensen die leven van AdSense en affiliate marketing? Ik heb tot nu toe altijd in loondienst gewerkt, maar ga binnenkort aan de slag voor mezelf. Heb wel wat sites maar met weinig traffic tot nu toe.. hoop dat ik daar verandering in kan brengen wanneer ik er fulltime tijd aan kan besteden. Hebben jullie nog tips?
Is het weer om te lachen?
pi_177940371
quote:
5s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:00 schreef Tshot het volgende:
ZIjn er hier veel mensen die leven van AdSense en affiliate marketing? Ik heb tot nu toe altijd in loondienst gewerkt, maar ga binnenkort aan de slag voor mezelf. Heb wel wat sites maar met weinig traffic tot nu toe.. hoop dat ik daar verandering in kan brengen wanneer ik er fulltime tijd aan kan besteden. Hebben jullie nog tips?
Ik kan er wel van leven maar is altijd een gok als je begint. Probleem is vaak dat het lange termijn projecten zijn en je dus in eerste instantie weinig verdient. Dat werkt niet als je een hypotheek en andere vaste lasten hebt.
Facts don't care about your feelings
pi_178061236
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik kan er wel van leven maar is altijd een gok als je begint. Probleem is vaak dat het lange termijn projecten zijn en je dus in eerste instantie weinig verdient. Dat werkt niet als je een hypotheek en andere vaste lasten hebt.
Ja dat had ik inderdaad wel ingeschat. Ik kan het als het goed is wel een jaartje uitzingen zonder direct inkomsten, dus we gaan de gok maar gewoon wagen.

Richten jullie je meer op niche sites of toch ook wel wat meer generieke onderwerpen in de hoop dat je daar een hoop verkeer op krijgt?
Is het weer om te lachen?
pi_178063762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:37 schreef Tshot het volgende:

[..]

Ja dat had ik inderdaad wel ingeschat. Ik kan het als het goed is wel een jaartje uitzingen zonder direct inkomsten, dus we gaan de gok maar gewoon wagen.

Richten jullie je meer op niche sites of toch ook wel wat meer generieke onderwerpen in de hoop dat je daar een hoop verkeer op krijgt?
Als ik nu zou moeten beginnen zou ik ook geen idee hebben, is echt lastig. Ik maak al langer dan 15 jaar sites dus toen was het wat makkelijk. Wat je meestal wil doen, denk ik, is gewoon een aantal sites maken in verschillende niches en dan hopen dat er eentje wat gaat doen. Of een site/domein overnemen en daar wat tijd in steken.
Facts don't care about your feelings
pi_178069632
Ik ben na 15 jaar weer gewhitelist :)
Ooit mijn account geblokkeerd wegens clickfraude (sloeg nergens op!)

Nu nog wat websites maken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:42:51 #21
42184 crew  DaMart
pi_178106340
Heeft iemand die nieuwe automatische advertenties al werkend gekregen? Ik heb er even mee zitten spelen en mobiel lijkt het te werken, maar als ik de site op een laptop of desktop bezoek, zie ik geen enkele advertentie.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_178142413
Ik wil geen automatische advertenties want dan is er de kans dat ze niet binnen je layout passen op een mooie manier.

Per 25 mei moeten bedrijven en dan in het bijzonder websites voldoen aan de AVG/GDPR regelgeving. Veel websites gebruiken nog een popup dat er bijvoorbeeld cookies worden gebruikt maar ondertussen worden de cookies gewoon geplaatst... wie heeft hier een goede oplossing voor? Ik denk zelf aan dit: https://cookie-script.com/

Verder zullen webshops het denk ik lastig krijgen omdat persoonsgegevens nog meer dan voorheen goed beschermd moeten worden en je ze niet overal oor mag gebruiken zonder duidelijke toestemming.
pi_178323102
Beste heren,

Ik realiseer me dat dit topic nog niet echt stormloopt, maar wil ook graag mijn ervaringen (gaan) delen. Een aantal jaar terug had ik een amazon affiliate, en een Nederlandse nieuws site. De amazon site was automatisch gegenereerd, eigenlijk "troep" maar heeft me toch $250 toentertijd opgeleverd. De Nederlandse adsense site was van betere kwaliteit, maar vereiste dagelijkse maintenance en ik had simpelweg geen tijd om het bij te houden. Enkele honderden euro's mee verdient toentertijd.

