abonnement Unibet Coolblue
pi_177824275
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:41 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Ik stoor me het meest aan achterbaks racisme.

Types zoals Gloria Wekker en Anousha Nzume bijvoorbeeld die blanken steevast aanduiden als 'witten' om te provoceren. Geef nou maar gewoon toe dat je een racist bent en een diepgewortelde haat jegens blanken hebt. Hoe moeilijk kan het zijn? Jeez. :')

Daar zou ik meer respect voor hebben dan dit sneaky gedoe.
Jij bent geen kleurling. TS vraagt niet om de opinie van blanke zolderkamerautisten die in al hun misplaatste arrogantie menen dat bovengenoemde retoriek gelijk staat aan institionele racisme dat zoveel Nederlanders met een ander pigment ervaren.

Racisme gaat veel verder dan retorische polarisatie. Racisme, en dat is waarom zoveel mensen focussen op blank racisme, is bovenal een scheve machtsverhouding waarbij individuen op basis van hun oppervlakkige en onontkoombare fenotypische eigenschappen op een zeer negatieve wijze anders behandeld worden.
pi_177824325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:21 schreef LXIV het volgende:
Ik ken echt niemand die 'bruinen haat'.
Hallo ik ben Rutger
pi_177824471
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:57 schreef Stabiel het volgende:
Jij bent geen kleurling. TS vraagt niet om de opinie van blanke zolderkamerautisten die in al hun misplaatste arrogantie menen dat bovengenoemde retoriek gelijk staat aan institionele racisme dat zoveel Nederlanders met een ander pigment ervaren.

Racisme gaat veel verder dan retorische polarisatie. Racisme, en dat is waarom zoveel mensen focussen op blank racisme, is bovenal een scheve machtsverhouding waarbij individuen op basis van hun oppervlakkige en onontkoombare fenotypische eigenschappen op een zeer negatieve wijze anders behandeld worden.
Institutioneel racisme bestaat helemaal niet. :') Dat is een complottheorie bedacht door beroepsgekwetsten, linksgekkies en cultuurmarxisten.

Verder:

Anti-blank racisme :r

Blankenhaters :r

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 21:08:02 ]
pi_177824545
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:05 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Institutioneel racisme bestaat helemaal niet. :') Dat is een complottheorie bedacht door beroepsgekwetsten, linksgekkies en cultuurmarxisten.

Verder:

Anti-blank racisme :r

Blankenhaters :r
:')

Struisvogel.
pi_177934452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:28 schreef SeLang het volgende:
Ik mis nog de categorie: gutmenschen die onbewust diep racistisch zijn

;(
  maandag 19 maart 2018 @ 16:45:57 #56
420445 Nemmarith
The Fearless!
pi_177935762
ik als blanke (is ook een kleur dus een kleurling) Vind racisme tegenwoordig te veel doorgeschoten. Dubbele standaarden (andersom) laten zich steeds meer gelden.

We moeten afgaan op iemand zijn gedragingen niet om hoe iemand eruit ziet. Dus ja cultuur verschil mag je bijvoorbeeld wel iets van vinden. maar niet omdat iemand een vrouw/donker/geel is.

Iedereen heeft zijn plus en min punten. maar we moeten het toch samen doen. Daarom ook geen vrouwen/moslim/minderheden quota's maar de beste persoon voor de baan. Dat is natuurlijker en beter voor de maatschappij.
Hello!
pi_177936281
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:45 schreef Nemmarith het volgende:
ik als blanke (is ook een kleur dus een kleurling) Vind racisme tegenwoordig te veel doorgeschoten. Dubbele standaarden (andersom) laten zich steeds meer gelden.
Dit ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 00:07:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')