Nu, heb ik wat meer tijd, en geld, en wil ik er weer instappen.

Ik heb een domeinnaam incl vps hosting gekocht en mijn website enkele dagen geleden online gezet. Ik deel de niche niet, maar ik genereer elke week ongeveer 5 (nu) tot 50 (gepland) unieke artikelen. Inkomsten komen hopelijk uit adsense.

Het zal echter wel een persoonlijke site worden, zonder mogelijkheid tot verkoop. Ik heb php scripts ontwikkeld die content genereren die uniek en waardevol is, maar die ik alleen kan gebruiken op mijn pc (combinatie van autohotkey, excel macro's, php en imagemagick)

Ik zit nu op dag 4 van mijn site. Ongeveer 6 artikelen zijn geplaatst maar nog niet geindexed. Ik weet niet precies waarom niet, gezien de category pagina's wel zijn geindexed en er geen robots.txt fouten zijn volgens mij. Het is nog wat vroeg dag dus we zullen zien. Analytics en Search Engine Console zijn opgezet.

Ik ga proberen om met enige regelmaat hier wat te plaatsen met betrekking tot de voortgang, incl. plaatjes van analytics e.d.

Mijn huidige plan is als volgt:
In week 2, probeer ik ongeveer 20 artikelen op de site te hebben waarna ik adsense aanvraag en installeer.
Wanneer de site beetje vindbaar is op google en organische traffic binnenkomt, lanceer ik een tweede site. Deze site is een broertje van site 1, met vergelijkbare, maar unieke content, en met een andere marketing strategie (geen adsense en daardoor ook een iets aggresievere marketing, miss content locking e.d. zelfs).

Binnen 4 weken hoop ik beide sites up and running te hebben met ongeveer 25 artikelen per week elk. De scripts e.d. moeten nog worden aangepast maar we zullen zien^^

Daarnaast, hoop ik een (aantal, beginnende met 1) sites te kopen. Ik heb hiervoor een budget van max ¤250 per site. Ik hoop hiermee een site te kunnen scoren met ontwikkelpotentie, minstens 6 maanden online en met al organische traffic zonder backlinks die van PBNs ed komen (groeibriljantje). Enfin, ik laat weten hoe het allemaal gaat:)
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:05:59 #24
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_178339397
Webmaster Tools al in gebruik genomen en een sitemap er heen gestuurd? Of gewoon een pagina handmatig laten crawlen door Google. Adsense voor mijn grootste site is nog steeds een lachertje vergeleken wat ik via Youtube met adsense ophaal. Affiliate haal ik ook meer mee binnen dan Adsense vwb de website. Maar zonder website geen Youtube, dus ik ga lekker door. Ondertussen sta ik ook tussen professionele Nederlandse pers, als er een persmoment is. Dus ondanks dat Adsense een lachertje is, neemt de branche mij wel serieus. :)
  vrijdag 6 april 2018 @ 15:43:25 #25
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_178347830
Ben benieuwd Icewindnl.

Ben zelf ook maar eens langzaam mjn site aan het vernieuwen. Die was niet responsive, waardoor die langzaam gezakt is tot de bodem. Nu eindelijk er eens tijd voor. :7
  vrijdag 6 april 2018 @ 20:14:12 #26
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_178353744
Ik ben ook benieuwd Icewindnl. Ik zal ook proberen om jullie op de hoogte te houden van mijn vorderingen.
Is het weer om te lachen?
pi_178357582
Het topic was wel populair, vandaar deel 107 al. Probleem is dat Adsense alleen maar minder lijkt te worden naarmate de tijd verstrijkt. Op een Engelstalig forum over hetzelfde gehad en ik denk dat dit vooral ligt aan steeds meer publishers die een website met Adsense gebruiken. Voor Google geen probleem en voor de adverteerder ook niet. Maar het budget van adverteerders zal over nog meer publishers verdeeld worden.

De afgelopen maanden heb ik niet te klagen. Affiliates hebben inkomsten uit advertenties ingehaald en de laatste weken uit het niets veel adverteerders die een fixed banner, advertorial of zelfs alle banners voor enkele dagen willen vullen. In het laatste geval zal dat een laag XXXX,XX bedrag zijn (ja Blester ik denk nog aan je ;) ).
pi_178365321
Moet bekennen dat ik eigenlijk geen tijd heb vandaag om een goede update post te maken, dus even vanaf mijn mobiel! Maar laatste updates zijn dat ik een website voor 300 dollar heb gekocht. Artikels met bijna 15.000 unieke woorden totaal, 3 jaar oud
Vorig jaar 280 euro inkomsten, nu wat ik een dal, in 2018 slechts 30 euro. Echter. De seo is erg slecht, de artikels zijn met seo in het achterhoofd geschreven en goed, maar de Google descriptions zo allemaal identiek "this site is owned by bla bla as an amazon associate website" oid. Super dom dus! Er zijn wat constructieve fouten op de website maar nieuws wat een nieuwe thema en plugins niet kan verhelpen. Enige punt is dat de domein van Extreem slecht is. 3 jaar oud maar in de trant van :bestmedicalequipmentshq.com. Wil het veranderen maar weer nog niet hoe ik dat seo technisch moet doen nog. Eerst de site goed.

Ook een schrijver ingehuurd voor wat evergreen artikels op mijn main site.
Volgende week meer :)
  zondag 8 april 2018 @ 12:30:41 #29
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_178383725
Daar kan je amper de hostingkosten van betalen toch?

Ik zat in m'n goede tijd over de 10k per jaar. Mensen zijn ook gewoon veel minder op reclame gaan klikken, vroeger was iedereen klikgek, nu passen ze wel op.
pi_178385489
Er zijn natuurlijk geen echte aanvullende hostingkosten. Zit op een vps en kan eenvoudig aantal sites hosten. Het is een investeringsproject:) zonder aanpassingen is het bedrag marktconform en er zijn zoveel verbeteringen aan te brengen dat het alleen maar beter kan. Ik zal de site in zijn geheel optimaliseren, kleine gerichte backlinkingscampagne en in 3 maanden evalueren. Hij kan altijd eenvoudig voor hetzelfde bedrag eigen verkocht mocht het allemaal mislopen. Ga proberen om om de zoveel tijd en site te kopen, optimaliseren en evt doorverkopen.

Eerste evergreen artikel main site is binnen. Voor 13 dollar 1200 woorden goed geschreven tekst! Ben erg tevreden. Meer volgt..
pi_178394945
Mijn beste maanden zijn geweest qua adsense, vaak december januari februari. Nu weer een dalende lijn naar de zomer toe.
Facts don't care about your feelings
pi_178464269
@EasyLife, de meeste inkomsten haal ik uit affilates en op basis van vertoningen. Het landschap met adverteren is nu snel aan het veranderen en zal niet lang nog gedomineerd worden door RTB.
pi_178484287
Een lang epistel van Google Analytics ontvangen maar welke actie willen ze nu precies ondernomen hebben door gebruikers van o.a. Adsense en Analytics?

quote:
Dear Google Analytics Administrator,

Over the past year we've shared how we are preparing to meet the requirements of the GDPR, the new data protection law coming into force on May 25, 2018. Today we are sharing more about important product changes that may impact your Google Analytics data, and other updates in preparation for the GDPR. This e-mail requires your attention and action even if your users are not based in the European Economic Area (EEA).

Product Updates
Today we introduced granular data retention controls that allow you to manage how long your user and event data is held on our servers. Starting May 25, 2018, user and event data will be retained according to these settings; Google Analytics will automatically delete user and event data that is older than the retention period you select. Note that these settings will not affect reports based on aggregated data.

Action: Please review these data retention settings and modify as needed.
Before May 25, we will also introduce a new user deletion tool that allows you to manage the deletion of all data associated with an individual user (e.g. site visitor) from your Google Analytics and/or Analytics 360 properties. This new automated tool will work based on any of the common identifiers sent to Analytics Client ID (i.e. standard Google Analytics first party cookie), User ID (if enabled), or App Instance ID (if using Google Analytics for Firebase). Details will be available on our Developers site shortly.

As always, we remain committed to providing ways to safeguard your data. Google Analytics and Analytics 360 will continue to offer a number of other features and policies around data collection, use, and retention to assist you in safeguarding your data. For example, features for customizable cookie settings, privacy controls, data sharing settings, data deletion on account termination, and IP anonymization may prove useful as you evaluate the impact of the GDPR for your company’s unique situation and Analytics implementation.

Contract And User Consent Related Updates

Contract changes
Google has been rolling out updates to our contractual terms for many products since last August, reflecting Google’s status as either data processor or data controller under the new law (see full classification of our Ads products). The new GDPR terms will supplement your current contract with Google and will come into force on May 25, 2018.
In both Google Analytics and Analytics 360, Google operates as a processor of personal data that is handled in the service.

For Google Analytics clients based outside the EEA and all Analytics 360 customers, updated data processing terms are available for your review/acceptance in your accounts (Admin ➝ Account Settings).

For Google Analytics clients based in the EEA, updated data processing terms have already been included in your terms.

If you don’t contract with Google for your use of our measurement products, you should seek advice from the parties with whom you contract.

Updated EU User Consent Policy
Per our advertising features policy, both Google Analytics and Analytics 360 customers using advertising features must comply with Google’s EU User Consent Policy. Google's EU User Consent Policy is being updated to reflect new legal requirements of the GDPR. It sets out your responsibilities for making disclosures to, and obtaining consent from, end users of your sites and apps in the EEA.

Action: Even if you are not based in the EEA, please consider together with your legal department or advisors, whether your business will be in scope of the GDPR when using Google Analytics and Analytics 360 and review/accept the updated data processing terms as well as define your path for compliance with the EU User Consent Policy.

Find Out More
You can refer to privacy.google.com/businesses to learn more about Google’s data privacy policies and approach, as well as view our data processing terms.

We will continue to share further information on our plans in the coming weeks and will update relevant developer and help center documentation where necessary.

Thanks,

The Google Analytics Team
pi_178618127
Even van los wat hierboven allemaal staat, ervaringen e.d.,is de TT wel een beetje misleidend want dat doet juist voorkomen alsof het 1 grote financiele snoepwinkel is met GAS terwijl als je alles zo doorleest het meer iets is van de hele lange adem met heel veel tijd,moeite en insteek. En dan praten we qua tijd niet over weken maar jaren.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:44:09 #35
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_178855400
Zijn jullie allemaal al klaar met voorbereidingen op de GDPR/AVG regelgeving die over enkele weken in gaat? Ik heb voor webmasters een apart topic aangemaakt: DIG / GDPR / AVG voor webmasters
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:53:15 #36
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_178855490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 08:44 schreef WebBeestje het volgende:
Zijn jullie allemaal al klaar met voorbereidingen op de GDPR/AVG regelgeving die over enkele weken in gaat? Ik heb voor webmasters een apart topic aangemaakt: DIG / GDPR / AVG voor webmasters
Ben blij dat ik geen sites meer heb, ik werk bij een internetbureau en zelfs hier snappen wij en alle klanten er nog maar weinig van.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:26:07 #37
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_178855874
In grote lijnen begrijp ik het wel maar sommige onderdelen zijn belachelijk en bureaucratisch. Simpel voorbeeld, ik heb een community (vergelijk het met het forum op Fok) en daar kan iedereen iets op zetten ook bv. bedreigingen, etc. Natuurlijk is er ook moderatie maar ik heb wel eens een brief gekregen van een advocaat waarbij IP-gegevens verzocht werden. Die heb ik nooit verstrekt want er is dan een gerechtelijk bevel nodig. Maar toch, als iemand iets strafbaars doet (in mijn geval bedrijfsgevoelige informatie delen) dan kan die persoon daarna verzoeken ook de IP-adressen te laten verwijderen. Wat moet ik dan als er een opsporingsdienst een verzoek doet? "Tja helaas die gegevens heb ik niet meer want die zijn op verzoek verwijderd" _O-

Ook het gehoor moeten geven aan inzage van gegevens die bezoekers willen inzien... gelukkig mag je dan kosten in rekening brengen dus dat is al een drempel. In ieder geval komt er wat bij kijken voor wie een website heeft en op welke manier dan ook persoonsgegevens verwerkt. Zelfs als je alleen banners van affiliates plaatst moet je aan nieuwe voorwaarden voldoen. Om niet teveel offtopic te gaan misschien beter hier over GDPR/AVG discussiëren: DIG / GDPR / AVG voor webmasters
pi_178855913
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:35 schreef JK het volgende:
Zo. De belastingaangifte is ook weer gedaan. Uiteraard de knip trekken (duh). En uiteraard nog het deel van de zorgverzekeringswet. Je zou maar al je inkomsten hebben uitgegeven (ik niet). :)
Dat is wel iets waar ik altijd op hamer bij beginnende ondernemers: zet 50% van je inkomsten opzij, dan kan je altijd je belasting betalen (en hou je ook altijd wel wat over).

En dat nog los van nadenken over pensioen, ed.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:31:29 #39
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_178855966
Hier was het wel even slikken wat ik nog moet afdragen maar eigenlijk nogal logisch als de inkomsten weer behoorlijk stijgen. Gelukkig gaat alles van inkomsten met mijn website naar de spaarrekening :Y
pi_178912312
Uit onverwachte hoek krijg ik de vraag van een serieus bedrijf of ik mijn website wil verkopen :@ lastige keuze want een betere pensioenvoorziening kan ik me bijna niet indenken. Ik zou alleen genoegen nemen met een bod van minimaal driemaal de jaarlijkse inkomsten. Dan krijg ik er meer vrije tijd voor terug, een mooi bedrag op mijn bankrekening en niet meer de rompslomp zoals boekhouding en fiscaliteit. Van de andere kant weet ik dat ik voor elk jaar dat ik de website hou minimaal 1,5 jaar eerder met pensioen kan.

Wat zouden jullie doen, na ca. 6,5 jaar iets opbouwen en nog steeds toenemende inkomsten gaan verkopen of zien waar het verder naartoe kan gaan?
pi_178920313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:11 schreef WebBeestje het volgende:
Uit onverwachte hoek krijg ik de vraag van een serieus bedrijf of ik mijn website wil verkopen :@ lastige keuze want een betere pensioenvoorziening kan ik me bijna niet indenken. Ik zou alleen genoegen nemen met een bod van minimaal driemaal de jaarlijkse inkomsten. Dan krijg ik er meer vrije tijd voor terug, een mooi bedrag op mijn bankrekening en niet meer de rompslomp zoals boekhouding en fiscaliteit. Van de andere kant weet ik dat ik voor elk jaar dat ik de website hou minimaal 1,5 jaar eerder met pensioen kan.

Wat zouden jullie doen, na ca. 6,5 jaar iets opbouwen en nog steeds toenemende inkomsten gaan verkopen of zien waar het verder naartoe kan gaan?
Tja hangt van twee dingen af, tijd en geld. Heb je nu snel geld nodig dan is het makkelijke. Heb je het nu druk dan is het ook makkelijk.

Ik zou het houden als je niet echt geld nodig hebt maar op de lange termijn het maximale wil verdienen en verder geen stress en genoeg vrije tijd. Los van de vraag of je website (forum) stabiel blijft draaien en er misschien geen bedreigingen zijn op de lange termijn.
Facts don't care about your feelings
pi_178925430
Om die bedreigingen maakte ik me al jaren zorgen. Zoals teruglopen van groei in bezoekers of inkomsten maar dat blijft nog uit. Geld heb ik nu niet nodig al zou het wel om een mooi bedrag gaan. Van de andere kant is de motivatie er nog steeds en is elk jaar langer doorgaan mooi meegenomen. Ik zal zelf geen vraagprijs geven en laat ze een bod doen.

Even nog wat ontopic maar niet over Adsense. Ik ben een samenwerking aangegaan met een Amerikaanse partij op het gebied van bannering en ik verwacht er veel van. Wie minimaal 1,5 miljoen advertentie impressies per maand heeft moet maar een DM sturen voor meer informatie.
pi_178948994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:11 schreef WebBeestje het volgende:
Uit onverwachte hoek krijg ik de vraag van een serieus bedrijf of ik mijn website wil verkopen :@ lastige keuze want een betere pensioenvoorziening kan ik me bijna niet indenken. Ik zou alleen genoegen nemen met een bod van minimaal driemaal de jaarlijkse inkomsten. Dan krijg ik er meer vrije tijd voor terug, een mooi bedrag op mijn bankrekening en niet meer de rompslomp zoals boekhouding en fiscaliteit. Van de andere kant weet ik dat ik voor elk jaar dat ik de website hou minimaal 1,5 jaar eerder met pensioen kan.

Wat zouden jullie doen, na ca. 6,5 jaar iets opbouwen en nog steeds toenemende inkomsten gaan verkopen of zien waar het verder naartoe kan gaan?
Driemaal? Vijfmaal is de standaard dacht ik.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 17:55:38 #44
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_178956200
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:40 schreef bamibij het volgende:

[..]

Driemaal? Vijfmaal is de standaard dacht ik.
Nou dat zou wel makkelijk verdienen zijn. Je mag blij zijn met 2-3 jaar.
pi_178958979
5 jaar gaat je never nooit lukken tenzij het echt een hele grote en stabiele website is. Daarnaast moet je ook nog eens de tijd die je eraan kwijt bent erin meenemen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 6 mei 2018 @ 23:12:30 #46
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_178980260
Bij vijfmaal wil ik wel verkopen bij driemaal is het te weinig. De financiële sector is ideaal, hoge vergoedingen met affiliates, adverteerders met veel budget en de website blijft nog steeds groeien met bezoekers en inkomsten. Het meeste werk is al gedaan en of ik er nu 8, 20 of 40 uur per week aan tijd in steek dat maakt weinig uit voor de inkomsten (het zijn dus ongeveer de 8 uur ;) ).

Morgen eens een gesprek hebben met de geïnteresseerde partij en eens zien wat zij er voor over hebben. Ze wilden in ieder geval niet een partnerschap aangaan maar alleen volledig overnemen.
pi_179204476
Dat hier niemand is die zich druk maakt over de nieuwe privacywetgeving. Ze slaan nogal door en bv. een cookiewall zoals op Fok is per 25 mei ook niet meer toegestaan. Bezoekers moeten expliciet toestemming verlenen tot het plaatsen van cookies. Standaard aangevinkte selectievakjes mogen niet meer (deed ik al niet) en zo is er nog wat ongein :)
pi_179204791
Gaat echt nergens maar dan ook nergens over. Zie het wel als ze zien dat het niet haalbaar is en wanneer ze streng gaan controleren.
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 22:09:39 #49
42184 crew  DaMart
pi_179207755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:56 schreef WebBeestje het volgende:
Dat hier niemand is die zich druk maakt over de nieuwe privacywetgeving. Ze slaan nogal door en bv. een cookiewall zoals op Fok is per 25 mei ook niet meer toegestaan. Bezoekers moeten expliciet toestemming verlenen tot het plaatsen van cookies. Standaard aangevinkte selectievakjes mogen niet meer (deed ik al niet) en zo is er nog wat ongein :)
Ik denk dat de AP wel andere prioriteiten heeft dan zich bezighouden met de paar hobbymatige websites die ik heb. Natuurlijk ga ik Analytics en Adsense waar nodig nog aanpassen conform de laatste wijzigingen van Google, maar veel meer kan ik niet doen. Ik maak me er ook niet druk om als ik 25 mei niet haal. Ik heb even wat belangrijkere zaken dan mijn websites aan mijn hoofd momenteel :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_179217665
Meest vervelende vind ik het vooraf toestemming vragen om cookies te mogen plaatsen. Een cookiewall is makkelijk maar mag helaas niet om de belachelijke reden dat internet vrij toegankelijk moet zijn... Dan moet er nog keuze gemaakt worden tussen bijvoorbeeld functionele cookies en cookies voor advertenties. https://www.frankwatching.com/ heeft een goed voorbeeld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')